E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 3 din  4 martie 2002

pentru aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind impozitul pe profit si taxa pe valoarea adaugata

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 180 din 15 martie 2002


SmartCity3


    Art. 1
    Se aproba solutiile prevazute in anexele nr. 1 - 3 care fac parte integranta din prezenta decizie, referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare, si din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile ulterioare, adoptate de Comisia centrala fiscala, constituita in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.349/2001, in sedinta din data de 15 februarie 2002.
    Art. 2
    Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       Ministrul finantelor publice,
                          Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                                 SOLUTII
privind aplicarea unitara a prevederilor contabile si fiscale referitoare la impozitul pe profit si la taxa pe valoarea adaugata

    IMPOZITUL PE PROFIT

    I. Potrivit art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, impozitul pe profit se reduce cu 50% pentru profitul utilizat in anul fiscal curent pentru investitii in active corporale si necorporale, definite potrivit Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu modificarile ulterioare, destinate activitatilor pentru care contribuabilul este autorizat. Reducerea se calculeaza incepand cu profitul realizat dupa data de 1 ianuarie 2001. Reducerile prevazute la alin. (1) si (2) se calculeaza lunar, iar sumele aferente reducerii se repartizeaza ca surse proprii de finantare.
    Profitul folosit pentru investitii in active corporale si necorporale, achizitionate dupa data de 19 aprilie 2001, destinate activitatii pentru care contribuabilul este autorizat, in sensul prevederilor alin. (2) al art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile ulterioare, reprezinta soldul contului de profit si pierdere al lunii precedente (respectiv profitul contabil dupa deducerea impozitului pe profit), la care se adauga profitul din luna efectuarii investitiei inainte de impozitare, utilizat in acest scop, dupa scaderea sumei profitului investit anterior si a celorlalte surse atrase de finantare a investitiilor (de exemplu imprumuturile, creditele si altele de aceeasi natura).
    Profitul asupra caruia se calculeaza reducerea de impozit este profitul realizat lunar, cumulat de la inceputul anului fiscal, calculat potrivit prevederilor de mai sus, pana la momentul efectuarii investitiei.
    Aceasta reducere se aplica numai pentru sumele investite care au ca sursa profitul realizat pana la momentul efectuarii investitiei.
    Reducerea se calculeaza prin aplicarea procentului de 50% asupra impozitului pe profitul folosit pentru investitii, urmand ca aceasta suma sa fie evidentiata in Declaratia privind impozitul pe profit la randul 31 "Reduceri de impozit pe profit calculate potrivit legislatiei in vigoare".
    Pentru anul 2001, la calculul reducerii se ia in considerare profitul contabil realizat dupa data de 1 ianuarie 2001 si investit in active corporale si necorporale achizitionate dupa data de 19 aprilie 2001.
    Pentru investitiile care se realizeaza pe parcursul mai multor luni sau in ani fiscali consecutivi, inclusiv pentru cele realizate in regie proprie, facilitatea se acorda la valoarea lucrarilor realizate efectiv, in baza unor situatii partiale de lucrari, pentru investitiile puse in functiune partial.
    Sunt investitii efectuate din profit si achizitiile realizate pe baza unui contract de vanzare cu plata in rate sau pe baza unui contract de leasing financiar, cu clauza de ramanere definitiva in posesie la sfarsitul perioadei, incheiate dupa data de 19 aprilie 2001.
    In aceste cazuri se considera profit utilizat pentru aceste investitii ratele efectiv platite, mai putin dobanda aferenta, conform contractelor incheiate intre parti.
    Se considera profit utilizat pentru investitii si dobanda platita, in situatia in care agentii economici introduc aceasta dobanda, aferenta investitiei, in valoarea activului achizitionat, nemaiincluzand-o pe cheltuiala.
    In cazul contractelor de leasing financiar beneficiaza de aceasta facilitate numai utilizatorul bunului, cu conditia ca la expirarea contractului de leasing sa se transfere acestuia definitiv dreptul de proprietate asupra bunului.
    In cazul in care un contribuabil aplica pentru calculul impozitului pe profit cote diferite de impozit, reducerea cu 50% se determina dupa stabilirea impozitului aferent profitului investit, prin raportarea sumei totale a impozitului pe profit datorat la totalul profitului impozabil (pana la momentul investitiei).
    Cota astfel stabilita se aplica la suma profitului utilizat pentru investitii, determinat conform alineatelor precedente. Impozitul pe profit astfel rezultat se diminueaza cu suma ce reprezinta reducerea de profit.
    Suma profitului realizat in exercitiul financiar curent si investit in cursul anului, pentru care s-a beneficiat de reducerea impozitului pe profit, la care se adauga reducerea de impozit cu 50%, prevazuta la art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile ulterioare, de care a beneficiat agentul economic, va fi repartizata cu prioritate pentru constituirea si majorarea fondului surselor proprii de finantare, pana la concurenta profitului exercitiului financiar.
    In cazul in care se inregistreaza pierdere contabila la finele exercitiului financiar, nu se mai face regularizare profitului investit, iar contribuabilul nu mai este obligat sa repartizeze aceasta suma a profitului investit in cursul anului si reducerea de impozit pe profit pentru constituirea si majorarea fondului surselor proprii de finantare.
    Modalitatea de calcul al facilitatii fiscale este prezentata in anexa nr. 2.
    II. Pentru aplicarea prevederilor art. 21^2 din Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile ulterioare, referitoare la neimpozitarea profitului utilizat pentru investitii in active corporale si necorporale, se vor avea in vedere dispozitiile prezentate mai sus, coroborate cu cele ale Hotararii Guvernului nr. 244/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii.
    III. Facilitatile fiscale referitoare la reducerea sau la scutirea de impozit pe profit sunt aplicabile numai activelor amortizabile destinate activitatilor pentru care contribuabilul a depus cerere de inmatriculare la registrul comertului.
    Nu se aplica scutirea sau reducerea pentru profitul reinvestit pentru achizitiile de vile si case de odihna, imobilizari corporale destinate activitatilor de agrement si/sau activitatilor de protocol, decoratiuni interioare de lux, tablouri si altele de asemenea natura, care nu sunt destinate desfasurarii obiectului de activitate.
    IV. In conformitate cu prevederile art. 4 alin. (6) lit. p) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 402/2000 pentru aprobarea Instructiunilor privind metodologia de calcul al impozitului pe profit, cheltuielile cu dobanzile aferente imprumuturilor, altele decat cele acordate de banci si de alte persoane juridice autorizate potrivit legii, care depasesc dobanzile active medii ale bancilor, comunicate de Banca Nationala a Romaniei, nu sunt deductibile la calculul profitului impozabil.
    Dobanzile active (medii) ale bancilor sunt calculate si publicate de catre Banca Nationala a Romaniei, pentru moneda nationala, la data scadenta.
    Dobanzile legale sunt reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 9/2000 privind nivelul dobanzii legale pentru obligatii banesti si se aplica in cazul relatiilor de comert exterior sau in alte relatii economice internationale.
    Dispozitiile acestui act normativ se aplica in conditiile in care legea romana este aplicabila, iar in contract a fost stipulata plata in moneda straina.
    Dobanda legala de 6% este datorata de catre imprumutat numai in cazul in care, potrivit dispozitiilor legale sau prevederilor contractuale, obligatia este purtatoare de dobanzi si in contract nu este specificata rata dobanzii.
    Din punct de vedere fiscal cheltuielile cu dobanzile aferente imprumuturilor in moneda straina, altele decat cele acordate de banci si de alte persoane juridice autorizate potrivit legii, sunt deductibile la calculul profitului impozabil, daca:
    - acestea sunt stabilite in mod expres in contractul de imprumut;
    - in contract s-au prevazut termenele scadente;
    - contractul a fost notificat inaintea derularii la Directia statistica din cadrul Bancii Nationale a Romaniei, conform Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/1997 privind efectuarea operatiunilor valutare: Normele privind modul de autorizare si de raportare a operatiunilor valutare de capital N.R.V. 5;
    - imprumutul a fost utilizat in interesul desfasurarii activitatii agentului economic.
    Dobanda recunoscuta din punct de vedere fiscal este cea prevazuta in contractul de imprumut, in conditiile in care din acesta rezulta scopul pentru care imprumutul este acordat in conformitate cu activitatea pentru care contribuabilul este autorizat.
    Cheltuielile cu dobanzile sunt recunoscute daca au la baza un contract incheiat potrivit prevederilor Codului civil.
    V. Cheltuielile cu amortizarea ambalajelor de natura obiectelor de inventar, inregistrate in evidenta contabila potrivit Regulamentului de aplicare a Legii contabilitatii nr. 82/1991, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993, pe durata de viata stabilita de catre agentul economic, sunt considerate ca fiind aferente realizarii veniturilor potrivit art. 4 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    VI. Reducerile de pret pot fi incadrate in doua categorii:
    - reduceri de natura comerciala, care au o influenta directa asupra marimii nete a unei facturi;
    - reduceri de natura financiara, care poarta denumirea de sconturi si se acorda procentual asupra unei creante decontate inainte de scadenta normala. Deductibilitatea cheltuielilor rezultate din aplicarea reducerilor comerciale sau financiare se acorda in urmatoarele conditii:
    - orice reducere de pret trebuie sa fie compatibila cu prevederile Legii concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - sa fie efective si in sume exacte in beneficiul clientului;
    - sa nu constituie in fapt remunerarea unui serviciu sau o contrapartida pentru o prestatie oarecare;
    - sa fie reflectate in facturi sau in alte documente legale;
    - reducerile sa se acorde in baza unei hotarari a adunarii actionarilor sau asociatilor, dupa caz.
    VII. Sumele care reprezinta pierderi din creante nerecuperate sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil, daca nu sunt acoperite cu provizioane, la data investirii cu formula executorie a contractelor de credit, in conformitate cu prevederile Legii bancare nr. 58/1998 si ale Normelor Bancii Nationale a Romaniei nr. 7/1998.
    Sumele recuperate care reprezinta contravaloarea creditelor, dobanzilor si creantelor atasate aferente, la nivelul pierderilor din creante nerecuperabile, pentru care nu s-au creat provizioane, sunt venituri neimpozabile daca la data investirii cu formula executorie a contractelor de credit nu s-a admis deducerea acestora.
    VIII. Potrivit dispozitiilor pct. 90 din Regulamentul de aplicare a Legii contabilitatii nr. 82/1991, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993, "operatiunile privind disponibilitatile in devize se inregistreaza in contabilitate la cursul zilei sau la un curs fix.
    La inchiderea exercitiului financiar, disponibilitatile in devize se evalueaza la cursul valutar de schimb in vigoare la acea data, iar diferentele de curs rezultate se inregistreaza in contabilitate ca venituri sau cheltuieli financiare, dupa caz".

    Tratamentul contabil si fiscal
    Diferentele de curs valutar rezultate din evaluarea disponibilitatilor in devize la cursul de schimb din data de 31 decembrie si cursul de schimb valutar de la data inregistrarii in contabilitate se inregistreaza in conturile de venituri sau cheltuieli din diferente de curs de schimb valutar.
    In cazul in care la finele anului in soldul contului de disponibil se inregistreaza devize, pentru acestea se stabileste diferenta de curs de schimb valutar dintre cursul de schimb pentru fiecare intrare de valuta si cursul de schimb in vigoare la data de 31 decembrie, prin compunerea ultimelor intrari pana la limita sumei totale in valuta aflate in contul de disponibil la finele anului financiar.
    Potrivit dispozitiilor pct. 1 din Legea nr. 189/2001, sumele reprezentand diferentele de curs de schimb valutar favorabile sau nefavorabile, rezultate din evaluarea disponibilului in devize detinute, potrivit prevederilor mentionate mai sus, sunt cheltuieli nedeductibile sau venituri neimpozabile la calculul impozitului pe profit.
    La incheierea exercitiului financiar curent profitul net realizat se distribuie in contul "alte rezerve" pana la nivelul diferentei dintre veniturile neimpozabile reprezentand diferente de curs de schimb valutar favorabile, rezultate din evaluarea disponibilitatilor in devize, si cheltuielile nedeductibile reprezentand diferente de curs de schimb valutar nefavorabile, rezultate din evaluarea disponibilitatilor in devize.

    TAXA PE VALOAREA ADAUGATA

    I. Articolul 25 lit. A din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata
    Subunitatile tip sedii secundare - sucursale, agentii sau altele asemenea - fara personalitate juridica, inregistrate ca platitoare de taxa pe valoarea adaugata inainte de intrarea in vigoare a prevederilor Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 401/2000, care au fost scoase din evidenta platitorilor de T.V.A. in baza pct. 11.2 din aceste norme si reinscrise ca platitoare de T.V.A. dupa data intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 965/2000, beneficiaza de toate drepturile si obligatiile care revin platitorilor de T.V.A. daca s-au comportat efectiv ca platitoare de T.V.A. pe perioada dintre cele doua hotarari ale Guvernului, iar unitatea centrala nu a fost inregistrata ca platitoare de T.V.A.
    II. Articolul 17 lit. B.n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000
    1. Pentru constructia de locuinte noi beneficiaza de cota zero a taxei pe valoarea adaugata persoanele fizice care au cetatenie romana si domiciliul in Romania, care dispun de autorizatie de constructie eliberata pe numele acestora in conditiile Legii nr. 50/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, si care au contractat executia lucrarilor cu persoane fizice si/sau juridice autorizate sa execute astfel de lucrari, inregistrate ca platitoare de T.V.A.
    2. Pentru materialele incorporate in lucrarile de constructie, extindere, consolidare sau reabilitare a locuintelor efectuate cota zero a taxei pe valoarea adaugata se aplica numai in masura in care acestea sunt cuprinse in situatiile de lucrari si in facturile emise de persoanele fizice sau juridice autorizate care executa lucrarile. Nu se aplica cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru materialele procurate pe cont propriu de catre beneficiarii prevazuti la art. 1 alin. (3) din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.026/2000, in vederea incorporarii in lucrarile efectuate, chiar daca acestia au contractat executia lucrarilor cu persoane fizice sau juridice autorizate.
    3. Cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru lucrarile de reabilitare a locuintelor existente, constand in instalarea de centrale termice, executate inainte de data intrarii in vigoare a Legii nr. 453/2001, se aplica numai daca sunt indeplinite cele doua conditii prevazute la art. 1 alin. (2) din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.026/2000.
    4. Pentru materialele incorporate in lucrarile de instalare de centrale termice, respectiv centrala termica, tevile, robinetele, caloriferele sau alte materiale, cota zero a taxei pe valoarea adaugata se aplica numai in masura in care acestea sunt cuprinse in situatiile de lucrari si in facturile emise de persoanele fizice sau juridice autorizate care executa lucrarile de instalare. In situatia in care materialele sunt procurate pe cont propriu de la alte unitati decat cea care efectueaza lucrarea de instalare, nu se aplica cota zero a taxei pe valoarea adaugata.
    5. Lucrarile de consolidare si de reabilitare a blocurilor de locuinte existente se incadreaza in prevederile art. 1 alin. (5) lit. a) si c) din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.026/2000, care se refera la constructii existente, nu numai la un singur apartament. In conformitate cu prevederile art. 1 alin. (3) lit. a) din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.026/2000, beneficiaza de cota zero a taxei pe valoarea adaugata pentru aceste lucrari persoanele fizice care au cetatenie romana si domiciliul in Romania, direct sau prin asociatiile de proprietari care le reprezinta.
    6. In situatia in care termenul de valabilitate a autorizatiei de constructie eliberate in conditiile Legii nr. 50/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, este depasit, iar prelungirea termenului de valabilitate se aproba cu intarziere, lucrarile de constructie, extindere, consolidare sau reabilitare a locuintelor se considera autorizate si in perioada de la expirarea primului termen de valabilitate pana la data aprobarii prelungirii acestuia.
    III. Articolul 20 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000
    1. Organele fiscale competente sa solutioneze cererile privind aprobarea exercitarii dreptului de deducere pe baza criteriilor specifice sunt organele fiscale la care contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de T.V.A., respectiv administratiile finantelor publice teritoriale sau, dupa caz, directiile finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, pentru marii contribuabili.
    2. In situatia contribuabililor care comercializeaza ca atare in regim de scutire de T.V.A. bunuri care la achizitia din tara sau din import au fost scutite de T.V.A., precum si bunuri supuse taxei pe valoarea adaugata pe care le achizitioneaza cu T.V.A., aplicarea proratei nu asigura determinarea corecta a taxei pe valoarea adaugata deductibile, aferenta bunurilor si serviciilor destinate realizarii operatiunilor prevazute la art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000. In acest caz organele fiscale teritoriale, la aprobarea criteriilor specifice de exercitare a dreptului de deducere, vor avea in vedere urmatoarele:
    a) taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor achizitionate in vederea comercializarii cu T.V.A. se deduce integral. Acestea vor fi evidentiate separat intr-un registru pentru cumparari si se vor prelua in decontul de T.V.A. la rubrica "Cumparari supuse criteriilor specifice de exercitare a dreptului de deducere";
    b) achizitiile de bunuri care sunt scutite de T.V.A. la cumparare si urmeaza sa fie comercializate tot in regim de scutire vor fi reflectate in decontul de T.V.A. la rd. 13 "Cumparari scutite de T.V.A.";
    c) pentru bunurile si serviciile achizitionate, a caror participare la realizarea de operatiuni impozabile si scutite nu poate fi determinata, deoarece acestea concura atat la realizarea de operatiuni scutite, cat si la realizarea de operatiuni impozabile, taxa pe valoarea adaugata de dedus se va stabili prin aplicarea proratei asupra taxei aferente acestor intrari, care in decontul de T.V.A. se vor reflecta la rd. 8 "Cumparari pentru nevoile agentului economic". In cazul unitatilor care aplica criterii specifice de exercitare a dreptului de deducere se aplica in mod obligatoriu prorata lunara.
    Criteriul specific de exercitare a dreptului de deducere prevazut mai sus nu este limitativ. Organele fiscale pot sa aprobe, in functie de cazurile concrete prezentate, si alte criterii specifice, cu respectarea principiului conform caruia contribuabilii nu pot sa deduca taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor destinate realizarii de operatiuni scutite, dar au dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor destinate realizarii de operatiuni prevazute la art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000.
    3. Contribuabilii care au solicitat in cursul anului 2001, inclusiv in perioada 1 - 25 ianuarie 2002, aprobarea exercitarii dreptului de deducere pe baza de criterii specifice pot aplica criteriul specific inclusiv pentru anul 2001, daca cererile au fost solutionate favorabil, indiferent de data solutionarii acestora.
    4. Aprobarile date de organele fiscale teritoriale la care contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe pentru exercitarea dreptului de deducere pe baza de criterii specifice sunt valabile pana la aparitia unor modificari legislative in ceea ce priveste modul de exercitare a dreptului de deducere, nefiind necesara obtinerea anuala a unor astfel de aprobari. Contribuabilii pot renunta la aprobarea solicitata datorita modificarii conditiilor de exercitare a activitatii. Renuntarea la aprobarea data pentru exercitarea de criterii specifice se poate face numai la inceputul unui an fiscal.

    ANEXA 2

    Exemplul nr. 1 privind modul de aplicare a facilitatii prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru exercitiul financiar al anului 2001
                                                                           (lei)
________________________________________________________________________________
                                                           Profitul
                                                           investit
                   Profitul Profitul Investitia Investitia conform     Impozitul
     Perioada      in luna  cumulat             cumulata   Ordonantei  scutit
                                                           Guvernului
                                                           nr. 70/1994
________________________________________________________________________________
         1            2         3        4           5          6         7
________________________________________________________________________________
Ianuarie              100      100
________________________________________________________________________________
Februarie              50      150
________________________________________________________________________________
Martie                -70       80
________________________________________________________________________________
Aprilie               200      280
________________________________________________________________________________
Mai                   100      380       120        120        120         15
________________________________________________________________________________
Iunie                  30      410
________________________________________________________________________________
Iulie                 -50      360
________________________________________________________________________________
August                 50      410        60        180        60           7,5
________________________________________________________________________________
Septembrie             70      480
________________________________________________________________________________
Octombrie             100      580
________________________________________________________________________________
Noiembrie             120      700       550        730       520          65
________________________________________________________________________________
Decembrie              20      720
________________________________________________________________________________
TOTAL: 720                730                  700          87,5
________________________________________________________________________________

    Pentru anul 2001 contribuabilii pot beneficia de facilitatea prevazuta la art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, doar pentru investitiile facute dupa 19 aprilie, data de intrare in vigoare a acestui articol, putand utiliza insa profitul realizat dupa data de 1 ianuarie 2001.
    In situatia in care agentul economic ar fi facut investitii pana la data de 19 aprilie 2001, acesta nu ar fi beneficiat pentru aceste investitii de facilitatea reducerii cu 50% a profitului investit.
    Luna mai: profitul cumulat este in suma de 380 u.m., contribuabilul face o investitie de 120 u.m., beneficiind pentru intreaga suma de facilitatea reducerii cu 50% a impozitului pe profit. Rezulta un impozit scutit de 15 u.m. (120 u.m. x 25% x 50%).
    Luna august: profitul cumulat a fost de 410 u.m., contribuabilul luand decizia sa investeasca 60 u.m. Pentru ca pana la aceasta data contribuabilul a folosit pentru investitii, conform art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile ulterioare, doar suma de 120 u.m., toata investitia din luna august se considera a fi acoperita in totalitate de profit. Prin urmare, contribuabilul poate beneficia pentru toata investitia de reducerea impozitului cu 50% pentru investitia de 60 u.m. Rezulta un impozit scutit de 7.5 u.m. (60 u.m. x 25% x 50%).
    Luna noiembrie: investitia a fost de 550 u.m., profitul fiind de 700 u.m., din care folosit pana la aceasta data [conform art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile ulterioare] 180 u.m. (120 u.m. mai + 60 u.m. august). Prin urmare investitia se considera ca este finantata in suma de 520 u.m. din profit, contribuabilul putand beneficia de facilitatea fiscala doar in limita acestei sume. Rezulta un impozit scutit de 65 u.m. (520 u.m. x 25% x 50%).
    La inchiderea anului financiar contabil, contribuabilul este obligat sa repartizeze, cu prioritate, la "Alte surse proprii de finantare" suma profitului investit care a beneficiat de reducerea impozitului, precum si impozitul care a fost scutit.

    Exemplul nr. 2 privind modul de aplicare a facilitatii prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile ulterioare, in exercitiul financiar al anului 2001
________________________________________________________________________________
                                                           Profitul
                                                           investit
                   Profitul Profitul Investitia Investitia conform     Impozitul
     Perioada      in luna  cumulat  realizata  cumulata   Ordonantei  scutit
                                                           Guvernului
                                                           nr. 70/1994
________________________________________________________________________________
         1            2         3        4           5          6         7
________________________________________________________________________________
Ianuarie             100       100
________________________________________________________________________________
Februarie             50       150
________________________________________________________________________________
Martie               -70        80
________________________________________________________________________________
Aprilie              200       280
________________________________________________________________________________
Mai                  100       380       120        120        120         15
________________________________________________________________________________
Iunie                 30       410
________________________________________________________________________________
Iulie                -50       360
________________________________________________________________________________
August               -10       350        60        180         60          7,5
________________________________________________________________________________
Septembrie           -30       320
________________________________________________________________________________
Octombrie           -270        50
________________________________________________________________________________
Noiembrie           -100       -50       300        480
________________________________________________________________________________
Decembrie            -50      -100
________________________________________________________________________________
TOTAL:              -100                 480                   180
________________________________________________________________________________

    Contribuabilul nu beneficiaza de facilitatea prevazuta la art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, decat pentru investitiile facute dupa 19 aprilie 2001.
    Luna mai: contribuabilul face o investitie de 120 u.m., beneficiind pentru intreaga suma de facilitatea de mai sus, avand un profit cumulat de 380 u.m. Rezulta un impozit scutit de 15 u.m.
    Luna august: profitul cumulat a fost de 350 u.m., contribuabilul luand decizia sa investeasca 60 u.m. Pentru ca pana la aceasta data contribuabilul a folosit pentru investitii, conform art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994, republicata, cu modificarile ulterioare, doar suma de 120 u.m., toata investitia din luna august se considera a fi acoperita in totalitate de profit. Prin urmare, contribuabilul poate beneficia pentru toata investitia de reducerea impozitului cu 50% . Rezulta un impozit scutit de 7,5 u.m.
    Incepand cu luna noiembrie rezultatul exercitiului financiar este negativ, contribuabilul terminand anul fiscal in pierdere. Pentru toata aceasta perioada nu se mai pot face investitii care sa beneficieze de facilitatea reducerii impozitului pe profit cu 50%, contribuabilul nemaiavand profit pe care sa il investeasca.
    La inchiderea exercitiului financiar agentul economic, inregistrand pierdere, nu va mai putea sa repartizeze la "Alte surse proprii de finantare" valoarea profitului investit si scutirea de impozit. Totodata scutirile la impozitul pe profit de care a beneficiat contribuabilul in cursul anului fiscal nu se recalculeaza la sfarsitul perioadei.

    ANEXA 3

    Exemplul privind evaluarea disponibilitatilor in devize la inchiderea exercitiului financiar si determinarea regimului fiscal al cheltuielilor si veniturilor din diferente de curs valutar

    1. La pct. 90 din Regulamentul de aplicare a Legii contabilitatii nr. 82/1991, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993, se prevede: "operatiunile privind disponibilitatile in devize se inregistreaza in contabilitate la cursul zilei sau la un curs fix. La inchiderea exercitiului financiar, disponibilitatile in devize se evalueaza la cursul de schimb in vigoare la acea data, iar diferentele de curs rezultate se inregistreaza in contabilitate ca venituri sau cheltuieli financiare, dupa caz."
    2. Prezentam in continuare situatiile care pot fi intalnite in practica la inchiderea exercitiului financiar si tratamentul contabil al diferentelor rezultate:

    Cazul 1
    a) Sold debitor al contului 5124 "Conturi la banci in devize"
    - sold debitor in USD ......... 1.000
    - sold debitor echivalent in lei ...... 17.500.000
    b) Curs la 31 decembrie 2001
    - 1 USD = 31.597 lei
    c) Evaluarea din punct de vedere contabil
    - 1.000 USD x 31.597 lei = 31.597.000 lei
    - 31.597.000 lei - 17.500.000 lei = 14.097.000 lei
    d) Tratament contabil
    5124 = 765    14.097.000 lei

    Cazul 2
    a) Soldul contului 5124 "Conturi la banci in devize"
    - sold debitor ...... USD: 0
    - sold creditor ...... lei: 10.000
    b) Curs la 31 decembrie 2001
    - 1 USD = 31.597 lei
    c) Evaluarea din punct de vedere contabil
    - 0 USD x 31.597 lei = 0 lei
    d) Tratament contabil
    5124 = 765    10.000 lei

    Cazul 3
    a) Soldul contului 5124 "Conturi la banci in devize"
    - sold debitor ...... USD: 5
    - sold creditor ...... lei: 70.000.000
    b) Curs la data inregistrarii in contabilitate
    - 1 USD = 17.500 lei
    c) Curs la 31 decembrie 2001
    - 1 USD = 31.597 lei
    d) Evaluarea din punct de vedere contabil
    - 5 USD x 31.597 lei = 157.985 lei
    e) Tratament contabil (70.000.000 lei + 157.985 lei)
    5124 = 765    70.157.985 lei

    3. Tratament fiscal al diferentelor de curs
    Cazul 1 - Suma de 14.097.000 lei reprezinta venit neimpozabil.
    Cazul 2 - Suma de 10.000 lei reprezinta venit impozabil.
    Cazul 3   Venit neimpozabil reprezinta diferenta dintre cursul de la data inregistrarii in contabilitate a celor 5 USD ramasi in sold la 31 decembrie 2001. (5 USD x 31.597 lei)   (5 USD x 17.500 lei) = 157.985 lei   87.500 lei = 70.485 lei
      venit impozabil (70.157.985 lei   70.485 lei) = 70.087.500 lei.



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 3/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 3 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 91 2019
    Bună ziua, Ai nevoie de ajutor financiar urgent pentru nevoile tale personale sau de afaceri? Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă majoră pentru clienții care se confruntă cu probleme financiare și au nevoie urgentă de o soluție. Întrebarea despre credit și garanții este ceea ce clienții se preocupă întotdeauna atunci când caută un creditor credibil. Aveți grijă să nu pierdeți victima diferitelor fraude de împrumut online și să pierdeți în cele din urmă banii câștigați cu greu. Dacă aveți nevoie de un credit credibil și de încredere: Consolidarea datoriei, Împrumuturi de afaceri, Împrumuturi personale, Împrumuturi pentru construcții și împrumuturi auto pentru orice relație: info@loanlogics.online sau pastordonaldloanfirm@gmail.com nu există nicio garanție de securitate socială și credit, 100% garanție . Tot ce trebuie să faci este să știi exact ce vrei și să te asiguri că îți vei realiza visele EMAIL. pastordonaldloanfirm@gmail.com WhatsApp us +12899600524
ANONIM a comentat Legea 734 2018
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul unic de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 1164 2018
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul unic de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Cuantum - 2014
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Legea 4 1966
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Legea 40 1997
    Sunt creditor privat și investitor, aveți nevoie de o finanțare legitimă, onestă, de încredere și repede? Te pot ajuta cu un împrumut de garanție 100%, ofer afaceri, finanțări imobiliare și împrumuturi individuale, Mai mult, finanțez tot felul de proiecte. Aplicați astăzi prin e-mail: ruthhuntfinancialservice@gmail.com pentru informații suplimentare.
ANONIM a comentat Legea 4 2015
     We are direct providers of Fresh Cut BG, SBLC and MTN which are specifically for lease, our bank instrument can be engage in PPP Trading, Discounting, signature project (s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges, Real Estate and all kind of projects. We do not have any broker chain in our offer or get involved in chauffer driven offers. We deliver with time and precision as sethforth in the agreement. Our terms and Conditions are reasonable, below is our instrument description. The procedure is very simple; the instrument will be reserved on euro clear to be verified by your bank, after verification an arrangement will be made for necessary bank documents and stock testing expenses, the cost of the Bank Guarantee will be paid after the delivery of the MT760, DESCRIPTION OF INSTRUMENTS: 1. Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC) (Appendix A) 2. Total Face Value: Eur 5M MIN and Eur 10B MAX (Ten Billion USD). 3. Issuing Bank: HSBC Bank London, Credit Suisse and Deutsche Bank Frankfurt. 4. Age: One Year, One Month 5. Leasing Price: 6% of Face Value plus 2% commission fees to brokers. 6. Delivery: Bank to Bank swift. 7. Payment: MT-103 or MT760 8. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days. We are ready to close leasing with any interested client in few banking days, if interested do not hesitate to contact me direct. wrightjames931@gmail.com Regards, Wright Skype; wrightjames931@gmail.com
ANONIM a comentat Decizia 49 1997
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Decizia 319 2017
    Bună ziua, sunt Ruth Hunt, creditor privat și creditor legal. Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, împrumuturi ipotecare, împrumuturi pentru autoturisme, împrumuturi pentru studenți, credite de consolidare fără garanții, garanții, capital de risc etc ... Sau pur și simplu refuzați un împrumut de la o bancă sau o instituție financiară din unul sau mai multe motive? Sunteți soluțiile potrivite pentru credit! Oferim împrumuturi întreprinderilor și persoanelor fizice cu dobândă redusă și accesibilă de 3%. Deci, dacă sunteți interesat de un împrumut urgent și securizat. Pentru mai multe informații, trimiteți-ne un e-mail de astăzi Via: ruthhuntfinancialservice@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 371 2019
    Salut, Ai nevoie de un împrumut de urgență? Aveți nevoie de un împrumut pentru a vă începe propria afacere? Aveți un proiect neterminat la îndemână din cauza finanțării necorespunzătoare? Considerați că este dificil să obțineți servicii de capital de la bănci locale și alte instituții financiare? Aveți nevoie de împrumut de investiții pentru a investi în anumite domenii de specializare? Aveți nevoie de fonduri pentru a vă achita datoriile și facturile? Aveți nevoie de un împrumut pentru a cumpăra o mașină sau o casă ?. Iată o oportunitate pentru a obține astăzi împrumutul la o rată a dobânzii de 2% pentru a vă rezolva toate problemele financiare. Interesat, contactați-mă prin e-mail acum; [helenwilson719@gmail.com] HELEN WILSON
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu