E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 50 1996 abrogat de Ordonanţa 8 2007
Articolul 2 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 23 2005
Articolul 4 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 23 2005
Articolul 5 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 23 2005
Articolul 6 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 23 2005
Articolul 2 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 3 din actul OUG 123 2003
Articolul 4 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 3 din actul OUG 123 2003
Articolul 5 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 3 din actul OUG 123 2003
Articolul 6 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 3 din actul OUG 123 2003
Legea 50 1996 modificat de articolul 50 din actul OUG 177 2002
Legea 50 1996 in legatura cu articolul 12 din actul Legea 743 2001
Articolul 39 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 85 din actul Ordonanţa 7 2001
Articolul 41 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 85 din actul Ordonanţa 7 2001
Articolul 41 din actul Legea 50 1996 in legatura cu articolul 3 din actul OUG 33 2001
Articolul 45 din actul Legea 50 1996 in legatura cu articolul 3 din actul OUG 33 2001
Legea 50 1996 modificat de articolul 70 din actul Legea 188 2000
Articolul 1 din actul Legea 50 1996 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 2 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 3 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 4 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 5 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 6 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 7 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 8 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 9 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 10 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 11 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 12 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 15 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 17 din actul Legea 50 1996 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 18 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 19 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 21 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 22 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 23 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 24 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 3 din actul Legea 50 1996 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 4 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 25 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 26 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 28 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 29 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 30 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 31 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 32 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 33 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 38 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 39 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 40 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 41 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 44 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 45 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 47 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 48 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 50 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 56 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 61 din actul Legea 50 1996 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 1 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 2 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 3 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 4 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 5 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Articolul 7 din actul Legea 50 1996 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 83 2000
Legea 50 1996 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 83 2000
Legea 50 1996 republicat de articolul 6 din actul Ordonanţa 9 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 50 din 21 iunie 1996    * Republicata

privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 563 din 18 noiembrie 1999


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. VI din Ordonanta Guvernului nr. 9/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 177 din 30 iulie 1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 104/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 16 iunie 1999), dandu-se textelor o noua numerotare. Legea nr. 50/1996 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 24 iunie 1996 si a mai fost modificata prin:
    - Ordonanta Guvernului nr. 56/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 225 din 30 august 1997 (aprobata prin Legea nr. 104/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 16 iunie 1999);
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 324 din 24 noiembrie 1997 (respinsa prin Legea nr. 149/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 265 din 16 iulie 1998);
    - Legea nr. 154/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 266 din 16 iulie 1998.

    CAP. 1
    Salarizarea si alte drepturi ale personalului din cadrul instantelor judecatoresti si parchetelor

    Art. 1
    Salarizarea magistratilor si a personalului din instantele judecatoresti si parchete se face tinandu-se seama de rolul, raspunderea, complexitatea, caracterul justitiei de putere in stat, de pregatirea si competenta profesionala, precum si de incompatibilitatile si interdictiile pentru magistrati, prevazute de Constitutie si de Legea nr. 92/1992*) pentru organizarea judecatoreasca, republicata.
------------
    *) Legea nr. 92/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 559 din 17 noiembrie 1999.

    Sectiunea 1
    Salarizarea si alte drepturi ale magistratilor
    Art. 2
    (1) Salariile de baza ale magistratilor se stabilesc pe functii, in raport cu nivelul instantelor si al parchetelor si cu vechimea in magistratura.
    (2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru magistratii de la instantele judecatoresti si parchete sunt prevazuti in cap. I din anexa nr. 1.
    Art. 3
    (1) Promovarea magistratilor in functii se face in conditiile prevazute de Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, pe baza de examen. Modul de organizare si de desfasurare a examenului se stabileste prin regulament aprobat de ministrul justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Promovarea pe loc in functii, in raport cu nivelul instantei sau al parchetului, se face in functia imediat superioara, daca cel in cauza are o activitate meritorie atestata prin acordarea calificativului "foarte bun" in ultimii 4 ani, precum si vechimea in magistratura prevazuta de lege numai ca judecator sau procuror, cu respectarea celorlalte conditii prevazute in Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare. Prevederile alin. (1) sunt aplicabile.
    (3) Magistratii stagiari vor beneficia in perioada stagiului de coeficienti de salarizare stabiliti corespunzator fiecarei etape de stagiu, cu conditia promovarii examenelor prevazute de lege.
    Art. 4
    Salariile de baza pentru personalul de specialitate juridica din Ministerul Justitiei, asimilat magistratilor conform Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, se stabilesc, in raport cu vechimea in magistratura, potrivit prevederilor cap. I din anexa nr. 1.
    Art. 5
    (1) Magistratii beneficiaza de un spor de stabilitate in magistratura in raport cu vechimea efectiva in functia de magistrat, calculat la salariul de baza, dupa cum urmeaza:
    - de la 5 la 10 ani     - 10%;
    - de la 10 la 20 de ani - 15%;
    - peste 20 de ani       - 20% .
    (2) Sporul prevazut la alin. (1) se plateste de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in magistratura.
    (3) Sporul de stabilitate in magistratura se ia in calcul la stabilirea pensiilor si a indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca, potrivit legii.
    Art. 6
    (1) Indemnizatiile pentru functiile de conducere de la curtile de apel, tribunale, judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante, aprobate anual, sunt prevazute la cap. II din anexa nr. 1.
    (2) Indemnizatiile de conducere se diferentiaza in raport cu nivelul si categoria unitatii, precum si cu raspunderea pe care o implica functia de conducere indeplinita. Modul de stabilire pe categorii a instantelor judecatoresti si parchetelor, precum si incadrarea acestor unitati in categorii se fac prin ordin al ministrului justitiei.
    Art. 7
    Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile pentru personalul de conducere din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si Ministerul Justitiei sunt prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 8
    Procurorii care efectueaza activitate de supraveghere a urmaririi penale beneficiaza de o majorare cu 20% a salariului de baza brut, iar procurorii care efectueaza urmarire penala proprie beneficiaza de o majorare cu 25% a salariului de baza brut.
    Art. 9
    Magistratii beneficiaza de o indemnizatie de sedinta de 3% din salariul de baza brut pentru fiecare sedinta de judecata, daca sunt respectate criteriile de calitate si de operativitate stabilite de ministrul justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 10
    Magistratii care poseda titlul stiintific de "doctor in drept" sau de "doctor docent" beneficiaza de un spor de 15% din salariul de baza brut.
    Art. 11
    Magistratii care functioneaza la instante si parchete situate in mediul rural beneficiaza de salarii de baza majorate cu 25% .
    Art. 12
    (1) Magistratii pensionari pentru limita de varsta, care sunt reincadrati potrivit legii, beneficiaza de cumulul pensiei cu salariul de baza corespunzator functiei, de sporul pentru vechimea totala in munca, precum si de celelalte drepturi prevazute de lege.
    (2) La incetarea activitatii magistratii prevazuti la alin. (1) au dreptul la recalcularea pensiei, incluzandu-se in baza de calcul al pensiei vechimea in munca si salariul, realizate dupa data pensionarii.
    (3) Prevederile alin. (1) si (2) sunt aplicabile si magistratilor care beneficiaza de pensie de serviciu, potrivit Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
    Art. 13
    Magistratii care sunt delegati sau detasati in conditiile Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, la instante sau parchete inferioare isi pastreaza salariul de baza si celelalte drepturi prevazute de lege. In cazul in care detasarea se face la instante sau parchete de nivel superior, magistratii beneficiaza de salariul de baza si de celelalte drepturi cuvenite la aceste instante si parchete.
    Art. 14
    Salariile de baza, precum si celelalte drepturi ale magistratilor se stabilesc, potrivit legii, de ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
    Art. 15
    (1) Judecatorii desemnati, in conditiile legii, sa desfasoare activitate in comisia pentru cetatenie, la registrul comertului, la birourile de publicitate imobiliara, la comisia de cercetare a averilor, precum si judecatorii-sindici beneficiaza de indemnizatie lunara de 10% din salariul de baza brut, daca participa efectiv la aceste activitati. De aceeasi indemnizatie beneficiaza si procurorii care participa la comisia de cercetare a averilor. In cazul in care un magistrat desfasoara activitate efectiva in doua sau mai multe dintre domeniile enumerate, se acorda indemnizatie pentru fiecare activitate.
    (2) De indemnizatia prevazuta la alin. (1) beneficiaza si magistratii care sunt membri ai comisiilor si birourilor electorale, constituite potrivit legii, pe perioada functionarii acestora, afara de cazul in care printr-un act normativ se stabileste o indemnizatie superioara.
    Art. 16
    (1) Magistratii care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca, fiind incadrabili in gradul I sau gradul II de invaliditate, in urma savarsirii impotriva lor a unor fapte prevazute de legea penala, in timpul sau in legatura cu serviciul, vor primi, pe perioada invaliditatii, o pensie egala cu salariul de baza net avut la data survenirii invaliditatii si vor beneficia, o singura data, de o compensatie egala cu de cinci ori acelasi salariu de baza net.
    (2) Magistratii care si-au pierdut partial capacitatea de munca, in conditiile alin. (1), fiind incadrabili in gradul III de invaliditate si care nu mai pot exercita in continuare profesia vor beneficia de o pensie egala cu cel putin jumatate din salariul de baza net avut in ultima luna de activitate, de o compensatie egala cu de trei ori acelasi salariu de baza net, precum si de dreptul de a cumula, in conditiile legii, pensia cu salariul, pe care il pot primi dintr-o alta activitate desfasurata.
    (3) Urmasii magistratilor decedati in conditiile prevazute la alin. (1): sotul supravietuitor, copiii minori si copiii majori aflati la studii, pana la implinirea varstei de 25 de ani, beneficiaza, pe perioada cat indeplinesc conditiile prevazute de reglementarile legale referitoare la pensiile de asigurari sociale de stat, de o pensie unica egala cu salariul de baza net pe care l-au avut magistratii respectivi la data decesului.
    Art. 17
    Indemnizatiile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt prevazute in anexa nr. 3.

    Sectiunea a 2-a
    Salarizarea personalului auxiliar de specialitate si a altor categorii de personal
    Art. 18
    (1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la instantele judecatoresti si parchete sunt stabilite pe grade sau trepte profesionale si gradatii, in functie de pregatirea profesionala, de vechimea in specialitate si de gradul instantei sau al parchetului de pe langa acestea.
    (2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la judecatorii si de la parchetele de pe langa aceste instante sunt prevazuti in cap. III din anexa nr. 1.
    (3) Personalul auxiliar de specialitate prevazut la alin. (1) beneficiaza de spor de stabilitate in conditiile art. 5, care se aplica in mod corespunzator.
    Art. 19
    (1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la tribunale si de la parchetele de pe langa acestea sunt cu 5% mai mari decat cele prevazute la cap. III din anexa nr. 1; salariile de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la curtile de apel si de la parchetele de pe langa aceste instante sunt cu 7% mai mari decat cele prevazute la cap. III din anexa nr. 1; salariile de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie sunt cu 10% mai mari decat cele prevazute la cap. III din anexa nr. 1.
    (2) Grefierii beneficiaza de indemnizatia de sedinta de judecata in conditiile art. 9, care se aplica in mod corespunzator. De aceste dispozitii beneficiaza si grefierii-dactilografi, daca participa in locul grefierilor in sedintele de judecata.
    (3) Grefierii care participa la efectuarea actelor privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, a actelor de publicitate imobiliara, a actelor comisiei pentru cetatenie, precum si cei care sunt secretari ai comisiilor de cercetare a averii beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 15 alin. (1), care se aplica in mod corespunzator. De aceeasi indemnizatie beneficiaza si conducatorii de carte funciara.
    Art. 20
    (1) Instantele judecatoresti pot constitui un fond de pana la 15%, pentru stimularea executorilor judecatoresti, din sumele ce se fac venit la bugetul de stat, rezultate prin valorificarea bunurilor confiscate si din penalitatile incasate ca urmare a executarii hotararilor judecatoresti.
    (2) Modul de constituire, de evidentiere si de folosire a fondului prevazut la alin. (1) se stabileste de ministrul justitiei, cu avizul ministrului finantelor.

    CAP. 2
    Salarizarea personalului din laboratoarele de expertiza criminalistica

    Art. 21
    Functiile de executie de specialitate din laboratoarele de expertiza criminalistica sunt diferentiate pe grade sau trepte profesionale si gradatii, in raport cu pregatirea profesionala si cu vechimea in specialitate.
    Art. 22
    (1) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile de executie si indemnizatiile pentru functiile de conducere din laboratoarele de expertiza criminalistica din subordinea Ministerului Justitiei sunt prevazute in anexa nr. 4.
    (2) Functiile de sef laborator expertiza criminalistica si sef adjunct pot fi ocupate de experti criminalisti gradele I si II.
    Art. 23
    (1) Expertii criminalisti beneficiaza de spor de stabilitate in conditiile art. 5, care se aplica in mod corespunzator.
    (2) Expertii criminalisti care poseda titlul stiintific de "doctor" sau de "doctor docent" beneficiaza de un spor de 15% la salariul de baza brut.

    CAP. 3
    Salarizarea personalului Institutului National al Magistraturii

    Art. 24
    (1) Personalul de instruire de specialitate juridica al Institutului National al Magistraturii se salarizeaza prin asimilarea functiilor acestuia cu functiile de magistrat prevazute la cap. I din anexa nr. 1, in raport cu vechimea in magistratura.
    (2) Personalul de instruire de alta specialitate decat cea juridica, precum si secretarii se salarizeaza cu coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza prevazuti de dispozitiile legale pentru aceste categorii de functii din invatamantul superior, majorati cu 45% .
    (3) Indemnizatiile de conducere pentru decanul si prodecanul Institutului National al Magistraturii sunt prevazute in cap. II din anexa nr. 5.

    CAP. 4
    Salarizarea personalului din Directia Generala a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia, precum si din Serviciul independent de protectie si anticoruptie

    Art. 25
    Personalul militar din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si control al activitatii penitenciarelor, precum si personalul militar din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia, din Directia medicala si din Serviciul independent de protectie si anticoruptie este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului militar din Ministerul de Interne.
    Art. 26
    Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile de executie ale personalului civil din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia se stabilesc potrivit anexei nr. III/1 si, respectiv, anexei nr. III/2 la Ordonanta Guvernului nr. 39/1994, aprobata prin Legea nr. 134/1994 si republicata*).
------------
    *) Conform pct. 4 din anexa nr. X la Legea nr. 154/1998, se abroga anexele nr. III/1 si III/2 (cu exceptia pct. 8 din nota) la Ordonanta Guvernului nr. 39/1994, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 182 din 8 august 1996, cu modificarile ulterioare.

    Art. 27
    Personalul din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si control al activitatii penitenciarelor si a Serviciului independent de protectie si anticoruptie, precum si personalul din cadrul acestui serviciu, din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia si din Directia medicala beneficiaza de sporuri si de alte drepturi salariale pentru activitati ce solicita incordare psihica foarte ridicata sau care se desfasoara in conditii deosebite de munca. Categoriile de personal, locurile de munca, marimea concreta a sporurilor si conditiile de acordare a acestora sunt prevazute in anexele nr. 6 si 7.

    CAP. 5
    Dispozitii comune

    Art. 28
    (1) Salariile de baza pentru functiile de executie se stabilesc in raport cu pregatirea, competenta profesionala si vechimea in specialitate, pe grade sau trepte profesionale si gradatii, precum si cu nivelul unitatii.
    (2) Promovarea personalului auxiliar de specialitate in grade sau trepte profesionale se face prin examen, in raport cu vechimea minima in specialitate, competenta profesionala si rezultatele obtinute in activitate.
    (3) Pentru celelalte categorii de personal promovarea in post se face prin concurs, in conditiile legii.
    (4) Vechimea minima in grad sau treapta profesionala pentru promovarea in gradul sau treapta imediat superioara este de cel putin 3 ani. Fac exceptie de la aceste prevederi persoanele incadrate ca debutant.
    (5) In mod exceptional, pentru persoanele cu o competenta profesionala deosebita si care au primit numai calificativul "foarte bun", vechimea minima prevazuta la alin. (4) poate fi redusa pana la jumatate.
    (6) Modul de organizare a concursului si a examenului, prevazut la alin. (2) si (3), se stabileste prin regulament aprobat de ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
    Art. 29
    Salariile de baza pentru personalul de conducere sunt cele corespunzatoare functiei de executie, gradului sau treptei profesionale si gradatiei in care cei in cauza sunt incadrati, la care se adauga indemnizatia de conducere, care face parte din salariul de baza.
    Art. 30
    (1) Trecerea in gradatia imediat superioara, precum si stabilirea indemnizatiei de conducere se fac o data pe an, de regula dupa adoptarea bugetului de stat.
    (2) La trecerea in gradatia imediat superioara se tine seama de calitatile personale, concretizate in rezultatele obtinute in activitatea profesionala, notate cu calificativul "foarte bun" sau "bun" in anul precedent.
    (3) Vechimea minima necesara pentru trecerea in gradatia imediat superioara este de 2 ani. In mod exceptional, vechimea minima poate fi redusa la un an.
    (4) Incadrarea personalului, la promovare, in gradul sau treapta imediat superioara, se face la gradatia 1.
    (5) Prevederile alin. (4) se aplica si in cazul personalului care isi schimba functia, precum si al personalului angajat din alte sectoare de activitate. In cazul in care personalul este trecut intr-o functie cu nivel de salarizare mai mic, acesta va fi incadrat la un grad sau, dupa caz, la o treapta si gradatie care sa ii asigure un salariu de baza egal sau apropiat cu cel avut.
    Art. 31
    (1) Pentru rezultate deosebite in activitatea desfasurata, personalul poate primi salariu de merit, care face parte din salariul de baza brut. Salariul de merit poate fi de pana la 20%, aplicat la salariul de baza brut, si se acorda anual.
    (2) Salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 50% din numarul total de posturi de magistrati prevazute in statele de functii ale instantelor judecatoresti si ale parchetelor.
    (3) Pentru celelalte categorii de personal al instantelor judecatoresti si al Ministerului Public, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numarul de posturi prevazute in statul de functii pentru aceste categorii.
    (4) La laboratoarele de expertiza criminalistica, Institutul National al Magistraturii, precum si pentru personalul civil din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor si unitatile acesteia, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numarul total de posturi din statele de functii ale unitatilor.
    (5) Salariile de merit stabilite potrivit alin. (2) - (4) vor fi acordate cel mult 1/3 pentru functiile de conducere.
    (6) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupa o perioada de cel putin un an de la angajare.
    Art. 32
    Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele "foarte bun", "bun", "satisfacator" si "nesatisfacator".
    Art. 33
    (1) Pentru vechimea in munca, personalul beneficiaza de un spor de vechime de pana la 25%, calculat la salariul de baza brut corespunzator timpului efectiv lucrat in program normal de lucru, astfel:
___________________________________________________________
 Transa de vechime in munca      Cota din salariul de baza
___________________________________________________________
  - intre 3 si 5 ani                        5%
  - de la 5 la 10 ani                      10%
  - de la 10 la 15 ani                     15%
  - de la 15 la 20 de ani                  20%
  - peste 20 de ani                        25%
___________________________________________________________

    (2) Sporul de vechime se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca.
    Art. 34
    (1) Pentru activitatea desfasurata, personalul salarizat potrivit prezentei legi beneficiaza, la sfarsitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu salariul de baza brut din ultima luna a anului pentru care se face premierea.
    (2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acorda proportional cu perioada in care au lucrat, luandu-se in calcul salariul de baza brut din ultima luna de activitate.
    Art. 35
    In cazul in care ordonatorul principal de credite bugetare realizeaza economii la cheltuielile de personal, se pot acorda premii, in cursul anului, in limita a 5% din fondul de salarii prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli, personalului care asigura realizarea activitatii ce revenea posturilor din care au provenit economiile.
    Art. 36
    Ministerul Justitiei si Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii prevazut in bugetele de venituri si cheltuieli ale fiecarei unitati. Din acest fond pot fi acordate premii in cursul anului personalului care a realizat sau a participat direct la obtinerea unor rezultate in activitate, apreciate ca valoroase.
    Art. 37
    Premiile anuale pot fi reduse sau nu vor fi acordate in cazul persoanelor care, in cursul anului, au desfasurat activitati profesionale nesatisfacatoare ori au savarsit abateri pentru care au fost sanctionate disciplinar. Aceste drepturi se anuleaza in cazul persoanelor care au fost inlaturate din functie pentru fapte imputabile lor.
    Art. 38
    Persoanele numite temporar intr-o functie de conducere, in cazul in care titularul acesteia lipseste din institutie o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice si nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva, primesc, pe langa salariul de baza al functiei, gradului sau treptei in care sunt incadrate, indemnizatia corespunzatoare functiei de conducere pe care o preiau.
    Art. 39
    (1) Magistratii, precum si personalul de specialitate mutat in interesul serviciului in alta localitate, in cadrul instantelor judecatoresti, parchetelor si unitatilor din subordinea Ministerului Justitiei, au dreptul la:
    a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale, precum si pentru gospodaria sa;
    b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza brut la data mutarii efective in alta localitate;
    c) plata unei indemnizatii egale cu 1/4 din salariul sau de baza brut, pentru fiecare membru de familie mutat efectiv impreuna cu titularul dreptului;
    d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective, acordat la cererea celui in cauza.
    (2) Mutarea in alta localitate se va putea face, in toate cazurile, cu asigurarea unei locuinte de serviciu de catre Ministerul Justitiei sau Ministerul Public, dupa caz.
    (3) In cazul in care nu se poate asigura locuinta de serviciu, mutarea in alta localitate a magistratilor se face cu compensarea chiriei stabilite pe baza unui contract de inchiriere incheiat in conditiile legii, pana la asigurarea unei locuinte.
    (4) Magistratii care nu beneficiaza de locuinta in localitatea in care isi desfasoara permanent activitatea si carora nu li se acorda compensarea cheltuielilor de chirie in conditiile alin. (3) au dreptul la plata cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care isi au resedinta si localitatea unde isi are sediul instanta sau parchetul, la nivelul contravalorii unui abonament lunar. In situatia in care nu exista mijloace de transport intre aceste localitati ori magistratii efectueaza deplasarea cu autoturismul propriu, acestia beneficiaza de decontarea contravalorii a 7,5 litri carburant la suta de kilometri, pentru perioada in care au lucrat efectiv.
    Art. 40
    (1) Magistratilor care nu poseda locuinta proprietate personala in localitatea in care isi desfasoara activitatea li se asigura locuinta de serviciu de catre Ministerul Justitiei sau Ministerul Public, dupa caz, in termen de 6 luni de la incadrarea in functie. Pana la atribuirea locuintei de serviciu magistratii beneficiaza, la cerere, de compensarea din fonduri bugetare a valorii chiriei stabilite pe baza unui contract de inchiriere incheiat in conditiile legii.
    (2) De prevederile alin. (1) beneficiaza si magistratii in functie in momentul intrarii in vigoare a prezentei legi.
    Art. 41
    Magistratii si familiile acestora beneficiaza ca masura de protectie sociala, de inlesniri stabilite prin ordin al ministrului justitiei in folosirea caselor de odihna, a sanatoriilor si a altor amenajari recreative si sportive, aflate in administrarea Ministerului Justitiei.
    Art. 42
    (1) Absolventii, in primul an de activitate, incadrati ca personal de specialitate in unitati din justitie si in parchete situate in alta localitate decat cea de domiciliu, beneficiaza de o indemnizatie de instalare echivalenta cu salariul de baza brut corespunzator functiei, gradului sau treptei si gradatiei in care urmeaza sa fie incadrati. Aceasta indemnizatie se acorda si absolventilor incadrati in Ministerul Justitiei.
    (2) In cazul in care absolventul este incadrat intr-o unitate din mediul rural, indemnizatia va fi echivalenta cu doua salarii de baza brute.
    (3) Prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, se poate aproba ca pentru absolventii facultatilor de drept sa se acorde indemnizatia prevazuta la alin. (2) si in cazul angajarii lor in localitati in care atragerea juristilor se face cu mare greutate.
    (4) Drepturile prevazute la alin. (1) si (2) se inscriu in carnetul de munca si se acorda o singura data in timpul activitatii.
    (5) Drepturile acordate conform alin. (1) - (4) se anuleaza daca cel in cauza paraseste unitatea sau localitatea din motive care ii sunt imputabile in perioada de 2 ani de la numirea in functie.
    Art. 43
    (1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o alta munca in interes de serviciu, persoana in cauza isi pastreaza functia, gradul sau treapta profesionala si salariul avute anterior.
    (2) Cand detasarea sau trecerea temporara intr-o alta munca se face intr-o functie la care este stabilit un salariu de baza mai mare, persoana respectiva are dreptul la acest salariu, precum si la celelalte drepturi cuvenite potrivit acestei functii.
    (3) Drepturile care se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare intr-o alta munca se suporta de institutia in care persoana in cauza isi desfasoara activitatea.
    Art. 44
    (1) Magistratii care sunt detasati sau delegati beneficiaza de diurna de 2% din salariul de baza brut, dar nu mai putin decat cuantumul prevazut pentru personalul din unitatile bugetare, de decontarea cheltuielilor de cazare la structuri de primire turistice de categoria pana la 3 stele inclusiv, precum si a transportului cu tren clasa I, vagon de dormit clasa I, avion ori alte mijloace de transport, dupa caz. De aceste drepturi beneficiaza si magistratii care se deplaseaza pentru sustinerea examenului de capacitate sau a altor examene prevazute de Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
    (2) In situatia in care magistratii nu beneficiaza de cazare in conditiile prevazute la alin. (1), acestia au dreptul la o suma egala cu 0,5% din salariul de baza brut pentru fiecare noapte de cazare.
    (3) In cazul in care deplasarea se face cu autoturismul propriu, magistratii beneficiaza de decontarea valorii a 7,5 litri carburant la suta de kilometri.
    (4) Prevederile alin. (1) - (3) se completeaza, dupa caz, cu reglementarile aplicabile personalului din institutiile publice, care se aplica si celorlalte categorii de personal din organele autoritatii judecatoresti.
    Art. 45
    (1) Orele prestate peste durata normala a timpului de munca de catre personalul incadrat in functii de executie se compenseaza cu timp liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile sau, la cererea salariatului, prin plata unui spor calculat la salariul de baza, astfel:
    a) 50% din salariul de baza brut pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
    b) 100% din salariul de baza brut pentru orele urmatoare. Cu un spor de 100% se platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu se lucreaza.
    (2) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si poate fi platita potrivit alin. (1) numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic superior, fara a se depasi 120 de ore anual. In cazuri deosebite, ministrul justitiei sau procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, poate aproba efectuarea orelor suplimentare si peste acest plafon, fara a se depasi 360 de ore anual.
    (3) Salariatii care, prin natura atributiilor de serviciu, presteaza, in mod sistematic, activitati peste durata normala a timpului de lucru sau desfasoara sistematic activitati in zilele nelucratoare si carora nu li se poate acorda timp liber corespunzator primesc, in raport cu depasirea programului normal de lucru, in locul drepturilor prevazute la alin. (1) si (2), un spor de 10 - 25% calculat la salariul de baza brut si care face parte din acesta. Categoriile de salariati si conditiile de acordare a sporului pentru munca sistematica peste programul normal de lucru se stabilesc de ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
    Art. 46
    Personalul care, potrivit programului de lucru, isi desfasoara activitatea in timpul noptii, intre orele 22,00 - 6,00, poate beneficia, pentru orele lucrate in acest interval, de un spor de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin jumatate din programul normal de lucru.
    Art. 47
    Pentru risc si suprasolicitare neuropsihica, magistratii, precum si personalul auxiliar de specialitate beneficiaza de un spor de 50% din salariul de baza brut lunar.
    Art. 48
    (1) Pentru conditii deosebite de munca, grele, vatamatoare sau periculoase, in laboratoarele de criminalistica, tipografii, in compartimentele de multiplicare sau in alte locuri de munca se poate acorda un spor de 15% din salariul de baza brut, proportional cu timpul efectiv lucrat in aceste conditii.
    (2) Locurile de munca si categoriile de personal in unitatile tipografice si de multiplicare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
    (3) Pentru celelalte locuri de munca, categoriile de persoane si conditiile de acordare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, in functie de conditiile deosebite, grele, vatamatoare sau periculoase, stabilite in conditiile legii.
    (4) Expertii criminalisti beneficiaza de sporul de risc si suprasolicitare neuropsihica in conditiile art. 47. Prevederile alin. (1) - (3) nu se aplica expertilor criminalisti.
    Art. 49
    (1) Personalul de specialitate trimis in strainatate, invitat pe contul organizatiilor sau al altor parteneri straini, pentru actiuni in interesul serviciului, beneficiaza in tara de drepturile stabilite prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, cu respectarea limitelor maxime aplicabile in institutiile publice.
    (2) Pentru deplasarile in strainatate dispuse de ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, cheltuielile necesare, inclusiv indemnizatia de cazare si diurna in valuta, se aproba de cel care a dispus deplasarea, in limitele reglementarilor aplicabile personalului institutiilor publice.
    (3) Pentru magistrati, cheltuielile de deplasare in strainatate - diurna, cheltuieli de transport si cazare - se acorda potrivit dispozitiilor prevazute de lege pentru secretarii de stat.
    Art. 50
    (1) Membrii comisiilor de examinare a magistratilor stagiari, pentru examenele de definitivare in functie a asistentilor criminalisti, pentru examenele de notar public, precum si pentru numirea si promovarea in grade si trepte profesionale ale personalului de specialitate juridica si criminalistilor, sunt remunerati prin plata cu ora pentru timpul efectiv lucrat in cadrul acestor comisii.
    (2) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor de examinare, prevazuta la alin. (1), se face luandu-se in considerare salariul de baza brut al functiei de magistrat, in care este incadrat cel in cauza.
    (3) Membrii comisiilor de examinare pentru examenul de primire in magistratura si pentru examenul de capacitate al magistratilor sunt remunerati prin plata cu ora, luandu-se in calcul salariul de baza brut al functiei de judecator la Curtea Suprema de Justitie.
    (4) Drepturile prevazute la alin. (2) si (3) se impoziteaza separat.
    (5) Membrii comisiilor de examinare prevazuti la alineatele precedente, care se deplaseaza in alta localitate decat cea in care isi au locul de munca, beneficiaza de diurna, cheltuieli de transport si cazare, potrivit legii.
    Art. 51
    (1) La Institutul National al Magistraturii, pentru indeplinirea unor activitati pentru care volumul de munca este sub jumatate din cel al unui post cu norma intreaga, se face plata cu ora. Aceste fractiuni de norma vor fi prevazute in statul de functii. Activitatile pentru care se poate aplica plata cu ora se stabilesc anual de ministrul justitiei.
    (2) Calculul tarifului orar se face luandu-se in considerare salariul de baza brut al celui in cauza, stabilit in conditiile art. 24.
    (3) Pentru personalul care presteaza activitati didactice cu ora, calculul tarifului orar se face in raport cu norma didactica de predare saptamanala si cu functia didactica indeplinita.
    Art. 52
    Parcul auto, consumul de carburanti si modul de utilizare a parcului auto din dotarea instantelor judecatoresti si a parchetelor, precum si a unitatilor subordonate Ministerului Justitiei si Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei sau, dupa caz, al procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, in functie de specificul activitatii fiecarei unitati.
    Art. 53
    Pe langa drepturile prevazute de prezenta lege personalul de la instantele judecatoresti si parchete, Institutul National al Magistraturii, laboratoarele de criminalistica, personalul civil din Directia Generala a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia beneficiaza si de drepturile stabilite prin alte acte normative speciale.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 54
    Magistratii in functie la data intrarii in vigoare a prezentei legi se considera ca indeplinesc conditiile legale si isi pastreaza gradul profesional dobandit.
    Art. 55
    (1) Magistratii militari si personalul auxiliar militar si civil de la instantele si parchetele militare beneficiaza de drepturile prevazute de prezenta lege, precum si de drepturile reglementate in legislatia aplicabila personalului militar si civil din Ministerul Apararii Nationale.
    (2) Magistratii militari pot opta intre pensia de serviciu stabilita in conditiile Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, si pensia militara de serviciu, putand beneficia de prevederile legale mai favorabile.
    Art. 56
    (1) Judecatorii financiari, procurorii financiari, judecatorii financiari inspectori, procurorii financiari inspectori, magistratii-asistenti, precum si personalul auxiliar aferent activitatii jurisdictionale din cadrul Curtii de Conturi beneficiaza de sporurile salariale prevazute pentru magistrati si personalul auxiliar de specialitate de prezenta lege.
    (2) Controlorii financiari beneficiaza de sporul de stabilitate, in raport cu vechimea efectiva in functii economice de specialitate si de control financiar, de sporul pentru titlul stiintific de "doctor" sau "doctor docent", precum si de sporul de risc si suprasolicitare neuropsihica.
    Art. 57
    (1) Statele de personal si statele de functii se intocmesc in limita numarului de posturi legal aprobate.
    (2) Statele de personal si statele de functii pentru curtile de apel, tribunale si judecatorii, pentru parchetele de pe langa aceste instante, pentru Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si pentru Ministerul Justitiei se aproba de catre ministrul justitiei. Statele de functii pentru instante si parchete se avizeaza de catre Consiliul Superior al Magistraturii. Statele de functii pentru parchete se propun de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie.
    (3) Statele de personal si statele de functii ale unitatilor subordonate Ministerului Justitiei se aproba de catre ministrul justitiei.
    Art. 58
    Drepturile prevazute in prezenta lege pentru magistrati se acorda si personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor, potrivit prevederilor Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
    Art. 59
    La instantele judecatoresti si parchete, precum si in celelalte unitati din sistemul justitiei pot fi utilizate, in raport cu specificul unor activitati, functiile si salariile prevazute de legislatia aplicabila personalului din sectorul bugetar.
    Art. 60
    Drepturile de salarizare prevazute de prezenta lege sunt brute si impozabile. Acestea vor fi actualizate tinandu-se seama de indexarile acordate in conformitate cu prevederile hotararilor Guvernului adoptate dupa data de 1 ianuarie 1996.
    Art. 61
    Salariile de baza pentru functiile prevazute de prezenta lege se calculeaza de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale pe baza coeficientilor de ierarhizare cuprinsi in anexe, in raport cu valoarea coeficientului de ierarhizare 1,00.
    Art. 62
    Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezenta lege.
    Art. 63
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, Legea nr. 52/1991, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 1 septembrie 1993, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga numai cu privire la salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti.

    ANEXA 1

                           SALARIZAREA
    personalului de la instantele judecatoresti si parchete

    CAP. 1
    Coeficientii de ierarhizare a salariilor magistratilor de la instantele judecatoresti si de la parchetele de pe langa acestea
____________________________________________________________________________
Nr.   Functia                   Nivelul    Coeficientul de   Vechimea in
crt.                            studiilor  ierarhizare a     magistratura
                                           salariului de        - ani -
                                           baza
____________________________________________________________________________
 1. Procuror la Parchetul de      S            5,85               8
    pe langa Curtea Suprema
    de Justitie
 2. Judecator curte de apel,      S            5,75               6
    procuror la parchetul de
    pe langa curtea de apel
 3. Judecator tribunal,           S            5,60               4
    procuror la parchetul
    de pe langa tribunal
 4. Judecator judecatorie,        S            5,30         2 ani cu examen
    procuror la parchetul                                   de capacitate
    de pe langa judecatorie                                 sau, dupa caz,
                                                            5 ani in alte
                                                            functii de
                                                            specialitate,
                                                            conform legii
 5. Judecator stagiar, procuror   S            4,50               1
    stagiar 1 an - 2 ani
 6. Judecator stagiar, procuror   S            4,00             6 luni
    stagiar 6 luni - 1 an
 7. Judecator stagiar, procuror   S            3,50               -
    stagiar - in primele 6 luni
____________________________________________________________________________

    CAP. 2
    Indemnizatiile de conducere la curtile de apel, tribunale, judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante
____________________________________________________________________________
Nr.   Functia                                      Indemnizatia de conducere
crt.                                               in procente din salariul
                                                           de baza
                                                   -------------------------
                                                      Minim         Maxim
____________________________________________________________________________
 1. Presedintele curtii de       Salariul de baza      35%           40%
    apel; procurorul general     corespunzator
    al parchetului de pe langa   functiei de
    curtea de apel               executie
 2. Vicepresedinte al curtii                           30%           35%
    de apel; procuror general
    adjunct al parchetului de
    pe langa curtea de apel
 3. Presedinte de sectie la                            25%           30%
    curtea de apel si
    procuror sef sectie la
    parchetul de pe langa
    curtea de apel
 4. Judecator inspector la                             30%           35%
    curtea de apel si
    procuror inspector la
    parchetul de pe langa
    curtea de apel
 5. Presedintele tribunalului,                         30%           35%
    prim-procurorul
    parchetului de pe langa
    tribunal
 6. Vicepresedinte al                                  25%           30%
    tribunalului, prim-procuror
    adjunct al parchetului de
    pe langa tribunal
 7. Presedinte de sectie la                            20%           25%
    tribunal si procuror sef
    sectie la parchetul de pe
    langa tribunal
 8. Presedintele judecatoriei,                         25%           30%
    prim-procurorul parchetului
    de pe langa judecatorie
 9. Vicepresedinte al                                  20%           25%
    judecatoriei,
    prim-procurorul adjunct al
    parchetului de pe langa
    judecatorie
10. Presedinte sectie maritima                         18%           22%
    la judecatorie, procuror
    sef sectie maritima la
    parchetul de pe langa
    judecatorie
11. Prim-grefier la curtea de                          15%           20%
    apel si parchetul de pe
    langa curtea de apel
12. Grefier-sef de sectie la                           12%           18%
    curtea de apel si
    parchetul de pe langa
    curtea de apel
13. Prim-grefier la tribunal                           12%           18%
    si parchetul de pe langa
    tribunal
14. Grefier-sef sectie la                              12%           15%
    tribunal si parchetul de
    pe langa tribunal
15. Grefier-sef la judecatorie                         10%           15%
    si parchetul de pe langa
    judecatorie
____________________________________________________________________________

    NOTA:
    Indemnizatiile de conducere pentru instantele si parchetele din municipiul Bucuresti sunt mai mari cu 10% .
    Functiile prevazute la nr. crt. 10 se folosesc numai in cazul in care ministrul justitiei stabileste, conform art. 13 alin. (2) si art. 30 alin. (2) din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, infiintarea de sectii maritime la unele judecatorii si parchete corespunzatoare.

    CAP. 3
    Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante
_______________________________________________________________________________
Nr.   Denumirea functiei    Nivelul   Coeficientul de         Vechimea in
crt.                        studiilor ierarhizare a           specialitate
                                      salariilor de baza
                                      ______________________
                                            Gradatia
                                      ______________________
                                       1     2     3     4
_______________________________________________________________________________
 1. Executor judecatoresc     S       2,50  2,60  2,70  2,80  7 ani in
    gradul I                                                  functii juridice,
                                                              economice si
                                                              administrative
 2. Executor judecatoresc     S       2,30  2,35  2,40  2,45  4 ani in functii
    gradul II                                                 juridice,
                                                              economice si
                                                              administrative
 3. Executor judecatoresc     S       2,10  2,15  2,20  2,25  1 an in functii
    gradul III                                                juridice,
                                                              economice si
                                                              administrative
 4. Executor judecatoresc     S       1,90   -     -     -           -
 5. Grefier,                  S       2,45  2,55  2,65  2,75  7 ani in functii
    grefier-statistician,                                     juridice
    grefier-documentarist,
    grefier-analist
    programator, gradul I
 6. Grefier,                  S       2,25  2,30  2,35  2,40  4 ani in functii
    grefier-statistician,                                     juridice
    grefier-documentarist,
    grefier-analist
    programator, gradul II
 7. Grefier,                  S       2,05  2,10  2,15  2,20  1 an in functii
    grefier-statistician,                                     juridice
    grefier-documentarist,
    grefier-analist
    programator, gradul III
 8. Grefier,                  S       1,85   -     -     -          -
    grefier-statistician,
    grefier-documentarist,
    grefier analist
    programator, debutant
 9. Executor judecatoresc     M       2,10  2,15  2,20  2,25   7 ani in functii
    treapta I                                                  auxiliare
                                                               juridice,
                                                               economice sau
                                                               administrative
10. Executor judecatoresc     M       1,90  1,95  2,00  2,05   4 ani in functii
    treapta II                                                 auxiliare
                                                               juridice,
                                                               economice sau
                                                               administrative
11. Executor judecatoresc     M       1,70  1,75  1,80  1,85   1 an in functii
    treapta III                                                auxiliare
                                                               juridice,
                                                               economice sau
                                                               administrative
12. Executor judecatoresc     M       1,60   -     -     -          -
    debutant
13. Grefier,                  M       2,05  2,10  2,15  2,20   7 ani in functii
    grefier-statistician,                                      auxiliare
    grefier-documentarist,                                     juridice
    grefier-analist
    programator,
    conducator de carte
    funciara, treapta I
14. Grefier,                  M       1,85  1,90  1,95  2,00   4 ani in functii
    grefier-statistician,                                      auxiliare
    grefier-documentarist,                                     juridice
    grefier-analist
    programator,
    conducator de carte
    funciara, treapta II
15. Grefier,                  M       1,65  1,70  1,75  1,80   1 an in functii
    grefier-statistician,                                      auxiliare
    grefier-documentarist,                                     juridice
    grefier-analist
    programator,
    conducator de carte
    funciara, treapta III
16. Grefier-dactilograf       M       1,85  1,90  1,95  2,00   7 ani in functii
    treapta I                                                  auxiliare
                                                               juridice sau
                                                               administrative
17. Grefier-dactilograf       M       1,65  1,70  1,75  1,80   4 ani in functii
    treapta II                                                 auxiliare
                                                               juridice sau
                                                               administrative
18. Grefier-dactilograf       M       1,550 1,575 1,600   -    1 an in functii
    treapta III                                                auxiliare
                                                               juridice sau
                                                               administrative
19. Grefier,                  M       1,50   -     -     -           -
    grefier-statistician,
    grefier-documentarist,
    grefier-analist
    programator, conducator
    de carte funciara
    grefier-dactilograf,
    debutant
20. Arhivar-registrator       M       1,400 1,425 1,450 1,500        -
    treapta I
21. Arhivar-registrator       M       1,300 1,325 1,350 1,375        -
    treapta II
22. Arhivar-registrator       M       1,150 1,200 1,250 1,275        -
    treapta III
23. Arhivar-registrator       M       1,100  -     -     -           -
    debutant
24. Agent procedural, aprod   G       1,00  1,025 1,050 1,075        -
_______________________________________________________________________________

    NOTA:
    1. Pentru ocuparea functiei de executor judecatoresc, prevazuta la nr. crt. 1 - 4, sunt necesare studii superioare juridice sau economice.
    2. Pentru ocuparea functiei de grefier, prevazute la nr. crt. 5 - 8 sunt necesare studii superioare juridice.
    Pentru ocuparea functiei de grefier-analist programator cu studii superioare se iau in considerare si studiile in domeniile: informatica, automatica, cibernetica, electronica, matematica. In acest caz, vechimea prevazuta de lege pentru incadrarea si promovarea in grade profesionale se majoreaza cu 3 ani.
    3. La numirea in functie si la stabilirea gradului sau a treptei profesionale pentru grefier pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii economice si administrative cu studii superioare sau medii, dupa caz; in aceasta situatie, vechimea minima in specialitatea prevazuta in anexa se majoreaza cu 3 ani.
    Aceste prevederi se aplica si in cazul celor care au ocupat functii tehnice medii sau alte functii de acelasi nivel.
    4. Pentru personalul care, inainte de absolvirea invatamantului superior, prevazut la pct. 1 si 2, a ocupat functii medii de specialitate se poate lua in calcul si cel mult jumatate din timpul cat a lucrat in functiile respective.
    5. In functiile de prim-grefier si grefier-sef la tribunale si judecatorii si la parchetele corespunzatoare pot fi numiti numai grefieri treptele profesionale I si II.
    La curtile de apel si la parchetele de pe langa aceste instante, precum si la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie pot fi numiti prim-grefieri si grefieri-sefi, grefieri gradele I si II si treptele I si II.
    6. Pentru functiile de grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier-analist programator si grefier-dactilograf de la toate instantele judecatoresti si parchete pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii economice si administrative.
    7. Salariile functiilor de grefier si grefier-dactilograf sunt mai mari cu 15% pentru persoanele care utilizeaza in interesul serviciului cel putin o limba straina, in medie 50% din timpul de lucru, si pentru care poseda atestat.
    8. Grefierii si grefierii-dactilografi care au atestat de stenodactilograf si stenografiaza in medie cel putin 30% din timpul de lucru beneficiaza de un salariu de baza mai mare cu 10% .
    9. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.

    ANEXA 2

                          INDEMNIZATIILE
pentru personalul de conducere din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si din Ministerul Justitiei
____________________________________________________________________________
Nr.   Functia                                      Indemnizatia de conducere
crt.                                               in procente din salariul
                                                           de baza
                                                   _________________________
                                                      Minim         Maxim
____________________________________________________________________________
 1. Secretar general, director   Salariul de baza      45%           55%
    general, consilierul         corespunzator
    ministrului justitiei,       functiei de
    procuror consilier al        executie
    procurorului general
 2. Director, procuror sef                             45%           50%
    sectie la Parchetul de pe
    langa Curtea Suprema de
    Justitie
 3. Director adjunct, procuror                         40%           45%
    sef sectie adjunct la
    Parchetul de pe langa
    Curtea Suprema de Justitie
 4. Inspector general                                  38%           42%
    judecatoresc, inspector
    general notarial, inspector
    general de penitenciare,
    procuror inspector
 5. Sef serviciu, procuror sef                         30%           35%
    serviciu
 6. Sef birou, procuror sef                            25%           30%
    birou
 7. Grefier sef sectie din                             20%           25%
    Parchetul de pe langa
    Curtea Suprema de Justitie
 8. Grefier sef serviciu din                           15%           20%
    Parchetul de pe langa
    Curtea Suprema de Justitie
____________________________________________________________________________

    ANEXA 3

                          INDEMNIZATIILE
    membrilor Consiliului Superior al Magistraturii
____________________________________________________________________________
      Functia                                      Indemnizatia in procente
                                                   din salariul de baza
____________________________________________________________________________
 Membrii Consiliului Superior al Magistraturii               55%
 si presedintii de sedinta (ministrul justitiei
 si presedintele Curtii Supreme de Justitie)
____________________________________________________________________________

    ANEXA 4

                            COEFICIENTII
de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile de conducere pentru personalul laboratoarelor de expertiza criminalistica
_______________________________________________________________________________
Nr.   Functia               Nivelul   Coeficientul de         Vechimea minima
crt.                        studiilor ierarhizare a           in specialitate
                                      salariilor de baza
                                      ______________________
                                            Gradatia
                                      ______________________
                                       1     2     3     4
_______________________________________________________________________________
                A. Functii de executie de specialitate
 1. Expert criminalist          S     5,45  5,55  5,65  5,75        10 ani
    gradul I
 2. Expert criminalist          S     5,00  5,10  5,20  5,30         7 ani
    gradul II
 3. Expert criminalist          S     4,50  4,60  4,70  4,80         4 ani
    gradul III
 4. Asistent criminalist        S     3,60  3,80  4,00    -          1 an
 5. Asistent criminalist        S     2,50    -     -     -            -
    debutant

                B. Functii auxiliare de specialitate
 6. Tehnician criminalist       M     1,85  1,90  1,95  2,00       7 ani in
    treapta I                                                   functii tehnice
                                                                criminalistice
 7. Tehnician criminalist       M     1,60  1,65  1,70  1,75       4 ani in
    treapta II                                                  functii tehnice
                                                                criminalistice
 8. Tehnician criminalist       M     1,35  1,40  1,45  1,50       1 an in
    treapta III                                                 functii tehnice
                                                                criminalistice
 9. Tehnician criminalist       M     1,00    -     -     -            -
    debutant
10. Secretar-dactilograf        M     1,45  1,50  1,55  1,60       7 ani in
    laborator expertiza                                            functii
    criminalistica                                                 auxiliare
    treapta I                                                      juridice,
                                                                economice sau
                                                                administrative
11. Secretar-dactilograf        M     1,20  1,25  1,30  1,35       4 ani in
    laborator expertiza                                            functii
    criminalistica                                                 auxiliare
    treapta II                                                     juridice,
                                                                economice sau
                                                                administrative
12. Secretar-dactilograf        M     1,00  1,05  1,10    -        1 an in
    laborator expertiza                                            functii
    criminalistica                                                 auxiliare
    treapta III                                                    juridice,
                                                                economice sau
                                                                administrative
13. Secretar-dactilograf        M     0,900   -     -     -            -
    laborator expertiza
    criminalistica
    debutant
_______________________________________________________________________________

                C. Indemnizatii de conducere
_______________________________________________________________________________
Nr.   Functia                                      Indemnizatia de conducere
crt.                                               in procente din salariul
                                                           de baza
                                                   _________________________
                                                      Minim         Maxim
____________________________________________________________________________
 1. Sef laborator central        Salariul de baza      25%           30%
    expertiza criminalistica*)   corespunzator
                                 functiei de
                                 executie
 2. Sef adjunct laborator                              20%           25%
    central expertiza
    criminalistica*)
 3. Sef laborator interjudetean                        20%           25%
    expertiza criminalistica
____________________________________________________________________________

    NOTA:
    1. La numirea in functie si la stabilirea treptei profesionale pentru tehnician criminalist pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii de tehnician in alte sectoare de activitate si, in acest caz, vechimea minima in specialitate, prevazuta in anexa, se majoreaza cu 3 ani.
    2. La Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucuresti*) si la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate prevazut la lit. B sunt mai mari cu 7% .
    3. Personalul prevazut in prezenta anexa poate fi utilizat si la parchete.
    4. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
------------
    *) Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucuresti s-a reorganizat ca Institut National de Expertize Criminalistice - I.N.E.C., conform Hotararii Guvernului nr. 368/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 248 din 3 iulie 1998.

    ANEXA 5

                          COEFICIENTII
de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile de conducere pentru personalul de instruire, care nu are pregatire juridica si pentru personalul auxiliar din Institutul National al Magistraturii
____________________________________________________________________________
Nr.   Functia                                      Indemnizatia de conducere
crt.                                               in procente din salariul
                                                           de baza
                                                   _________________________
                                                      Minim         Maxim
____________________________________________________________________________
 1. Director                     Salariul de baza      45%           50%
                                 corespunzator
                                 functiei de
                                 executie
 2. Director adjunct                                   35%           45%
____________________________________________________________________________

    ANEXA 6

                             SPORURI
specifice personalului militar din Directia Generala a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia, din Directia medicala si din Serviciul independent de protectie si anticoruptie

    1. Personalul militar care, pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, presteaza cel putin jumatate din timpul normal de lucru in timpul noptii are dreptul la un spor pentru munca de noapte de 25%, care se calculeaza la solda de baza.
    2. Subofiterii care asigura paza si supravegherea detinutilor, retinutilor, arestatilor preventiv si sanctionatilor cu inchisoare contraventionala, precum si a minorilor condamnati in penitenciare sau internati in centre de reeducare minori, spitale-penitenciare, in sectii (ateliere) de productie, puncte de lucru sau in perioada in care se afla in mijloace de transport au dreptul, pe timpul efectiv prestat in astfel de conditii, la o indemnizatie pentru paza si supraveghere de 5% din solda de baza. Indemnizatia de paza si supraveghere se ia in calcul la stabilirea pensiei militare de stat si a pensiei suplimentare.
    3. Subofiterii de penitenciare care asigura, minimum 10 ore pe zi, paza detinutilor care muncesc si carora nu li se poate compensa timpul prestat suplimentar cu timp liber corespunzator, au dreptul la o indemnizatie de 5 - 15% din solda de baza, care se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
    Pe timpul cat beneficiaza de aceasta indemnizatie subofiterii nu vor primi indemnizatia prevazuta la pct. 2 pentru paza si supraveghere.
    4. Subofiterii care au in primire cai sau caini de serviciu au dreptul, pe perioada respectiva, la o indemnizatie de 5% din solda de baza.

    ANEXA 7

                             SPORURI
specifice personalului civil din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si control al activitatii penitenciarelor si a Serviciului independent de protectie si anticoruptie, precum si personalului civil din Directia Generala a Penitenciarelor, din unitatile subordonate acesteia si din Directia medicala

    1. Personalul civil din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si control si cel care efectueaza lucrari in legatura cu activitatea penitenciarelor si a Serviciului independent de protectie si anticoruptie, precum si personalul civil din Directia Generala a Penitenciarelor, Directia medicala si din unitatile subordonate acestora beneficiaza de un spor la salariul de baza de pana la 30% .
    Magistratii civili care indeplinesc atributiile prevazute la alineatul precedent beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% . Aceasta majorare face parte din salariul de baza.
    2. Personalul didactic si auxiliar didactic, personalul medico-sanitar, precum si preotii din unitatile subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% . Aceasta majorare nu face parte din salariul de baza.
    3. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba si din Sectia Chilia Veche a Penitenciarului Tulcea beneficiaza de un spor de izolare de pana la 20% din salariul de baza. Acest spor nu face parte din salariul de baza.
    4. Drepturile prevazute la pct. 2 si 3 se cumuleaza cu drepturile prevazute la pct. 1.
    5. Personalul civil din Directia Generala a Penitenciarelor si din unitatile subordonate acesteia beneficiaza de o indemnizatie lunara de pana la 25%, care se calculeaza asupra salariului de baza brut pentru prestarea serviciului permanent in dispozitivul de lupta in situatii operative sau speciale.
    6. Drepturile prevazute la pct. 1, 2, 3 si 5 se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 50/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 50 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 50/1996
Ordonanţa 8 2007
privind salarizarea personalului auxiliar din cadrul instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, precum si din cadrul altor unitati din sistemul justitiei
Ordonanţa 23 2005
privind cresterile salariale aplicabile magistratilor si altor categorii de personal din sistemul justitiei pentru anul 2005
OUG 123 2003
privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar
OUG 177 2002
privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor
Legea 743 2001
Legea bugetului de stat pe anul 2002
Ordonanţa 7 2001
privind impozitul pe venit
OUG 33 2001
privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti
Legea 188 2000
privind executorii judecatoresti
Ordonanţa 83 2000
pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti
Ordonanţa 9 1997
pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu