E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 35 din 25 august 1995

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de munca si protectia sociala, semnat la Washington la data de 23 august 1995

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 197 din 29 august 1995


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutie, precum si ale art. 1 lit. i) din Legea nr. 81/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de munca si protectia sociala, in valoare de 55,4 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la data de 23 august 1995.
    Art. 2
    Sumele necesare finantarii proiectului si rambursarii imprumutului vor fi repartizate pe categorii de cheltuieli si surse de finantare prin acordul subsidiar de imprumut care se va incheia intre Ministerul Finantelor, in calitate de Imprumutat, si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, in calitate de beneficiar al imprumutului.
    Fondurile in lei necesare pentru rambursarea imprumutului prevazut la art. 1, pentru plata dobanzilor si comisioanelor, precum si a costurile locale ale proiectului, se vor asigura de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, in functie de natura si destinatia componentelor proiectului, precum si de deciziile de politica financiara adoptate cu ocazia aprobarii bugetelor de mai sus, conform legii.
    Art. 3
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor, ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe categorii, componente si beneficiari, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
    Guvernul va raporta periodic Parlamentului in legatura cu aceste amendamente, in cadrul Raportului privind datoria publica externa a Romaniei.

                  PRIM-MINISTRU
                 NICOLAE VACAROIU

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul finantelor,
                         Florin Georgescu

                         Ministru de stat,
                         ministrul muncii si
                         protectiei sociale,
                         Dan Mircea Popescu

                         ACORD DE IMPRUMUT
         (Proiectul privind forta de munca si protectia sociala)
intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare

    Acord, incheiat la data de 23 august 1995, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca).
    Avand in vedere ca: (A) Imprumutatul, convingandu-se de fezabilitatea si prioritatea Proiectului deschis in anexa nr. 2 la acest acord, a cerut Bancii sa sprijine finantarea Proiectului;
    (B) Imprumutatul intentioneaza sa contracteze imprumuturi si credite nerambursabile din alte surse de finantare (cofinantatori) a caror valoare totala este echivalenta cu doua milioane opt sute mii dolari S.U.A. (2.800.000$) pentru a sprijini finantarea Proiectului, in termenii si in conditiile prevazute in acordurile (acordurile de cofinantare) care vor fi incheiate intre Imprumutat si cofinantatori;
    si
    avand in vedere ca Banca a fost de acord, intre altele, pe baza celor expuse mai sus, sa acorde imprumutul Imprumutatului, in termenii si in conditiile prevazute in acest acord,
    partile semnatare, prin prezenta, convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; Definitii

    Sectiunea 1.01
    "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si de garantie" ale Bancii, din data de 1 ianuarie 1985, impreuna cu modificarile prevazute mai jos (conditiile generale) constituie parte integranta a acestui acord;
    (a) Ultima propozitie a sectiunii 3.02 este eliminata.
    (b) In sectiunea 6.02, subparagraful (k) este renumerotat ca subparagraful (l) si un nou subparagraf (k) este adaugat pentru a se citi:
    "(k) Va fi aparut o situatie exceptionala in care tragerile ulterioare din imprumut vor fi incompatibile cu prevederile articolului III sectiunea 3 din Statutul Bancii."

    Sectiunea 1.02
    In cazul in care contextul nu cere altfel, cei cativa termeni definiti in "Conditiile generale" si in "Preambulul" acestui acord au intelesul prevazut in aceste documente, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele intelesuri:
    (a) M.M.P.S. inseamna Ministerul Muncii si Protectiei Sociale al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    (b) Manualul operational al Proiectului inseamna Manualul operational al Proiectului al Imprumutatului, datat 23 septembrie 1994, asa cum acesta poate fi modificat periodic cu acordul Bancii;
    (c) contul special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 2.02. (b) a acestui acord;
    (d) strategia Imprumutatului privind sistemul de securitate sociala inseamna strategia Imprumutatului privind dezvoltarea sistemului sau de securitate sociala, incluzand programele sale privind forta de munca si protectia sociala, asa cum este prezentata in scrisoarea Imprumutatului adresata Bancii, datata 26 noiembrie 1993;
    (e) Cartea alba privind asistenta sociala inseamna Cartea alba privind sistemul de asistenta sociala in Romania - descriere, evaluare si optiuni pentru reforma, elaborata in iulie 1993 de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale; si
    (f) Cartea alba privind asigurarile sociale inseamna Cartea alba privind reforma asigurarilor sociale si pensiilor, elaborata in decembrie 1993 de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
    Art. 2
    Imprumutul

    Sectiunea 2.01
    Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile prevazute sau la care se face referire in acordul de imprumut, diverse valute care vor avea o valoare totala echivalenta sumei de cincizeci si cinci milioane patru sute mii dolari S.U.A. (55.400.000 $), reprezentand totalul tragerilor sumelor imprumutului, in care fiecare tragere este evaluata de Banca la data respectivei trageri.

    Sectiunea 2.02
    (a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va fi de acord astfel, care urmeaza sa fie efectuate) privind costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiect, descrise in anexa nr. 2 la acest acord, si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
    (b) Pentru scopurile Proiectului, Imprumutatul poate deschide si mentine un cont de depozit special in dolari la o banca acceptabila Bancii, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, inclusiv protectia adecvata impotriva compensarilor, popririlor sau sechestrarilor. Depunerile in si platile din contul special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la acest acord.

    Sectiunea 2.03
    Data limita pentru efectuarea tragerilor sumelor din imprumut va fi 30 septembrie 2001 sau acea data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatul despre aceasta data ulterioara.

    Sectiunea 2.04
    Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la un nivel de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%), per annum, din valoarea capitalului imprumutului netrasa de la o perioada la alta.

    Sectiunea 2.05
    (a) Imprumutatul va plati dobanda aferenta valorii capitalului imprumutului, trasa si nerestituita periodic, pentru fiecare perioada de dobanda la o rata egala cu costul imprumuturilor calificate, determinat pentru semestrul precedent, plus jumatate dintr-un procent (1/2 din 1%). La fiecare din datele specificate in sectiunea 2.06. a acestui acord, Imprumutatul va plati dobanda acumulata la capitalul nerambursat in timpul perioadei de dobanda precedente, calculata la nivelul aplicabil in timpul acestei perioade de dobanda.
    (b) Imediat ce devine posibil dupa sfarsitul fiecarui semestru, Banca va notifica Imprumutatul asupra costului imprumuturilor calificate, determinat pentru acel semestru.
    (c) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) Perioada de dobanda inseamna o perioada de sase luni care se termina la data imediat precedenta fiecarei date specificate in sectiunea 2.06. a acestui acord, incepand cu perioada de dobanda in care acest acord este semnat.
    (ii) Costul imprumuturilor calificate inseamna costul imprumuturilor nerambursate ale Bancii, trase dupa data de 30 iunie 1982, asa cum este determinat in mod rezonabil de catre Banca si exprimat ca un procent per annum; excluzand acele imprumuturi sau parti ale acestora pe care Banca le-a alocat pentru a finanta: (A) investitiile Bancii; si (B) imprumuturi care pot fi efectuate de catre Banca dupa data de 1 iulie 1989 si sunt purtatoare de dobanda determinata altfel decat conform paragrafului (a) al acestei sectiuni.
    (iii) Semestru inseamna primele sase luni sau ultimele sase luni ale unui an calendaristic.
    (d) La acea data pe care Banca o poate specifica Imprumutatului printr-o notificare cu cel putin sase luni in avans, paragrafele (a), (b) si (c) (iii) ale acestei sectiuni vor fi modificate pentru a se citi dupa cum urmeaza:
    "(a) Imprumutatul va plati dobanda aferenta valorii capitalului imprumutului, trasa si nerambursata periodic, la o rata egala, pentru fiecare trimestru, cu costul imprumuturilor calificate determinat pentru trimestrul precedent, plus jumatate dintr-un procent (1/2 din 1%). La fiecare din datele specificate in sectiunea 2.06. a acestui acord, Imprumutatul va plati dobanda acumulata la capitalul nerambursat in timpul perioadei de dobanda precedente, calculata la ratele aplicabile in timpul acelei perioade de dobanda."
    "(b) Imediat ce devine posibil dupa sfarsitul fiecarui trimestru, Banca va notifica Imprumutatul asupra costului imprumuturilor calificate, determinat pentru acest trimestru."
    "(c) (iii) Trimestru inseamna o perioada de trei luni incepand la datele de 1 ianuarie, 1 aprilie, 1 iulie sau 1 octombrie ale unui an calendaristic."

    Sectiunea 2.06
    Dobanda si alte speze vor fi platibile semianual la 1 mai si 1 noiembrie in fiecare an.

    Sectiunea 2.07
    Imprumutatul va restitui suma capitalului imprumutului in conformitate cu graficul de amortizare prevazut in anexa nr. 3 la acest acord.
    Art. 3
    Executia Proiectului

    Sectiunea 3.01
    (a) Imprumutatul se obliga sa indeplineasca obiectivele Proiectului asa cum sunt expuse in anexa nr. 2 la acest acord si, in acest scop, va realiza Proiectul cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practici adecvate administrative, financiare, economice, de dezvoltare a fortei de munca si protectie sociala si va asigura, cu promptitudinea ceruta, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare pentru Proiect.
    (b) Fara a se limita la prevederile paragrafului (a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va realiza Proiectul in conformitate cu programul de implementare prezentat in anexa nr. 5 la acest acord.

    Sectiunea 3.02
    Daca Banca nu va conveni altfel, achizitionarea bunurilor si serviciilor consultantilor necesare pentru Proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la acest acord.
    Art. 4
    Clauze financiare si alte clauze

    Sectiunea 4.01
    (a) Imprumutatul va pastra sau va dispune pastrarea inregistrarilor si conturilor adecvate pentru a reflecta, in conformitate cu practicile contabile general acceptate, operatiunile, resursele si cheltuielile efectuate in legatura cu Proiectul de catre departamentele sau agentiile Imprumutatului care raspund de realizarea Proiectului sau a oricaror parti ale acestuia.
    (b) Imprumutatul va trebui:
    (i) sa asigure auditarea inregistrarilor si conturilor la care se face referire in paragraful (a) al acestei sectiuni, incluzand pe cele pentru contul special, pentru fiecare an fiscal, in conformitate cu principii de audit adecvate, aplicate in mod consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) sa furnizeze Bancii, imediat ce va fi posibil, dar in nici un caz nu mai tarziu de sase luni dupa sfarsitul fiecarui astfel de an, raportul de audit la care s-a facut referire mai sus, intocmit de auditorii mentionati anterior, avand amploarea si gradul de detaliu cerute in mod rezonabil de catre Banca; si
    (iii) sa furnizeze Bancii orice alte de informatii referitoare la inregistrarile si conturile mentionate, precum si la auditul aferent acestora, dupa cum Banca va solicita periodic in mod rezonabil.
    (c) Pentru toate cheltuielile pentru care s-au efectuat trageri din contul imprumutului pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul:
    (i) in conformitate cu paragraful (a) al acestei sectiuni, va pastra sau va dispune, pastrarea inregistrarilor si conturilor care reflecta astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca va fi primit raportul de audit pentru anul fiscal in care ultima tragere din contul imprumutului sau plata din contul special a fost efectuata, toate actele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si orice alte documente), care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze aceste documente; si
    (iv) se va asigura ca acele inregistrari si conturi sunt incluse in auditul anual la care se face referire in paragraful (b) al acestei sectiuni si ca raportul unui astfel de audit contine o opinie separata a auditorilor mentionati, din care sa rezulte ca declaratiile de cheltuieli inaintate in timpul acelui an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot fi folosite ca fundamentare a cererilor de tragere aferente.

    Sectiunea 4.02
    Fara a se limita la prevederile articolului IX din "Conditiile generale", Imprumutatul:
    (a) va pregati un plan referitor la viitoarea functionare a Proiectului, in conformitate cu o metodologie satisfacatoare Bancii si il va furniza Bancii nu mai tarziu de sase (6) luni dupa data limita de efectuare a tragerilor sumelor imprumutului sau dupa acea data ulterioara, care poate fi convenita in acest scop intre Imprumutat si Banca;
    (b) va oferi Bancii o ocazie rezonabila pentru schimburi de opinii cu Imprumutatul asupra planului mai sus mentionat; si
    (c) dupa aceea va indeplini planul mentionat cu diligenta si eficienta necesare, in conformitate cu practici adecvate, tinand cont de recomandarile Bancii.
    Art. 5
    Clauze privind alte reglementari ale Bancii

    Sectiunea 5.01
    In completarea sectiunii 6.02 (1) din "Conditiile generale" sunt prezentate urmatoarele evenimente suplimentare, si anume:
    (a) Acordurile de cofinantare, care asigura imprumuturi si credite nerambursabile in valoare totala echivalenta sumei de un milion doua sute mii dolari S.U.A. (1.200.000 $), nu vor intra in vigoare pana la data de 31 octombrie 1995 sau pana la acea data ulterioara pe care Banca o poate accepta; cu toate acestea, prevederile acestui paragraf nu se vor aplica in cazul in care Imprumutatul dovedeste Bancii in mod satisfacator ca fondurile adecvate pentru Proiect sunt la dispozitia Imprumutatului din alte surse, in termeni si conditii coerente cu obligatiile Imprumutatului asumate in cadrul acestui acord.
    (b) (i) sub rezerva prevederilor subparagrafului (ii) al acestui paragraf: (A) dreptul Imprumutatului de a trage sume din orice imprumut sau credit nerambursabil acordat Imprumutatului pentru finantarea Proiectului va fi fost suspendat, anulat sau se va fi terminat in totalitate sau in parte, conform termenilor lor, sau (B) orice astfel de imprumut va fi devenit scadent si platibil inainte de scadenta convenita; si
    (ii) subparagraful (i) al acestei sectiuni nu se va aplica daca Imprumutatul dovedeste, spre satisfactia Bancii, ca:
    (A) o astfel de suspendare, anulare, terminare sau accelerare a scadentei nu se datoreaza neindeplinirii, de catre Imprumutat, a oricaror obligatii asumate de el in cadrul unui astfel de acord; si
    (B) fonduri adecvate pentru Proiect sunt la dispozitia Imprumutatului din alte surse, in termeni si conditii coerente cu obligatiile asumate de Imprumutat in cadrul acestui acord.

    Sectiunea 5.02
    In completarea sectiunii 7.01 (h) din "Conditiile generale" este prezentata urmatoarea clauza suplimentara si anume ca evenimentul specificat in paragraful (b) (i) (B) din sectiunea 5.01 a acestui acord va avea loc sub rezerva prevederilor paragrafului (b) (ii) din cadrul acelei sectiuni.
    Art. 6
    Data intrarii in efectivitate; Terminarea

    Sectiunea 6.01
    Urmatoarele evenimente sunt specificate drept conditii suplimentare celor care privesc intrarea in efectivitate a acordului de imprumut, in intelesul sectiunii 12.01(c) din "Conditiile generale":
    (a) toate conditiile anterioare intrarii in efectivitate a acordurilor de cofinantare, prin care se disponibilizeaza imprumuturi si credite nerambursabile, a caror valoare totala este echivalenta cu un milion sase sute mii dolari S.U.A. (1.600.000 $), au fost indeplinite, altele decat cele care se refera la intrarea in efectivitate a acestui acord; si
    (b) Imprumutatul a selectat consultanti pentru a sprijini unitatea de coordonare a Proiectului, la care se face referire in paragraful 2 (a) (ii) din anexa nr. 5 la acest acord, in indeplinirea activitatilor sale in cadrul Proiectului.

    Sectiunea 6.02
    Data dupa una suta douazeci (120) de zile de la data semnarii prezentului acord este prin prezenta specificata pentru scopurile sectiunii 12.04 din "Conditii generale".
    Art. 7
    Reprezentantul Imprumutatului; Adrese

    Sectiunea 7.01
    Ministerul Finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din "Conditiile generale".

    Sectiunea 7.02
    Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01. din "Conditiile generale":

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    Strada Apolodor nr. 17
    Bucuresti
    Romania                      Telex: 11239

    Pentru Banca:
    International Bank for
    Reconstruction and Development
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    United States of America
    Adresa telefonica:           Telex: 248423 (RCA)
    INTBAFRAD                           82987 (FTCC)
    Washington, D.C.                    64145 (WUI) sau
                                        197688 (TRT)

    Drept pentru care, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor, in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si in anul mentionate la inceput.

        ROMANIA,
        ION GORITA,
        insarcinat cu afaceri ad interim al Romaniei
        in Statele Unite ale Americii

        BANCA INTERNATIONALA PENTRU
        RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE,
        RACHEL LOMAX,
        Director
        Departamentul de tara I
        Regiunea Europa si Asia Centrala

    ANEXA 1

                    Tragerea sumelor din Imprumut

    1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele Imprumutului, alocarea sumelor Imprumutului pe fiecare categorie si procentajul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate in fiecare categorie:
------------------------------------------------------------------------------
                                         Suma alocata         Procentajul
                                         din Imprumut         cheltuielilor
               Categoria                 (exprimata in        ce vor fi
                                         echivalent           finantate
                                         dolari S.U.A.)
------------------------------------------------------------------------------
(1) Bunuri, servicii de consultanta        36.700.000    100% din cheltuielile
    si instruire, altele decat cele                      externe,
    pentru partea C a Proiectului                        100% din cheltuielile
                                                         locale
--------------------------------------------------------
(2) Bunuri, servicii de consultanta         3.400.000    (costuri ex-factory)
    si instruire pentru partea C(1)                      si 80% din
    a Proiectului                                        cheltuielile locale,
                                                         pentru
-------------------------------------------------------- alte pozitii
(3) Bunuri, servicii de consultanta         3.000.000    achizitionate pe plan
    si instruire pentru partea C(2)                      local pentru bunuri
    a Proiectului                                        si 100% pentru
                                                         servicii consultanta
                                                         si instruire
------------------------------------------------------------------------------
(4) Costuri operationale suplimentare       7.500.000    100%
------------------------------------------------------------------------------
(5) Nealocate                               4.800.000
------------------------------------------------------
    TOTAL:                                 55.400.000
------------------------------------------------------------------------------
    2. Pentru scopurile acestei anexe:
    (a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunuri si servicii furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului;
    (b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri si servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului; si
    (c) termenul costuri operationale suplimentare inseamna costurile necesare functionarii birourilor si cele aferente altor materiale si bunuri utilizate in indeplinirea Proiectului de catre Imprumutat, de catre departamentele si agentiile responsabile ale acestuia.
    3. Fara ca acest lucru sa fie considerat o incalcare a prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nu se vor face trageri pentru: (a) plati facute pentru cheltuielile efectuate inainte de data semnarii prezentului acord; (b) cheltuieli in cadrul categoriei (2), cu exceptia cazului in care o lege a asigurarilor sociale, care, in conformitate cu principiile expuse in Cartea alba a asigurarilor sociale, sa puna bazele unui sistem de asigurari sociale viabil si eficient, construit astfel incat sa sprijine si sa permita accelerarea realizarii obiectivelor Proiectului, va fi fost aprobata si toate aranjamentele pentru aplicarea prevederilor legii mentionate vor fi fost terminate; si (c) cheltuieli in cadrul categoriei (3), cu exceptia cazului in care o lege a asistentei sociale, care, in conformitate cu principiile expuse in Cartea alba a asistentei sociale, sa puna bazele unui sistem de asistenta sociala viabil si eficient, construit astfel incat sa sprijine si sa permita accelerarea realizarii obiectivelor Proiectului, va fi fost aprobata si toate aranjamentele pentru aplicarea prevederilor legii mentionate vor fi fost terminate.
    4. Banca poate cere ca trageri din Contul Imprumutului sa se faca pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuielile efectuate in cadrul contractelor pentru bunuri si servicii a caror valoare nu depaseste echivalentul a 300.000 $ S.U.A., in termenii si conditiile pe care Banca le va specifica Imprumutatului printr-o notificare.

    ANEXA 2

                      Descrierea Proiectului

    Obiectivele proiectului sunt de a atenua somajul si saracia, de a imbunatati eficienta si a usura accesul la serviciile de forta de munca si protectie sociala, precum si de a promova competitivitatea economica si productivitatea muncii, toate acestea in concordanta cu strategia Imprumutatului privind sistemul securitatii sociale.
    Proiectul cuprinde urmatoarele parti, sub rezerva acelor modificari care pot fi convenite periodic intre Imprumutat si Banca, in scopul de a atinge aceste obiective:
    Partea A
    1. Realizarea programelor destinate imbunatatirii managementului, planificarii, executiei, urmaririi, evaluarii si eficientei costurilor programelor privind forta de munca si asistenta sociala, incluzand: (a) intarirea capacitatii Ministerului Muncii si Protectiei Sociale de a asigura coordonarea eficienta a executiei Proiectului; (b) ridicarea pe o treapta superioara a functiilor Ministerului Muncii si Protectiei Sociale de coordonare si analiza strategica, in scopul de a facilita urmarirea adecvata si evaluarea programelor privind forta de munca si asistenta sociala si eficienta costurilor acestora; si (c) extinderea automatizarii oficiilor de forta de munca si de asistenta si asigurari sociale, pentru a sprijini administrarea adecvata a programelor in cadrul Proiectului.
    2. Furnizarea si utilizarea in realizarea acestei parti A a Proiectului de asistenta tehnica, personal, pregatire a personalului, computere si programe pentru computere, echipamente, materiale si lucrari destinate reabilitarii birourilor.
    Partea B
    1. Realizarea de programe destinate imbunatatirii administrarii serviciilor privind forta de munca si a programelor de pregatire a adultilor, incluzand: (a) ridicarea pe o treapta superioara a organizarii si furnizarii, in oficiile de forta de munca, de servicii curente privind forta de munca si adaptare industriala in cazul concedierilor masive; (b) intarirea informarii si orientarii profesionale in oficiile de forta de munca si scoli; si (c) imbunatatirea flexibilitatii si capacitatii de raspuns a programelor de pregatire la cerintele sectorului privat, in asa fel incat aptitudinile muncitorilor angajati si ale somerilor sa fie reorientate catre acelea care sunt cerute intr-o economie de piata.
    2. Furnizarea si utilizarea in realizarea acestei parti B a Proiectului de asistenta tehnica, personal, pregatire a personalului si a adultilor, programe de pregatire in intreprinderi, pregatire de cultura generala si antreprenoriala, computere si programe pentru computere, echipamente si materiale, vehicule si lucrari destinate reabilitarii oficiilor de forta de munca si a facilitatilor pentru programele de pregatire.
    Partea C
    Realizarea de programe destinate imbunatatirii administrarii sistemului de protectie sociala si a viabilitatii financiare a acestuia, incluzand: (1) ridicarea pe o treapta superioara a organizarii sistemului de asigurari sociale pentru a unifica diversele fonduri de pensii si a imbunatati managementul lui financiar, precum si pentru imbunatatirea sistemelor privind inregistrarea contributiilor si alocarea ajutoarelor, si (2) dezvoltarea si aplicarea unui sistem de asistenta sociala integrat de alocatii in numerar, imbunatatirea organizarii furnizarii serviciilor si orientarea ajutoarelor sale catre categoriile de populatie cele mai expuse saraciei, incluzand furnizarea si utilizarea in realizarea acestei parti C a Proiectului de asistenta tehnica, personal, pregatire a personalului, computere, programe pentru computere, echipamente si materiale.
                               *
                            *     *

    Se preconizeaza ca Proiectul sa fie terminat pana la data de 31 martie 2001.

    ANEXA 3

                           Graficul de amortizare
------------------------------------------------------------------------------
       Data scadenta a                     Plata capitalului imprumutat
          platii                           (exprimat in dolari S.U.A.)*)
------------------------------------------------------------------------------
      1 noiembrie 2000                                1.065.000
      1 mai 2001                                      1.105.000
      1 noiembrie 2001                                1.140.000
      1 mai 2002                                      1.185.000
      1 noiembrie 2002                                1.225.000
      1 mai 2003                                      1.270.000
      1 noiembrie 2003                                1.315.000
      1 mai 2004                                      1.360.000
      1 noiembrie 2004                                1.410.000
      1 mai 2005                                      1.460.000
      1 noiembrie 2005                                1.510.000
      1 mai 2006                                      1.565.000
      1 noiembrie 2006                                1.620.000
      1 mai 2007                                      1.675.000
      1 noiembrie 2007                                1.735.000
      1 mai 2008                                      1.795.000
      1 noiembrie 2008                                1.860.000
      1 mai 2009                                      1.925.000
      1 noiembrie 2009                                1.995.000
      1 mai 2010                                      2.065.000
      1 noiembrie 2010                                2.140.000
      1 mai 2011                                      2.215.000
      1 noiembrie 2011                                2.290.000
      1 mai 2012                                      2.375.000
      1 noiembrie 2012                                2.460.000
      1 mai 2013                                      2.545.000
      1 noiembrie 2013                                2.635.000
      1 mai 2014                                      2.730.000
      1 noiembrie 2014                                2.825.000
      1 mai 2015                                      2.905.000
------------------------------------------------------------------------------
    *) Cifrele din aceasta coloana reprezinta echivalentul in dolari S.U.A., determinat la datele respective de tragere. A se vedea "Conditii generale", sectiunea 3.04 si 4.03.

               Prime aplicabile platilor anticipate

     In conformitate cu sectiunea 3.04(b) din "Conditiile generale", prima platibila aferenta sumei capitalului la orice scadenta a imprumutului, care urmeaza sa fie platita anticipat, va fi procentajul specificat mai jos, aplicabil momentului platii anticipate:

-------------------------------------------------------------------------------
                                                           Prima
                                                           -------
       Momentul platii anticipate             Rata dobanzii (exprimata ca un
                                              procent pe an) aplicabila
                                              imprumutului in ziua platii
                                              anticipate, inmultita cu:
-------------------------------------------------------------------------------

  Nu mai mult de trei ani inaintea scadentei              0,15

  Mai mult de trei ani, dar nu mai mult de
sase ani inaintea scadentei                               0,30

  Mai mult de sase ani, dar nu mai mult de
11 ani inaintea scadentei                                 0,55

  Mai mult de 11 ani, dar nu mai mult de
16 ani inaintea scadentei                                 0,80

  Mai mult de 16 ani, dar nu mai mult de
18 ani inaintea scadentei                                 0,90

  Mai mult de 18 ani inaintea scadentei                   1,00

-------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 4
                   Achizitionare si servicii de consultanta

    SECTIUNEA I
    Achizitionarea bunurilor
    Partea A: Licitatia competitiva internationala
    1. Cu exceptia celor prevazute in partea C din aceasta sectiune, bunurile vor fi achizitionate in baza contractelor atribuite in conformitate cu proceduri coerente cu cele prevazute in sectiunile I si II ale "Ghidului pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor A.D.I.", publicate de Banca in mai 1992 (ghidul), si in conformitate cu urmatoarele proceduri suplimentare:
    (a) Cand atribuirea unui contract este intarziata dupa perioada de valabilitate initiala, aceasta perioada poate fi extinsa o data, facand obiectul si in conformitate cu prevederile paragrafului 2.59 al ghidului, cu perioada minima de timp necesara pentru a termina evaluarea, obtinerea aprobarilor si avizelor necesare si atribuirea contractului. Perioada de valabilitate a garantiei pentru licitatie poate fi extinsa a doua oara numai daca documentele de licitatie sau cererea pentru extindere vor prevedea o ajustare corespunzatoare a pretului ofertei de licitatie pentru a reflecta schimbarile intervenite in perioada de extindere in costurile materiilor prime din contract. O asemenea crestere a pretului ofertei de licitatie nu va fi luata in considerare la evaluarea ofertei. In ceea ce priveste fiecare contract care face obiectul analizei prealabile a Bancii in conformitate cu prevederile partii D.1
    (a) a acestei sectiuni, aprobarea prealabila a Bancii va fi necesara pentru: (i) o prima extindere a perioadei de valabilitate a licitatiei, daca perioada de extindere depaseste saizeci (60) de zile, si (ii) orice extindere ulterioara a perioadei de valabilitate a licitatiei.
    (b) In achizitionarea bunurilor in conformitate cu aceasta parte A, Imprumutatul va folosi documentele standard de licitatie corespunzatoare emise de catre Banca, cu acele modificari pe care Banca le va considera necesare scopurilor Proiectului. In cazurile in care nu au fost emise de catre Banca documente standard de licitatie corespunzatoare, Imprumutatul va folosi documente de licitatie care se bazeaza pe alte forme standard, recunoscute international, convenite cu Banca.
    2. In masura posibilului, contractele pentru bunuri vor fi grupate in pachete de licitatie estimate sa atinga un cost echivalent cu 300.000 $ S.U.A. sau mai mult.
    Partea B: Preferinta pentru producatorii interni
    In achizitionarea bunurilor, in conformitate cu procedurile descrise in partea A.1 a prezentei anexe, bunurilor produse in Romania li se poate acorda o marja de preferinta in conformitate cu si facand obiectul prevederilor paragrafului 2.55 si 2.56 din ghid si paragrafelor 1 pana la 4 din anexa nr. 2 la ghid.
    Partea C: Alte proceduri de achizitionare
    1. Bunurile estimate sa coste echivalentul a 300.000 $ S.U.A. sau mai putin per contract, pana la o suma totala echivalenta cu 7.000.000 $ S.U.A., pot fi achizitionate in baza contractelor adjudecate pe baza comparatiei preturilor obtinute de la cel putin trei furnizori din cel putin trei tari diferite, eligibile potrivit ghidului, in conformitate cu proceduri acceptabile Bancii.
    2. Bunurile estimate sa coste echivalentul a 50.000 $ S.U.A. sau mai putin per contract, pana la o suma totala echivalenta cu 3.000.000 $ S.U.A., pot fi achizitionate in baza contractelor adjudecate pe baza comparatiei preturilor obtinute de la cel putin trei furnizori, eligibili potrivit ghidului, in conformitate cu proceduri acceptabile Bancii.
    3. Contractele pentru bunurile pe care Banca le considera ca fiind de natura deosebita, a caror furnizare in timp util este critica pentru executia eficienta a Proiectului, sau care sunt necesare pentru asigurarea compatibilitatii cu alte echipamente instalate, pot fi adjudecate dupa negocieri directe cu furnizorii, in conformitate cu proceduri acceptabile Bancii.
    Partea D: Analiza Bancii asupra deciziilor de achizitionare
    1. Analiza invitatiilor la licitatie, a propunerilor de atribuire a contractelor si a contractelor finale:
    (a) In ceea ce priveste fiecare contract pentru bunuri estimate sa coste echivalentul a 300.000 $ S.U.A. sau mai mult si contractele adjudecate in conformitate cu partea C.3 a acestei sectiuni vor fi aplicate procedurile prezentate in paragrafele 2 si 4 ale anexei nr. 1 la ghid. In cazul in care platile pentru un astfel de contract se vor efectua din contul special, aceste proceduri vor fi modificate pentru a asigura ca cele doua copii autentificate ale contractului, necesar a fi remise Bancii in baza paragrafului 2(d) mentionat, vor fi remise Bancii inainte de efectuarea primei plati din contul special pentru un astfel de contract.
    (b) In ceea ce priveste fiecare contract care nu este supus prevederilor paragrafului precedent vor fi aplicate procedurile prezentate in paragrafele 3 si 4 ale anexei nr. 1 la ghid. In cazul in care platile pentru astfel de contracte se vor efectua din contul special, procedurile mentionate vor fi modificate pentru a asigura ca cele doua copii autentificate ale contractului, impreuna cu alte informatii cerute de Banca in conformitate cu paragraful 3 mentionat, vor fi remise Bancii ca parte a evidentelor care vor fi remise in conformitate cu prevederile paragrafului 4 al anexei nr. 6 la acest acord.
    (c) Prevederile subparagrafului (b) precedent nu se vor aplica contractelor pentru care se vor efectua trageri pe baza declaratiilor de cheltuieli.
    2. Procentul de 15% este specificat in prezenta anexa pentru scopurile paragrafului 4 al anexei nr. 1 la ghid.

    SECTIUNEA a II-a
    Angajarea consultantilor
    1. Serviciile de consultanta vor fi angajate in baza contractelor adjudecate consultantilor ale caror calificari, experienta, termeni si conditii de angajare vor fi satisfacatoare Bancii. Acesti consultanti vor fi selectionati in conformitate cu principiile si procedurile satisfacatoare Bancii, pe baza Ghidului pentru utilizarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale si de catre Banca Mondiala ca agentie de executie, publicat de Banca in august 1981 (ghidul referitor la consultanti). Pentru sarcinile complexe, urgente, Imprumutatul va angaja astfel de consultanti in baza contractelor care utilizeaza forma standard a contractelor pentru servicii de consultanta emise de Banca, cu acele modificari care vor fi agreate de Banca. In cazul in care nu au fost emise de Banca documente contractuale standard corespunzatoare, Imprumutatul va face uz de alte forme standard convenite cu Banca.
    2. Fara a se considera o incalcare a prevederilor paragrafului 1 al acestei sectiuni, prevederile ghidului referitor la consultanti, care necesita analiza sau aprobarea prealabila a Bancii pentru bugete, liste scurte, proceduri de selectionare, scrisori de invitatie, propuneri, rapoarte de evaluare si contracte, nu se vor aplica contractelor pentru angajarea firmelor de consultanta al caror cost estimat nu depaseste echivalentul a 100.000 $ S.U.A. fiecare. Cu toate acestea, exceptiile mentionate referitoare la analiza prealabila a Bancii nu se vor aplica: (a) termenilor de referinta pentru astfel de contracte; (b) selectionarii firmelor de consultanta dintr-o sursa unica; (c) sarcinilor de natura speciala, asa cum sunt determinate in mod rezonabil de catre Banca, sau (d) amendamentelor la contractele de angajare a firmelor de consultanta care majoreaza valoarea contractului la echivalentul a 100.000 $ S.U.A. sau mai mult.

    ANEXA 5

                    Programul de implementare

    Prevederile acestei anexe vor fi aplicate pentru scopurile sectiunii 3.01(b) a acestui acord.
    1. Intreaga responsabilitate pentru realizarea Proiectului va fi atribuita de catre Imprumutat Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    2. Cu scopul de a facilita realizarea eficienta a Proiectului, Imprumutatul:
    (a) va mentine, cu numarul de membri, personalul si alte resurse si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca: (i) un comitet de coordonare tehnica, care sa fie responsabil pentru coordonarea si supravegherea generala a executiei proiectului; (ii) o unitate de coordonare a Proiectului, care sa sprijine comitetul de coordonare tehnica la care se face referire in subparagraful (a) (i) din prezenta anexa, in realizarea responsabilitatilor sale; (iii) un consiliu national de pregatire, actionand prin consiliile judetene de pregatire, in care sectorul particular va avea controlul substantial asupra stabilirii cursurilor de pregatire realizate in cadrul partii B.1(c) a Proiectului; (iv) o echipa de lucru, care sa fie responsabila, sub indrumarea generala a Consiliului National de Pregatire la care s-a facut referire in subparagraful (a) (iii) de mai sus, de elaborarea si implementarea serviciilor speciale privind forta de munca, menite sa faca fata concedierilor masive la care se refera partea B.1(a) a Proiectului; (v) un grup consultativ pentru informare si orientare profesionala, care sa fie responsabil pentru asigurarea orientarilor strategice in realizarea partii B.1 (b) a Proiectului; (vi) un grup de lucru pentru informare si orientare profesionala, care sa fie responsabil, sub indrumarea generala a grupului consultativ pentru informare si orientare profesionala mentionat in subparagraful (a) (v) din prezenta anexa, pentru realizarea partii B.1 (b) a Proiectului; (vii) centre regionale de pregatire a adultilor care sa participe la asigurarea pregatirii in cadrul partii B.1 (c) a Proiectului, si (viii) un grup de coordonare si evaluare care sa fie responsabil pentru urmarirea si evaluarea activitatilor in cadrul partii A.1 (b) a Proiectului; si
    (b) va mentine aranjamentele, satisfacatoare pentru Banca, intre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si: (i) Ministerul Invatamantului al Imprumutatului, pentru a asigura cooperarea eficienta in realizarea partii B.1 (b) a Proiectului; (ii) primariile locale si autoritatile locale de invatamant, pentru a asigura cooperarea eficienta in realizarea partii C.2 a Proiectului.
    3. Imprumutatul:
    (a) va asigura ca, fara a se limita la prevederile acestei anexe: (i) Proiectul va fi realizat in conformitate cu cerintele si toate detaliile prevazute in sectiunea a IV-a a Manualului operational al Proiectului; si (ii) tot personalul esential necesar realizarii Proiectului si convenit intre Imprumutat si Banca va fi numit in cadrul Proiectului pana la 30 iunie 1995;
    (b) va angaja consultanti, avand calificarile si termenii de referinta si pe baza programarii satisfacatoare pentru Banca, pentru a sprijini realizarea Proiectului; si
    (c) va asigura ca activitatile de pregatire in cadrul Proiectului sa fie realizate in conformitate cu programe, incluzand grafice pentru implementarea lor, si criterii pentru selectionarea candidatilor in cadrul acestora, satisfacatoare pentru Banca, incluzand, fara restrictii, pregatirea in strainatate in cadrul partilor A.2, B.2 si C.2 ale Proiectului, si va fi limitata la pregatirea personalului care, ulterior, va fi responsabil pentru asigurarea pregatirii locale pentru alt personal.
    4. Pentru a facilita realizarea Proiectului in conformitate cu prevederile sectiunii 3.01(a) a acestui acord si cerintele prevazute in Manualul operational al Proiectului, Imprumutatul va pregati, in baza termenilor de referinta satisfacatori pentru Banca si va remite Bancii: (a) pana la data de 31 martie a fiecarui an, un raport asupra progreselor inregistrate in realizarea Proiectului si in strategia sistemului sau de securitate sociala la data de 31 decembrie a anului precedent, realizat pe baza indicatorilor conveniti cu Banca si evidentiind actiunile recomandate pentru realizarea eficienta a Proiectului in perioada urmatoare acestor rapoarte; si (b) la data de 30 iunie 1997 sau in jurul acestei date, un raport care sa cuprinda toate datele disponibile referitoare la progresul inregistrat in realizarea Proiectului in timpul perioadei care precede data raportului mentionat si sa evidentieze actiunile recomandate pentru incheierea eficienta a Proiectului si realizarea obiectivelor acestuia. Dupa acea data, Imprumutatul va lua toate masurile necesare care il privesc pentru a asigura terminarea eficienta a Proiectului si realizarea obiectivelor acestuia in conformitate cu recomandarile raportului mentionat si comentariile Bancii asupra lui.

    ANEXA 6

                    Contul special
    1. Pentru scopurile acestei anexe:
    (a) termenul "categorii eligibile" inseamna categoriile de la (1) la (4) prevazute in tabelul de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord;
    (b) termenul "cheltuieli eligibile" inseamna cheltuielile care sunt efectuate pentru achitarea costului rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiect si care vor fi finantate din sumele Imprumutului alocate periodic categoriilor eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; si
    (c) termenul "alocatie autorizata" inseamna o suma echivalenta cu 2.500.000 $ S.U.A., care va fi trasa din Contul Imprumutului si depozitata in contul special, conform paragrafului 3(a) al acestei anexe, cu conditia ca, totusi, daca Banca nu va conveni altfel, alocatia autorizata va fi limitata la o suma echivalenta cu 500.000 $ S.U.A. pana cand suma totala a tragerilor din Contul Imprumutului plus suma totala a angajamentelor speciale nerambursate, emise de Banca conform sectiunii 5.02 a "Conditiilor generale", vor fi egale sau vor depasi echivalentul a 5.500.000 $ S.U.A.
    2. Platile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuielile eligibile in conformitate cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare privind deschiderea corespunzatoare a contului special, tragerile pentru alocatia autorizata si cele ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    (a) pentru tragerile in cadrul alocatiei autorizate, Imprumutatul va remite Bancii o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care nu vor depasi suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din Contul Imprumutului si va depune in contul special acea suma sau acele sume pe care Imprumutatul le va fi solicitat;
    (b) (i) pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va remite Bancii cereri pentru depozite in contul special, la acele intervale de timp pe care Banca le va specifica.
    (ii) inainte de sau la momentul efectuarii unei astfel de cereri, Imprumutatul va remite Bancii documentele si alte acte justificative necesare in conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe pentru plata sau platile cu privire la care este solicitata realimentarea. Pe baza unei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special acea suma pe care Imprumutatul o va fi cerut si care va fi fost fundamentata prin documentele mentionate si prin alte acte justificative pentru a fi platita din contul special in cadrul cheltuielilor eligibile.
    Toate aceste depozite vor fi trase de catre Banca din contul imprumutului in cadrul categoriilor eligibile respective si in valoarea echivalenta corespunzatoare, asa cum au fost fundamentate prin documentele mentionate si prin alte acte justificative.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special, Imprumutatul, la data solicitata in mod rezonabil de catre Banca, va remite Bancii acele documente si alte acte justificative care sa demonstreze ca acea plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara ca cele ce urmeaza sa fie considerate o incalcare a prevederilor paragrafului 3 din aceasta anexa, Bancii nu i se va cere sa efectueze noi depozite in contul special:
    (a) daca, la un moment dat, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare trebuie efectuate de catre Imprumutat direct din Contul Imprumutului, in conformitate cu prevederile articolului V din "Conditiile generale" si paragrafului (a) al sectiunii 2.02 din acest acord;
    (b) daca Imprumutatul nu isi va indeplini obligatia de a remite Bancii, in cadrul perioadei de timp specificate in sectiunea 4.01(b)(ii) a acestui acord, oricare dintre rapoartele de audit, necesar a fi remise Bancii in conformitate cu prevederile sectiunii mentionate, referitoare la auditul inregistrarilor si conturilor pentru contul special;
    (c) daca, la un moment dat, Banca va fi notificat Imprumutatul asupra intentiei sale de a suspenda, in parte sau in totalitate, dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din Contul Imprumutului in conformitate cu prevederile sectiunii 6.02 a "Conditiilor generale"; sau
    (d) o data ce suma totala netrasa din Imprumut, alocata categoriilor eligibile, mai putin suma oricarui angajament special nerambursat cu privire la Proiectul emis de Banca, in conformitate cu prevederile sectiunii 5.02 din "Conditiile generale", va egala echivalentul dublului sumei alocatiei autorizate.
    Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumelor ramase netrase din imprumut, alocate categoriilor eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica printr-o notificare adresata Imprumutatului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce, si in masura in care, Banca va fi satisfacuta ca toate aceste sume ramase ca depozit in contul special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate in efectuarea de plati pentru cheltuielile eligibile.
    6. (a) Daca Banca va fi stabilit, la un moment dat, ca vreo plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma neeligibila, in conformitate cu prevederile paragrafului 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata prin documentele remise Bancii, Imprumutatul, imediat dupa primirea notificarii din partea Bancii: (A) va remite acele documente suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma unei astfel de plati sau parti din aceasta care nu este eligibila sau justificata. Daca Banca nu va conveni altfel, nu se vor mai efectua depozite de catre Banca in contul special pana cand Imprumutatul nu va fi remis acele documente sau va fi facut acel depozit sau restituire, dupa caz.
    (b) Daca Banca va fi constatat la un moment dat ca o suma ramasa in contul special nu va fi necesara pentru a acoperi plati viitoare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa primirea notificarii de la Banca, va restitui Bancii acea suma neutilizata.
    (c) Imprumutatul poate, prin notificarea adresata Bancii, sa restituie Bancii toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
    (d) Restituirile catre Banca efectuate in conformitate cu paragrafele 6(a), (b) si (c) ale acestei anexe vor fi creditate in Contul Imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile corespunzatoare ale acestui acord, incluzand "Conditiile generale".



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 35/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 35 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 35/1995
Hotărârea 1194 2003
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimbul de scrisori efectuat la 5 martie 2003 si, respectiv, la 21 martie 2003 si 21 aprilie 2003 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de munca si protectia sociala, semnat la Washington la 23 august 1995
Hotărârea 997 2001
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 26 martie 2001 si la Washington la 26 iulie 2001 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de munca si protectia sociala, semnat la Washington la data de 23 august 1995
Hotărârea 746 2001
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin Scrisoarea semnata la Washington la 1 iunie 2001 si la Bucuresti la 26 iunie 2001 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de munca si protectia sociala, semnat la Washington la data de 23 august 1995
Hotărârea 24 1999
pentru aprobarea unor amendamente la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de munca si protectia sociala, semnat la Washington la 23 august 1995
Legea 121 1995
pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului
Hotărârea 914 1995
privind aprobarea unui amendament la Acordul de Imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de munca si protectia sociala, semnat la Washington la data de 23 august 1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu