E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 70 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 87 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 71 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 72 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 73 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 74 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 75 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 76 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 77 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 78 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 79 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 80 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 81 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 82 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 83 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 84 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 85 din actul Legea 3 1972
Articolul 11 din actul Legea 12 1990 abrogă articolul 86 din actul Legea 3 1972
Legea 12 1990 in legatura cu Cod 0 1968
A fost modificat de:
Legea 12 1990 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 1553 2004
Articolul 1 din actul Legea 12 1990 in legatura cu Decizia 1 2002
Articolul 2 din actul Legea 12 1990 modificat de Legea 177 1998
Articolul 1 din actul Legea 12 1990 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 126 1998
Articolul 2 din actul Legea 12 1990 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 126 1998
Articolul 6 din actul Legea 12 1990 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 126 1998
Articolul 3 din actul Legea 12 1990 abrogat de articolul 12 din actul Legea 105 1997
Legea 12 1990 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 55 1994
Legea 12 1990 in legatura cu Ordin 21 1994
Legea 12 1990 in legatura cu Hotărârea 757 1992
Legea 12 1990 in legatura cu Ordonanţa 21 1992
Articolul 2 din actul Legea 12 1990 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 23 1992
Legea 12 1990 republicat de Legea 12 1990
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 12 din  6 august 1990    * Republicata

privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 133 din 20 iunie 1991


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 42 din 13 iunie 1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 129 din 17 iunie 1991, dindu-se articolelor o noua numerotare.
    Legea nr. 12/1990 este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 97 din 8 august 1990.

    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savirsit, urmatoarele fapte:
    a) efectuarea de acte sau fapte de comert de natura celor prevazute in Codul comercial sau in alte legi, fara indeplinirea conditiilor stabilite prin lege;
    b) vinzarea ambulanta a oricaror marfuri in alte locuri decit cele autorizate de primarii sau prefecturi;
    c) conditionarea vinzarii unor marfuri de cumpararea altor marfuri;
    d) expunerea spre vinzare sau vinzarea de marfuri sau orice alte produse fara specificarea termenului de valabilitate ori cu termenul de valabilitate expirat;
    e) efectuarea de acte sau fapte de comert cu bunuri a caror provenienta nu poate fi dovedita, in conditiile legii;
    f) nedeclararea de catre agentii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision;
    g) cumpararea de marfuri sau produse in scop de revinzare, de la unitatile de desfacere cu amanuntul, de alimentatie publica, cantine, unitati de turism si alte unitati similare;
    h) omisiunea intocmirii si afisarii, in unitate, la locurile de desfacere sau servire, de catre agentii economici a preturilor si tarifelor, a categoriei de calitate a produselor sau serviciilor ori, acolo unde este cazul, a listei de preturi si tarife;
    i) refuzul furnizorului de a incheia contractul pentru livrarea produselor necesare consumului populatiei, stabilite prin hotariri ale Guvernului si repartizate pe baza de balanta;
    j) livrarea sau cumpararea, fara repartitie, a produselor prevazute la lit. i), in defavoarea titularilor de repartitie;
    k) neexpunerea la vinzare a marfurilor existente, vinzarea preferentiala, refuzul nejustificat al vinzarii acestora sau al prestarii de servicii cuprinse in obiectul de activitate al agentului economic;
    l) acumularea de marfuri de pe piata interna in scopul crearii unui deficit pe piata si revinzarii lor ulterioare sau al suprimarii concurentei loiale;
    m) depasirea, de catre agentii economici cu capital majoritar de stat, a nivelurilor maxime de preturi de vinzare cu ridicata sau de tarife stabilite prin hotariri ale Guvernului;
    n) depasirea de catre orice agent economic a adaosurilor maxime stabilite prin hotariri ale Guvernului, la formarea preturilor de vinzare cu amanuntul, indiferent de numarul verigilor prin care circula marfurile, cit si depasirea adaosurilor comerciale si celor de comision stabilite si declarate de catre agentii economici la organele fiscale;
    o) vinzarea cu lipsa la cintar sau masuratoare;
    p) falsificarea ori substituirea de marfuri sau orice alte produse, precum si expunerea spre vinzare sau vinzarea de asemenea bunuri, cunoscind ca sint falsificate sau substituite.
    Art. 2
    Constituie contraventii faptele prevazute in art. 1 lit. a) - k), daca nu au fost savirsite in astfel de conditii incit sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) faptele de la lit. d) si h), cu inchisoare contraventionala de la 15 zile la 2 luni sau amenda de la 10.000 lei pina la 20.000 lei;
    b) faptele de la lit. c) si f), cu inchisoare contraventionala de la o luna la 3 luni sau amenda de la 15.000 lei la 30.000 lei;
    c) faptele de la lit. a), b), e), g), i), j) si k), cu inchisoare contraventionala de la 3 luni la 6 luni sau amenda de la 30.000 lei la 60.000 lei.
    Sanctiunile prevazute in alin. 1 se aplica si persoanelor din cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale si altor agenti economici care, prin activitatea lor, au participat in orice mod la savirsirea faptelor ce constituie contraventii, potrivit prezentei legi.
    Amenzile pot fi aplicate si persoanelor juridice, iar limitele minime si maxime se dubleaza.
    Contraventiile prevazute de prezenta lege se constata de catre corpurile de control comercial ale prefecturilor si primariilor municipale si orasenesti, imputernicitii primariilor comunale, organele Garzii financiare, organele controlului financiar si ale politiei.
    Art. 3
    In cazul in care agentul constatator apreciaza ca sanctiunea amenzii este indestulatoare, aplica amenda procedind potrivit dispozitiilor Legii nr. 32/1968.
    In caz contrar, procesul-verbal de constatare se trimite de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savirsita contraventia.
    Presedintele judecatoriei fixeaza termen de urgenta, cu citarea contravenientului.
    Completul de judecata este format dintr-un singur judecator.
    Judecatorul se pronunta asupra legalitatii si temeiniciei procesului-verbal si, dupa caz, aplica sanctiunea si ia masura confiscarii ori anuleaza procesul-verbal.
    Contravenientul poate cere reexaminarea cauzei in termen de 24 de ore de la pronuntare, daca a fost prezent la dezbateri, sau de la comunicare, daca a fost lipsa.
    Procurorul poate cere reexaminarea cauzei in termen de 24 de ore de la pronuntare.
    Cererea de reexaminare se solutioneaza, de urgenta, in complet format din 2 judecatori.
    Hotarirea data in cererea de reexaminare este definitiva.
    Participarea procurorului la judecata este obligatorie.
    Art. 4
    In cazul in care contravenientul nu a achitat cu rea-credinta amenda in termen de 30 de zile de la raminerea definitiva a sanctiunii, organul din care face parte agentul constatator va sesiza instanta de judecata pe raza careia s-a savirsit contraventia, in vederea transformarii amenzii in inchisoare contraventionala, tinind seama de partea din amenda care a fost achitata.
    La primul termen de judecata, instanta poate acorda contravenientului, la cererea acestuia, un termen de 30 de zile in vederea achitarii integrale a amenzii.
    In cazul in care contravenientul nu a achitat amenda in termenul prevazut la alin. 2, instanta procedeaza la transformarea amenzii in inchisoare contraventionala.
    Prevederile art. 3 alin. 3, 4 si 6 - 10 se aplica in mod corespunzator.
    Executarea sanctiunii inchisorii contraventionale se prescrie in termen de 1 an de la data raminerii definitive a hotaririi.
    Art. 5
    Faptele prevazute la art. 1 lit. l) - p) constituie infractiuni si se pedepsesc cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani, daca prin legea penala nu se prevede o pedeapsa mai mare.
    Hotaririle de condamnare privind pe comercianti se comunica la registrul comertului.
    Art. 6
    Marfurile sau produsele care au servit sau au fost destinate sa serveasca la savirsirea vreuneia din faptele prevazute de art. 1 lit. a), b), d), e), g) si j), daca sint ale contravenientului sau ale agentului economic, ca si sumele de bani si lucrurile dobindite, in mod vadit, prin savirsirea contraventiei se confisca si se valorifica in conditiile legii, contravaloarea lor facindu-se venit la bugetul administratiei centrale de stat.
    Beneficiile obtinute ilicit de persoanele fizice sau juridice din activitatile prevazute de art. 1, precum si incasarile in intregime din vinzarea marfurilor a caror provenienta nu poate fi dovedita, se preiau ca venit la bugetul administratiei centrale de stat sub forma unui impozit de 100 la suta.
    Art. 7
    Infractiunile de luare de mita, trafic de influenta si primire de foloase necuvenite, comise de agentii constatatori, organele de urmarire penala sau de judecata a faptelor ce constituie contraventii sau infractiuni prevazute de prezenta lege, se pedepsesc in conformitate cu dispozitiile art. 254, 256 si 257 din Codul penal, ale caror minim si maxim se majoreaza cu cite 2 ani.
    Art. 8
    Prevederile prezentei legi se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, ale Codului penal si ale Codului de procedura penala.
    Infractiunile prevazute de art. 5 se urmaresc si se judeca dupa procedura de urgenta prevazuta pentru infractiunile flagrante.
    Art. 9
    Aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta lege nu inlatura raspunderea disciplinara a faptuitorilor.
    Art. 10
    Pentru urmarirea desfasurarii activitatii comerciale in conditiile prevazute de lege, la primarii*) se va constitui un corp de control comercial.
    Primariile la care se va constitui un corp de control comercial, atributiile si structura organizatorica ale corpurilor de control, precum si modul de salarizare a controlorilor comerciali, se stabilesc prin hotarire a Guvernului.
-------------------
    *) Prin Hotarirea Guvernului Romaniei nr. 1290/10 decembrie 1990, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 149 din 27 decembrie 1990, a fost organizat corpul de control comercial in cadrul primariilor si prefecturilor.

    Art. 11
    La data publicarii prezentei legi*) se abroga dispozitiile art. 295 lit. c) si d) din Codul penal, art. 70-87 din Legea nr. 3/1972 cu privire la activitatea de comert interior, precum si orice alte dispozitii contrare.
------------------
    *) Data publicarii Legii nr. 12/1990 este 8 august 1990.




SmartCity5

COMENTARII la Legea 12/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 12 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 12/1990
Hotărârea 1553 2004
privind unele modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorilor
Decizia 1 2002
privind plangerile indreptate impotriva actelor de constatare si sanctionare a contraventiilor prevazute la art. 1 lit. e) din Legea nr. 12/1990
Legea 177 1998
pentru completarea art. 2 din Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite
Ordonanţa 126 1998
pentru modificarea Legii nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite
Legea 105 1997
pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor
Ordonanţa 55 1994
privind majorarea limitelor minime si maxime ale amenzilor contraventionale stabilite prin acte normative aflate in vigoare la 1 iunie 1994
Ordin 21 1994
pentru aprobarea Normelor privind masurile sanitare veterinare care se aplica in cazul produselor de origine animala cu termen de valabilitate expirat si in alte situatii de neincadrare a acestora in prevederile legislatiei sanitare veterinare
Hotărârea 757 1992
privind aprobarea procedurilor de aplicare a prevederilor art. 2 lit. d), e), f), g), i), k), l) si m) din Hotarirea Guvernului nr. 482/1992 conform anexelor nr. 1 - 19.
Ordonanţa 21 1992
privind protectia consumatorilor
Ordonanţa 23 1992
privind modificarea unor sanctiuni contraventionale
Legea 12 1990
privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu