E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 17 din actul Legea 32 1991 in legatura cu Hotărârea 243 1993
Articolul 17 din actul Legea 32 1991 in legatura cu Ordonanţa 23 1992
Articolul 17 din actul Legea 32 1991 in legatura cu Ordonanţa 14 1992
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă Hotărârea 52 1991
Articolul 6 din actul Legea 32 1991 in legatura cu Legea 42 1990
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 7 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 14 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 3 din actul Hotărârea 1222 1990
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 3 din actul Legea 4 1990
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă Decretul 409 1985
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 9 din actul Decretul 279 1983
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 2 din actul Decretul 279 1983
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 16 din actul Legea 2 1977
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 17 din actul Legea 2 1977
Articolul 29 din actul Legea 32 1991 abrogă articolul 18 din actul Legea 2 1977
Articolul 18 din actul Legea 32 1991 in legatura cu Legea 32 1968
A fost modificat de:
Articolul 3 din actul Legea 32 1991 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 8 1996
Articolul 6 din actul Legea 32 1991 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 8 1996
Articolul 6 din actul Legea 32 1991 completat de Legea 135 1995
Articolul 5 din actul Legea 32 1991 modificat de Legea 122 1995
Articolul 17 din actul Legea 32 1991 modificat de Legea 122 1995
Legea 32 1991 in legatura cu Decizia 124 1995
Articolul 7 din actul Legea 32 1991 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 801 1995
Legea 32 1991 modificat de Ordonanţa 17 1995
Articolul 6 din actul Legea 32 1991 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 482 1995
Articolul 7 din actul Legea 32 1991 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 482 1995
Legea 32 1991 in legatura cu Ordonanţa 39 1994
Legea 32 1991 modificat de articolul 7 din actul Ordonanţa 39 1994
Legea 32 1991 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 443 1994
Articolul 5 din actul Legea 32 1991 completat de Legea 46 1994
Articolul 6 din actul Legea 32 1991 modificat de Hotărârea 177 1994
Articolul 7 din actul Legea 32 1991 modificat de Hotărârea 177 1994
Legea 32 1991 modificat de Hotărârea 300 1993
Legea 32 1991 republicat de Legea 32 1991
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 32 din 29 martie 1991    * Republicata

privind impozitul pe salarii

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 140 din 29 iunie 1993


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 35 din 15 iunie 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 21 iunie 1993, dandu-se articolelor o noua numerotare.
    Legea nr. 32/1991 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 3 aprilie 1991.

    Art. 1
    Veniturile sub forma de salarii si alte drepturi salariale realizate de catre persoanele fizice romane sau straine, pe teritoriul Romaniei, sunt supuse impozitului potrivit prevederilor prezentei legi.
    Se considera salarii realizate pe teritoriul Romaniei salariile platite in bani si in natura primite de catre salariati de la persoanele fizice sau juridice care au domiciliul sau sediul pe teritoriul Romaniei, precum si salariile primite din strainatate de catre persoanele care isi desfasoara activitatea in Romania.
    Nu se supun prevederilor alin. 1 si 2 salariile si indemnizatiile in valuta, stabilite in cuantum net, platite de institutiile publice romane personalului roman care isi desfasoara activitatea in cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si altor forme de reprezentare a Romaniei in strainatate.
    Art. 2
    Venitul sub forma de salariu si alte drepturi salariale impozabile cuprinde totalitatea sumelor primite in cursul unei luni, indiferent de perioada la care se refera si care sunt realizate din:
    a) salariile de orice fel;
    b) sporurile de orice fel;
    c) indemnizatiile de orice fel;
    d) stimulentele din fondul de participare la profituri, recompensele si premiile de orice fel;
    e) sumele platite din fondul asigurarilor sociale in caz de incapacitate temporara de munca si de maternitate;
    f) sumele platite pentru concediul de odihna;
    g) orice alte castiguri, in bani si in natura, primite ca plata a muncii lor, de la persoanele fizice sau juridice, dupa caz, la care sunt angajati, inclusiv cele acordate in baza contractului colectiv de munca, cu exceptia celor in natura acordate personalului casnic angajat;
    h) sumele platite salariatilor sub forma de indexare sau compensare, ca urmare a cresterii preturilor si tarifelor;
    i) sumele platite membrilor fondatori ai unei societati comerciale, constituite prin subscriptie publica, din cota de participare la profitul net, conform art. 30 din Legea nr. 31/1990.
    Evaluarea produselor acordate ca plata in natura se face la pretul de vanzare practicat de unitate pentru produsele din productia proprie si la pretul de aprovizionare, pentru alte produse, iar in cazul serviciilor, pe baza tarifelor pentru aceste servicii. Preturile si tarifele sunt cele practicate la data efectuarii platii in natura.
    Art. 3
    Prin derogare de la prevederile articolului precedent, salariile si alte drepturi salariale sau diferente din acestea platite pe trecut, in baza unei hotarari judecatoresti definitive, din propria initiativa a persoanei fizice sau juridice platitoare sau ca urmare a procedurii prevazute in art. 13 din prezenta lege, se defalca in vederea impunerii pe lunile la care se refera, cumulandu-se cu celelalte drepturi primite in lunile respective.
    Prevederile alin. 1 se aplica si pentru diferentele de salarii care privesc perioade anterioare lunilor in care se platesc, acordate in baza actelor normative privind salarizarea, precum si in cazul indemnizatiilor aferente concediului de odihna, cand durata acestuia se desfasoara pe o perioada mai mare de o luna calendaristica, si al sumelor platite pe baza prevederilor de la art. 2 lit. i).
    Art. 4
    Se impoziteaza, in conditiile prevederilor prezentei legi, si urmatoarele drepturi banesti cuvenite persoanelor fizice:
    a) castigurile salariatilor zilieri sau temporari;
    b) onorariile incasate de avocati prin barouri;
    c) sumele realizate de medici si personalul sanitar de la policlinicile cu plata;
    d) sumele obtinute din colaborari de orice natura;
    e) onorariile incasate din expertize de orice fel;
    f) drepturile banesti pentru inventii si inovatii.
    Sumele platite pentru inventii si inovatii in cursul unui an calendaristic se defalca in vederea impunerii pe cele 12 luni ale anului, cumulandu-se cu alte recompense de aceasta natura platite de unitate in cursul anului respectiv, chiar daca valoarea acestora este aferenta unei perioade mai mari de un an. In cazul in care suma platita este aferenta unei perioade mai mici de un an, aceasta se defalca, in vederea impunerii, pe lunile la care se refera. Aceste drepturi nu se cumuleaza, in vederea impozitarii, cu celelalte venituri realizate la unitatea unde salariatii au functia de baza.
    Art. 5
    Nu se cuprind in venitul lunar impozabil si nu se impun:
    a) sumele platite in baza contractelor de munca, a statutelor sau a dispozitiilor legale, cu ocazia mutarii sau transferarii in interesul serviciului a unui salariat intr-o alta localitate, sumele platite pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare in interesul serviciului, precum si indemnizatiile care se platesc la incadrarea in functie;
    b) sumele primite de salariati pentru munca prestata in perioada preavizului de concediere;
    c) ajutoarele ce se acorda, in conditiile legii, din fondul de asigurari sociale si din fondul de asistenta sociala, precum si ajutoarele, acordate din fondul de salarii, pentru nasteri si in caz de deces al salariatilor;
    d) pensiile de orice fel;
    e) alocatiile, indemnizatiile si orice alte sume de aceasta natura acordate persoanelor cu copii, cu exceptia celor de la art. 2 lit. e), precum si alocatiile de intretinere acordate persoanelor carora li s-au dat in plasament familial sau li s-au incredintat minori;
    f) masa gratuita si alimentatia antidot, acordate in natura potrivit legii.
    Art. 6
    Sunt scutite de plata impozitului prevazut de prezenta lege urmatoarele categorii de persoane:
    a) corespondentii de presa straini, pentru salariile pe care le primesc, sub conditia reciprocitatii;
    b) elevii, studentii si doctoranzii, pentru burse;
    c) persoanele care, in cursul aceleiasi luni, obtin venituri sub forma de salarii si alte drepturi salariale, de pana la 7.600 lei, de la unitatea unde au functia de baza;
    d) invalizii de gradul I sau II, veteranii de razboi, precum si persoanele handicapate, definite potrivit Legii privind protectia speciala a persoanelor handicapate, incadrabile in gradul I sau II de invaliditate, pe baza certificatelor emise de comisiile de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca, in conditiile prevazute de lege;
    e) urmasii eroilor-martiri ai Revolutiei, ranitii, precum si pensionarii de invaliditate care si-au pierdut total sau partial capacitatea de munca in lupta pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, stabiliti prin Legea nr. 42/1990*);
    f) militarii in termen, elevii si studentii militari, pentru drepturile banesti primite.
------------
    *) A se vedea republicarea din Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 21 august 1992.

    Art. 7
    Impozitul pe salarii se calculeaza lunar, pe fiecare loc de munca, asupra totalitatii venitului realizat in luna expirata de catre fiecare salariat, pe baza urmatoarelor cote:
----------------------------------------------------------------------
 Venitul lunar impozabil    Impozitul lunar
       - lei -                  - lei -
----------------------------------------------------------------------
 pana la 2.700                     5%
   2.701 - 3.000            135 + 8% pentru ceea ce depaseste 2.700
   3.001 - 4.000            159 + 14% pentru ceea ce depaseste 3.000
   4.001 - 6.800            299 + 17% pentru ceea ce depaseste 4.000
   6.801 - 11.000           775 + 18% pentru ceea ce depaseste 6.800
  11.001 - 16.400         1.531 + 19% pentru ceea ce depaseste 11.000
  16.401 - 27.700         2.557 + 20% pentru ceea ce depaseste 16.400
  27.701 - 38.600         4.817 + 21% pentru ceea ce depaseste 27.700
  38.601 - 54.900         7.106 + 22% pentru ceea ce depaseste 38.600
  54.901 - 82.400        10.692 + 25% pentru ceea ce depaseste 54.900
  82.401 - 110.000       17.567 + 28% pentru ceea ce depaseste 82.400
 110.001 - 137.500       25.295 + 32% pentru ceea ce depaseste 110.000
 137.501 - 157.400       34.095 + 36% pentru ceea ce depaseste 137.500
     peste 157.400       41.259 + 40% pentru ceea ce depaseste 157.400
----------------------------------------------------------------------

    Partea din totalul venitului lunar impozabil care depaseste nivelul de 300.000 lei se impune cu cota de 60% .
    In cazul cand, prin aplicarea acestor cote de impozit, venitul lunar net al unui salariat, realizat la unitatea unde are functia de baza, s-ar reduce sub 7.600 lei, impozitul se diminueaza, astfel incat sa se asigure realizarea acestui venit.
    Veniturile sub forma de salarii si alte drepturi salariale primite de salariati pentru munca prestata in afara functiei de baza si a unitatii detinatoare a cartii de munca se impoziteaza separat, pe fiecare loc de munca, cu cotele prevazute la alin. 1 al acestui articol, impozitul majorandu-se cu 30% .
    In cazul salariilor si altor drepturi salariale in valuta, impozitul datorat se calculeaza prin transformarea in lei, la cursul de schimb valutar in vigoare in ultima zi a lunii pentru care se face plata, dupa care impozitul in lei, stabilit pe baza cotelor de la alin. 1, se transforma, se retine si se varsa la buget in valuta, la acelasi curs.
    O data cu indexarea, precum si in cazul acordarii de compensari la salarii, Guvernul va modifica in mod corespunzator transele de venit lunar impozabil prevazute la alin. 1, nivelul sumei stabilite la alin. 2 si 3 din prezentul articol, precum si al sumei mentionate la art. 6 lit. c), din prezenta lege, pentru a nu anula efectul indexarii sau al compensarii acordate.
    Art. 8
    Impozitul pe salarii se calculeaza de platitorii acestora si se retine lunar din sumele cuvenite la a doua chenzina.
    Pentru drepturile banesti din categoria celor prevazute la art. 4 din prezenta lege, impozitul se calculeaza si se retine la fiecare plata, prin cumulare cu sumele platite anterior in cursul aceleiasi luni, de catre acelasi platitor.
    In situatia in care platitorul are cont bancar, impozitul se retine si se varsa o data cu ridicarea sumelor pentru plata celei de-a doua chenzine.
    Bancile sunt obligate sa verifice cu ocazia ridicarii sumelor pentru plata salariilor in tara ori catre sau din strainatate retinerea si varsarea la bugetul administratiei centrale de stat a impozitului pe salarii.
    Art. 9
    Impozitul pe salarii retinut in plus se restituie salariatilor respectivi de platitorul acestora in termen de 30 de zile de la data constatarii plusului.
    Restituirea sumelor retinute in plus se poate face pe o perioada de 3 ani in urma de la data retinerii.
    Impozitul pe salarii neretinut la timp sau in cuantumul legal se retine de platitorul venitului, de la salariatii respectivi, pe o perioada de 3 ani in urma de la data constatarii. Retinerea se poate face, in rate egale, in cel mult 12 luni de la data constatarii neretinerilor.
    In cazul in care impozitul pe salarii nu mai poate fi recuperat de la salariatul in cauza, acesta se suporta de platitorul salariului.
    Art. 10
    Persoanele fizice sau juridice care in exercitarea activitatii folosesc salariati sunt obligate sa depuna semestrial la organul financiar pe raza caruia isi au sediul sau domiciliul o dare de seama privind calcularea, retinerea si varsarea la bugetul administratiei publice centrale a impozitului pe salarii.
    Agentii economici cu profil special, definiti potrivit legii, vor depune aceasta dare de seama la Ministerul Finantelor.
    Art. 11
    Pentru nevarsarea la termen a impozitului pe salarii se aplica o majorare de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere*).
------------
    *) A se vedea si Ordonanta Guvernului nr. 14 din 17 august 1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 26 august 1992, ale carei prevederi s-au aplicat incepand cu data de 1 septembrie 1992.

    Art. 12
    Controlul privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe salarii se efectueaza de organele fiscale la care platitorii de salarii sunt obligati sa depuna darile de seama privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe salarii.
    Art. 13
    Impotriva modului in care se aplica prevederile prezentei legi de catre persoanele fizice sau juridice la care sunt angajati, salariatii se pot adresa cu plangere direct acestora, in termen de 30 de zile de la data retinerii impozitului. Persoana fizica sau juridica care a facut angajarea este obligata ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii plangerii, sa procedeze la reverificarea modului de determinare a venitului lunar impozabil si a impozitului de plata si sa emita o decizie care sa cuprinda rezultatele reverificarii. Decizia se va comunica salariatului in cauza.
    Art. 14
    In termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei date de cel care a facut angajarea, salariatul poate face contestatie adresata directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat, pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul persoana fizica sau juridica al carei angajat este, aceasta fiind obligata sa o rezolve in termen de 30 de zile de la inregistrare. Solutionarea contestatiei se face printr-o decizie care se comunica salariatului in cauza.
    In termen de 30 de zile de la comunicare, impotriva deciziei date de directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat, salariatul poate face apel la Ministerul Finantelor, care, in termen de 40 de zile de la inregistrare, este obligat sa-l solutioneze. Solutia data de Ministerul Finantelor este definitiva si se comunica salariatului in cauza.
    Art. 15
    Contestatiile si apelurile privind impozitul pe salarii sunt scutite de plata taxei de timbru.
    Art. 16
    Ministerul Finantelor poate acorda, in cazuri temeinic justificate, esalonari sau amanari la plata impozitului pe salarii si esalonari, amanari, reduceri sau scutiri la plata majorarilor de intarziere.
    Art. 17
    Constituie contraventii urmatoarele fapte daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni:
    a) nedepunerea in termen de 15 zile de la incheierea semestrului a darii de seama privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe salarii;
    b) refuzul de a pune la dispozitia organelor fiscale documentele privind modul de calculare, retinere si varsare la bugetul de stat a impozitului pe salarii.
    Contraventia de la lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 150.000 lei, iar contraventia de la lit. b), cu amenda de la 100.000 lei la 200.000 lei*).
    Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor prevazute de prezenta lege se fac de organele de specialitate din Ministerul Finantelor si unitatile sale teritoriale, in termen de 3 ani de la data savarsirii faptelor respective.
    Actele de constatare intocmite de organele imputernicite sa constate si sa aplice amenzi constituie titluri executorii, in conditiile legii, dupa ramanerea lor definitiva.

    NOTA:
    Nivelul sumelor prevazute la art. 6 lit. c), transele de venituri lunare impozabile cuprinse in art. 7 alin. 1, precum si nivelul sumelor stabilite in art. 7 alin. 2 si 3 din lege nu sunt indexate potrivit Hotararii Guvernului nr. 243 din 7 iunie 1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 124 din 11 iunie 1993.

    Bancile vor pune in aplicare aceste titluri fara acceptul platitorilor.
------------
    *) A se vedea si pct. IV din anexa la Ordonanta Guvernului nr. 23 din 21 august 1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 213 din 28 august 1992.

    Art. 18
    Prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25, 26 si 27, se aplica si in cazul contraventiilor prevazute la art. 17 din prezenta lege.
    Art. 19
    Pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Finantelor va elabora instructiuni metodologice privind tehnica de calcul al impozitului pe salarii, formularistica corespunzatoare si atributiile si raspunderile organelor fiscale privind aplicarea acestei legi, care vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei*).
------------
    *) A se vedea Instructiunile nr. 115665 din 12 iunie 1991, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 134 din 24 iunie 1991, si Precizarile Ministerului Finantelor nr. 116189 din 3 iulie 1992, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 163 din 15 iulie 1992.

    Art. 20
    Aplicarea prevederilor prezentei legi nu afecteaza salariile tarifare nete existente la 31 decembrie 1990.
    Art. 21
    Pentru asigurarea, de regula, a aceluiasi cuantum al veniturilor nete, adaosurile stabilite sub forma de procente din salariul tarifar se mentin la acelasi nivel si se vor aplica la salariile de baza.
    Adaosurile, primele si indemnizatiile care, potrivit legii, sunt stabilite in sume fixe nete se vor transforma in sume brute prin majorarea acestora cu 30% .
    Art. 22
    Drepturile de salarizare acordate dupa intrarea in vigoare a prezentei legi se stabilesc in sume brute.
    Art. 23
    Drepturile privind indemnizatiile acordate in cadrul asigurarilor sociale de stat si concediul platit pentru ingrijirea copiilor in varsta de pana la un an se calculeaza, in continuare, pe baza cotelor stabilite, potrivit legii, aplicate la salariile brute care constituie baza de calcul.
    De asemenea, pensiile de asigurari sociale de stat, pensiile militare si pensia suplimentara se calculeaza, in continuare, pe baza cotelor existente, potrivit legii, la data aplicarii prezentei legi.
    In cazul in care, in perioada luata in considerare la stabilirea pensiilor, sunt cuprinse atat salariile nete, cat si salariile brute, baza de calcul a pensiilor o constituie media acestor salarii determinate potrivit legii.
    Art. 24
    Pentru stabilirea, potrivit legii, a alocatiei de stat pentru copii, chiriilor pentru locuintele din fondul locativ de stat, a burselor pentru elevi si studenti, precum si a contributiei parintilor pentru intretinerea copiilor in crese si gradinite, se iau in considerare salariile tarifare nete, respectiv veniturile nete determinate potrivit reglementarilor in vigoare la 31 decembrie 1990.
    Art. 25
    Suma neta de 750 lei lunar acordata incepand cu data de 1 noiembrie 1990 pentru indexarea salariilor ca urmare a liberalizarii preturilor si tarifelor se stabileste in cuantum brut de 975 lei lunar.
    Art. 26
    Contributia de 3% pentru pensia suplimentara se calculeaza asupra salariului de baza, inclusiv sporul de vechime aferent, iar contributia de 1% datorata de salariati pentru fondul de somaj se calculeaza asupra salariului de baza.
    Art. 27
    In vederea stabilirii indemnizatiilor cuvenite pentru concedii legale de odihna, veniturile nete lunare primite de catre salariati anterior aplicarii prezentei legi vor fi transformate in venituri brute pe baza tabelelor de calcul al impozitului pe salarii utilizate pentru persoanele cu copii.
    Art. 28
    In situatiile in care, pentru evitarea dublei impuneri, exista conventii sau alte acorduri internationale la care Romania este parte, se aplica cu privire la impozitul pe salarii prevederile din acele conventii sau acorduri.
    Art. 29
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 1/1977 privind impozitul pe fondul total de retribuire la unitatile socialiste de stat, art. 16 - 18 din Legea nr. 2/1977 privind impozitul agricol, art. 3 din Legea nr. 4/1990 privind remunerarea si alte drepturi ale Presedintelui Romaniei, senatorilor si deputatilor, art. 9 si anexa nr. 2 din Decretul nr. 279/1983 privind reglementarea asistentei medicale cu plata, Decretul nr. 409/1985 privind majorarea contributiei persoanelor fara copii, art. 3 - 7, 9 si 10 din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 545/1970 privind reglementarea unor impozite pe veniturile populatiei, art. 7, art. 14 alin. 3 si anexa nr. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1222/1990 privind regimul impozitelor si taxelor aplicabile reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale sau organizatiilor economice straine, Hotararea Guvernului nr. 52/1991 privind impozitul pe salarii, precum si orice alte dispozitii contrare*).
---------------
    *) Conform pct. III alin. 2 din Legea nr. 35/1993, incepand cu data de 1 iulie 1993 se abroga prevederile art. 2 din H.C.M. nr. 545/1970 privind reglementarea unor impozite pe veniturile populatiei, cap. IV din anexa la Ordonanta Guvernului nr. 23/1992 privind modificarea unor sanctiuni contraventionale, aprobata prin Legea nr. 114/1992, art. 3 alin. 2 din Legea nr. 58/1992, precum si orice alte dispozitii contrare.

    Art. 30
    Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 aprilie 1991*).
           
    *) Fac exceptie prevederile art. 11, care au intrat in vigoare la data de 1 septembrie 1992, precum si cele ale art. 1 alin. 2 si 3, art. 2 alin. 1 lit. g) si i) si alin. 2, art. 3 alin. 2, art. 4 lit. f), art. 5 lit. c) si f), art. 6 lit. c) si d), art. 7, art. 9 alin. 3, art. 16, 17 si 18, care intra in vigoare la data de 1 iulie 1993.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 32/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 32 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Vreau să apreciez împrumuturile Karin Sabine pentru mine un împrumut de 40.000 EUR. dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, evitați să fiți înșelați de creditori falși și aplicați prin firma de împrumut real prin e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861 ..
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Căutați o afacere, o companie sau un împrumut personal? Oferim toate tipurile de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 32/1991
Hotărârea 243 1993
cu privire la indexarea salariilor cu incepere de la 1 iunie 1993
Ordonanţa 23 1992
privind modificarea unor sanctiuni contraventionale
Ordonanţa 14 1992
privind modificarea nivelului majorarilor de intirziere datorate pentru neplata in termen a veniturilor cuvenite bugetului
Hotărârea 52 1991
privind impozitul pe salarii
Legea 42 1990
pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, celor care au fost retinuti in perioada 16-22 decembrie 1989 ca urmare a participarii la actiunile revolutiei, precum si celor care au participat direct, in perioada 16-25 decembrie 1989, la luptele pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989
Hotărârea 1222 1990
privind regimul impozitelor si taxelor aplicabile reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale sau organizatiilor economice straine, precum si drepturile si obligatiile legate de salarizarea personalului roman
Legea 4 1990
privind remunerarea si alte drepturi ale Presedintelui Romaniei, senatorilor si deputatilor
Decretul 409 1985
privind majorarea contributiei persoanelor fara copii
Decretul 279 1983
privind reglementarea asistentei medicale cu plata
Legea 2 1977
privind impozitul agricol
Legea 32 1968
privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor
Ordonanţa 8 1996
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, cu modificarile ulterioare
Legea 135 1995
pentru completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata
Legea 122 1995
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 17/1995 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata
Decizia 124 1995
cu privire la constitutionalitatea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 17/1995 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, referitor la art. 6 lit. g) din ordonanta
Hotărârea 801 1995
cu privire la indexarea salariilor pentru personalul din sectorul bugetar si din regiile autonome cu specific deosebit si la stabilirea valorii indexarii medii pe salariat pentru regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat in trimestrul IV/1995
Ordonanţa 17 1995
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata
Hotărârea 482 1995
cu privire la indexarea salariilor pentru personalul din sectorul bugetar si din regiile autonome cu specific deosebit si la stabilirea valorii indexarii medii pe salariat, pentru regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat, in trimestrul III/1995
Ordonanţa 39 1994
privind imbunatatirea coeficientilor de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul din sectorul bugetar
Ordonanţa 39 1994
privind stabilirea unor coeficienti de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul din sectorul bugetar
Hotărârea 443 1994
cu privire la indexarea pe trimestrul III/1994 a salariului mediu brut de calcul pe baza caruia se stabileste fondul de salarii pentru care nu se plateste impozit suplimentar in cazul societatilor comerciale cu capital majoritar de stat si al regiilor autonome la care salariile se stabilesc prin negociere, precum si a salariilor pentru personalul din institutiile publice
Legea 46 1994
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii
Hotărârea 177 1994
cu privire la indexarea pe trimestrul II/1994 a salariului mediu brut de calcul pe baza caruia se stabileste fondul de salarii pentru care nu se plateste impozit suplimentar in cazul societatilor comerciale cu capital majoritar de stat si al regiilor autonome la care salariile se stabilesc prin negociere, precum si a salariilor pentru personalul din institutiile publice
Hotărârea 300 1993
cu privire la modificarea transelor de venit lunar impozabil si a nivelului sumelor stabilite la art. 6 lit. c) si art. 7 alin. 2 si 3 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, astfel cum a fost modificata si completata prin Legea nr. 35/1993
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu