E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 19 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 20 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 21 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 22 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 23 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 26 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 27 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 28 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 30 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 31 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 33 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 34 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 35 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 36 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 adauga dupa articolul 38 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 1 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 aproba Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 2 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 3 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 4 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 6 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 8 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 9 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 10 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 3 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 11 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 12 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 13 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 15 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 16 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 17 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 18 din actul Ordonanţa 116 1998
Articolul 1 din actul Legea 231 2004 abrogă articolul 5 din actul Ordonanţa 116 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 231 din  1 iunie 2004

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 516 din  8 iunie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 116 din 27 august 1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international, emisa in temeiul art. 1 pct. 12 lit. f) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 326 din 29 august 1998, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
    "ORDONANTA
privind dezvoltarea si modernizarea parcului de nave sub pavilion roman destinate transportului public"
    2. Titlul capitolului I se abroga.
    3. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Prezenta ordonanta are drept scop acordarea unor facilitati si a unui sprijin financiar pentru modernizarea si dezvoltarea parcului de nave sub pavilion roman, pentru cresterea prestigiului pavilionului roman pe piata internationala a transportului naval, atragerea de noi venituri la bugetul de stat si asigurarea liberei circulatii a fortei de munca angajate in transportul naval.
    (2) In sensul prezentei ordonante, prin nava sub pavilion roman se intelege o nava destinata transportului public, care arboreaza pavilion roman si este operata de catre o persoana juridica romana, autorizata conform legii, denumita in continuare operator."
    4. Articolul 2 se abroga.
    5. Titlul capitolului II se abroga.
    6. Articolele 3 si 4 se abroga.
    7. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Pentru ducerea la indeplinire a prevederilor art. 1, operatorii beneficiaza de facilitati fiscale, precum si de sprijinul financiar al statului.
    (2) In conformitate cu prevederile alin. (1), se pot acorda urmatoarele facilitati:
    a) scutirea de impozit pe profit pentru un numar limitat de ani, cu conditia ca acest profit sa fie reinvestit in achizitia de nave noi sau in modernizarea celor existente;
    b) aplicarea amortizarii accelerate la navele noi;
    c) scutirea de la plata taxelor vamale pentru achizitia de nave noi, precum si pentru echipamente si piese de schimb destinate repararii, modernizarii si constructiei navelor;
    d) acordarea regimului de marfuri de export pentru livrarile de combustibil, lubrifianti si alte materiale consumabile utilizate de nave in voiaje internationale.
    (3) Facilitatile prevazute la alin. (2) se acorda in conformitate cu legislatia in vigoare.
    (4) Sprijinul financiar din partea statului se poate acorda pentru modernizarea navelor si pentru constructii noi."
    8. Articolele 6, 8, 9 si 10 se abroga.
    9. Capitolul III, respectiv articolele 11 si 12, se abroga.
    10. Titlul capitolului IV se abroga.
    11. Articolul 13 se abroga.
    12. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Pentru ca un operator sa poata beneficia de facilitatile prevazute la art. 5 alin. (2), trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele criterii:
    a) sa aiba navele in proprietate sau inchiriate in bareboat pe o perioada de cel putin un an sau in contract de leasing cu clauza de cumparare;
    b) navele prevazute la lit. a) sa arboreze pavilionul roman;
    c) navele sa detina certificat de conformitate cu normele tehnice de constructie obligatorii eliberat de Autoritatea Navala Romana sau certificatul de clasa eliberat de o societate de clasificare agreata de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    d) sa detina certificatele emise de Autoritatea Navala Romana sau de catre o organizatie cu care Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a incheiat conventii de lucru in acest sens, care atesta conformitatea cu prevederile acordurilor si conventiilor internationale la care Romania este parte.
    (2) Facilitatile prevazute la art. 5 alin. (2) se acorda numai pentru urmatoarele categorii de nave:
    a) nave maritime cu un tonaj brut mai mare de 500 tone, calculat conform Conventiei internationale din 1969 asupra masurarii tonajului navelor;
    b) nave de navigatie interioara cu o capacitate de incarcare pentru transport marfa de minimum 900 tone;
    c) remorchere si impingatoare de navigatie interioara cu o putere a motoarelor de propulsie de minimum 368 kW;
    d) nave de pasageri de navigatie interioara cu o capacitate de transport de cel putin 20 de persoane;
    e) nave de navigatie interioara autopropulsate cu o capacitate de incarcare de minimum 900 tone si puterea motoarelor de propulsie de cel putin 368 kW."
    13. Articolele 15 - 18 se abroga.
    14. Capitolul V, respectiv articolele 19, 20, 21, 22 si 23, se abroga.
    15. Titlul capitolului VI se abroga.
    16. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Statul acorda sprijin financiar pentru modernizarea si dezvoltarea parcului de nave care arboreaza pavilion roman, pe baza unor programe de modernizare si dezvoltare elaborate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si aprobate de Guvern."
    17. La articolul 25, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) Sprijinul financiar al statului pentru modernizarea si dezvoltarea parcului de nave sub pavilion roman se acorda in limita a 25% din pretul de achizitie a navelor noi, respectiv din valoarea lucrarilor de modernizare, in urmatoarele cazuri:
    a) constructii de nave noi in santierele navale romanesti;
    b) modernizarea navelor existente, pentru aducerea acestora la standardele tehnice ale Uniunii Europene privind siguranta navigatiei si prevenirea poluarii."
    18. Articolul 26 se abroga.
    19. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    (1) Programele de modernizare si dezvoltare a parcului de nave sub pavilion roman, denumite in continuare programe, vor fi elaborate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si vor fi aprobate de Guvern pana la data de 1 august a fiecarui an, pentru finantare in anul urmator, in functie de resursele financiare.
    (2) Resursele pentru acordarea sprijinului financiar se asigura din:
    a) fonduri bugetare;
    b) fonduri atrase;
    c) credite;
    d) programe de finantare externa."
    20. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va cuprinde in proiectele programelor de modernizare si dezvoltare solicitarile operatorilor pentru acele nave pentru care a fost dovedita, printr-un studiu de fezabilitate, eficienta economica in exploatare pe o relatie de transport intern sau international de interes pentru Romania sau care valorifica potentialul porturilor romanesti."
    21. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Operatorii care solicita includerea in programele de modernizare si dezvoltare vor depune la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului o cerere insotita de studiul de fezabilitate al navei, documentatia tehnica avizata de Autoritatea Navala Romana, precum si dovada constituirii resurselor financiare proprii in cuantum de minimum 75% ."
    22. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are obligatia ca in termen de 60 de zile de la data depunerii cererii sa raspunda operatorilor in legatura cu acceptarea includerii in programe sau, dupa caz, refuzul motivat."
    23. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    Dupa aprobarea de catre Guvern a programului de modernizare si dezvoltare si aprobarea finantarii acestuia prin legea anuala a bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va comunica operatorilor, in termen de 10 zile, un document in care se mentioneaza cuantumul sprijinului financiar si conditiile de acordare a acestuia. Pentru alocatia stabilita, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va incheia un contract de finantare cu operatorul beneficiar."
    24. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    (1) Suma alocata pentru fiecare nava prin programul anual de modernizare si dezvoltare se considera ca plata datorata de catre operator santierului naval constructor sau furnizorului de echipamente si piese de schimb pentru modernizare si se va elibera de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului o data cu inmatricularea navei in registrul matricol al navelor si emiterea certificatului de nationalitate, in cazul navelor noi, sau cu semnarea procesului-verbal de terminare a lucrarilor de modernizare, in cazul navelor deja inmatriculate.
    (2) Aceasta suma se va mentiona in registrul matricol in care este inmatriculata nava si in certificatul de nationalitate al navei sub forma de gaj/ipoteca a statului exigibila numai in interiorul unei perioade de 8 ani de la data inscrierii.
    (3) La incheierea termenului de 8 ani, daca nu a intervenit nici una dintre situatiile prevazute la art. 34, gajul/ipoteca aferenta sprijinului financiar acordat se considera stinsa si se radiaza."
    25. Articolul 33 se abroga.
    26. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    (1) Operatorul care a beneficiat de sprijinul statului prin programele de modernizare si dezvoltare are obligatia sa pastreze sub pavilion roman, cel putin 8 ani, navele pentru care a beneficiat de facilitatile prevazute in prezenta ordonanta si sa le asigure corespunzator valorii pentru corp si masini pentru toata aceasta perioada.
    (2) Scoaterea de sub pavilionul roman inainte de termenul de 8 ani a navelor prevazute la alin. (1) se va putea efectua numai dupa rambursarea de catre operator la bugetul de stat a sumei primite.
    (3) In cazul in care operatorul care a beneficiat de sprijinul statului se desfiinteaza prin procedura falimentului, inainte de 8 ani de la inscrierea in registrul matricol si in certificatul de nationalitate a sumei alocate, statul este indreptatit sa recupereze sumele alocate intocmai ca o banca finantatoare, sumele respective fiind considerate obligatii ale operatorilor fata de bugetul de stat.
    (4) In situatia pierderii totale a navei in caz de forta majora, inainte de termenul de 8 ani, operatorul va varsa la bugetul de stat cota-parte din valoarea recuperata de la asigurator, corespunzatoare partii din pretul navei acoperite de alocatia primita prin programul de modernizare si dezvoltare.
    (5) Operatorul poate gaja/ipoteca, in interiorul perioadei de 8 ani, navele pentru care a beneficiat de sprijinul financiar al statului, numai cu acordul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului."
    27. Titlul capitolului VII se abroga.
    28. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    (1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va asigura punerea in aplicare a prevederilor prezentei ordonante.
    (2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul Finantelor Publice exercita controlul asupra modului in care se aplica prevederile prezentei ordonante."
    29. Articolul 36 se abroga.
    30. Dupa articolul 38 se introduce articolul 39 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    In termen de 45 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a legii de aprobare a prezentei ordonante, la propunerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, Guvernul va emite hotararea de modificare si completare a Hotararii Guvernului nr. 302/1999 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim international, care se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    31. Anexa la Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 se abroga.
    Art. 2
    Prezenta lege intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Ordonanta Guvernului nr. 116/1998, astfel cum a fost modificata si completata prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor numerotarea corespunzatoare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 mai 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             GHEORGHE BUZATU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 18 mai 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                              CONSTANTIN NITA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 231/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 231 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Vreau să apreciez împrumuturile Karin Sabine pentru mine un împrumut de 40.000 EUR. dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, evitați să fiți înșelați de creditori falși și aplicați prin firma de împrumut real prin e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861 ..
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Căutați o afacere, o companie sau un împrumut personal? Oferim toate tipurile de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu