E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 2 din actul Legea 37 2002 abrogă Ordonanţa 87 2000
Articolul 2 din actul Legea 37 2002 abrogă Ordonanţa 88 2000
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 aproba Ordonanţa 58 2000
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 58 2000
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 40 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 adauga dupa articolul 42 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 43 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 46 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 49 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 adauga dupa articolul 50 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 54 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 adauga dupa articolul 56 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 abrogă articolul 57 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 adauga dupa articolul 58 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 abrogă articolul 59 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 adauga dupa articolul 59 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 abrogă articolul 27 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 28 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 30 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 31 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 33 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 36 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 37 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 modifica articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992
Articolul 1 din actul Legea 37 2002 adauga dupa articolul 38 din actul Ordonanţa 21 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 37 din 16 ianuarie 2002

privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 58/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 91 din  2 februarie 2002




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 58 din 30 ianuarie 2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, emisa in temeiul art. 1 lit. U din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 31 ianuarie 2000, cu urmatoarele modificari:
    1. La articolul I punctul 1, alineatul 2 al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Prevederile prezentei ordonante se aplica la comercializarea produselor noi, folosite sau reconditionate si a serviciilor destinate consumatorilor, cu exceptia produselor care se comercializeaza ca antichitati si a produselor necesar a fi reparate sau reconditionate pentru a fi utilizate, cu conditia ca agentul economic sa informeze cumparatorul despre aceasta."
    2. La articolul I punctul 2, articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    In sensul prezentei ordonante, se intelege prin:
    - calitate - ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu, care ii confera aptitudinea de a satisface, conform destinatiei acestuia, necesitatile explicite sau implicite;
    - consumator - persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandeste, utilizeaza ori consuma produse sau servicii, in afara activitatii sale profesionale;
    - agent economic - persoana fizica sau juridica, autorizata, care in cadrul activitatii sale profesionale fabrica, importa, transporta sau comercializeaza produse ori parti din acestea sau presteaza servicii;
    - producator:
    a) agentul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    b) agentul economic care fabrica materie prima;
    c) agentul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    d) agentul economic care reconditioneaza produsul;
    e) agentul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    f) reprezentantul inregistrat in Romania al unui agent economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    g) agentul economic care importa produse in vederea realizarii ulterioare a unei operatiuni de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    h) distribuitorul produsului importat, in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    i) distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;
    - distribuitor - agentul economic din lantul de distributie;
    - vanzator - distribuitorul care ofera produsul consumatorului;
    - prestator - agentul economic care furnizeaza servicii;
    - produs - bun material a carui destinatie finala este consumul sau utilizarea individuala ori colectiva; sunt considerate produse energia electrica, energia termica, apa si gazele livrate pentru consumul individual;
    - produs sigur - produsul care, folosit in conditii normale sau previzibile, nu prezinta riscuri sau care prezinta riscuri minime, tinand seama de intrebuintarea acestuia; riscul se considera acceptabil si compatibil cu un grad inalt de protectie pentru siguranta si sanatatea consumatorilor, in functie de urmatoarele aspecte:
    a) caracteristicile produsului, ale ambalarii si ale instructiunilor de montaj si intretinere;
    b) efectul asupra altor produse, impreuna cu care acesta poate fi folosit;
    c) modul de prezentare a produsului, etichetarea, instructiunile de folosire si orice alte indicatii si informatii furnizate de producator;
    d) categoria de consumatori expusa riscului prin folosirea produsului;
    - produs periculos - produsul care nu poate fi definit ca produs sigur;
    - produs cu defecte - produsul la care modul de prezentare, utilizarea previzibila si data achizitionarii nu ofera siguranta consumatorului, producand pagube acestuia;
    - paguba - prejudiciul creat consumatorului prin utilizarea unui produs periculos sau a unui produs cu defecte, precum si cel creat de servicii necorespunzatoare furnizate de prestator. Prejudiciul poate fi material, vatamarea integritatii corporale sau a sanatatii, precum si pierderea vietii. In cazul utilizarii unui produs cu defecte, se considera paguba deteriorarea sau distrugerea oricarui bun, altul decat produsul cu defecte, cu conditia ca bunul respectiv sa fie in mod normal destinat folosintei sau consumului privat si sa fi fost folosit de persoana prejudiciata pentru uz sau consum personal, iar valoarea pagubei sa nu fie mai mica de 2 milioane lei;
    - produs de folosinta indelungata - produsul relativ complex, constituit din piese si subansambluri, proiectat si construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra caruia se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere;
    - serviciu - activitatea, alta decat cea din care rezulta produse, efectuata in scopul satisfacerii unor necesitati ale consumatorilor;
    - declaratie de conformitate - declaratia facuta de catre un producator sau un prestator, prin care acesta informeaza, pe propria raspundere, despre faptul ca un produs sau un serviciu este conform cu un document tehnic normativ;
    - clauza abuziva - o clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul si care prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor;
    - termen de garantie - limita de timp, care curge de la data dobandirii produsului sau serviciului, pana la care producatorul sau prestatorul isi asuma responsabilitatea remedierii sau inlocuirii produsului ori serviciului achizitionat, pe cheltuiala sa, daca deficientele nu sunt imputabile consumatorului;
    - termen de valabilitate - limita de timp, stabilita de producator, pana la care un produs perisabil sau un produs care in scurt timp poate prezenta un pericol imediat pentru sanatatea consumatorului isi pastreaza caracteristicile specifice, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si pastrare; pentru produsele alimentare acesta reprezinta data limita de consum;
    - data durabilitatii minimale - data stabilita de producator pana la care un produs alimentar isi pastreaza caracteristicile specifice in conditii de depozitare corespunzatoare; produsele pentru care se stabileste data durabilitatii minimale nu trebuie sa fie periculoase nici dupa aceasta data;
    - durata medie de utilizare - intervalul de timp, stabilit in documente tehnice normative sau declarat de catre producator ori convenit intre parti, in cadrul caruia produsele de folosinta indelungata trebuie sa isi mentina caracteristicile functionale, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si exploatare;
    - viciu ascuns - deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare;
    - practici comerciale abuzive - metode de vanzare restrictive sau conditionate care afecteaza interesele consumatorilor;
    - punere pe piata - actiunea de a face disponibil pentru prima data, contra cost sau gratuit, un produs sau un serviciu in vederea distribuirii sau utilizarii."
    3. La articolul I, dupa punctul 2 se introduce punctul 2^1 cu urmatorul cuprins:
    "2^1. Litera d) a articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
    <<d) de a fi despagubiti pentru pagubele generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloace prevazute de lege;>>"
    4. La articolul I punctul 3, articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Se interzice comercializarea de produse sau prestarea de servicii care, utilizate in conditii normale, pot pune in pericol viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor.
    Se interzic producerea, importul si comercializarea produselor falsificate sau contrafacute."
    5. La articolul I punctul 4, articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Produsele se comercializeaza numai in cadrul termenului de valabilitate sau al datei durabilitatii minimale stabilite de producator.
    Se interzice modificarea termenului de valabilitate sau a datei durabilitatii minimale inscrise pe produs, pe eticheta, pe ambalaj sau in documentele insotitoare."
    6. La articolul I, dupa punctul 4 se introduce punctul 4^1 cu urmatorul cuprins:
    "4^1. Partea introductiva si litera b) ale alineatului 1 al articolului 6 vor avea urmatorul cuprins:
    <<Guvernul, prin organismele sale specializate, stabileste norme si reglementari specifice sau le imbunatateste pe cele existente, cand se impune protectia vietii, sanatatii sau securitatii consumatorilor, in urmatoarele cazuri:
    ............................................................................
    b) furnizarea si utilizarea produselor, precum si prestarea serviciilor.>>"
    7. La articolul I punctul 5, articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    Agentii economici sunt obligati:
    a) producatorii:
    - sa raspunda pentru prejudiciul actual si cel viitor cauzat de produsul cu defect, precum si pentru cel cauzat ca rezultat cumulat al produsului cu defect cu o actiune sau o omisiune a unei terte persoane;
    - sa puna pe piata numai produse sigure si, daca actele normative in vigoare prevad, acestea sa fie testate si/sau certificate;
    - sa puna pe piata numai produse care respecta conditiile prescrise sau declarate;
    - sa opreasca livrarile, respectiv sa retraga de pe piata sau de la consumatori produsele la care organele abilitate sau specialistii proprii au constatat neindeplinirea caracteristicilor prescrise, declarate sau care ar putea afecta viata, sanatatea ori securitatea consumatorilor, daca aceasta masura constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformitatile respective;
    - sa asigure in productie conditii igienico-sanitare conform normelor sanitare in vigoare;
    b) distribuitorii:
    - sa se asigure ca produsele oferite spre comercializare sunt sigure si respecta conditiile prescrise sau declarate;
    - sa nu comercializeze produse despre care detin informatii sau considera ca pot fi periculoase;
    - sa anunte, imediat, autoritatile publice competente, precum si producatorul despre existenta pe piata a oricarui produs de care au cunostinta ca este periculos;
    - sa retraga de la comercializare produsele la care organele abilitate de lege au constatat ca nu indeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, daca aceasta constituie singurul mijloc prin care se pot elimina neconformitatile respective;
    - sa asigure conditiile tehnice stabilite de producator, precum si conditiile igienico-sanitare pe timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii, conform normelor in vigoare;
    c) prestatorii de servicii:
    - sa foloseasca, in cadrul serviciilor prestate, numai produse si proceduri sigure si, dupa caz, daca actele normative in vigoare prevad, acestea sa fie testate si/sau certificate, si sa anunte imediat existenta pe piata a oricarui produs despre care au cunostinta ca este periculos;
    - sa presteze numai servicii care nu afecteaza viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora;
    - sa respecte conditiile prescrise sau declarate, precum si clauzele prevazute in contracte;
    - sa asigure, la prestarea serviciilor, conditiile tehnice stabilite de producator, precum si conditiile igienico-sanitare, conform normelor in vigoare;
    - sa raspunda pentru prejudiciul actual si cel viitor cauzat de serviciul defectuos prestat."
    8. La articolul I punctul 6, articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Agentii economici sunt obligati sa puna pe piata numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, sa se comporte in mod corect in relatiile cu consumatorii si sa nu foloseasca practici comerciale abuzive."
    9. La articolul I, dupa punctul 6 se introduc punctele 6^1 - 6^5 cu urmatorul cuprins:
    "6^1. Litera a) a articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    <<a) libertatea de a lua decizii la achizitionarea de produse si servicii, fara a li se impune in contracte clauze abuzive sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale abuzive in vanzare, de natura a influenta optiunea acestora;>>
    6^2. La articolul 10, dupa litera f) se introduce litera g) cu urmatorul cuprins:
    <<g) de a sesiza asociatiile pentru protectia consumatorilor si organele administratiei publice asupra incalcarii drepturilor si intereselor lor legitime, in calitate de consumatori, si de a face propuneri referitoare la imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor.>>
    6^3. La articolul 11 se introduce alineatul 2 cu urmatorul cuprins:
    <<Indicatiile mijloacelor de masurare trebuie sa fie lizibile si la vederea cumparatorului.>>
    6^4. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 12
    Consumatorii au dreptul de a pretinde vanzatorilor remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
    Vanzatorul suporta toate cheltuielile legate de aceste deficiente, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul.>>
    6^5. La articolul 13, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
    <<Remedierea deficientelor aparute la produse sau servicii ori inlocuirea produselor care nu corespund in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate si care nu sunt imputabile consumatorului se face in termenul maxim stabilit prin reglementari sau, dupa caz, prin contract.>>"
    10. La articolul I punctul 7, alineatul 2 al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Restituirea contravalorii produsului sau serviciului se face la valoarea actualizata a acestuia, calculata in functie de indicele de inflatie comunicat de Institutul National de Statistica. Valoarea actualizata astfel calculata nu va putea fi mai mica decat contravaloarea produsului sau serviciului pe care agentul economic obligat la restituire o percepe pentru produse sau servicii de acelasi fel, in momentul restituirii."
    11. La articolul I, dupa punctul 7 se introduc punctele 7^1 - 7^3 cu urmatorul cuprins:
    "7^1. La articolul 15 se introduce alineatul 4 cu urmatorul cuprins:
    <<Persoanele imputernicite conform art. 49 sa constate contraventia si sa aplice sanctiunea prevazuta de prezenta ordonanta vor stabili o data cu sanctiunea si masuri de remediere, inlocuire a produsului ori a serviciului, precum si restituirea contravalorii acestuia, dupa caz.>>
    7^2. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 17
    Vanzatorul asigura toate operatiunile necesare repunerii in functiune, inlocuirii produselor ori remedierii serviciilor reclamate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate, respectiv pentru vicii ascunse in cadrul duratei medii de utilizare, precum si a celor ocazionate de transportul, manipularea, diagnosticarea, expertizarea, demontarea, montarea si ambalarea acestora; vanzatorul suporta si cheltuielile legate de acestea, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul.>>
    7^3. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 19
    Informarea consumatorilor despre produsele si serviciile oferite se realizeaza, in mod obligatoriu, prin elemente de identificare si caracterizare ale acestora, care se inscriu la vedere, dupa caz, pe produs, eticheta, ambalaj de vanzare sau in cartea tehnica, instructiunile de folosire ori altele asemenea, ce insotesc produsul sau serviciul, in functie de natura acestuia.>>"
    12. La articolul I punctul 8, articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    Producatorul trebuie sa informeze despre denumirea produsului, denumirea si/sau marca producatorului, adresa producatorului, cantitatea si, dupa caz, termenul de garantie, de valabilitate sau data durabilitatii minimale, principalele caracteristici tehnice si calitative, compozitia, aditivii folositi, despre eventualele riscuri previzibile, modul de utilizare, manipulare, depozitare, conservare sau pastrare, despre contraindicatii, precum si despre valoarea nutritiva la produsele alimentare preambalate si despre tara producatoare, in cazul produselor din import.
    Produsele de folosinta indelungata trebuie sa fie insotite de certificatul de garantie si, daca reglementarile in vigoare prevad, de declaratia de conformitate, precum si de cartea tehnica ori de instructiunile de folosire, instalare, exploatare, intretinere, eliberate de catre producator.
    Vanzatorul trebuie sa informeze consumatorii despre pretul produsului si sa ofere acestora toate informatiile si documentele tehnice care trebuie sa insoteasca produsul.
    Toate informatiile privitoare la produsele si serviciile oferite consumatorilor, documentele insotitoare, precum si contractele preformulate trebuie sa fie scrise in limba romana, indiferent de tara de origine a acestora, fara a exclude prezentarea acestora si in alte limbi."
    13. La articolul I, dupa punctul 9 se introduce punctul 9^1 cu urmatorul cuprins:
    "9^1. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 25
    Preturile si tarifele trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.>>"
    14. La articolul I punctul 10, articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Comercializarea produselor si prestarea serviciilor se fac in locuri si in spatii autorizate, conform reglementarilor legale in vigoare.
    Este obligatorie afisarea, in mod vizibil, a denumirii unitatii, autorizatiei de functionare, precum si afisarea si respectarea orarului de functionare.
    Orarele de functionare vor fi stabilite, dupa caz, in conformitate cu hotararile administratiei publice locale."
    15. La articolul I, dupa punctul 10 se introduc punctele 10^1 si 10^2 cu urmatorul cuprins:
    "10^1. Articolul 27 se abroga.
    10^2. Articolele 28 - 32 vor avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 28
    Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, subordonat Guvernului, coordoneaza si realizeaza politica Guvernului in domeniul protectiei consumatorilor.
    Art. 29
    Atributiile si modul de organizare si functionare ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, precum si relatiile dintre aceasta si alte organisme competente in domeniu se stabilesc prin hotarari ale Guvernului.
    Guvernul va stabili reglementari in domeniul protectiei consumatorilor pentru organele de specialitate ale administratiei publice centrale si, respectiv, pentru unele servicii publice ale ministerelor si altor autoritati ale administratiei publice centrale, organizate in judete si in municipiul Bucuresti.
    Guvernul va stabili reglementari-cadru in domeniul protectiei consumatorilor pentru organele de specialitate si serviciile publice ale administratiei publice locale.
    Taxele care se percep de catre serviciile sau organele administratiei publice, cu rol in domeniul protectiei consumatorilor, se stabilesc conform legii, iar tarifele pentru incercarile efectuate in laboratoare proprii, subordonate sau agreate, conform actelor normative in vigoare.
    Art. 30
    Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, in baza consultarii cu alte organisme interesate ale administratiei publice centrale si locale, precum si cu cele neguvernamentale, elaboreaza reglementari referitoare la modalitatile concrete de colaborare si de sprijinire reciproca si le propune spre aprobare Guvernului.
    Art. 31
    In sensul prezentei ordonante, asociatiile pentru protectia consumatorilor sunt considerate organizatii neguvernamentale, ca persoane juridice, conform legii, si care, fara a urmari realizarea de profit pentru membrii lor, au ca unic scop apararea drepturilor si intereselor legitime ale membrilor lor sau ale consumatorilor, in general.
    Art. 32
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor pot fi parteneri sociali cu drept de reprezentare in consiliile consultative cu rol in domeniul protectiei consumatorilor, in care organele administratiei publice sunt reprezentate, daca indeplinesc conditiile prezentei ordonante.>>"
    16. La articolul I punctul 11, partea introductiva a articolului 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor care apara drepturile si interesele legitime ale consumatorilor, in general, sunt, de drept, parteneri sociali in consiliile consultative prevazute in prezenta ordonanta, daca:"
    17. La articolul I, dupa punctul 11 se introduc punctele 11^1 si 11^2 cu urmatorul cuprins:
    "11^1. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 36
    Personalul de conducere si salariatii organelor de specialitate ale administratiei publice, precum si ale serviciilor publice descentralizate ale ministerelor sau ale altor autoritati, cu atributii pe linia protectiei consumatorilor nu au dreptul de a detine functii in organele de conducere ale asociatiilor pentru protectia consumatorilor.>>
    11^2. Partea introductiva a articolului 37 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 37
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor sunt consultate de catre serviciile si organismele administratiei publice prevazute la art. 36, potrivit competentelor, la elaborarea dispozitiilor si procedurilor cu caracter general si a altor lucrari care au ca scop protectia consumatorilor, cu privire la:>>"
    18. La articolul I, punctul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "12. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 38
    Asociatiile pentru protectia consumatorilor au urmatoarele drepturi si obligatii:
    a) de a fi sprijinite logistic de catre organismele administratiei publice centrale si locale, in vederea atingerii obiectivelor lor;
    b) de a primi sume de la bugetul de stat si de la bugetele locale;
    c) de a solicita autoritatilor competente luarea de masuri in vederea opririi productiei sau retragerii de pe piata a produselor ori serviciilor care nu asigura nivelul calitativ prescris in documentele stabilite de lege sau care pun in pericol viata, sanatatea ori securitatea consumatorilor;
    d) de a solicita agentilor economici realizarea de produse si servicii in conditii speciale, in vederea satisfacerii nevoilor consumatorilor cu handicap sau de varsta a treia;
    e) de a fi consultate cu ocazia elaborarii actelor normative, standardelor sau specificatiilor care definesc caracteristicile tehnice si calitative ale produselor si serviciilor destinate consumatorilor;
    f) de a solicita si de a obtine informatii asupra pretului si caracteristicilor calitative ale produselor sau serviciilor, de natura sa ajute consumatorul la luarea unei decizii asupra achizitionarii acestora;
    g) de a informa opinia publica, prin mass-media, asupra deficientelor de calitate ale produselor si serviciilor, precum si asupra consecintelor vatamatoare ale acestora pentru consumatori;
    h) de a introduce actiuni in justitie pentru apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor;
    i) de a solicita serviciilor sau organelor administratiei publice, prevazute la art. 36, efectuarea de analize si incercari ale produselor destinate consumatorilor si de a publica rezultatele;
    j) de a initia actiuni proprii, in vederea identificarii cazurilor in care agentii economici nu respecta drepturile consumatorilor prevazute de lege, precum si a cazurilor de neconformitate a produselor sau serviciilor, si de a sesiza, in cadrul unei proceduri de urgenta, serviciile sau organele de specialitate ale administratiei publice abilitate sa actioneze in consecinta.>>"
    19. La articolul I, dupa punctul 13 se introduc punctele 13^1 - 13^7 cu urmatorul cuprins:
    "13^1. Dupa articolul 38 se introduc articolele 38^1 - 38^6 cu urmatorul cuprins:
    <<Art. 38^1
    Centrele de consultanta si informare a consumatorilor pot fi organizate la nivel de birouri in structura organizatorica a asociatiilor pentru protectia consumatorilor si desfasoara activitati gratuite in folosul acestora constand in informatii, recomandari si consultanta privind problemele legate de achizitionarea unui produs sau serviciu.
    Art. 38^2
    Sumele primite de la bugetul de stat, prin intermediul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se utilizeaza exclusiv pentru infiintarea si functionarea centrelor de consultanta si informare a consumatorilor, respectiv pentru:
    a) salarizarea sau, dupa caz, remunerarea personalului utilizat in centrele de consultanta si informare a consumatorilor, care se va face in functie de timpul efectiv lucrat, pana la nivelul maxim al functiei echivalente utilizate in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor;
    b) cheltuieli materiale efectuate pentru intretinerea sediului si a dotarilor aferente;
    c) cheltuieli curente si cele ocazionate de tiparirea materialelor informative.
    Sumele prevazute la alin. 1 se utilizeaza in conditiile Legii nr. 72/1996 privind finantele publice, iar sumele ramase neutilizate la data incheierii exercitiului financiar se restituie la bugetul de stat.
    Art. 38^3
    Sumele primite de la bugetele locale prin hotarari ale consiliilor locale sau, dupa caz, ale consiliilor judetene vor fi utilizate in conditiile stabilite prin conventiile incheiate de acestea cu asociatiile respective, conform legii.
    Sumele prevazute la alin. 1 se utilizeaza in conditiile Legii nr. 72/1996 privind finantele publice, iar sumele ramase neutilizate se restituie bugetelor locale respective.
    Art. 38^4
    Controlul asupra activitatilor desfasurate in centrele de consultanta si informare a consumatorilor din cadrul asociatiilor pentru protectia consumatorilor, care au primit sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, se exercita de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
    Art. 38^5
    Pentru anul 2000, din bugetul aprobat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor s-au alocat 200 milioane lei pentru infiintarea si functionarea unui centru-pilot de consultanta si informare a consumatorilor in municipiul Bucuresti si 195 milioane lei pentru finantarea unor programe in domeniul protectiei consumatorilor, editarea de materiale si organizarea de actiuni privind informarea opiniei publice prin mass-media.
    Art. 38^6
    Centrele de consultanta si informare a consumatorilor beneficiaza de asistenta de specialitate din partea personalului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, imputernicit in acest scop.>>
    13^2. Titlul capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
    <<Consiliul consultativ>>
    13^3. Litera a) a articolului 40 va avea urmatorul cuprins:
    <<a) reprezentanti ai tuturor serviciilor descentralizate si ai organelor administratiei publice care au competente cu caracter general sau special in domeniul protectiei consumatorilor si au structuri organizatorice la nivelul respectiv;>>
    13^4. Titlul capitolului VIII va avea urmatorul cuprins:
    <<Raporturile juridice dintre consumatorii prejudiciati si agentii economici>>
    13^5. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 42
    Agentii economici raspund pentru orice paguba datorata unor deficiente privind calitatea produselor sau serviciilor, aparuta in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate a acestora si care nu este imputabila consumatorului, precum si unor eventuale vicii ascunse constatate pe durata medie de utilizare, care nu permit folosirea de catre consumator a produsului sau serviciului potrivit scopului pentru care acesta a fost realizat si achizitionat sau care pot afecta viata, sanatatea ori securitatea consumatorilor.
    Raspunderea se mentine si in cazul in care livrarea produselor sau prestarea serviciilor se face in mod gratuit sau cu pret redus ori daca acestea se comercializeaza ca piese de schimb sau se distribuie sub alte forme.
    Daca doua sau mai multe persoane sunt raspunzatoare pentru aceeasi paguba, ele raspund solidar.>>
    13^6. Dupa articolul 42 se introduc articolele 42^1 - 42^7 cu urmatorul cuprins:
    <<Art. 42^1
    Pentru angajarea raspunderii civile a agentului economic consumatorul prejudiciat trebuie sa faca dovada pagubei, a defectului si a raportului de cauzalitate dintre defect si paguba.
    Art. 42^2
    Agentul economic este exonerat de raspundere daca dovedeste existenta uneia dintre situatiile urmatoare:
    a) nu el este cel care a pus produsul in circulatie;
    b) defectul care a generat paguba nu a existat la data la care produsul a fost pus in circulatie sau a aparut ulterior punerii in circulatie a produsului din cauze neimputabile lui;
    c) produsul nu a fost fabricat pentru a fi comercializat sau pentru orice alta forma de distributie in scop economic;
    d) paguba se datoreaza respectarii unor conditii obligatorii impuse de reglementarile emise de autoritatile competente;
    e) nivelul cunostintelor stiintifice si tehnice la momentul punerii in circulatie a produsului nu i-a permis depistarea existentei defectului.
    Producatorul de componente este exonerat de raspundere daca dovedeste ca defectul este imputabil fabricantului produsului finit datorita proiectarii gresite a ansamblului in care acesta a fost montat sau instructiunilor date de catre acesta.
    Art. 42^3
    Raspunderea agentului economic poate fi limitata de instanta competenta in cazul in care paguba este cauzata, impreuna, de defectul produsului si culpa consumatorului vatamat sau prejudiciat ori a altei persoane, pentru care aceasta este tinuta sa raspunda.
    Art. 42^4
    Aplicarea dispozitiilor prezentei ordonante nu exclude posibilitatea consumatorului vatamat ori prejudiciat de a pretinde despagubiri in temeiul raspunderii contractuale sau extracontractuale ori al altui regim special de raspundere existent la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante.
    Societatile de asigurare au un drept de regres impotriva agentului economic raspunzator, conform legii, pentru sumele platite persoanelor prejudiciate.
    Art. 42^5
    Orice clauza abuziva contractuala de limitare sau exonerare de raspundere a agentului economic, incheiata intre comerciant si consumator, este lovita de nulitate absoluta.
    Art. 42^6
    Dreptul la actiune pentru repararea pagubei, ce decurge din prevederile prezentei ordonante, se prescrie in termen de 3 ani, care curge de la data la care reclamantul a avut sau ar fi trebuit sa aiba cunostinta de existenta pagubei, a defectului si a identitatii agentului economic, insa nu mai tarziu de la implinirea a 10 ani de la data la care agentul economic a pus produsul in circulatie, cu conditia ca paguba sa se fi produs inauntrul termenului de 10 ani.
    Art. 42^7
    Actiunea pentru repararea pagubelor produse este de competenta instantei de judecata in a carei raza teritoriala s-a produs paguba sau consumatorul are domiciliul ori agentul economic reclamat isi are sediul, dupa caz.>>
    13^7. Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 43
    Actiunile in justitie indreptate de catre asociatiile pentru protectia consumatorilor, infiintate in conditiile prevazute la art. 33 si 34, impotriva agentilor economici care au prejudiciat drepturile si interesele legitime ale consumatorilor sunt scutite de taxe de timbru.>>"
    20. La articolul I punctul 14, articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46
    Constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni, si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) incalcarea dispozitiilor art. 4, art. 7 lit. a) a 2-a, a 3-a si a 5-a liniuta, lit. c) prima si a 2-a liniuta, art. 15 alin. 1, cu amenda contraventionala de la 10.000.000 lei la 100.000.000 lei;
    b) incalcarea dispozitiilor art. 7 lit. a) a 4-a liniuta, lit. b) a 3-a si a 4-a liniuta, cu amenda contraventionala de la 7.000.000 lei la 70.000.000 lei;
    c) incalcarea dispozitiilor art. 5, art. 7 lit. b) prima, a 2-a si a 5-a liniuta, lit. c) a 3-a si a 4-a liniuta, art. 9 si art. 11, cu amenda contraventionala de la 5.000.000 lei la 30.000.000 lei;
    d) incalcarea dispozitiilor art. 13 alin. 1, art. 14 alin. 1, art. 17 - 25 si art. 26 alin. 1, cu amenda contraventionala de la 2.000.000 lei la 20.000.000 lei."
    21. La articolul I punctul 15, articolul 46^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46^1
    Impiedicarea, sub orice forma, a organelor administratiei publice insarcinate cu protectia consumatorilor de a exercita atributiile de serviciu referitoare la prevenirea si combaterea faptelor care pot afecta viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora constituie contraventie, daca nu a fost savarsita in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerata infractiune, si se sanctioneaza cu inchisoare contraventionala de la 15 zile la 2 luni sau cu amenda de la 10.000.000 lei la 100.000.000 lei."
    22. La articolul I punctul 18, articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 49
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 46 si 46^1 se fac de catre reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, precum si de catre reprezentantii imputerniciti ai altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor stabilite prin actele normative in vigoare.
    In cazul sanctiunilor cu inchisoare contraventionala, masura se aplica de catre instanta competenta la sesizarea organului din care face parte agentul constatator.
    Organele de politie sunt obligate sa acorde, la cerere, sprijinul necesar persoanelor imputernicite prevazute la alin. 1, aflate in exercitiul functiunii, sau sa le insoteasca, dupa caz.
    Organele de control prevazute la alin. 1 pot preleva produse in vederea testarii acestora in laboratoare. Contravaloarea produselor prelevate si a cheltuielilor legate de testarea lor se suporta de catre organul administratiei publice daca in urma testarii nu se constata neconformitati fata de cerintele de securitate si/sau de calitate prescrise sau declarate. In caz contrar cheltuielile respective se suporta de catre agentul economic."
    23. La articolul I punctul 20, articolul 50^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 50^1
    Pentru limitarea prejudicierii consumatorilor agentul constatator poate propune urmatoarele masuri:
    1. oprirea definitiva a importului, a fabricatiei, a comercializarii si retragerea din circuitul consumului uman a produselor care:
    a) sunt periculoase, falsificate sau contrafacute;
    b) au termenul de valabilitate expirat;
    c) sunt interzise consumului uman prin reglementari legale;
    2. oprirea temporara a importului, fabricatiei si a comercializarii produselor care nu sunt destinate consumului uman sau a prestarii serviciilor, pana la remedierea deficientelor, in cazurile in care:
    a) sunt periculoase, falsificate sau contrafacute;
    b) se presteaza servicii care pot pune in pericol viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
    3. oprirea temporara a comercializarii produselor sau a utilizarii acestora la prestarea serviciilor, pana la remedierea deficientelor, daca:
    a) produsele nu sunt testate si/sau certificate conform normelor legale;
    b) produsele nu indeplinesc caracteristicile prescrise sau declarate, fara ca acestea sa fie periculoase;
    c) produsele nu prezinta elementele de identificare si de caracterizare, precum si documentele de insotire, conform prevederilor art. 18 - 22;
    4. distrugerea produselor periculoase oprite definitiv de la comercializare, daca aceasta constituie singurul mijloc care face sa inceteze pericolul.
    Conducatorii autoritatilor publice prevazute la art. 49 alin. 1 pot dispune prin ordin sau decizie, publicata in conditiile legii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, oprirea definitiva a importului, a fabricatiei, a comercializarii si/sau retragerea de pe piata a produselor care sunt confirmate, prin buletine de analiza si/sau incercari/expertize, ca fiind periculoase, falsificate sau contrafacute prin insesi natura, compozitia, caracteristicile tehnico-functionale ori calitative intrinseci ale acestora."
    24. La articolul I punctul 24, articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 54
    Produsele periculoase, falsificate sau contrafacute se confisca de organele abilitate de lege, la sesizarea agentului constatator, si se distrug sau se valorifica, dupa caz, conform prevederilor legale.
    Veniturile incasate ilicit de catre agentii economici, ca urmare a incalcarii prevederilor art. 4, art. 7 lit. a) a 2-a, a 3-a si a 4-a liniuta, art. 7 lit. b) prima si a 2-a liniuta si ale art. 7 lit. c) prima si a 2-a liniuta, se preiau la bugetul de stat de organele abilitate ale Ministerului Finantelor Publice."
    25. La articolul I, dupa punctul 24 se introduc punctele 24^1 - 24^5 cu urmatorul cuprins:
    "24^1. Dupa articolul 56 se introduc articolele 56^1 si 56^2 cu urmatorul cuprins:
    <<Art. 56^1
    Dispozitiile prezentei ordonante se completeaza cu prevederile Codului civil.
    Art. 56^2
    Prevederile prezentei ordonante nu se aplica:
    a) pagubelor generate de produsele puse in circulatie anterior datei intrarii in vigoare a acesteia;
    b) pagubelor rezultate din accidentele nucleare.>>
    24^2. Articolul 57 se abroga.
    24^3. Dupa articolul 58 se introduce articolul 58^1 cu urmatorul cuprins:
    <<Art. 58^1
    Incepand cu anul 2001 numarul centrelor de consultanta si informare a consumatorilor pentru care se acorda sume de la bugetul de stat va fi stabilit prin hotarare a Guvernului, dupa aprobarea legii bugetului de stat pe anul respectiv, cu incadrarea in sumele aprobate cu aceasta destinatie.>>
    24^4. Articolul 59 se abroga.
    24^5. Dupa articolul 59 se introduce articolul 59^1 cu urmatorul cuprins:
    <<Art. 59^1
    Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor aproba sau modifica criteriile de evaluare si selectare a asociatiilor pentru protectia consumatorilor care infiinteaza si functioneaza centre de consultanta si informare a consumatorilor, precum si modelul de conventie prevazut la art. 38^3 alin. 1.>>"
    26. Articolul III va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Ordonanta Guvernului nr. 21/1992, aprobata prin Legea nr. 11/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cele aduse prin prezenta ordonanta si prin legea de aprobare a acesteia, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare."
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentei legi Ordonanta Guvernului nr. 87/2000 privind raspunderea producatorilor pentru pagubele generate de produsele defectuoase si Ordonanta Guvernului nr. 88/2000 privind finantarea centrelor de consultanta si informare a consumatorilor se abroga.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 decembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 20 decembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU



COMENTARII la Legea 37/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 37 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 2401 2013
    Sunt as. medical si as dori sa intreb cateva lucruri: -cum e posibil sa fiu incadrat cu salariu de femeie de serviciu adica salariul minim. -unde imi este sporul de vechime dupa 16 ani de munca lucrati inafara sistemului de sanatate. -de ce nu se platesc orele suplimentare dupa 1 luna in care nu ti se acorda zile libere.Am 70 de ore suplimentare de anul trecut dar nu beneficiez nici de zile libere dar nici de ore platite,dar le am pe hartie,tare...nu. -perioada de as.medical debutant aici e de cat timp vrea conducerea nu de cat specifica legea. -aici nimeni nu respecta mai nimic,daca ai curajul sa intrebi ceva despre drepturiile salariale te alegi doar cu urlete si indiferenta si daca insisti s-ar putea sa ramai si fara loc de munca. CONCLUZIE:nu puneti intrebari.
ANONIM a comentat Legea 122 1996
    Pentru Anonim - CAR urile au obligatia de a verifica corectitudinea datelor furnizate de catre membrii - imprumuturile se acorda doar membrilor CAR deci nu se poate face cerere de imprumut de catre o persoana care nu este membru CAR - exista CAR-uri care accepta si giranti pensionari cu varsta de 71 de ani Pentru mai multe informatii sunati direct la Uniunea Nationala a Caselor de Ajutor Reciproc ale Salariatilor din Romania la nr: 021 320 04 30
ANONIM a comentat OUG 51 2014
    In loc sa se modifice legislatia in materia achizitiilor care sa nu mai permita tot felul de smecherii, se pune inca un bolovan in spinarea operatorilor economici care incearca sa liciteze. Prin aceasta masura C.N.S.C practic, se autodesfiinteaza pentru ca, nu abuzul de contestatii era problema, ci lipsa de fermitate in aplicarea deciziilor acestui consiliu
ANONIM a comentat Legea 123 2001
     Buna ziua, imi poate spune cineva, va rog, ca sa obtii viza de resedinta ca asociat in firma, ce indicatori economici trebuie sa realizeze firma pentru un asociat,ma refer in special la conditiile cerute in anul 2001, daca se poate. Ce cifre sr trebui sa contina "Situatia Financiara anuala simplificata", intocmita de contabilitate ? Va multumesc si va acord toata stima .
ANONIM a comentat Decretul 509 2014
    Bună ziua, Ne da împrumuturi variind de la 1.000 dolari la 100 milioane dolari. Creditele noastre sunt bine asigurate și cu maximă siguranță, la o rată a dobânzii de 3%, vom acorda credite pentru persoane fizice și organizații cu intenții de renovarea casei, consolidarea datoriilor, de refinanțare și, de asemenea, înființarea de asociații de afaceri. contactati-ne prin e-mail: aceloanservices@hotmail.com Suntem o firma de împrumut internațional care a oferit credite la diferite persoane și firme din Europa, Asia, Africa și în alte părți ale lumii. Ne da afarã de împrumut în USD ($) și GBP (£) și orice monedă de alegerea ta. Credite disponibile pe care le oferim sunt, * Credite personale (Secure și Unsecured) * Credite de afaceri (Secure și Unsecured) * Credite ipotecare * Combinație de împrumut * Student Împrumut * Împrumut de consolidare și multe altele: CERERE nume: Data nașterii: sex: status: adresa: Oraș: țară: telefon: fax: Suma de împrumut Necesare: Lungime de împrumut: Venitul lunar net: De ce ai nevoie de împrumut?: care site-ul ați auzit despre noi?: ați aplicat pentru un împrumut înainte? Dacă da, spune-ne experienta ta: Adresa de contact: aceloanservices@hotmail.com mulțumesc
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    In perioada 06 05 0985si 03 01 0993,am detinut functia de sef CTC-laborator in fabrica de conserve si nu beneficiez de grupa 2 de munca,desi toti subalternii mei au obtinut acest drep.Va rog sa-mi spuneti ce trbuie sa fac.Chioveanu.
ANONIM a comentat OUG 29 2014
    Ordonanta de urgenta facuta cu "dosul", asa cum sunt mai nou toate cele elaborate de cand este ministru domnul Teodorovici. Se lauda ca vrea sa simplifice procesarea cererilor de rambursare, insa incurca si beneficiarii si organismele care verifica. Asta e la noi, la romani, nu ai ce face!
ANONIM a comentat Ordin 223 2014
    Sunteți în căutarea pentru un împrumut? Ai locul potrivit pentru soluții de împrumut chiar aici! Global Finance Limited da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 3,2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail de astăzi, prin intermediul susanmichael911@hotmail.co.uk Date privind solicitantul:   1) Numele Intreg:   2) Țara:   3) Adresa: o   4) de stat:   5) Sex:   6) Starea civila:   7) Ocupatia:   8) Numărul de telefon:   9) poziția prezent în locul de muncă:   10) Venitul lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Împrumut Durata:   13) Scopul de împrumut:   14) Religie:   15) Ați aplicat înainte;   16) Data nașterii;   mulțumiri, Doamna Susan Michael
ANONIM a comentat Legea 28 2014
    Sunteti interesat de un împrumut? să profite de această oportunitate și de a aplica pentru un împrumut acum. Noi oferim împrumuturi cu aprobare rapidă Planul de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung mea de e-mail: denarja464@outlook.com
ANONIM a comentat OUG 23 2014
    Ai nevoie de un împrumut? Ești în nevoie de un împrumut pentru a porni o afacere? Ai o afacere și aveți nevoie de un împrumut pentru extinderea afaceri? Ești în orice mizerie financiară și aveți nevoie de un împrumut??? Ai nevoie de un împrumut pentru a șterge datoriile tale? Oricare ar fi problemele tale de împrumut, aici vine de ajutorul tău ca oferim împrumuturi la rata scăzută și la prețuri accesibile de interes. Contactati-ne azi la E-mail: century.kredit@hotmail.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu