LEGE
Nr. 50 din 21 iunie 1996 * Republicata
privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii
judecatoresti
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 563 din 18 noiembrie 1999
*) Republicata in temeiul art. VI din Ordonanta Guvernului nr. 9/1997,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 177 din 30 iulie 1997
(aprobata si modificata prin Legea nr. 104/1999, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 16 iunie 1999), dandu-se textelor o noua
numerotare. Legea nr. 50/1996 a fost publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 130 din 24 iunie 1996 si a mai fost modificata prin:
- Ordonanta Guvernului nr. 56/1997, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 225 din 30 august 1997 (aprobata prin Legea nr.
104/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 16
iunie 1999);
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1997, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 324 din 24 noiembrie 1997 (respinsa prin
Legea nr. 149/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
265 din 16 iulie 1998);
- Legea nr. 154/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 266 din 16 iulie 1998.
CAP. 1
Salarizarea si alte drepturi ale personalului din cadrul instantelor
judecatoresti si parchetelor
Art. 1
Salarizarea magistratilor si a personalului din instantele judecatoresti si
parchete se face tinandu-se seama de rolul, raspunderea, complexitatea,
caracterul justitiei de putere in stat, de pregatirea si competenta
profesionala, precum si de incompatibilitatile si interdictiile pentru
magistrati, prevazute de Constitutie si de Legea nr. 92/1992*) pentru
organizarea judecatoreasca, republicata.
------------
*) Legea nr. 92/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, a fost modificata prin Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 179/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 559 din 17 noiembrie 1999.
Sectiunea 1
Salarizarea si alte drepturi ale magistratilor
Art. 2
(1) Salariile de baza ale magistratilor se stabilesc pe functii, in raport
cu nivelul instantelor si al parchetelor si cu vechimea in magistratura.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru magistratii de
la instantele judecatoresti si parchete sunt prevazuti in cap. I din anexa nr.
1.
Art. 3
(1) Promovarea magistratilor in functii se face in conditiile prevazute de
Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, pe baza de examen.
Modul de organizare si de desfasurare a examenului se stabileste prin
regulament aprobat de ministrul justitiei, cu avizul Consiliului Superior al
Magistraturii.
(2) Promovarea pe loc in functii, in raport cu nivelul instantei sau al
parchetului, se face in functia imediat superioara, daca cel in cauza are o
activitate meritorie atestata prin acordarea calificativului "foarte
bun" in ultimii 4 ani, precum si vechimea in magistratura prevazuta de
lege numai ca judecator sau procuror, cu respectarea celorlalte conditii
prevazute in Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
Prevederile alin. (1) sunt aplicabile.
(3) Magistratii stagiari vor beneficia in perioada stagiului de coeficienti
de salarizare stabiliti corespunzator fiecarei etape de stagiu, cu conditia
promovarii examenelor prevazute de lege.
Art. 4
Salariile de baza pentru personalul de specialitate juridica din Ministerul
Justitiei, asimilat magistratilor conform Legii nr. 92/1992, republicata, cu
modificarile ulterioare, se stabilesc, in raport cu vechimea in magistratura,
potrivit prevederilor cap. I din anexa nr. 1.
Art. 5
(1) Magistratii beneficiaza de un spor de stabilitate in magistratura in
raport cu vechimea efectiva in functia de magistrat, calculat la salariul de
baza, dupa cum urmeaza:
- de la 5 la 10 ani - 10%;
- de la 10 la 20 de ani - 15%;
- peste 20 de ani - 20% .
(2) Sporul prevazut la alin. (1) se plateste de la data de intai a lunii
urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in magistratura.
(3) Sporul de stabilitate in magistratura se ia in calcul la stabilirea
pensiilor si a indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca, potrivit
legii.
Art. 6
(1) Indemnizatiile pentru functiile de conducere de la curtile de apel,
tribunale, judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante, aprobate
anual, sunt prevazute la cap. II din anexa nr. 1.
(2) Indemnizatiile de conducere se diferentiaza in raport cu nivelul si
categoria unitatii, precum si cu raspunderea pe care o implica functia de
conducere indeplinita. Modul de stabilire pe categorii a instantelor
judecatoresti si parchetelor, precum si incadrarea acestor unitati in categorii
se fac prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 7
Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile pentru
personalul de conducere din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si
Ministerul Justitiei sunt prevazute in anexa nr. 2.
Art. 8
Procurorii care efectueaza activitate de supraveghere a urmaririi penale
beneficiaza de o majorare cu 20% a salariului de baza brut, iar procurorii care
efectueaza urmarire penala proprie beneficiaza de o majorare cu 25% a
salariului de baza brut.
Art. 9
Magistratii beneficiaza de o indemnizatie de sedinta de 3% din salariul de
baza brut pentru fiecare sedinta de judecata, daca sunt respectate criteriile
de calitate si de operativitate stabilite de ministrul justitiei, cu avizul
Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 10
Magistratii care poseda titlul stiintific de "doctor in drept"
sau de "doctor docent" beneficiaza de un spor de 15% din salariul de
baza brut.
Art. 11
Magistratii care functioneaza la instante si parchete situate in mediul
rural beneficiaza de salarii de baza majorate cu 25% .
Art. 12
(1) Magistratii pensionari pentru limita de varsta, care sunt reincadrati
potrivit legii, beneficiaza de cumulul pensiei cu salariul de baza
corespunzator functiei, de sporul pentru vechimea totala in munca, precum si de
celelalte drepturi prevazute de lege.
(2) La incetarea activitatii magistratii prevazuti la alin. (1) au dreptul
la recalcularea pensiei, incluzandu-se in baza de calcul al pensiei vechimea in
munca si salariul, realizate dupa data pensionarii.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) sunt aplicabile si magistratilor care
beneficiaza de pensie de serviciu, potrivit Legii nr. 92/1992, republicata, cu
modificarile ulterioare.
Art. 13
Magistratii care sunt delegati sau detasati in conditiile Legii nr.
92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, la instante sau parchete
inferioare isi pastreaza salariul de baza si celelalte drepturi prevazute de
lege. In cazul in care detasarea se face la instante sau parchete de nivel
superior, magistratii beneficiaza de salariul de baza si de celelalte drepturi
cuvenite la aceste instante si parchete.
Art. 14
Salariile de baza, precum si celelalte drepturi ale magistratilor se
stabilesc, potrivit legii, de ministrul justitiei sau de procurorul general al
Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
Art. 15
(1) Judecatorii desemnati, in conditiile legii, sa desfasoare activitate in
comisia pentru cetatenie, la registrul comertului, la birourile de publicitate
imobiliara, la comisia de cercetare a averilor, precum si judecatorii-sindici
beneficiaza de indemnizatie lunara de 10% din salariul de baza brut, daca
participa efectiv la aceste activitati. De aceeasi indemnizatie beneficiaza si
procurorii care participa la comisia de cercetare a averilor. In cazul in care
un magistrat desfasoara activitate efectiva in doua sau mai multe dintre domeniile
enumerate, se acorda indemnizatie pentru fiecare activitate.
(2) De indemnizatia prevazuta la alin. (1) beneficiaza si magistratii care
sunt membri ai comisiilor si birourilor electorale, constituite potrivit legii,
pe perioada functionarii acestora, afara de cazul in care printr-un act
normativ se stabileste o indemnizatie superioara.
Art. 16
(1) Magistratii care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca,
fiind incadrabili in gradul I sau gradul II de invaliditate, in urma savarsirii
impotriva lor a unor fapte prevazute de legea penala, in timpul sau in legatura
cu serviciul, vor primi, pe perioada invaliditatii, o pensie egala cu salariul
de baza net avut la data survenirii invaliditatii si vor beneficia, o singura
data, de o compensatie egala cu de cinci ori acelasi salariu de baza net.
(2) Magistratii care si-au pierdut partial capacitatea de munca, in
conditiile alin. (1), fiind incadrabili in gradul III de invaliditate si care
nu mai pot exercita in continuare profesia vor beneficia de o pensie egala cu
cel putin jumatate din salariul de baza net avut in ultima luna de activitate,
de o compensatie egala cu de trei ori acelasi salariu de baza net, precum si de
dreptul de a cumula, in conditiile legii, pensia cu salariul, pe care il pot
primi dintr-o alta activitate desfasurata.
(3) Urmasii magistratilor decedati in conditiile prevazute la alin. (1):
sotul supravietuitor, copiii minori si copiii majori aflati la studii, pana la
implinirea varstei de 25 de ani, beneficiaza, pe perioada cat indeplinesc
conditiile prevazute de reglementarile legale referitoare la pensiile de
asigurari sociale de stat, de o pensie unica egala cu salariul de baza net pe
care l-au avut magistratii respectivi la data decesului.
Art. 17
Indemnizatiile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt
prevazute in anexa nr. 3.
Sectiunea a 2-a
Salarizarea personalului auxiliar de specialitate si a altor categorii de
personal
Art. 18
(1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la
instantele judecatoresti si parchete sunt stabilite pe grade sau trepte
profesionale si gradatii, in functie de pregatirea profesionala, de vechimea in
specialitate si de gradul instantei sau al parchetului de pe langa acestea.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul
auxiliar de specialitate de la judecatorii si de la parchetele de pe langa
aceste instante sunt prevazuti in cap. III din anexa nr. 1.
(3) Personalul auxiliar de specialitate prevazut la alin. (1) beneficiaza
de spor de stabilitate in conditiile art. 5, care se aplica in mod
corespunzator.
Art. 19
(1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la
tribunale si de la parchetele de pe langa acestea sunt cu 5% mai mari decat
cele prevazute la cap. III din anexa nr. 1; salariile de baza ale personalului
auxiliar de specialitate de la curtile de apel si de la parchetele de pe langa
aceste instante sunt cu 7% mai mari decat cele prevazute la cap. III din anexa
nr. 1; salariile de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la
Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie sunt cu 10% mai mari decat
cele prevazute la cap. III din anexa nr. 1.
(2) Grefierii beneficiaza de indemnizatia de sedinta de judecata in
conditiile art. 9, care se aplica in mod corespunzator. De aceste dispozitii
beneficiaza si grefierii-dactilografi, daca participa in locul grefierilor in
sedintele de judecata.
(3) Grefierii care participa la efectuarea actelor privind procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului, a actelor de publicitate imobiliara,
a actelor comisiei pentru cetatenie, precum si cei care sunt secretari ai
comisiilor de cercetare a averii beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art.
15 alin. (1), care se aplica in mod corespunzator. De aceeasi indemnizatie
beneficiaza si conducatorii de carte funciara.
Art. 20
(1) Instantele judecatoresti pot constitui un fond de pana la 15%, pentru
stimularea executorilor judecatoresti, din sumele ce se fac venit la bugetul de
stat, rezultate prin valorificarea bunurilor confiscate si din penalitatile
incasate ca urmare a executarii hotararilor judecatoresti.
(2) Modul de constituire, de evidentiere si de folosire a fondului prevazut
la alin. (1) se stabileste de ministrul justitiei, cu avizul ministrului
finantelor.
CAP. 2
Salarizarea personalului din laboratoarele de expertiza criminalistica
Art. 21
Functiile de executie de specialitate din laboratoarele de expertiza
criminalistica sunt diferentiate pe grade sau trepte profesionale si gradatii,
in raport cu pregatirea profesionala si cu vechimea in specialitate.
Art. 22
(1) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile de
executie si indemnizatiile pentru functiile de conducere din laboratoarele de
expertiza criminalistica din subordinea Ministerului Justitiei sunt prevazute
in anexa nr. 4.
(2) Functiile de sef laborator expertiza criminalistica si sef adjunct pot
fi ocupate de experti criminalisti gradele I si II.
Art. 23
(1) Expertii criminalisti beneficiaza de spor de stabilitate in conditiile
art. 5, care se aplica in mod corespunzator.
(2) Expertii criminalisti care poseda titlul stiintific de
"doctor" sau de "doctor docent" beneficiaza de un spor de
15% la salariul de baza brut.
CAP. 3
Salarizarea personalului Institutului National al Magistraturii
Art. 24
(1) Personalul de instruire de specialitate juridica al Institutului
National al Magistraturii se salarizeaza prin asimilarea functiilor acestuia cu
functiile de magistrat prevazute la cap. I din anexa nr. 1, in raport cu
vechimea in magistratura.
(2) Personalul de instruire de alta specialitate decat cea juridica, precum
si secretarii se salarizeaza cu coeficientii de ierarhizare a salariilor de
baza prevazuti de dispozitiile legale pentru aceste categorii de functii din
invatamantul superior, majorati cu 45% .
(3) Indemnizatiile de conducere pentru decanul si prodecanul Institutului
National al Magistraturii sunt prevazute in cap. II din anexa nr. 5.
CAP. 4
Salarizarea personalului din Directia Generala a Penitenciarelor, din
unitatile subordonate acesteia, precum si din Serviciul independent de
protectie si anticoruptie
Art. 25
Personalul militar din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si
control al activitatii penitenciarelor, precum si personalul militar din cadrul
Directiei Generale a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia, din
Directia medicala si din Serviciul independent de protectie si anticoruptie
este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului militar din
Ministerul de Interne.
Art. 26
Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile de
executie ale personalului civil din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor
si unitatile subordonate acesteia se stabilesc potrivit anexei nr. III/1 si,
respectiv, anexei nr. III/2 la Ordonanta Guvernului nr. 39/1994, aprobata prin
Legea nr. 134/1994 si republicata*).
------------
*) Conform pct. 4 din anexa nr. X la Legea nr. 154/1998, se abroga anexele
nr. III/1 si III/2 (cu exceptia pct. 8 din nota) la Ordonanta Guvernului nr.
39/1994, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 182 din 8
august 1996, cu modificarile ulterioare.
Art. 27
Personalul din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si control
al activitatii penitenciarelor si a Serviciului independent de protectie si
anticoruptie, precum si personalul din cadrul acestui serviciu, din cadrul
Directiei Generale a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia si din
Directia medicala beneficiaza de sporuri si de alte drepturi salariale pentru
activitati ce solicita incordare psihica foarte ridicata sau care se desfasoara
in conditii deosebite de munca. Categoriile de personal, locurile de munca,
marimea concreta a sporurilor si conditiile de acordare a acestora sunt
prevazute in anexele nr. 6 si 7.
CAP. 5
Dispozitii comune
Art. 28
(1) Salariile de baza pentru functiile de executie se stabilesc in raport
cu pregatirea, competenta profesionala si vechimea in specialitate, pe grade
sau trepte profesionale si gradatii, precum si cu nivelul unitatii.
(2) Promovarea personalului auxiliar de specialitate in grade sau trepte
profesionale se face prin examen, in raport cu vechimea minima in specialitate,
competenta profesionala si rezultatele obtinute in activitate.
(3) Pentru celelalte categorii de personal promovarea in post se face prin
concurs, in conditiile legii.
(4) Vechimea minima in grad sau treapta profesionala pentru promovarea in
gradul sau treapta imediat superioara este de cel putin 3 ani. Fac exceptie de
la aceste prevederi persoanele incadrate ca debutant.
(5) In mod exceptional, pentru persoanele cu o competenta profesionala
deosebita si care au primit numai calificativul "foarte bun",
vechimea minima prevazuta la alin. (4) poate fi redusa pana la jumatate.
(6) Modul de organizare a concursului si a examenului, prevazut la alin.
(2) si (3), se stabileste prin regulament aprobat de ministrul justitiei sau de
procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa
caz.
Art. 29
Salariile de baza pentru personalul de conducere sunt cele corespunzatoare
functiei de executie, gradului sau treptei profesionale si gradatiei in care
cei in cauza sunt incadrati, la care se adauga indemnizatia de conducere, care
face parte din salariul de baza.
Art. 30
(1) Trecerea in gradatia imediat superioara, precum si stabilirea
indemnizatiei de conducere se fac o data pe an, de regula dupa adoptarea
bugetului de stat.
(2) La trecerea in gradatia imediat superioara se tine seama de calitatile
personale, concretizate in rezultatele obtinute in activitatea profesionala,
notate cu calificativul "foarte bun" sau "bun" in anul
precedent.
(3) Vechimea minima necesara pentru trecerea in gradatia imediat superioara
este de 2 ani. In mod exceptional, vechimea minima poate fi redusa la un an.
(4) Incadrarea personalului, la promovare, in gradul sau treapta imediat
superioara, se face la gradatia 1.
(5) Prevederile alin. (4) se aplica si in cazul personalului care isi
schimba functia, precum si al personalului angajat din alte sectoare de
activitate. In cazul in care personalul este trecut intr-o functie cu nivel de
salarizare mai mic, acesta va fi incadrat la un grad sau, dupa caz, la o
treapta si gradatie care sa ii asigure un salariu de baza egal sau apropiat cu
cel avut.
Art. 31
(1) Pentru rezultate deosebite in activitatea desfasurata, personalul poate
primi salariu de merit, care face parte din salariul de baza brut. Salariul de
merit poate fi de pana la 20%, aplicat la salariul de baza brut, si se acorda
anual.
(2) Salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 50% din numarul total
de posturi de magistrati prevazute in statele de functii ale instantelor
judecatoresti si ale parchetelor.
(3) Pentru celelalte categorii de personal al instantelor judecatoresti si
al Ministerului Public, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25%
din numarul de posturi prevazute in statul de functii pentru aceste categorii.
(4) La laboratoarele de expertiza criminalistica, Institutul National al
Magistraturii, precum si pentru personalul civil din cadrul Directiei Generale
a Penitenciarelor si unitatile acesteia, salariul de merit se poate acorda
pentru cel mult 25% din numarul total de posturi din statele de functii ale
unitatilor.
(5) Salariile de merit stabilite potrivit alin. (2) - (4) vor fi acordate cel
mult 1/3 pentru functiile de conducere.
(6) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupa o
perioada de cel putin un an de la angajare.
Art. 32
Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele "foarte
bun", "bun", "satisfacator" si
"nesatisfacator".
Art. 33
(1) Pentru vechimea in munca, personalul beneficiaza de un spor de vechime
de pana la 25%, calculat la salariul de baza brut corespunzator timpului
efectiv lucrat in program normal de lucru, astfel:
___________________________________________________________
Transa de vechime in munca Cota din salariul de baza
___________________________________________________________
- intre 3 si 5 ani 5%
- de la 5 la 10 ani 10%
- de la 10 la 15 ani 15%
- de la 15 la 20 de ani 20%
- peste 20 de ani 25%
___________________________________________________________
(2) Sporul de vechime se plateste cu incepere de la data de intai a lunii
urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca.
Art. 34
(1) Pentru activitatea desfasurata, personalul salarizat potrivit prezentei
legi beneficiaza, la sfarsitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu
salariul de baza brut din ultima luna a anului pentru care se face premierea.
(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acorda
proportional cu perioada in care au lucrat, luandu-se in calcul salariul de
baza brut din ultima luna de activitate.
Art. 35
In cazul in care ordonatorul principal de credite bugetare realizeaza
economii la cheltuielile de personal, se pot acorda premii, in cursul anului,
in limita a 5% din fondul de salarii prevazut in bugetul de venituri si
cheltuieli, personalului care asigura realizarea activitatii ce revenea
posturilor din care au provenit economiile.
Art. 36
Ministerul Justitiei si Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie
pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de pana la 2%
asupra fondului de salarii prevazut in bugetele de venituri si cheltuieli ale
fiecarei unitati. Din acest fond pot fi acordate premii in cursul anului
personalului care a realizat sau a participat direct la obtinerea unor
rezultate in activitate, apreciate ca valoroase.
Art. 37
Premiile anuale pot fi reduse sau nu vor fi acordate in cazul persoanelor
care, in cursul anului, au desfasurat activitati profesionale nesatisfacatoare
ori au savarsit abateri pentru care au fost sanctionate disciplinar. Aceste
drepturi se anuleaza in cazul persoanelor care au fost inlaturate din functie
pentru fapte imputabile lor.
Art. 38
Persoanele numite temporar intr-o functie de conducere, in cazul in care
titularul acesteia lipseste din institutie o perioada mai mare de 30 de zile
calendaristice si nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva, primesc, pe
langa salariul de baza al functiei, gradului sau treptei in care sunt
incadrate, indemnizatia corespunzatoare functiei de conducere pe care o preiau.
Art. 39
(1) Magistratii, precum si personalul de specialitate mutat in interesul
serviciului in alta localitate, in cadrul instantelor judecatoresti,
parchetelor si unitatilor din subordinea Ministerului Justitiei, au dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale,
precum si pentru gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza brut la data mutarii
efective in alta localitate;
c) plata unei indemnizatii egale cu 1/4 din salariul sau de baza brut,
pentru fiecare membru de familie mutat efectiv impreuna cu titularul dreptului;
d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective,
acordat la cererea celui in cauza.
(2) Mutarea in alta localitate se va putea face, in toate cazurile, cu
asigurarea unei locuinte de serviciu de catre Ministerul Justitiei sau
Ministerul Public, dupa caz.
(3) In cazul in care nu se poate asigura locuinta de serviciu, mutarea in
alta localitate a magistratilor se face cu compensarea chiriei stabilite pe
baza unui contract de inchiriere incheiat in conditiile legii, pana la
asigurarea unei locuinte.
(4) Magistratii care nu beneficiaza de locuinta in localitatea in care isi
desfasoara permanent activitatea si carora nu li se acorda compensarea
cheltuielilor de chirie in conditiile alin. (3) au dreptul la plata
cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care isi au
resedinta si localitatea unde isi are sediul instanta sau parchetul, la nivelul
contravalorii unui abonament lunar. In situatia in care nu exista mijloace de
transport intre aceste localitati ori magistratii efectueaza deplasarea cu
autoturismul propriu, acestia beneficiaza de decontarea contravalorii a 7,5 litri
carburant la suta de kilometri, pentru perioada in care au lucrat efectiv.
Art. 40
(1) Magistratilor care nu poseda locuinta proprietate personala in
localitatea in care isi desfasoara activitatea li se asigura locuinta de
serviciu de catre Ministerul Justitiei sau Ministerul Public, dupa caz, in
termen de 6 luni de la incadrarea in functie. Pana la atribuirea locuintei de
serviciu magistratii beneficiaza, la cerere, de compensarea din fonduri
bugetare a valorii chiriei stabilite pe baza unui contract de inchiriere
incheiat in conditiile legii.
(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza si magistratii in functie in
momentul intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. 41
Magistratii si familiile acestora beneficiaza ca masura de protectie sociala,
de inlesniri stabilite prin ordin al ministrului justitiei in folosirea caselor
de odihna, a sanatoriilor si a altor amenajari recreative si sportive, aflate
in administrarea Ministerului Justitiei.
Art. 42
(1) Absolventii, in primul an de activitate, incadrati ca personal de
specialitate in unitati din justitie si in parchete situate in alta localitate
decat cea de domiciliu, beneficiaza de o indemnizatie de instalare echivalenta
cu salariul de baza brut corespunzator functiei, gradului sau treptei si
gradatiei in care urmeaza sa fie incadrati. Aceasta indemnizatie se acorda si
absolventilor incadrati in Ministerul Justitiei.
(2) In cazul in care absolventul este incadrat intr-o unitate din mediul
rural, indemnizatia va fi echivalenta cu doua salarii de baza brute.
(3) Prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general al
Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, se poate aproba
ca pentru absolventii facultatilor de drept sa se acorde indemnizatia prevazuta
la alin. (2) si in cazul angajarii lor in localitati in care atragerea
juristilor se face cu mare greutate.
(4) Drepturile prevazute la alin. (1) si (2) se inscriu in carnetul de
munca si se acorda o singura data in timpul activitatii.
(5) Drepturile acordate conform alin. (1) - (4) se anuleaza daca cel in
cauza paraseste unitatea sau localitatea din motive care ii sunt imputabile in
perioada de 2 ani de la numirea in functie.
Art. 43
(1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o alta munca
in interes de serviciu, persoana in cauza isi pastreaza functia, gradul sau
treapta profesionala si salariul avute anterior.
(2) Cand detasarea sau trecerea temporara intr-o alta munca se face intr-o
functie la care este stabilit un salariu de baza mai mare, persoana respectiva
are dreptul la acest salariu, precum si la celelalte drepturi cuvenite potrivit
acestei functii.
(3) Drepturile care se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare
intr-o alta munca se suporta de institutia in care persoana in cauza isi
desfasoara activitatea.
Art. 44
(1) Magistratii care sunt detasati sau delegati beneficiaza de diurna de 2%
din salariul de baza brut, dar nu mai putin decat cuantumul prevazut pentru
personalul din unitatile bugetare, de decontarea cheltuielilor de cazare la
structuri de primire turistice de categoria pana la 3 stele inclusiv, precum si
a transportului cu tren clasa I, vagon de dormit clasa I, avion ori alte
mijloace de transport, dupa caz. De aceste drepturi beneficiaza si magistratii
care se deplaseaza pentru sustinerea examenului de capacitate sau a altor
examene prevazute de Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile
ulterioare.
(2) In situatia in care magistratii nu beneficiaza de cazare in conditiile
prevazute la alin. (1), acestia au dreptul la o suma egala cu 0,5% din salariul
de baza brut pentru fiecare noapte de cazare.
(3) In cazul in care deplasarea se face cu autoturismul propriu,
magistratii beneficiaza de decontarea valorii a 7,5 litri carburant la suta de
kilometri.
(4) Prevederile alin. (1) - (3) se completeaza, dupa caz, cu reglementarile
aplicabile personalului din institutiile publice, care se aplica si celorlalte
categorii de personal din organele autoritatii judecatoresti.
Art. 45
(1) Orele prestate peste durata normala a timpului de munca de catre
personalul incadrat in functii de executie se compenseaza cu timp liber
corespunzator in urmatoarele 30 de zile sau, la cererea salariatului, prin
plata unui spor calculat la salariul de baza, astfel:
a) 50% din salariul de baza brut pentru primele doua ore de depasire a
duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza brut pentru orele urmatoare. Cu un spor de
100% se platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in
celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu
se lucreaza.
(2) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si
poate fi platita potrivit alin. (1) numai daca efectuarea orelor suplimentare a
fost dispusa de seful ierarhic superior, fara a se depasi 120 de ore anual. In
cazuri deosebite, ministrul justitiei sau procurorul general al Parchetului de
pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, poate aproba efectuarea orelor
suplimentare si peste acest plafon, fara a se depasi 360 de ore anual.
(3) Salariatii care, prin natura atributiilor de serviciu, presteaza, in
mod sistematic, activitati peste durata normala a timpului de lucru sau
desfasoara sistematic activitati in zilele nelucratoare si carora nu li se
poate acorda timp liber corespunzator primesc, in raport cu depasirea
programului normal de lucru, in locul drepturilor prevazute la alin. (1) si
(2), un spor de 10 - 25% calculat la salariul de baza brut si care face parte
din acesta. Categoriile de salariati si conditiile de acordare a sporului
pentru munca sistematica peste programul normal de lucru se stabilesc de
ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea
Suprema de Justitie, dupa caz.
Art. 46
Personalul care, potrivit programului de lucru, isi desfasoara activitatea
in timpul noptii, intre orele 22,00 - 6,00, poate beneficia, pentru orele
lucrate in acest interval, de un spor de 25% din salariul de baza, daca timpul
astfel lucrat reprezinta cel putin jumatate din programul normal de lucru.
Art. 47
Pentru risc si suprasolicitare neuropsihica, magistratii, precum si
personalul auxiliar de specialitate beneficiaza de un spor de 50% din salariul
de baza brut lunar.
Art. 48
(1) Pentru conditii deosebite de munca, grele, vatamatoare sau periculoase,
in laboratoarele de criminalistica, tipografii, in compartimentele de
multiplicare sau in alte locuri de munca se poate acorda un spor de 15% din
salariul de baza brut, proportional cu timpul efectiv lucrat in aceste
conditii.
(2) Locurile de munca si categoriile de personal in unitatile tipografice
si de multiplicare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general
al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
(3) Pentru celelalte locuri de munca, categoriile de persoane si conditiile
de acordare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general al
Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, in functie de
conditiile deosebite, grele, vatamatoare sau periculoase, stabilite in
conditiile legii.
(4) Expertii criminalisti beneficiaza de sporul de risc si suprasolicitare
neuropsihica in conditiile art. 47. Prevederile alin. (1) - (3) nu se aplica
expertilor criminalisti.
Art. 49
(1) Personalul de specialitate trimis in strainatate, invitat pe contul
organizatiilor sau al altor parteneri straini, pentru actiuni in interesul
serviciului, beneficiaza in tara de drepturile stabilite prin regulament
aprobat prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general al
Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, cu respectarea
limitelor maxime aplicabile in institutiile publice.
(2) Pentru deplasarile in strainatate dispuse de ministrul justitiei sau de
procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie,
cheltuielile necesare, inclusiv indemnizatia de cazare si diurna in valuta, se
aproba de cel care a dispus deplasarea, in limitele reglementarilor aplicabile
personalului institutiilor publice.
(3) Pentru magistrati, cheltuielile de deplasare in strainatate - diurna,
cheltuieli de transport si cazare - se acorda potrivit dispozitiilor prevazute
de lege pentru secretarii de stat.
Art. 50
(1) Membrii comisiilor de examinare a magistratilor stagiari, pentru
examenele de definitivare in functie a asistentilor criminalisti, pentru
examenele de notar public, precum si pentru numirea si promovarea in grade si
trepte profesionale ale personalului de specialitate juridica si
criminalistilor, sunt remunerati prin plata cu ora pentru timpul efectiv lucrat
in cadrul acestor comisii.
(2) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor de examinare,
prevazuta la alin. (1), se face luandu-se in considerare salariul de baza brut
al functiei de magistrat, in care este incadrat cel in cauza.
(3) Membrii comisiilor de examinare pentru examenul de primire in
magistratura si pentru examenul de capacitate al magistratilor sunt remunerati
prin plata cu ora, luandu-se in calcul salariul de baza brut al functiei de
judecator la Curtea Suprema de Justitie.
(4) Drepturile prevazute la alin. (2) si (3) se impoziteaza separat.
(5) Membrii comisiilor de examinare prevazuti la alineatele precedente, care
se deplaseaza in alta localitate decat cea in care isi au locul de munca,
beneficiaza de diurna, cheltuieli de transport si cazare, potrivit legii.
Art. 51
(1) La Institutul National al Magistraturii, pentru indeplinirea unor
activitati pentru care volumul de munca este sub jumatate din cel al unui post
cu norma intreaga, se face plata cu ora. Aceste fractiuni de norma vor fi
prevazute in statul de functii. Activitatile pentru care se poate aplica plata
cu ora se stabilesc anual de ministrul justitiei.
(2) Calculul tarifului orar se face luandu-se in considerare salariul de
baza brut al celui in cauza, stabilit in conditiile art. 24.
(3) Pentru personalul care presteaza activitati didactice cu ora, calculul
tarifului orar se face in raport cu norma didactica de predare saptamanala si
cu functia didactica indeplinita.
Art. 52
Parcul auto, consumul de carburanti si modul de utilizare a parcului auto
din dotarea instantelor judecatoresti si a parchetelor, precum si a unitatilor
subordonate Ministerului Justitiei si Parchetului de pe langa Curtea Suprema de
Justitie se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei sau, dupa caz, al
procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, in
functie de specificul activitatii fiecarei unitati.
Art. 53
Pe langa drepturile prevazute de prezenta lege personalul de la instantele
judecatoresti si parchete, Institutul National al Magistraturii, laboratoarele
de criminalistica, personalul civil din Directia Generala a Penitenciarelor si
unitatile subordonate acesteia beneficiaza si de drepturile stabilite prin alte
acte normative speciale.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 54
Magistratii in functie la data intrarii in vigoare a prezentei legi se
considera ca indeplinesc conditiile legale si isi pastreaza gradul profesional
dobandit.
Art. 55
(1) Magistratii militari si personalul auxiliar militar si civil de la
instantele si parchetele militare beneficiaza de drepturile prevazute de prezenta
lege, precum si de drepturile reglementate in legislatia aplicabila
personalului militar si civil din Ministerul Apararii Nationale.
(2) Magistratii militari pot opta intre pensia de serviciu stabilita in
conditiile Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, si
pensia militara de serviciu, putand beneficia de prevederile legale mai
favorabile.
Art. 56
(1) Judecatorii financiari, procurorii financiari, judecatorii financiari
inspectori, procurorii financiari inspectori, magistratii-asistenti, precum si
personalul auxiliar aferent activitatii jurisdictionale din cadrul Curtii de
Conturi beneficiaza de sporurile salariale prevazute pentru magistrati si
personalul auxiliar de specialitate de prezenta lege.
(2) Controlorii financiari beneficiaza de sporul de stabilitate, in raport
cu vechimea efectiva in functii economice de specialitate si de control
financiar, de sporul pentru titlul stiintific de "doctor" sau
"doctor docent", precum si de sporul de risc si suprasolicitare neuropsihica.
Art. 57
(1) Statele de personal si statele de functii se intocmesc in limita
numarului de posturi legal aprobate.
(2) Statele de personal si statele de functii pentru curtile de apel,
tribunale si judecatorii, pentru parchetele de pe langa aceste instante, pentru
Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si pentru Ministerul Justitiei
se aproba de catre ministrul justitiei. Statele de functii pentru instante si
parchete se avizeaza de catre Consiliul Superior al Magistraturii. Statele de
functii pentru parchete se propun de catre procurorul general al Parchetului de
pe langa Curtea Suprema de Justitie.
(3) Statele de personal si statele de functii ale unitatilor subordonate
Ministerului Justitiei se aproba de catre ministrul justitiei.
Art. 58
Drepturile prevazute in prezenta lege pentru magistrati se acorda si
personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor, potrivit
prevederilor Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 59
La instantele judecatoresti si parchete, precum si in celelalte unitati din
sistemul justitiei pot fi utilizate, in raport cu specificul unor activitati,
functiile si salariile prevazute de legislatia aplicabila personalului din
sectorul bugetar.
Art. 60
Drepturile de salarizare prevazute de prezenta lege sunt brute si
impozabile. Acestea vor fi actualizate tinandu-se seama de indexarile acordate
in conformitate cu prevederile hotararilor Guvernului adoptate dupa data de 1
ianuarie 1996.
Art. 61
Salariile de baza pentru functiile prevazute de prezenta lege se calculeaza
de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale pe baza coeficientilor de
ierarhizare cuprinsi in anexe, in raport cu valoarea coeficientului de
ierarhizare 1,00.
Art. 62
Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezenta lege.
Art. 63
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, Legea nr. 52/1991,
republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 1
septembrie 1993, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga numai cu
privire la salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti.
ANEXA 1
SALARIZAREA
personalului de la instantele judecatoresti si parchete
CAP. 1
Coeficientii de ierarhizare a salariilor magistratilor de la instantele
judecatoresti si de la parchetele de pe langa acestea
____________________________________________________________________________
Nr. Functia Nivelul Coeficientul de Vechimea in
crt. studiilor ierarhizare a magistratura
salariului de - ani -
baza
____________________________________________________________________________
1. Procuror la Parchetul de S 5,85 8
pe langa Curtea Suprema
de Justitie
2. Judecator curte de apel, S 5,75 6
procuror la parchetul de
pe langa curtea de apel
3. Judecator tribunal, S 5,60 4
procuror la parchetul
de pe langa tribunal
4. Judecator judecatorie, S 5,30 2 ani cu examen
procuror la parchetul de capacitate
de pe langa judecatorie sau, dupa caz,
5 ani in alte
functii de
specialitate,
conform legii
5. Judecator stagiar, procuror S 4,50 1
stagiar 1 an - 2 ani
6. Judecator stagiar, procuror S 4,00 6 luni
stagiar 6 luni - 1 an
7. Judecator stagiar, procuror S 3,50 -
stagiar - in primele 6 luni
____________________________________________________________________________
CAP. 2
Indemnizatiile de conducere la curtile de apel, tribunale, judecatorii si
parchetele de pe langa aceste instante
____________________________________________________________________________
Nr. Functia Indemnizatia de conducere
crt. in procente din salariul
de baza
-------------------------
Minim Maxim
____________________________________________________________________________
1. Presedintele curtii de Salariul de baza 35% 40%
apel; procurorul general corespunzator
al parchetului de pe langa functiei de
curtea de apel executie
2. Vicepresedinte al curtii 30% 35%
de apel; procuror general
adjunct al parchetului de
pe langa curtea de apel
3. Presedinte de sectie la 25% 30%
curtea de apel si
procuror sef sectie la
parchetul de pe langa
curtea de apel
4. Judecator inspector la 30% 35%
curtea de apel si
procuror inspector la
parchetul de pe langa
curtea de apel
5. Presedintele tribunalului, 30% 35%
prim-procurorul
parchetului de pe langa
tribunal
6. Vicepresedinte al 25% 30%
tribunalului, prim-procuror
adjunct al parchetului de
pe langa tribunal
7. Presedinte de sectie la 20% 25%
tribunal si procuror sef
sectie la parchetul de pe
langa tribunal
8. Presedintele judecatoriei, 25% 30%
prim-procurorul parchetului
de pe langa judecatorie
9. Vicepresedinte al 20% 25%
judecatoriei,
prim-procurorul adjunct al
parchetului de pe langa
judecatorie
10. Presedinte sectie maritima 18% 22%
la judecatorie, procuror
sef sectie maritima la
parchetul de pe langa
judecatorie
11. Prim-grefier la curtea de 15% 20%
apel si parchetul de pe
langa curtea de apel
12. Grefier-sef de sectie la 12% 18%
curtea de apel si
parchetul de pe langa
curtea de apel
13. Prim-grefier la tribunal 12% 18%
si parchetul de pe langa
tribunal
14. Grefier-sef sectie la 12% 15%
tribunal si parchetul de
pe langa tribunal
15. Grefier-sef la judecatorie 10% 15%
si parchetul de pe langa
judecatorie
____________________________________________________________________________
NOTA:
Indemnizatiile de conducere pentru instantele si parchetele din municipiul
Bucuresti sunt mai mari cu 10% .
Functiile prevazute la nr. crt. 10 se folosesc numai in cazul in care
ministrul justitiei stabileste, conform art. 13 alin. (2) si art. 30 alin. (2)
din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, infiintarea de
sectii maritime la unele judecatorii si parchete corespunzatoare.
CAP. 3
Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza ale personalului auxiliar
de specialitate de la judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante
_______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea functiei Nivelul Coeficientul de Vechimea in
crt. studiilor ierarhizare a specialitate
salariilor de baza
______________________
Gradatia
______________________
1 2 3 4
_______________________________________________________________________________
1. Executor judecatoresc S 2,50 2,60 2,70 2,80 7 ani in
gradul I functii juridice,
economice si
administrative
2. Executor judecatoresc S 2,30 2,35 2,40 2,45 4 ani in functii
gradul II juridice,
economice si
administrative
3. Executor judecatoresc S 2,10 2,15 2,20 2,25 1 an in functii
gradul III juridice,
economice si
administrative
4. Executor judecatoresc S 1,90 - - - -
5. Grefier, S 2,45 2,55 2,65 2,75 7 ani in functii
grefier-statistician, juridice
grefier-documentarist,
grefier-analist
programator, gradul I
6. Grefier, S 2,25 2,30 2,35 2,40 4 ani in functii
grefier-statistician, juridice
grefier-documentarist,
grefier-analist
programator, gradul II
7. Grefier, S 2,05 2,10 2,15 2,20 1 an in functii
grefier-statistician, juridice
grefier-documentarist,
grefier-analist
programator, gradul III
8. Grefier, S 1,85 - - - -
grefier-statistician,
grefier-documentarist,
grefier analist
programator, debutant
9. Executor judecatoresc M 2,10 2,15 2,20 2,25 7 ani in functii
treapta I auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
10. Executor judecatoresc M 1,90 1,95 2,00 2,05 4 ani in functii
treapta II auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
11. Executor judecatoresc M 1,70 1,75 1,80 1,85 1 an in functii
treapta III auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
12. Executor judecatoresc M 1,60 - - - -
debutant
13. Grefier, M 2,05 2,10 2,15 2,20 7 ani in functii
grefier-statistician, auxiliare
grefier-documentarist, juridice
grefier-analist
programator,
conducator de carte
funciara, treapta I
14. Grefier, M 1,85 1,90 1,95 2,00 4 ani in functii
grefier-statistician, auxiliare
grefier-documentarist, juridice
grefier-analist
programator,
conducator de carte
funciara, treapta II
15. Grefier, M 1,65 1,70 1,75 1,80 1 an in functii
grefier-statistician, auxiliare
grefier-documentarist, juridice
grefier-analist
programator,
conducator de carte
funciara, treapta III
16. Grefier-dactilograf M 1,85 1,90 1,95 2,00 7 ani in functii
treapta I auxiliare
juridice sau
administrative
17. Grefier-dactilograf M 1,65 1,70 1,75 1,80 4 ani in functii
treapta II auxiliare
juridice sau
administrative
18. Grefier-dactilograf M 1,550 1,575 1,600 - 1 an in functii
treapta III auxiliare
juridice sau
administrative
19. Grefier, M 1,50 - - - -
grefier-statistician,
grefier-documentarist,
grefier-analist
programator, conducator
de carte funciara
grefier-dactilograf,
debutant
20. Arhivar-registrator M 1,400 1,425 1,450 1,500 -
treapta I
21. Arhivar-registrator M 1,300 1,325 1,350 1,375 -
treapta II
22. Arhivar-registrator M 1,150 1,200 1,250 1,275 -
treapta III
23. Arhivar-registrator M 1,100 - - - -
debutant
24. Agent procedural, aprod G 1,00 1,025 1,050 1,075 -
_______________________________________________________________________________
NOTA:
1. Pentru ocuparea functiei de executor judecatoresc, prevazuta la nr. crt.
1 - 4, sunt necesare studii superioare juridice sau economice.
2. Pentru ocuparea functiei de grefier, prevazute la nr. crt. 5 - 8 sunt
necesare studii superioare juridice.
Pentru ocuparea functiei de grefier-analist programator cu studii
superioare se iau in considerare si studiile in domeniile: informatica,
automatica, cibernetica, electronica, matematica. In acest caz, vechimea prevazuta
de lege pentru incadrarea si promovarea in grade profesionale se majoreaza cu 3
ani.
3. La numirea in functie si la stabilirea gradului sau a treptei
profesionale pentru grefier pot fi luate in considerare si perioadele lucrate
in functii economice si administrative cu studii superioare sau medii, dupa
caz; in aceasta situatie, vechimea minima in specialitatea prevazuta in anexa
se majoreaza cu 3 ani.
Aceste prevederi se aplica si in cazul celor care au ocupat functii tehnice
medii sau alte functii de acelasi nivel.
4. Pentru personalul care, inainte de absolvirea invatamantului superior,
prevazut la pct. 1 si 2, a ocupat functii medii de specialitate se poate lua in
calcul si cel mult jumatate din timpul cat a lucrat in functiile respective.
5. In functiile de prim-grefier si grefier-sef la tribunale si judecatorii
si la parchetele corespunzatoare pot fi numiti numai grefieri treptele
profesionale I si II.
La curtile de apel si la parchetele de pe langa aceste instante, precum si la
Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie pot fi numiti prim-grefieri si
grefieri-sefi, grefieri gradele I si II si treptele I si II.
6. Pentru functiile de grefier-statistician, grefier-documentarist,
grefier-analist programator si grefier-dactilograf de la toate instantele
judecatoresti si parchete pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in
functii economice si administrative.
7. Salariile functiilor de grefier si grefier-dactilograf sunt mai mari cu
15% pentru persoanele care utilizeaza in interesul serviciului cel putin o
limba straina, in medie 50% din timpul de lucru, si pentru care poseda atestat.
8. Grefierii si grefierii-dactilografi care au atestat de stenodactilograf
si stenografiaza in medie cel putin 30% din timpul de lucru beneficiaza de un
salariu de baza mai mare cu 10% .
9. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
ANEXA 2
INDEMNIZATIILE
pentru personalul de conducere din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de
Justitie si din Ministerul Justitiei
____________________________________________________________________________
Nr. Functia Indemnizatia de conducere
crt. in procente din salariul
de baza
_________________________
Minim Maxim
____________________________________________________________________________
1. Secretar general, director Salariul de baza 45% 55%
general, consilierul corespunzator
ministrului justitiei, functiei de
procuror consilier al executie
procurorului general
2. Director, procuror sef 45% 50%
sectie la Parchetul de pe
langa Curtea Suprema de
Justitie
3. Director adjunct, procuror 40% 45%
sef sectie adjunct la
Parchetul de pe langa
Curtea Suprema de Justitie
4. Inspector general 38% 42%
judecatoresc, inspector
general notarial, inspector
general de penitenciare,
procuror inspector
5. Sef serviciu, procuror sef 30% 35%
serviciu
6. Sef birou, procuror sef 25% 30%
birou
7. Grefier sef sectie din 20% 25%
Parchetul de pe langa
Curtea Suprema de Justitie
8. Grefier sef serviciu din 15% 20%
Parchetul de pe langa
Curtea Suprema de Justitie
____________________________________________________________________________
ANEXA 3
INDEMNIZATIILE
membrilor Consiliului Superior al Magistraturii
____________________________________________________________________________
Functia Indemnizatia in procente
din salariul de baza
____________________________________________________________________________
Membrii Consiliului Superior al Magistraturii 55%
si presedintii de sedinta (ministrul justitiei
si presedintele Curtii Supreme de Justitie)
____________________________________________________________________________
ANEXA 4
COEFICIENTII
de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile de conducere pentru
personalul laboratoarelor de expertiza criminalistica
_______________________________________________________________________________
Nr. Functia Nivelul Coeficientul de Vechimea minima
crt. studiilor ierarhizare a in specialitate
salariilor de baza
______________________
Gradatia
______________________
1 2 3 4
_______________________________________________________________________________
A. Functii de executie de specialitate
1. Expert criminalist S 5,45 5,55 5,65 5,75 10 ani
gradul I
2. Expert criminalist S 5,00 5,10 5,20 5,30 7 ani
gradul II
3. Expert criminalist S 4,50 4,60 4,70 4,80 4 ani
gradul III
4. Asistent criminalist S 3,60 3,80 4,00 - 1 an
5. Asistent criminalist S 2,50 - - - -
debutant
B. Functii auxiliare de specialitate
6. Tehnician criminalist M 1,85 1,90 1,95 2,00 7 ani in
treapta I functii tehnice
criminalistice
7. Tehnician criminalist M 1,60 1,65 1,70 1,75 4 ani in
treapta II functii tehnice
criminalistice
8. Tehnician criminalist M 1,35 1,40 1,45 1,50 1 an in
treapta III functii tehnice
criminalistice
9. Tehnician criminalist M 1,00 - - - -
debutant
10. Secretar-dactilograf M 1,45 1,50 1,55 1,60 7 ani in
laborator expertiza functii
criminalistica auxiliare
treapta I juridice,
economice sau
administrative
11. Secretar-dactilograf M 1,20 1,25 1,30 1,35 4 ani in
laborator expertiza functii
criminalistica auxiliare
treapta II juridice,
economice sau
administrative
12. Secretar-dactilograf M 1,00 1,05 1,10 - 1 an in
laborator expertiza functii
criminalistica auxiliare
treapta III juridice,
economice sau
administrative
13. Secretar-dactilograf M 0,900 - - - -
laborator expertiza
criminalistica
debutant
_______________________________________________________________________________
C. Indemnizatii de conducere
_______________________________________________________________________________
Nr. Functia Indemnizatia de conducere
crt. in procente din salariul
de baza
_________________________
Minim Maxim
____________________________________________________________________________
1. Sef laborator central Salariul de baza 25% 30%
expertiza criminalistica*) corespunzator
functiei de
executie
2. Sef adjunct laborator 20% 25%
central expertiza
criminalistica*)
3. Sef laborator interjudetean 20% 25%
expertiza criminalistica
____________________________________________________________________________
NOTA:
1. La numirea in functie si la stabilirea treptei profesionale pentru
tehnician criminalist pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in
functii de tehnician in alte sectoare de activitate si, in acest caz, vechimea
minima in specialitate, prevazuta in anexa, se majoreaza cu 3 ani.
2. La Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucuresti*) si la
Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, salariile de baza pentru
personalul auxiliar de specialitate prevazut la lit. B sunt mai mari cu 7% .
3. Personalul prevazut in prezenta anexa poate fi utilizat si la parchete.
4. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
------------
*) Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucuresti s-a
reorganizat ca Institut National de Expertize Criminalistice - I.N.E.C.,
conform Hotararii Guvernului nr. 368/1998, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 248 din 3 iulie 1998.
ANEXA 5
COEFICIENTII
de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile de conducere pentru
personalul de instruire, care nu are pregatire juridica si pentru personalul
auxiliar din Institutul National al Magistraturii
____________________________________________________________________________
Nr. Functia Indemnizatia de conducere
crt. in procente din salariul
de baza
_________________________
Minim Maxim
____________________________________________________________________________
1. Director Salariul de baza 45% 50%
corespunzator
functiei de
executie
2. Director adjunct 35% 45%
____________________________________________________________________________
ANEXA 6
SPORURI
specifice personalului militar din Directia Generala a Penitenciarelor, din
unitatile subordonate acesteia, din Directia medicala si din Serviciul
independent de protectie si anticoruptie
1. Personalul militar care, pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin,
presteaza cel putin jumatate din timpul normal de lucru in timpul noptii are
dreptul la un spor pentru munca de noapte de 25%, care se calculeaza la solda
de baza.
2. Subofiterii care asigura paza si supravegherea detinutilor, retinutilor,
arestatilor preventiv si sanctionatilor cu inchisoare contraventionala, precum
si a minorilor condamnati in penitenciare sau internati in centre de reeducare
minori, spitale-penitenciare, in sectii (ateliere) de productie, puncte de
lucru sau in perioada in care se afla in mijloace de transport au dreptul, pe timpul
efectiv prestat in astfel de conditii, la o indemnizatie pentru paza si
supraveghere de 5% din solda de baza. Indemnizatia de paza si supraveghere se
ia in calcul la stabilirea pensiei militare de stat si a pensiei suplimentare.
3. Subofiterii de penitenciare care asigura, minimum 10 ore pe zi, paza
detinutilor care muncesc si carora nu li se poate compensa timpul prestat
suplimentar cu timp liber corespunzator, au dreptul la o indemnizatie de 5 -
15% din solda de baza, care se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
Pe timpul cat beneficiaza de aceasta indemnizatie subofiterii nu vor primi
indemnizatia prevazuta la pct. 2 pentru paza si supraveghere.
4. Subofiterii care au in primire cai sau caini de serviciu au dreptul, pe
perioada respectiva, la o indemnizatie de 5% din solda de baza.
ANEXA 7
SPORURI
specifice personalului civil din Ministerul Justitiei cu atributii de
coordonare si control al activitatii penitenciarelor si a Serviciului independent
de protectie si anticoruptie, precum si personalului civil din Directia
Generala a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia si din Directia
medicala
1. Personalul civil din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si
control si cel care efectueaza lucrari in legatura cu activitatea
penitenciarelor si a Serviciului independent de protectie si anticoruptie,
precum si personalul civil din Directia Generala a Penitenciarelor, Directia
medicala si din unitatile subordonate acestora beneficiaza de un spor la
salariul de baza de pana la 30% .
Magistratii civili care indeplinesc atributiile prevazute la alineatul
precedent beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% .
Aceasta majorare face parte din salariul de baza.
2. Personalul didactic si auxiliar didactic, personalul medico-sanitar,
precum si preotii din unitatile subordonate Directiei Generale a
Penitenciarelor beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% .
Aceasta majorare nu face parte din salariul de baza.
3. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba si din Sectia Chilia
Veche a Penitenciarului Tulcea beneficiaza de un spor de izolare de pana la 20%
din salariul de baza. Acest spor nu face parte din salariul de baza.
4. Drepturile prevazute la pct. 2 si 3 se cumuleaza cu drepturile prevazute
la pct. 1.
5. Personalul civil din Directia Generala a Penitenciarelor si din
unitatile subordonate acesteia beneficiaza de o indemnizatie lunara de pana la
25%, care se calculeaza asupra salariului de baza brut pentru prestarea
serviciului permanent in dispozitivul de lupta in situatii operative sau
speciale.
6. Drepturile prevazute la pct. 1, 2, 3 si 5 se stabilesc prin ordin al
ministrului justitiei.