Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5574 din  2 decembrie 2003

privind aprobarea Metodologiei de evaluare a unitatilor de invatamant preuniversitar in vederea acordarii autorizatiei de incredere

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 925 din 23 decembrie 2003


SmartCity3


    In baza prevederilor Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    tinand cont de prevederile Ordonantei Guvernului nr. 87/1998 privind evaluarea si acreditarea invatamantului preuniversitar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999,
    avand in vedere dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 858/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, precum si a comisiilor de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului,

    ministrul educatiei, cercetarii si tineretului emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de evaluare a unitatilor de invatamant preuniversitar in vederea acordarii autorizatiei de incredere, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar si comisiile de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Incepand cu data prezentului ordin se abroga prevederile Ordinului ministrului educatiei nationale nr. 3.280/1999 pentru aprobarea Metodologiei privitoare la acordarea autorizatiei de incredere pentru unitatile de invatamant preuniversitar, respectiv ale Ordinului ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.819/2002 privind aprobarea Metodologiei de evaluare a unitatilor de invatamant preuniversitar in vederea acordarii autorizatiei de incredere si acreditarii.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

               Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului,
                             Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                           METODOLOGIE DE EVALUARE
a unitatilor de invatamant preuniversitar in vederea acordarii autorizatiei de incredere

    Prezenta metodologie este emisa in temeiul art. 5 din Regulamentul-cadru privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, precum si a comisiilor de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 858/2002, denumit in continuare regulament-cadru.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 87/1998 privind evaluarea si acreditarea invatamantului preuniversitar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999, si ale art. 5 din regulamentul-cadru, activitatea de evaluare in vederea acordarii autorizatiei de incredere si a acreditarii este realizata de catre Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, denumita in continuare Comisia Nationala, si de catre comisiile de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti, denumite in continuare comisii judetene, care functioneaza in subordinea acesteia.
    (2) Activitatea Comisiei Nationale si a comisiilor judetene se desfasoara cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 87/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999, si ale Hotararii Guvernului nr. 858/2002.

    CAP. 2
    Evaluarea in vederea acordarii autorizatiei de incredere

    Art. 2
    (1) In vederea obtinerii autorizatiei de incredere, persoanele fizice sau juridice interesate depun la Comisia Nationala sau la comisiile judetene, dupa caz, o cerere, insotita de un dosar de autoevaluare care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
    I. Raport de autoevaluare, continand urmatoarele:
    a) proiect privind oportunitatea si dezvoltarea, pe termen mediu (3 - 5 ani), a unitatii de invatamant/calificarii profesionale;
    b) fisa institutionala-tip;
    c) acte privind persoana juridica:
    - actul de dobandire a personalitatii juridice de catre persoana juridica ce solicita infiintarea unitatii respective de invatamant;
    - hotararea judecatoreasca de infiintare a filialei persoanei juridice, daca este cazul;
    - actul constitutiv si statutul de organizare si functionare ale persoanei juridice, daca este cazul;
    - certificatul de inregistrare fiscala a persoanei juridice;
    d) actele privind spatiile de invatamant si baza materiala, precum si regimul de detinere a acestora:
    - contractul/precontractul de inchiriere a spatiului destinat procesului de invatamant (se vor mentiona numarul si suprafata salilor de clasa, cabinetelor, laboratoarelor si salii/terenului de educatie fizica si sport ce vor fi utilizate); dupa caz, se vor inainta contracte/precontracte de inchiriere privind spatiile de desfasurare a instruirii practice;
    - dovezile privind dreptul de proprietate asupra spatiilor si bazei materiale, daca este cazul (se vor anexa copii de pe actele de provenienta);
    - lista dotarilor disponibile (mobilier si echipament didactic) si regimul juridic al acestora (pentru calculatoare se vor mentiona numarul acestora si generatia);
    - lista cu fondul de carte propriu (numarul de volume, domeniul de referinta, valoarea totala) din dotarea bibliotecii;
    - autorizatia sanitara de functionare, vizata pe anul in curs (pentru spatiul in care se va desfasura activitatea instructiv-educativa);
    - avizul P.S.I. (pentru spatiul in care se va desfasura activitatea instructiv-educativa), daca este cazul, conform legislatiei in vigoare;
    e) acte privind curriculumul:
    - planuri de invatamant si programe scolare, aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului;
    - lista de auxiliare curriculare ce vor fi utilizate (ghiduri, culegeri etc.);
    f) acte privind personalul didactic:
    - lista cadrelor didactice care vor functiona in unitatea de invatamant; se vor atasa CV-ul fiecarei persoane si copii de pe actele de studii ale acestora, precum si de pe actele privind formarea profesionala continua;
    - declaratia-angajament a fiecarui cadru didactic care urmeaza sa desfasoare activitati de invatamant in unitatea scolara respectiva;
    - statul de functii pentru personalul care urmeaza sa fie angajat in unitatea de invatamant;
    g) copie a modelului de contract de scolarizare ce va fi utilizat, daca este cazul.
    II. Avize privind oportunitatea infiintarii nivelului de invatamant si a specializarii/calificarii profesionale, dupa caz, acordate in urma analizei documentatiei din dosarul de autoevaluare;
    a) avizul inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti (pentru nivelurile de invatamant liceal si postliceal), in a carui raza teritoriala urmeaza sa se infiinteze scoala;
    b) avizul comitetului local pentru dezvoltarea parteneriatului social in formarea profesionala (pentru unitatile de invatamant/nivelurile/calificarile profesionale din cadrul invatamantului profesional si tehnic);
    c) aprobarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, in conformitate cu prevederile art. 105 alin. (3) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile ulterioare.
    III. Copie de pe ordinul de plata a taxei de evaluare.
    (2) Dosarul de autoevaluare este inregistrat si verificat de personalul din aparatul propriu al Comisiei Nationale, respectiv de presedintii comisiilor judetene, dupa caz. In situatia in care, din documentatia inaintata lipseste raportul de autoevaluare sau copia de pe ordinul de plata a taxei de evaluare, cererea de autorizare se respinge ca inadmisibila. In celelalte cazuri se comunica persoanei juridice necesitatea completarilor de rigoare, in termen de 5 zile de la inregistrare.
    (3) Expertii din aparatul propriu al Comisiei Nationale, respectiv presedintii comisiilor judetene, dupa caz, intocmesc fisa de expertiza a documentelor din dosarul de autoevaluare in maximum 15 zile de la inregistrarea acestuia.
    (4) Presedintii comisiilor judetene, in realizarea expertizei documentatiei de evaluare, pot solicita sprijinul expertilor din aparatul propriu al Comisiei Nationale. Dupa intocmirea fisei de expertiza presedintii comisiilor judetene comunica in scris Comisiei Nationale, in maximum 5 zile, principalele date privind cererea adresata, numarul dosarului de autoevaluare si solicita un observator pentru desfasurarea vizitei de evaluare.
    (5) Fisa de expertiza este un document de lucru in cadrul caruia se consemneaza toate constatarile expertilor, respectiv ale presedintilor comisiilor judetene privind legalitatea si conformitatea administrativa a documentelor din dosarul de autoevaluare.
    (6) Fisa de expertiza se pune la dispozitie membrilor Comisiei Nationale, respectiv ai comisiilor judetene.
    Art. 3
    (1) Procedurile de evaluare in vederea acordarii autorizatiei de incredere se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c), d), f) si g), alin. (3) lit. b) si ale art. 5 alin. (2) si (3) din regulamentul-cadru, in baza criteriilor si standardelor nationale de evaluare si de acreditare.
    (2) Comisia Nationala, respectiv comisia judeteana pentru nivelul de invatamant solicitat, analizeaza, pe baza raportului de autoevaluare si a fisei de expertiza, intentia persoanei interesate si oportunitatea infiintarii unei unitati de invatamant/calificari profesionale, in conformitate cu datele prezentate in proiectul privind oportunitatea si dezvoltarea.
    (3) Comisia Nationala, respectiv comisia judeteana pentru nivelul de invatamant solicitat, se organizeaza pe subcomisii, in conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 87/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999, si ale art. 4 alin. (1) lit. c) din regulamentul-cadru.
    (4) Subcomisiile analizeaza rapoartele de autoevaluare repartizate de presedintele Comisiei Nationale, respectiv al comisiei judetene, verifica documentele din dosarul de autoevaluare si analizeaza fisele de expertiza intocmite pentru fiecare dosar de autoevaluare.
    (5) Subcomisiile efectueaza vizite in teren, in baza deciziei presedintelui, emisa conform hotararii Comisiei Nationale, respectiv a comisiei judetene pentru nivelul de invatamant solicitat, dupa caz. In cadrul vizitelor de evaluare subcomisiile verifica indeplinirea criteriilor si standardelor nationale de evaluare si de acreditare, respectarea legislatiei in domeniul invatamantului, precum si conformitatea cu realitatea pentru documentele din dosarul de autoevaluare.
    (6) Subcomisiile intocmesc un raport de evaluare pentru fiecare nivel de invatamant/specializare/calificare profesionala evaluata.
    (7) Comisia Nationala, respectiv comisiile judetene pentru nivelul de invatamant solicitat, analizeaza, pe baza rapoartelor de evaluare, indeplinirea criteriilor si standardelor nationale de evaluare si de acreditare, in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) din regulamentul-cadru.
    (8) Presedintele comisiilor judetene inainteaza Comisiei Nationale propunerea acestora de acordare/neacordare a Autorizatiei de incredere, dosarul de autoevaluare al unitatii de invatamant evaluate si copia raportului de evaluare intocmit, in maximum 5 zile de la incheierea vizitei de evaluare.
    (9) Presedintele Comisiei Nationale, in baza verificarii documentelor mentionate la alin. (8), precum si in baza raportului de constatare intocmit de membrul Comisiei Nationale desemnat ca observator, in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. g) din regulamentul-cadru, valideaza propunerea comisiilor judetene pentru nivelul respectiv si ii comunica in scris presedintelui comisiilor judetene, in termen de 15 zile de la primirea documentelor. In cazul invalidarii propunerii, presedintele Comisiei Nationale comunica in scris presedintelui comisiilor judetene/a municipiului Bucuresti, in termen de 15 zile de la primirea documentelor, motivele de invalidare.
    (10) Presedintele comisiilor judetene prezinta inspectorului scolar general raportul de evaluare, propunerea comisiilor judetene pentru nivelul respectiv si comunicarea de validare a propunerii, primita de la presedintele Comisiei Nationale. In situatia invalidarii propunerii, presedintele comisiilor judetene are obligatia de a prezenta inspectorului scolar general motivele de invalidare comunicate de presedintele Comisiei Nationale.
    (11) In baza documentelor mentionate la alin. (10), inspectorul scolar general emite decizia de acordare/neacordare a Autorizatiei de incredere pentru unitatea de invatamant preuniversitar respectiva.
    Art. 4
    Autorizatia de incredere, acordata prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului pentru invatamantul liceal si postliceal sau prin decizie a inspectorului scolar general pentru invatamantul prescolar, primar, gimnazial si pentru scolile de arte si meserii, dupa caz, reprezinta actul de infiintare a unitatii de invatamant preuniversitar si ii acorda acesteia dreptul de organizare si functionare provizorie.
    Art. 5
    (1) Unitatile de invatamant preuniversitar cu specializari/calificari profesionale autorizate sunt persoane juridice, cu capacitate de exercitiu restransa. Acestea nu pot organiza examene de absolvire si nici nu pot emite diplome si/sau alte acte de studii.
    (2) Unitatile de invatamant preuniversitar carora li s-a acordat Autorizatia de incredere fac parte din reteaua nationala de invatamant si se supun controlului efectuat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Comisia Nationala, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, comisiile judetene si de alte organe abilitate de lege.

    CAP. 3
    Monitorizarea si controlul unitatilor de invatamant preuniversitar carora li s-a acordat Autorizatia de incredere

    Art. 6
    (1) Unitatile de invatamant preuniversitar carora li s-a acordat Autorizatia de incredere sunt monitorizate pe durata functionarii provizorii, pentru verificarea respectarii criteriilor si standardelor nationale de evaluare si de acreditare a institutiilor de invatamant preuniversitar. De asemenea, unitatile de invatamant preuniversitar carora li s-a acordat Autorizatia de incredere sunt controlate in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) si (4) din regulamentul-cadru.
    (2) Controalele care vor fi efectuate in unitatile carora li s-a acordat Autorizatia de incredere pot fi anuntate institutiilor in cauza cu cel mult 3 zile inaintea efectuarii lor.
    (3) Comisia de control este alcatuita din 1 - 2 persoane, membre ale Comisiei Nationale/comisiilor judetene, dupa caz.
    (4) In comisia de control pot fi desemnate persoane cu atributii in domeniu, din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului si/sau inspectoratului scolar judetean/al municipiului Bucuresti, in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (5) si ale art. 7 alin. (7) din regulamentul-cadru.
    (5) Rapoartele de constatare ale comisiilor de control se aduc la cunostinta unitatilor de invatamant controlate, in termen de 15 zile de la finalizarea controlului.

    CAP. 4
    Organizarea si functionarea altor categorii de unitati de invatamant preuniversitar particular

    Art. 7
    Persoanele juridice de drept privat interesate in organizarea si desfasurarea de activitati de invatamant de nivel preuniversitar, corespunzatoare unui sistem educational din alta tara, depun la Comisia Nationala o notificare, insotita de un dosar care cuprinde urmatoarele:
    a) acte privind infiintarea/dobandirea personalitatii juridice:
    - actul de dobandire a personalitatii juridice de catre persoana juridica care solicita infiintarea unitatii respective de invatamant;
    - actul constitutiv si statutul de organizare si functionare ale persoanei juridice;
    - certificatul de inregistrare fiscala al persoanei juridice de drept privat;
    b) acte privind sistemul de invatamant pe care urmeaza sa il utilizeze:
    - acte privind curriculumul utilizat si sistemul de evaluare (se vor anexa copii de pe planurile de invatamant);
    - confirmarea din partea ambasadei statului respectiv asupra faptului ca unitatea de invatamant respecta regulile din domeniul educatiei si invatamantului din statul pe care il reprezinta;
    - raspunsul autoritatii competente din statul al carui sistem educational urmeaza sa fie adoptat/a fost adoptat la solicitarea privind efectuarea formalitatilor de evaluare si acreditare in sistemul educational respectiv;
    c) dovezi privind spatiile de invatamant si baza materiala:
    - lista dotarilor disponibile si regimul juridic de detinere a acestora;
    - autorizatia sanitara de functionare, vizata pe anul in curs (pentru spatiul in care se va desfasura activitatea instructiv-educativa);
    - avizul P.S.I. (pentru spatiul in care se va desfasura activitatea instructiv-educativa), daca este cazul, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    d) dovezi privind personalul didactic.
    Art. 8
    Denumirea unitatii de invatamant trebuie sa reflecte curriculumul corespunzator sistemului de invatamant adoptat, sub sanctiunea interzicerii denumirii care induce in eroare beneficiarii activitatii de invatamant.
    Art. 9
    Comisia Nationala, in urma analizarii documentatiei mentionate la art. 7, elibereaza o adeverinta, care se supune aprobarii ministrului educatiei, cercetarii si tineretului si se comunica unitatii de invatamant preuniversitar solicitante in termen de 15 zile de la finalizarea procedurii.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 10
    (1) Hotararile Comisiei Nationale, respectiv ale comisiilor judetene, cu privire la acordarea/neacordarea Autorizatiei de incredere pentru fiecare nivel de invatamant se adopta prin vot secret, cu o majoritate simpla din totalul membrilor.
    (2) Sedintele ordinare ale Comisiei Nationale sunt statutar constituite in cazul intrunirii a cel putin doua treimi din numarul total de membri.
    (3) In cazul in care hotararea de autorizare provizorie priveste persoana juridica in care isi desfasoara activitatea unul dintre membri sau in cazul in care unul dintre membri are un interes personal in activitatea unei persoane juridice supuse evaluarii, acesta nu participa la realizarea vizitei de evaluare la unitatea respectiva de invatamant, nu are drept de vot in problema scolii respective si nu este luat in calcul la realizarea cvorumului. In situatia comisiilor judetene, persoana respectiva va fi inlocuita pentru realizarea activitatilor de evaluare cu unul dintre membrii comisiei de evaluare de la alt nivel de invatamant.
    Art. 11
    (1) Subcomisiile de evaluare pentru autorizarea de incredere sunt alcatuite, de regula, din 2 - 3 persoane, membre ale Comisiei Nationale sau ale comisiei judetene pentru nivelul de invatamant solicitat, dupa caz.
    (2) La activitatile de evaluare ale Comisiei Nationale participa, cu statut de observator, presedintele comisiilor judetene sau, in situatii exceptionale, unul dintre inspectorii scolari, membru in comisiile judetene, special desemnat de catre presedinti.
    (3) La activitatile de evaluare ale comisiilor judetene participa, cu statut de observator, un membru al Comisiei Nationale, in baza deciziei presedintelui acesteia, emisa conform hotararii Comisiei Nationale.
    Art. 12
    Plata membrilor Comisiei Nationale si ai comisiilor judetene, precum si a presedintilor comisiilor judetene pentru activitatile de evaluare si control se efectueaza in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    Art. 13
    Comisia Nationala tine un registru special, denumit Registrul national al unitatilor de invatamant preuniversitar autorizate, precum si al unitatilor de invatamant preuniversitar carora li s-a retras Autorizatia de incredere.
    Art. 14
    Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti au obligatia de a afisa si publica in presa locala reteaua actualizata a unitatilor de invatamant preuniversitar de pe raza judetului respectiv, precum si statutul acestora (autorizate/neautorizate).
    Art. 15
    Unitatile de invatamant preuniversitar carora li s-a acordat Autorizatia de incredere au obligatia de a respecta reglementarile in vigoare privind denumirea adoptata.
    Art. 16
    Prezenta metodologie de evaluare intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5574/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5574 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu