E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Ordonanţa 116 1998 in legatura cu Hotărârea 1391 2004
Articolul 5 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 38 din actul Ordonanţa 94 2004
Ordonanţa 116 1998 aprobat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 1 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 1 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 2 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 23 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 24 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 25 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 26 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 27 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 28 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 29 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 30 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 31 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 32 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 33 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 34 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 7 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 35 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 36 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 38 din actul Ordonanţa 116 1998 articole noi... articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 2 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 3 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 4 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 5 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 8 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 9 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 10 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 3 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 11 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 12 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 4 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 13 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 14 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 15 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 16 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 17 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 18 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 5 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 19 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 20 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 21 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 22 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 1 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 1 din actul Legea 231 2004
Articolul 7 din actul Ordonanţa 116 1998 abrogat de articolul 40 din actul Legea 345 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 62 din actul OUG 158 2001
Articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de OUG 6 2000
Articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 5 din actul OUG 217 1999
Articolul 8 din actul Ordonanţa 116 1998 modificat de articolul 86 din actul Ordonanţa 73 1999
Ordonanţa 116 1998 in legatura cu Ordin 343 1999
Articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998 in legatura cu Ordin 638 1999
Articolul 7 din actul Ordonanţa 116 1998 in legatura cu Ordin 638 1999
Articolul 8 din actul Ordonanţa 116 1998 in legatura cu Ordin 638 1999
Ordonanţa 116 1998 in legatura cu Hotărârea 302 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 116 din 27 august 1998

privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 326 din 29 august 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 pct. 12 lit. f) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In scopul asigurarii conditiilor de redresare, modernizare, innoire si dezvoltare a flotei maritime comerciale romanesti, al cresterii prestigiului pavilionului romanesc pe piata internationala a transportului maritim si al atragerii de noi surse la bugetul de stat, precum si al asigurarii liberei circulatii a fortei de munca angajate in transportul maritim international, se instituie regimul special pentru activitatea de transport maritim international, denumit in continuare regimul special maritim.
    Art. 2
    In sensul prezentei ordonante, prin transport maritim international se intelege transportul efectuat cu nave maritime intre un port romanesc si un port situat intr-o alta tara sau intre doua porturi situate in tari diferite. Platformele marine de foraj si/sau de extractie romanesti amplasate in apele teritoriale ale Romaniei sau in zona economica exclusiva vor avea regimul juridic similar cu cel aplicabil porturilor romanesti.

    CAP. 2
    Regimul special maritim

    Art. 3
    (1) Regimul special maritim instituit prin prezenta ordonanta se aplica pentru activitatea de transport maritim international de marfuri si de persoane, efectuata cu nave maritime autopropulsate.
    (2) Activitatea de transport maritim international poate fi desfasurata numai de companii de navigatie care detin, in totalitate, nave aflate in proprietate sau navlosite ca nave nude (bareboat), pe o perioada de cel putin un an, inmatriculate in registrul matricol al capitaniei de port stabilite de Ministerul Transporturilor.
    Art. 4
    (1) Prin navlosirea unei nave, ca nava nuda, se intelege inchirierea navei in baza unui contract specific de "bareboat", incheiat intre proprietarul navei si un navlositor, denumit in continuare operator, in scopul folosirii navei pentru o perioada determinata de timp.
    (2) In baza contractului de navlosire prevazut la alin. (1), operatorul primeste dreptul de posesie si de folosinta completa in exploatarea maritima comerciala a navei, inclusiv dreptul de a angaja comandantul si echipajul navei pe durata contractului.
    (3) Pe durata contractului de navlosire sunt in sarcina operatorului, intre altele:
    a) plata chiriei catre proprietar in cuantumul si modalitatile stabilite prin contractul de navlosire;
    b) intretinerea navei si efectuarea reparatiilor, cu exceptia reparatiilor si inlocuirilor necesare datorate unor vicii ascunse, care vor face obiectul unor intelegeri intre parti;
    c) cheltuielile de exploatare a navei;
    d) asigurarea navei;
    e) recrutarea echipajului, plata salariilor si, dupa caz, a diurnelor, hrana si conditiile de viata la bord;
    f) constituirea de garantii in vederea platii salariilor si a altor drepturi banesti pentru echipaj.
    (4) Pe toata durata contractului de navlosire proprietarul isi pastreaza dreptul de dispozitie asupra navei, are drept de control asupra modului in care se asigura integritatea navei si respectarea de catre operator a tuturor clauzelor contractuale.
    (5) Creditorii operatorului se vor indrepta in egala masura impotriva proprietarului navei pentru datoriile contractate de operator si neonorate de catre acesta. Termenul de prescriptie pentru creantele decurgand din activitatea de transport maritim international este de 5 ani de la data stabilirii obligatiei de plata.
    Art. 5
    Regimul special maritim reprezinta un ansamblu de facilitati acordate companiilor de navigatie maritima, care desfasoara activitate de transport maritim international, actionarilor sau detinatorilor de parti sociale la aceste companii, navelor si personalului navigant din cadrul acestor companii.
    Art. 6
    Companiile de navigatie maritima care isi desfasoara activitatea in regimul special maritim sunt scutite de plata urmatoarelor impozite si taxe pe toata perioada inregistrarii in acest regim:
    a) impozitul pe profit;
    b) taxa pe valoarea adaugata si taxele vamale pentru bunurile importate utilizate pentru modernizarea, repararea si exploatarea navelor;
    c) taxa pe valoarea adaugata si taxele vamale pentru navele importate in intregul lor si pentru echipamentele, subansamblurile si materialele procurate din import pentru constructia de nave noi;
    d) accizele pentru produsele utilizate tehnic si consumate pentru exploatarea navelor;
    e) taxa asupra mijloacelor de transport, pentru navele care le apartin.
    Art. 7
    Livrarile de bunuri din tara destinate utilizarii sau incorporarii in navele aflate in proprietatea companiilor de navigatie sau operate de acestea, livrarile de nave, in intregul lor, acestor companii, precum si prestatiile de servicii efectuate acestor nave sunt supuse cotei zero de taxa pe valoarea adaugata.
    Art. 8
    Actionarii si asociatii, persoane fizice sau juridice, carora li se cuvin dividende pentru capitalul pe care l-au atribuit spre valorificare companiilor de navigatie care functioneaza in regim special maritim, sunt exonerati de plata impozitului pe dividendele aferente profitului realizat din activitatea de transport maritim international, cu conditia ca, in anul respectiv, compania de navigatie sa realizeze cheltuieli de investitii sau rambursari de credite contractate in vederea achizitionarii de nave maritime de transport si/sau de echipamente/instalatii necesare dotarii/modernizarii acestora, cheltuieli care determina diminuarea profitului cu cel putin o treime.
    Art. 9
    (1) Companiile de navigatie care sunt inregistrate in regimul special maritim sunt obligate la plata unei taxe anuale pe tonajul net al fiecarei nave aflate in operarea sa.
    (2) In cazul in care o companie de navigatie opereaza o nava navlosita ca nava nuda, proprietate a unei alte companii de navigatie inregistrate in regimul special maritim, obligatia de plata a taxei anuale pe tonajul net revine companiei care opereaza nava.
    (3) Taxa anuala pe tonajul net al navelor se va face venit la bugetul de stat. Metodologia de calcul al taxei anuale pe tonajul net al navelor si al altor taxe este prevazuta in anexa la prezenta ordonanta.
    (4) Taxa anuala pe tonajul net al navelor se poate plati integral, la inceputul anului, sau in cote semestriale, inainte de inceperea fiecarui semestru. Pentru navele nou introduse in regimul special maritim, cota semestriala se plateste integral la data inscrierii mentiunii, prevazuta la art. 10 alin. (5), pentru semestrul in curs.
    (5) Neplata taxei anuale pe tonajul net la termenul legal atrage perceperea de majorari de intarziere, potrivit legislatiei fiscale in vigoare.
    Art. 10
    (1) Evidenta companiilor de navigatie care au solicitat functionarea in regim special maritim si care indeplinesc conditiile de functionare in acest regim se face prin inregistrare in registrul de regim special maritim, tinut de Ministerul Transporturilor.
    (2) Pentru inregistrarea companiilor de navigatie in registrul de regim special maritim, se percepe taxa prevazuta la lit. B din anexa la prezenta ordonanta.
    (3) Taxa se plateste anticipat si constituie venit la bugetul de stat.
    (4) Neefectuarea operatiunii de inregistrare in registrul de regim special maritim, ulterior perceperii taxei, atrage restituirea acesteia.
    (5) Evidenta navelor aflate in proprietatea companiilor de navigatie prevazute la alin. (1) sau care sunt operate de acestea se face prin inscrierea mentiunii in registrul matricol al navelor, tinut de capitania de port stabilita de Ministerul Transporturilor. Companiile de navigatie vor solicita inscrierea acestei mentiuni cu avizul prealabil al Ministerului Transporturilor.
    (6) In registrul de regim special maritim se inregistreaza denumirea si sediul, capitalul social, numarul de inmatriculare la Oficiul registrului comertului, codul fiscal, numele, adresa si cetatenia actionarilor principali, ale directorilor si administratorilor companiei de navigatie.

    CAP. 3
    Administrarea regimului special maritim

    Art. 11
    (1) Punerea in aplicare a prevederilor prezentei ordonante si administrarea regimului special maritim se vor face de catre Ministerul Transporturilor prin Inspectoratul Navigatiei Civile.
    (2) Serviciile prestate de Inspectoratul Navigatiei Civile sunt considerate servicii publice si se presteaza pentru companiile de navigatie, la cererea acestora, contra unor taxe si tarife prevazute in anexa la prezenta ordonanta.
    (3) Forma si continutul documentelor utilizate in cadrul regimului special maritim sunt stabilite prin ordin al ministrului transporturilor.
    Art. 12
    Certificatele de clasificare ale navei si echipamentelor acesteia, care atesta buna stare de navigabilitate, cerute de acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte, se elibereaza de catre o societate de clasificare agreata de Ministerul Transporturilor.

    CAP. 4
    Inregistrarea companiilor de navigatie

    Art. 13
    (1) Pentru a fi admisa sa functioneze in regimul special maritim, compania de navigatie trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
    a) sa fie infiintata ca persoana juridica romana si organizata ca societate comerciala;
    b) sa aiba ca obiect de activitate numai transportul maritim de marfuri si/sau de persoane;
    c) sa indeplineasca toate cerintele impuse de acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte, aplicabile transportului maritim; dovada conformitatii se face cu certificate eliberate de catre Ministerul Transporturilor.
    (2) La inregistrarea in regimul special maritim, companiei de navigatie i se elibereaza un certificat de functionare in regimul special maritim, certificat care reprezinta si autorizatia de functionare prevazuta de reglementarile privind navigatia civila.
    Art. 14
    Companiile de navigatie care au obtinut certificatul de functionare in regimul special maritim pot opera navele numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) sa fie proprietatea acestora sau sa fie navlosite de acestea ca nave nude pe o perioada de cel putin un an;
    b) tonajul brut al navei, calculat conform Conventiei internationale din 1969 asupra masurarii tonajului navelor, trebuie sa fie mai mare de 500 t;
    c) sa aiba clasa acordata de o societate de clasificare agreata de Ministerul Transporturilor;
    d) sa indeplineasca conditiile de inmatriculare si de acordare a dreptului de arborare a pavilionului roman, stabilite prin reglementarile in vigoare;
    e) sa aiba contract cu o autoritate de decontare pentru serviciile de radiocomunicatii efectuate cu statia de radiocomunicatii montata la bordul navei;
    f) sa aiba inscrisa mentiunea de functionare in regim special maritim in registrul matricol al capitaniei de port stabilite de Ministerul Transporturilor;
    g) sa aiba constituita garantia baneasca, in scopul acoperirii salariilor si a cheltuielilor cu repatrierea in cazul incapacitatii de plata a companiei de navigatie, pentru fiecare nava aflata in operarea sa.
    Art. 15
    (1) Retragerea certificatului de functionare in regim special maritim si radierea din registrul de regim special al companiilor de navigatie se fac in urmatoarele situatii:
    a) la cererea companiei de navigatie;
    b) cand nu sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 13 alin. (1);
    c) cand numarul rapoartelor, avand ca obiect deficiente majore care au condus la retinerea navelor, rezultate in urma inspectiilor facute de autoritatile competente din tara sau din porturile straine, la navele companiei de navigatie, primite de catre Inspectoratul Navigatiei Civile, dovedesc nerespectarea sistematica a cerintelor conventiilor internationale la care Romania este parte;
    d) la sesizarea proprietarului navei asupra nerespectarii de catre operator a prevederilor art. 4 alin. (3), art. 17 si art. 20 alin. (2) sau cand se constata ca nu mai sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 14.
    e) cand a fost dovedita prin hotarare definitiva de condamnare savarsirea infractiunii de fals intelectual, prevazuta de Legea contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare, prin efectuarea, cu stiinta, de inregistrari inexacte, precum si omisiunea, cu stiinta, a inregistrarilor in contabilitate avand drept consecinta denaturarea veniturilor, cheltuielilor, rezultatelor financiare si elementelor patrimoniale care se reflecta in bilantul contabil al companiei de navigatie.
    (2) Constatarea faptelor prevazute la alin. (1) lit. b) si c) se face de catre personalul cu atributii de inspectie si control din cadrul Ministerului Transporturilor si Inspectoratului Navigatiei Civile, iar a celor prevazute la alin. (1) lit. d) se face de catre proprietarul navei, respectiv de catre personalul cu atributii de inspectie si control din cadrul Ministerului Transporturilor, Ministerului Finantelor si Inspectoratului Navigatiei Civile, prin acte de constatare sau de verificare.
    Art. 16
    Radierea mentiunii de functionare in regimul special maritim din registrul matricol al capitaniei de port stabilite de Ministerul Transporturilor se face in urmatoarele situatii:
    a) la cererea companiei de navigatie, in cazul transferarii, dezmembrarii sau pierderii totale a navei, in urma unui naufragiu, incendiu sau a unei esuari;
    b) la retragerea certificatului de functionare in regim special maritim al companiei de navigatie care opereaza nava.
    Art. 17
    Companiile de navigatie inregistrate in regimul special maritim sunt obligate sa prezinte anual Ministerului Transporturilor un raport de auditare efectuat de o societate de audit financiar agreata de Ministerul Transporturilor. Raportul se prezinta dupa intocmirea bilantului contabil, inainte de data platii cotei aferente semestrului II a taxelor anuale pe tonajul navelor.
    Art. 18
    Recunoasterea organizatiilor pentru clasificarea, emiterea de certificate de conformitate cu acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte si pentru audit financiar se face pe baza indeplinirii criteriilor de competenta stabilite de Ministerul Transporturilor.

    CAP. 5
    Dispozitii cu privire la personalul navigant de pe navele operate de companiile de navigatie care functioneaza in regimul special maritim

    Art. 19
    (1) Comandantul, seful mecanic si secundul fiecarei nave trebuie sa fie cetateni romani care detin brevete eliberate de Ministerul Transporturilor.
    (2) Personalul navigant, in afara personalului prevazut la alin. (1), trebuie sa fie format in proportie de cel putin 50% din cetateni romani care detin brevete sau certificate de capacitate eliberate de Ministerul Transporturilor.
    (3) Personalul navigant strain trebuie sa detina certificate in conformitate cu prevederile acordurilor si conventiilor internationale la care Romania este parte, eliberate de catre autoritatile maritime din tarile care au ratificat sau au aderat la acestea.
    (4) Personalul navigant strain este imbarcat la bordul navelor operate in regimul special maritim de catre compania de navigatie, in baza unei cereri adresate, in timp util, Inspectoratului Navigatiei Civile, care va emite un document de conformitate. Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
    a) brevetul sau certificatul de capacitate;
    b) contractul de angajare;
    c) certificatul de sanatate.
    (5) In situatii temeinic justificate, Inspectoratul Navigatiei Civile poate aproba utilizarea de personal strain pentru functiile prevazute la alin. (1) sau peste proportia prevazuta la alin. (2), pentru o perioada de cel mult 90 de zile.
    Art. 20
    (1) Contractele de munca ale personalului navigant se incheie cu respectarea conditiilor stipulate de legislatia romana si conventiile internationale la care Romania este parte si se inregistreaza la institutiile prevazute de lege, precum si la capitania de port stabilita de Ministerul Transporturilor.
    (2) Compania de navigatie este obligata sa asigure conditiile de viata si de hrana la bordul navelor pe toata durata serviciului, in conformitate cu prevederile acordurilor si conventiilor internationale la care Romania este parte si cu legislatia romana aplicabila.
    Art. 21
    Companiile care angajeaza personal navigant roman in proportie mai mare decat minimumul stabilit la art. 19 alin. (2) beneficiaza de o diminuare a taxei anuale pe tonaj, calculata conform prevederilor din anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
    Art. 22
    (1) Timpul normal de munca la bordul navelor nu va fi mai mare de 8 ore pe zi sau 40 de ore pe saptamana.
    (2) Timpul suplimentar de munca trebuie sa fie calculat astfel incat numarul total de ore lucrate sa nu depaseasca 14 ore pe zi. Media numarului total de ore lucrate nu trebuie sa depaseasca 56 de ore pe saptamana pe o perioada de cel mult un an.
    (3) Plata pentru orele de munca suplimentare se va stabili de comun acord de catre parti.
    Art. 23
    Este interzisa organizarea grevei la bordul navelor inmatriculate in regimul special maritim in situatia in care navele se afla in afara apelor teritoriale ale Romaniei.

    CAP. 6
    Incurajarea innoirii si dezvoltarii capacitatii de transport

    Art. 24
    Innoirea si dezvoltarea capacitatii de transport maritim sub pavilion roman, in cadrul regimului special maritim, sunt incurajate de stat pe baza unor programe de dezvoltare stabilite de Guvern.
    Art. 25
    (1) Din Fondul la dispozitia Guvernului, constituit din varsaminte din privatizare, prin hotarare a Guvernului, se poate finanta achizitionarea unor nave maritime de transport, cuprinse in programul de dezvoltare prevazut la art. 24, in limita a 25% din pretul de achizitie al acestora.
    (2) Aceasta finantare se asigura in completarea surselor constituite de catre compania de navigatie si este nerambursabila, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 34.
    Art. 26
    (1) In programele de dezvoltare se vor cuprinde achizitionari de nave maritime de transport care pot functiona in regimul special maritim.
    (2) Pentru navele care se vor construi in santierele navale din tara, documentatia tehnica va fi avizata de o societate de clasificare agreata de Ministerul Transporturilor, care va emite certificatul de clasa si certificatele de conformitate prevazute de conventiile internationale la care Romania este parte.
    (3) Pentru navele care se vor achizitiona din import documentatia va fi avizata de o societate de clasificare agreata de Ministerul Transporturilor, care va emite si certificatul de clasa, iar certificatele de conformitate cu conventiile internationale aplicabile vor fi emise de Ministerul Transporturilor sau de alte organe ale administratiei centrale de stat abilitate prin lege, de Registrul Naval Roman sau de o organizatie recunoscuta de Ministerul Transporturilor.
    Art. 27
    Programele de dezvoltare a capacitatii de transport maritim vor fi elaborate de Ministerul Transporturilor si vor fi aprobate de Guvern in limita sumelor disponibile, pana la data de 1 august a fiecarui an, pentru finantare in anul urmator. Ultimul program de dezvoltare se va putea aproba de Guvern in anul 2010.
    Art. 28
    Ministerul Transporturilor va putea cuprinde in proiectele programelor de dezvoltare, la solicitarea companiilor de navigatie inregistrate in regimul special maritim, acele nave pentru care a fost dovedita, printr-un studiu de fezabilitate, eficienta economica in exploatare pe o relatie de transport de interes pentru Romania sau care valorifica potentialul porturilor maritime romanesti.
    Art. 29
    Companiile de navigatie care solicita cuprinderea unor nave in programele de dezvoltare vor depune la Ministerul Transporturilor o cerere insotita de studiul de fezabilitate al navei si de documentatia tehnica preliminara avizata de Registrul Naval Roman sau, dupa caz, de o alta societate de clasificare agreata de Ministerul Transporturilor, precum si dovada constituirii celorlalte sume necesare achizitiei navei.
    Art. 30
    Ministerul Transporturilor are obligatia ca, in termen de 60 de zile, sa elibereze companiei de navigatie un raspuns din care sa rezulte acceptarea, inscrierea preliminara a navei si cuantumul alocatiei propuse in proiectul programului de dezvoltare al anului in care nava urmeaza sa fie livrata sau, dupa caz, refuzul motivat.
    Art. 31
    Dupa stabilirea de catre Guvern a programului de dezvoltare a capacitatii de transport maritim si aprobarea finantarii acestuia prin legea anuala a bugetului de stat, Ministerul Transporturilor va comunica companiei de navigatie beneficiare, in termen de 10 zile, un document in care se mentioneaza cuantumul alocatiei stabilite pentru fiecare nava si termenul dupa care se poate elibera aceasta. Pentru alocatia stabilita, Ministerul Transporturilor va incheia un contract cu compania de navigatie beneficiara.
    Art. 32
    (1) Suma alocata pentru fiecare nava, prin programul anual de dezvoltare, se considera ca plata datorata de catre compania de navigatie santierului naval constructor sau furnizorului, inainte de livrarea navei, si se va putea elibera de Ministerul Transporturilor o data cu inmatricularea navei in registrul matricol al navelor si emiterea certificatului de nationalitate.
    (2) Aceasta suma se va mentiona in registrul matricol in care va fi inmatriculata nava si in certificatul de nationalitate al navei sub forma de gaj/ipoteca a statului exigibila numai in interiorul a 8 ani de la data inscrierii.
    (3) La incheierea termenului de 8 ani, daca nu a intervenit nici una dintre situatiile prevazute la art. 34, gajul/ipoteca se radiaza, alocatia fiind considerata stinsa.
    Art. 33
    (1) Sumele nefolosite pana la data de 31 decembrie a fiecarui an vor fi returnate bugetului de stat, iar compania de navigatie va putea beneficia de o noua alocatie numai in baza unui alt program anual de dezvoltare a capacitatii de transport maritim.
    (2) Pentru alocatia nefolosita compania de navigatie va plati penalitati stabilite prin contractul prevazut la art. 31.
    Art. 34
    (1) Compania de navigatie maritima care a beneficiat de sprijinul statului prin programele de dezvoltare are obligatia sa pastreze nava inmatriculata in regimul special maritim cel putin 8 ani si sa o asigure corespunzator valorii sale pentru corp si masini pentru toata aceasta perioada.
    (2) Instrainarea sau scoaterea navei din regimul special maritim inainte de termenul de 8 ani va atrage dupa sine rambursarea catre bugetul de stat a sumei primite.
    (3) In cazul in care compania de navigatie care a beneficiat de sprijinul statului se desfiinteaza prin procedura falimentului, inainte de 8 ani de la eliberarea certificatului de nationalitate al navei, statul este indreptatit sa-si recupereze sumele alocate prin programele de dezvoltare, intocmai ca o banca finantatoare.
    (4) In situatia pierderii totale a navei in caz de forta majora, inainte de termenul de 8 ani, compania de navigatie va varsa la bugetul de stat cota-parte din valoarea recuperata de la asigurator, corespunzatoare partii din pretul navei acoperite de alocatia primita prin programul de dezvoltare.
    (5) Gajarea/ipotecarea navei, realizata cu sprijinul statului, in interiorul a 8 ani de la data inscrierii alocatiei ca gaj/ipoteca a statului, se poate face numai cu acordul Ministerului Transporturilor.

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 35
    Ministerul Transporturilor si Ministerul Finantelor exercita controlul asupra modului in care se aplica prevederile prezentei ordonante.
    Art. 36
    Anexa face parte integranta din prezenta ordonanta.
    Art. 37
    Pana la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Finantelor, va elabora si va supune spre aprobare Guvernului regulamentul de aplicare a acesteia.
    Art. 38
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la 60 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu

                       p. Ministrul afacerilor externe,
                       Mihai Ungureanu,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

                            METODOLOGIA
de calcul al taxei anuale pe tonajul net al navei si al altor taxe

    A. Taxa anuala pe tonajul net al navei

    Tonajul net al navei se calculeaza conform Conventiei internationale din 1969 asupra masurarii tonajului navelor, la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 23/1976.
    Taxa anuala pe tonajul net al navelor se calculeaza dupa cum urmeaza:
    Taxa anuala = (taxa de baza + taxa pe cresterea tonajului net) x k1,
    in care:
    Taxa de baza este 100 $
    Taxa pe cresterea tonajului net este:
  ______________________________________________________________
 |                                      |   Tonaj net   |   $   |
 |______________________________________|_______________|_______|
 | pentru fiecare tona                  |     sub  1500 |  0,4  |
 | pentru fiecare tona aditionala intre |  1501 -  3500 |  0,35 |
 | pentru fiecare tona aditionala intre |  3501 -  5000 |  0,32 |
 | pentru fiecare tona aditionala intre |  5001 - 10000 |  0,3  |
 | pentru fiecare tona aditionala intre | 10001 - 20000 |  0,2  |
 | pentru fiecare tona aditionala intre | 20001 - 30000 |  0,1  |
 | pentru fiecare tona aditionala intre | 30001 - 40000 |  0,07 |
 | pentru fiecare tona aditionala intre | 40001 - 60000 |  0,05 |
 | pentru fiecare tona aditionala       |   peste 60000 |  0,03 |
 |______________________________________|_______________|_______|

    k1 reprezinta coeficientul de varsta si are urmatoarele valori:
  _____________________________
 |    varsta navei    |   k1   |
 |____________________|________|
 | mai mica de 10 ani |  0,75  |
 | intre 11 si 20 ani |  1     |
 | intre 21 si 25 ani |  1,1   |
 | mai mare de 25 ani |  1,3   |
 |____________________|________|

    Varsta navei reprezinta perioada de timp calculata de la data terminarii constructiei si pana la data de 1 ianuarie a anului pentru care se plateste taxa.
    Taxa se va achita in cote semestriale, inainte de inceperea fiecarui semestru, dupa cum urmeaza:
    - pana la data de 31 decembrie se achita 0,5 x taxa anuala, aferenta anului urmator;
    - pana la data de 30 iunie se achita 0,5 x taxa anuala*) - (1 - k2) x taxa anuala*), unde:
    k2 reprezinta coeficientul de diminuare si se calculeaza in functie de gradul de utilizare a personalului navigant roman la bordul navei pe perioada anului calendaristic anterior, dupa cum urmeaza:
-------------------------------------------------------------------------------
Numele  Numarul       Numarul       Fondul   Numarul      Fondul   Gradul de
navei   total al      cetatenilor   de timp  cetatenilor  de timp  utilizare a
        personalului  romani        aferent  romani       efectiv  personalului
        navigant      (obligatoriu)   (2)    (real)       aferent  roman
        utilizat                    [zile]                  (4)    = (5)/(3)
                                                          [zile]
-------------------------------------------------------------------------------
          (1)             (2)         (3)        (4)        (5)        (6)
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------

    k2 = 1,2 - 0,2 x (6)

    Fiecare companie de navigatie va calcula taxa anuala pe tonajul net al fiecarei nave si o va achita dupa obtinerea avizului din partea directiei de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor. Pentru obtinerea avizului, compania de navigatie va prezenta urmatoarele documente justificative pentru modul de calcul al acesteia:
    - certificatul de tonaj, eliberat in conformitate cu conventia internationala;
    - documentul din care sa rezulte varsta navei;
    - documentele din care sa rezulte timpul de lucru efectiv la bordul navei pentru personalul navigant angajat.
    Taxa anuala pe tonajul net al navei, calculata in dolari S.U.A., va fi achitata in lei la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare la data efectuarii platii.
------------
    *) Taxa anuala aferenta anului in curs.
    *) Taxa anuala aferenta anului calendaristic anterior.

    B. Taxa pentru inregistrarea companiei - 300 dolari S.U.A. -, achitata in lei la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare la data efectuarii platii.
    C. Pentru operatiunile de inregistrare a navelor, de inregistrare, transfer sau eliberare de ipoteci, de inregistrare provizorie a navelor sau de extindere a inregistrarii provizorii, de transfer sau de radiere a navelor din registre sau pentru alte operatiuni in legatura cu aplicarea prezentei ordonante se aplica taxele si tarifele prevazute de lege pentru navele sub pavilion roman.
    D. Pentru serviciile prestate de Registrul Naval Roman, de societatile de clasificare/institutii autorizate de Ministerul Transporturilor se aplica tarifele proprii ale acestora.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 116/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 116 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 90 2017
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Rectificare - 2010
    caroline18@champlin.com password : caroline7793h3 kgorczany@windler.info password : kgorczany7237 okuneva.daniela@vonrueden.com password : 27934madisyn gaylord.madisyn@dietrich.org password : lordsky2882 ldickens@hickle.biz password : chickenengland7263 grady.lura@schaefer.com password : gradymiura27 burnice.abernathy@hirthe.org password : burnicenikki11 marcia13@bartoletti.org password : marcianolucky67 dooley.benedict@sauer.com password : dooleychick6599 hpfannerstill@reichel.com password : playboyrich98 all paypal accounts are free with the money above all still active, if you can't log in, the password might have been changed by other visitors, to get the latest paypal hack updates please bookmark this website Tags leaked paypal, leaked paypal 2020, leaked paypal accounts Contact Kelvin Ericksson(blankatmmaster5555@gmail.com) WhatsApp +3197005033695
ANONIM a comentat Hotărârea 1 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 384 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 384 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Bună ziua tuturor, vă rog, numele meu este Victoria. doresc repede să folosesc acest mediu pentru a tăia o mărturie despre cum Dumnezeu m-a îndreptat către un împrumutat real care mi-a transformat viața din iarbă în grație, de la săracă la o femeie bogată care se poate lăuda acum cu o viață sănătoasă și bogată fără stres sau dificultăți financiare. După atâtea luni de încercări de a obține un împrumut pe internet, am fost înșelat cu suma de 2.700 de dolari. Am devenit atât de disperată în a obține un împrumut de la un împrumutător legitim, care nu va adăuga la durerile mele, apoi am decis să contactez un prieten a mea care a primit recent un împrumut online, am discutat despre această problemă și, până la concluzia noastră, mi-a spus despre un bărbat numit domnul Elijah, care este CEO al instituțiilor de credit de împrumut. împrumutul a fost aprobat cu ușurință fără stres și s-au făcut toate pregătirile referitoare la transferul împrumutului și în mai puțin de trei (3) zile împrumutul a fost depus în contul meu bancar, am crezut că este o glumă până când am primit un apel de la banca mea că Contul meu a fost creditat cu 70.000,00 dolari. Am devenit atât de fericit că, în cele din urmă, Dumnezeu mi-a răspuns rugăciunile îndreptându-mă către un împrumutător de împrumut adevărat, care a fost capabil să îmi satisfacă dorințele inimii. mulțumiri mari domnului Elijah pentru că mi-a făcut viața rezonabilă, așa că sfătuiesc pe toți cei interesați să primească un împrumut să-l contacteze cu amabilitate prin e-mail (loancreditinstitutions00@gmail.com) sau +393510483991 așa am reușit să-mi obțin împrumutul, așa că am putut să-mi achit facturile. Așadar, mulțumesc, pentru că ați petrecut timp pentru a citi despre povestea mea de succes și mă rog ca Dumnezeu să-și facă voia în viața voastră
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Decretul 118 1994
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditelor și a garanțiilor necorespunzătoare este întotdeauna o preocupare pentru clienți atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT COMPANY. El a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT COMPANY a fost acreditată de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali la o rată a dobânzii de 3%. Am avut privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Emiterea creditului nu ar trebui să împiedice creditul necesar. Serviciile noastre includ: - * Împrumuturi pentru investitori * Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri * Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără verificare de securitate socială și credit, garanție 100%. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vă vom realiza visul. MIDLAND CREDIT COMPANY SPUNE DA când băncile sale spun NU. În cele din urmă, finanțăm companii de credit mici, intermediari, instituții financiare mici, deoarece avem capital nelimitat. Pentru mai multe detalii despre obținerea împrumutului: Vă rugăm să răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME E-mail al companiei: midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei este midlandcreditonline.com Motto: Investiții de generații.
ANONIM a comentat Decizia 263 2020
    Sunt atât de încântat ... Am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am obținut un împrumut. Am încercat un alt serviciu, dar nu am putut obține niciodată un împrumut din acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente și la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după ce m-am întâlnit cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 de euro, acum afacerea mea merge bine și vreau să știți astăzi acest lucru cu toții, deoarece acestea sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi în toată lumea. Luați legătura cu ei și nu pierdeți timpul cu acei creditori contactați cu amabilitate acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 1322 2020
    Sunt atât de încântat ... Am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am obținut un împrumut. Am încercat un alt serviciu, dar nu am putut obține niciodată un împrumut din acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente și la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după ce m-am întâlnit cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 de euro, acum afacerea mea merge bine și vreau să știți astăzi acest lucru cu toții, deoarece acestea sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi în toată lumea. Luați legătura cu ei și nu pierdeți timpul cu acei creditori contactați cu amabilitate acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 116/1998
Hotărârea 1391 2004
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind dezvoltarea si modernizarea parcului de nave sub pavilion roman destinate transportului public
Ordonanţa 94 2004
privind reglementarea unor masuri financiare
Legea 231 2004
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international
Legea 345 2002
privind taxa pe valoarea adaugata
OUG 158 2001
privind regimul accizelor
OUG 6 2000
privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 217/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
OUG 217 1999
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Ordonanţa 73 1999
privind impozitul pe venit
Ordin 343 1999
privind aprobarea criteriilor de competenta si a procedurilor de agreare a organizatiilor pentru clasificarea, emiterea de certificate de conformitate cu acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte si pentru audit financiar, care actioneaza in numele Ministerului Transporturilor, in cadrul regimului special pentru activitatea de transport maritim international
Ordin 638 1999
pentru aprobarea Instructiunilor de lucru privind facilitatile acordate conform art. 6 - 8 din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international
Hotărârea 302 1999
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu