E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Legea 32 1968 abrogat de articolul 51 din actul Ordonanţa 2 2001
Articolul 17 din actul Legea 32 1968 in legatura cu Decizia 7 2000
Articolul 37 din actul Legea 32 1968 in legatura cu Decizia 4 2000
Articolul 12 din actul Legea 32 1968 modificat de Decizia 90 1999
Articolul 7 din actul Legea 32 1968 articole noi... Legea 97 1998
Articolul 15 din actul Legea 32 1968 in legatura cu Decizia 482 1997
Legea 32 1968 in legatura cu Legea 55 1995
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 2 din actul Hotărârea 186 1995
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 26 din actul Hotărârea 79 1995
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 30 din actul Ordonanţa 70 1994
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 30 din actul Ordonanţa 68 1994
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 39 din actul Legea 45 1994
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 15 din actul Legea 34 1994
Legea 32 1968 in legatura cu Hotărârea 138 1994
Legea 32 1968 in legatura cu Hotărârea 128 1994
Legea 32 1968 in legatura cu Hotărârea 127 1994
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 34 din actul Ordonanţa 2 1994
Articolul 7 din actul Legea 32 1968 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 12 1994
Articolul 31 din actul Legea 32 1968 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 12 1994
Articolul 37 din actul Legea 32 1968 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 12 1994
Articolul 38 din actul Legea 32 1968 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 12 1994
Articolul 32 din actul Legea 32 1968 abrogat de articolul 2 din actul Ordonanţa 12 1994
Articolul 33 din actul Legea 32 1968 abrogat de articolul 2 din actul Ordonanţa 12 1994
Articolul 34 din actul Legea 32 1968 abrogat de articolul 2 din actul Ordonanţa 12 1994
Articolul 35 din actul Legea 32 1968 abrogat de articolul 2 din actul Ordonanţa 12 1994
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 25 din actul Hotărârea 687 1993
Articolul 35 din actul Legea 32 1968 abrogat de Decizia 35 1993
Legea 32 1968 in legatura cu Hotărârea 757 1992
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 5 din actul Hotărârea 539 1992
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 19 din actul Ordonanţa 28 1992
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 15 1992
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 22 din actul Legea 76 1992
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 17 din actul Legea 76 1992
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 9 din actul Legea 42 1992
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 18 din actul Legea 32 1991
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 9 din actul Legea 30 1991
Legea 32 1968 in legatura cu Hotărârea 952 1990
Articolul 25 din actul Legea 32 1968 in legatura cu articolul 38 din actul Legea 58 1974
Articolul 26 din actul Legea 32 1968 in legatura cu articolul 38 din actul Legea 58 1974
Articolul 7 din actul Legea 32 1968 modificat de Decretul 505 1970
Legea 32 1968 in legatura cu articolul 11 din actul Hotărârea 68 1970
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 32 din 12 noiembrie 1968

privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor

ACT EMIS DE: MAREA ADUNARE NATIONALA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 148 din 14 noiembrie 1968


SmartCity3


    CAP. 1

    Art. 1
    Contraventie este fapta savarsita cu vinovatie, care prezinta un  pericol social mai redus decat  infractiunea si este prevazuta si sanctionata ca atare prin legi, decrete sau prin acte normative ale organelor aratate in legea de fata.
    Art. 2
    Au dreptul sa emita acte normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor:
    a) Consiliul de Ministri;
    b) consiliile populare judetene, Consiliul popular al municipiului Bucuresti si consiliile populare municipale si orasenesti, in urmatoarele sectoare de activitate: intretinerea si folosirea fondului locativ de stat, a drumurilor, strazilor si celorlaltor cai de comunicatie, a plantatiilor, parcurilor si surselor naturale de importanta locala; mentinerea linistii publice, ocrotirea sanatatii, salubritatea, mentinerea esteticii localitatilor, transportul in comun in  cuprinsul localitatilor, aplicarea regimului preturilor, precum si comertul in piete, targuri si obare.
    In cazuri de epidemii, epizootii, inundatii sau alte calamitati, precum si in orice alte situatii care reclama masuri urgente, au dreptul sa emita acte normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor si comitetele executive ale consiliilor populare prevazute in alineatul precedent.
    Art. 3
    Actele normative emise de organele aratate in art. 2 vor cuprinde descrierea faptelor ce constituie contraventii si sanctiunea ce urmeaza a se aplica pentru fiecare contraventie, iar in cazul amenzii, limita minima si maxima a acesteia; de asemenea, ele pot cuprinde tarife de stabilire a despagubirilor pentru pagubele pricinuite prin savarsirea contraventiilor.
    Art. 4
    Actele normative prin care se stabilesc si se sanctioneaza contraventii intra in vigoare in termen de 10 zile de la aducerea lor la cunostinta publica, in afara de cazul cand ele prevad un termen mai lung.
    In cazuri urgente, actele normative pot prevedea intrarea lor in vigoare intr-un termen mai scurt.
    Aducerea la cunostinta publica se face prin mijloacele prevazute de lege.
    Art. 5
    Contraventiile se sanctioneaza cu avertisment sau cu amenda.
    Sanctiunile se aplica persoanelor fizice care au savarsit contraventiile.
    Prin derogare de la dispozitiile alineatului precedent, sanctiunile pot fi aplicate si persoanelor juridice, dar numai daca aceasta se prevede prin lege sau prin  decret. Amenzile aplicate persoanelor juridice vor fi imputate de acestea persoanelor fizice vinovate.
    In celelalte cazuri in care se savarsesc contraventii la norme ce prevad obligatii pentru organizatiile socialiste, sanctiunea se aplica angajatului, membrului cooperativei sau al altei organizatii obstesti, care are indatorirea sa duca la indeplinire aceste norme, fie in baza dispozitiilor unui act normativ, a contractului de munca, regulamentului de ordine interioara sau statutului, fie in baza unei insarcinari scrise, date in acest scop de conducatorul organizatiei socialiste care avea atributia de a da o astfel de insarcinare. Sanctiunea se aplica conducatorului organizatiei socialiste, daca insarcinarea scrisa nu a fost data, desi era necesara.
    Art. 6
    Prin avertisment se atrage atentia contravenientului asupra pericolului faptei savarsite si i se recomanda ca pe viitor sa se respecte dispozitiile legale.
    Avertismentul se aplica in cazurile in care fapta este de mica importanta si se apreciaza ca acela care a savarsit-o nu o va mai repeta chiar fara aplicarea unei amenzi.
    Avertismentul se poate aplica chiar daca actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei nu prevede aceasta sanctiune.
    Art. 7
    Amenda are caracter administrativ.
    Pentru contraventiile stabilite prin hotarari ale Consiliului de Ministri se pot prevedea amenzi intre 20 si 1500 lei, iar in cazuri deosebite pana la 3000 lei.
    Pentru contraventiile stabilite prin hotarari ale consiliilor populare sau decizii ale comitetelor lor executive se pot prevedea amenzi intre 20 si 50 lei.
    Amenzile se fac venit la bugetul de stat.
    Art. 8
    Sunt supuse confiscarii, daca confiscarea este prevazuta expres in actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei:
    a) lucrurile produse prin contraventie;
    b) lucrurile care au servit la savarsirea contraventiei, daca sunt ale contravenientului;
    c) lucrurile dobandite prin savarsirea contraventiei, daca nu sunt restituite persoanei vatamate.
    Lucrurile a caror detinere sau circulatie este interzisa vor fi supuse confiscarii independent de conditiile prevazute in alineatul precedent.
    Art. 9
    Daca aceeasi persoana a savarsit mai multe contraventii sanctionate cu amenda, sanctiunea se aplica pentru fiecare contraventie in parte.
    Cand contraventiile au fost constatate prin acelasi proces-verbal, amenzile totalizate potrivit dispozitiilor alineatului 1 nu pot depasi dublul maximului prevazut prin actul normativ pentru contraventia cea mai grava.
    In cazul in care la savarsirea unei contraventii au luat parte mai multe persoane, sanctiunea se aplica fiecarui participant, separat.
    Art. 10
    Fapta prevazuta de lege sau alt act normativ ca fiind contraventie se sanctioneaza chiar daca este savarsita fara intentie, in afara de cazul in care prin actul normativ se dispune altfel.
    Nu constituie contraventie fapta savarsita in stare de legitima aparare, din cauza unei intimplari ce nu putea fi prevazuta sau inlaturata, precum si aceea savarsita din constrangere, eroare de fapt sau in stare de necesitate.
    De asemenea, nu constituie contraventie fapta savarsita de o persoana care din cauza starii mintale sau a vreunei infirmitati nu poate raspunde de fapta imputata.
    Art. 11
    Fapta savarsita de un minor sub 14 ani nu constituie contraventie.
    Pentru contraventiile savarsite de minorii care au implinit 14 ani, minimul si maximul amenzii se reduc la jumatate din minimul si maximul amenzii stabilite in actul normativ pentru fapta savarsita.
    Art. 12
    Daca printr-un nou act normativ fapta nu mai este socotita contraventie, ea nu se mai sanctioneaza, chiar daca a fost savarsita inainte de data intrarii in vigoare a noului act normativ, iar sanctiunea aplicata si neexecutata pana la aceasta data nu se mai executa.
    Daca sanctiunea prevazuta in noul act normativ este mai usoara, se va aplica aceasta sanctiune, iar amenda aplicata potrivit vechiului act normativ se va executa numai pana la limita maximului prevazut in noul act normativ. In cazul in care noul act normativ prevede o sanctiune mai grava, contraventia savarsita anterior va fi sanctionata in conformitate cu prevederile actului normativ in vigoare la data savarsirii ei.
    Art. 13
    Aplicarea sanctiunii pentru contraventii se prescrie in termen de 3 luni de la data savarsirii faptei.
    Cand fapta a fost urmarita ca infractiune si ulterior s-a stabilit ca ea constituie contraventie, prescriptia aplicarii sanctiunii nu  curge pe tot timpul cat pricina s-a aflat in fata organului de urmarire penala sau a instantei de judecata, daca sesizarea s-a facut inauntrul termenului prevazut la alineatul 1. Prescriptia opereaza totusi, daca sanctiunea nu a fost aplicata in termen de 1 an de la data savarsirii faptei.
    Dispozitiile alineatului precedent se aplica si in cazurile in care pricina s-a aflat in fata comisiei de judecata.
    In cazul contraventiilor la normele privind impozitele, taxele, primele de asigurare prin efectul legii si disciplina financiara, aplicarea sanctiunii se prescrie in termen de 1 an de la data savarsirii faptei.
    Art. 14
    Executarea sanctiunii se prescrie, daca procesul-verbal de constatare a contraventiei, precum si, cand este cazul, instiintarea de plata a amenzii nu au fost comunicate celui sanctionat in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii. Executarea sanctiunii se prescrie, de asemenea, in termenul de 1 an de la data aplicarii ei, chiar daca contravenientul a exercitat calea de atac. Prescriptia executarii sanctiunii nu curge pe tot timpul cat, la cererea contravenientului, executarea a fost amanata sau esalonata.
    Art. 15
    Dispozitiile art. 13 si 14 nu impiedica urmarirea despagubirilor si confiscarea lucrurilor supuse acestei masuri.

    CAP. 2

    Art. 16
    Contraventia se constata printr-un proces-verbal incheiat de persoanele anume prevazute in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia, de primar, de ofiterii ori subofiterii de militie, precum si de sefii de servicii sau sectii, ori asimilatii acestora in  organizatiile de stat, anume imputerniciti de conducatorul organizatiei.
    Primarul constata contraventiile stabilite prin actele normative emise de consiliile populare si comitetele lor executive, precum si contraventiile la dispozitiile legale privind: apararea ordinii publice, regulile generale de comert, vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare, circulatia produselor agricole, productia, vanzarea, circulatia si desfacerea vinurilor si rachiurilor naturale, pescuitul, vinatul, prevenirea si combaterea epidemiilor, intretinerea drumurilor nationale si locale, a podurilor si accesoriilor acestora, executarea lucrarilor edilitare, regimul constructiilor, folosirea fondului locativ de stat, ocrotirea lucrarilor de imbunatatiri funciare si a lucrarilor de gospodarire a apelor, precum si contraventiile silvice.
    Ofiterii si subofiterii de militie constata contraventiile la dispozitiile legale privind: apararea ordinii publice si celelalte sectoare de activitate care intra in atributiile militiei, regulile generale de comert, vanzarea, circulatia si transportul produselor alimentare, circulatia produselor agricole, productia, vanzarea, circularea si desfacerea vinului si rachiurilor naturale, pescuitul, vinatul, intretinerea drumurilor nationale si locale, a podurilor si accesoriilor acestora si regimul constructiilor.
    Prin actele normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor pot fi prevazute si alte persoane care constata contraventiile aratate in alineatele 2 si 3, precum si alte contraventii care se constata de primar sau de ofiterii ori subofiterii de militie.
    Contraventiile savarsite de angajatii organizatiilor de stat la locul de munca se constata atat de persoanele prevazute in actele normative care stabilesc si sanctioneaza contraventiile, cat si de sefii de servicii sau sectii ori asimilatii acestora, anume imputerniciti de conducatorul organizatiei, daca ele au fost savarsite de personalul in subordine. Aceleasi persoane constata si contraventiile savarsite in incinta organizatiilor de stat de catre cei care nu sunt angajati ai acestora.
    Dispozitiile alineatului precedent se aplica in mod corespunzator si in cazul contraventiilor savarsite la locul de munca de angajatii sau membrii organizatiilor cooperatiste ori ai altor organizatii obstesti, precum  si in cazul contraventiilor savarsite in incinta acestor organizatii de catre alte persoane, daca prin actele normative de stabilire si sanctionare a contraventiilor se prevede expres aceasta.
    Daca o persoana savarseste mai multe contraventii, constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal.
    Art. 17
    Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde: data si locul unde este incheiat, numele, prenumele si calitatea celui care il incheie; numele, prenumele, domiciliul, ocupatia si locul de munca al contravenientului, numarul si data actului de identitate al acestuia, cu mentiunea organului care l-a emis; descrierea faptei ce constituie contraventie, cu indicarea datei si orei cand a fost  savarsita, precum  si cu aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii acesteia si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; mentiunea ca contravenientul poate achita in termen de 48 ore jumatate din minimul amenzii in conditiile art. 26. In cazul in care contravenientul este minor, procesul verbal va cuprinde si numele, prenumele si domiciliul parintilor sau ale tutorelui.
    Agentul constatator va consemna in procesul verbal, la cererea contravenientului, obiectiunile acestuia cu privire la continutul procesului-verbal si mijloacele de proba de care intelege sa se serveasca in cauza.
    Lipsa din procesul-verbal a mentiunilor privind numele si prenumele contravenientului, fapta savarsita si data comiterii acesteia sau  a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu.
    Art. 18
    Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cererea acestuia, actul de identitate, iar pentru determinare locului sau  de munca, si alte acte pe care le are asupra sa.
    Pentru legitimarea contravenientului, agentul constatator poate apela, in caz de nevoie, la ofiterii si subofiterii de militie, care sunt obligati sa-i acorde sprijin.
    Art. 19
    Procesul-verbal se semneaza pe fiecare pagina de cel care incheie si de contravenient.
    In cazul in care contravenientul nu este de fata, refuza sau nu  poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie adeverite de cel putin un  martor. Procesul-verbal, in acest caz, va cuprinde si numele, prenumele si domiciliul martorului, numarul si data actului sau de identitate cu mentiunea organului care l-a emis, precum si semnatura martorului. In lipsa de martori, agentul constatator va arata in procesul-verbal din ce cauza acesta a fost incheiat astfel.
    Art. 20
    Daca prin actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei nu se prevede altfel, agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si sanctiunea.
    Sanctiunea se aplica in limitele prevazute de actul normativ, tinandu-se seama de imprejurarile in care fapta a fost savarsita, de starea materiala a faptuitorului, precum si de celelalte date privitoare la contravenient cuprinse in procesul-verbal.
    Art. 21
    In cazul in care prin savarsirea contraventiei s-a pricinuit o  paguba si exista tarif de evaluare a acesteia, agentul constatator, daca are dreptul sa aplica sanctiunea, stabileste si despagubirea pe baza de tarif, facand mentiunea corespunzatoare in procesul-verbal.
    Daca nu exista tarif de evaluare a pagubei, partea vatamata isi va putea valorifica pretentiile potrivit legii civile.
    Art. 22
    In cazul in care agentul constatator aplica sanctiunea, el dispune si confiscarea. In  acest caz, cat si atunci cand sanctiunea se aplica de un alt organ, agentul constatator va descrie in procesul verbal lucrurile supuse confiscarii si va lua in privinta lor masurile de conservare sau de valorificare prevazute de dispozitiile legale. Despre masurile luate se fac mentiunile corespunzatoare in procesul-verbal.
    Daca lucrurile confiscate apartin altei persoane decat contravenientului, in procesul-verbal se vor arata numele, prenumele si domiciliul persoanei fizice, ori denumirea si sediul persoanei juridice, in masura in care aceste date sunt cunoscute.
    Art. 23
    Daca potrivit actului normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei, agentul constatator nu este in drept sa aplice si sanctiunea, procesul-verbal de constatare se trimite indata organului competent, care aplica sanctiunea potrivit art. 20 alin. 2, prin rezolutie pe procesul-verbal.
    Odata cu aplicarea sanctiunii, organul competent stabileste despagubirea pe baza de tarif si dispune confiscarea sau, dupa caz, restituirea catre cel in drept a lucrurilor ori a sumelor rezultate din valorificarea acestora, procedand potrivit dispozitiilor art. 21 si 22 care se aplica in mod corespunzator.
    Art. 24
    Procesul-verbal se comunica in copie contravenientului, partii vatamate si persoanei fizice sau juridice prevazute in art. 22 alin. 2, de catre organul care a aplicat sanctiunea, in termen de cel mult o luna de la data aplicarii sanctiunii.
    Daca contravenientul a fost sanctionat cu amenda, precum si in cazul in care a fost obligat la despagubire, odata cu procesul-verbal i se va comunica si instiintarea de plata. In instiintarea de plata se va arata ca daca nu se achita amenda si despagubirea in termen de 15 zile de la comunicare, se va proceda la executare silita.
    In cazul in care agentul constatator aplica si sanctiunea, iar contravenientul este de fata la incheierea procesului-verbal, copia acestuia si instiintarea de plata se inmaneaza contravenientului, facandu-se mentiune despre aceasta in procesul-verbal.
    Dispozitiile alineatului precedent se aplica si fata de celelalte persoane carora trebuie sa li se comunice copia procesului-verbal.
    Art. 25
    In cazul in care contravenientul achita pe loc agentului constatator jumatate din minimul amenzii prevazute in actul normativ pentru fapta savarsita, iar prin contraventie nu s-a cauzat o paguba si nu exista lucruri supuse confiscarii, procesul-verbal nu se mai incheie si orice urmarire inceteaza. Plata amenzii se face contra chitanta, in care se va specifica contraventia pentru care a fost incasata amenda.
    Procesul-verbal nu se incheie nici daca agentul constatator aplica avertismentul, iar prin contraventie nu s-a cauzat o paguba si nu exista lucruri supuse confiscarii, cu exceptia cazului cand in actul normativ care stabileste si sanctioneaza contraventia se prevede altfel.
    Art. 26
    Daca contravenientul se angajeaza sub semnatura sa achite, in cel mult 48 ore de la incheierea procesului verbal, jumatate din minimul amenzii prevazute in actul normativ pentru fapta savarsita, agentul constatator va face mentiune despre aceasta in procesul-verbal.
    Plata amenzii se face la Casa de Economii si Consemnatiuni ori la organizatia socialista aratata in procesul-verbal, iar chitanta se preda de catre contravenient agentului constatator sau se trimite prin posta organului din care face parte agentul constatator, in termenul prevazut in alineatul precedent.
    Daca contravenientul achita in termenul pentru  care s-a angajat jumatate din minimul amenzii prevazute in actul normativ pentru fapta savarsita, orice urmarire in ceea ce priveste amenda inceteaza. In cazul in care contravenientul nu achita in acest termen jumatate din minimul amenzii prevazute in actul normativ, se vor aplica dispozitiile art. 20 sau 23 alin. 1, dupa caz.
    Art. 27
    Dispozitiile art. 25 si 26 se aplica si in cazurile prevazute de art. 9 alin. 2, daca contravenientul achita pe loc  sau, dupa caz, in  cel mult 48 ore, jumatate din minimul amenzii prevazute in actul normativ pentru fiecare dintre contraventiile constatate, fara ca prin totalizare sa se depaseasca maximul prevazut pentru contraventia cea mai grava.
    Art. 28
    Daca in cazurile prevazute in art. 25, 26 si 27, prin contraventie s-a cauzat o paguba ori sunt lucruri supuse confiscarii, organul competent potrivit dispozitiilor prezentei legi stabileste despagubirea pe baza de tarif si dispune confiscarea.
    Art. 29
    Daca organul in drept sa aplice sanctiunea apreciaza ca fapta socotita contraventie a fost savarsita in astfel de conditii incat potrivit legii penale ea constituie infractiune, sesizeaza organul de urmarire penala competent.
    Art. 30
    In cazul in care fapta a fost urmarita ca infractiune si ulterior s-a stabilit, prin rezolutia sau ordonanta procurorului ori prin hotarare judecatoreasca, ca ea ar putea constitui contraventie, actul de sesizare sau constatare a faptei, impreuna cu copia ordonantei sau hotararii, se trimit  de indata organului in drept sa constate contraventia.

    CAP. 3
    Caile de atac si sanctiune, a despagubirilor stabilite pe baza de tarif si a confiscarilor

    Art. 31
    Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se poate face plangere in termen de 15 zile de la data comunicarii acestuia.
    Partea vatamata poate face plangere numai in ceea ce priveste despagubirea stabilita pe baza de tarif, iar cel caruia ii apartin lucrurile confiscate, altul decat contravenientul, numai in ceea ce priveste masura confiscarii.
    Plangerea suspenda executarea. Plangerea persoanelor prevazute in alineatul 2 suspenda executarea numai in ceea ce priveste despagubirea sau masura confiscarii.
    Art. 32
    Daca agentul constatator a aplicat sanctiunea, a stabilit despagubirea sau a dispus confiscarea, plangerea se solutioneaza dupa cum urmeaza:
    a) in cazul contraventiilor prevazute in actele normative emise de Consiliul de Ministri, plangerea se solutioneaza de catre conducatorul organului din care face parte agentul constatator sau de catre un alt angajat, ierarhic superior agentului constatator, imputernicit de conducatorul acestui organ.
    Daca contraventia a fost constatata de conducatorul organului, plangerea se solutioneaza de catre conducatorul organului ierarhic superior.
    In cazul in care procesul-verbal a fost intocmit de primar, plangerea se solutioneaza de comitetul executiv al consiliului popular.
    Daca procesul verbal a fost intocmit  de seful de serviciu sau sectie al unei organizatii socialiste, ori de cei asimilati acestora, plangerea se solutioneaza de conducatorul organizatiei in care a fost savarsita contraventia;
    b) in cazul contraventiilor prevazute in actele normative emise de organele locale, plangerea se solutioneaza de primarul comunei, orasului, municipiului sau sectorului municipiului Bucuresti, pe al carui teritoriu a fost savarsita fapta.
    Dispozitiile lit. a) alin. 3 se aplica in mod corespunzator.
    Art. 33
    Daca un alt organ decat agentul constatator a aplicat sanctiunea, a stabilit despagubirea sau a dispus  confiscarea, plangerea se solutioneaza de organul prevazut in actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei. Daca actul normativ nu prevede un asemenea organ, plangerea se solutioneaza de organul ierarhic superior celui care a aplicat sanctiunea.
    Art. 34
    In cazul contraventiilor pentru care actul normativ prevede o  amenda de peste 1.000 lei, sau daca despagubirea stabilita pe baza de tarif ori valoarea lucrurilor confiscate depaseste 1.000 lei, plangerea se solutioneaza de judecatoria in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia.
    Art. 35
    In cazul amenzii aplicate unei persoane juridice, plangerea acesteia se rezolva de organul indicat in legea sau decretul care prevede sanctionarea persoanei juridice. Daca legea sau decretul nu indica un  asemenea organ, plangerea se rezolva de conducatorul organului central al administratiei de stat in a carui ramura sau domeniu de activitate s-a comis contraventia ori de un angajat, avand cel putin functia de director, imputernicit de conducatorul organului central.
    Art. 36
    Plangerea se depune la organul din care face parte agentul constatator si va fi insotita de copia procesului-verbal de constatare a contraventiei.
    Plangerea cat si celelalte acte de procedura privind solutionarea acesteia sunt scutite de taxa de timbru.
    Art. 37
    Plangerea impreuna cu dosarul cauzei se trimit de indata organului in drept sa o solutioneze, care citeaza pe cel care a facut  plangerea, precum si orice alta persoana in masura sa contribuie la rezolvarea justa a acesteia. Agentul constatator si organul care a aplicat sanctiunea nu se citeaza.
    Art. 38
    Organul care solutioneaza plangerea, dupa ce constata ca aceasta a fost introdusa in termen, asculta pe cel care a facut-o si celelalte persoane citate, daca acestia s-au prezentat, administreaza orice alte probe prevazute de lege, necesare verificarii legalitatii si temeiniciei procesului-verbal si hotaraste asupra sanctiunii, despagubirii stabilite pe baza de tarif, precum si asupra masurii confiscarii, printr-o incheiere motivata care are caracterul unui act jurisdictional sau, dupa caz, prin hotarare judecatoreasca, in termen de cel mult 30 zile de la data inregistrarii plangerii.
    Incheierea prin care s-a solutionat plangerea si hotararea judecatoreasca sunt definitive si executorii.
    Art. 39
    In caz de anulare a procesului-verbal, lucrurile confiscate, cu exceptia celor a caror detinere sau circulatie este interzisa, se restituie celui in drept.
    Daca lucrurile prevazute la alineatul 1 au fost valorificate, se va dispune sa se achite celui in drept o despagubire baneasca egala cu suma realizata prin valorificare.
    Art. 40
    Punerea in executare a amenzii se face:
    a) de catre organul care a aplicat amenda, ori de cate ori procesul-verbal de constatare a contraventiei a ramas definitiv prin neexercitarea caii de atac in termenul prevazut de lege;
    b) de catre organul care a solutionat plangerea, in celelalte cazuri.
    In vederea executarii amenzii, organele prevazute in  alineatul precedent vor comunica din oficiu, organului financiar al comitetului executiv al consiliului popular al localitatii in care domiciliaza sau isi are sediul contravenientul, procesul-verbal de constatare a contraventiei sau, dupa caz, o copie a inchirierii ori a dispozitivului hotararii judecatoresti de solutionare a plangerii. Executarea se face asupra veniturilor sau celorlalte bunuri ale contravenientului, in conditiile prevazute de dispozitiile legale.
    Fiecare dintre actele prevazute in alineatul 2 constituie titlu executor.
    Art. 41
    In scopul executarii despagubirii stabilite pe baza de tarif, actele prevazute in art. 40 alin. 2 se comunica si partii vatamate, care va proceda potrivit dispozitiilor legale privitoare la executarea silita a creantelor, dispozitiile art. 40 alin. ultim fiind aplicabile.
    Art. 42
    Confiscarea se aduce la indeplinire de organul care a dispus aceasta masura, in conditiile prevazute de lege.
    Art. 43
    Avertismentul se adreseaza oral ori de cate ori contravenientul este prezent la constatarea contraventiei si sanctiunea este aplicata de agentul constatator.
    In celelalte cazuri, avertismentul se socoteste executat prin  comunicarea procesului-verbal de constatare a contraventiei cu rezolutia corespunzatoare, iar daca sanctiunea a fost aplicata de organul care a solutionat plangerea, prin incunostiintare scrisa.

    CAP. 4
    Dispozitii speciale si tranzitorii

    Art. 44
    Sanctiunile prevazute in prezenta lege nu se aplica in cazul contraventiilor savarsite de militarii in termen. Procesul-verbal de constatare se trimite comandantului unitatii din care face parte contravenientul, spre a i se aplica, daca procesul-verbal este intemeiat, masuri disciplinare.
    Daca prin contraventia savarsita de un militar in termen s-a cauzat o paguba sau daca sunt lucruri supuse confiscarii, organul competent potrivit dispozitiilor prezentei legi va stabili despagubirea pe baza de tarif si va dispune asupra confiscarii. Copie de pe procesul-verbal se comunica contravenientului, partii vatamate si celui caruia ii apartin lucrurile confiscate.
    Art. 45
    Ministerul Fortelor Armate, Ministerul Afacerilor Interne si Consiliul Securitatii Statului vor stabili organele care constata si sanctioneaza contraventiile savarsite de ofiteri, subofiteri, maistri militari sau angajati civili in cadrul unitatilor, formatiunilor, esaloanelor si comenzilor respective in legatura cu serviciul, precum si organele care solutioneaza plangerile contra proceselor-verbale de constatare a acestor contraventii.
    Art. 46
    Dispozitiile prezentei legi se intregesc cu dispozitiile codului de procedura civila, care se aplica in mod corespunzator.
    Art. 47
    Dispozitiile legii de fata nu se aplica contraventiilor la regimul vamilor.
    De asemenea, dispozitiile art. 25, 26 si 27 nu se aplica in cadrul contraventiilor prevazute in Decretul nr. 887 pentru  stabilirea si sanctionarea contraventiilor privind poluarea apelor marii de catre nave maritime, din 8 septembrie 1967.
    Art. 48
    Termenele de prescriptie prevazute in Decretul nr. 184/1954 raman aplicabile prescriptiilor neimplinite la data intrarii in vigoare a legii de fata, daca nu sunt aplicabile dispozitiile art. 12 alin. 1.
    Art. 49
    Dispozitiile prezentei legi se aplica si in cazul proceselor-verbale de constatare a contraventiilor incheiate pana la data intrarii acesteia in vigoare si care se mai afla la agentii constatatori.
    Procesele-verbale de constatare a contraventiilor, care la data intrarii in vigoare a legii de fata se afla inaintate la organele prevazute in art. 19 din Decretul nr. 184/1954, vor fi rezolvate de aceste organe.
    Plangerile impotriva incheierilor de aplicare a sanctiunii si a masurii confiscarii, precum si de stabilire a despagubirilor, date de organele prevazute in  art. 19 din  Decretul nr. 184/1954, se solutioneaza de organele imediat superioare acestora. Daca prin actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei se prevede pentru  contraventia savarsita o  amenda mai mare de 1.000 lei sau daca despagubirea stabilita pe baza de tarif ori valoarea lucrurilor confiscate depaseste 1.000 lei, plangerea persoanei fizice se solutioneaza de judecatoria in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia.
    Daca incheierea de aplicare a sanctiunii si a masurii confiscarii, precum si de stabilire a despagubirilor a fost data de una dintre comisiile prevazute in art. 19 alin. 1 lit. b) din Decretul nr. 184/1954, plangerea se solutioneaza de presedintele comitetului executiv al consiliului popular pe langa care functioneaza comisia.
    Plangerile impotriva incheierilor de aplicare a sanctiunii si a masurii confiscarii, precum si de stabilire a despagubirilor, pendinte la judecatorii la data intrarii in vigoare a legii de fata, vor fi solutionate de catre acestea.
    Art. 50
    Decretul nr. 184/1954 pentru reglementarea sanctionarii contraventiilor, republicat la 28  mai 1955, cu  modificarile ulterioare, Decretul nr. 420 pentru exceptarea personalului Ministerului Fortelor Armate, respectiv Ministerului Afacerilor Interne, de la prevederile art. 25 din  Decretul nr. 184/1954 in cazul contraventiilor privind disciplina financiara, in 19 noiembrie 1959, precum si orice alte dispozitii contrare prezentei legi, se abroga.
    Raman in vigoare dispozitiile Decretului nr. 329 privind sanctionarea unor contraventii la regulile de calatorie cu trenul, din 3 mai 1966, precum  si dispozitiile din legi sau decrete care stabilesc fapte ce constituie contraventii si sanctiunile corespunzatoare. Dispozitiile art. 21 din Decretul nr. 379 privind stabilirea impozitului pe veniturile agricole ale populatiei, din 8 august 1957, art. 37 din Decretul nr. 18 pentru stabilirea impozitelor si taxelor locale, din 18  ianuarie 1952 si art. 38  din Decretul nr. 153 privitor la impozitul pe veniturile populatiei, din 11 mai 1954, continua sa se aplice numai pana la intrarea in vigoare a hotararii Consiliului de Ministri pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind impozitele si taxele.
    Art. 51
    Prezenta lege intra in vigoare la 1 ianuarie 1969.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 32/1968

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 32 din 1968
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 153 2002
    Ești bărbat sau femeie de afaceri? Sunteți într-o mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? . Acordăm împrumuturi legitime persoanelor serioase sau firmelor de afaceri care au nevoie de împrumuturi. Suntem o firmă de împrumut înregistrată, care este pregătită să satisfacă nevoile persoanelor care aspiră să fie mai mari în prima linie a acumulării de capital. Împrumuturile noastre sunt oferite la o rată a dobânzii subvenționată, care este favorabilă tuturor cetățenilor din întreaga lume și din diferite țări. .Suntem pregătiți să vorbim cu dvs. despre cum vă putem satisface nevoile financiare. Dacă sunteți interesați de această ofertă extraordinară, contactați-ne astăzi pentru un împrumut urgent. Aveți o idee de afaceri, dar nu aveți finanțe, aveți un istoric de credit slab, solicitați soluții pentru soluționarea problemei dvs. așteptați răspunsul dvs. urgent la acest AD sau trimiteți-ne un e-mail la: (midland.credit2@gmail.com) Imprumuturi personale Împrumuturi pe zi Finanțarea vehiculelor Imprumut pentru casa Consilierea datoriei Împrumut de afaceri Împrumut de student Împrumut de consolidare Împrumut medical De asemenea, sunt disponibile asigurări de viață / proprietate. Contactați-ne astăzi la adresa de e-mail :( midland.credit2@gmail.com) Pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 198 2017
    Sunteţi în nevoie de un împrumut rapid şi urgent cu o rată a dobânzii relativ scăzută la 3%? Oferim credite de afaceri, credite personale, credite acasă, credite auto, student credite, credite de consolidare a datoriilor etc indiferent de scorul de credit. Suntem garantați că vom oferi servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail:(midland.credit2@gmail.com) și asistați la o experiență financiară în schimbare.
ANONIM a comentat Ordin 400 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 535 1945
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 55 2008
    Aveți nevoie de un împrumut rapid și urgent, cu o rată a dobânzii relativ scăzută cu 3%? Oferim împrumuturi de afaceri, împrumuturi personale, împrumuturi pentru locuințe, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor e.t.c. indiferent de scorul dvs. de credit. Avem garanția că oferim servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail: (midland.credit2@gmail.com) și asistăm la o experiență financiară în schimbare a vieții.
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 111 2020
    OBȚINEȚI CARDUL BLANC PENTRU AVANȚARE FINANCIARĂ (blankatmcard.online@yahoo.com) sau WATSAPP: +1 (845) 381 3566 CÂND AM OBȚINUT CARDUL MEU BLANC DE LA CJ BLANK CARD (BLANKATMCARDS.ONLINE@YAHOO.COM) TOTUL S-A SCHIMBAT PENTRU MINE !!! Bună ziua băieți, viața mea nu va rămâne niciodată la fel !!! Sunt atât de fericit că am primit-o pe a mea de la CJ CORPORATION. Cardul meu bancar gol poate retrage 3000 EUR săptămânal. Am primit-o de la ei săptămâna trecută și acum am până la 23.000 de euro din ultimele săptămâni. Cardul ATM retrage bani de la orice casier automatizat din întreaga lume. Nu există niciun nume, de asemenea, este de neratat. Am fost direct legat de această organizație pe web-ul întunecat și sunt foarte fericit că am avut norocul să-i cunosc pentru că sunt un sceptic 99,9% când vine vorba de lucruri de genul acesta, dar se dovedește că funcționează ca spălătorii subterane în curcan, în mare parte bancă ziraat și au o politică de 100% împotriva înșelătoriei. Cardul vă poate fi trimis prin DHL în două zile dacă le contactați devreme prin e-mail: BLANKATMCARDS.ONLINE@YAHOO.COM sau WATSAPP: +1 (845) 381 3566 sau găsiți mai multe pe site-ul lor Obțineți-l acum. Adică acum, dacă știi că te lupți financiar și îmi mulțumești pentru eternitate. La revedere. Deocamdată. +1 (678) 753 2440
ANONIM a comentat Decretul 458 2020
     YOU WILLING TO HIRE THE REAL HACKERS TO GET ALL YOUR CYBER PROBLEMS FIXED WITH SWIFT RESPONSE? OR A VICTIM OF THE BINARY OPTION SCAM? OR NEEDS TO RECOVER YOUR LOST FUNDS? With pathfinderhacktech I'm giving you 100% guarantee that your jobs are safe with us and we're going to help you recover all your lost funds to scammers, Solving a problem which you know there’s an answer to is like climbing a mountain with a guide, along a trail someone else has laid. Here is a defined platform that maps a positive step closer to surviving heavy threat on the internet. You can put a stop to your anxiety and constant fear of you getting ripped off by Scammers  This post is actually for those who are willing to turn their lives around for the better, either financial-wise or relationship-wise or businesses. Our primary reason for this development is to ensure that those in need of help don’t get ripped off by scammers  This is a global idea that navigates a newbie to a prominent encounter ( Fully immersed to a degree that the subject in question Is a disorienting worthwhile experience on merits). the pathfinderhacktecks are a team of competence hackers with the mission and vision of making the internet a safer place for all,moreso we render efficient services to those having cyber problems. Pathfinderhacktech has grown and expanded since it formation over the years due to the experience and professionalism of our management and technical staff. Our strength is based on our ability to bring together active cyber security professionals who individually has acquired enormous exposure in the world of HACKING As part of our corporate goals, providing value added services to meet our client needs and requirements has been our sustaining impetus. Our offer of proactive technical and managerial advice has always given us edge over and above our competitors. The new development on the pathfinderhacktech platform is to assign to you the right HACKER to deal with your Particular kind of cyber issues depending on the kind of cyber problems you are willing to get fixed. Here, you would be refer to a legit professional hacker known for massive skills and security abilities. Skilled and trained on ▪Social media hacks ( facebook, twitter, Instagram, snapchat ) ▪Email hacks ▪phone hacks ▪bitcoin hacks. ▪verified PayPal account hacks ▪database hacks ▪credit card top up ▪university score upgrade ▪money transfer ▪binary option funds recovery. ( recovered $5,567,078 million) The binary option scam is another problem facing the internet today. How do you avoid binary option scam and what do you do if you are a victim of the scam.  Be wary of adverts on the internet and mostly on social media promising high returns from binary options trading. The binary option is one of the highly recorded scam on the internet. The Binary options are a form of fixed-odds betting. Particularly a trade involving if an event will occur or not and the result is either positive or negative. If the investor is right, then they stand a solid chance of winning and should see a return of the funds invested but if they are wrong, they lose thier full funds invested. The pathfinderhacktech are breeding effort to put an end to these unbearable swindle scheme taking over the internet and taking a solid step forward to render solution to those affected by the fleece… Here would be our cyber security techniques to retrieving back the victims stolen funds. For more update and inquiries Contact slakeleroy (at)gmail(.)com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 32/1968
Ordonanţa 2 2001
privind regimul juridic al contraventiilor
Decizia 7 2000
asupra recursului in interesul legii referitor la aplicarea dispozitiilor art. 26 si 30 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor
Decizia 4 2000
asupra recursului in interesul legii privind aplicarea dispozitiilor art. 37 din Legea nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Decizia 90 1999
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor alin. 1 si ale alin. 2 teza intai ale art. 12 din Legea nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Legea 97 1998
pentru completarea Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Decizia 482 1997
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 din Legea nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Legea 55 1995
pentru accelerarea procesului de privatizare
Hotărârea 186 1995
privind constituirea sistemului informational referitor la situatia numerica a personalului din institutiile publice
Hotărârea 79 1995
pentru aprobarea unor reglementari privind exportul de animale vii
Ordonanţa 70 1994
privind impozitul pe profit
Ordonanţa 68 1994
privind protejarea patrimoniului cultural national
Legea 45 1994
Legea apararii nationale a Romaniei
Legea 34 1994
privind impozitul pe venitul agricol
Hotărârea 138 1994
privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor in domeniul apelor
Hotărârea 127 1994
privind stabilirea si sanctionarea unor contraventii la normele pentru protectia mediului inconjurator
Hotărârea 128 1994
privind unele masuri pentru asigurarea conditiilor de dezvoltare fizica si morala a elevilor si studentilor
Ordonanţa 2 1994
privind calitatea in constructii
Ordonanţa 12 1994
pentru modificarea si abrogarea unor dispozitii ale Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Hotărârea 687 1993
privind folosirea si expunerea stemei Romaniei
Decizia 35 1993
privind solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 35 din Legea nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Hotărârea 757 1992
privind aprobarea procedurilor de aplicare a prevederilor art. 2 lit. d), e), f), g), i), k), l) si m) din Hotarirea Guvernului nr. 482/1992 conform anexelor nr. 1 - 19.
Hotărârea 539 1992
cu privire la organizarea controlului in domeniul asigurarilor sociale de stat si unele masuri pentru incasarea veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat
Ordonanţa 28 1992
privind accizele la produsele din import si din tara, precum si impozitul pe circulatie la titeiul din productia interna si la gazele naturale
Ordonanţa 15 1992
cu privire la impozitele si taxele locale
Legea 76 1992
privind masuri pentru rambursarea creditelor rezultate din actiunea de compensare, regimul platilor agentilor economici, prevenirea incapacitatii de plata si a blocajului financiar
Legea 76 1992
privind masuri pentru rambursarea creditelor rezultate din actiunea de compensare, regimul platilor agentilor economici, prevenirea incapacitatii de plata si a blocajului financiar
Legea 42 1992
pentru aprobarea volumului maxim de masa lemnoasa ce se va recolta in anul 1992 si a unor masuri de protectie a fondului forestier
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Legea 30 1991
privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare
Hotărârea 952 1990
privind unele masuri de stabilire a programelor de functionare a magazinelor si unitatilor de alimentatie publica
Legea 58 1974
privind sistematizarea teritoriului si localitatilor urbane si rurale
Decretul 505 1970
pentru modificarea Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Hotărârea 68 1970
pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale privind disciplina financiara, impozitele, taxele si primele de asigurare prin efectul legii
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu