E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 15 din  9 august 1993

privind unele masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 202 din 23 august 1993


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 lit. b) din Legea nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat,

    Guvernul Romaniei emite prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Restructurarea activitatii regiilor autonome are drept scop asigurarea functionarii acestora pe principiul eficientei economice, incadrarea intr-o disciplina financiara stricta, administrarea judicioasa a bunurilor proprietate publica, precum si reglementarea relatiilor dintre regiile autonome si administratia publica.
    Art. 2
    Activitatea regiilor autonome care functioneaza in domeniile stabilite potrivit Legii nr. 15/1990 trebuie sa indeplineasca unul din urmatoarele criterii:
    (1) sa constituie monopol natural, in sensul unei activitati de productie sau de prestari de servicii, care, datorita necesitatii unor tehnologii specifice sau a unor investitii de capital cu costuri ridicate, nu se poate realiza in conditii de eficienta normala in unitati concurentiale sau care ar deveni concurentiale pe termen scurt sau mediu;
    (2) sa fie de interes public;
    (3) sa produca bunuri si sa presteze servicii esentiale pentru apararea tarii si siguranta nationala.
    Art. 3
    Regiile autonome a caror activitate nu se incadreaza in prevederile art. 2 din prezenta ordonanta vor fi reorganizate, in functie de obiectul lor de activitate, partial sau total, in societati comerciale, de catre Guvern sau, dupa caz, de catre Guvern sau, dupa caz, de catre consiliile locale si consiliile judetene, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.
    Cu aceasta ocazie vor fi actualizate, cu respectarea prevederilor legii, regulamentele si organizare si functionare ale regiilor autonome care isi vor continua activitatea.
    Art. 4
    Bunurile proprietate publica pe care regia le are in administrare, fiind inalienabile potrivit art. 135 alin. (5) din Constitutia Romaniei, se evidentiaza in mod distinct in patrimoniul regiei.
    In cazurile in care, potrivit legii, in patrimoniul regiilor autonome, reflectat in bilant, nu sunt cuprinse bunurile proprietate publica, evaluarea, evidentierea si dimensionarea lor se face extracontabil, in temeiul normelor metodologice aprobate de Guvern. Daca regiile autonome se reorganizeaza ca societati comerciale, bunurile proprietate publica nu vor putea fi aduse ca aport la capitalul social al societatii comerciale rezultate.
    Art. 5
    Administrarea, de catre regia autonoma, a bunurilor proprietate publica se face cu diligenta unui bun proprietar. Ele pot fi concesionate, in conditiile legii, sau inchiriate; inchirierea acestor bunuri pe o perioada mai mare de un an se aproba de ministerul de resort.
    Art. 6
    Crearea de noi bunuri proprietate publica, din categoria celor stabilite de Guvern ca fiind de interes national, precum si dezafectarea unor asemenea bunuri se poate face numai cu aprobarea Guvernului, pentru regiile autonome de interes national si cu aprobarea consiliilor locale ori a consiliilor judetene, in cazul regiilor autonome de interes local sau judetean.
    Art. 7
    Guvernul poate institui orice forma de control al preturilor si tarifelor la bunurile si serviciile de interes public, care fac obiectul activitatii regiilor autonome, pentru care concurenta este exclusa, substantial restransa sau impiedicata datorita existentei unei situatii de monopol.
    Art. 8
    Din veniturile realizate, regia autonoma acopera toate cheltuielile evidentiate in costuri, precum si cheltuielile si platile prevazute a fi suportate direct din venituri, potrivit Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit, cu modificarile ulterioare.
    Partea din venituri ramasa dupa acoperirea cheltuielilor si a platilor prevazute la alin. 1, inclusiv a impozitului pe profit, reprezinta profitul net al regiei. Din acest profit, pana la 10% se utilizeaza pentru constituirea unui fond de participare a salariatilor la profit. Din partea ramasa, minimum 50% se varsa la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul unitatii administrativ-teritoriale, restul putand fi utilizat pentru constituirea altor fonduri, pe baza hotararii conducerii regiei, cu aprobarea ministerului de resort.
    Pe parcursul exercitiului financiar, retinerea din venituri a sumelor pentru constituirea fondurilor prevazute de lege, precum si pentru asigurarea unor necesitati sociale proprii se efectueaza numai dupa plata de catre regie, in ordine, a impozitelor, taxelor, contributiilor de asigurari sociale si a celorlalte varsaminte stabilite de lege.
    Art. 9
    Bugetul de venituri si cheltuieli al regiilor autonome de interes national se aproba de Guvern. Extrasul bugetului de venituri si cheltuieli al acestor regii constituie anexa la bugetul de stat si se supune legiferarii o data cu acesta.
    Bugetul de venituri si cheltuieli al regiilor autonome de interes local si de interes judetean se aproba, dupa caz, de consiliile locale sau consiliile judetene, o data cu bugetul unitatii administrativ-teritoriale in cauza.
    Art. 10
    In cazul angajarii raspunderii contractuale sau delictuale a regiei autonome, creditorii pot cere executarea silita numai asupra bunurilor din proprietatea regiei.
    Bunurile proprietate publica fiind, potrivit art. 135 alin. (5) din Constitutia Romaniei, inalienabile, se interzice regiilor autonome sa constituie garantii de orice fel cu privire la aceste bunuri.
    Art. 11
    In scopul dezvoltarii, conservarii si exploatarii bunurilor proprietate publica administrate de regiile autonome de interes national, Ministerul Finantelor, pentru credite de pana la 500 milioane lei, si Guvernul, pentru credite de valori mai mari, pot garanta rambursarea acestor credite. In cazul regiilor autonome de interes local si de interes judetean, garantia poate fi data de consiliul local sau, dupa caz, de consiliul judetean, in limita prevederilor din bugetul unitatii administrativ-teritoriale.
    Art. 12
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, mijloacele regiei autonome nu sunt suficiente, aceasta poate contracta credite cu societatile comerciale bancare in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent sau poate emite titluri negociabile pe piata, in aceeasi limita.
    Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor sau, dupa caz, a directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat.
    Categoriile de titluri negociabile sunt cele stabilite de lege.
    Art. 13
    Regia autonoma hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din sume proprii si credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta art. 6 si art. 11.
    In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la art. 6, finantate integral sau partial de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar regia autonoma are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
    Executia investitiilor prevazute la alin. 1 si 2 se adjudeca pe baza de licitatie publica, organizata potrivit legii care reglementeaza achizitiile publice.
    Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. 1 si 2, se efectueaza cu aprobarea ministerului de resort, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor, in cazul regiilor autonome de interes national si al directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, pentru regiile autonome de interes local si judetean.
    Art. 14
    Activitatea curenta a regiei autonome este condusa de un director general sau un director numit de ministerul de resort. Directorul general sau, dupa caz, directorul este, totodata, presedintele consiliului de administratie al regiei autonome.
    Art. 15
    Pana la 31 decembrie 1993, regiile autonome vor proceda la inventarierea patrimoniilor lor si delimitarea, in cadrul acestora, a bunurilor proprietate publica, pe baza prevederilor legale existente. Operatiunile de inventariere se vor desfasura sub coordonarea ministerelor de resort.
    Art. 16
    Plafoanele valorice prevazute in art. 11 si art. 13 alin. 4 din prezenta ordonanta si in art. 5 alin. 3 din Legea nr. 15/1990 vor fi actualizate de Guvern, in vederea mentinerii valorii lor reale.
    Art. 17
    In interesul prezentei ordonante, ministerul de resort este, dupa caz, organul de specialitate al administratiei publice centrale, consiliul local sau consiliul judetean sub a caror autoritate functioneaza regiile autonome.
    Art. 18
    Constituie contraventii, in masura in care, potrivit legii penale, nu sunt infractiuni, incalcarea obligatiilor prevazute la art. 6, art. 11, art. 12 alin. 2, art. 13 alin. 4 din prezenta ordonanta, precum si incalcarea obligatiei prevazute in art. 5 alin. 3 din Legea nr. 15/1990.
    Contraventiile prevazute la alineatul precedent se sanctioneaza cu amenda de la 500.000 la 1.500.000 lei.
    Art. 19
    Contraventiile prevazute la art. 18 se constata, iar amenda se aplica de persoanele imputernicite de Ministerul Finantelor.
    Contraventiilor prevazute la art. 18 le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
    Art. 20
    Se abroga art. 6, art. 8, art. 9 alin. 1, art. 10 si art. 15 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, precum si orice alte dispozitii contrare prevederilor prezentei ordonante.

                   PRIM-MINISTRU
                  NICOLAE VACAROIU

                          Contrasemneaza:
                          Ministru de stat,
                          presedintele Consiliului
                          pentru Coordonare,
                          Strategie si Reforma Economica,
                          Misu Negritoiu

                          Ministru de stat, ministrul
                          finantelor,
                          Florin Georgescu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 15/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 15 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 15/1993
Legea 111 2016
Ordonanţa 23 1996
privind repartizarea profitului la regiile autonome
Hotărârea 88 1995
privind transmiterea Monumentului istoric si de arhitectura "Gara Filaret" in administrarea Regiei Autonome "Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane"
Ordonanţa 70 1994
privind impozitul pe profit
Ordonanţa 70 1994
privind impozitul pe profit
Hotărârea 499 1994
cu privire la instituirea regimului special de supraveghere economico-financiara la unele regii autonome
Ordonanţa 3 1994
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 15/1993 privind unele masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome
Hotărârea 727 1993
pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea proiectarii investitiilor publice
Hotărârea 592 1993
pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea investitiilor
Hotărârea 567 1993
privind organizarea si functionarea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat"
Rectificare 15 1993
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu