E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 26 din actul Legea 133 1999
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 27 din actul Legea 133 1999
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 23 din actul Legea 133 1999
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 24 din actul Legea 133 1999
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 36 din actul OUG 98 1999
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă Hotărârea 304 1999
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 1 din actul Legea 30 1999
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 13 din actul OUG 92 1997
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 15 din actul OUG 92 1997
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 63 1997
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 178 din actul Legea 109 1996
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 34 din actul Legea 134 1995
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 17 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 30 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 31 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 1 din actul OUG 217 1999 completeaza articolul 35 din actul Ordonanţa 70 1994
Articolul 5 din actul OUG 217 1999 abrogă articolul 68 din actul Legea 64 1991
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 217 din 29 decembrie 1999

pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 650 din 30 decembrie 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:

    Art. 1
    Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 12 martie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (1) al articolului 1 se completeaza cu litera e) cu urmatorul cuprins:
    "e) institutiile publice, pentru veniturile extrabugetare din activitati economice desfasurate in conditiile legii."
    2. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Sunt exceptate de la plata impozitului pe profit:
    a) trezoreria statului, pentru operatiunile din fondurile publice derulate prin contul general al trezoreriei;
    b) institutiile publice, pentru fondurile publice constituite potrivit Legii nr. 72/1996 privind finantele publice;
    c) unitatile economice fara personalitate juridica ale organizatiilor de nevazatori, de invalizi si ale asociatiilor persoanelor cu handicap;
    d) fundatiile testamentare;
    e) cooperativele care functioneaza ca unitati protejate, special organizate, potrivit legii;
    f) unitatile apartinand cultelor religioase, pentru veniturile obtinute din producerea si valorificarea obiectelor si produselor necesare activitatii de cult, potrivit Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult;
    g) institutiile de invatamant particular acreditate, precum si cele autorizate, potrivit legii;
    h) asociatiile de proprietari, constituite ca persoane juridice potrivit Legii locuintei nr. 114/1996, pentru veniturile obtinute din activitatile economice, care sunt utilizate pentru imbunatatirea confortului si a eficientei cladirii, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune."
    3. Alineatul (4) al articolului 1 se abroga.
    4. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) Cota de impozit pe profit este de 25%, cu exceptiile prevazute de prezenta ordonanta.
    (2) Contribuabilii care obtin venituri din activitatea barurilor de noapte, a cluburilor de noapte si a cazinourilor platesc o cota aditionala de impozit de 25% asupra partii din profitul impozabil care corespunde ponderii veniturilor inregistrate din aceste activitati in volumul total al veniturilor. Cota aditionala de impozit o platesc, de asemenea, persoanele fizice si juridice pentru veniturile proprii de aceeasi natura, realizate in baza contractelor de asociere in participatiune.
    (3) In cazul Bancii Nationale a Romaniei, cota de impozit pe profit este de 80% si se aplica asupra veniturilor ramase dupa scaderea cheltuielilor deductibile si a fondului de rezerva, potrivit legii.
    (4) Orice majorare a capitalului social efectuata prin incorporarea rezervelor, precum si a profiturilor, cu exceptia rezervelor legale si a diferentelor favorabile din reevaluarea patrimoniului, se impoziteaza cu o cota de 10% .
    (5) Obligatia retinerii si varsarii impozitului revine societatii comerciale o data cu inregistrarea la registrul comertului a modificarilor respective."
    5. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile obtinute din livrarea bunurilor mobile, serviciilor prestate si lucrarilor executate, din vanzarea bunurilor imobile, inclusiv din castiguri din orice sursa, si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile.
    (2) In scopul determinarii profitului impozabil se iau in calcul toate castigurile din orice sursa, inclusiv cele realizate din investitiile financiare.
    (3) In cazul livrarilor de bunuri mobile si al vanzarii de bunuri imobile, in baza unui contract de vanzare cu plata in rate, precum si in cazul contractelor de leasing financiar, valoarea ratelor scadente se inregistreaza la venituri impozabile, la termenele prevazute in contract.
    (4) La calculul profitului impozabil cheltuielile sunt deductibile numai daca sunt aferente realizarii veniturilor.
    Pentru urmatoarele categorii de cheltuieli se admite deducerea la calculul profitului impozabil, astfel:
    - cheltuielile efectuate pentru realizarea bunurilor livrate si a bunurilor imobile vandute in baza unui contract de vanzare cu plata in rate sunt deductibile la aceleasi termene scadente prevazute in contractele incheiate intre parti, proportional cu valoarea ratei inregistrate in valoarea totala a livrarii;
    - in cazul contractelor de leasing, utilizatorul va deduce chiria pentru contractele de leasing operational sau amortizarea si dobanzile pentru contractele de leasing financiar. Amortizarea se va calcula in conformitate cu actele normative in vigoare;
    - cheltuielile efectuate pentru popularizarea numelui unei persoane juridice, produs sau serviciu, utilizand mijloacele de informare in masa, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare sunt cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil in baza unui contract scris;
    - cheltuielile determinate de efectuarea unor lucrari de interventie pentru reducerea riscului seismic al cladirilor si locuintelor aflate in proprietate sau in administrare potrivit reglementarilor legale in vigoare, care prezinta clasa I de risc seismic, sunt deductibile la data efectuarii lor;
    - cheltuielile privind transportul si cazarea salariatilor, ocazionate de delegarea, detasarea si deplasarea acestora in tara si in strainatate, sunt deductibile la nivelul sumelor efective, constatate prin documente justificative;
    - cheltuielile reprezentand tichetele de masa, acordate de angajatori in limitele valorii nominale prevazute de Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, sunt deductibile la calculul profitului impozabil potrivit prevederilor legii bugetare anuale.
    (5) In intelesul alin. (1) veniturile neimpozabile sunt:
    a) dividendele primite de catre o persoana juridica romana de la o alta persoana juridica, romana sau straina;
    b) diferentele favorabile de valoare a titlurilor de participare inregistrate ca urmare a incorporarii rezervelor, a beneficiilor sau a primelor de emisiune ori prin compensarea unor creante la societatea la care se detin participatiile;
    c) veniturile, respectiv cheltuielile, rezultate din anularea datoriilor sau din incasarea creantelor, dupa caz, ca urmare a transferului de actiuni sau de parti sociale de la Fondul Proprietatii de Stat, conform conventiilor;
    d) rambursarile de cheltuieli nedeductibile, precum si veniturile rezultate din anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere sau veniturile realizate din stornarea ori recuperarea unor cheltuieli nedeductibile.
    (6) In intelesul alin. (1) cheltuielile nedeductibile sunt:
    a) cheltuielile cu impozitul pe profit, inclusiv cele reprezentand diferente din anii precedenti sau din anul curent, precum si impozitele platite in strainatate. Sunt nedeductibile si impozitele cu retinere la sursa platite in numele persoanelor fizice si juridice nerezidente pentru veniturile realizate din Romania;
    b) amenzile, confiscarile, majorarile de intarziere si penalitatile datorate catre autoritatile romane, potrivit prevederilor legale, altele decat cele prevazute in contractele economice. Amenzile, penalitatile sau majorarile datorate catre autoritati straine sau in cadrul contractelor economice incheiate cu persoane nerezidente in Romania sunt cheltuieli nedeductibile;
    c) cheltuielile de protocol care depasesc limita de 1% aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor si cheltuielilor aferente, inclusiv accizele mai putin cheltuielile cu impozitul pe profit, si cheltuielile de protocol inregistrate in cursul anului;
    d) cheltuielile cu diurna care depasesc limitele legale stabilite pentru institutiile publice;
    e) sumele utilizate pentru constituirea sau majorarea rezervelor peste limita legala, cu exceptia celor create de banci in limita a 2% din soldul creditelor acordate si a fondului de rezerva potrivit Legii bancare nr. 58/1998, a rezervelor tehnice ale societatilor de asigurare si reasigurare create conform prevederilor legale in materie, precum si a fondului de rezerva, in limita a 5% din profitul contabil anual, pana cand acesta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat. Sunt nedeductibile si sumele utilizate pentru constituirea sau pentru majorarea rezervelor de catre societatile de asigurare si reasigurare pentru contractele cedate in reasigurare;
    f) sumele pentru constituirea provizioanelor peste limitele legale;
    g) sumele care depasesc limitele cheltuielilor considerate deductibile, conform legii bugetare anuale;
    h) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor constatate lipsa din gestiune sau degradate si neimputabile, precum si pentru activele corporale pentru care nu au fost incheiate contracte de asigurare, taxa pe valoarea adaugata aferenta acestor cheltuieli, taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor, altele decat cele din productia proprie, acordate salariatilor sub forma unor avantaje in natura, precum si taxa pe valoarea adaugata nedeductibila aferenta cheltuielilor care depasesc limitele prevazute de lege;
    i) cheltuielile de asigurare care nu privesc activele corporale si necorporale ale contribuabilului, inclusiv asigurarile de viata ale personalului angajat;
    j) orice cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau a asociatilor, inclusiv dobanzile platite in cazul contractelor civile, in situatia in care nu sunt impozitate la persoana fizica;
    k) sumele angajate la nivelul contractului de asociere in participatiune in favoarea partenerului contractual, sub forma unor sume fixe sau cote procentuale raportate la venit, altele decat cele rezultate pe baza decontului intocmit;
    l) cheltuielile de conducere si cheltuielile de administrare, inregistrate de un sediu permanent care apartine unei persoane fizice sau juridice straine, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla sediul permanent sau in alta parte, care depasesc 10% din salariile impozabile ale sediului permanent din Romania;
    m) cheltuielile inregistrate in contabilitate pe baza unor documente care nu indeplinesc, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare, conditiile de document justificativ;
    n) cheltuielile inregistrate de societatile agricole, constituite in baza Legii nr. 36/1991 privind societatile agricole si alte forme de asociere in agricultura, pentru dreptul de folosinta a terenului agricol adus de membrii asociati peste cota de distributie din productia realizata din folosinta acestuia, prevazuta in contractul de societate sau de asociere;
    o) cheltuielile de sponsorizare peste limitele prevazute de normele legale in vigoare;
    p) cheltuielile cu dobanzile aferente imprumuturilor, altele decat cele acordate de banci si de alte persoane juridice autorizate potrivit legii, care depasesc dobanzile active (medii) ale bancilor, comunicate de Banca Nationala a Romaniei;
    r) cheltuielile cu serviciile, inclusiv de management sau consultanta, in situatia in care nu sunt justificate de un contract scris si pentru care nu pot fi verificati prestatorii in legatura cu natura acestora. Nu sunt deductibile serviciile facturate de persoane fizice si juridice nerezidente, in situatia in care plata acestora determina pierdere la nivelul unui exercitiu financiar sau in situatia in care aceste servicii nu sunt aferente activitatii entitatii din Romania.
    In acelasi sens vor fi analizate si furnizarile de bunuri si de servicii intre persoanele juridice controlate in comun sau care participa sub orice forma la conducerea ori la controlul beneficiarului acestora;
    s) cheltuielile determinate de diferentele nefavorabile de valoare ale titlurilor de participare, inregistrate la societatea la care se detin participatiile, cu exceptia celor determinate de vanzarea-cumpararea acestora."
    6. Articolul 5 se completeaza cu alineatele (4) si (5) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Contribuabilii care achizitioneaza incepand cu data de 1 ianuarie 2000 echipamente tehnologice (masini, utilaje, instalatii de lucru) si mijloace de transport, cu exceptia autoturismelor, beneficiaza de o deducere, din profitul impozabil aferent exercitiului financiar, a unei cote de 10% din pretul de achizitie al acestora. Deducerea se calculeaza in luna in care se realizeaza achizitia, numai din punct de vedere fiscal, prin inscrierea la cheltuieli deductibile in declaratia de impunere a sumelor respective. In situatia in care se realizeaza pierdere, aceasta se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani.
    (5) Pentru investitiile efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2000 in autoturisme cu o valoare mai mare decat echivalentul in lei a 12.000 euro, nu este permisa deducerea la calculul profitului impozabil a partii din amortizarea lunara care depaseste aceasta valoare.
    Fac exceptie de la prevederile alineatului precedent societatile de leasing, pentru bunurile de aceasta natura care fac obiectul unui contract de leasing operational."
    7. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    Contribuabilii care au incasat printr-un cont bancar din Romania venituri in valuta din exportul bunurilor realizate din activitatea proprie, direct sau prin contract de comision, precum si din prestari de servicii platesc o cota de impozit de 5% pentru partea din profitul impozabil care corespunde ponderii acestor venituri in volumul total al veniturilor. Reducerea se calculeaza lunar, iar sumele aferente acesteia se repartizeaza ca surse proprii de finantare."
    8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani.
    Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.
    Nu se recupereaza pierderea fiscala inregistrata de persoana juridica, in cazul in care are loc divizarea sau fuziunea.
    Contribuabilii care pe o perioada de 3 ani consecutivi au realizat numai pierderi intra automat in obiectivul de control al organului fiscal pentru constatarea cauzelor care au dus la nerealizare de profit.
    In cazul persoanelor juridice straine prevederile alineatelor precedente se aplica luandu-se in considerare numai activitatile economice, cotele de participare, profiturile si pierderile atribuite sediului permanent din Romania.
    (2) In situatia lichidarii, fuziunii, divizarii unui contribuabil, la determinarea profitului impozabil se includ si profiturile ce rezulta din evaluarea patrimoniului, daca succesorul in drept al contribuabilului nu garanteaza continuitatea impozitarii conform prevederilor prezentei ordonante."
    9. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) In sensul prezentei ordonante, sediu permanent inseamna locul prin intermediul caruia orice activitate a unei persoane fizice sau juridice straine este, in intregime sau in parte, condusa direct sau prin intermediul unui agent dependent.
    Sediul permanent include: un loc de conducere, o sucursala, un birou, un sediu secundar, o fabrica, un magazin, un atelier, o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    Un santier de constructii sau un loc unde au fost aduse echipamente pentru constructii, un proiect de montaj sau de instalare, activitatile de supraveghere, consultanta si furnizarea de servicii pentru acelasi proiect sau proiecte conexe devin sediu permanent, daca au o durata mai mare de 12 luni.
    Un sediu permanent nu include: folosirea de instalatii in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau de marfuri, mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii, mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri numai in scopul prelucrarii de catre o alta persoana juridica, mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri pentru expunerea lor in cadrul unui targ comercial sau in cadrul unei expozitii si pot fi si vandute la incheierea targului sau expozitiei. Sediul permanent nu include nici un loc fix de afaceri destinat cumpararii de produse, marfuri sau colectarii de informatii, mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul desfasurarii de activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar, pentru orice combinare a activitatilor mentionate, cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    Independent de aceste prevederi, cand o persoana fizica sau juridica - alta decat un agent cu statut independent - actioneaza in numele unei intreprinderi si are si exercita imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere se considera ca are un sediu permanent in privinta oricaror activitati pe care persoana le exercita pentru intreprindere, in afara de cazul in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate la alineatul precedent.
    O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite, inscrise in documentele de constituire.
    Prin agent dependent se intelege persoana fizica, juridica sau alta entitate, care isi desfasoara activitatea in Romania in numele, pe contul si sub controlul unei persoane fizice sau juridice straine, in baza unui inscris intre acestia, care incheie contracte in numele acestora, cu exceptia reprezentantelor autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei.
    Reprezentantul legal al sediului permanent este obligat ca inainte de inceperea activitatii sa il inregistreze la organul fiscal teritorial in raza caruia urmeaza sa activeze.
    (2) Pentru contribuabilii prevazuti la art. 1 lit. c) impozitul datorat se calculeaza, se retine si se varsa de catre persoana juridica.
    (3) Pentru reflectarea reala a profitului impozabil al sediului permanent se scad numai cheltuielile aferente realizarii veniturilor acestuia, avand in vedere prevederile art. 4. De asemenea, la determinarea profitului impozabil al sediilor permanente vor fi avute in vedere urmatoarele reguli:
    a) relatia dintre o societate comerciala straina si sediul permanent al acesteia nu poate fi stabilita juridic prin conventii (contracte). In consecinta, operatiunile la care acestea participa nu genereaza profit, iar ca urmare a derularii acestor operatiuni sediul permanent nu inregistreaza pierdere;
    b) tot ceea ce nu reprezinta cheltuieli sau venituri la societatea comerciala straina nu poate fi cheltuiala sau venit al sediului permanent;
    c) circulatia bunurilor si a finantarilor intre acestea, precum si cedarea bunurilor mobile si imobile nu duc la realizarea de profituri sau de pierderi.
    (4) Persoanele juridice straine care nu desfasoara activitati printr-un sediu permanent in Romania si persoanele fizice straine platesc, pentru veniturile brute realizate in Romania, impozit prin retinere la sursa conform legislatiei in vigoare.
    (5) Reglementarile conventiilor de evitare a dublei impuneri prevaleaza fata de prevederile prezentei ordonante.
    In situatia in care cotele de impozitare din legislatia interna sunt mai favorabile decat cele din conventiile de evitare a dublei impuneri, se aplica cotele de impozitare mai favorabile."
    10. Articolul 13 se completeaza cu alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Deducerea impozitului pe profit, platit in strainatate, se efectueaza la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei la inchiderea anului financiar, iar diferentele de curs pana la data platii efective sunt cheltuieli deductibile.
    Pentru impozitele platite reprezentand retineri la sursa asupra veniturilor de natura dividendelor, redeventelor, dobanzilor sau altor venituri similare deducerea se efectueaza la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei in ziua precedenta platii."
    11. Articolul 17 se abroga.
    12. Alineatul (3) al articolului 21 se abroga.
    13. Alineatul (2) al articolului 22 se completeaza cu urmatorul text:
    "La estimarea valorii de piata a tranzactiilor vor fi utilizate urmatoarele metode:
    a) metoda compararii preturilor, in care pretul de vanzare al contribuabilului se compara cu preturile practicate de alte entitati independente de acesta, atunci cand sunt vandute produse sau servicii comparabile;
    b) metoda "cost plus", in care pretul obisnuit al pietei trebuie determinat ca valoare a costurilor principale, marite cu o rata de profit similara domeniului de activitate al contribuabilului;
    c) metoda pretului de "revanzare", in care pretul pietei este pretul folosit in cazul vanzarilor produselor si serviciilor catre entitati independente, diminuat de cheltuielile de comercializare si o rata de profit.
    Daca aplicarea acestor metode pentru estimarea valorii de piata a tranzactiilor nu este posibila, iar pretul de vanzare este mai mic decat costul de achizitie sau de productie, partea neacoperita de venituri este o cheltuiala nedeductibila.
    Aplicarea acestor metode se va realiza, daca un contribuabil:
    - va avea avantaj prin relatiile cu un alt contribuabil care este beneficiarul unei facilitati fiscale (scutire, reduceri de impozit); sau
    - relatia (tranzactia) este cu un alt contribuabil care detine la acesta parti de capital; sau
    - este implicat intr-o relatie de natura economica cu un alt contribuabil si in legatura cu aceasta relatie realizeaza o activitate in favoarea unui asemenea contribuabil in termeni mai avantajosi si intr-o forma diferita fata de cele acceptate in general (in aceeasi perioada si in aceleasi conditii) pentru indeplinirea activitatii respective, ceea ce are ca rezultat denaturarea veniturilor sale sau raportarea unor venituri mai mici care ar fi fost realizate in conditii normale cu alti parteneri.
    Pentru definirea metodelor, modalitatilor si a procedurilor de aplicare a acestor metode, in termen de 90 de zile de la publicarea prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei Ministerul Finantelor va elabora instructiuni de aplicare, aprobate prin hotarare a Guvernului."
    14. Articolul 30 se abroga.
    15. Articolul 31 se abroga.
    16. Articolul 35 se completeaza cu alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Promovarea de reglementari legislative privind impunerea veniturilor persoanelor juridice se va face numai cu respectarea principiilor din prezenta ordonanta si numai prin acte normative speciale privind impozitele si taxele."
    Art. 2
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta isi inceteaza valabilitatea orice prevederi legale care acorda scutiri de la plata impozitului pe profit, reduceri de impozit pe profit sau stipuleaza aplicarea altor cote de impozit pe profit decat cele prevazute la pct. 4 din prezenta ordonanta de urgenta.
    (2) Nu intra sub incidenta alin. (1) contribuabilii care beneficiaza de prevederile art. 3 lit. d) si e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/1999 privind unele masuri pentru dezvoltarea activitatii economice.
    Art. 3
    (1) Dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta se aplica si profesiilor de avocat si de notar public, daca membrii acestor profesii isi vor reorganiza activitatea profesionala sub forma unei societati comerciale cu raspundere limitata al carei unic obiect de activitate sa fie exercitarea profesiei.
    (2) Nu poate fi asociat intr-o astfel de societate comerciala decat cel care are calitatea de avocat sau de notar public, dupa caz.
    Art. 4
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2000.
    Art. 5
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
    - art. 68 din Legea nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 21 octombrie 1991, cu modificarile ulterioare;
    - art. 34 alin. 2 lit. a) si b) din Legea petrolului nr. 134/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 301 din 29 decembrie 1995;
    - art. 178 din Legea nr. 109/1996 privind organizarea si functionarea cooperatiei de consum si a cooperatiei de credit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 252 din 18 octombrie 1996, cu modificarile ulterioare;
    - prevederile referitoare la impozitul pe profit cuprinse in art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 63/1997 privind stabilirea unor facilitati pentru dezvoltarea turismului rural, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 187/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 394 din 16 octombrie 1998;
    - art. 1 din Legea nr. 30/1999 pentru sprijinirea exporturilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 35 din 28 ianuarie 1999;
    - art. 13 lit. c), e) si f), art. 13^1, art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/1997 privind stimularea investitiilor directe, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 386 din 30 decembrie 1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 241/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 483 din 16 decembrie 1998;
    - prevederile referitoare la impozitul pe profit cuprinse in art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 303 din 29 iunie 1999;
    - art. 23, 24, 26 si 27 din Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 349 din 23 iulie 1999;
    - art. 6 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 326 din 29 august 1998, cu modificarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 304/1999 pentru aprobarea Normelor privind limitele legale de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 180 din 28 aprilie 1999.
    Art. 6
    Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, aprobata si modificata prin Legea nr. 73/1996, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 12 martie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
             MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la OUG 217/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 217 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 217/1999
Legea 133 1999
privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii
OUG 98 1999
privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective
Hotărârea 304 1999
pentru aprobarea Normelor privind limitele legale de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare
Legea 30 1999
pentru sprijinirea exporturilor
Ordonanţa 116 1998
privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international
OUG 92 1997
privind stimularea investitiilor directe
Ordonanţa 63 1997
privind stabilirea unor facilitati pentru dezvoltarea turismului rural
Legea 109 1996
privind organizarea si functionarea cooperatiei de consum si a cooperatiei de credit
Legea 134 1995
Legea petrolului
Ordonanţa 70 1994
privind impozitul pe profit
Legea 64 1991
privind brevetele de inventie
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu