E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 42 din 28 aprilie 1992

pentru aprobarea volumului maxim de masa lemnoasa ce se va recolta in anul 1992 si a unor masuri de protectie a fondului forestier

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 80 din 30 aprilie 1992


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Volumul maxim de masa lemnoasa ce se va recolta in anul 1992 este de 16,5 milioane metri cubi, din care:
    a) 13,0 milioane metri cubi pentru agentii economici cu capital de stat si privat;
    b) 3,5 milioane metri cubi pentru acoperirea nevoilor populatiei din mediul rural.
    Art. 2
    Volumul maxim de 16,5 milioane metri cubi se va recolta astfel:
    a) 15,6 milioane metri cubi din padurile administrate de Regia Autonoma "Romsilva";
    b) 0,6 milioane metri cubi din padurile proprietate particulara;
    c) 0,3 milioane metri cubi din pasuni impadurite si aliniamente.
    Recoltarea acestor cantitati de masa lemnoasa se va face cu respectarea regulilor silvice.
    Art. 3
    In vederea respectarii posibilitatilor normale de taiere a padurilor pe perioada 1991 - 1995, volumul maxim de masa lemnoasa ce urmeaza a fi recoltat in anii 1993 - 1995 va fi de 42,1 milioane metri cubi, din care 33,1 milioane metri cubi pentru agentii economici cu capital de stat si privat.
    Esalonarea anuala, pe perioada ramasa, a volumului de masa lemnoasa de 33,1 milioane metri cubi va fi reglementata prin lege, in functie de rezultatele obtinute in studiile de actualizare a posibilitatilor normale de taiere a padurilor si in raport cu strategia de restructurare a industriei de prelucrare, adoptata de ministerul de resort.
    Art. 4
    Volumul de masa lemnoasa provenit din doborituri si rupturi de vint si de zapada, precum si cel rezultat in urma fenomenului de uscare anormala, altul decit cel luat in considerare la stabilirea cuantumului pentru anul 1992, va fi valorificat cu prioritate, retinindu-se pe picior, din masa lemnoasa prevazuta la taiere, un volum echivalent.
    Art. 5
    Masa lemnoasa destinata agentilor economici cu capital de stat si privat se atribuie spre recoltare pe baza de negociere sau licitatie, dupa caz.
    Art. 6
    Limitele minime si maxime ale amenzilor prevazute la cap. VI din Legea nr. 26/1976 si la cap. VII din Legea nr. 2/1987 se majoreaza de 10 ori.
    Art. 7
    Savirsirea de acte de comert, fara drept, cu material lemnos, constituie contraventie si se sanctioneaza cu inchisoare contraventionala de la 3 luni la 6 luni sau cu amenda de la 50.000 lei la 250.000, daca fapta, datorita imprejurarilor in care a fost savirsita, nu constituie infractiune.
    Materialul lemnos comercializat se confisca.
    Art. 8
    Se interzice exportul de material lemnos in sortimentele specificate in anexa, care face parte integranta din prezenta lege.
    Fac exceptie de la prevederile alineatului precedent volumul de 300.000 metri cubi cherestea pe anul 1992, precum si cea rezultata din prelucrarea materiei prime importate.
    Incalcarea dispozitiilor alin. 1 constituie contraventie si se sanctioneaza cu inchisoare contraventionala de la 3 luni la 6 luni sau cu amenda de la 500.000 lei la 2.000.000 lei, daca fapta nu constituie infractiune. Amenda se aplica si persoanelor juridice.
    Materialul lemnos ce a facut obiectul contraventiei se confisca. Cind confiscarea nu se mai poate executa in natura, se va dispune confiscarea echivalentului valoric realizat in valuta, iar daca aceasta nu se poate realiza, se va dispune obligarea la plata echivalentului in lei al valutei, majorat de trei ori.
    Art. 9
    Prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor se aplica in mod corespunzator, cu exceptia art. 25 - 27.
    Art. 10
    Anexa nr. 5 la Legea nr. 2/1987, privind evaluarea pagubelor cauzate prin taierea, scoaterea din radacini, distrugerea, degradarea sau sustragerea arborilor, puietilor sau lastarilor, cu distinctiile prevazute la pct. I - "In cazul in care raspunderea materiala se stabileste in conformitate cu prevederile Codului muncii" - si II- "In cazul in care prejudiciul este cauzat prin fapte care, potrivit legii, constituie contraventii sau infractiuni" se abroga.
    De asemenea, se abroga anexa nr. 3 la Legea nr. 26/1976, privind tarifele pentru stabilirea cuantumului despagubirilor in cazul pagubelor cauzate economiei vinatului prin fapte ilicite.
    Art. 11
    Pina la adoptarea unei noi reglementari prin lege, Guvernul este abilitat sa stabileasca criterii si cuantumuri de evaluare corespunzatoare a recuperarii integrale si juste a pagubelor produse.
    Guvernul va prezenta proiectul de lege intr-un termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 16 aprilie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         PRESEDINTELE SENATUI
                    academician ALEXANDRU BIRLADEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 21 aprilie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                MARTIAN DAN

    ANEXA 1
                             PRODUSE LEMNOASE
                           interzise la export
    1. Busteni, capriori, lemn de mina, traverse de cale ferata, bile-manele
    2. Lemn de foc si pentru celuloza
    3. Cherestea de orice esenta
    4. Furnire
    5. Celuloza.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 42/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 42 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu