E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 17 din  4 august 1995

pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 186 din 17 august 1995


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutie si al art. 1 lit. b) din Legea nr. 81/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 2 litera d) se modifica astfel:
    "d) recompensele si premiile de orice fel;"
    2. Articolul 3 se modifica si se completeaza avand urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Prin derogare de la prevederile articolului precedent, salariile si alte drepturi salariale sau diferente din acestea, platite pe trecut, se defalca in vederea impunerii, pe lunile la care se refera, cumulandu-se cu celelalte drepturi primite in lunile respective, in urmatoarele situatii:
    a) in cazul unei hotarari judecatoresti definitive;
    b) ca urmare a aplicarii prevederilor art. 13 din prezenta lege;
    c) in cazul imposibilitatii platii lunare a salariilor ca urmare a lipsei de disponibil in conturile bancare ale platitorului de salarii;
    d) in cazul definitivarii decontarilor pe baza contractelor de cercetare si proiectare;
    e) in cazul indemnizatiilor aferente concediului de odihna, cand durata acestuia se desfasoara pe o perioada mai mare de o luna calendaristica;
    f) in cazul sumelor platite pe baza prevederilor de la art. 2 lit. i);
    g) in cazul diferentelor de salarii care privesc perioade anterioare lunilor in care se platesc, acordate in baza unor acte normative privind salarizarea.
    Sumele reprezentand premiul anual acordat, potrivit legii, personalului din institutiile publice, cele reprezentand stimulentele din fondul de participare la profit, acordate, potrivit legii, salariatilor agentilor economici si managerilor, dupa aprobarea bilantului contabil, precum si sumele acordate, potrivit legii, pentru neefectuarea concediului de odihna se impoziteaza, potrivit prevederilor prezentei legi, separat de celelalte drepturi acordate in luna in care are loc plata acestora."
    3. Articolul 4 alineatul 1 se modifica si se completeaza avand urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Se impoziteaza, in conditiile prezentei legi, si urmatoarele drepturi in bani si in natura, cuvenite persoanelor fizice:
    a) castigurile salariatilor zilieri sau temporari;
    b) onorariile incasate de avocati prin barouri;
    c) drepturile cuvenite medicilor si personalului sanitar din policlinicile cu plata;
    d) castigurile obtinute din colaborari de orice natura;
    e) onorariile incasate din expertize de orice fel;
    f) drepturile cuvenite pentru inventii si inovatii."
    4. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol 4^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 4^1
    Veniturile realizate de persoanele fizice rezidente in Romania sub forma de salarii, precum si alte drepturi banesti de natura salariilor, pentru activitati desfasurate in strainatate, se impun cu cotele si in conditiile prevazute de art. 7."
    5. Articolul 5 litera b) se modifica dupa cum urmeaza:
    "b) sumele primite de salariati pentru munca prestata in perioada preavizului de concediere, precum si compensatiile acordate salariatilor disponibilizati cu ocazia restructurarii agentilor economici, indiferent de forma de proprietate. Conditiile pentru acordarea compensatiilor care nu se supun impozitului pe salarii se adopta prin hotarare a Guvernului;"
    6. Articolul 5 litera c) se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    "c) ajutoarele sociale si alte ajutoare ce se acorda, potrivit legii, din bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul de stat si bugetele locale sau din fondurile speciale constituite potrivit Legii privind finantele publice nr. 10/1991, precum si ajutoarele acordate din fondul de salarii mamelor salariate pentru nasteri si in caz de deces al salariatilor."
    7. Articolul 5 litera e) se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
    "e) alocatiile, indemnizatiile si orice sume de aceasta natura, acordate, potrivit legii, persoanelor cu copii, cu exceptia celor de la art. 2 lit. e), precum si alocatiile de intretinere acordate persoanelor carora li s-au dat in plasament familial sau li s-au incredintat minori;"
    8. Articolul 5 se completeaza cu litera h), care are urmatorul cuprins:
    "h) sumele reprezentand contributia pentru pensia suplimentara si contributia datorata de salariati la fondul pentru plata ajutorului de somaj, stabilite potrivit legii."
    9. Articolul 6 litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "c) persoanele care, in decursul aceleiasi luni, obtin venituri sub forma de salarii de baza si alte drepturi salariale de pana la 75.000 lei, de la unitatea unde au functia de baza. In cazul majorarii, prin acte normative, a nivelului salariului de baza minim brut pe tara, suma de mai sus se modifica in mod corespunzator."
    10. Articolul 6 litera d) se modifica dupa cum urmeaza:
    "d) veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;"
    11. Articolul 6 litera e) se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    "e) urmasii eroilor-martiri ai Revolutiei, precum si detinatorii titlului de Luptator pentru victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, conferit prin Brevet, pentru veniturile realizate in cadrul functiei de baza;"
    12. Articolul 6 se completeaza cu literele g), h), i) si j), care vor avea urmatorul cuprins:
    "g) invalizii de gradul I sau II, precum si persoanele handicapate incadrabile in gradul I sau II de invaliditate, daca invaliditatea ii impiedica in exercitarea profesiei sau functiei. Prevederea nu se aplica in cazul persoanelor fizice care au calitatea de asociat in cadrul societatilor comerciale si altor agenti economici si care indeplinesc in acelasi timp si functia de administrator sau orice alta functie remunerata in cadrul acestora.
    Eliberarea certificatelor de atestare a starii de invalid sau de persoana handicapata se face de comisiile de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca. Conducerile societatilor comerciale, regiilor autonome sau institutiilor publice, dupa caz, atesta in scris ca invaliditatea persoanei in cauza, prevazuta in certificatul eliberat de comisia de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca, o impiedica in exercitarea profesiei sau functiei ocupate.
    Scutirea de la plata impozitului se acorda numai pentru veniturile realizate de salariati la unitatea la care au functia de baza;
    h) persoanele prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990, republicat, pentru veniturile realizate de acestea la unitatea la care au functia de baza. Prevederea se aplica si persoanelor care, la data la care se aflau intr-una din situatiile prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990, republicat, erau minore;
    i) persoanele fizice straine care desfasoara in Romania activitati de consultanta in cadrul unor acorduri de finantare gratuita, incheiate de Guvernul roman cu alte guverne sau organizatii internationale guvernamentale sau neguvernamentale;
    j) donatorii de sange sau plasma, pentru sumele primite de acestia, reprezentand contravaloarea zilelor libere, acordate, potrivit legii, pentru donarea de sange sau plasma."
    13. La articolul 6 se introduc alineatele 2 si 3, cu urmatorul cuprins:
    "Scutirile de la plata impozitului se acorda incepand cu drepturile salariale aferente lunii urmatoare celei in care persoanele in cauza inregistreaza cererile prin care se depun actele doveditoare care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de lege.
    Revizuirea certificatelor de atestare a starii de invalid sau de persoana handicapata se face in termen de 60 de zile de la publicarea prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, perioada in care isi mentin valabilitatea certificatele emise anterior si neexpirate."
    14. Articolul 7 alineatul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    In cazul cand, prin aplicarea acestor cote de impozit, venitul lunar net al unui salariat, realizat in unitatea unde acesta are functia de baza, s-ar reduce sub nivelul venitului prevazut la art. 6 lit. c), impozitul se diminueaza, astfel incat sa asigure realizarea acelui venit."
    15. Articolul 7 alineatul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "In cazul salariilor si al altor drepturi salariale, precum si al unor drepturi banesti (asa cum sunt mentionate la art. 2 si 4 din lege), in valuta, impozitul datorat se calculeaza prin transformarea in lei, la cursul de schimb valutar in vigoare in ultima zi a lunii pentru care se face plata, dupa care impozitul in lei, stabilit pe baza cotelor de la alin. 1, se transforma, se retine si se varsa la bugetul de stat in valuta, la acelasi curs."
    16. Dupa articolul 8 se introduce un nou articol 8^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 8^1
    Persoana fizica romana are dreptul sa i se deduca din impozitul pe salarii datorat in Romania o suma echivalenta cu impozitul pe salarii din sursa externa, platit direct sau prin retinere in strainatate, pe baza de documente care atesta plata, confirmate de autoritatile fiscale din tara in care isi desfasoara activitatea. Aceasta suma nu va depasi suma impozitului pe salarii, calculat potrivit legislatiei fiscale in vigoare din Romania."
    17. Articolul 17 alineatele 1 si 2 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni:
    a) nedepunerea in termenul stabilit la art. 10 a darii de seama privind calcularea, retinerea si varsarea la bugetul de stat a impozitului pe salarii;
    b) refuzul de a pune la dispozitia organelor fiscale documentele privind modul de calculare, de retinere si de varsare la bugetul de stat a impozitului pe salarii.
    Contraventia de la lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 200.000 lei la 1.000.000 lei, iar cea de la lit. b), cu amenda de la 600.000 lei la 2.000.000 lei."
    18. Dupa articolul 20 se introduce un nou articol 20^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 20^1
    Contestatiile aflate pe rol la organele jurisdictionale, administrative sau judiciare se solutioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare la data constatarii faptei."
    Art. 2
    Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, dandu-se o noua numerotare articolelor.
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga: art. 7 alin. 4 si art. 20 - 27 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993; prevederile privind impozitarea persoanelor fizice din Ordonanta Guvernului nr. 22/1993 privind scutirea de plata a impozitului pe veniturile realizate de consultantii straini pentru activitatea desfasurata in Romania, in cadrul unor acorduri internationale guvernamentale sau neguvernamentale de finantare gratuita, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 30 august 1993, aprobata prin Legea nr. 102/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 321 din 18 noiembrie 1994; art. 8 lit. l) din Legea nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, celor care au fost retinuti in perioada 16 - 22 decembrie 1989 ca urmare a participarii la actiunile revolutiei, precum si celor care au participat direct, in perioada 16 - 25 decembrie 1989, la luptele pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 21 august 1992; prevederile referitoare la impozitul pe salarii de la art. 6 alin. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 7 noiembrie 1994; prevederile referitoare la impozitul pe salarii de la art. 15 lit. e) din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 7 iulie 1994 si art. 11 alin. (3) din Legea nr. 4/1995 privind donarea de sange, utilizarea terapeutica a sangelui uman si organizarea transfuzionala in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 19 ianuarie 1995.

                 PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                       Contrasemneaza:
                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Florin Georgescu


                        CALCULATORUL Nr. 2
pentru impozitul pe venitul lunar realizat din salarii intre 75.001 - 90.900 lei, la locul permanent de munca

     I. Tabelul impozitului calculat din zece in zece lei, se afla publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 186 din 17 august 1995.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 17/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 17 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 17/1995
Legea 4 1995
privind donarea de singe, utilizarea terapeutica a singelui uman si organizarea transfuzionala in Romania
Legea 44 1994
privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi
Ordonanţa 22 1993
privind scutirea de plata a impozitului pe veniturile realizate de consultantii straini pentru activitatea desfasurata in Romania, in cadrul unor acorduri internationale guvernamentale sau neguvernamentale de finantare gratuita
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Legea 42 1990
pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, celor care au fost retinuti in perioada 16-22 decembrie 1989 ca urmare a participarii la actiunile revolutiei, precum si celor care au participat direct, in perioada 16-25 decembrie 1989, la luptele pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989
Decretul-lege 118 1990
privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri
Legea 571 2003
privind Codul fiscal
Ordonanţa 8 1996
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, cu modificarile ulterioare
Legea 122 1995
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 17/1995 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata
Decizia 124 1995
cu privire la constitutionalitatea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 17/1995 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, referitor la art. 6 lit. g) din ordonanta
Hotărârea 838 1995
privind conditiile pentru acordarea compensatiilor care nu se supun impozitului pe salarii, acordate salariatilor disponibilizati cu ocazia restructurarii agentilor economici cu capital majoritar privat
Hotărârea 801 1995
cu privire la indexarea salariilor pentru personalul din sectorul bugetar si din regiile autonome cu specific deosebit si la stabilirea valorii indexarii medii pe salariat pentru regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat in trimestrul IV/1995
Legea 32 1991
privind impozitul pe salarii
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu