E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 27 din actul Legea 133 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu OUG 116 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 44 din actul OUG 102 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 7 din actul OUG 100 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 36 din actul OUG 98 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 6 din actul OUG 52 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu OUG 17 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu OUG 9 1999
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 246 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu OUG 30 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 187 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 124 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 95 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 75 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 7 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 7 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 7 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 23 din actul Ordonanţa 7 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 abrogă Ordonanţa 6 1998
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 abrogă OUG 85 1997
Articolul 72 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu OUG 85 1997
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica OUG 66 1997
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 63 1997
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 abrogă Ordonanţa 62 1997
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 52 din actul Legea 145 1997
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 23 din actul Ordonanţa 8 1997
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 63 din actul Legea 114 1996
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica Ordonanţa 26 1995
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 28 1995
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 9 din actul Legea 80 1995
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 5 din actul Legea 103 1992
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 109 din actul Legea 92 1992
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 abrogă Legea 32 1991
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 11 din actul Legea 42 1990
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modifica articolul 6 din actul Decretul-lege 118 1990
A fost modificat de:
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 571 2003
Ordonanţa 73 1999 respins de Legea 206 2002
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 207 2002
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 208 2002
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 209 2002
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 210 2002
Articolul 27 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 113 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Decizia 2 2001
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1922 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1480 2001
Articolul 62 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1468 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 4079 2001
Articolul 8 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordonanţa 7 2001
Articolul 13 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordonanţa 7 2001
Ordonanţa 73 1999 abrogat de articolul 85 din actul Ordonanţa 7 2001
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Legea 421 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 268 2001
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Hotărârea 613 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 73 1999 completat de articolul 1 din actul OUG 94 2001
Articolul 59 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de OUG 77 2001
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 462 2001
Articolul 59 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de OUG 46 2001
Articolul 67 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de OUG 46 2001
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 315 2001
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 187 2001
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 46 2001
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Hotărârea 1379 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1637 2000
Articolul 32 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de OUG 235 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Circulara 27 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1372 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Hotărârea 611 2000
Articolul 2 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 4 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 5 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 8 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 12 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 14 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 24 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 25 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 28 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 31 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 38 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 41 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 42 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 43 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 2 din actul Ordonanţa 73 1999 completat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 48 din actul Ordonanţa 73 1999 completat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 62 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 63 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 72 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 74 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 75 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 1 din actul OUG 87 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu articolul 3 din actul Ordin 903 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 629 2000
Articolul 78 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu articolul 1 din actul Decizia 1 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu articolul 1 din actul Decizia 2 2000
Articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de articolul 2 din actul OUG 9 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 215 2000
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Hotărârea 1065 1999
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Hotărârea 1066 1999
Articolul 12 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Rectificare 1066 1999
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1423 1999
Articolul 17 din actul Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1192 1999
Ordonanţa 73 1999 in legatura cu Ordin 1193 1999
Articolul 19 din actul Ordonanţa 73 1999 modificat de Rectificare 73 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 73 din 27 august 1999

privind impozitul pe venit

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 419 din 31 august 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. D pct. 13 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Sectiunea 1
    Definitii
    Art. 1
    In sensul prezentei ordonante, termenii sau expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
    a) impozitul pe venitul anual global reprezinta suma datorata de o persoana fizica pentru veniturile realizate intr-un an fiscal, determinata prin aplicarea cotelor de impunere asupra venitului anual global impozabil stabilit in conditiile prezentei ordonante;
    b) venitul anual global impozabil reprezinta suma veniturilor nete realizate din activitati independente, din salarii, din cedarea folosintei bunurilor, precum si a veniturilor de aceeasi natura realizate din strainatate, obtinute de persoanele fizice romane, din care se scad pierderile fiscale reportate si deducerile personale;
    c) venitul brut aferent fiecarei categorii de venit cuprinde sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura;
    d) venitul net/pierderea pentru fiecare categorie de venit reprezinta diferenta dintre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile;
    e) cheltuielile aferente deductibile sunt acele cheltuieli efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare;
    f) deducerile personale reprezinta o suma neimpozabila acordata contribuabilului, cuprinzand deducerea personala de baza si deducerile personale suplimentare, in functie de situatia proprie sau a persoanelor aflate in intretinere;
    g) creditul fiscal extern reprezinta suma platita in strainatate cu titlu de impozit si recunoscuta in Romania, care se deduce din impozitul pe venit datorat in Romania;
    h) impozitul final este impozitul stabilit asupra categoriilor de venituri impuse separat si care nu se includ in venitul anual global impozabil, conform prezentei ordonante.

    Sectiunea a 2-a
    Contribuabili
    Art. 2
    (1) Este subiect al impozitului pe venit, in conditiile prezentei ordonante, persoana fizica rezidenta, denumita in continuare contribuabil:
    a) persoana fizica romana cu domiciliul in Romania, pentru veniturile obtinute atat din Romania, cat si din strainatate;
    b) persoana fizica romana fara domiciliu in Romania, pentru veniturile obtinute din Romania, prin intermediul unei baze fixe situate pe teritoriul Romaniei sau intr-o perioada ce depaseste in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat;
    c) persoana fizica straina, pentru veniturile obtinute din Romania, prin intermediul unei baze fixe situate pe teritoriul Romaniei sau intr-o perioada ce depaseste in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat.
    (2) Sunt, de asemenea, contribuabili, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante, persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania, precum si persoanele fizice straine, care realizeaza venituri din Romania in alte conditii decat cele mentionate la alin. (1) lit. b) si c), potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri.
    Art. 3
    In aplicarea prezentei ordonante, Romania inseamna teritoriul de stat al Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala si spatiul aerian de deasupra teritoriului si marii teritoriale, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, precum si zona contigua, platoul continental si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita, in conformitate cu legislatia sa si potrivit normelor si principiilor dreptului international, drepturi suverane si jurisdictia.

    Sectiunea a 3-a
    Sfera de aplicare
    Art. 4
    (1) Categoriile de venituri care se supun impozitului pe venit sunt:
    a) venituri din activitati independente;
    b) venituri din salarii;
    c) venituri din cedarea folosintei bunurilor;
    d) venituri din dividende si dobanzi;
    e) alte venituri.
    (2) In categoriile de venituri prevazute la alin. (1) se includ atat veniturile in bani, cat si echivalentul in lei al veniturilor in natura.
    Art. 5
    Nu sunt venituri impozabile si nu se impoziteaza, potrivit prezentei ordonante, urmatoarele:
    a) ajutoarele, indemnizatiile si alte forme de sprijin cu destinatie speciala, acordate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale si din alte fonduri publice, precum si cele de aceeasi natura primite de la terte persoane, cu exceptia indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca, de maternitate si pentru concediul platit pentru ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani, care sunt venituri de natura salariala;
    b) sumele incasate din asigurari de bunuri, de accident, de risc profesional si din altele similare, primite drept compensatie pentru paguba suportata;
    c) sumele primite drept despagubiri pentru pagube suportate ca urmare a calamitatilor naturale, precum si pentru cazurile de invaliditate sau de deces, produse ca urmare a unor actiuni militare, conform legii;
    d) sumele fixe de ingrijire pentru pensionarii care au fost incadrati in gradul I de invaliditate, precum si pensiile de orice fel;
    e) contravaloarea cupoanelor ce reprezinta bonuri de valoare care se acorda cu titlu gratuit persoanelor fizice conform dispozitiilor legale in materie;
    f) contravaloarea echipamentelor tehnice, echipamentului individual de protectie si de lucru, alimentatiei de protectie, medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare;
    g) sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari sau mecenat;
    h) alocatia individuala de hrana acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral de angajator, si hrana acordata potrivit dispozitiilor legale;
    i) veniturile obtinute ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile si mobile corporale din patrimoniul personal, exclusiv cele obtinute din transferul dreptului de proprietate asupra valorilor mobiliare si partilor sociale;
    j) sumele primite pentru acoperirea cheltuielilor de natura celor de transport, cazare, indemnizatiei sau diurnei acordate pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului, inclusiv sumele primite pentru acoperirea cheltuielilor de mutare in interesul serviciului;
    k) drepturile in bani si in natura primite de militarii in termen, militarii cu termen redus, studentii si elevii militari ai institutiilor de invatamant militare si civile;
    l) bursele primite de persoanele care urmeaza orice forma de scolarizare sau perfectionare profesionala in cadru institutionalizat;
    m) sumele sau bunurile primite cu titlu de mostenire si donatie;
    n) veniturile din agricultura si silvicultura.
    Art. 6
    Sunt venituri scutite de impozit pe venit, potrivit prezentei ordonante, urmatoarele:
    a) veniturile membrilor misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare, cu conditia reciprocitatii, in virtutea regulilor generale ale dreptului international si a prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte, precum si veniturile nete in valuta acordate personalului trimis in misiune permanenta in strainatate, potrivit legii;
    b) veniturile persoanelor fizice straine care desfasoara in Romania activitati de consultanta in cadrul unor acorduri de finantare gratuita incheiate de Guvernul Romaniei cu alte guverne sau organizatii internationale guvernamentale ori neguvernamentale;
    c) veniturile obtinute de corespondentii de presa straini, cu conditia reciprocitatii;
    d) premiile si orice alte avantaje in bani si/sau in natura, obtinute de elevi si studenti la concursuri interne si internationale;
    e) sumele reprezentand platile compensatorii, calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate, primite de persoanele ale caror contracte individuale de munca au fost desfacute ca urmare a concedierilor colective, acordate potrivit legii;
    f) sumele reprezentand platile compensatorii, calculate pe baza soldelor lunare nete, acordate cadrelor militare trecute in rezerva ca urmare a nevoilor de reducere si de restructurare, precum si ajutoarele stabilite in raport cu solda lunara neta, acordate acestora la trecerea in rezerva sau direct in retragere cu drept de pensie sau pentru cele care nu indeplinesc conditiile de pensie;
    g) sumele reprezentand diferente de dobanda subventionata la creditele acordate, subventiile primite pentru achizitionarea de bunuri, precum si uniformele obligatorii si drepturile de echipament, potrivit legislatiei in vigoare;
    h) veniturile reprezentand avantajele in bani si/sau in natura acordate persoanelor cu handicap, veteranilor de razboi, invalizilor si vaduvelor de razboi, accidentatilor de razboi in afara serviciului ordonat, persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, urmasilor eroilor-martiri, ranitilor, luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989;
    i) alte venituri, prevazute la art. 35 si 39.

    Sectiunea a 4-a
    Perioada impozabila si cotele de impunere
    Art. 7
    (1) Perioada impozabila este anul fiscal care corespunde anului calendaristic.
    (2) Venitul impozabil realizat pe o fractiune de an se considera venit anual impozabil.
    Art. 8
    (1) Impozitul anual se calculeaza prin aplicarea asupra venitului anual global impozabil a urmatorului barem anual de impunere:
------------------------------------------------------------------------
 Transe de venit anual                Impozit anual
      impozabil                          - lei -
       - lei -
------------------------------------------------------------------------
 pana la 11.000.000                         18%
 11.000.001 - 27.000.000        1.980.000 + 23% pentru ceea ce depaseste
                                                suma de 11.000.000 lei
 27.000.001 - 43.000.000        5.660.000 + 28% pentru ceea ce depaseste
                                                suma de 27.000.000 lei
 43.000.001 - 60.000.000       10.140.000 + 34% pentru ceea ce depaseste
                                                suma de 43.000.000 lei
 peste 60.000.000              15.920.000 + 40% pentru ceea ce depaseste
                                                suma de 60.000.000 lei
------------------------------------------------------------------------

    (2) Pentru calculul impozitului lunar pentru veniturile din salarii Ministerul Finantelor va stabili, pentru anul 2000, baremul lunar cuprinzand transele de venituri impozabile lunare si impozitul lunar, care reprezinta 1/12 din baremul anual prevazut la alin. (1).
    (3) Baremul lunar se actualizeaza semestrial prin hotarare a Guvernului, in functie de indicele de inflatie realizat pe 6 luni, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
    (4) O data cu aprobarea baremului lunar aplicabil in semestrul II, Guvernul aproba si baremul mediu anual care se utilizeaza pentru determinarea impozitului pe venitul anual global impozabil realizat.
    (5) Hotararile Guvernului prin care se aproba baremul lunar si baremul mediu anual de impunere se vor publica in Monitorul Oficial al Romaniei pana la data de 25 iunie si, respectiv, 25 decembrie a fiecarui an.

    CAP. 2
    Determinarea veniturilor

    SUBCAPITOLUL I
    Reguli comune pentru categoriile de venituri

    Art. 9
    In aplicarea prezentei ordonante, in categoriile de venituri prevazute la art. 4 se cuprind si orice avantaje in bani si/sau in natura primite de o persoana fizica, cu titlu gratuit sau cu plata partiala, precum si folosirea in scop personal a bunurilor si drepturilor aferente desfasurarii activitatii. Avantajele acordate includ folosinta in scop personal a vehiculelor de orice tip, hrana, cazarea, personalul pentru munci casnice, diferenta dintre dobanda practicata de aceeasi banca la imprumuturi si dobanda preferentiala, reduceri de preturi sau tarife in cazul cumpararii unor bunuri sau prestari de servicii, gratuitati de bunuri si servicii, inclusiv sume acordate pentru distractii sau recreere, precum si altele asemenea.
    Art. 10
    (1) In vederea determinarii venitului net ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile, pentru cheltuieli se aplica urmatoarele reguli:
    a) cheltuielile aferente venitului sunt acele cheltuieli efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii acestuia, justificate prin documente;
    b) sumele sau bunurile utilizate de contribuabil pentru uzul personal sau al familiei sale nu sunt cheltuieli aferente venitului;
    c) cheltuielile recunoscute ca deductibile sunt cele aferente venitului, in limitele prevazute de legislatia in vigoare, dupa caz. Cheltuielile cu perisabilitatile si cheltuielile de reclama si publicitate sunt deductibile in conditiile si in limitele stabilite de legislatia in vigoare pentru persoanele juridice. Cheltuielile privind amortizarea sunt deductibile in conditiile in care calculul se efectueaza conform legislatiei in materie;
    d) cheltuielile corespunzatoare veniturilor ale caror surse se afla pe teritoriul Romaniei sau in strainatate, care sunt neimpozabile sau sunt scutite de impozit pe venit, nu sunt cheltuieli deductibile;
    e) impozitul pe venit datorat conform prezentei ordonante, precum si impozitul pe venitul realizat in strainatate nu sunt cheltuieli deductibile;
    f) cheltuielile cu bunurile din patrimoniul afacerii, utilizate si in scop personal, precum si cu bunurile din patrimoniul personal al contribuabilului sau asociatilor, utilizate pentru afacere, sunt deductibile in limitele stabilite prin hotarare a Guvernului.
    (2) Veniturile si cheltuielile in natura se evalueaza potrivit metodelor stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonante.
    Art. 11
    Venitul net obtinut din bunuri si drepturi de orice fel, detinute in comun, este considerat ca fiind obtinut de proprietari, uzufructuari sau alti detinatori legali, inscrisi intr-un document oficial, si se atribuie proportional cu cotele-parti pe care acestia le detin in acea proprietate sau in mod egal, in situatia in care acestea nu se cunosc.
    Art. 12
    (1) Contribuabilii prevazuti la art. 2 alin. (1) lit. a) au dreptul la deducerea din venitul anual global a unor sume sub forma de deducere personala de baza si deduceri personale suplimentare, acordate, pentru fiecare luna a perioadei impozabile.
    (2) Deducerea personala de baza incepand cu luna ianuarie 2000 este fixata la suma de 800.000 lei pe luna.
    (3) Deducerea personala suplimentara se calculeaza in functie de deducerea personala de baza, astfel:
    a) 0,6 inmultit cu deducerea personala de baza pentru sotia/sotul aflata/aflat in intretinere;
    b) 0,35 inmultit cu deducerea personala de baza pentru fiecare din primii doi copii si 0,20 inmultit cu deducerea personala de baza pentru fiecare din urmatorii copii aflati in intretinere;
    c) 0,20 inmultit cu deducerea personala de baza pentru fiecare alt membru de familie aflat in intretinere.
    (4) Contribuabilii mai beneficiaza de reduceri personale suplimentare in functie de situatia proprie sau a persoanelor aflate in intretinere, in afara sumelor rezultate din calcul potrivit alin. (2) si (3), astfel:
    a) 1,0 inmultit cu deducerea personala de baza pentru invalizii de gradul I si persoanele cu handicap grav;
    b) 0,5 inmultit cu deducerea personala de baza pentru invalizii de gradul II si persoanele cu handicap accentuat.
    (5) Nu sunt considerate persoane aflate in intretinere acele persoane ale caror venituri (impozabile, neimpozabile si scutite) depasesc sumele reprezentand deduceri personale conform alin. (3) si (4). In cazul in care o persoana este intretinuta de mai multi contribuabili, conform alin. (3) lit. c), suma reprezentand deducere personala a acesteia se imparte in parti egale intre contribuabili, exceptand cazul in care ei se inteleg asupra unui alt mod de impartire a sumei. Copiii minori ai contribuabilului sunt considerati intotdeauna intretinuti, iar suma reprezentand deducerea personala suplimentara pentru fiecare copil se acorda integral unuia dintre parinti/tutori conform intelegerii acestora. Deducerea personala suplimentara se acorda pentru persoanele aflate in intretinerea contribuabilului pentru acea perioada impozabila din anul fiscal in care acestea au fost intretinute. Perioada se rotunjeste la luni intregi in favoarea contribuabilului.
    (6) Sunt considerati alti membri de familie, potrivit alin. (3) lit. c), rudele sotului/sotiei pana la gradul al patrulea de rudenie inclusiv.
    (7) Deducerile personale prevazute la alin. (2), (3) si (4) se insumeaza. Suma deducerilor personale admisa pentru calculul impozitului nu poate depasi 2,5 inmultit cu deducerea personala de baza si se acorda in limita venitului realizat.
    (8) Deducerile personale determinate potrivit prezentului articol nu se acorda personalului trimis in misiune permanenta in strainatate, potrivit legii.
    Art. 13
    (1) Sumele fixe, exprimate in lei, din cuprinsul prezentei ordonante se actualizeaza semestrial in functie de indicele de inflatie, conform procedurii prevazute la art. 8 alin. (3).
    (2) Sumele exprimate in valuta se transforma in lei, potrivit normelor de aplicare a prezentei ordonante, la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 14
    (1) Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente si din cedarea folosintei bunurilor sunt obligati sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila, completand Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile stabilite prin norme.
    (2) Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit nu au obligatia sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla pentru activitatea respectiva.
    (3) Contribuabilii la care venitul net se determina prin deducerea din venitul brut a unei cote forfetare de cheltuieli au obligatia, pentru activitatea respectiva, sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati.
    (4) In Registrul-inventar se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii.

    SUBCAPITOLUL II
    Reguli speciale de determinare a veniturilor

    Sectiunea 1
    Venituri din activitati independente
    1. Definirea venitului
    Art. 15
    (1) In intelesul prezentei ordonante, veniturile din activitati independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii liberale si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.
    (2) Sunt considerate venituri comerciale veniturile din fapte de comert ale contribuabililor, din prestari de servicii altele decat cele prevazute la alin. (3), precum si din practicarea unei meserii.
    (3) Constituie venituri din profesii liberale veniturile obtinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, expert-contabil, contabil autorizat, consultant de plasament in valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii asemanatoare, desfasurate in mod independent, in conditiile legii.
    (4) Veniturile din valorificarea sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala provin din brevete de inventie, desene si modele, mostre, marci de fabrica si de comert, procedee tehnice, know-how, din drepturi de autor si drepturi conexe dreptului de autor si altele asemenea.
    2. Metode de determinare
    Art. 16
    (1) Venitul net din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
    (2) Venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile.
    (3) Venitul brut cuprinde sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura. Nu sunt considerate venituri brute sumele primite sub forma de credite.
    (4) Nu sunt cheltuieli deductibile:
    a) amenzile, majorarile de intarziere si penalitatile, altele decat cele de natura contractuala;
    b) donatiile de orice fel;
    c) cheltuielile de sponsorizare sau mecenat, care depasesc limitele prevazute de lege;
    d) cheltuielile pentru protocol, care depasesc limita de 0,25% aplicata asupra bazei calculate conform alin. (5);
    e) ratele aferente creditelor angajate;
    f) dobanzile aferente creditelor angajate pentru achizitionarea de imobilizari corporale de natura mijloacelor fixe, in cazul in care dobanda este cuprinsa in valoarea de intrare a imobilizarii corporale potrivit prevederilor legale;
    g) cheltuielile de achizitionare sau de fabricare a bunurilor si drepturilor amortizabile din Registrul-inventar;
    h) cheltuielile privind bunurile constatate lipsa din gestiune sau degradate si neimputabile;
    i) sumele sau valoarea bunurilor confiscate ca urmare a incalcarii dispozitiilor legale in vigoare;
    j) sumele reprezentand perisabilitati care depasesc limitele maxime stabilite prin legislatia in vigoare;
    k) impozitul pe venit suportat de platitorul venitului in contul beneficiarilor de venit;
    l) sumele primite pentru acoperirea cheltuielilor de natura indemnizatiei zilnice de delegare sau de detasare si diurna, acordate pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, care depasesc limitele stabilite prin hotarare a Guvernului;
    m) alte sume care depasesc limitele cheltuielilor prevazute prin legislatia in vigoare.
    (5) Baza de calcul la care se aplica limitele de cheltuieli prevazute la alin. (4) lit. c) si d) se determina prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor aferente deductibile, exclusiv a celor pentru care se face calculul plafonului.
    (6) Venitul net din activitati independente, realizat de persoanele fizice in cadrul unor asociatii fara personalitate juridica, se calculeaza la nivelul asociatiei, conform prevederilor prezentului articol, cu respectarea regulilor prevazute la cap. IV.
    Art. 17
    (1) Pentru contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si isi desfasoara activitatea singuri, intr-un punct fix sau ambulant, venitul net se determina pe baza de norme de venit. Ministerul Finantelor va stabili nomenclatorul activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza de norme de venit.
    (2) Normele de venit se propun de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat teritoriale ale Ministerului Finantelor si se aproba prin hotarare a consiliilor judetene sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pana cel tarziu la 31 ianuarie a anului fiscal.
    (3) Organul fiscal competent va comunica contribuabilului, pana la data de 15 aprilie a anului fiscal, suma reprezentand venitul net si nivelul platilor anticipate in contul impozitului anual.
    (4) In cazul contribuabililor pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit si care isi desfasoara activitatea pe perioade mai mici de un an, normele de venit se reduc proportional cu perioada nelucrata.
    Art. 18
    (1) Venitul brut din drepturi de proprietate intelectuala reprezinta totalitatea incasarilor in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura realizate din drepturi de proprietate intelectuala.
    (2) Venitul net se determina prin deducerea din venitul brut a unei cote de cheltuieli de 25%, aplicata la venitul brut.
    (3) Venitul net din drepturi de autor aferente operelor de arta monumentala se determina prin deducerea din venitul brut a unei cote de cheltuieli de 40%, aplicata la venitul brut.
    Art. 19
    In cazul exploatarii de catre mostenitori a drepturilor de proprietate intelectuala, precum si in cazul remuneratiei reprezentand dreptul de sulta si al remuneratiei compensatorii pentru copia privata, venitul net se determina prin scaderea din venitul brut a sumelor ce revin organismelor de gestiune colectiva sau altor platitori de asemenea venituri, potrivit legii, fara aplicarea cotei forfetare de cheltuieli prevazute la art. 18 alin. (2) si (3).
    Art. 20
    (1) Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente, impusi pe baza de norme de venit, precum si cei care obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala au dreptul sa opteze pentru determinarea venitului net in sistem real, potrivit art. 16.
    (2) Optiunea se face pe baza de cerere adresata organului fiscal competent inaintea inceperii anului fiscal urmator si este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de cel putin 2 ani. Optiunea se considera reinnoita pentru o noua perioada de 2 ani, in cazul in care contribuabilul nu depune o cerere de renuntare la optiune pentru determinarea venitului net potrivit art. 16, inaintea expirarii celui de-al doilea an.
    Art. 21
    (1) Beneficiarii de venituri din drepturi de proprietate intelectuala datoreaza in cursul anului un impozit de 15% din venitul brut incasat, reprezentand plati anticipate in contul impozitului anual.
    (2) Platitorii de venituri din drepturi de proprietate intelectuala sunt obligati sa calculeze si sa retina impozitul prevazut la alin. (1) si sa il vireze la bugetul de stat pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care se face plata venitului.

    Sectiunea a 2-a
    Venituri din salarii
    1. Definirea veniturilor din salarii
    Art. 22
    Sunt considerate venituri din salarii, denumite in continuare salarii, toate veniturile in bani si/sau in natura, obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor sau de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca, de maternitate si pentru concediul privind ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani.
    Art. 23
    Sunt asimilate salariilor in vederea impunerii:
    a) indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii;
    b) drepturile de solda lunara, indemnizatii, prime, premii, sporuri si alte drepturi ale cadrelor militare, acordate potrivit legii;
    c) indemnizatia lunara bruta, precum si suma din profitul net, cuvenite administratorilor la companii/societati nationale, societati comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si la regiile autonome;
    d) sumele primite de membrii fondatori ai societatilor comerciale constituite prin subscriptie publica;
    e) veniturile realizate din incadrarea in munca ca urmare a incheierii unei conventii civile de prestari de servicii;
    f) sumele primite de reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, in consiliul de administratie si in comisia de cenzori;
    g) sumele primite de reprezentantii in organisme tripartite, conform legii;
    h) alte drepturi si indemnizatii de natura salariala.
    2. Determinarea venitului din salarii
    Art. 24
    (1) Venitul brut din salarii reprezinta suma veniturilor realizate de salariat pe fiecare loc de realizare a venitului.
    (2) Venitul net din salarii se determina prin deducerea din venitul brut, determinat potrivit prevederilor alin. (1), a urmatoarelor cheltuieli, dupa caz:
    a) contributiile retinute, potrivit legii, pentru pensia suplimentara, pentru protectia sociala a somerilor si pentru asigurarile sociale de sanatate;
    b) o cota de 15% din deducerea personala de baza, acordata cu titlu de cheltuieli profesionale, o data cu deducerea personala de baza la acelasi loc de munca.
    (3) Beneficiarii de venituri din salarii datoreaza un impozit lunar reprezentand plati anticipate, care se calculeaza si se retine la sursa de catre platitorii de venituri.
    (4) Impozitul lunar prevazut la alin. (3) se determina astfel:
    a) la locul unde se afla functia de baza, prin aplicarea baremului lunar prevazut la art. 8 alin. (2) asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul net din salarii aferent unei luni si deducerile personale acordate pentru luna respectiva;
    b) pentru veniturile obtinute in celelalte cazuri, prin aplicarea baremului lunar prevazut la art. 8 alin. (2) asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul brut si contributia la asigurarile sociale de sanatate, pe fiecare loc de realizare a acestuia.
    (5) Impozitul calculat pe veniturile mentionate la art. 23 lit. g) este final in situatia in care contribuabilul care le-a realizat justifica cu documente virarea veniturilor la organizatiile sindicale pe care le-a reprezentat.
    (6) In cazul diferentelor de salarii care privesc perioade anterioare lunilor in care se platesc, in cadrul anului fiscal, acordate in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive, acestea se defalcheaza in vederea impunerii, pe lunile la care se refera.
    (7) In cazul diferentelor de salarii care privesc anii anteriori celui in care se platesc, acordate in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive, recalcularea impozitului se efectueaza de platitorul de venit sau de organul fiscal competent pe baza documentatiei transmise de platitorul de venit, dupa caz.
    3. Obligatiile platitorilor de venituri si ale contribuabililor
    Art. 25
    Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia de a calcula si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l vira la bugetul de stat la termenul stabilit pentru ultima plata a drepturilor salariale efectuata pentru fiecare luna, dar nu mai tarziu de data de 15 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se cuvin aceste drepturi.
    Art. 26
    (1) Calculul impozitului pe veniturile din salarii se face pe baza informatiilor cuprinse in fisa fiscala.
    (2) Platitorii de venituri au obligatia sa solicite organului fiscal, pe baza de cerere, pana la data de 30 noiembrie a fiecarui an pentru anul urmator, formularul tipizat al fiselor fiscale pentru salariati si pentru persoanele fizice care obtin venituri asimilate salariilor.
    (3) Fisa fiscala va fi completata de platitorul de venituri cu datele personale ale contribuabilului, mentiunile referitoare la deducerile personale, veniturile din salarii obtinute si impozitul retinut si virat in cursul anului, precum si rezultatul regularizarii impozitului platit pe venitul anual sub forma de salarii. Pana la completarea fisei fiscale cu datele personale necesare acordarii deducerilor personale suplimentare, salariatii vor beneficia de deducerea personala de baza, urmand ca angajatorii sa efectueze regularizarea veniturilor salariale.
    (4) Platitorul de venituri are obligatia sa completeze formularele prevazute la alin. (1) pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor, sa recalculeze si sa regularizeze anual impozitul pe salarii.
    (5) Platitorul este obligat sa pastreze fisa fiscala pe intreaga durata a angajarii si sa transmita organului fiscal competent si salariatului cate o copie pentru fiecare an pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent pentru anul fiscal expirat.
    (6) Datele personale din fisele fiscale se vor completa pe baza de documente justificative. Deducerile personale suplimentare pentru persoanele aflate in intretinere se acorda pe baza de declaratie pe propria raspundere a contribuabilului, insotita de documente justificative.
    Art. 27
    (1) Platitorii de venituri din salarii, cu exceptia celor prevazuti la alin. (2), au obligatia sa determine venitul anual impozabil din salarii, sa calculeze impozitul anual, precum si sa efectueze regularizarea sumelor ce reprezinta diferenta dintre impozitul calculat la nivelul anului si impozitul calculat si retinut lunar anticipat in cursul anului fiscal, pentru persoanele fizice care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) au fost angajatii permanenti ai platitorului in cursul anului;
    b) nu au alte surse de venit care se cuprind in venitul anual global impozabil.
    (2) Platitorii de venituri din salarii care la data de 31 decembrie a anului fiscal au un numar de angajati permanenti mai mic de 10 persoane inclusiv pot efectua calculul venitului si impozitului anual si regularizarea acestuia.
    (3) In cazul angajatilor pentru care angajatorii nu efectueaza regularizarea anuala a impozitului pe salarii, determinarea venitului anual impozabil din salarii, calculul impozitului anual, precum si regularizarea sumelor ce reprezinta diferenta dintre impozitul calculat la nivelul anului si impozitul calculat si retinut lunar anticipat se pot efectua, pe baza de cerere, de catre organul fiscal competent.
    (4) Operatiunile prevazute a fi efectuate de catre angajator si, respectiv, de organul fiscal, pentru persoanele fizice care obtin venituri din salarii, se realizeaza pana in ultima zi a lunii februarie a anului fiscal urmator.
    Art. 28
    (1) Contribuabilii care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri sub forma de salarii din strainatate, precum si persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si ale posturilor consulare acreditate in Romania au obligatia ca, personal sau printr-un reprezentant fiscal, sa calculeze impozitul conform art. 24, sa il declare si sa il plateasca in termen de 15 zile de la expirarea lunii pentru care s-a realizat venitul.
    (2) Persoana juridica sau fizica la care contribuabilul isi desfasoara activitatea potrivit alin. (1) este obligata sa ofere informatii organului fiscal competent referitoare la data inceperii desfasurarii activitatii de catre contribuabil si, respectiv, a incetarii acesteia, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.

    Sectiunea a 3-a
    Venituri din cedarea folosintei bunurilor
    1. Definirea venitului
    Art. 29
    Veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile in bani si/sau in natura provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal.
    Art. 30
    Veniturile din cedarea folosintei bunurilor se stabilesc pe baza contractului incheiat intre parti, in forma scrisa, si inregistrat la organul fiscal competent in termen de 15 zile de la data incheierii acestuia.
    2. Determinarea venitului net din cedarea folosintei bunurilor
    Art. 31
    Venitul brut reprezinta totalitatea sumelor incasate in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura realizate de proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal.
    (2) Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau altui detinator legal, daca sunt efectuate de cealalta parte contractanta.
    Art. 32
    Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se determina prin deducerea din venitul brut a unei cote de cheltuieli de 30%, aplicata la venitul brut, reprezentand cheltuieli deductibile aferente venitului.

    Sectiunea a 4-a
    Venituri din dividende si dobanzi
    1. Definirea venitului
    Art. 33
    (1) Dividendul este orice distribuire facuta de o persoana juridica, in bani si/sau in natura, in favoarea actionarilor sau asociatilor, din profitul stabilit pe baza bilantului contabil anual si a contului de profit si pierderi.
    (2) Se cuprind in aceasta categorie de venit, in vederea impunerii, si sumele primite ca urmare a detinerii de titluri de participare la fondurile inchise de investitii.
    Art. 34
    Veniturile sub forma de dobanzi sunt venituri obtinute din titluri de creante de orice natura si orice fel de sume cuvenite pentru folosirea banilor imprumutati, precum si din titluri de participare la fonduri deschise de investitii pentru care pretul de rascumparare este mai mare decat pretul de cumparare. Este asimilata dobanzilor si acea parte a sumelor asigurate obtinute din asigurari de viata prin produsele care au la baza principiul economisirii pure.
    Art. 35
    Sunt scutite de impozit, potrivit prezentei ordonante, dobanzile aferente titlurilor de stat, depozitelor la vedere, precum si obligatiunilor Agentiei Nationale pentru Locuinte.
    2. Metode de determinare
    Art. 36
    (1) Veniturile sub forma de dividende distribuite, precum si sumele prevazute la art. 33 alin. (2) se impun cu o cota de 5% din suma acestora.
    (2) Veniturile sub forma de dobanzi se impun cu o cota de 1% din suma acestora.
    Art. 37
    (1) Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile sub forma de dividende revine persoanelor juridice o data cu plata dividendelor catre actionari sau asociati. In cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite actionarilor sau asociatilor pana la sfarsitul anului in care s-a aprobat bilantul contabil, termenul de plata a impozitului pe dividende este pana la data de 31 decembrie a anului respectiv.
    (2) Pentru veniturile sub forma de dobanzi impozitul se calculeaza si se retine de catre platitorii de astfel de venituri in momentul calculului acestora si se vireaza de catre acestia, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se face calculul dobanzii.
    (3) Impozitul retinut conform prezentului articol este impozit final.

    Sectiunea a 5-a
    Alte venituri
    1. Definirea venitului
    Art. 38
    In aceasta categorie se cuprind veniturile obtinute din jocuri de noroc, din transferul dreptului de proprietate asupra valorilor mobiliare si partilor sociale, din premii si prime in bani si/sau in natura, altele decat cele prevazute la art. 6, 22 si 23, precum si diverse venituri care nu se regasesc in mod expres mentionate in prezenta ordonanta.
    Art. 39
    Sunt scutite veniturile obtinute din jocuri de noroc, din premii si prime in bani si/sau in natura, prevazute la art. 38, sub valoarea de 3.000.000 lei pentru fiecare castig realizat, de la acelasi organizator sau platitor, intr-o singura zi.
    2. Metode de determinare
    Art. 40
    (1) Veniturile obtinute din jocuri de noroc, din premii si prime in bani si/sau in natura, prevazute la art. 38, se impun prin retinere la sursa cu o cota de 10% aplicata la venitul brut.
    (2) Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine platitorilor de venituri, impozitul fiind final.
    Art. 41
    In cazul transferului dreptului de proprietate asupra valorilor mobiliare si partilor sociale, impozitul se calculeaza prin retinere la sursa, aplicandu-se cota de 1% la valoarea tranzactiei. Pentru tranzactiile derulate prin intermediari cota de 1% se aplica asupra diferentei dintre valoarea tranzactiei si comisionul retinut de intermediari. Impozitul astfel calculat, retinut si varsat de platitorul de venit este final.
    Art. 42
    Impozitul calculat si retinut potrivit art. 40 si 41 in momentul platii venitului se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
    Art. 43
    Veniturile care nu se regasesc in mod expres mentionate in prezenta ordonanta se supun impunerii cu o cota de 10% aplicata asupra veniturilor brute, impozitul fiind final.

    CAP. 3
    Aspecte fiscale internationale

    Art. 44
    Venitul este considerat din Romania, in intelesul prezentei ordonante, daca locul de provenienta a veniturilor persoanei fizice, a exercitarii activitatii sau locul de unde aceasta obtine venit se afla pe teritoriul Romaniei, indiferent daca este platit in Romania sau din/in strainatate.
    Art. 45
    Venitul care nu este din Romania este venit din strainatate.
    Art. 46
    (1) Contribuabilii prevazuti la art. 2 alin. (1) lit. a), care pentru acelasi venit si in decursul aceleiasi perioade impozabile sunt supusi impozitului pe venit atat pe teritoriul Romaniei, cat si in strainatate, au dreptul la deducerea din impozitul pe venit datorat in Romania a impozitului platit in strainatate, in limitele prevazute in prezenta ordonanta, denumit in continuare credit fiscal extern.
    (2) Creditul fiscal extern se acorda daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
    a) impozitul aferent venitului realizat in strainatate a fost platit direct sau prin retinere la sursa, lucru dovedit cu documente care atesta plata, eliberate de autoritatile fiscale ale statului in care s-a realizat venitul;
    b) impozitul datorat si platit in strainatate este de aceeasi natura cu impozitul pe venit datorat in Romania.
    Art. 47
    (1) Creditul fiscal extern se acorda la nivelul impozitului platit in strainatate, aferent venitului din sursa din strainatate, dar nu poate fi mai mare decat partea de impozit pe venit datorat in Romania, potrivit prezentei ordonante, aferenta venitului din strainatate.
    (2) Calculul creditului fiscal extern se face separat pentru veniturile realizate pe fiecare tara, cu respectarea prevederilor alin. (3).
    (3) In cazul veniturilor a caror impunere in Romania este finala, creditul fiscal extern se acorda pentru fiecare venit similar din Romania, potrivit prezentei ordonante.
    (4) In vederea calculului creditului fiscal extern, sumele in valuta se transforma la cursul de schimb mediu anual al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei din anul de realizare a venitului.
    Art. 48
    (1) Pentru veniturile realizate de contribuabilii prevazuti la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) si la art. 2 alin. (2), prevederile cap. II se aplica in mod corespunzator, aceste venituri necumulandu-se in vederea impunerii in Romania.
    (2) Contribuabilii prevazuti la art. 2 alin. (2), care realizeaza venituri din Romania in calitate de artisti de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau televiziune, ori ca interpreti muzicali sau ca sportivi, din activitatile lor personale desfasurate in aceasta calitate, precum si cei care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala se impun cu o cota de 15% aplicata la venitul brut, prin retinere la sursa, impozitul fiind final. Impozitul retinut la sursa de catre platitorii venitului se varsa la bugetul de stat in aceeasi zi in care se efectueaza plata venitului supus impunerii.
    (3) Contribuabilii prevazuti la art. 2 alin. (1) lit. b) si c) si la art. 2 alin. (2), pentru perioada in care sunt absenti din Romania au obligatia sa desemneze un reprezentant fiscal rezident in Romania, imputernicit sa indeplineasca obligatiile acestora fata de organele fiscale.
    (4) Pentru aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, beneficiarul venitului va prezenta organelor fiscale din Romania certificatul de rezidenta fiscala, in original, eliberat de organul fiscal din tara de rezidenta, prin care sa se ateste ca este rezident al statului respectiv si ca ii sunt aplicabile prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri.
    Art. 49
    (1) Reglementarile conventiilor de evitare a dublei impuneri prevaleaza fata de prevederile prezentei ordonante.
    (2) In situatia in care cotele de impozitare din legislatia interna sunt mai favorabile decat cele din conventiile de evitare a dublei impuneri, se aplica cotele de impozitare mai favorabile.

    CAP. 4
    Reguli privind asociatiile fara personalitate juridica

    Art. 50
    (1) In aplicarea prezentei ordonante, pentru fiecare asociatie fara personalitate juridica constituita potrivit legii asociatii au obligatia sa incheie contracte de asociere in forma scrisa, la inceperea activitatii, care sa cuprinda inclusiv date referitoare la:
    a) partile contractante;
    b) obiectul de activitate si sediul asociatiei;
    c) contributia asociatilor in bunuri si drepturi;
    d) cota procentuala de participare a fiecarui asociat la veniturile sau pierderile din cadrul asociatiei;
    e) desemnarea asociatului care sa raspunda pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice;
    f) conditiile de incetare a asocierii.
    (2) Contractul de asociere se inregistreaza la organul fiscal teritorial in raza caruia isi are sediul asociatia, in termen de 15 zile de la data incheierii acestuia. Organul fiscal are dreptul sa refuze inregistrarea contractelor in cazul in care acestea nu cuprind date solicitate conform alin. (1).
    Art. 51
    In cazul in care intre membrii asociati exista legaturi de rudenie pana la gradul al patrulea inclusiv, partile sunt obligate sa faca dovada ca participa la realizarea venitului cu bunuri sau drepturi asupra carora au drept de proprietate. Pot fi membri asociati si persoanele fizice care au dobandit capacitate de exercitiu restransa.
    Art. 52
    Asociatiile au obligatia sa depuna la organul fiscal competent declaratii anuale de venit conform modelului stabilit de Ministerul Finantelor, care vor cuprinde si distributia venitului net/pierderii pe asociati, pana la data de 15 martie a anului urmator.
    Art. 53
    Venitul/pierderea anual/anuala, realizate in cadrul asociatiei, se distribuie asociatilor proportional cu cota procentuala de participare, conform contractului de asociere.
    Art. 54
    Contributiile asociatilor conform contractului de asociere nu sunt considerate venituri pentru asociatie.
    Art. 55
    Prevederile prezentului capitol nu se aplica in cazul:
    a) fondurilor de investitii constituite ca asociatii fara personalitate juridica;
    b) asociatiilor constituite intre o persoana fizica si o persoana juridica.

    CAP. 5
    Procedura de globalizare a veniturilor, de determinare si de plata a impozitului pe venit si sanctiuni

    Sectiunea 1
    Determinarea venitului global impozabil si regimul pierderilor
    Art. 56
    Venitul anual global impozabil este format din suma veniturilor nete a categoriilor de venituri prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a) - c), determinate conform prevederilor cap. II din prezenta ordonanta, si a veniturilor de aceeasi natura, obtinute de persoanele fizice romane din strainatate, din care se scad, in ordine, pierderile fiscale reportate si deducerile personale.
    Art. 57
    (1) Pierderea fiscala anuala inregistrata din activitati independente se poate compensa cu rezultatele pozitive ale celorlalte categorii de venituri cuprinse in venitul anual, altele decat cele din salarii si asimilate salariilor, obtinute in cursul aceluiasi an fiscal. Pierderea care ramane necompensata in cursul aceluiasi an fiscal devine pierdere reportata.
    (2) Pierderile provenind din strainatate ale persoanelor fizice romane se compenseaza cu veniturile de aceeasi natura, din strainatate, pe fiecare tara, inregistrate in cursul aceluiasi an fiscal, sau se reporteaza pe urmatorii 5 ani asupra veniturilor realizate din tara respectiva.
    Art. 58
    Regulile de reportare a pierderilor sunt urmatoarele:
    a) reportul se efectueaza cronologic, in functie de vechimea pierderii, in urmatorii 5 ani consecutivi;
    b) dreptul la report este personal si netransmisibil;
    c) pierderea reportata, necompensata dupa expirarea perioadei prevazute la lit. a), reprezinta pierdere definitiva a contribuabilului;
    d) compensarea pierderii reportate se efectueaza numai din veniturile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a) si c).

    Sectiunea a 2-a
    Obligatii declarative
    Art. 59
    (1) Contribuabilii au obligatia sa completeze si sa depuna la organul fiscal in raza caruia isi au domiciliul o declaratie de venit global, precum si declaratii speciale, in mod esalonat pana la data de 31 martie a anului urmator celui de realizare a venitului.
    (2) Declaratiile speciale se completeaza pentru fiecare categorie de venit si pe fiecare loc de realizare a acestuia si se depun la organul fiscal unde se afla sursa de venit.
    (3) La propunerea Ministerului Finantelor Guvernul aproba criteriile si termenele de depunere esalonata a declaratiei de venit global si a declaratiilor speciale.
    (4) Contribuabilii care realizeaza venituri dintr-o singura sursa, sub forma de salarii, nu sunt obligati sa depuna declaratie de venit global. De asemenea, nu se va depune declaratie speciala pentru acele venituri a caror impunere este finala.
    Art. 60
    (1) Contribuabilii, precum si asociatiile fara personalitate juridica, care incep o activitate in cursul anului fiscal, sunt obligate sa depuna la organul fiscal competent o declaratie referitoare la veniturile si cheltuielile estimate a se realiza pentru anul fiscal, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie de la prevederile acestui alineat contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa.
    (2) Contribuabilul care inceteaza sa mai aiba domiciliu in Romania are obligatia sa depuna la organul fiscal competent o declaratie a veniturilor impozabile cuprinzand veniturile realizate pana la acel moment.
    Art. 61
    Declaratiile prevazute la art. 52 si la art. 60 alin. (1) se supun reglementarilor in vigoare privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe.

    Sectiunea a 3-a
    Determinarea impozitului pe venitul anual global
    Art. 62
    (1) Impozitul pe venitul anual global datorat este calculat de organul fiscal pe baza declaratiei de venit global, depusa de contribuabil, prin aplicarea cotelor de impunere asupra venitului anual global impozabil, determinat in conditiile prezentei ordonante.
    (2) Organul fiscal stabileste impozitul anual datorat pentru anul precedent si emite o decizie de impunere in intervalul stabilit anual prin ordin al ministrului finantelor.
    (3) In aceasta decizie organul fiscal stabileste si diferentele de impozit anual ramase de achitat sau impozitul anual de restituit, care se determina prin scaderea din impozitul anual datorat a platilor anticipate cu titlu de impozit, a retinerilor la sursa si a creditelor fiscale externe pentru veniturile realizate din toate categoriile de venituri. Decizia de impunere va cuprinde si platile anticipate cu titlu de impozit, datorate pentru anul fiscal curent.
    (4) Organul fiscal va emite o noua decizie de impunere in cazul in care apar elemente care conduc la modificarea impozitului datorat.

    Sectiunea a 4-a
    Plata impozitului pe venit
    Art. 63.
    (1) Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si din cedarea folosintei bunurilor sunt obligati sa efectueze plati anticipate cu titlu de impozit, in baza deciziei de impunere emise de organul fiscal competent, exceptandu-se cazul retinerilor la sursa.
    (2) Platile anticipate se stabilesc de organul fiscal, luand ca baza de calcul venitul anual estimat sau venitul din decizia de impunere pentru anul fiscal precedent. Daca impunerea definitiva se realizeaza dupa expirarea termenelor de plata prevazute la alin. (3), contribuabilul va plati cu titlu de impozit anticipat o suma egala cu cuantumul impozitului aferent trimestrului IV al anului precedent.
    (3) Platile anticipate se efectueaza in patru rate egale, pana la data de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
    (4) Organul fiscal are dreptul de a stabili din oficiu platile anticipate, in urmatoarele cazuri:
    a) contribuabilul nu a depus declaratia de venit global pentru anul fiscal incheiat;
    b) contribuabilul nu conduce o evidenta contabila sau datele din contabilitatea condusa nu sunt certe;
    c) contribuabilul nu a furnizat date referitoare la venitul estimat.
    (5) Organul fiscal are dreptul de a modifica o decizie de plata anticipata, emisa conform alin. (1), si de a stabili alte plati anticipate fie in baza unui control ulterior, fie in baza unor date detinute, referitoare la activitatea contribuabilului.
    (6) Contribuabilul are dreptul sa solicite emiterea unei noi decizii de plata anticipata cu titlu de impozit, daca prezinta organului fiscal noi acte justificative referitoare la veniturile realizate din activitatea desfasurata. Aceasta modificare a platilor anticipate se poate solicita numai daca venitul se modifica cu mai mult de 20% fata de venitul luat in calculul impozitului, o singura data pe an, in cursul semestrului II.
    Art. 64
    (1) Diferentele de impozit ramase de achitat, conform deciziei de impunere anuala, se platesc in termen de 30 de zile pentru sume de pana la 1.000.000 lei si intr-un interval de 60 de zile, in cel mult doua rate egale lunare, pentru sume ce depasesc 1.000.000 lei, de la data comunicarii deciziei.
    (2) In cazul in care din decizia de impunere rezulta diferente de impozit de restituit de la bugetul de stat, sumele platite in plus se compenseaza cu obligatii neachitate in termen, din anul fiscal curent, iar diferenta se restituie in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere.

    Sectiunea a 5-a
    Obligatiile si raspunderile reprezentantilor fiscali si ale platitorilor de venit cu regim de retinere la sursa a impozitelor
    Art. 65
    Platitorii de venit cu regim de retinere la sursa a impozitelor sunt obligati sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului, la organul fiscal competent, la termenul stabilit de Ministerul Finantelor.
    Art. 66
    Platitorul unui venit cu regim de retinere la sursa a impozitului raspunde pentru modul de indeplinire a sarcinilor ce ii revin din prezenta ordonanta.
    Art. 67
    Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa sunt obligati sa comunice organului fiscal competent informatii cu privire la calculul impozitului retinut pentru fiecare beneficiar de venit, conform formularului stabilit de Ministerul Finantelor. Comunicarea se face pana la data de 31 martie a anului curent pentru anul expirat. Pentru veniturile din salarii informatiile respective sunt cuprinse in fisa fiscala, pentru care termenul de depunere este prevazut la art. 26 alin. (5).
    Art. 68
    Reprezentantii fiscali desemnati potrivit prezentei ordonante sunt solidar raspunzatori cu beneficiarii de venituri pentru neindeplinirea obligatiilor de declarare a veniturilor si de plata a impozitelor datorate.

    Sectiunea a 6-a
    Sanctiuni
    Art. 69
    (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni:
    a) nerespectarea de catre platitorii de salarii si venituri asimilate salariilor a obligatiilor privind completarea si pastrarea fiselor fiscale;
    b) netransmiterea fiselor fiscale si a formularului prevazut la art. 67 la organul fiscal competent la termenul prevazut de prezenta ordonanta.
    (2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
    (3) Prevederile prezentului articol se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificarile ulterioare, cu exceptia art. 25 - 27.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 70
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la 1 ianuarie 2000 si se aplica veniturilor realizate incepand cu aceasta data.
    Art. 71
    (1) Pentru determinarea impozitului pe veniturile persoanelor fizice Ministerul Finantelor are drept de acces gratuit la toate datele, informatiile si bazele de date referitoare la persoanele fizice, detinute de:
    - organe ale administratiei publice centrale si locale, institutii publice sau de interes public;
    - institutii publice sau private care conduc evidenta populatiei sau care inregistreaza, sub orice forma, incheieri de contracte, bunuri si drepturi, exploatarea proprietatilor si altele asemenea;
    - persoane fizice sau juridice care detin in pastrare sau in administrare bunuri si drepturi ori sume de bani ale contribuabililor sau care au relatii de afaceri cu acestia.
    (2) Accesul la bazele de date ale entitatilor mentionate la alin. (1) se realizeaza permanent, in vederea actualizarii bazei de date a Ministerului Finantelor.
    (3) Celelalte date si informatii referitoare la contribuabili vor fi furnizate la solicitarea Ministerului Finantelor si a organelor sale subordonate.
    (4) Toate informatiile obtinute potrivit alin. (2) si (3) se supun secretului fiscal.
    Art. 72
    (1) Raman valabile pana la data expirarii lor urmatoarele facilitati de care beneficiaza persoanele fizice si asociatiile familiale, cu respectarea conditiilor in care acestea au fost acordate:
    a) scutirile de la plata impozitului pe venit prevazute in actele normative privind unele masuri de protectie ca urmare a concedierilor colective, pentru personalul al carui contract individual de munca va fi desfacut, cu conditia desfasurarii activitatii respective pe o perioada de inca 2 ani de la data expirarii perioadei de scutire;
    b) neimpozitarea veniturilor realizate din serviciile turistice prestate in mediul rural, prevazute la art. 3 lit. j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice, aprobata si modificata prin Legea nr. 246/1998.
    (2) Pierderile inregistrate in perioada de scutire de contribuabilii care beneficiaza de prevederile alin. (1) nu se compenseaza cu veniturile obtinute din celelalte categorii de venituri in anii respectivi si nu se reporteaza, reprezentand pierderi definitive ale contribuabililor.
    Art. 73
    Asociatiile fara personalitate juridica care au inceput activitatea inainte de 1 ianuarie 2000 trebuie sa indeplineasca obligatiile prevazute la art. 50 pana la 1 februarie 2000.
    Art. 74
    Platile anticipate pentru anul fiscal 2000 se determina pe baza impozitului stabilit pe anul fiscal 1999.
    Art. 75
    Prevederile art. 8 alin. (3), (4) si (5) se aplica incepand cu anul 2001.
    Art. 76
    Fisele fiscale pentru anul fiscal 2000 vor fi solicitate organului fiscal de catre platitorii de venituri pana la data de 31 ianuarie 2000.
    Art. 77
    Persoanele fizice si asociatiile fara personalitate juridica care la data de 31 decembrie 1999 au inregistrat pierderi vor depune, o data cu declaratia anuala de impunere pentru anul fiscal 1999, si o declaratie privind venitul estimat pentru anul fiscal 2000, in scopul determinarii platilor anticipate.
    Art. 78
    Impunerea veniturilor realizate anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante se face in conformitate cu legislatia in vigoare la acea data.
    Art. 79
    Apatrizii sunt supusi impozitarii, potrivit prezentei ordonante, pentru veniturile obtinute din Romania.
    Art. 80
    Impozitul reglementat prin prezenta ordonanta se face venit la bugetul de stat.
    Art. 81
    (1) La intocmirea Registrului-inventar, incepand cu 1 ianuarie 2000 toate bunurile si drepturile vor fi luate in evidenta la valoarea de intrare.
    (2) Pentru bunurile si drepturile achizitionate inainte de 1 ianuarie 2000 amortizarea se va calcula conform metodei lineare, la valoarea ramasa de recuperat pana la expirarea duratei normale de functionare.
    Art. 82
    In aplicarea prezentei ordonante se vor elabora norme metodologice care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului, in termen de 90 de zile de la publicarea prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 83
    Promovarea de reglementari legislative privind impunerea veniturilor persoanelor fizice se face cu respectarea principiilor din prezenta ordonanta si numai prin acte normative speciale privind impozitele si taxele.
    Art. 84
    Prevederile referitoare la intocmirea si depunerea declaratiilor, plata obligatiilor bugetare, solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si plangerilor, controlul fiscal, executarea creantelor bugetare, precum si cele referitoare la evaziunea fiscala sunt aplicabile si impozitului pe venit.
    Art. 85
    (1) In functie de rezultatele aplicarii noului sistem de impunere a veniturilor persoanelor fizice, Guvernul poate adopta, la propunerea Ministerului Finantelor, pana la data de 31 decembrie 2000, masuri pentru organizarea, aplicarea si imbunatatirea elementelor tehnice ale acestui sistem, fara modificarea cotelor de impozit prevazute in prezenta ordonanta.
    (2) Pentru aplicarea unitara a prevederilor prezentei ordonante se constituie, la nivelul Ministerului Finantelor, Comisia centrala fiscala a impozitelor directe, coordonata de ministrul finantelor. Componenta comisiei se aproba prin ordin al ministrului finantelor.
    Art. 86
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga:
    - Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 185 din 12 august 1996, modificata si completata prin: Ordonanta Guvernului nr. 62/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 75/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 144 din 9 aprilie 1998; Ordonanta Guvernului nr. 6/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 27 din 27 ianuarie 1998;
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 378 din 29 decembrie 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 246/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 495 din 22 decembrie 1998;
    - prevederile art. 11 alin. 2 referitoare la reducerea impozitului pe salarii din Legea nr. 42/1990 privind cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 198 din 23 august 1996, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 102 din 10 martie 1999;
    - prevederile art. 6 alin. (1) referitoare la scutirea de impozit pe salariu din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 118 din 18 martie 1998, modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 22 februarie 1999;
    - prevederile art. 109 alin. (1) cu privire la reducerea impozitului pe venit din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997;
    - prevederile art. 5 referitoare la scutirea de impozit pe venit din Legea nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 244 din 1 octombrie 1992;
    - prevederile referitoare la impozitarea dividendelor cuvenite persoanelor fizice din Ordonanta Guvernului nr. 26/1995 privind impozitul pe dividende, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 30 august 1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 101/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 21 noiembrie 1995;
    - prevederile art. 2 referitoare la scutirea de la plata impozitului pe salarii din Ordonanta Guvernului nr. 28/1995 privind acordarea facilitatilor fiscale pentru functionarea "Fondului Romano-American de Investitii", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 196 din 29 august 1995, aprobata prin Legea nr. 98/1995;
    - prevederile art. 9 lit. c) referitoare la reduceri sau scutiri de impozit pe venit si ale art. 10 referitoare la reducerea impozitului pe venit din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 155 din 20 iulie 1995;
    - prevederile art. 63 alin. (1) din Legea locuintei nr. 114/1996, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393 din 31 decembrie 1997;
    - prevederile art. 52 alin. (3) din Legea nr. 145/1997 privind asigurarile sociale de sanatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 31 iulie 1997, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 421 din 6 noiembrie 1998;
    - prevederile art. 23 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetarii stiintifice, dezvoltarii tehnologice si inovarii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 14 din 31 ianuarie 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 95/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 179 din 14 mai 1998;
    - prevederile art. 2 lit. f) referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit din Ordonanta Guvernului nr. 63/1997 privind stabilirea unor facilitati pentru dezvoltarea turismului rural, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 187/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 394 din 16 octombrie 1998;
    - prevederile referitoare la scutirea de la plata impozitului pe salariu si a impozitului pe venit, realizate de consultanti straini, persoane fizice, din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/1997 privind scutirea de plata a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate de consultanti straini pentru activitatile desfasurate in Romania in cadrul unor acorduri de imprumut, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 294 din 29 octombrie 1997;
    - prevederile art. 7, art. 8 alin. (1) si ale art. 11 alin. (1) cu privire la neimpozitarea sumelor primite sub forma de plati compensatorii, precum si prevederile art. 23 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 7/1998 privind unele masuri de protectie sociala a personalului militar si civil, care se vor aplica in perioada restructurarii marilor unitati, unitatilor si formatiunilor din compunerea Ministerului Apararii Nationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 34 din 29 ianuarie 1998;
    - prevederile art. 8 referitoare la exonerarea de la plata impozitului pe dividendele cuvenite persoanelor fizice, din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 326 din 29 august 1998;
    - prevederile art. 9 alin. (2) referitoare la cheltuielile pentru investitii, dotari si alte utilitati necesare infiintarii si functionarii cabinetelor medicale fara personalitate juridica, din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 328 din 29 august 1998, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 116/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 312 din 30 iunie 1999;
    - prevederile art. 27 cu privire la sistemul forfetar de impozitare stabilit in functie de cifra de afaceri din anul precedent, pentru veniturile persoanelor fizice, ale asociatiilor familiale si ale intreprinderilor mici si mijlocii fara personalitate juridica, din Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 349 din 23 iulie 1999;
    - prevederile art. 44 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999;
    - prevederile art. 6 referitoare la impozitarea veniturilor din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin imprumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialistilor romani care isi desfasoara activitatea in cadrul unitatilor de management de proiect, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din 29 aprilie 1999;
    - prevederile art. 36 alin. (1) si (3) cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 303 din 29 iunie 1999;
    - prevederea art. 7 alin. (1) cu privire la neimpozitarea sumelor primite sub forma de plati compensatorii, precum si prevederile art. 21 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 100/1999 privind unele masuri de protectie sociala a cadrelor militare si a salariatilor civili, care se vor aplica in perioada restructurarii aparatului central, comandamentelor de arma, inspectoratelor generale, marilor unitati, unitatilor si a formatiunilor din compunerea Ministerului de Interne, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 309 din 30 iunie 1999, precum si orice alte dispozitii contrare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 73/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 73 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 73/1999
Legea 133 1999
privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii
OUG 116 1999
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale
OUG 100 1999
privind unele masuri de protectie sociala a cadrelor militare si a salariatilor civili, care se vor aplica in perioada restructurarii aparatului central, comandamentelor de arma, inspectoratelor generale, marilor unitati, unitatilor si a formatiunilor din compunerea Ministerului de Interne
OUG 102 1999
privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap
OUG 98 1999
privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective
OUG 52 1999
privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin imprumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialistilor romani care isi desfasoara activitatea in cadrul unitatilor de management de proiect
OUG 17 1999
privind modificarea si completarea Legii nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989
OUG 9 1999
pentru modificarea Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri
Legea 246 1998
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice
OUG 30 1998
pentru modificarea si completarea Legii asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997
Legea 187 1998
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 63/1997 privind stabilirea unor facilitati pentru dezvoltarea turismului rural
Ordonanţa 124 1998
privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale
Ordonanţa 116 1998
privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international
Legea 95 1998
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetarii-dezvoltarii si inovarii
Legea 75 1998
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 62/1997 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata
Ordonanţa 7 1998
privind unele masuri de protectie sociala a personalului militar si civil, care se vor aplica in perioada restructurarii marilor unitati, unitatilor si formatiunilor din compunerea Ministerului Apararii Nationale
Ordonanţa 6 1998
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii
OUG 85 1997
privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice
OUG 66 1997
privind scutirea de plata a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate de consultanti straini pentru activitatile desfasurate in Romania in cadrul unor acorduri de imprumut
Ordonanţa 62 1997
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata
Ordonanţa 63 1997
privind stabilirea unor facilitati pentru dezvoltarea turismului rural
Legea 145 1997
Legea asigurarilor sociale de sanatate
Ordonanţa 8 1997
privind stimularea cercetarii-dezvoltarii si inovarii
Legea 114 1996
Legea locuintei
Ordonanţa 26 1995
privind impozitul pe dividende
Ordonanţa 28 1995
privind acordarea facilitatilor fiscale pentru functionarea "Fondului Romano-American de Investitii"
Legea 80 1995
privind statutul cadrelor militare
Legea 103 1992
privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult
Legea 92 1992
pentru organizarea judecatoreasca
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Legea 42 1990
pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989
Decretul-lege 118 1990
privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri
Legea 571 2003
privind Codul fiscal
Legea 206 2002
pentru respingerea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Legea 207 2002
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2001 pentru modificarea art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Legea 208 2002
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 87/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Legea 209 2002
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2001 pentru completarea art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Legea 210 2002
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 235/2000 pentru completarea art. 32 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Ordin 113 2002
privind stabilirea baremului anual de impunere pentru calculul impozitului pe venitul anual global impozabil realizat in anul fiscal 2001
Decizia 2 2001
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare, ale prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile ulterioare
Ordin 1922 2001
privind stabilirea baremului lunar pentru impunerea veniturilor din salarii si din pensii si a sumelor fixe prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, pentru trimestrul IV al anului 2001
Ordin 1480 2001
privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator
Ordin 1468 2001
privind stabilirea intervalului de emitere a deciziei de impunere anuala
Ordin 4079 2001
privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator
Ordonanţa 7 2001
privind impozitul pe venit
Legea 421 2001
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2000 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/1997 privind scutirea de plata a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate de consultanti straini pentru activitatile desfasurate in Romania in cadrul unor acorduri de imprumut
Ordin 268 2001
privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator
Hotărârea 613 2001
privind stabilirea baremului lunar pentru impunerea veniturilor din salarii si pensii si a actualizarii sumelor fixe prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit pentru semestrul II al anului 2001
OUG 94 2001
pentru completarea art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
OUG 77 2001
pentru modificarea art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Ordin 462 2001
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor nr. 1.313/1999 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor de declarare a obligatiilor de plata la bugetul de stat datorate de persoanele juridice
OUG 46 2001
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Ordin 315 2001
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor nr. 620/1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, referitoare la plata obligatiilor bugetare si majorarile de intarziere
Ordin 187 2001
pentru modificarea instructiunilor de completare a unor formulare prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificarile si completarile ulterioare
Ordin 46 2001
pentru aprobarea Instructiunilor privind organizarea evidentei pe platitori persoane fizice si procedura de inchidere si deschidere a evidentei fiscale
Hotărârea 1379 2000
privind stabilirea baremului lunar pentru impunerea veniturilor din salarii si pensii si a actualizarii sumelor fixe prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, pentru semestrul I al anului 2001
Ordin 1637 2000
pentru aprobarea calculatorului de impozit desfasurator, aferent baremului mediu anual prevazut la art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 611/2000
OUG 235 2000
pentru completarea art. 32 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Circulara 27 2000
privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni legate de impozitarea veniturilor de natura dobanzilor realizate de persoanele fizice
Ordin 1372 2000
pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Hotărârea 611 2000
privind stabilirea baremului lunar pentru impunerea veniturilor din salarii si pensii si a actualizarii sumelor fixe prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit pentru semestrul II anul 2000, precum si a baremului mediu anual pentru determinarea impozitului pe venitul anual global impozabil realizat in anul 2000
OUG 87 2000
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Ordin 903 2000
privind modificarea modelelor si normelor de intocmire si utilizare a unor formulare si introducerea de noi formulare in activitatea financiara si contabila
Decizia 1 2000
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unitara a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Decizia 2 2000
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unitara a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Ordin 629 2000
pentru aprobarea deciziilor nr. 1/2000 si nr. 2/2000 ale Comisiei centrale fiscale a impozitelor directe, constituita in baza Ordinului ministrului finantelor nr. 173/2000, referitoare la aplicarea unitara a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
OUG 9 2000
pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/1997 privind scutirea de plata a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate de consultanti straini pentru activitatile desfasurate in Romania in cadrul unor acorduri de imprumut
Ordin 215 2000
pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Hotărârea 1065 1999
privind stabilirea baremului lunar pentru impunerea veniturilor din salarii si asimilate acestora, realizate in anul 2000
Hotărârea 1066 1999
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Rectificare 1066 1999
Ordin 1423 1999
pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Ordin 1192 1999
privind aprobarea nomenclatorului activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor de venit
Ordin 1193 1999
referitor la fisele fiscale prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit
Rectificare 73 1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu