E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 32 2000 modificat de Legea 132 2017
Legea 32 2000 modificat de OUG 54 2016
Legea 32 2000 a se vedea Legea 237 2015
Legea 32 2000 modificat de Legea 213 2015
Legea 32 2000 modificat de Legea 272 2013
Legea 32 2000 modificat de Legea 187 2012
Legea 32 2000 modificat de Legea 289 2010
Legea 32 2000 completat de Legea 289 2010
Legea 32 2000 in legatura cu Decretul 1292 2005
Articolul 16 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3109 2004
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3110 2004
Articolul 24 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3111 2004
Articolul 33 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3111 2004
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3108 2004
Legea 32 2000 in legatura cu Legea 503 2004
Articolul 6 din actul Legea 32 2000 abrogat de articolul 80 din actul Legea 503 2004
Articolul 29 din actul Legea 32 2000 abrogat de articolul 80 din actul Legea 503 2004
Articolul 30 din actul Legea 32 2000 abrogat de articolul 80 din actul Legea 503 2004
Articolul 31 din actul Legea 32 2000 abrogat de articolul 80 din actul Legea 503 2004
Articolul 32 din actul Legea 32 2000 abrogat de articolul 80 din actul Legea 503 2004
Articolul 2 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 3 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 4 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 5 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 8 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 10 din actul Legea 32 2000 completat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 11 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 12 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 13 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 13 din actul Legea 32 2000 abrogat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 14 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 15 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 16 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 18 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 20 din actul Legea 32 2000 completat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 20 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 21 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 22 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 23 din actul Legea 32 2000 completat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 24 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 25 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 26 din actul Legea 32 2000 completat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 27 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 29 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 7 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 33 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 34 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 35 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 36 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 36 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 37 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 38 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 39 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 40 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 41 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 42 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 43 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 47 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 403 2004
Legea 32 2000 completat de articolul 1 din actul Legea 403 2004
Articolul 15 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Lista 0 2004
Articolul 35 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Lista 0 2004
Articolul 20 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3105 2004
Articolul 20 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3104 2004
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3101 2004
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3113 2003
Articolul 10 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3112 2003
Articolul 21 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3109 2003
Articolul 27 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3111 2003
Articolul 15 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Lista 0 2003
Articolul 35 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Lista 0 2003
Articolul 5 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 6 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 8 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 12 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 13 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 16 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 20 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 21 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 24 din actul Legea 32 2000 articole noi... articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 25 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 39 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 2 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 4 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul Legea 76 2003
Articolul 27 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3103 2003
Articolul 15 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3101 2003
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 9 2002
Articolul 16 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 6 2002
Articolul 43 din actul Legea 32 2000 in legatura cu articolul 1 din actul Legea 493 2002
Articolul 43 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 36 din actul Legea 414 2002
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 4 2002
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 2328 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 2390 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 2328 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 2390 2001
Articolul 6 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 15 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 12 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 14 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 8 2001
Articolul 21 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Norma 5 2001
Articolul 21 din actul Legea 32 2000 in legatura cu Norma 5 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 4 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 2 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Norma 2 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 3 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Norma 3 2001
Articolul 43 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 85 din actul Ordonanţa 7 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Ordin 1 2001
Legea 32 2000 in legatura cu Norma 1 2001
Articolul 44 din actul Legea 32 2000 modificat de OUG 51 2001
Articolul 45 din actul Legea 32 2000 modificat de articolul 1 din actul OUG 116 2000
Legea 32 2000 promulgat de Decretul 87 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 32 din  3 aprilie 2000

privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 148 din 10 aprilie 2000


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Obiectul legii, intelesul unor termeni si categorii de asigurare

    Art. 1
    Prezenta lege reglementeaza: organizarea si functionarea societatilor comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare si de reasigurare, a societatilor mutuale, denumite in continuare asiguratori, respectiv reasiguratori, precum si a intermediarilor in asigurari, organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, supravegherea asiguratorilor si reasiguratorilor care desfasoara activitatea in sau din Romania, supravegherea activitatii intermediarilor in asigurari si reasigurari, precum si a altor activitati in legatura cu acestea.
    Art. 2
    In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    1. activitatea de asigurare - activitatea exercitata in sau din Romania, care desemneaza, in principal, oferirea, intermedierea, negocierea, incheierea de contracte de asigurare si reasigurare, incasarea de prime, lichidarea de daune, activitatea de regres si de recuperare, precum si investirea sau fructificarea fondurilor proprii si atrase prin activitatea desfasurata;
    2. agent de asigurare - persoana fizica sau juridica abilitata, in baza autorizarii unui asigurator, sa negocieze sau sa incheie in numele si in contul asiguratorului contracte de asigurare cu tertii, conform conditiilor stipulate in contractul de mandat incheiat, fara sa aiba calitatea de asigurator sau de broker de asigurare;
    3. asigurare - operatiunea prin care un asigurator constituie, pe principiul mutualitatii, un fond de asigurare, prin contributia unui numar de asigurati, expusi la producerea anumitor riscuri, si ii indemnizeaza pe cei care sufera un prejudiciu pe seama fondului alcatuit din primele incasate, precum si pe seama celorlalte venituri rezultate ca urmare a activitatii desfasurate;
    4. asigurat - persoana care are un contract de asigurare incheiat cu asiguratorul;
    5. asigurator - persoana juridica romana sau straina ori societatea mutuala autorizata in conditiile prezentei legi sa exercite activitati de asigurare;
    6. broker de asigurare - persoana juridica romana sau straina, autorizata in conditiile prezentei legi, care, pentru clientii sai, negociaza sau incheie contracte de asigurare si acorda alte servicii in legatura cu protectia impotriva riscurilor sau cu regularizarea daunelor;
    7. catastrofa - un eveniment sau o serie de evenimente care provoaca pagube substantiale intr-o perioada scurta de timp;
    8. coasigurare - operatiunea prin care doi sau mai multi asiguratori subscriu acelasi risc, fiecare asumandu-si o cota-parte din acesta;
    9. fond de rezerva liber varsat - totalul sumelor cu care membrii societatii mutuale au contribuit la fondurile acesteia;
    10. actionari semnificativi - actionarii care, singuri ori prin intermediul sau in legatura cu alte persoane, detin cel putin 5% din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a actionarilor;
    11. persoane semnificative - administratorii si directorul general;
    12. portofoliu de asigurari - totalitatea sau o parte din contractele de asigurari incheiate de un asigurator;
    13. prime brute subscrise - primele incasate si de incasat, inclusiv primele de reasigurare incasate si de incasat, aferente tuturor contractelor de asigurare si contractelor de reasigurare, care intra in vigoare in perioada de referinta, inainte de deducerea oricaror sume din acestea;
    14. prime nete subscrise - primele brute subscrise din care se deduc sumele platite si de platit drept prime de reasigurare;
    15. prime brute incasate - totalul primelor incasate, inclusiv primele de reasigurare incasate in perioada de referinta, inainte de deducerea oricaror sume din acestea;
    16. prime nete incasate - primele brute incasate din care se deduc sumele platite drept prime de reasigurare;
    17. reasigurare - operatiunea de asigurare a unui asigurator de catre alt asigurator, primul fiind reasigurat, iar al doilea, reasigurator;
    18. retinere proprie - partea din risc care ramane in sarcina asiguratorului dupa deducerea reasigurarii;
    19. societate mutuala de asigurari - persoana juridica civila ai carei asociati sunt deopotriva asigurati si asiguratori.
    Art. 3
    (1) Activitatea de asigurare se grupeaza in:
    a) asigurari de viata;
    b) asigurari generale.
    (2) Clasele de asigurari aferente categoriilor prevazute la alin. (1) se stabilesc prin norme.

    CAP. 2
    Comisia de Supraveghere a Asigurarilor

    Art. 4
    (1) Punerea in executare a prezentei legi, supravegherea si controlul respectarii dispozitiilor sale revin Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in scopul apararii drepturilor asiguratilor si al promovarii stabilitatii activitatii de asigurare in Romania.
    (2) Se infiinteaza Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, autoritate administrativa autonoma de specialitate, cu personalitate juridica si cu sediul in municipiul Bucuresti, care isi exercita atributiile potrivit prevederilor prezentei legi.
    (3) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor isi poate deschide reprezentante in orice alta localitate de pe teritoriul Romaniei.
    (4) Pentru nevoile Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, ale reprezentantelor sale pe care aceasta le infiinteaza, Guvernul si, dupa caz, autoritatile administratiei publice locale vor atribui acesteia in administrare imobilele necesare - terenuri si cladiri - din domeniul public de interes national sau local, dupa caz, in termen de 60 de zile de la cererea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
    (5) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor este condusa de un consiliu format din 5 persoane, respectiv presedinte, vicepresedinte si 3 membri.
    (6) Structura organizatorica si de personal a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, atributiile de conducere, de executie si de control ale personalului sau se stabilesc prin regulamentele de ordine interioara, adoptate de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, potrivit prevederilor prezentei legi.
    (7) Membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor sunt numiti de Parlament, in sedinta comuna a celor doua Camere, la propunerea comisiilor reunite pentru buget, finante si banci ale Senatului si Camerei Deputatilor. Presedintele si vicepresedintele se nominalizeaza pe functii in lista de propuneri care se supune spre aprobare Parlamentului.
    (8) Numirea membrilor Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor se face de pe lista comuna propusa de comisiile pentru buget, finante si banci ale Senatului si Camerei Deputatilor.
    (9) Revocarea Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in totalitate sau individual, se face de autoritatea care l-a numit, pe baza procedurii definite la alin. (8).
    (10) Durata mandatului de membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor este de 5 ani, fiecare membru putand fi reinvestit.
    (11) Primii membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor vor fi numiti pentru mandate cu durate diferite, astfel incat in fiecare an sa expire mandatul unuia dintre ei.
    (12) Presedintele va fi numit pentru un mandat de 5 ani, iar vicepresedintele pentru un mandat de 4 ani.
    (13) Membrii ale caror mandate au expirat vor ramane in functie pana la numirea succesorilor lor.
    (14) In cazul imposibilitatii definitive de exercitare a mandatului de catre unul dintre membri, comisiile parlamentare mentionate la alin. (8) vor propune persoana care urmeaza sa fie numita de Parlament pentru durata restanta a mandatului.
    (15) Se considera imposibilitate definitiva de exercitare a mandatului orice imprejurare care creeaza o indisponibilizare cu o durata de 90 de zile consecutive.
    (16) Membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa fie cetateni romani cu domiciliul in Romania, cu o buna reputatie si pregatire profesionala si o vechime de cel putin 5 ani in activitatea financiar-bancara si/sau de asigurari si reasigurari;
    b) sa nu fie membri ai vreunui partid politic pe perioada exercitarii mandatului;
    c) sa nu exercite o alta profesie sau sa nu ocupe o functie publica sau privata, cu exceptia activitatii didactice in invatamantul superior;
    d) sa nu fie membri in consiliile de administratie sau in comisiile de cenzori ale persoanelor juridice, subiecte ale supravegherii Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, sau actionari semnificativi ai acestora;
    e) sa nu fi fost declarati faliti sau sa nu fi facut parte din conducerea unei societati de asigurare sau financiar-bancare, care, sub orice forma, si-a incetat activitatea si nu si-a respectat obligatiile fata de terti;
    f) sa nu aiba cazier judiciar.
    (17) Calitatea de membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor inceteaza in urmatoarele situatii:
    a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;
    b) prin demisie;
    c) prin revocarea de catre Parlament;
    d) la aparitia unei incompatibilitati sau a unui impediment dintre cele prevazute la alin. (16);
    e) prin inlocuire, conform alin. (14).
    (18) Membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor au obligatia sa notifice de indata, in scris, Parlamentului aparitia oricareia dintre situatiile de incompatibilitate prevazute la alin. (16); pana la decizia Parlamentului membrul Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor este suspendat de drept.
    (19) Presedintele este reprezentantul de drept al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, ca autoritate administrativa autonoma si ca persoana juridica de drept public.
    (20) In cazul imposibilitatii temporare de exercitare a prerogativelor presedintelui, reprezentarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor revine de drept vicepresedintelui.
    (21) Daca atat presedintele, cat si vicepresedintele se afla in imposibilitate de exercitare a prerogativelor, reprezentarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor va fi asigurata de decanul de varsta dintre cei 3 membri.
    (22) Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor delibereaza valabil in prezenta a cel putin 3 dintre membrii sai, incluzand presedintele sau, in absenta acestuia, vicepresedintele.
    (23) Hotararile sunt adoptate cu votul majoritatii membrilor prezenti, iar in caz de balotaj, votul presedintelui sau, in absenta acestuia, cel al vicepresedintelui este decisiv.
    (24) Hotararea adoptata este obligatorie pentru toti membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, membrii care au votat impotriva si cei absenti putandu-si consemna opinia separata in procesul-verbal al sedintei respective.
    (25) In exercitarea atributiilor sale Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va colabora cu alte autoritati publice sau cu institutii straine, avand ca obiect reglementarea sau supravegherea pietelor de asigurari, in vederea realizarii protectiei asiguratilor, a potentialilor asigurati si a transparentei pietei asigurarilor.
    (26) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute la art. 5 Comisia de Supraveghere a Asigurarilor adopta norme, avize si decizii, sub semnatura presedintelui, dupa deliberare in sedinte, tinute conform dispozitiilor alin. (22) - (24), cu respectarea prevederilor alin. (28).
    (27) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor adopta norme care sunt puse in aplicare prin ordin al presedintelui, iar actele individuale sunt deciziile si avizele.
    (28) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor consulta colegiul alcatuit din reprezentantii asociatiilor profesionale ale operatorilor de pe piata de asigurari.
    (29) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor are in structura sa personal de specialitate compus din economisti, juristi, experti contabili, actuari, statisticieni, matematicieni, ingineri, informaticieni, medici, precum si din alte persoane calificate in domeniul asigurarilor si finantelor.
    (30) Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor stabileste prin decizie salarizarea membrilor sai si a personalului de specialitate, avand in vedere nivelul remuneratiei acordate unor posturi similare de pe piata de asigurari.
    Art. 5
    Comisia de Supraveghere a Asigurarilor are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza sau avizeaza proiectele de acte normative care privesc domeniul asigurarilor sau care au implicatii asupra acestui domeniu si avizeaza actele administrative individuale, daca au legatura cu activitatea de asigurare;
    b) supravegheaza situatia financiara a asiguratorilor, in vederea protejarii intereselor asiguratilor sau ale potentialilor asigurati, scop in care poate dispune efectuarea de controale ale activitatii asiguratorilor sau brokerilor de asigurare;
    c) ia masurile necesare pentru ca activitatea de asigurare sa fie gestionata cu respectarea normelor prudentiale specifice;
    d) participa in calitate de membru la asociatiile internationale ale autoritatilor de supraveghere in asigurari si reprezinta Romania la conferinte si intalniri internationale referitoare la supravegherea in asigurari;
    e) aproba actionarii semnificativi si persoanele semnificative ale asiguratorului, in conformitate cu criteriile stabilite prin norme;
    f) aproba divizarea sau fuzionarea unui asigurator inregistrat in Romania;
    g) aproba transferul de portofoliu;
    h) poate solicita prezentarea de informatii si documente referitoare la activitatea de asigurare, atat de la asiguratori, cat si de la orice alta persoana care are legatura cu activitatea acestora;
    i) participa la elaborarea planului de conturi, a normelor si a metodelor contabile, dupa consultarea cu asociatiile profesionale ale operatorilor din asigurari;
    j) indeplineste alte atributii prevazute de lege.
    Art. 6
    (1) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor nu poate dezvalui informatii obtinute in timpul exercitarii atributiilor sale.
    (2) Obligatia de confidentialitate prevazuta la alin. (1) nu se aplica in cazul in care informatia este data:
    a) cu acordul scris al asiguratorului implicat;
    b) la solicitarea instantei judecatoresti;
    c) in interesul asiguratilor.
    Art. 7
    (1) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va prezenta Parlamentului, in termen de 6 luni de la expirarea fiecarui exercitiu financiar, un raport asupra pietei asigurarilor din Romania, precum si o informare privind activitatile desfasurate.
    (2) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va edita si va publica un raport informativ anual asupra pietei de asigurari si asupra institutiilor si organismelor acesteia, cu respectarea prevederilor art. 6.
    Art. 8
    (1) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor adopta norme in aplicarea prevederilor prezentei legi.
    (2) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor emite decizii prin care:
    a) impune interdictii, acorda, suspenda sau retrage autorizatii;
    b) modifica sau revoca conditii, cerinte sau termeni impusi de aceasta prin actele sale;
    c) aproba divizarea sau fuzionarea asiguratorilor;
    d) aproba transferul de portofoliu de asigurari;
    e) aproba persoanele care vor examina activitatea de asigurari de viata;
    f) aproba actionarii semnificativi si persoanele semnificative ale asiguratorului;
    g) aproba componenta Corpului expertilor in asigurari, care functioneaza pe langa ea, si avizeaza statutul acestuia;
    h) stabileste salarizarea membrilor Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si a personalului sau, cu respectarea dispozitiilor art. 4;
    i) dispune efectuarea actiunilor de analiza, indrumare si control la societatile din sfera de reglementare si supraveghere;
    j) da dispozitii privind prezentarea de documente, situatii, informatii si audieri;
    k) constata si aplica sanctiuni operatorilor din domeniu pentru incalcarea prevederilor prezentei legi, a normelor si deciziilor de aplicare a acesteia.
    (3) Avizele sunt acte prin care Comisia de Supraveghere a Asigurarilor formuleaza raspunsuri oficiale la chestiuni privind activitatea de asigurare sau care au implicatii asupra acesteia.
    Art. 9
    (1) Normele emise de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in conformitate cu atributiile prevazute in prezenta lege vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Deciziile si avizele nu sunt supuse publicarii, cu exceptia celor prevazute la art. 8 alin. (2) lit. a) si d).
    Art. 10
    (1) Constituie venit la bugetul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor:
    a) taxele si majorarile prevazute la art. 13 si 36;
    b) veniturile provenite din donatii, publicatii si din alte surse legale.
    (2) Excedentul bugetului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor se reporteaza in anul urmator.

    CAP. 3
    Autorizarea asiguratorilor

    Art. 11
    (1) Activitatea de asigurare in Romania poate fi exercitata numai de:
    a) societati pe actiuni, societati mutuale, filiale ale unor asiguratori straini, constituite ca persoane juridice romane, autorizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor potrivit procedurii reglementate la art. 12;
    b) sucursale ale unor asiguratori, persoane juridice straine, autorizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor potrivit procedurii reglementate la art. 12.
    (2) Un asigurator nu poate fi inmatriculat in registrul comertului fara autorizatia prealabila emisa de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    Art. 12
    (1) Cererile pentru autorizarea constituirii si pentru autorizarea de functionare vor fi adresate Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in forma si cu documentatia prevazute in norme.
    (2) Daca considera necesar, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate sa solicite informatii suplimentare sau sa intreprinda investigatii proprii ori cu sprijinul altor autoritati competente sau sa foloseasca informatii din alte surse.
    (3) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va decide, in termen de cel mult 4 luni de la inregistrarea cererii de autorizare, asupra autorizarii de constituire sau asupra respingerii cererii de autorizare.
    (4) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate acorda autorizatia prevazuta la alin. (3), daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) din studiul de fezabilitate prezentat rezulta ca societatea va dispune de marja de solvabilitate legala;
    b) capitalul social varsat la o banca autorizata de Banca Nationala a Romaniei sau, in cazul unei societati mutuale, fondul de rezerva liber varsat este in conformitate cu prevederile legale;
    c) societatea prezinta un program de reasigurare satisfacator pentru activitatea sa de asigurare sau justifica faptul ca in cazul sau nu este necesar un astfel de plan;
    d) societatea prezinta calcule specifice pentru activitatea de asigurari de viata;
    e) numele societatii nu induce in eroare publicul;
    f) societatea va desfasura numai activitati in legatura cu asigurarea;
    g) in cazul unui asigurator strain, daca face dovada ca in tara in care este inregistrat s-a constituit legal si desfasoara de cel putin 5 ani o activitate de asigurare similara cu cea pentru care solicita autorizarea in Romania.
    (5) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va respinge cererea pentru autorizarea constituirii, daca constata ca:
    a) documentatia prezentata nu este intocmita in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
    b) din documentatia prezentata rezulta ca:
    - societatea nu va desfasura o activitate in conformitate cu prezenta lege;
    - actionarii semnificativi si persoanele semnificative nu indeplinesc criteriile stabilite prin norme;
    c) din evaluarea studiului de fezabilitate sau din rapoartele anuale ale societatii straine, dupa caz, rezulta ca societatea nu poate asigura realizarea obiectivelor propuse in conditii compatibile cu regulile unei practici prudente, care sa ofere asiguratilor siguranta necesara;
    d) exista o forma de asociere prin care proprietatea actiunilor, inclusiv proprietarul de fapt al actiunilor, este ascunsa Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor;
    e) autorizarea contravine unui interes public.
    (6) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va comunica solicitantului motivele respingerii cererii de autorizare.
    (7) Impotriva respingerii cererii de autorizare solicitantul poate face plangere la Curtea de apel in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, potrivit legii.
    (8) Autorizarea constituirii nu garanteaza obtinerea autorizatiei de a exercita o activitate de asigurare, ci indica doar permisiunea data asociatilor de a proceda la inmatricularea societatii conform documentatiei de constituire si dispozitiilor legale.
    (9) In vederea luarii unei decizii definitive de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, in termen de 6 luni de la data eliberarii autorizarii de constituire solicitantul va depune la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor documentele care atesta inmatricularea legala a societatii.
    (10) Modificarea totala sau partiala a studiului de fezabilitate initial va determina o noua analiza din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, putand atrage revocarea autorizarii de constituire.
    (11) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va decide cu privire la eliberarea autorizatiei de functionare in termen de cel mult 60 de zile de la data primirii documentelor prevazute la alin. (9).
    (12) In cazul eliberarii autorizatiei de functionare, incepand de la data eliberarii acesteia asiguratorul va putea exercita o activitate de asigurare.
    (13) Neacordarea autorizatiei de functionare atrage, in mod automat, si revocarea autorizarii de constituire.
    (14) Daca Comisia de Supraveghere a Asigurarilor refuza acordarea autorizatiei de a exercita o activitate de asigurare, aceasta poate solicita instantei judecatoresti dizolvarea formei de asociere a solicitantului.
    (15) Impotriva neacordarii autorizatiei de functionare solicitantul poate face plangere la Curtea de apel in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei, potrivit legii.
    (16) Prevederile prezentului articol se aplica in mod corespunzator si in cazul sucursalelor asiguratorilor straini.
    Art. 13
    (1) Un asigurator care solicita autorizarea conform prevederilor art. 12 si 44 achita la depunerea cererii de autorizare o taxa de autorizare de 75.000.000 lei. Cuantumul taxei de autorizare se poate actualiza anual, prin decizie a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in functie de indicele preturilor comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
    (2) In cazul respingerii cererii de autorizare taxa de autorizare nu se restituie.
    (3) Asiguratorul achita, din momentul acordarii autorizatiei de functionare, pe durata valabilitatii acesteia, o taxa de functionare, stabilita anual de Comisia de supraveghere a Asigurarilor, de maximum 0,3% din primele brute incasate in perioada pentru care sunt datorate.
    (4) Asiguratorii platesc taxa de functionare la termenul stabilit prin norme.
    (5) Pentru nevirarea la termen a taxei de functionare prevazute la alin. (3) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va calcula majorari de intarziere, in conformitate cu reglementarile in vigoare referitoare la sumele nevirate la termen la bugetul de stat.
    Art. 14
    (1) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate retrage autorizatia de functionare in cazul in care un asigurator autorizat nu a inceput sa desfasoare activitatea de asigurare in termen de 12 luni de la data eliberarii autorizatiei sau daca inceteaza sa mai practice activitatea de asigurare o perioada de 12 luni consecutive.
    (2) Impotriva deciziei de retragere a autorizatiei de functionare in conditiile alin. (1) asiguratorul poate face plangere la Curtea de apel in termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit legii.
    Art. 15
    Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va publica cel putin o data pe an in Monitorul Oficial al Romaniei, precum si intr-o publicatie de larga circulatie lista actualizata cuprinzand asiguratorii autorizati si orice alte informatii pe care le va considera necesare in aplicarea prezentei legi.

    CAP. 4
    Activitatea asiguratorilor

    Art. 16
    (1) Fiecare asigurator trebuie sa mentina, cumulativ:
    a) capitalul social varsat sau, in cazul unei societati mutuale, fondul de rezerva libera varsat;
    b) marja de solvabilitate.
    (2) Capitalul social varsat sau, dupa caz, fondul de rezerva libera varsat nu poate fi mai mic de:
    a) 7 miliarde lei pentru activitatea de asigurari generale, exceptand asigurarile obligatorii;
    b) 14 miliarde lei pentru activitatea de asigurari generale;
    c) 10 miliarde lei pentru activitatea de asigurari de viata;
    d) suma valorilor prevazute la lit. a) si c) sau b) si c), dupa caz, in functie de activitatile de asigurare desfasurate.
    (3) Capitalul social varsat si fondul de rezerva libera varsat, stabilite la alin. (2), se vor actualiza periodic prin norme de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    (4) Capitalul social varsat sau fondul de rezerva libera varsat, mentionate la alin. (1) lit. a), trebuie sa fie integral varsat in forma baneasca numai la constituire.
    (5) Marja de solvabilitate, care reprezinta suma cu care valoarea activelor depaseste valoarea obligatiilor, trebuie sa fie mai mare decat valoarea stabilita prin norme.
    (6) In calculul obligatiilor unui asigurator se iau in considerare atat obligatiile certe, cat si cele probabil sa se concretizeze in viitor.
    (7) In vederea stabilirii marjei de solvabilitate, evaluarea activelor si a obligatiilor unui asigurator se efectueaza conform normelor, care vor cuprinde si precizari privind categoria activelor si datoriilor care nu vor fi luate in considerare sau vor fi considerate numai intr-o anumita proportie.
    Art. 17
    (1) Actiunile emise de asiguratori pot fi numai nominative.
    (2) Orice forma de asociere prin care proprietatea actiunilor este ascunsa Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor este lovita de nulitate.
    Art. 18
    Valoarea minima in natura a activelor pastrate in Romania de fiecare asigurator, avute in vedere la stabilirea marjei de solvabilitate, trebuie sa ii permita acestuia sa poata acoperi totalul obligatiilor sale in tara, in orice moment al exercitarii activitatii de asigurare.
    Art. 19
    Asiguratorii pot investi sau fructifica capitalul social, rezervele de capital si rezervele tehnice in bunuri mobiliare si imobiliare, precum actiuni, obligatiuni, alte titluri de participatie, depozite bancare, cladiri destinate activitatii proprii sau inchirierii.
    Art. 20
    (1) Asiguratorul trebuie sa isi conduca activitatea, cu respectarea normelor prudentiale specifice, conform practicilor in asigurari si sa prevada:
    a) organizarea si desfasurarea activitatii cu prudenta si profesionalism, in concordanta cu natura si marimea activitatii prestate;
    b) incadrarea unui numar suficient de persoane care indeplinesc conditiile de pregatire si de competenta profesionala.
    (2) Asiguratorul, pentru asigurarile facultative practicate, trebuie sa elaboreze:
    a) propriile conditii de asigurare, cu respectarea prevederilor legale referitoare la contractul de asigurare;
    b) propriile clauze de asigurare, care pot modifica conditiile de asigurare, in functie de optiunea proprie sau de cea a asiguratului;
    c) propriile criterii de stabilire a primelor de asigurare;
    d) propriile reglementari si instructiuni de constatare si lichidare a daunelor, in stricta concordanta cu prevederile cuprinse in conditiile si in clauzele de asigurare;
    e) reglementari interne privind constituirea si mentinerea rezervelor tehnice, in functie de propriul sistem de evidenta operativa, cu respectarea normelor emise de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    (3) Asiguratorul are obligatia:
    a) sa conduca evidenta contabila si operativa, care sa permita:
    - intocmirea rapoartelor cerute de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;
    - analiza rezultatelor tehnice pe clase de asigurari, in scopul de a stabili daca activitatea sa in ansamblu este rentabila;
    b) sa supravegheze activitatea unitatilor din subordine si a agentilor sai, astfel incat sa nu fie periclitata activitatea de asigurare desfasurata de asigurator;
    c) sa isi organizeze procedurile de control intern, astfel incat sa indeplineasca prevederile legale.
    Art. 21
    (1) Asiguratorul care exercita o activitate de asigurari generale are obligatia sa constituie si sa mentina urmatoarele rezerve tehnice:
    a) rezerva de prime - se calculeaza lunar prin insumarea cotelor-parti din primele nete subscrise, aferente perioadelor neexpirate ale contractelor de asigurare, astfel incat diferenta dintre volumul primelor nete subscrise si aceasta rezerva sa reflecte primele nete alocate partii din riscurile expirate la data calcularii;
    b) rezerva de daune - se creeaza si se actualizeaza lunar, in baza estimarilor pentru avizarile de daune primite de asigurator, astfel incat fondul creat sa fie suficient pentru acoperirea platii acestor daune;
    c) rezerva de daune neavizate - se creeaza si se ajusteaza cel putin la incheierea exercitiului financiar, daca reglementarile interne ale asiguratorului nu prevad altfel, in baza estimarilor acestuia, a datelor statistice sau a calculelor actuariale, pentru daunele intamplate, dar neavizate;
    d) rezerva de catastrofa - se creeaza prin aplicarea lunara a unui procent de minimum 5% asupra volumului de prime brute subscrise, aferente contractelor care acopera riscuri catastrofale, pana cand fondul de rezerva atinge cel putin nivelul retinerii proprii sau 10% din acumularea raspunderilor asumate prin contractele ce acopera riscuri catastrofale; aceasta rezerva este destinata acoperirii despagubirilor aferente daunelor de natura catastrofala;
    e) rezerva pentru riscuri neexpirate - se calculeaza pe baza estimarii daunelor ce vor aparea dupa inchiderea exercitiului financiar, aferente contractelor de asigurare incheiate inainte de acea data, in masura in care valoarea estimata a acestora depaseste suma dintre rezerva de prime si primele care urmeaza sa se mai incaseze la aceste contracte;
    f) rezerva de egalizare - se creeaza in anii cu rezultate tehnice favorabile pentru constituirea surselor de acoperire a daunelor in anii in care rezultatele tehnice vor fi nefavorabile.
    (2) In calculul rezervelor prevazute la alin. (1) lit. b) - f) se includ sumele estimate pentru daune si costurile de lichidare a acestora, dupa deducerea partii ce urmeaza sa fie recuperata de la reasiguratori.
    (3) Asiguratorul care exercita o activitate de asigurari de viata are obligatia, cu respectarea prevederilor art. 28, sa constituie si sa mentina rezerve tehnice, denumite in continuare rezerve matematice, pentru fondul asigurarilor de viata.
    (4) Marimea rezervelor tehnice, constituite si mentinute conform alin. (1) si (3), nu poate fi mai mica decat marimea obtinuta prin calculul acestor rezerve, potrivit metodologiei stabilite prin norme.
    (5) Sumele transferate rezervelor tehnice, constituite si mentinute in conditiile acestui articol, reprezinta obligatii ale asiguratorului si se deduc din veniturile acestuia pentru determinarea profitului.
    (6) In cazurile in care contractul de asigurare prevede incasarea primelor si plata despagubirilor in valuta, rezervele tehnice aferente se pot constitui si mentine in valuta.
    (7) Alte categorii de rezerve tehnice pot fi stabilite prin norme, iar prevederile acestui articol se aplica si acestor categorii.
    Art. 22
    Categoriile de active admise sa reprezinte rezervele tehnice ale asiguratorului, regulile de dispersare a plasamentelor, precum si coeficientul de lichiditate se stabilesc prin norme, la elaborarea carora se va tine seama de categoriile si de clasele de asigurari practicate.
    Art. 23
    (1) Un asigurator poate realiza, pe baza unui acord, un transfer de portofoliu de asigurari, prin care o parte sau intreaga activitate de asigurare este transferata altui asigurator.
    (2) Transferul va cuprinde transferul de datorii, drepturi, obligatii sau proprietati.
    (3) Transferul nu este valabil fara aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
    Art. 24
    Asiguratorul este obligat sa depuna la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, in termen de 4 luni de la incheierea anului financiar, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, insotite de raportul cenzorilor, precum si rapoartele financiare ale caror forma, continut, informatii, detalii si certificari sunt stabilite prin norme.
    Art. 25
    (1) Asiguratorii se pot asocia in uniuni profesionale care sa le reprezinte interesele colective fata de autoritatile publice, sa studieze probleme de interes comun, sa promoveze cooperarea, sa informeze membrii asociatiei si publicul si sa organizeze serviciile de interes comun; de asemenea, pot adera la uniuni internationale de profil, cu respectarea obligatiilor ce decurg din actele constitutive ale acestora.
    (2) Asiguratorii pot incheia intelegeri referitoare la coasigurare, pooluri si alte forme de cooperare specifice, in vederea asigurarii sau reasigurarii unor riscuri.
    (3) Asiguratorii emitenti de documente internationale de asigurare Carte Verde vor constitui Biroul Roman Carte Verde, in conformitate cu prevederile Conventiei Internationale Carte Verde, cu avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.

    CAP. 5
    Activitatea de asigurare de viata

    Art. 26
    Asiguratorul care exercita o activitate de asigurare de viata este obligat:
    a) sa tina conturi distincte pentru asigurarile de viata;
    b) sa inregistreze toate veniturile si cheltuielile aferente asigurarilor de viata in conturi separate, care sa constituie si sa apartina unui fond de asigurare distinct, denumit in prezenta lege fondul asigurarilor de viata;
    c) sa asigure conducerea contabilitatii fondului asigurarilor de viata, pentru identificarea operativa a activelor si a obligatiilor aferente acestuia.
    Art. 27
    (1) Administrarea asigurarilor de viata si a fondului asigurarilor de viata aferent, inclusiv investirea si evaluarea activelor, calculul rezervelor matematice se vor efectua potrivit reglementarilor stabilite prin norme.
    (2) Asiguratorul care exercita o activitate de asigurare de viata este obligat:
    a) sa initieze examinarea activitatii de asigurare de viata, constand din calcularea, conform principiilor fundamentale si general acceptate ale calculului actuarial, a obligatiilor aferente fondului asigurarilor de viata si a rezervelor matematice necesare, precum si o apreciere asupra concordantei dintre fondul asigurarilor de viata si activele aferente; examinarea se efectueaza la fiecare 12 luni sau la intervale mai scurte, daca Comisia de Supraveghere a Asigurarilor considera necesar, de catre persoane propuse de asigurator, care au o calificare adecvata pentru aceasta si care sunt aprobate in acest sens de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;
    b) sa redacteze un raport asupra rezultatelor examinarilor prevazute la lit. a), denumit in prezenta lege raport asupra asigurarilor de viata, ale carui forma, continut al informatiilor, documentelor si detaliilor suplimentare, precum si mod de certificare sunt stabilite prin norme;
    c) sa depuna la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor o copie de pe raportul asupra asigurarilor de viata intr-un interval de 4 luni de la data la care s-a facut examinarea sau intr-un interval mai mare, daca termenul a fost aprobat in scris de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, in urma unei solicitari scrise si temeinic motivate, primita de la asigurator;
    d) sa furnizeze informatiile, documentele si detaliile suplimentare, in forma pe care Comisia de Supraveghere a Asigurarilor o considera necesara, pentru evaluarea fondului asigurarilor de viata si a situatiei financiare a acestuia, dupa depunerea raportului asupra asigurarilor de viata la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    Art. 28
    (1) In conditiile art. 32 activele aferente fondului asigurarilor de viata vor garanta siguranta absoluta a asiguratilor care au contracte de asigurari de viata si vor fi folosite numai in raport cu obligatiile aferente fondului asigurarilor de viata.
    (2) Este interzisa crearea de sarcini - gaj sau ipoteca - asupra oricarui activ ce apartine fondului asigurarilor de viata, in masura in care aceasta contravine prevederilor alin. (1).
    (3) Asiguratorul poate sa schimbe, la un pret de piata rezonabil, unele active apartinand fondului asigurarilor de viata cu alte active care ii apartin, precum si sa utilizeze activele aferente fondului asigurarilor de viata in alte scopuri decat cele prevazute la alin. (1), daca dovedeste in scris Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor ca valoarea activelor utilizate depaseste valoarea totala a obligatiilor aferente fondului asigurarilor de viata.

    CAP. 6
    Redresarea, reorganizarea si lichidarea asiguratorilor

    Art. 29
    Daca in urma analizei rapoartelor financiare si a controalelor efectuate unui asigurator Comisia de Supraveghere a Asigurarilor constata ca acesta, ca urmare a nerespectarii prezentei legi, pune in pericol onorarea obligatiilor asumate fata de asigurati, comisia solicita consiliului de administratie al asiguratorului intocmirea si aplicarea unui plan de redresare financiara care sa prevada, in principal:
    a) limitarea volumului de prime brute sau nete subscrise pe o anumita perioada, astfel incat acestea sa nu depaseasca anumite valori;
    b) interzicerea vanzarii sau reinnoirii contractelor de asigurare de un anumit tip;
    c) interzicerea efectuarii anumitor investitii;
    d) majorarea capitalului social varsat sau a fondului de rezerva libera varsat;
    e) orice masuri pe care le considera necesare in vederea redresarii.
    Art. 30
    (1) In cazul in care constata ca masurile prevazute la art. 29 nu au dat rezultate, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate, in vederea prevenirii insolvabilitatii unui asigurator, sa solicite Curtii de Apel Bucuresti numirea unui administrator special pentru acel asigurator.
    (2) Daca Curtea de Apel Bucuresti constata ca asiguratorul nu isi poate indeplini obligatiile de plata sau ca activitatile sale nu sunt gestionate cu respectarea normelor prudentiale specifice, poate dispune ca afacerile si bunurile asiguratorului sa fie administrate de un administrator special.
    (3) Curtea de Apel Bucuresti se va pronunta, in mod obligatoriu, in termen de cel mult 7 zile de la solicitare.
    (4) Decizia Curtii de Apel Bucuresti este definitiva, iar citarea partilor nu este obligatorie.
    (5) Sarcinile, raspunderile, limitele imputernicirii si salariul administratorului special, precum si orice alte probleme legate direct sau indirect de prevederile prezentului articol vor fi reglementate prin norme.
    (6) Dupa numirea unui administrator special, in conditiile prezentei legi:
    a) toate atributiile legale ale actionarilor semnificativi si ale persoanelor semnificative ale asiguratorului vor fi suspendate si vor fi transferate administratorului special pe durata numirii sale;
    b) atributiile, indatoririle si responsabilitatile actionarilor semnificativi si ale persoanelor semnificative ale asiguratorului, dupa aplicarea prevederilor lit. a), se stabilesc prin norme.
    (7) Pe perioada numirii administratorului special se suspenda dreptul de vot in privinta numirii si revocarii administratorilor si dreptul la dividende al actionarilor, activitatea consiliului de administratie si a cenzorilor, precum si dreptul la remuneratie al consiliului de administratie si al cenzorilor.
    (8) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va solicita Curtii de Apel Bucuresti revocarea dispozitiei date in conditiile alin. (2), iar aceasta poate revoca dispozitia, daca constata ca masura nu mai este necesara.
    Art. 31
    (1) Un asigurator intra in lichidare in urma deciziei instantei judecatoresti luate in baza legislatiei din Romania cu privire la faliment.
    (2) Sesizarea instantei judecatoresti de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor se face in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului. Insolvabilitatea asiguratorului se stabileste pe baza normelor si a reglementarilor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
    Art. 32
    (1) In cazul in care in urma unei hotarari judecatoresti un asigurator intra in procedura de lichidare, asiguratii acestuia beneficiaza de prioritate asupra activelor asiguratorului si au intaietate fata de toti ceilalti creditori ai asiguratorului, imediat dupa plata cheltuielilor de lichidare si in conditiile alin. (2).
    (2) In cazul lichidarii unui asigurator care inainte de lichidare exercita sau a fost autorizat sa exercite o activitate de asigurare de viata, activele ce reprezinta fondul asigurarilor de viata vor fi folosite numai pentru achitarea obligatiilor fata de asiguratii care au polite de asigurare de viata.

    CAP. 7
    Intermediarii in asigurari

    Art. 33
    (1) In conditiile prezentei legi intermediarii in asigurari sunt agentii de asigurare si brokerii de asigurare.
    (2) Asiguratorii nu pot exercita activitati de asigurare prin brokeri neautorizati.
    Art. 34
    (1) O persoana poate desfasura o activitate ca agent de asigurare, daca detine o autorizatie valabila, scrisa, din partea unui asigurator, denumita in prezenta lege contract de agent, pentru a actiona in numele acestuia.
    (2) Agentii de asigurare, persoane fizice, au dreptul sa se inregistreze la camera de munca in a carei raza teritoriala domiciliaza, pentru a li se calcula vechimea in munca si pentru a achita taxele necesare in vederea constituirii fondurilor de pensii si de asigurari sociale.
    (3) Un agent de asigurare nu poate intermedia aceleasi clase de asigurari decat pentru un singur asigurator.
    (4) Daca un asigurat a incheiat o asigurare printr-un agent de asigurare, asiguratorul in numele caruia actioneaza agentul este raspunzator fata de asigurat pentru toate actele sau omisiunile agentului de asigurare.
    Art. 35
    (1) O persoana juridica poate desfasura o activitate de broker de asigurare, daca are o autorizatie de functionare din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
    (2) In vederea obtinerii autorizatiei de functionare solicitantul va prezenta Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor documente din care sa rezulte ca va respecta prevederile alin. (5) lit. a) - d).
    (3) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va decide cu privire la eliberarea autorizatiei de functionare in termen de cel mult 30 de zile de la data primirii documentelor din care sa rezulte ca solicitantul va respecta prevederile alin. (5) lit. a) - d).
    (4) Un broker de asigurare nu poate fi inmatriculat in registrul comertului fara autorizatia de functionare emisa de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, conform prevederilor prezentei legi.
    (5) Orice broker de asigurare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa fie persoana juridica;
    b) sa aiba un capital social varsat in forma baneasca, a carui valoare nu poate fi mai mica de 150 milioane lei; aceasta valoare va fi actualizata prin norme de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;
    c) sa aiba in vigoare un contract de asigurare de raspundere civila profesionala, in concordanta cu cerintele prevazute de norme;
    d) sa aiba ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare;
    e) sa pastreze si sa puna la dispozitie Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, la cerere, registrele si inregistrarile contabile care sa evidentieze si sa explice operatiunile efectuate in timpul desfasurarii activitatii, incluzand informatii asupra contractelor de asigurare incheiate si asupra intelegerilor cu asiguratorii;
    f) sa se conformeze solicitarilor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor in ceea ce priveste raportarile, precum si activitatile pe care le desfasoara, astfel cum vor fi stabilite prin norme.
    (6) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor refuza o cerere de autorizare de functionare pentru un broker de asigurare, daca constata ca:
    a) actionarul semnificativ sau persoana semnificativa a solicitantului are cazier judiciar;
    b) conducatorul executiv nu indeplineste conditiile privind pregatirea si experienta pentru a detine aceasta pozitie, in conformitate cu normele elaborate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;
    c) numele solicitantului induce in eroare publicul;
    d) solicitantul nu respecta conditiile prevazute la alin. (5).
    (7) Autorizatia de functionare acordata unui broker de asigurare poate fi retrasa de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in cazul in care:
    a) aceasta constata ca brokerul de asigurare se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (6);
    b) brokerul nu a achitat pentru brokerii de asigurare taxele prevazute la art. 36.
    (8) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va publica, cel putin o data pe an in Monitorul Oficial al Romaniei, precum si intr-o publicatie de larga circulatie lista actualizata cuprinzand brokerii de asigurare autorizati si orice alte informatii pe care le va considera necesare in aplicarea prezentei legi.
    (9) Un broker de asigurare nu poate fi actionar semnificativ sau persoana semnificativa a unui asigurator. Un asigurator nu poate fi actionar sau administrator al unui broker de asigurare.
    (10) Brokerii de asigurare, sub conditia imputernicirii primite din partea asiguratorilor, sunt indreptatiti sa colecteze primele in numele acestora si sa emita documente de asigurare.
    (11) Brokerii de asigurare se pot asocia in uniuni profesionale si pot adera la uniuni internationale de profil, cu respectarea obligatiilor ce decurg din actele constitutive ale acestora.
    Art. 36
    (1) Un broker de asigurare care solicita autorizarea conform art. 35 achita la depunerea cererii de autorizare o taxa de autorizare de 30.000.000 lei; cuantumul taxelor de autorizare se actualizeaza periodic prin decizie a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in functie de indicele preturilor comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
    (2) In cazul respingerii cererii de autorizare taxa de autorizare nu se restituie.
    (3) Brokerii de asigurare achita, din momentul acordarii autorizatiei de functionare, pe durata valabilitatii acesteia, o taxa de functionare, stabilita anual de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, de maximum 0,3% din comisioanele incasate in perioada pentru care sunt datorate.
    (4) Brokerii de asigurare achita taxa de functionare la termenul stabilit prin norme.
    (5) Pentru nevirarea la termen a taxei de functionare prevazute la alin. (3) se calculeaza majorari de intarziere, in conformitate cu reglementarile in vigoare referitoare la sumele nevirate la termen la bugetul de stat.

    CAP. 8
    Raspunderi si sanctiuni

    Art. 37
    Nici o fapta sau omisiune a asiguratorului ori a agentului sau, constand in incalcarea oricarei prevederi a prezentei legi, a legii contractului de asigurare, a conditiilor sau primelor de asigurare, precum si a altor elemente privind incheierea contractului de asigurare, nu poate fi invocata de asigurator pentru anularea unui contract de asigurare.
    Art. 38
    (1) Activitatea de publicitate sau de reclama nu va putea fi folosita de catre sau in numele unui asigurator ori intermediar in asigurari, daca, direct sau indirect, induce in eroare sau poate induce in eroare ori ascunde sau prezinta denaturat adevarul fata de asigurati ori fata de potentialii asigurati, in ceea ce priveste activele asiguratorului, structura sa organizatorica, situatia financiara, vechimea, pozitia pe piata asigurarilor, conditiile de asigurare sau orice alt aspect relevant.
    (2) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va solicita asiguratorului incetarea acestor practici, sub sanctiunea suspendarii autorizatiei.
    Art. 39
    Incalcarea dispozitiilor prezentei legi si a normelor adoptate in aplicarea acesteia se constata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si se sanctioneaza de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
    (2) Constituie contraventii, daca, potrivit conditiilor in care au fost savarsite, nu constituie infractiuni potrivit legii penale, nerespectarea urmatoarelor prevederi:
    a) pastrarea activelor in Romania, conform prevederilor art. 18;
    b) conducerea activitatii, conform prevederilor art. 20;
    c) aprobarea prealabila a actionarilor semnificativi si a persoanelor semnificative ale asiguratorului, conform prevederilor art. 5 lit. e);
    d) tinerea evidentelor si transmiterea rapoartelor de catre asiguratori si brokeri de asigurare, in conditiile prevazute de lege sau de normele adoptate in aplicarea acesteia;
    e) mentinerea capitalului social minim si a marjei de solvabilitate, conform prevederilor art. 16 si 35;
    f) constituirea si mentinerea rezervelor tehnice, conform prevederilor art. 21;
    g) acoperirea rezervelor tehnice prin categoriile de active admisibile, conform prevederilor art. 22;
    h) transferul de portofoliu, conform prevederilor art. 23;
    i) fondul asigurarilor de viata si administrarea acestuia, conform prevederilor art. 26 si 27;
    j) protejarea intereselor asiguratilor care au polite de asigurari de viata, conform prevederilor art. 28;
    k) activitatea agentilor de asigurare, conform prevederilor art. 34 alin. (3);
    l) activitatea brokerilor de asigurare, conform prevederilor art. 35 alin. (5) lit. d), e), f) si alin. (9);
    m) reclama si publicitatea prevazute la art. 38 alin. (1).
    (3) Savarsirea cu intentie sau din culpa, prin comisiune sau omisiune, a vreuneia dintre faptele prevazute la alin. (2) se sanctioneaza cu:
    a) avertisment scris;
    b) limitarea operatiunilor;
    c) amenda aplicabila: asiguratorilor, de la 5.000.000 lei la 50.000.000 lei; brokerilor de asigurare, de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei; administratorilor, directorilor, directorilor executivi sau cenzorilor, intre 1 - 6 salarii medii pe societate, din luna precedenta, la data constatarii faptei;
    d) interzicerea temporara sau definitiva pentru asiguratori a exercitarii activitatii de asigurare pentru una sau mai multe categorii de asigurari, iar pentru brokerii de asigurare, interzicerea temporara sau definitiva a activitatii definite la art. 2 pct. 6;
    e) retragerea autorizatiei.
    (4) Sanctiunea amenzii poate fi aplicata cumulativ cu oricare dintre sanctiunile prevazute la alin. (3) lit. d) si e).
    (5) Decizia de sanctionare este semnata de presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si produce efecte la data comunicarii sale persoanei sanctionate.
    (6) La individualizarea sanctiunii se va tine seama de circumstantele personale si reale ale savarsirii faptei si de conduita faptuitorului.
    (7) In cazul constatarii savarsirii a doua sau mai multe contraventii, se aplica amenda prevazuta pentru contraventia cea mai grava.
    (8) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei desfasurarea activitatii de asigurare in sau din Romania, conform prevederilor art. 2 pct. 1, savarsita de orice persoana fara autorizarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
    (9) Cuantumul amenzilor stabilite prin prezenta lege se actualizeaza periodic prin decizii ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in functie de indicele preturilor comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica.
    (10) Amenzile stabilite prin aceasta lege si aplicate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor se fac venituri la bugetul de stat.
    (11) Prevederile prezentei legi se completeaza cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, in masura in care acestea nu contravin prevederilor prezentei legi.
    Art. 40
    (1) Impotriva deciziilor adoptate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, in conformitate cu art. 8 alin. (2), persoana implicata poate face plangere la Curtea de apel in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei, potrivit legii.
    (2) Plangerea adresata Curtii de apel nu suspenda, pe timpul solutionarii acesteia, masurile dispuse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    (3) Solutionarea plangerii se face cu precadere si de urgenta.
    Art. 41
    Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate oricand sa decida modificarea sau revocarea oricaror masuri dispuse, daca constata ca acestea nu mai sunt necesare.

    CAP. 9
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 42
    (1) In toate problemele privind reglementarea activitatii de asigurare si reasigurare se aplica prevederile prezentei legi.
    (2) Orice dispozitii referitoare la asigurari si reasigurari, stabilite prin legi speciale, sunt administrate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    (3) In caz de conflict intre dispozitiile prezentei legi si prevederile continute in alte acte normative se aplica prevederile prezentei legi.
    (4) Pentru situatiile nereglementate in prezenta lege aceasta se completeaza cu legislatia comerciala, civila, a investitiilor straine si contraventionala, dupa caz.
    Art. 43
    (1) Sunt scutite de impozite si taxe:
    a) primele de asigurare si reasigurare, precum si comisioanele aferente acestora;
    b) despagubirile, sumele asigurate si orice alte drepturi ce se acorda asiguratilor, beneficiarilor sau tertelor persoane pagubite, din asigurarile de orice fel;
    c) transferurile de valori ale plasamentelor si transferurile de portofolii de asigurari, intervenite intre asiguratori, din patrimoniul societatii cedente in patrimoniul celei cesionare, inclusiv ca urmare a divizarii, fuzionarii, lichidarii sau a oricaror forme de reorganizare interna a societatii de asigurare;
    d) contributiile platite de asiguratori si de brokerii de asigurare la uniunile profesionale de profil.
    (2) Primele de asigurare si reasigurare sunt cheltuieli deductibile fiscal.
    Art. 44
    (1) Asiguratorul sau brokerul de asigurare care la data intrarii in vigoare a prezentei legi era autorizat sa desfasoare activitati in domeniul asigurarilor, in conditiile legislatiei abrogate prin aceasta lege, este autorizat sa isi continue activitatea pentru urmatoarele 12 luni, termen in care se va conforma reglementarilor prezentei legi.
    (2) Asiguratorii care isi inceteaza activitatea ca urmare a aplicarii prevederilor prezentei legi si nu au procedat la efectuarea transferului de portofoliu, in conditiile prevazute la art. 23, raman raspunzatori pentru obligatiile asumate.
    (3) In termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi societatile mutuale care desfasoara o activitate de asigurare la data intrarii in vigoare a prezentei legi sunt obligate sa solicite si sa obtina autorizarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in conformitate cu prevederile art. 12.
    (4) Prevederile art. 13 si 36 se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi.
    (5) Pana la aprobarea noului plan de conturi, specific activitatii de asigurare, la determinarea veniturilor asiguratorului vor fi luate in considerare primele efectiv incasate.
    (6) In termen de cel mult 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, cu avizul Ministerului Finantelor, va elabora noul plan de conturi si metodologia contabila specifica activitatii de asigurare.
    (7) Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va apela in primul an de la infiintare, pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere, dotare si functionare, cu titlu de imprumut rambursabil, la disponibilul din Fondul de protejare a asiguratilor, constituit in baza art. 60 din Legea nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania; imprumutul se va rambursa pe masura obtinerii surselor de finantare, constituite conform prevederilor prezentei legi.
    Art. 45
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi se constituie Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    (2) Membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor vor fi numiti in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) Pe data numirii membrilor Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor isi inceteaza activitatea Oficiul de supraveghere a activitatii de asigurare si reasigurare din cadrul Ministerului Finantelor, infiintat prin Hotararea Guvernului nr. 574/1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 182 din 11 septembrie 1991.
    (4) Atributiile Oficiului de supraveghere a activitatii de asigurare si reasigurare din cadrul Ministerului Finantelor, competentele legale ale Ministerului Finantelor, precum si ale Guvernului Romaniei, astfel cum sunt prevazute, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, la art. 5, 7, 53, 60, 65 si 67 din Legea nr. 136/1995, se preiau de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
    (5) Salariatii Oficiului de supraveghere a activitatii de asigurare si reasigurare din cadrul Ministrului Finantelor se transfera in interesul serviciului la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor pe functii similare.
    Art. 46
    La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga: Legea nr. 47/1991 privind constituirea, organizarea si functionarea societatilor comerciale din domeniul asigurarilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 151 din 19 iulie 1991; pct. V din Ordonanta Guvernului nr. 23/1992 privind modificarea unor sanctiuni contraventionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 213 din 28 august 1992; Ordonanta Guvernului nr. 27/1997 pentru completarea Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 208 din 26 august 1997; Legea nr. 48/1998 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/1997 pentru completarea Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 102 din 4 martie 1998; Hotararea Guvernului nr. 574/1991 privind atributiile Oficiului de supraveghere a activitatii de asigurare si reasigurare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 182 din 11 septembrie 1991; art. I din Hotararea Guvernului nr. 789/1993 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 574/1991 privind atributiile Oficiului de supraveghere a activitatii de asigurare si reasigurare, precum si a Hotararii Guvernului nr. 788/1992 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 33 din 3 februarie 1994, precum si orice alte dispozitii contrare prezentei legi.
    Art. 47
    Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va adopta si va emite:
    1. in termen de 3 luni de la numirea membrilor Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, normele privind:
    a) clasele de asigurari care pot fi practicate;
    b) informatiile si documentatia cerute de procedura de autorizare;
    c) limita minima a marjei de solvabilitate, precum si metodologia de calcul al acesteia;
    d) insolvabilitatea asiguratorului;
    e) conditiile privind administrarea fondului asigurarilor de viata, investitiile si evaluarea activelor, calculul rezervelor matematice, precum si orice alte aspecte referitoare la normele actuariale;
    f) categoriile de active admise sa acopere rezervele tehnice ale asiguratorului, precum si regulile de dispersare a plasamentelor;
    g) elaborarea metodologiei de calcul si de evidenta a rezervelor tehnice minimale pentru activitatea de asigurari generale, in conditiile prezentei legi;
    2. in termen de 6 luni de la numirea membrilor Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, normele privind:
    a) actualizarea limitelor minime pentru:
    - capitalul social varsat al societatilor de asigurare, asigurare-reasigurare si reasigurare;
    - capitalul social varsat de brokerii de asigurare;
    - fondul de rezerva libera varsat al unui asigurator, constituit sub forma de societate mutuala;
    b) actualizarea taxelor de autorizare si stabilirea termenelor de plata a taxelor de functionare prevazute de prezenta lege;
    c) informatiile, documentele si certificatele necesare pentru intocmirea rapoartelor prevazute de prezenta lege;
    d) forma si continutul rapoartelor financiare, inclusiv ale raportului privind asigurarile de viata;
    e) alte categorii de rezerve tehnice decat cele prevazute la art. 21 alin. (1);
    f) informatiile pe care trebuie sa le contina rapoartele brokerilor de asigurari, aspectele referitoare la comportarea si managementul afacerilor acestora, limita minima a asigurarii de raspundere civila profesionala, precum si operatiunile care pot fi efectuate;
    g) organizarea, functionarea si atributiile Corpului expertilor in asigurari;
    h) categoriile de asigurari exceptate de la prevederile prezentei legi, in conditiile si in termenii stabiliti de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;
    i) responsabilitatile, competentele, conditiile si orice alte aspecte referitoare la administratorul special, precum si atributiile actionarilor semnificativi si ale persoanelor semnificative ale asiguratorului, dupa numirea acestuia;
    j) criteriile pentru aprobarea prealabila a actionarilor semnificativi si a persoanelor semnificative;
    k) aplicarea legii in domeniul asigurarilor obligatorii;
    l) regimul confidentialitatii informatiilor;
    m) transferul de portofoliu.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 6 martie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                           PRESEDINTELE SENATUI
                           MIRCEA IONESCU-QUINTUS

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 7 martie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                             MIRON TUDOR MITREA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 32/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 32 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 37 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 17 2019
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Ordin 5049 2019
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Hi everyone. My name is Wanetta Zabrina Yedda i am from Brașov i saw people testified about this company called Patricia Kingsman loan company and it is a good thing i was also a victim of scam 3 times until i found this company called Patricia Kingsman loan company God bear me witness this company is real and legit i am a single mother of 3 kids and i work in 2 places to earn more money for me and my kids this company helped me after in explained to them the company told me not to worry that i was going to receive my loan safely i was afraid cause i was cheated before i thought the same thing was also going to happen to me but i said to my self God knows best. The company told me it was 8 hours to receive loan and i thought about it 8 hours to quick i said okay the loan amount i was looking for was 350,000.00 Euro and after i did all the company asked me to do and i sent my required information i received my loan in 8 hours time as stated. When i received my loan i said to my self God is the one who made me found this company and i have already introduced this company to 1 of my friend who also needs help so anyone here or anywhere you see this post if you need a real loan this is the only company that can help without any doubt of fail i am happy everyday because of this company and God i pray God make Mrs Patricia Kingsman last in this world so she can continue to help people in need. I contacted this company via mail which is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Thanks to anyone who reads my message and post.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Salut tuturor sau oricui mă numesc Vlad Toma. Sunt din București România am auzit despre această companie numită Patricia Kingsman că ajută oameni cu împrumuturi din întreaga lume. Am fost căutat cândva un împrumut online și am fost înșelat de 2 companii care a fost fals și după acel moment nu am crezut niciodată că o companie de împrumut bună ar putea veni de pe internet, am crezut că toate sunt o fraudă până când am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman am găsit oameni care au depus mărturie despre această companie și am fost surprins de ce am făcut nu găsiți această companie la timp. Nu am crezut niciodată ce au spus oamenii despre companie până când nu am depus cererea și i-am încercat suma pe care o căutam era mare și era pentru o proprietate imobiliară suma împrumutului a fost de 10,5 milioane de euro și așa am aplicat și doamna Patricia Kingsman a vorbit pentru mine, dar având în vedere că împrumutul meu a fost mare, a fost nevoie de doar 15 ore pentru a primi creditul meu, mi-au spus că serviciul de împrumut este de 8 ore pentru a primi împrumut. Singurul lucru pe care mi-a spus să-l fac a fost să depun taxa de transfer bancar pe care banca urma să o folosească pentru a-mi transfera împrumutul în contul meu bancar atunci când mi-a spus că odată mi-a fost teamă că este o înșelătorie, dar am spus să mă dau o încercare am depus taxa de transfer, care a fost declarată și asta a fost depus în total în mai puțin de 15 ore am primit un mesaj de la banca mea că suma de bani care a fost de 10,5 milioane de euro a fost creditată în contul meu bancar și totul despre banii detaliile și de la cine a venit au fost, iată, a fost Patricia Kingsman care m-a ajutat când am văzut-o prima dată, am fost surprinsă, nu am crezut niciodată ochii, dar era adevărat. Așa că mi-am spus mie, de la alți oameni că compania a ajutat să depună mărturie despre faptele bune, mă las să fac din cauza mea că nu este ușor să văd o companie de împrumut legitim online în zilele noastre, astfel încât oricine de oriunde are nevoie de un împrumut online fără să fie înșelat să solicite de la această companie pentru că numai asta te pot ajuta, am confirmat-o și este adevărat că sunt atât de fericit și știu că această companie va face și mai mulți oameni mai fericiți decât mine. Puteți contacta această companie prin e-mail sau Whatsapp, dar am folosit Whatsapp pentru că a fost mai rapid adresa de mail a companiei este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar Whatsapp este +1 (575) 655-0066. Mulțumesc tuturor salutărilor lui Vlad Toma din București România.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Mulțumesc lui Patricia Kingsman că m-a ajutat cu împrumutul meu, după ce au fost escrocați de 6 ori de oameni falsi care clamează să fie creditori de împrumuturi. Numele meu este Viorica Waleis Viviana, sunt din România și locuiesc în orașul Constanța. În urmă cu o lună am căutat un împrumut online și am văzut diferite credite pe internet și cu câteva mărturii false și am aplicat de la ele și tot ce am primit a fost escroci am aplicat mai mult de 6 companii și am fost înșelat până la capăt. Așa că am renunțat la speranță până când am decis să verific din nou dacă voi găsi ajutor în timp ce căutam și m-am stabilit să caut o companie de împrumuturi legitime. Am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman. Am văzut o mulțime de mărturii despre care oamenii comentează. ea, dar pentru că am fost înșelată în mai multe rânduri, am crezut că este o înșelătorie, dar am făcut ceea ce mi s-a cerut să fac și am așteptat împrumutul meu, iar doamna Patricia Kingsman mi-a spus în mai puțin de 8 ore când sunteți cu împrumutul meu în siguranță, nu am crezut pentru că am crezut că este și o înșelătorie, așa că în acea zi era ora nopții în România și m-am culcat dimineața din cuib în timp ce m-am trezit am primit o alertă de la banca mea că există bani pe contul meu și imediat am sunat la banca pentru a confirma iar directorul bancar mi-a spus să vin imediat la bancă și m-am dus imediat banca s-a deschis în timp ce managerul bancar mi-a verificat contul, am văzut o sumă de 135.000,00 Euro și i-am explicat managerului meu că am solicitat un împrumut online și banca managerul a fost șocat dacă există st sunt o companie de împrumut real și legitim online, sunt atât de fericită, mulțumesc lui Patricia Kingsman, am decis să scriu pe internet pentru că am văzut alte persoane care o fac și mărturisesc despre această companie, de aceea postez acest mesaj online tuturor celor care au nevoie de împrumut, chiar dacă ați fost înșelat înainte de a aplica de la această companie și fiți sigur că această companie nu vă va da jos. Salutări pentru oricine care îmi citește mesajul și puteți contacta această companie prin e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com, de asemenea, folosesc Whatsapp, numărul care este +1 (575) 655-0066. Din nou, mulțumesc tuturor celor care îmi citesc mesajul și vă rog să fiți fericiți, deoarece sunt astăzi cu această companie, deoarece aduc mai mulți oameni în această companie pentru a vă ajuta.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Cu respect tuturor, numele meu este Kojonka Moe și sunt din România am auzit despre oameni care mărturisesc despre această companie numită Patricia Kingsman și aceasta este prima dată când solicit un împrumut online, mi-a fost teamă să solicit un împrumut online din cauza escrocheriei pe care o văd pe internet, dar după ce am citit atât de multe mărturii despre această companie, am decis să încerc și să solicit un împrumut de la această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman, aveam nevoie de bani și aveam nevoie de un împrumut de 5.000,00 Euro. Așa că am aplicat și mi s-a spus ce să fac mi-a fost teamă, dar am oferit companiei o șansă să mă ajute și m-au asigurat că în mai puțin de 8 ore îmi voi primi împrumutul în cont. Nu am crezut niciodată, dar așteptam în mai puțin de 8 ore când am primit un apel de la banca mea că o sumă de 5.000,00 Euro era în contul meu și imediat banca m-a sunat am contactat compania și le-am anunțat că am primit împrumutul meu iar astăzi sunt fericit. Așadar, dacă ați dat mesajul meu și l-ați citit și aveți nevoie de un împrumut legitim să aplicați de la această companie și să fiți siguri că veți fi mulțumiți de această companie, cred că această companie este trimisă de Dumnezeu și vă rog să dureze și să continue să ajute oamenii . Contactati aceasta companie prin adresa de mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Bună ziua tuturor Numele meu este Abiezer Petit Homme Sunt din România Vreau să folosesc acest mic timp trebuie să citesc pe internet că dacă ai nevoie de un împrumut real și legitim Patricia Kingsman este compania potrivită pentru a aplica de la am fost înșelat de 2 companii pe care le-am aplicat pentru un împrumut de la și Patricia Kingsman a fost a treia companie din care am solicitat de la am primit împrumutul meu de la compania de împrumuturi Patricia Kingsman în mai puțin de 8 ore, în timp ce compania mi-a spus, așa că oricine are nevoie de un împrumut online, fără a fi înșelat, să solicite de la Patricia Kingsman fiți sigur că veți fi mulțumit de această companie. Puteți contacta această companie doar prin e-mail sau prin adresa de mail whatsapp este patriciakingsman.loans2016@gmail.com Whatsapp +1 (575) 655-0066. Salutări oricui citește acest mesaj în toată lumea.
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 32/2000
Legea 48 1998
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/1997 pentru completarea Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania
Ordonanţa 27 1997
pentru completarea Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania
Legea 136 1995
privind asigurarile si reasigurarile in Romania
Hotărârea 789 1993
pentru modificarea si completarea Hotaririi Guvernului nr. 574/1991 privind atributiile Oficiului de supraveghere a activitatii de asigurare si reasigurare, precum si a Hotaririi Guvernului nr. 788/1992 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Ordonanţa 23 1992
privind modificarea unor sanctiuni contraventionale
Hotărârea 574 1991
privind atributiile Oficiului de supraveghere a activitatii de asigurare si reasigurare
Legea 47 1991
privind constituirea, organizarea si functionarea societatilor comerciale din domeniul asigurarilor
Legea 132 2017
OUG 54 2016
Legea 237 2015
Legea 213 2015
Legea 272 2013
Legea 187 2012
Legea 289 2010
pentru modificarea si completarea unor acte normative
Decretul 1292 2005
pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 34/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 80/2000 privind certificarea sau omologarea echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor de exploatare utilizate la vehicule rutiere, precum si conditiile de comercializare si utilizare a acestora
Ordin 3109 2004
pentru punerea in aplicare a Normelor privind actualizarea limitei minime a capitalului social varsat al asiguratorilor
Ordin 3110 2004
pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare
Ordin 3111 2004
pentru punerea in aplicare a Normelor privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le furnizeze clientilor
Ordin 3108 2004
pentru punerea in aplicare a Normelor privind aplicarea legii in domeniul asigurarilor obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule si autorizarea asiguratorilor pentru practicarea asigurarii obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule
Legea 503 2004
privind redresarea financiara si falimentul societatilor de asigurare
Legea 403 2004
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor
Lista 0 2004
cuprinzand societatile de asigurare la data de 31 august 2004, publicata in temeiul art. 15 din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare
Lista 0 2004
cuprinzand brokerii de asigurare la data de 31 august 2004, publicata in temeiul art. 35 alin. (8) din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare
Ordin 3105 2004
pentru punerea in aplicare a Normei minimale privind activitatea de control intern
Ordin 3104 2004
pentru punerea in aplicare a Normelor prudentiale privind managementul asiguratorului
Ordin 3101 2004
pentru punerea in aplicare a Normelor privind cota procentuala pentru contributia asiguratorilor la Fondul de protejare a asiguratilor pe anul 2004
Ordin 3113 2003
pentru punerea in aplicare a Normelor privind aplicarea legii in domeniul asigurarilor obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule si autorizarea asiguratorilor care vor practica aceasta asigurare in anul 2004
Ordin 3112 2003
pentru punerea in aplicare a Normelor privind participarea personalului de specialitate al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor la actiuni initiate de alte persoane juridice
Ordin 3109 2003
pentru punerea in aplicare a Normelor privind metodologia de calcul si evidenta a rezervelor tehnice minimale pentru activitatea de asigurari generale
Ordin 3111 2003
pentru punerea in aplicare a Normelor privind conditiile pentru administrarea fondului asigurarilor de viata, investirea si evaluarea activelor si calculul rezervelor tehnice
Lista 0 2003
cuprinzand societatile de asigurare la data de 28 iulie 2003, publicata in temeiul art. 15 din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor
Lista 0 2003
cuprinzand brokerii de asigurare la data de 28 iulie 2003, publicata in temeiul art. 35 alin. (8) din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor
Legea 76 2003
pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor
Ordin 3103 2003
pentru punerea in aplicare a Normei privind conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele autorizate in evaluarea activelor reprezentate de terenuri si constructii, detinute de asiguratori
Ordin 3101 2003
pentru punerea in aplicare a Normelor privind registrul asiguratorilor si brokerilor de asigurare
Ordin 9 2002
pentru aprobarea Normelor privind aplicarea legii in domeniul asigurarilor obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule si autorizarea asiguratorilor care vor practica aceasta asigurare in anul 2003
Ordin 6 2002
pentru punerea in aplicare a Normelor privind limita minima a capitalului social varsat, respectiv a fondului de rezerva libera varsat al asiguratorilor
Legea 493 2002
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit
Legea 414 2002
privind impozitul pe profit
Ordin 4 2002
pentru punerea in aplicare a Normelor prudentiale privind acoperirea riscurilor de catastrofe naturale
Ordin 2328 2001
privind aprobarea Reglementarilor contabile specifice domeniului asigurarilor, armonizate cu Directivele europene si Standardele internationale de contabilitate
Ordin 2328 2001
privind aprobarea Reglementarilor contabile specifice domeniului asigurarilor armonizate cu Directivele europene si Standardele internationale de contabilitate
Ordin 2390 2001
privind aprobarea Reglementarilor contabile specifice domeniului asigurarilor, armonizate cu Directivele europene si Standardele internationale de contabilitate
Ordin 2390 2001
privind aprobarea Reglementarilor contabile specifice domeniului asigurarilor armonizate cu Directivele europene si Standardele internationale de contabilitate
Ordin 12 2001
pentru punerea in aplicare a Normelor privind insolvabilitatea asiguratorului si administratorul special
Ordin 14 2001
pentru punerea in aplicare a Normelor privind transferul de portofoliu
Ordin 15 2001
pentru punerea in aplicare a Normelor privind regimul confidentialitatii informatiilor
Ordin 8 2001
pentru punerea in aplicare a Normelor privind aplicarea legii in domeniul asigurarilor obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule
Norma 5 2001
privind metodologia de calcul si de evidenta a rezervelor tehnice minimale pentru activitatea de asigurari generale
Norma 5 2001
privind metodologia de calcul si de evidenta a rezervelor tehnice minimale pentru activitatea de asigurari generale
Ordin 4 2001
pentru punerea in aplicare a Normelor privind informatiile si documentele cerute pentru autorizarea brokerilor de asigurare
Ordin 2 2001
pentru punerea in aplicare a Normelor nr. 2/2001 privind informatiile si documentele cerute pentru autorizarea asiguratorilor si criteriile pentru aprobarea actionarilor semnificativi si a persoanelor semnificative ale asiguratorilor
Norma 2 2001
privind informatiile si documentele cerute pentru autorizarea asiguratorilor si criteriile pentru aprobarea actionarilor semnificativi si a persoanelor semnificative ale asiguratorilor
Ordin 3 2001
pentru punerea in aplicare a Normelor nr. 3/2001 privind clasele de asigurari care pot fi practicate de societatile de asigurare
Norma 3 2001
privind clasele de asigurari care pot fi practicate de societatile de asigurare
Ordonanţa 7 2001
privind impozitul pe venit
Ordin 1 2001
pentru aprobarea Normelor nr. 1/01 privind cuantumul si termenul de plata a taxei de functionare datorate de asiguratori si de brokerii de asigurare
Norma 1 2001
privind cuantumul si termenul de plata a taxei de functionare datorate de asiguratori si de brokerii de asigurare
OUG 51 2001
pentru modificarea art. 44 din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor
OUG 116 2000
pentru modificarea art. 45 alin. (3) si (4) din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor, precum si pentru stabilirea unor alte masuri tranzitorii
Decretul 87 2000
pentru promulgarea Legii privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu