E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1202 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 18 din actul Legea 240 2004
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1126 2003
Articolul 29 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 755 2003
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordin 179 2003
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordin 154 2003
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordin 9 2003
Articolul 46 din actul Ordonanţa 21 1992 completat de articolul 1 din actul Legea 37 2003
Articolul 49 din actul Ordonanţa 21 1992 completat de articolul 1 din actul Legea 37 2003
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 896 2002
Ordonanţa 21 1992 completat de OUG 84 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 567 2002
Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 322 2002
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 409 2002
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 134 2002
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 106 2002
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 26 2002
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 27 2002
Articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 3 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 4 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 9 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 10 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 11 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 13 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 15 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 17 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 19 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 20 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 25 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 8 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 26 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 46 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992 articole noi... articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 43 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 27 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 28 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 29 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 30 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 49 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 50 din actul Ordonanţa 21 1992 articole noi... articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 54 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 56 din actul Ordonanţa 21 1992 articole noi... articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 57 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 58 din actul Ordonanţa 21 1992 articole noi... articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 59 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 59 din actul Ordonanţa 21 1992 articole noi... articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 31 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 32 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 33 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 36 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 37 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 articole noi... articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Articolul 40 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 37 2002
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1274 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordin 535 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordin 531 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordin 532 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordin 533 2001
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1229 2001
Articolul 50 din actul Ordonanţa 21 1992 articole noi... articolul 1 din actul OUG 146 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1057 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1056 2001
Articolul 46 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de Hotărârea 752 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 767 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 681 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 671 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 672 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 598 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 559 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 573 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu articolul 5 din actul Hotărârea 329 2001
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 332 2001
Articolul 29 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 166 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1337 2000
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 1219 2000
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 947 2000
Articolul 29 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 776 2000
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Ordonanţa 88 2000
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 415 2000
Articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 187 2000
Articolul 54 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 60 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1992 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 2 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 4 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 5 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 7 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 9 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 15 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 20 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 24 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 26 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 33 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 46 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 47 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 48 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 49 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 50 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 51 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 52 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 53 din actul Ordonanţa 21 1992 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 20 din actul Ordonanţa 21 1992 in legatura cu Hotărârea 745 1999
Articolul 47 din actul Ordonanţa 21 1992 modificat de Legea 178 1998
Ordonanţa 21 1992 in legatura cu articolul 6 din actul Legea 109 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 21 din 21 august 1992    * Republicata

privind protectia consumatorilor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 75 din 23 martie 1994


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. 1 pct. 6 alin. final din Legea nr. 11/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 65 din 14 martie 1994.
    Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 28 august 1992.

    In temeiul art. 107 alin. (3) din Constitutia Romaniei si al Legii nr. 81/1992,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Statul, prin mijloacele prevazute de lege, protejeaza cetatenii in calitatea lor de consumatori, asigurand cadrul necesar accesului neingradit la produse si servicii, informarii lor complete despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii si asigurarii drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor fizice impotriva unor practici abuzive, participarii acestora la fundamentarea si luarea deciziilor ce ii intereseaza in calitate de consumatori.
    Art. 2
    In sensul prezentei ordonante se intelege:
    - calitate: ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite;
    - consumator: persoana fizica care dobandeste, utilizeaza ori consuma, ca destinatar final, produse obtinute de la agenti economici sau care beneficiaza de servicii prestate de acestia;
    - agent economic: orice persoana fizica sau juridica care produce, importa, transporta, depoziteaza sau comercializeaza produse ori parti din acestea, ori presteaza servicii;
    - produs: bun material destinat consumului sau utilizarii finale individuale sau colective;
    - serviciu: activitate, alta decat cea din care rezulta produse, efectuata in scopul satisfacerii unor necesitati ale consumatorilor;
    - declaratie de conformitate: declaratie facuta de catre un agent economic, prin care acesta informeaza, pe proprie raspundere, asupra faptului ca un produs sau un serviciu este conform unei norme sau altui document specificat;
    - termen de garantie: limita de timp, stabilita de catre producator, in cadrul careia produsul achizitionat trebuie sa-si pastreze caracteristicile calitative prescrise, iar cumparatorul are dreptul la remedierea sau inlocuirea gratuita a acestuia, daca deficientele nu-i sunt imputabile; perioada de garantie curge de la data dobandirii produsului de catre consumator;
    - termen de valabilitate: limita de timp, stabilita de catre producator, in care produsul poate fi consumat si in care acesta trebuie sa-si mentina caracteristicile calitative prescrise, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si consum;
    - durata medie de utilizare: intervalul de timp, stabilit in documentele tehnice normative sau declarat de catre producator ori convenit intre parti, in cadrul caruia produsele, altele decat cele cu termen de valabilitate, trebuie sa-si mentina caracteristicile calitative prescrise, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si exploatare;
    - viciu ascuns: deficienta calitativa a unui produs livrat sau serviciu prestat care, existand in momentul predarii ori executarii, nu a fost cunoscut si nici nu putea fi cunoscut de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare.
    Art. 3
    Principalele drepturi ale consumatorilor sunt:
    a) de a fi protejati impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;
    b) de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori;
    c) de a avea acces la piete care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
    d) de a fi despagubiti pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloacele prevazute de lege;
    e) de a se organiza in asociatii pentru protectia consumatorilor, in scopul apararii intereselor lor.

    CAP. 2
    Protectia vietii, sanatatii si securitatii consumatorilor

    Art. 4
    Se interzice comercializarea de produse sau prestarea de servicii care, utilizate in conditii normale, pot pune in pericol viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor.
    Art. 5
    Produsele se comercializeaza numai in cadrul termenului de valabilitate stabilit.
    Se interzice producerea sau comercializarea produselor falsificate sau contrafacute.
    Art. 6
    Guvernul, prin organismele sale specializate, stabileste norme si reglementari specifice sau le imbunatateste pe cele existente, cand situatia o impune, cu privire la:
    a) fabricarea, importul, conservarea, ambalarea, etichetarea, manipularea, transportul, depozitarea, pregatirea pentru vanzare si vanzarea produselor;
    b) furnizarea si utilizarea produselor, precum si prestarea serviciilor, in conditii optime, in mod deosebit a celor care pot afecta viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor.
    Normele si reglementarile se refera la grupe de produse si servicii care, anual, sunt nominalizate si actualizate de catre Guvern, daca acest lucru se impune.
    Art. 7
    Agentii economici sunt obligati:
    a) sa comercializeze numai produse si servicii testate si certificate conform normelor legale si care respecta conditiile calitative prevazute in contracte, astfel incat acestea sa nu afecteze viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
    b) sa opreasca livrarile, respectiv sa retraga de pe piata sau de la beneficiari produsele la care organismele abilitate de lege sau specialistii proprii au constatat neindeplinirea caracteristicilor calitative prescrise sau care ar putea afecta viata, sanatatea ori securitatea consumatorilor;
    c) sa anunte, imediat, existenta pe piata a oricarui produs de care au cunostinta ca a afectat sau poate afecta viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
    d) sa asigure conditii igienico-sanitare in productie, pe timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii, conform normelor sanitare in vigoare.

    CAP. 3
    Protectia intereselor economice ale consumatorilor

    Art. 8
    Guvernul adopta reglementari specifice in scopul prevenirii si combaterii practicilor ce dauneaza intereselor economice ale consumatorilor.
    Art. 9
    In relatiile cu consumatorii, agentii economici au obligatia de a se comporta in mod corect si de a nu folosi practici comerciale abuzive.
    Art. 10
    Drepturile consumatorilor, la incheierea contractelor, sunt:
    a) libertatea de a lua decizii, la achizitionarea de produse si servicii, fara a li se impune in contracte clauze care pot favoriza folosirea unor practici abuzive in vanzare, de natura a influenta optiunea acestora;
    b) de a beneficia de o redactare clara si precisa a clauzelor contractuale, inclusiv a celor privind caracteristicile calitative si conditiile de garantie, indicarea exacta a pretului sau tarifului, precum si stabilirea cu exactitate a conditiilor de credit si a dobanzilor;
    c) de a fi exonerati de plata produselor si serviciilor care nu au fost solicitate si acceptate;
    d) de a fi despagubiti pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale;
    e) de a li se asigura service-ul necesar si piese de schimb pe toata durata medie de utilizare a produsului, stabilita in documentele tehnice normative sau declarata de catre producator ori convenita de parti;
    f) de a plati, pentru produsele sau serviciile de care beneficiaza, sume stabilite cu exactitate, in prealabil; majorarea pretului stabilit initial este posibila numai cu acordul consumatorului.
    Art. 11
    Produsele si serviciile oferite consumatorilor se masoara cu mijloace de masurare si control adecvate, verificate metrologic, potrivit reglementarilor legale.
    Art. 12
    Consumatorii au dreptul de a pretinde agentilor economici remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
    Art. 13
    Remedierea deficientelor aparute in cadrul termenului de garantie la produsele de larg consum, inclusiv a celor de folosinta indelungata, si care nu sunt imputabile consumatorilor, se face intr-un termen maxim, stabilit de catre organul administratiei publice abilitat sa indeplineasca politica de protectie a consumatorului; pentru celelalte produse, termenul de remediere va fi cel stabilit prin contract.
    In cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit la alineatul precedent curge de la data finalizarii expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru.
    Art. 14
    In cazul produselor la care timpul de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in cadrul termenului de garantie depaseste 10% din acest termen, precum si in cazul produselor alimentare, farmaceutice sau cosmetice care prezinta abateri fata de caracteristicile calitative prescrise, vanzatorul este obligat, la cererea consumatorului, sa le inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea acestora.
    Timpul de nefunctionare, mentionat la alineatul precedent, prelungeste in mod corespunzator termenul de garantie si curge din momentul sesizarii vanzatorului pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala.
    Art. 15
    Restituirea contravalorii sau inlocuirea produsului achizitionat ori a serviciului prestat se face imediat dupa constatarea imposibilitatii folosirii acestuia, daca aceasta situatie nu este imputabila consumatorului.
    Art. 16
    Consumatorul poate solicita plata unor despagubiri, potrivit clauzelor contractuale sau dispozitiilor legale, in cazul remedierii ori al inlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzatoare.
    Art. 17
    Vanzatorul asigura toate operatiunile necesare repunerii in functiune, inlocuirii produselor ori remedierii serviciilor reclamate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate, respectiv pentru vicii ascunse in cadrul duratei medii de utilizare, precum si a celor ocazionate de transportul, manipularea, diagnosticarea, expertizarea, demontarea, montarea si ambalarea acestora; vanzatorul suporta si cheltuielile legate de acestea, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator.

    CAP. 4
    Informarea si educarea consumatorilor

    Art. 18
    Consumatorii au dreptul de a fi informati, in mod complet, corect si precis, asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor oferite de catre agentii economici, astfel incat sa aiba posibilitatea de a face o alegere rationala, in conformitate cu interesele lor, intre produsele si serviciile oferite si sa fie in masura sa le utilizeze, potrivit destinatiei acestora, in deplina securitate.
    Art. 19
    Informarea consumatorilor despre produsele oferite se realizeaza, in mod obligatoriu, prin elemente de identificare si caracterizare ale acestora, care se inscriu la vedere, dupa caz, pe produs, eticheta, ambalaj de vanzare sau in cartea tehnica, instructiunile de folosire ori altele asemenea, ce insotesc produsul, in functie de natura acestuia.
    Art. 20
    Informatiile trebuie sa fie inscrise in limba romana, indiferent de tara de origine a produsului.
    Informatiile trebuie sa fie complete, corecte, precise si explicite si sa cuprinda denumirea produsului, marca producatorului, cantitatea, pretul, termenul de garantie sau de valabilitate si, dupa caz, principalele caracteristici tehnice si calitative, compozitia, eventualii aditivi sau ingredienti folositi, eventualele riscuri previzibile, contraindicatii si modul de utilizare, de manipulare, de conservare sau de pastrare, precum si alte caracteristici ale diferitelor categorii de produse; la produsele alimentare preambalate se mentioneaza si valoarea nutritiva.
    Produsele de folosinta indelungata sunt insotite si de "declaratie de conformitate", "certificat de garantie" si, dupa caz, "carte tehnica" ori "instructiuni de folosire", redactate in limba romana, care cuprind principalele caracteristici ale produsului, conditiile de instalare, exploatare, intretinere, data fabricatiei, termenul de garantie si eventualele riscuri ce pot aparea in urma nerespectarii instructiunilor.
    Fac exceptie de la prevederile alineatelor precedente marcile de fabrica sau de comert, denumirile de firme ori societati comerciale, denumirea produselor tipice cunoscute publicului larg, precum si termenii straini utilizati in mod curent si care se gasesc in dictionare uzuale.
    Pentru produsele din import, textul in limba romana poate fi completat cu traduceri in una sau mai multe limbi straine care vor fi stabilite de catre Guvern.
    Art. 21
    Informatiile referitoare la serviciile prestate trebuie sa cuprinda categoria calitativa a serviciului, timpul de realizare, termenul de garantie, tariful, riscurile previzibile si, dupa caz, declaratia de conformitate.
    Art. 22
    Agentii economici sunt obligati sa demonstreze consumatorilor, la cererea acestora, cu ocazia cumpararii, modul de utilizare si functionalitatea produselor ce urmeaza a fi vandute; la lansarea pe piata a produselor, acestia sunt obligati sa efectueze demonstratii de utilizare.
    Art. 23
    Obligatia de a informa pe consumator potrivit art. 19, 20, 21 si 22 nu poate fi inlaturata prin invocarea secretului comercial sau profesional.
    Art. 24
    Se interzice prezentarea prin publicitate - in prospecte, cataloage, prin mass-media si altele - a altor valori ale parametrilor ce caracterizeaza produsele sau serviciile, altele decat cele efectiv realizate.
    Art. 25
    Preturile si tarifele trebuie afisate, in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.
    Art. 26
    Comercializarea produselor si prestarea serviciilor se fac in locuri autorizate. Este obligatorie afisarea, in mod vizibil, a denumirii firmei si a numarului autorizatiei acesteia.
    Art. 27
    Produsele livrate in vrac se masoara cu mijloace de masurare legale adecvate, in prezenta cumparatorului. Indicatiile mijloacelor de masurare trebuie sa fie usor de citit si la vederea cumparatorului.

    CAP. 5
    Organe ale administratiei publice pentru protectia consumatorilor

    Art. 28
    Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, subordonat Guvernului, coordoneaza si realizeaza politica Guvernului in domeniul protectiei consumatorilor.
    Art. 29
    Atributiile si modul de organizare si functionare a Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, precum si relatiile dintre acesta si alte organisme competente in domeniu se stabilesc de catre Guvern.
    Guvernul poate stabili atributii in domeniul protectiei consumatorilor si pentru alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si, respectiv, pentru unele servicii publice ale ministerelor si ale altor autoritati ale administratiei publice centrale organizate in judete si in municipiul Bucuresti.
    Taxele ce se percep de catre organele administratiei publice cu rol in domeniul protectiei consumatorilor se stabilesc conform legii, iar tarifele pentru incercarile efectuate in laboratoare proprii sau subordonate, conform actelor normative in vigoare.
    Art. 30
    Oficiul pentru Protectia Consumatorilor - in baza consultarii cu alte organisme interesate ale administratiei publice centrale si locale, cat si cu cele neguvernamentale - elaboreaza reglementari referitoare la modalitatile concrete de colaborare si sprijinire reciproca si le propune spre aprobare Guvernului.

    CAP. 6
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor

    Art. 31
    In sensul prezentei ordonante, asociatiile pentru protectia consumatorilor sunt considerate acele asociatii constituite, conform legii, ca persoane juridice si care - fara a urmari realizarea de profit pentru membrii lor - au ca unic scop apararea drepturilor si intereselor legitime ale membrilor lor sau ale consumatorilor in general.
    Art. 32
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor pot fi parteneri sociali cu drept de reprezentare in organismele consultative cu rol in domeniul protectiei consumatorilor si in care organele administratiei publice sunt reprezentate, daca indeplinesc conditiile prezentei ordonante.
    Art. 33
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor care apara drepturile si interesele legitime ale consumatorilor in general sunt, de drept, parteneri sociali in organismele consultative prevazute in prezenta ordonanta, daca:
    a) au cel putin 3.000 membri si filiale in cel putin 5 judete;
    b) sunt organizate astfel:
    - la nivel local, se constituie ca asociatie;
    - la nivel judetean, se constituie in federatie de asociatii provenind din cel putin 5 localitati din judet;
    - la nivel central, se constituie in confederatie; confederatia se formeaza din cel putin 10 federatii care, pe ansamblu, insumeaza cel putin 2.000 membri ai asociatiilor.
    Art. 34
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor care sunt constituite in scopul apararii intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare in organismele consultative cu rol in domeniul protectiei consumatorilor si in care organele administratiei publice sunt reprezentate, numai daca au cel putin 800 membri.
    Art. 35
    Dupa constituire, asociatiile pentru protectia consumatorilor vor solicita luarea lor in evidenta de catre organul administratiei publice pentru protectia consumatorilor de nivel central sau local, dupa caz.
    Art. 36
    Personalul de conducere si salariatii organelor administratiei publice cu atributii pe linia protectiei consumatorilor nu au dreptul de a detine functii in organele de conducere ale asociatiilor pentru protectia consumatorilor.
    Art. 37
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor sunt consultate de catre organismele administratiei publice, potrivit competentelor, la elaborarea dispozitiilor si procedurilor cu caracter general si a altor lucrari care au ca scop protectia consumatorilor, cu privire la:
    a) cunoasterea cerintelor consumatorilor privind sortimentele, calitatea si cantitatea produselor si serviciilor;
    b) formarea unei atitudini corecte a agentilor economici angajati in producerea si comercializarea produselor si prestarea serviciilor, fata de calitatea acestora;
    c) prevenirea practicilor comerciale abuzive si a publicitatii de natura a afecta drepturile si interesele legitime ale consumatorilor.
    Art. 38
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor au dreptul:
    a) de a fi sprijinite logistic de catre organismele administratiei publice centrale si locale, in vederea atingerii obiectivelor lor;
    b) de a primi subventii de la bugetul de stat prin intermediul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor;
    c) de a solicita autoritatilor competente luarea de masuri in vederea opririi productiei sau a retragerii de pe piata a produselor sau serviciilor care nu asigura nivelul calitativ prescris in documentele stabilite de lege sau care pun in pericol viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
    d) de a solicita realizarea de produse si servicii in conditii speciale, in vederea satisfacerii nevoilor consumatorilor handicapati sau de varsta a treia;
    e) de a fi consultate cu ocazia elaborarii standardelor sau specificatiilor care definesc caracteristicile tehnice si calitative ale produselor si serviciilor destinate consumatorilor;
    f) de a solicita si de a obtine informatii asupra pretului si caracteristicilor calitative ale produselor sau serviciilor, de natura a ajuta la luarea unei decizii asupra achizitionarii acestora;
    g) de a informa opinia publica, prin mass-media, asupra deficientelor de calitate a produselor si serviciilor, precum si asupra consecintelor vatamatoare ale acestora pentru consumatori;
    h) de a introduce actiuni in justitie pentru apararea drepturilor si intereselor legitime ale membrilor lor;
    i) de a solicita, pe cheltuiala lor, laboratoarelor acreditate efectuarea de analize si incercari ale produselor destinate consumatorilor si de a publica rezultatele;
    j) de a initia actiuni proprii, in vederea identificarii cazurilor in care agentii economici nu respecta drepturile consumatorilor prevazute de lege, si de a sesiza, in cadrul unei proceduri de urgenta, organele de specialitate ale administratiei publice abilitate sa actioneze in domeniul protectiei consumatorilor;
    k) de a putea participa la actiuni de supraveghere pe piata, impreuna cu organele administratiei publice abilitate sa actioneze in domeniul protectiei consumatorilor.

    CAP. 7
    Organisme consultative

    Art. 39
    La nivel central si local - judet, oras, comuna - se constituie cate un consiliu consultativ pentru protectia consumatorilor. Acesta are caracter consultativ si asigura, la nivelurile respective, cadrul informational si organizatoric necesar:
    a) stabilirii si aplicarii politicii de protectie a consumatorilor;
    b) corelarii actiunilor diverselor organisme ale administratiei publice cu cele ale organizatiilor neguvernamentale care au rol in realizarea protectiei consumatorilor.
    Art. 40
    Consiliul consultativ pentru protectia consumatorilor este format din:
    a) reprezentanti ai tuturor organelor administratiei publice care au competente cu caracter general sau special in domeniul protectiei consumatorilor si au structuri organizatorice la nivelul respectiv;
    b) prefect sau primar, dupa caz, sau reprezentanti ai acestora;
    c) reprezentanti ai asociatiilor pentru protectia consumatorilor;
    d) reprezentanti ai altor organisme, dupa caz.
    Art. 41
    Guvernul stabileste, in mod concret, componenta, atributiile si modul de organizare si functionare ale Consiliului consultativ pentru protectia consumatorilor, pe fiecare nivel in parte.

    CAP. 8
    Protectia juridica

    Art. 42
    Agentii economici raspund pentru orice deficienta privind calitatea produselor sau serviciilor, aparuta in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate a acestora, si care nu este imputabila consumatorului, precum si pentru eventualele vicii ascunse constatate pe durata medie de utilizare, care nu permit folosirea de catre consumator a produsului sau serviciului potrivit scopului pentru care acesta a fost realizat si achizitionat sau care pot afecta viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor.
    Raspunderea se mentine si in cazul in care livrarea produselor sau prestarea serviciilor se face in mod gratuit sau cu pret redus, ori daca acestea se comercializeaza ca piese de schimb, se inchiriaza sau se distribuie sub alte forme.
    Art. 43
    Actiunile in justitie indreptate de catre asociatiile pentru protectia consumatorilor, prevazute la art. 33 si 34 din prezenta ordonanta, impotriva agentilor economici care au prejudiciat drepturile si interesele legitime ale consumatorilor sunt scutite de taxe de timbru.
    Art. 44
    Ministerul Public poate interveni in actiunile civile introduse, in care sunt implicate interesele consumatorilor.

    CAP. 9
    Sanctiuni

    Art. 45
    Incalcarea prevederilor prezentei ordonante atrage raspunderea materiala, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
    Art. 46
    Constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate infractiuni, urmatoarele fapte:
    a) comercializarea produselor care au standarde romanesti obligatorii referitoare la protectia vietii, sanatatii sau securitatii consumatorilor, fara ca acestea sa fie certificate conform actelor normative in vigoare;
    b) omiterea anuntarii de catre agentii economici, conform art. 7 lit. c) din prezenta ordonanta, a autoritatilor publice competente;
    c) comercializarea produselor sau prestarea serviciilor fara elementele de identificare prevazute la art. 19 - 22 din prezenta ordonanta sau cu caracteristici calitative neconforme celor prescrise;
    d) prezentarea prin publicitate - in prospecte, cataloage, prin mass-media si altele - a altor valori ale parametrilor ce caracterizeaza produsele sau serviciile, altele decat cele efectiv realizate;
    e) pastrarea, depozitarea sau transportul produselor destinate comercializarii in conditii care nu asigura mentinerea caracteristicilor calitative ale acestora daca, in acest fel, acestea ar periclita viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
    f) comercializarea produselor la care s-au constatat abateri de la caracteristicile tehnico-calitative prescrise, de natura a afecta viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor, pentru care organele de control abilitate au dispus oprirea comercializarii acestora;
    g) impiedicarea, sub orice forma, de catre agentul economic sau de catre oricare alta persoana, a organelor administratiei publice insarcinate cu protectia consumatorilor si supravegherea calitatii produselor si serviciilor de a-si exercita atributiile de serviciu referitoare la prevenirea si combaterea faptelor ce pot afecta viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
    h) folosirea practicilor abuzive la vanzarea produselor si prestarea serviciilor, prevazute la art. 9 si art. 10 din prezenta ordonanta, altele decat cele mentionate la art. 1 lit. c) si k) din Legea nr. 12/1990, republicata;
    i) neasigurarea activitatii de service si a pieselor de schimb necesare intretinerii sau repararii, conform prevederilor art. 10 lit. e) din prezenta ordonanta;
    j) neremedierea in termenul stabilit la art. 13 sau remedierea necorespunzatoare a deficientelor constatate la produsele vandute sau serviciile prestate;
    k) refuzul inlocuirii produselor sau restituirii contravalorii acestora sau a serviciilor necorespunzatoare, in cazurile prevazute de prezenta ordonanta.
    Art. 47
    Contraventiile prevazute la art. 46 lit. a) si b) se sanctioneaza cu inchisoare contraventionala de la 3 luni la 6 luni sau cu amenda de la 100.000 lei la 1.000.000 lei, cele de la lit. c) - g), cu inchisoare contraventionala de la 15 zile la 2 luni sau cu amenda de la 50.000 lei la 500.000 lei, iar cele de la lit. h) - k), cu amenda de la 25.000 lei la 250.000 lei.
    Nerespectarea prevederilor art. 5 alin. 1, precum si ale art. 25 din prezenta ordonanta se sanctioneaza conform art. 2 lit. a) din Legea nr. 12/1990, republicata.
    Art. 48
    La stabilirea sanctiunilor prevazute in prezenta ordonanta vor fi considerate circumstante agravante urmatoarele imprejurari in legatura cu faptele si persoanele prejudiciate in mod nemijlocit:
    a) sunt comise in timpul unei calamitati;
    b) determina daune individuale sau colective importante;
    c) victimele sunt persoane sub 18 ani sau peste 60 de ani ori handicapate.
    Art. 49
    Contraventiile prevazute in prezenta ordonanta se constata de catre reprezentantii imputerniciti ai Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, precum si de catre specialistii autorizati ai altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor.
    Pana la remedierea deficientelor constatate, agentul constatator poate lua masuri mergand pana la suspendarea autorizatiei de functionare.
    Organele de politie sunt obligate sa acorde, la cerere, sprijinul necesar persoanelor imputernicite sau autorizate prevazute la alin. 1, aflate in exercitiul functiunii, sau sa le insoteasca, dupa caz.
    Art. 50
    Amenzile pot fi aplicate si persoanelor juridice, caz in care limitele minime si maxime se dubleaza.
    Art. 51
    In cazul contraventiilor prevazute la art. 46 lit. a) - g) din prezenta ordonanta, daca agentul constatator apreciaza ca sanctiunea amenzii este indestulatoare, aplica amenda, procedand potrivit dispozitiilor Legii nr. 32/1968. In caz contrar, procesul-verbal de constatare se trimite de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia.
    Daca identitatea sau domiciliul faptuitorului nu pot fi stabilite si exista temere de disparitie a acestuia, organul de politie, in baza procesului-verbal ce se trimite judecatoriei, va conduce de indata pe faptuitor inaintea instantei de judecata.
    In situatia in care trimiterea nu se va putea face de indata, organul de politie, pe baza unui proces-verbal motivat, va putea retine contravenientul, pe care il va inainta instantei de judecata in cel mult 24 de ore de la constatarea contraventiei.
    Judecarea cauzei va avea loc si in zilele nelucratoare.
    Presedintele judecatoriei fixeaza un termen de urgenta, cu citarea contravenientului.
    Completul de judecata este format dintr-un singur judecator. Judecatorul se pronunta asupra legalitatii si temeiniciei procesului-verbal si, dupa caz, aplica sanctiunea si ia masura confiscarii ori anuleaza procesul-verbal.
    Contravenientul poate cere reexaminarea cauzei in termen de 24 de ore de la pronuntare, daca a fost prezent la dezbateri, sau de la comunicare, daca a fost lipsa. Procurorul poate cere reexaminarea cauzei in termen de 24 de ore de la pronuntare.
    Cererea de reexaminare se solutioneaza, de urgenta, in complet format din 2 judecatori.
    Hotararea data in cererea de reexaminare este definitiva.
    Participarea procurorului la judecata este obligatorie.
    Art. 52
    In cazul in care contravenientul nu a achitat amenda, cu rea-credinta, in termen de 30 de zile de la ramanerea definitiva a sanctiunii, organul din care face parte agentul constatator va sesiza instanta de judecata pe raza careia s-a savarsit contraventia, in vederea transformarii amenzii in inchisoare contraventionala, tinand seama de partea din amenda care a fost achitata.
    La primul termen de judecata, instanta poate acorda contravenientului, la cererea acestuia, un termen de 30 de zile, in vederea achitarii integrale a amenzii.
    In cazul in care contravenientul nu a achitat amenda in termenul prevazut la alin. 2, instanta procedeaza la transformarea amenzii in inchisoare contraventionala.
    Executarea sanctiunii inchisorii contraventionale se prescrie in termen de 1 an de la data ramanerii definitive a hotararii.
    Art. 53
    Hotararile de condamnare privind agentii economici se comunica la Registrul comertului.
    Art. 54
    Produsele care au servit sau au fost destinate sa serveasca la savarsirea vreunuia dintre faptele sanctionate de prezenta ordonanta si daca sunt ale faptuitorului sau ale agentului economic, ca si sumele de bani si produsele dobandite, in mod vadit, prin savarsirea infractiunilor sau contraventiilor se confisca si se valorifica, in conditiile legii.
    Profiturile obtinute ilicit de agentii economici ca urmare a faptelor mentionate la art. 46 din prezenta ordonanta se preiau ca venit la bugetul administratiei publice centrale, sub forma unui impozit de 100%, in masura in care nu au fost confiscate.
    Art. 55
    Prevederile prezentei ordonante se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia celor din art. 25 - 27 din acea lege, ale Codului penal si ale Codului de procedura penala.
    Art. 56
    Aplicarea sanctiunilor prevazute in prezenta ordonanta nu inlatura raspunderea disciplinara a faptuitorului.

    CAP. 10
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 57
    Persoanele fizice pot sesiza asociatiile pentru protectia consumatorilor si organele administratiei publice asupra incalcarii drepturilor si intereselor lor legitime, in calitate de consumatori, si pot face propuneri referitoare la imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor.
    Art. 58
    Guvernul va lua masurile necesare pentru organizarea executarii prevederilor prezentei ordonante, precum si pentru elaborarea de norme metodologice privind:
    a) conditiile de realizare a expertizelor tehnice, in cazul unor vicii ascunse, pe categorii de produse si servicii;
    b) modul de inlocuire, remediere sau restituire a contravalorii, pentru produsele sau serviciile care prezinta deficiente;
    c) masuri de prevenire si limitare a prejudicierii consumatorilor, precum si conditiile in care acestea pot fi luate de catre organele administratiei publice prevazute la art. 49 din prezenta ordonanta;
    d) continutul si competenta de aprobare a documentelor care atesta nivelul calitativ al produselor si serviciilor;
    e) informarea si educarea in domeniul protectiei consumatorilor;
    f) conditiile in care asociatiile pentru protectia consumatorilor constituite, potrivit art. 34 din prezenta ordonanta, pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare;
    g) desfasurarea activitatii consiliilor consultative pentru protectia consumatorilor.
    Art. 59
    In scopul incurajarii constituirii asociatiilor pentru protectia consumatorilor, Guvernul poate stabili, pentru o perioada de timp ce nu poate fi mai mare de 3 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, un numar de membri cu maximum 2/3 mai mic decat minimul prevazut la art. 33 si art. 34 din prezenta ordonanta, cu conditia respectarii celorlalte criterii.
    Art. 60
    Produsele importate sau contractate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante pot fi comercializate, cu elementele de identificare si caracterizare initiale, pana la lichidarea stocurilor existente.
    Produsele contractate si importate dupa aceasta data trebuie sa satisfaca prevederile art. 20 din prezenta ordonanta.
    Art. 61
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Legea nr. 4/1989 privind asigurarea si controlul calitatii produselor si serviciilor, Hotararea Guvernului nr. 335/1990 privind unele masuri din domeniul asigurarii si controlului calitatii produselor, lucrarilor de constructii si serviciilor, precum si din cel al metrologiei, Hotararea Guvernului nr. 545/1991 privind supravegherea calitatii produselor si serviciilor in scopul prevenirii si combaterii faptelor care pot afecta viata si sanatatea oamenilor, animalelor ori calitatea mediului inconjurator, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 21/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 21 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 21/1992
Legea 11 1994
privind unele ordonante ale Guvernului emise in baza Legii nr. 81/1992 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe
Ordonanţa 21 1992
privind protectia consumatorilor
Legea 81 1992
privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe
Hotărârea 545 1991
privind supravegherea calitatii produselor si serviciilor in scopul prevenirii si combaterii faptelor care pot afecta viata sau sanatatea oamenilor, animalelor ori calitatea mediului inconjurator
Legea 12 1990
privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite
Hotărârea 335 1990
privind unele masuri din domeniul asigurarii si controlului calitatii produselor, lucrarilor de constructii si serviciilor, precum si din cel al metrologiei
Legea 4 1989
privind asigurarea si controlul calitatii produselor si serviciilor
Hotărârea 1202 2004
privind acordarea de sume de la bugetul de stat in anul 2004 Centrului-pilot de consultanta si informare a consumatorilor din municipiul Bucuresti
Legea 240 2004
privind raspunderea producatorilor pentru pagubele generate de produsele cu defecte
Hotărârea 1126 2003
privind stabilirea Centrului de consultanta si informare a consumatorilor pentru care se acorda sume de la bugetul de stat in anul 2003
Hotărârea 755 2003
privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
Ordin 179 2003
privind regimul de comercializare a produselor prezentate ca miraculoase, precum si a unor produse alimentare, in scopul protejarii vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor
Ordin 154 2003
privind regimul de comercializare a produselor prezentate ca miraculoase, precum si a unor produse alimentare, in scopul protejarii vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor
Ordin 9 2003
privind regimul de comercializare a produselor prezentate ca miraculoase, precum si a unor produse alimentare, in scopul protejarii vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor
Legea 37 2003
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 84/2002 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Hotărârea 896 2002
privind stabilirea centrului de consultanta si informare a consumatorilor, pentru care se acorda sume de la bugetul de stat in anul 2002
OUG 84 2002
pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Hotărârea 567 2002
privind asigurarea securitatii utilizatorilor de echipamente electrice de joasa tensiune
Legea 322 2002
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2001 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Hotărârea 409 2002
privind controalele de conformitate cu reglementarile referitoare la securitatea produselor, in cazul produselor de import
Hotărârea 134 2002
privind caracterizarea, clasificarea si marcarea produselor din sticla cristal in vederea comercializarii acestora
Hotărârea 106 2002
privind etichetarea alimentelor
Hotărârea 26 2002
privind stabilirea conditiilor de etichetare a materialelor utilizate la producerea principalelor componente ale articolelor de incaltaminte destinate vanzarii catre consumatori
Hotărârea 27 2002
privind stabilirea cerintelor referitoare la etichetarea si eficienta energetica pentru introducerea pe piata a masinilor de spalat vase de uz casnic
Legea 37 2002
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 58/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Hotărârea 1274 2001
privind stabilirea cerintelor referitoare la etichetarea si eficienta energetica pentru introducerea pe piata a uscatoarelor electrice de rufe de uz casnic cu tambur
Ordin 535 2001
privind unele masuri de informare a consumatorilor
Ordin 531 2001
privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei pentru Clauze Abuzive
Ordin 532 2001
privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei pentru Securitatea Produselor
Ordin 533 2001
privind aprobarea componentei nominale si a Regulamentului de organizare si functionare ale Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor
Hotărârea 1229 2001
privind stabilirea Centrului-pilot de consultanta si informare a consumatorilor, pentru care se acorda sume de la bugetul de stat in anul 2001
OUG 146 2001
pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Hotărârea 1056 2001
privind stabilirea cerintelor referitoare la eficienta si etichetarea energetica pentru introducerea pe piata a lampilor electrice de uz casnic
Hotărârea 1057 2001
privind regimul bateriilor si acumulatorilor care contin substante periculoase
Hotărârea 752 2001
privind majorarea valorii amenzilor contraventionale prevazute la art. 46 si 46^1 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Hotărârea 767 2001
privind regimul de comercializare a produselor in compozitia carora intra substante cu efect ebrionarcotic, produse denumite generic "aurolac"
Hotărârea 671 2001
privind stabilirea cerintelor referitoare la eficienta si etichetarea energetica pentru introducerea pe piata a masinilor combinate de spalat si uscat rufe de uz casnic
Hotărârea 672 2001
privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a aparatelor electrocasnice in functie de nivelul zgomotului transmis prin aer
Hotărârea 681 2001
privind infiintarea, organizarea si functionarea Comitetului Interministerial pentru Supravegherea Pietei Produselor si Serviciilor si Protectia Consumatorilor
Hotărârea 598 2001
privind stabilirea cerintelor referitoare la etichetarea si eficienta energetica pentru introducerea pe piata a masinilor de spalat rufe de uz casnic
Hotărârea 559 2001
privind unele masuri de comercializare a produselor alimentare si nealimentare in statiunile turistice
Hotărârea 573 2001
privind stabilirea cerintelor referitoare la etichetarea si eficienta energetica a aparatelor frigorifice de uz casnic pentru introducerea lor pe piata
Hotărârea 329 2001
privind importul si comercializarea unor produse folosite
Hotărârea 332 2001
privind denumirea, marcarea compozitiei fibroase si etichetarea produselor textile
Hotărârea 166 2001
privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
Hotărârea 1337 2000
privind asigurarea securitatii utilizatorilor de echipamente electrice de joasa tensiune
Hotărârea 1219 2000
privind unele masuri de protectie a intereselor consumatorilor la achizitionarea de piese de schimb auto, altele decat cele care pot afecta siguranta circulatiei si/sau protectia mediului
Hotărârea 947 2000
privind modalitatea de indicare a preturilor produselor oferite consumatorilor spre vanzare
Hotărârea 776 2000
privind organizarea si functionarea Oficiului pentru Protectia Consumatorilor
Ordonanţa 88 2000
privind finantarea centrelor de consultanta si informare a consumatorilor
Hotărârea 415 2000
privind caracterizarea, clasificarea si marcarea produselor din sticla cristal in vederea comercializarii acestora
Hotărârea 187 2000
privind imitatiile de produse alimentare care prezinta riscul de a pune in pericol sanatatea sau securitatea consumatorilor
Ordonanţa 58 2000
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Hotărârea 745 1999
pentru aprobarea Normelor privind etichetarea detergentilor, a produselor de intretinere si a produselor de curatat
Legea 178 1998
pentru modificarea art. 47 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Legea 109 1998
Legea bugetului de stat pe anul 1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu