E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă Hotărârea 759 1995
Ordonanţa 70 1994 republica Ordonanţa 70 1994
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 modifica Ordonanţa 18 1994
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Ordonanţa 3 1994
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 2 din actul Legea 67 1993
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 3 din actul Legea 67 1993
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 modifica Ordonanţa 17 1993
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Ordonanţa 15 1993
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă Hotărârea 557 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 modifica Ordonanţa 14 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 1 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 2 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 3 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 4 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 5 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 7 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 8 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 9 din actul Legea 54 1992
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă Hotărârea 804 1991
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă Legea 55 1991
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 14 din actul Legea 35 1991
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 15 din actul Legea 35 1991
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 16 din actul Legea 35 1991
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 modifica articolul 27 din actul Legea 33 1991
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă Legea 12 1991
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 modifica articolul 8 din actul Legea 15 1990
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Decretul 125 1977
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 modifica Decretul 394 1973
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă articolul 1 din actul Decretul 276 1973
Articolul 37 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogă Decretul 425 1972
A fost modificat de:
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Ordin 957 2002
Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 36 din actul Legea 414 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Decizia 3 2002
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Decizia 3 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 3 din actul OUG 163 2001
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Legea 576 2001
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 53 2001
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu articolul 2 din actul Ordonanţa 24 2001
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Legea 430 2001
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu articolul 13 din actul Legea 332 2001
Articolul 7 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu articolul 2 din actul OUG 95 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu articolul 3 din actul OUG 95 2001
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Legea 294 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 189 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 189 2001
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 189 2001
Articolul 5 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Legea 189 2001
Articolul 7 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 189 2001
Articolul 12 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 189 2001
Articolul 13 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 189 2001
Articolul 21 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 189 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 2 din actul OUG 31 2001
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Hotărârea 1394 2000
Articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994 completat de articolul 1 din actul OUG 246 2000
Articolul 5 din actul Ordonanţa 70 1994 completat de OUG 139 2000
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 108 2000
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Hotărârea 402 2000
Articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 8 din actul Legea 76 2000
Articolul 35 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Hotărârea 326 2000
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Circulara 10 2000
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu OUG 6 2000
Articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 2 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 5 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 7 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 8 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 12 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 13 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 17 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 21 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 22 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 30 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 31 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 35 din actul Ordonanţa 70 1994 completat de articolul 1 din actul OUG 217 1999
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 127 1999
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 47 1999
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Hotărârea 304 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Ordin 314 1999
Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Legea 249 1998
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Legea 106 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 2 din actul Legea 106 1998
Articolul 29 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de Legea 73 1998
Articolul 1 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 5 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 30 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 35 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 2 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 5 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 7 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 8 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 18 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 19 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 23 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 24 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 25 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 26 din actul Ordonanţa 70 1994 abrogat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 28 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 40 1998
Articolul 2 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 18 din actul OUG 92 1997
Articolul 4 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 83 1997
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Ordin 2242 1997
Articolul 29 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 16 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 26 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 31 din actul Ordonanţa 70 1997
Articolul 29 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 20 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 28 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 12 din actul Legea 105 1997
Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 32 din actul OUG 31 1997
Articolul 17 din actul Ordonanţa 70 1994 modificat de articolul 8 din actul Legea 72 1997
Ordonanţa 70 1994 in legatura cu Decizia 2 1997
Ordonanţa 70 1994 republicat de articolul 2 din actul Legea 73 1996
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 70 din 29 august 1994    * Republicata

privind impozitul pe profit

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 40 din 12 martie 1997


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 73 din 12 iulie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 174 din 2 august 1996, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Ordonanta Guvernului nr. 70 din 29 august 1994 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 246 din 31 august 1994 si a mai fost modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 34 din 25 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 202 din 31 august 1995 (aprobata prin Legea nr. 99 din 1 noiembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 8 noiembrie 1995) si prin Ordonanta Guvernului nr. 23 din 26 iulie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 175 din 5 august 1996.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Sunt obligati la plata impozitului pe profit, in conditiile prezentei ordonante, si denumiti in continuare contribuabili:
    a) persoanele juridice romane, pentru profitul impozabil obtinut din orice sursa, atat din Romania, cat si din strainatate;
    b) persoanele juridice straine care desfasoara activitati printr-un sediu permanent in Romania, pentru profitul impozabil aferent acelui sediu permanent;
    c) persoanele juridice si fizice straine care desfasoara activitati in Romania ca partener intr-o asociere ce nu da nastere unei persoane juridice, pentru toate veniturile rezultate din activitatea desfasurata in Romania;
    d)*) asocierile dintre persoanele fizice romane si persoanele juridice romane care nu dau nastere unei persoane juridice, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate. In acest caz, impozitul datorat se calculeaza, se retine si se varsa de catre persoana juridica.
    (2)*) Sunt exceptate de la plata impozitului pe profit:
    a) trezoreria statului, pentru operatiunile din fondurile publice derulate prin contul general al trezoreriei;
    b) institutiile publice, pentru fondurile publice constituite, inclusiv pentru veniturile extrabugetare si disponibilitatile realizate si utilizate potrivit Legii privind finantele publice, daca legea nu prevede altfel;
    c) organizatiile de nevazatori si de invalizi, asociatiile persoanelor handicapate si unitatile economice ale acestora, constituite potrivit prevederilor Legii nr. 21/1924 pentru persoanele juridice;
    d) asociatiile de binefacere;
    e) cooperativele care functioneaza ca unitati protejate, special organizate, potrivit legii;
    f) unitatile apartinand cultelor religioase, pentru veniturile obtinute din producerea si valorificarea obiectelor si produselor necesare activitatii de cult, mentionate la art. 1 din Legea nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult.
    (3) Veniturile si cheltuielile persoanelor juridice fara scop lucrativ ce se iau in calcul la determinarea profitului impozabil sunt numai cele aferente activitatilor economice desfasurate cu scopul obtinerii de profit.
------------
    *) Art. 1 alin. (1) lit. d) si alin. (2) au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 2
    (1) Cota de impozit pe profit este de 38%, cu exceptiile prevazute in prezenta ordonanta.
    (2)*) Contribuabilii avizati si atestati de Ministerul Finantelor in conditiile legii, care obtin venituri si in domeniul jocurilor de noroc, precum si cei care obtin venituri din activitatea barurilor de noapte si a cluburilor de noapte, platesc o cota aditionala de impozit de 22% asupra partii din profitul impozabil care corespunde ponderii veniturilor inregistrate din aceste activitati in volumul total al veniturilor.
    (3) In cazul Bancii Nationale a Romaniei, cota de impozit pe profit este de 80% si se aplica asupra veniturilor ramase dupa scaderea cheltuielilor deductibile si a fondului de rezerva, potrivit legii.
    (4) Profitul impozabil al unei persoane juridice straine realizat printr-un sediu permanent in Romania se impoziteaza cu o cota aditionala de impozit pe profitul acesteia de 6,2% .
    (5)*) Cota de impozit pe profit, in cazul contribuabililor care realizeaza anual cel putin 80% din venituri din agricultura, este de 25% . In sensul prezentei ordonante, prin agricultura se intelege activitatea desfasurata in domeniul culturii vegetale, cresterii animalelor pentru prasila, productie, reproductie, selectie si in piscicultura, din care se obtin materii prime cu sau fara prelucrarea ulterioara a acestora pe capacitati proprii, cu exceptia culturii florilor, plantelor ornamentale si a tutunului.
------------
    *) Art. 2 alin. (2) si (5) au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 3
    (1) Anul fiscal al fiecarui contribuabil este anul calendaristic.
    (2) Cand un contribuabil se infiinteaza, se reorganizeaza prin divizare, comasare, fuziune sau se lichideaza in cursul unui an fiscal, perioada impozabila este perioada din anul fiscal pentru care contribuabilul a existat.

    CAP. 2
    Determinarea profitului impozabil

    Art. 4*)
    (1) Profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile din livrarea bunurilor mobile, a bunurilor imobiliare pentru care s-a transferat dreptul de proprietate, servicii prestate si lucrari executate, inclusiv din castiguri din orice sursa, si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, dintr-un an fiscal, la care se adauga cheltuielile nedeductibile.
    (2) Pentru determinarea profitului impozabil, cheltuielile sunt deductibile numai daca sunt aferente realizarii veniturilor si cele considerate deductibile conform prevederilor legale in vigoare. Cand o cheltuiala este aferenta mai multor activitati, ea se repartizeaza pe activitatile respective.
    (3) Pentru determinarea profitului impozabil, cheltuielile pentru care nu se admite deducerea sunt:
    a) impozitul pe profit, datorat conform prezentei legi, precum si impozitul pe venitul realizat din strainatate;
    b) amenzile sau penalitatile datorate catre autoritati romane sau straine;
    c) cheltuielile pentru protocol, reclama si publicitate care depasesc limitele prevazute de legea bugetara anuala;
    d) sumele utilizate pentru constituirea sau majorarea rezervelor si provizioanelor peste limita legala, cu exceptia celor create de banci in limita a 2% din soldul creditelor acordate si a fondului de rezerva potrivit Legii nr. 33/1991 privind activitatea bancara, a rezervelor tehnice ale societatilor de asigurare si reasigurare create conform prevederilor legale in materie, precum si a fondului de rezerva, in limita a 5% din profitul contabil anual, pana ce acesta va atinge a cincea parte din capitalul social;
    e) sumele care depasesc limitele cheltuielilor considerate deductibile, conform legii bugetare anuale.
    (4) Cheltuielile de sponsorizare sunt deductibile in limita cotei prevazute in Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea.
    (5) Limitele cheltuielilor deductibile se aplica lunar astfel incat la finele anului fiscal sa se incadreze in prevederile dispozitiilor legale in vigoare.
    (6) Contribuabilii care au in componenta unitati fara personalitate juridica determina limitele cheltuielilor deductibile la nivelul unitatii cu personalitate juridica.
------------
    *) Art. 4 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 5*)
    Amortizarea activelor corporale si necorporale se face in concordanta cu prevederile legale in vigoare.
------------
    *) Art. 5 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 6*)
    Profitul impozabil stabilit potrivit art. 4 si impozitul pe profit se calculeaza si se evidentiaza lunar, cumulat de la inceputul anului fiscal.
------------
    *) Art. 6 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 7*)
    (1) Impozitul pe profit se reduce astfel:
    a) proportional cu ponderea persoanelor considerate, potrivit legii, handicapate sub aspectul capacitatii lor fizice si intelectuale, pentru contribuabilul cu un numar de peste 250 de salariati, care a creat locuri de munca protejate, special organizate, si are angajate cel putin 3% persoane handicapate;
    b) cu 50%, in cazul contribuabililor care incaseaza venituri in valuta din exportul bunurilor realizate din activitate proprie, din prestari de servicii internationale, pentru partea din profitul impozabil care corespunde ponderii acestor venituri in volumul total al veniturilor;
    c) cu 50% pentru profitul folosit in anul fiscal curent la modernizarea tehnologiilor de fabricatie sau la extinderea activitatii in scopul obtinerii de profituri suplimentare, precum si pentru investitii destinate protejarii mediului inconjurator, care se concretizeaza in active corporale si necorporale amortizabile, dupa consumarea celorlalte surse de finantare a investitiilor, inclusiv a creditelor pentru investitii. Sumele echivalente reducerii se folosesc cu aceeasi destinatie.
    (2) Reducerea prevazuta la art. 50 din Legea nr. 77/1994 privind asociatiile salariatilor si membrilor conducerii societatilor comerciale care se privatizeaza are prioritate fata de reducerile mentionate mai sus, acestea aplicandu-se in ordinea prezentata in acest articol.
    (3) Reducerile mentionate in acest articol se calculeaza lunar, cumulat de la inceputul anului, cu exceptia celei prevazute la alin. (1) lit. a), care se calculeaza lunar.
    (4) Suma totala a reducerilor mentionate in acest articol nu poate depasi 50% din impozitul pe profit determinat inainte de aplicarea reducerilor.
------------
    *) Art. 7 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 8*)
    Pierderea anuala declarata de contribuabili se recupereaza din profitul impozabil lunar obtinut in exercitiile fiscale urmatoare, fara a se depasi 36 de luni.
------------
    *) Art. 8 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    CAP. 3
    Determinarea veniturilor persoanelor nerezidente

    Art. 9*)
    Contribuabilii definiti la art. 1 alin. (1) lit. b) si c) datoreaza impozitul pentru activitatile desfasurate in Romania.
------------
    *) Art. 9 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 10*)
    Venitul este aferent unei activitati desfasurate in Romania, daca este:
    a) atribuibil unui sediu permanent din Romania al unei persoane juridice nerezidente;
    b) platit persoanelor juridice sau fizice nerezidente pentru serviciile prestate in Romania;
    c) obtinut din sau in legatura cu proprietati imobiliare situate in Romania, inclusiv inchirierea in scopul utilizarii unei asemenea proprietati si castigul obtinut prin instrainarea unui drept asupra unei astfel de proprietati;
    d) platit ca urmare a exploatarii resurselor naturale localizate in Romania, inclusiv castigul obtinut din vanzarea unui drept aferent unor asemenea resurse naturale;
    e) obtinut din instrainarea unui drept de proprietate;
    f) obtinut din instrainarea de catre un rezident roman, persoana juridica, a unei proprietati situate in strainatate, alta decat activele aferente desfasurarii unei activitati in afara teritoriului Romaniei;
    g) obtinut din dobanda, in cazul in care: datoria este garantata cu proprietati imobiliare situate in Romania; debitorul este o persoana juridica sau o persoana fizica rezidenta in Romania; creditul se refera la o afacere desfasurata in Romania.
------------
    *) Art. 10 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 11*)
    Orice alt venit care nu este mentionat la art. 10 este venit realizat pe teritoriul Romaniei, daca este platit de un rezident roman, de sau prin intermediul unui sediu permanent in Romania.
------------
    *) Art. 11 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 12
    (1) Prin sediu permanent se intelege locul prin intermediul caruia orice activitate a unei persoane fizice sau juridice straine este, total sau partial, condusa direct sau prin intermediul unui agent dependent.
    Sediul permanent include: un birou, inclusiv de conducere, o sucursala, o agentie, o fabrica, un magazin, un atelier, o mina, un loc de extractie a gazelor si petrolului sau orice alt loc din care se extrag resurse naturale.
    Un santier de constructii sau un loc unde au fost aduse echipamente pentru constructii, un proiect de montaj sau de instalare, activitatile de supraveghere, consultanta si furnizare de servicii pentru acelasi proiect sau proiecte conexe, devin sediu permanent daca au o durata mai mare de 12 luni.
    Un sediu permanent nu include: folosirea de spatii pentru depozitare sau distribuire de marfuri; mentinerea unor stocuri de marfuri si bunuri apartinand unei activitati, doar pentru stocarea si distribuirea acestora; mentinerea unor stocuri de marfuri apartinand unei activitati, pentru distribuirea lor catre o alta activitate, si mentinerea unui loc pentru colectare de informatii sau prestarea unor lucrari pregatitoare sau auxiliare.
    (2) Prin rezident se intelege o persoana juridica romana sau orice persoana fizica care este domiciliata in, sau are un domiciliu stabil in Romania, sau care este prezenta in Romania pentru o perioada sau perioade care depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat.
    (3)*) Pentru reflectarea reala a profitului impozabil al sediului permanent se scad numai cheltuielile aferente realizarii veniturilor acestuia, avand in vedere si prevederile art. 4
    (4) Persoanele juridice straine care nu desfasoara activitati printr-un sediu permanent in Romania si persoanele fizice straine platesc, pentru veniturile brute realizate in Romania, impozit prin retinere la sursa conform legislatiei in vigoare.
------------
    *) Art. 12 alin. (3) a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 13
    (1) Persoana juridica romana are dreptul de a i se deduce din impozitul pe profit datorat in Romania o suma echivalenta cu impozitul pe venitul din sursa externa platit direct sau prin retinere la sursa in strainatate, pe baza de documente care atesta plata, confirmate de autoritatile fiscale straine.
    (2) Suma deducerii este la nivelul prevazut la alin. (1), dar nu mai mult
decat impozitul pe profit calculat prin aplicarea cotei impozitului pe profit prevazuta in prezenta ordonanta asupra veniturilor pe fiecare sursa de venit externa, dupa ce s-au scazut cheltuielile deductibile aferente acestora.
    Art. 14
    Pierderile legate de veniturile din surse externe se deduc numai din aceste venituri, separat pe fiecare sursa de venit.

    CAP. 4
    Plata si controlul impozitului pe profit

    Art. 15*)
    (1) Plata impozitului pe profit se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator, cu exceptia Bancii Nationale a Romaniei si a societatilor bancare care efectueaza plati lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se calculeaza impozitul.
    (2) Banca Nationala a Romaniei si societatile bancare au obligatia sa plateasca in contul impozitului pe profit, pentru luna decembrie a fiecarui an fiscal, o suma egala cu impozitul datorat pe luna noiembrie a aceluiasi an, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator, urmand ca regularizarea pe baza datelor din bilantul contabil sa se efectueze pana la termenul prevazut pentru depunerea bilantului contabil.
    (3) Contribuabilii, altii decat cei prevazuti la alineatul precedent, au obligatia sa plateasca in contul impozitului pe profit pentru trimestrul IV, pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator, o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pe lunile octombrie si noiembrie, iar pentru luna decembrie adauga o suma echivalenta cu impozitul calculat pentru luna noiembrie, urmand ca regularizarea pe baza datelor din bilantul contabil sa se efectueze pana la termenul prevazut pentru depunerea bilantului contabil.
------------
    *) Art. 15 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 16
    (1)*) In cursul anului fiscal, contribuabilii au obligatia de a depune declaratia de impunere pana la termenul de plata al impozitului inclusiv, urmand ca dupa definitivarea impozitului pe profit pe baza datelor din bilantul contabil anual sa depuna declaratia de impunere pentru anul fiscal expirat pana la termenul prevazut pentru depunerea bilantului contabil.
    (2) Contribuabilii sunt raspunzatori pentru calculul impozitelor declarate si pentru depunerea in termen a declaratiei de impunere.
    (3) Declaratia de impunere se semneaza de catre directorul general sau orice alta persoana autorizata, potrivit legii, sa-l reprezinte pe contribuabil.
------------
    *) Art. 16 alin. (1) a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 17*)
    (1) In cazul in care organele fiscale considera ca stabilirea impozitului pe profit nu a fost facuta conform prezentei ordonante, acestea vor face un nou calcul al impozitului si vor comunica in scris contribuabilului modul de stabilire a acestuia.
    (2) Stabilirea impozitului pe profit va fi facuta de organul fiscal si in cazul in care contribuabilul nu a completat declaratia de impunere sau nu a furnizat informatiile necesare pentru a determina obligatia fiscala.
    (3) Sarcina de a dovedi ca stabilirea impozitului pe profit de catre organele fiscale nu este reala revine contribuabilului, acesta avand, in continuare, obligatia de a depune declaratia de impunere.
    (4) Contribuabilul trebuie sa plateasca impozitul pe profit care a fost stabilit conform alin. (1) si (2) pe baza instiintarii de plata, la data si locul stabilite in instiintare.
    (5) Organul fiscal competent poate incheia un acord scris cu contribuabilul, conform caruia acestuia din urma ii este permis sa plateasca in rate impozitul pe profit si profitul net al regiilor autonome, daca acordul va facilita incasarea integrala a obligatiei de plata, in care sens Ministerul Finantelor va stabili competentele unitatilor fiscale teritoriale.
------------
    *) Art. 17 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 18*)
    (1) Plata impozitelor reglementate de prezenta ordonanta se face in lei.
    (2) In situatiile in care plata veniturilor catre beneficiarul de venit se face in valuta, plata impozitelor, a taxelor sau a eventualelor majorari de intarziere si a amenzilor se efectueaza in lei proveniti din schimb valutar la cursul in vigoare la data platii. Dovada platii acestora se face cu documentul de plata la extern de catre contribuabilul care are obligatia de a calcula, de a retine si de a varsa impozitul aferent veniturilor in valuta la societatea bancara la care acesta isi are deschis contul in valuta, insotit de documentele de schimb valutar.
------------
    *) Art. 18 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 19
    (1)*) In cazul in care orice suma reprezentand o obligatie fiscala nu este platita la data stabilita prin prezenta ordonanta, contribuabilul este obligat sa plateasca majorari de intarziere la aceasta suma pentru perioada cuprinsa intre termenul de plata prevazut de ordonanta si data la care obligatia fiscala este efectuata, inclusiv. Majorarea va fi, de asemenea, platita si de organul fiscal pentru sumele platite in plus ca impozit si nerestituite in termenul prevazut la alin. (2).
    (2)*) In cazul unei plati peste suma impozitului datorat, majorarea de intarziere se calculeaza dupa 30 de zile de la data depunerii cererii contribuabilului de restituire a diferentei conform art. 25. Daca termenul stabilit mai sus este anterior datei obligatorii de plata a impozitului, majorarea se calculeaza de la data obligatiei de plata a impozitului.
    (3) In scopul calcularii majorarii de intarziere, potrivit acestui articol, cand impozitul pe profit a fost stabilit conform art. 17 alin. (2), termenul pentru plata impozitului ramane data stabilita pentru depunerea declaratiei de impunere initiala, nu data stabilita prin instiintarea de plata, conform art. 17 alin. (4).
------------
    *) Art. 19 alin. (1) si (2) au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 20
    Constatarea, controlul, urmarirea si incasarea impozitelor, precum si a majorarilor de intarziere aferente, reglementate de prezenta ordonanta, se efectueaza de organele fiscale din subordinea directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti.
    Art. 21
    (1) Un inspector fiscal sau alt angajat al unei unitati fiscale, autorizat in acest sens, are dreptul de a intra in orice incinta de afaceri a contribuabilului sau in alte incinte deschise publicului, fara o instiintare prealabila, in scopul determinarii obligatiilor fiscale ale acestuia sau al colectarii impozitelor datorate si neplatite la termen. Accesul este permis in cursul orelor normale de serviciu, iar in afara acestora, numai cu autorizarea scrisa a conducerii unitatii fiscale, justificata de necesitatea controlului.
    (2) Un inspector fiscal sau un alt angajat al unei unitati fiscale, autorizat in acest sens in scopul determinarii obligatiei fiscale a contribuabilului sau al incasarii impozitelor datorate si neplatite la termen, are dreptul sa intre si in locuinta, dar numai cu consimtamantul contribuabilului sau al proprietarului, dupa caz, iar in lipsa acestui consimtamant, in baza unei hotarari judecatoresti pronuntate de instanta judecatoreasca, la cererea conducerii unitatii fiscale care este obligata sa motiveze necesitatea accesului in locuinta.
    (3) In verificarile facute conform prevederilor alin. (1) si (2) din prezentul articol, un inspector fiscal sau alt angajat al unei unitati fiscale imputernicit in acest sens poate:
    a) lua un extras sau face o copie de pe orice document sau inregistrare contabila;
    b) retine orice document sau orice element material care poate constitui o proba sau o dovada in determinarea obligatiilor fiscale ale contribuabilului;
    c) sa solicite ajutorul, cooperarea si asistenta contribuabilului sau persoanelor care-l reprezinta pentru indeplinirea prevederilor de la lit. a) si b).
    Art. 22
    (1) In vederea determinarii obligatiilor fiscale, potrivit prevederilor prezentei ordonante, organele fiscale au dreptul de a controla si:
    a) operatiunile care au ca scop evitarea sau diminuarea platii impozitelor;
    b) operatiunile efectuate in numele contribuabilului, dar in favoarea asociatilor, actionarilor sau persoanelor ce actioneaza in numele acestora;
    c) datoriile asumate de contribuabili in contul unor imprumuturi facute sau garantate de actionari, asociati sau de persoanele ce actioneaza in numele acestora, in vederea reflectarii reale a operatiunii;
    d) distribuirea, impartirea, alocarea veniturilor, deducerile, creditele sau reducerile intre doi sau mai multi contribuabili, sau acele operatiuni controlate, direct sau indirect, de persoane care au interese comune, in scopul prevenirii evaziunii fiscale si pentru reflectarea reala a operatiunilor.
    (2) In cazul tranzactiilor dintre contribuabili sau dintre acestia si o persoana fizica sau o entitate fara personalitate juridica, care participa sub orice forma la conducerea, controlul sau capitalul altui contribuabil sau altei entitati, fara personalitate juridica, valoarea ce va fi recunoscuta de autoritatea fiscala este valoarea de piata a tranzactiilor.
    La fel se procedeaza si atunci cand contribuabilul sau cealalta persoana sau entitate sunt asociati, respectiv actionari in comun, si nu detin controlul, asa cum este prevazut mai sus.
    Art. 23
    (1) In cazul in care ultima zi de plata a impozitului sau de depunere a documentelor cerute de prezenta ordonanta este zi nelucratoare, sumele, respectiv documentele se considera depuse in termen daca acestea se depun in ziua lucratoare imediat urmatoare.
    (2) O declaratie, o contestatie sau orice alt document este considerat ca fiind completat si transmis organelor fiscale la data inregistrarii, iar in cazul transmiterii prin posta, se ia in considerare data de pe stampila postei.
    Art. 24
    Impozitele si majorarile de intarziere care nu au fost platite in termen si in conditiile prevazute de prezenta ordonanta sunt recuperate conform prevederilor legale.
    Art. 25*)
    (1) In cazul unei cereri pentru restituirea unei plati de impozite peste suma datorata, depusa in termenul stabilit prin prezenta ordonanta, organul fiscal va putea compensa suma acelei plati, asa cum a fost determinata de acesta, inclusiv majorarea de intarziere aferenta, prevazuta de aceasta ordonanta, cu alte obligatii fiscale ale contribuabilului care a facut plata peste nivelul impozitului datorat.
    (2) Organele fiscale vor restitui, pe baza de cerere, in lipsa altor datorii scadente ale contribuabilului, sumele platite in plus.
    (3) Compensarea sau restituirea va putea fi facuta si din oficiu de catre organele fiscale, fara o cerere de restituire prealabila. Despre masura luata va fi instiintat si contribuabilul.
    (4) Nu se admit compensari ale impozitului cu eventuale creante detinute de contribuabili asupra statului, altele decat cele de natura fiscala.
------------
    *) Art. 25 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 26
    (1) Termenul de prescriptie pentru stabilirea impozitelor prevazute de prezenta ordonanta este de 5 ani de la data la care a expirat termenul de depunere a declaratiei de impunere.
    (2) Cererile pentru compensarea sau restituirea de plati ale impozitului peste suma datorata nu pot fi facute dupa 5 ani de la data obligatiei depunerii declaratiei de impunere.
    Art. 27
    (1) Functionarii publici din cadrul unitatilor fiscale, inclusiv persoanele care nu mai detin aceasta calitate, sunt obligati sa pastreze secretul asupra informatiilor pe care le detin urmare exercitarii atributiilor de serviciu, referitoare la un contribuabil.
    (2) Informatiile referitoare la un contribuabil pot fi transmise numai in urmatoarele situatii:
    a) altor autoritati cu atributii fiscale, in scopul realizarii unor obligatii ce decurg din aplicarea unei legi fiscale;
    b) unei autoritati din domeniul muncii si protectiei sociale, care face plati de asigurari sociale sau alte plati similare;
    c) autoritatilor fiscale ale altei tari, in baza unei conventii pentru evitarea dublei impuneri;
    d) autoritatilor judiciare competente, potrivit legii.
    (3) Persoana care primeste informatii fiscale, conform alin. (2), este obligata sa pastreze secretul fiscal asupra informatiilor primite.
    (4) Informatia referitoare la un contribuabil poate fi transmisa si unei alte persoane numai cu consimtamantul scris al contribuabilului.
    (5) Nerespectarea obligatiei de pastrare a secretului fiscal se pedepseste potrivit legii penale.
    Art. 28
    (1) Un contribuabil care considera ca impunerea facuta de un organ fiscal este incorecta poate face cerere de revizuire a acesteia la organele directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz. Cererea trebuie facuta in scris, in termen de 20 de zile de la data cand contribuabilul a primit instiintarea. Cererea trebuie sa fie motivata si insotita de acte doveditoare.
    (2) In termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii de revizuire, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti sunt obligate sa se pronunte printr-o decizie motivata, care se comunica contribuabilului.
    (3) Impotriva deciziei emise de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti, contribuabilul poate face contestatie la Ministerul Finantelor, in termenul prevazut la alin. (1).
    Ministerul Finantelor este obligat sa se pronunte printr-o decizie motivata in termen de 40 de zile de la inregistrarea contestatiei, care se comunica contribuabilului.
    (4)*) Termenul de solutionare a cererii de revizuire a impunerii facute de organul fiscal, inregistrata la directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti, precum si a contestatiilor inregistrate la Ministerul Finantelor, incepe sa curga de la data la care contribuabilul a depus documentatia, potrivit normelor stabilite de Ministerul Finantelor pentru solutionarea cauzelor, potrivit legii.
    (5) Decizia Ministerului Finantelor poate fi contestata la curtea de apel in a carei raza teritoriala isi are sediul sau, dupa caz, domiciliul contribuabilul.
    Impotriva hotararii curtii de apel se poate face recurs la Curtea Suprema de Justitie, in termen de 15 zile de la comunicare.
    (6) Cererile de revizuire cu privire la impozitul pe profit si a majorarilor de intarziere aferente sunt supuse unei taxe de timbru de 2% din suma contestata. Taxa de timbru nu poate fi mai mica de 10.000 lei.
    Contestatiile se timbreaza cu jumatate din suma platita la cererile de revizuire. Taxa de timbru se datoreaza indiferent daca o alta cerere de revizuire sau contestatie cu acelasi obiect, inregistrata si rezolvata anterior, a fost taxata.
    In vederea calcularii taxei de timbru, contribuabilii sunt obligati sa specifice in scris cuantumul sumei contestate.
    In situatia admiterii integrale sau partiale a cererii de revizuire sau a contestatiei, taxa de timbru se reduce proportional cu reducerea sumei contestate.
------------
    *) Art. 28 alin. (4) a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    CAP. 5
    Sanctiuni fiscale

    Art. 29
    (1) Constituie contraventii fiscale urmatoarele fapte, daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni:
    a) depunerea cu o intarziere de pana la 30 de zile inclusiv a declaratiei de impunere se sanctioneaza cu amenda egala cu 1% din impozitul datorat;
    b) depunerea declaratiei de impunere peste termenul prevazut la lit. a), precum si nefurnizarea informatiilor necesare pentru a determina obligatia fiscala se sanctioneaza cu amenda egala cu 2% din suma impozitului datorat;
    c) neplata in intregime a impozitului stabilit la data prevazuta se sanctioneaza cu amenda egala cu 3% din impozitul neplatit.
    Impozitul neplatit reprezinta diferenta dintre obligatia fiscala si suma impozitului platit la data la care contribuabilul era obligat sa o faca;
    d) neplata impozitului stabilit prin retinere la sursa se sanctioneaza cu amenda de 100% din impozitul ce trebuia retinut si varsat;
    e)*) nedepunerea in termenul prevazut de prezenta ordonanta a declaratiei de impunere, in cazul contribuabililor care nu inregistreaza profit, se sanctioneaza cu amenda de 0,1% din cifra de afaceri aferenta perioadei pentru care nu s-a depus declaratia.
    (2) Amenzile prevazute la alin. (1) trebuie platite in termen de 5 zile de la ramanerea definitiva a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei.
    Neplata in acest termen atrage dupa sine incasarea amenzilor care se face in aceleasi conditii ca si pentru impozitul la care se refera.
    (3) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor fiscale se fac de catre organele fiscale teritoriale ale Ministerului Finantelor.
    (4)*) Prevederile prezentei ordonante referitoare la contraventii fiscale se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 si 26.
----------
    *) Art. 29 alin. (1) lit. e) si alin. (4) au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 30
    Scutirile de impozit prevazute la art. 5 din Legea nr. 12/1991 privind impozitul pe profit si la art. 14 din Legea nr. 35/1991 privind regimul investitiilor straine, cu modificarile ulterioare, vor ramane valabile numai in cazul persoanelor juridice care s-au inregistrat la Registrul comertului inainte de 1 ianuarie 1995 si pentru care perioada de scutire nu a expirat. Scutirea opereaza pana la expirarea perioadei legale, cu conditia de a activa si realiza in continuare venituri, inca o perioada egala cu perioada de scutire. In caz contrar, impozitul pe profit se recalculeaza, inclusiv pentru perioada de scutire, potrivit reglementarilor existente la data acordarii facilitatilor.
    Art. 31
    Dividendele primite de o persoana juridica romana de la alta persoana juridica romana nu sunt supuse impozitului pe profit.
    Art. 32*)
    Metodologia de calcul si de reflectare in profit a operatiunilor legate de distribuirea activelor, in cazul lichidarilor partiale sau totale ale contribuabililor, precum si al reorganizarii acestora, va fi mentionata in instructiunile prevazute la art. 35.
------------
    *) Art. 32 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 33*)
    (1) Pierderile inregistrate pana la data de 1 ianuarie 1995 pot fi recuperate din profitul impozabil in anul 1995 si in anii urmatori, potrivit prevederilor legale existente pana la data de 1 ianuarie 1995.
    (2) Pierderea neta inregistrata in perioada de scutire poate fi recuperata din profiturile impozabile viitoare, conform prevederilor prezentei ordonante. Pierderea neta se calculeaza ca diferenta intre profitul impozabil aferent perioadei de scutire si pierderile inregistrate in aceeasi perioada.
------------
    *) Art. 33 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 34
    (1) Obligatiile fiscale reglementate prin prezenta ordonanta sunt venituri ale bugetului de stat.
    (2) Ca exceptie de la prevederile alin. (1), impozitul pe profit, majorarile si amenzile calculate potrivit prezentei ordonante si datorate de regiile autonome din subordinea consiliilor locale si consiliilor judetene sunt venituri ale bugetelor locale respective.
    Art. 35*)
    (1) Pana la punerea in aplicare a prevederilor prezentei ordonante, Guvernul va aproba, la propunerea Ministerului Finantelor, Instructiunile privind metodologia de calcul si formularistica corespunzatoare referitoare la impozitul pe profit.
    (2) Pentru aplicarea unitara a prevederilor prezentei ordonante se constituie Comisia centrala fiscala a impozitelor directe, coordonata de secretarul de stat care raspunde de activitatea veniturilor statului. Componenta comisiei se aproba prin ordin al ministrului finantelor.
    (3) Ordinele, modelele de formulare si normele de completare referitoare la impozitul pe profit, precum si deciziile comisiei prevazute la alin. (2) se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
------------
    *) Art. 35 a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 1997.

    Art. 36
    Prezenta ordonanta intra in vigoare incepand cu anul fiscal 1995.*)
-----------
    *) A se vedea si notele de subsol.

    Art. 37
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga: Legea nr. 12/1991 privind impozitul pe profit; Legea nr. 55/1991 pentru modificarea art. 5 din Legea nr. 12/1991 privind impozitul pe profit; Hotararea Guvernului nr. 804/1991 privind impozitul pe profit; art. 14, 15 si 16 din Legea nr. 35/1991 privind regimul investitiilor straine, astfel cum a fost modificata si completata prin Legea nr. 57/1993; Legea nr. 54/1992 privind impozitul pe sumele obtinute din vanzarea activelor societatilor comerciale cu capital de stat, cu exceptia art. 6; art. 1 din Decretul nr. 276/1973 pentru reglementarea impunerii unor venituri realizate din Republica Socialista Romania de persoanele fizice si juridice nerezidente, astfel cum a fost modificat prin Decretul nr. 125/1977 privind modificarea Decretului nr. 276/1973 pentru reglementarea impunerii unor venituri realizate din Republica Socialista Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, numai in ce priveste conditia de rezidenta; Decretul nr. 394/1973 privitor la impunerea veniturilor realizate din inchirieri de imobile, numai prevederile referitoare la persoane juridice; art. 8 alin. 1 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, astfel cum a fost modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 3/1994 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 15/1993 privind unele masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome; Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri pentru intarirea disciplinei financiare a agentilor economici, numai prevederile referitoare la majorarile de intarziere aferente veniturilor bugetare, reglementate de prezenta ordonanta; Ordonanta Guvernului nr. 14/1992 privind modificarea nivelului majorarilor de intarziere datorate pentru neplata in termen a veniturilor cuvenite bugetului, aprobata prin Legea nr. 114/1992, numai prevederile referitoare la cota majorarilor de intarziere aferente veniturilor bugetare reglementate prin prezenta ordonanta; Ordonanta Guvernului nr. 17/1993 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la reglementarile financiar gestionare si fiscale, numai contraventiile si sanctiunile referitoare la veniturile bugetare reglementate prin prezenta ordonanta; art. 27 alin. 2 din Legea nr. 33/1991 privind activitatea bancara; Hotararea Guvernului nr. 557/1992 privind unele masuri de constituire a fondului asigurarilor sociale pentru agricultori; art. 2 si 3 din Legea nr. 67/1993 privind constituirea si utilizarea fondului special pentru cercetare dezvoltare; Decretul nr. 425/1972 privind impozitul pe beneficiile societatilor mixte constituite in Republica Socialista Romania si Hotararea Guvernului nr. 759/1995 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, precum si orice alte dispozitii contrare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 70/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 70 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Rectificare - 2010
    caroline18@champlin.com password : caroline7793h3 kgorczany@windler.info password : kgorczany7237 okuneva.daniela@vonrueden.com password : 27934madisyn gaylord.madisyn@dietrich.org password : lordsky2882 ldickens@hickle.biz password : chickenengland7263 grady.lura@schaefer.com password : gradymiura27 burnice.abernathy@hirthe.org password : burnicenikki11 marcia13@bartoletti.org password : marcianolucky67 dooley.benedict@sauer.com password : dooleychick6599 hpfannerstill@reichel.com password : playboyrich98 all paypal accounts are free with the money above all still active, if you can't log in, the password might have been changed by other visitors, to get the latest paypal hack updates please bookmark this website Tags leaked paypal, leaked paypal 2020, leaked paypal accounts Contact Kelvin Ericksson(blankatmmaster5555@gmail.com) WhatsApp +3197005033695
ANONIM a comentat Hotărârea 1 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 384 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 384 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Bună ziua tuturor, vă rog, numele meu este Victoria. doresc repede să folosesc acest mediu pentru a tăia o mărturie despre cum Dumnezeu m-a îndreptat către un împrumutat real care mi-a transformat viața din iarbă în grație, de la săracă la o femeie bogată care se poate lăuda acum cu o viață sănătoasă și bogată fără stres sau dificultăți financiare. După atâtea luni de încercări de a obține un împrumut pe internet, am fost înșelat cu suma de 2.700 de dolari. Am devenit atât de disperată în a obține un împrumut de la un împrumutător legitim, care nu va adăuga la durerile mele, apoi am decis să contactez un prieten a mea care a primit recent un împrumut online, am discutat despre această problemă și, până la concluzia noastră, mi-a spus despre un bărbat numit domnul Elijah, care este CEO al instituțiilor de credit de împrumut. împrumutul a fost aprobat cu ușurință fără stres și s-au făcut toate pregătirile referitoare la transferul împrumutului și în mai puțin de trei (3) zile împrumutul a fost depus în contul meu bancar, am crezut că este o glumă până când am primit un apel de la banca mea că Contul meu a fost creditat cu 70.000,00 dolari. Am devenit atât de fericit că, în cele din urmă, Dumnezeu mi-a răspuns rugăciunile îndreptându-mă către un împrumutător de împrumut adevărat, care a fost capabil să îmi satisfacă dorințele inimii. mulțumiri mari domnului Elijah pentru că mi-a făcut viața rezonabilă, așa că sfătuiesc pe toți cei interesați să primească un împrumut să-l contacteze cu amabilitate prin e-mail (loancreditinstitutions00@gmail.com) sau +393510483991 așa am reușit să-mi obțin împrumutul, așa că am putut să-mi achit facturile. Așadar, mulțumesc, pentru că ați petrecut timp pentru a citi despre povestea mea de succes și mă rog ca Dumnezeu să-și facă voia în viața voastră
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Decretul 118 1994
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditelor și a garanțiilor necorespunzătoare este întotdeauna o preocupare pentru clienți atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT COMPANY. El a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT COMPANY a fost acreditată de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali la o rată a dobânzii de 3%. Am avut privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Emiterea creditului nu ar trebui să împiedice creditul necesar. Serviciile noastre includ: - * Împrumuturi pentru investitori * Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri * Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără verificare de securitate socială și credit, garanție 100%. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vă vom realiza visul. MIDLAND CREDIT COMPANY SPUNE DA când băncile sale spun NU. În cele din urmă, finanțăm companii de credit mici, intermediari, instituții financiare mici, deoarece avem capital nelimitat. Pentru mai multe detalii despre obținerea împrumutului: Vă rugăm să răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME E-mail al companiei: midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei este midlandcreditonline.com Motto: Investiții de generații.
ANONIM a comentat Decizia 263 2020
    Sunt atât de încântat ... Am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am obținut un împrumut. Am încercat un alt serviciu, dar nu am putut obține niciodată un împrumut din acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente și la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după ce m-am întâlnit cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 de euro, acum afacerea mea merge bine și vreau să știți astăzi acest lucru cu toții, deoarece acestea sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi în toată lumea. Luați legătura cu ei și nu pierdeți timpul cu acei creditori contactați cu amabilitate acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 1322 2020
    Sunt atât de încântat ... Am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am obținut un împrumut. Am încercat un alt serviciu, dar nu am putut obține niciodată un împrumut din acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente și la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după ce m-am întâlnit cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 de euro, acum afacerea mea merge bine și vreau să știți astăzi acest lucru cu toții, deoarece acestea sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi în toată lumea. Luați legătura cu ei și nu pierdeți timpul cu acei creditori contactați cu amabilitate acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 42 2005
    BINE AȚI VENIT: ÎMPRUMUTUL ÎNTRE PERSOANELE SERIOASE ȘI ONESTI ONLINE. Ofertă de împrumut între persoane fizice rapid Împrumut rapid pentru a vă pune capăt grijilor în mai puțin de 72 de ore Sunteți interzis de la banca dvs. și toate încercările dvs. în alte și alte instituții financiare nu au dat nimic până acum din cauza creditului dvs. nepotrivit sau a altora nu mă mai îngrijorează să mă contactați și în mai puțin de 72 de ore la o rată rezonabilă de 2% pe an și cu privire la timpul de rambursare care vă convine vă fac împrumutul care vă va salva viața. Vă rugăm să mă contactați prin e-mail: marialeydi06@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 70/1994
Hotărârea 759 1995
pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Ordonanţa 70 1994
privind impozitul pe profit
Ordonanţa 18 1994
privind masuri pentru intarirea disciplinei financiare a agentilor economici
Ordonanţa 3 1994
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 15/1993 privind unele masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome
Legea 67 1993
privind constituirea si utilizarea fondului special pentru cercetare-dezvoltare
Ordonanţa 17 1993
privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la reglementarile financiar - gestionare si fiscale
Ordonanţa 15 1993
privind unele masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome
Hotărârea 557 1992
privind unele masuri de constituire a fondului asigurarilor sociale pentru agricultori
Ordonanţa 14 1992
privind modificarea nivelului majorarilor de intirziere datorate pentru neplata in termen a veniturilor cuvenite bugetului
Legea 54 1992
privind impozitul pe sumele obtinute din vinzarea activelor societatilor comerciale cu capital de stat
Hotărârea 804 1991
privind impozitul pe profit
Legea 55 1991
pentru modificarea articolului 5 din Legea nr. 12/1991 privind impozitul pe profit
Legea 35 1991
privind regimul investitiilor straine
Legea 33 1991
privind activitatea bancara
Legea 12 1991
privind impozitul pe profit
Legea 15 1990
privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale
Decretul 125 1977
privind modificarea Decretului nr. 276/1973 pentru reglementarea impunerii unor venituri realizate din Republica Socialista Romania de persoanele fizice si juridice nerezidente
Decretul 394 1973
privitor la impunerea veniturilor realizate din inchirieri de imobile
Decretul 276 1973
pentru reglementarea impunerii unor venituri realizate din Republica Socialista Romania de persoanele fizice si juridice nerezidente
Decretul 425 1972
privind impozitul pe beneficiile societatilor mixte constituite in Republica Socialista Romania
Ordin 957 2002
privind stabilirea termenului de depunere a Declaratiei privind impozitul pe profit pentru exercitiul fiscal 1 ianuarie - 30 iunie 2002
Legea 414 2002
privind impozitul pe profit
Decizia 3 2002
pentru aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind impozitul pe profit si taxa pe valoarea adaugata
OUG 163 2001
privind reglementarea unor masuri financiare
Legea 576 2001
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 127/1999 privind instituirea unor masuri cu caracter fiscal si imbunatatirea realizarii si colectarii veniturilor statului
Ordonanţa 53 2001
pentru modificarea art. 4 alin. (6) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit si a art. 15 si 27 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordonanţa 24 2001
privind impunerea microintreprinderilor
Legea 430 2001
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 47/1999 pentru completarea art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Legea 332 2001
privind promovarea investitiilor directe cu impact semnificativ in economie
OUG 95 2001
privind constituirea si utilizarea Fondului Romania
Legea 294 2001
pentru respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2000 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 217/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Legea 189 2001
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 217/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
OUG 31 2001
privind veniturile extrabugetare ale institutiilor publice
Hotărârea 1394 2000
pentru modificarea Instructiunilor privind metodologia de calcul al impozitului pe profit, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 402/2000
OUG 246 2000
pentru completarea art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
OUG 139 2000
pentru completarea art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Ordonanţa 108 2000
pentru aprobarea exceptarii de la plata impozitului pe profit aferent veniturilor proprii ale Companiei Nationale "Aeroportul International Bucuresti-Otopeni" - S.A., destinate acoperirii cheltuielilor de investitii si a avansului pentru modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni si a celor pentru rambursarea creditelor externe contractate, potrivit legii, cu aceasta destinatie
Hotărârea 402 2000
pentru aprobarea Instructiunilor privind metodologia de calcul al impozitului pe profit
Legea 76 2000
Legea bugetului de stat pe anul 2000
Hotărârea 326 2000
pentru modificarea art. 1 lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 335/1995 privind regimul constituirii, utilizarii si deductibilitatii fiscale a provizioanelor agentilor economici si societatilor bancare
Circulara 10 2000
privind reflectarea unor operatiuni in contabilitate si intocmirea unor situatii financiar-contabile de catre banci
OUG 6 2000
privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 217/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
OUG 217 1999
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
OUG 127 1999
privind instituirea unor masuri cu caracter fiscal si imbunatatirea realizarii si colectarii veniturilor statului
OUG 47 1999
pentru completarea art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Hotărârea 304 1999
pentru aprobarea Normelor privind limitele legale de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare
Ordin 314 1999
pentru aprobarea Precizarilor privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni
Legea 249 1998
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 40/1998 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Legea 106 1998
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1997 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Legea 73 1998
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordonanţa 40 1998
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
OUG 92 1997
privind stimularea investitiilor directe
OUG 83 1997
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Ordin 2242 1997
pentru aprobarea Precizarilor privind unele masuri referitoare la incheierea exercitiului financiar-contabil pe anul 1997 la agentii economici
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordonanţa 70 1997
privind controlul fiscal
Legea 105 1997
pentru solutionarea obiectiunilor, contestatiilor si a plangerilor asupra sumelor constatate si aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finantelor
OUG 31 1997
privind regimul investitiilor straine in Romania
Legea 72 1997
bugetului de stat pe anul 1997
Decizia 2 1997
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata
Legea 73 1996
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu