HOTARARE Nr
HOTARARE Nr.
323 din 28 martie 2007
pentru aprobarea Planului
national de actiune privind prevenirea abandonului copilului de catre familie
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 267 din 20 aprilie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată,
Guvernul Romaniei adoptă
prezenta hotărare.
Art. 1. - Se aprobă Planul naţional de acţiune privind
prevenirea abandonului copilului de către familie, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărare.
Art. 2. - Biroul directorului executiv al Grupului la
nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii
copilului, compartiment fără personalitate juridică din cadrul
Cancelariei Primului-Ministru,
asigură monitorizarea activităţilor din domeniul protecţiei şi îngrijirii
copilului şi prezintă rapoarte trimestriale Guvernului, pe baza informărilor
făcute de instituţiile implicate în activităţile cuprinse în Planul naţional de
acţiune privind prevenirea abandonului copilului de către familie.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei
Primului-Ministru,
Ion Mircea Plangu
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor
Copilului
Bogdan Adrian Panait,
secretar de stat
p. Ministrul sănătăţii publice,
Ervin-Zoltăn Szekely,
secretar de stat
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA
PLAN NAŢIONAL DE ACŢIUNE
privind prevenirea abandonului
copilului de către familie
Măsura
|
Responsabil
|
Termen
|
Fonduri
|
Indicatori
|
I. La nivel comunitar
|
1. Identificarea, evaluarea şi monitorizarea, în comunitate, a
familiilor cu risc crescut de abandon al copilului, prin intermediul
vizitelor la domiciliu ale asistenţilor sociali de la nivelul SPAS/
persoanelor cu atribuţii în asistenţa socială, precum şi ale asistenţilor
medicali comunitari. Implicarea structurilor comunitare consultative
|
autorităţi locale, ASP
|
permanent
|
CL/ CLSB
|
a) nr. de asistenţi medicali comunitari
(AMC);
b) nr. de mediatori sanitari pentru comunităţile de romi (MSCR);
c) nr. de familii identificate cu risc crescut;
d) nr. de familii identificate cu risc crescut de către
asistenţii sociali de la nivelul SPAS/persoanele cu atribuţii în asistenta
socială.
|
2. Depistarea activă şi luarea în evidenţă a gravidelor în primul
trimestru de sarcină de către medicii de familie sau de către asistenţii
medicali comunitari
|
ASP
|
permanent
|
|
- nr. de gravide depistate de AMC şi MSCR
|
3. Dezvoltarea şi implementarea de
programe de sprijin pentru mamele/familiile cu risc de abandon al copilului
|
MMSSF -ANPDC, autorităţile locale
|
anual, în perioada
2007-2008
|
MMSSF - ANPDC, PIN 6/ 2007, PIN 6/ 2008, CJ/CLSB, CL
|
a) nr. de mame/gravide/ familii beneficiare;
b) nr. de copii pentru care s-a prevenit separarea de familie.
|
4. Crearea de servicii comunitare adresate populaţiei în general,
precum şi copiilor aflaţi în situaţii de risc de separare de familie:
a) la nivel de comună - înfiinţarea obligatorie a unui serviciu
de zi (grădiniţă cu program prelungit, centru de zi, centru tip „şcoala după
şcoală"), în funcţie de nevoile identificate;
b) la nivel de oraş - înfiinţarea obligatorie de servicii de zi
(creşă, grădiniţă cu program prelungit, centru de zi, centru tip „şcoala după
şcoală"), în funcţie de nevoile identificate;
c) la nivel de municipiu: înfiinţarea obligatorie de servicii de
zi (creşă, grădiniţă cu program prelungit, centru de zi, centru tip „şcoala
după şcoală", centru de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii),
în funcţie de nevoile identificate
|
MMSSF,
MMSSF -
ANPDC,
MAI,
autorităţi
locale
|
2007-2008
|
MMSSF, MMSSF -ANPDC, PIN 6/ 2007, PIN 6/ 2008, MAI, CJ/CLSB, CL
|
a) nr. de creşe înfiinţate;
b) nr. de grădiniţe cu program prelungit înfiinţate;
c) nr. de centre de zi înfiinţate;
d) nr. de centre tip „şcoala după şcoală" înfiinţate.
|
5. Monitorizarea timp de 6 luni a situaţiei copiilor care au fost
supuşi riscului de a fi părăsiţi în unităţile sanitare care oferă servicii
medicale pentru copiii reîntorşi în familie de către asistenţii sociali de la
nivelul SPAS/persoanele cu atribuţii în asistenţa socială. Transmiterea
rapoartelor de monitorizare, lunar, la DGASPC
|
MMSSF -ANPDC, CJ/CLS, CL
|
permanent
|
MMSSF - ANPDC, CJ/CLS, CL
|
- nr. de copii monitorizaţi
|
6. Derularea unor programe de instruire a asistenţilor sociali de
la nivelul SPAS/persoanele cu atribuţii în asistenţa socială pe linie de
stare civilă şi evidenţa persoanelor
|
MMSSF -ANPDC, MAI - INEP, DGASPC, SPCEP
|
30 iunie 2007 periodic
|
CJ/CLSB, SPCEP
|
a) nr. de asistenţi sociali de la nivelul SPAS/persoanele cu
atribuţii în asistenţa socială pe linie de stare civilă şi evidenţa
persoanelor instruite;
b) reducerea cazurilor de abandon în unităţi sanitare care oferă
servicii medicale pentru copii prin programe de instruire a persoanelor cu
atribuţii în domeniul de referinţă cu privire la cadrul normativ care
reglementează activitatea.
|
Măsura
|
Responsabil
|
Termen
|
Fonduri
|
Indicatori
|
7. Pregătirea asistenţilor sociali de la nivelul SPAS/persoanelor
cu atribuţii de asistenţă socială în vederea identificării şi sprijinirii
gravidei şi mamei în risc de părăsire a copilului
|
MMSSF -ANPDC, MSP, DGASPC,
ASP
|
30 iunie 2007
|
CJ/CLSB
|
- nr. de asistenţi sociali de la nivelul SPAS/ persoanele cu atribuţii în asistenţa
socială instruite pe linie de stare civilă şi evidenţa persoanelor
|
8. Eliberarea actelor de identitate pentru gravidă/ lăuză, cu
prioritate, de către serviciile SPCEP, în vederea prevenirii cazurilor de
nou-născuţi fără acte de naştere
|
SPCEP
|
permanent
|
Surse locale, art. 40 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de
identitate ale cetăţenilor romani, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005,
cu completările ulterioare
|
- numărul de documente eliberate
|
II. La
nivel de unitate sanitară
|
1. a) Dezvoltarea reţelei de asistenţă socială la
nivelul unităţilor sanitare care oferă servicii
medicale pentru copii;
b) angajarea asistenţilor sociali în unităţile sanitare
stabilite de MSP sau nominalizarea de persoane
cu atribuţii în asistenţa socială la nivelul unităţii
sanitare
|
unităţile sanitare
|
31 decembrie 2007
|
|
a) nr. de asistenţi sociali din unităţi sanitare;
b) nr. de persoane din unităţi sanitare, nominalizate cu
atribuţii în asistenţa socială.
|
2. Aplicarea Normelor metodologice privind modul de realizarea
obligaţiilor ce revin autorităţilor, instituţiilor şi persoanelor implicate în
prevenirea şi soluţionarea cazurilor de copii părăsiţi în unităţi sanitare de
specialitate obstetrică-ginecologie şi alte unităţi sanitare care oferă
servicii medicale pentru copii
|
unităţile sanitare
|
permanent, după intrarea în vigoare a normelor metodologice
|
|
- nr. de unităţi sanitare care aplică metodologia
|
III. La nivel judeţean
|
1. Incheierea de protocoale de colaborare intre ASP, DGASPC,
IPJ/secţii de poliţie la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti şi SPCEP,
în baza Normelor metodologice privind modul de realizare a obligaţiilor ce
revin autorităţilor, instituţiilor şi persoanelor implicate în prevenirea şi
soluţionarea cazurilor de copii părăsiţi în unităţi sanitare de specialitate
obstetrică-ginecologie şi alte unităţi sanitare care oferă servicii medicale
pentru copii
|
ASP, DGASPC, IPJ/secţii de politie, SPCJEP
|
în 30 de zile de la intrarea în vigoare a normelor metodologice
|
ASP, CJ/CLSB, IPJ/ secţii de politie, SPCJEP
|
- nr. de protocoale încheiate la nivel judeţean; instituţiile
implicate
|
2. Aplicarea Normelor metodologice privind modul de realizarea
obligaţiilor ce revin autorităţilor, instituţiilor şi persoanelor implicate
în prevenirea şi soluţionarea cazurilor de copii părăsiţi în unităţi sanitare
de specialitate obstetrică-ginecologie şi alte unităţi sanitare care oferă
servicii medicale pentru copii
|
ASP, DGASPC, IPJ/secţii de politie,
SPCJEP
|
permanent, după intrarea în vigoare a normelor metodologice
|
ASP, CJ/CLSB, IPJ/secţii de politie, SPCJEP Surse locale, art. 40
alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa,
domiciliul, reşedinţa şi
actele de identitate ale cetăţenilor romani, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005,
cu completările ulterioare
|
a) nr. de unităţi sanitare care pun în aplicare normele;
b) nr. de copii părăsiţi în unităţile sanitare;
c) nr. de copii preluaţi în sistemul de protecţie, în sistem de
prevenire (CM) sau protecţie specială;
d) nr. de copii reîntorşi în familie;
e) nr. de copii părăsiţi în unităţile
sanitare fără acte de identitate;
|
Măsura
|
Responsabil
|
Termen
|
Fonduri
|
Indicatori
|
|
|
|
|
f) nr. de gravide în risc social, pentru care s-a prevenit
părăsirea copilului;
g) întocmirea de planuri de măsuri la nivel judeţean.
|
3.a) Monitorizarea fenomenului abandonului copiilor la nivel
judeţean de către CPC;
b) CPC întocmeşte, trimestrial, un raport privind situaţia
copiilor părăsiţi în unităţile sanitare, copiilor pentru care nu s-a stabilit
identitatea, gravidelor în risc social şi a activităţii de monitorizare a
cazurilor de copii care au fost supuşi riscului de a fi părăsiţi în unităţile
sanitare reîntorşi în familie, în baza informaţiilor primite de la DGASPC;
c) CPC supune, semestrial, spre analiza şedinţei CJ/CLSB
raportul privind situaţia copiilor părăsiţi în unităţile sanitare, copiilor
pentru care nu s-a stabilit identitatea, gravidelor în risc social şi a
activităţii de monitorizare a cazurilor de copii care au fost supuşi riscului
de a fi părăsiţi în unităţile sanitare reîntorşi în familie;
d) în urma analizelor, CPC identifică localităţile în care
există un număr mare de gravide în risc social şi copii părăsiţi în spitale
şi propune CJ/CLSB susţinerea financiară şi metodologică
a înfiinţării şi dezvoltării de servicii pentru copil si familie.
|
MMSSF -ANPDC, CJ/CLSB, CPC
|
permanent
|
CJ/CLSB
|
a) măsurile luate de CJ/CLS pentru reducerea nr. de copii
părăsiţi în unităţile sanitare care oferă servicii medicale pentru copii;
b) cartografierea zonelor din judeţ/sector în care există risc
crescut de părăsire;
c) nr. de servicii pentru copil şi familie înfiinţate.
|
4.a) Concentrarea cu prioritate pe plasamentul la familia extinsă
pentru copiii cu varsta
cuprinsă între 0-2 ani, inclusiv copii cu dizabilităţi;
b) pregătire specifică care să permită familiei extinse să
asigure îngrijirea, creşterea şi educarea copiilor primiţi în plasament;
pregătirea se realizează în cadrul programului „Şcoala părinţilor"
furnizat de centrele de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii;
c) crearea şi dezvoltarea de servicii de sprijin pentru familia
extinsă, care are în îngrijire copii cu dizabilităţi;
d) dezvoltarea unui sistem de monitorizare a copiilor aflaţi în
plasament la familia extinsă.
|
DGASPC
|
2007-2008
|
CJ/CLSB
|
a) nr. de persoane/familii, rude pană la
gradul
al IV-lea inclusiv, pregătite pentru îngrijirea, creşterea şi
educarea copiilor primiţi în plasament;
b) nr. de servicii de sprijin pentru familia extinsă care are în
îngrijire copii cu dizabilităţi create;
c) nr. de asistenţi sociali care monitorizează plasamentul în
familia extinsă.
|
IV. La
nivel naţional
|
1. Modificarea ordinului ministrului
sănătăţii pentru eficientizarea activităţii de asistenţă socială desfăşurată
în cadrul unităţilor sanitare care au în structură secţii de nou-născuţi
şi/sau pediatrie
|
MSP
|
2007
|
|
|
2. a) Dezvoltarea sistemului de asistenţă socială la nivelul
unităţilor sanitare pentru copii;
b) stabilirea unităţilor sanitare care vor angaja asistenţi
sociali;
c) deblocarea posturilor de asistent social în unităţile
sanitare stabilite de MSP;
d) monitorizarea dezvoltării sistemului de asistenţă socială la
nivelul unităţilor sanitare de către MSP, în colaborare cu ANPDC.
|
MSP Guvern MSP şi MMSSF -ANPDC
|
30 iunie 2007
|
|
a) nr. de asistenţi sociali existenţi;
b) nr. de asistenţi sociali nou-angajaţi;
c) nr. de persoane nominalizate cu atribuţii în asistenţa
socială.
|
Măsura
|
Responsabil
|
Termen
|
Fonduri
|
Indicatori
|
3. Dezvoltarea reţelei de asistenţă medicală comunitară la scară
naţională
|
MSP
|
31 decembrie 2007
|
Bugetul
pe anul 2007
pentru asistenţa
medicală
comunitară este
de 35.000 mii lei
|
a) nr. de asistenţi medicali comunitari
angajaţi în; anul 2007, respectiv 2008
b) nr. de mediatori sanitari pentru comunităţile de romi
angajaţi în anul 2007, respectiv 2008.
|
4. Dezvoltarea unui modul de instruire şi iniţierea procesului de
instruire a asistenţilor medicali comunitari în prevenirea abandonului prin
Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar
|
MSP,
MMSSF -ANPDC, INEP
|
30 iunie 2007
|
Fonduri de la MSP, SNSPMS, ANPDC
|
a) nr. de asistenţi medicali comunitari instruiţi;
b) nr. de mediatori sanitari pentru
comunităţile de romi instruiţi.
Transmiterea de INEP către serviciile publice comunitare locale
de evidenţă a persoanelor de materiale documentare necesare instruirii
(referate, teme, chestionare)
|
5. Dotarea cu echipament specific a asistenţilor medicali comunitari
|
MSP
|
2007-2008
|
Fonduri asigurate din programul de asistenţă medicală
comunitară pentru 2007/2008
|
- nr. de asistenţi medicali comunitari dotaţi cu truse medicale
|
6.a) Identificarea nevoii de resurse umane, de formare a acesteia
şi de distribuţie la nivel local şi la nivel naţional pentru asistenţa
medicală comunitară;
b) analiza posibilităţilor de finanţare;
c) forme de contract prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică
şi Management Sanitar.
|
MSP
|
31 decembrie 2007
|
Bugetul pe anul 2007 pentru asistenţa
medicală comunitară este de 35.000 mii lei
|
a) dezvoltarea unei structuri de management al asistenţei
medicale comunitare funcţionale;
b) pană la un număr de 1.500 de
asistenţi comunitari, în funcţie de numărul celor angajaţi în primele 3
trimestre ale anului 2006, formaţi;
c) pană la un număr de 100 de mediatori
comunitari romi, în funcţie de numărul celor angajaţi în primele
3 trimestre ale anului 2006, formaţi;
d) seturi informaţionale pentru asistenţi medicali comunitari şi
mediatori sanitari romi realizate şi distribuite;
e) rapoarte trimestriale de monitorizare şi evaluare a
activităţilor de asistenţă medicală comunitară întocmite;
f) un raport anual cu concluzii şi recomandări pentru acţiuni
următoare în acest domeniu.
|
7. Elaborarea şi aprobarea unor norme
privind modul de realizare a obligaţiilor ce revin autorităţilor,
instituţiilor şi persoanelor implicate în prevenirea şi soluţionarea
cazurilor de copii părăsiţi în unităţi sanitare de specialitate
obstetrică-ginecologie şi alte unităţi sanitare care oferă servicii medicale
pentru copii
|
Ministerele de resort, autorităţile locale
|
2007
|
Nu necesită finanţare
|
|
Măsura
|
Responsabil
|
Termen
|
Fonduri
|
Indicatori
|
8. Pregătirea asistenţilor sociali din unităţile sanitare pentru
copii, a asistenţilor sociali de la nivelul DGASPC şi a lucrătorilor de
poliţie privind modul de realizare a obligaţiilor ce revin în prevenirea şi
soluţionarea cazurilor de copii părăsiţi în unităţile sanitare, conform
normelor aprobate
|
MSP,
MMSSF -ANPDC, INEP prin SPCJEP
|
2007-2008 periodic
|
Fonduri de la ANPDC MSP,
MMSSF -ANPDC, Fonduri locale
|
a) nr. de asistenţi sociali formaţi;
b) nr. de persoane desemnate cu responsabilităţi în asistenţa
socială, formate;
c) nr. de asistenţi sociali de la nivelul DGASPC formaţi;
d) nr. de lucrători de poliţie formaţi;
e) numărul proceselor-verbale de instruire şi al personalului
instruit;
f) întocmirea unor statistici privind fenomenul abandonului.
|
9. Intărirea sistemului de plasament în familia extinsă a
copiilor cu varsta cuprinsă
între 0-2 ani, inclusiv a celor cu dizabilităţi:
a) creşterea cuantumului indemnizaţiei de plasament la un nivel
care să asigure copilului aflat în plasament la familia extinsă o bună
îngrijire şi educare;
b) integrarea plasamentului în familia
extinsă în sistemul de pregătire şi monitorizare realizat pentru asistenţii
maternali.
|
MMSSF, MMSSF -ANPDC
|
permanent
|
MMSSF, MMSSF -ANPDC, CJ/CLSB, CL
|
- nr. de copii cu varsta cuprinsă între
0-2 ani, plasaţi în familia extinsă
|
10. Intărirea sistemului de plasament în familia substitutivă a
copiilor cu varsta cuprinsă
între 0-2 ani, inclusiv a celor cu dizabilităţi:
a) elaborarea statutului asistentului maternal de urgenţă,
precum şi a prevederilor legale referitoare la pregătirea, monitorizarea
activităţii acestuia şi acordarea de beneficii financiare suplimentare;
b) integrarea plasamentului familial în sistemul de pregătire şi
monitorizare realizat pentru asistenţii maternali.
|
MMSSF -ANPDC,
|
permanent
|
MMSSF -
ANPDC
CJ/CLSB
|
- nr. de copii cu varsta cuprinsă între
0-2 ani, plasaţi în familia substitutivă
|
11. Dezvoltarea bazei de date privind situaţia copiilor părăsiţi
de familie în unităţile sanitare şi includerea sa în sistemul naţional de
monitorizare
|
MMSSF -ANPDC
|
1 aprilie 2007 -31 decembrie 2008
|
MMSSF -
ANPDC,
CJ/CLSB
|
- elaborarea trimestrială de sinteze privind situaţia copiilor
părăsiţi în unităţile sanitare
|
12. Crearea şi dezvoltarea de servicii sociale comunitare
|
MMSSF, MMSSF -ANPDC
|
2007-2008
|
MMSSF, MMSSF -ANPDC -PIN 6/2007, PIN 6/2008, CJ/CLSB, CL
|
- nr. de servicii sociale comunitare înfiinţate
|
13. Continuarea programului de planificare familială prin
instruirea şi implicarea medicilor de familie prin:
a) asigurarea unui sistem de aprovizionare continuă şi stabilă
cu contraceptive gratuite;
b) intensificarea activităţilor de informare-educare-comunicare
în domeniul planificării familiale, sănătăţii reproducerii şi promovării
alăptării;
c) continuarea procesului de educaţie medicală continuă a
furnizorilor de servicii din asistenţa medicală primară, în domeniul
planificării familiale, sănătăţii reproducerii şi promovării alăptării.
|
MSP
|
2007-2008
|
Bugetul alocat pentru Programul Naţional Nr. 3 pentru anul 2007
este de 34.000 mii lei
|
a) nr. de personal medical superior şi mediu instruit în
furnizarea de servicii de planificare familială;
b) nr. de puncte de furnizare de servicii de planificare
familială;
c) nr. de unităţi contraceptive distribuite gratuit pe fiecare
metodă;
d) nr. de cupluri protejate;
e) nr. de consultaţii de planificare familială;
f) cost mediu/persoană instruită;
g) cost mediu/cuplu protejat.
|
Măsura
|
Responsabil
|
Termen
|
Fonduri
|
Indicatori
|
14. Susţinerea implementării componentei 1 „Asistenţă medicală
maternă şi neonatală" în cadrul proiectului „Reforma sistemului sanitar - faza II", derulat pe baza a
două acorduri cu BIRD şi BEI
|
MSP
|
2007-2008
|
104.868.790 euro
|
a) reducerea cu 15% a mortalităţii materne;
b) reducerea cu 20% a mortalităţii neonatale;
c) reducerea cu 20% a copiilor cu greutate mică la naştere;
d) reducerea cu 15% a operaţiilor
cezariene;
e) acoperirea populaţiei-tintă de 80%.
|
15. Introducerea cursurilor de „şcoala părinţilor" în
curicula şcolară (învăţămantul liceal)
|
MEdC,
ANPDC,
MSP
|
30 septembrie 2007
|
MEdC,
ANPDC,
MSP
|
Existenţa programei-cadru pentru „şcoala părinţilor"
|
Legendă
ASP - Autoritatea de
Sănătate Publică
AMC - asistenţi medicali
comunitari
ANPDC - Autoritatea
Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului
BEI - Banca Europeană de
Investiţii
BIRD - Banca
Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
CJ - consiliul judeţean
CL - consiliul local
CLSB - Consiliul Local
al Sectorului Municipiului Bucureşti
CM - centre maternale
CPC - Comisia de
Protecţie a Copilului
DGASPC - Direcţia
generală de asistenţă socială şi protecţia copilului
HG - hotărare a Guvernului
INEP - Institutul
Naţional pentru Evidenţa Persoanelor
IPJ - inspectorat de
poliţie judeţean
MAI - Ministerul
Administraţiei şi Internelor
MEdC - Ministerul
Educaţiei şi Cercetării
MSCR - mediatori
sanitari pentru comunităţile de romi
MMSSF - Ministerul
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei
MSP - Ministerul Sănătăţii Publice
OUG - ordonanţă de
urgenţă a Guvernului
PIN - program de interes
naţional
SNSPMS - Şcoala
Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar
SPAS - Serviciul Public de Asistenţă Socială
SPCEP - servicii publice
comunitare de evidenţă a persoanelor
SPCJEP - servicii
publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 323/2007
|