Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 858 din 16 august 2002

pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, precum si a comisiilor de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 635 din 28 august 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 87/1998 privind evaluarea si acreditarea invatamantului preuniversitar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul-cadru privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, precum si a comisiilor de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 31/1999 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar (C.E.A.I.P.), publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 30 din 27 ianuarie 1999.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Ecaterina Andronescu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                            REGULAMENT-CADRU
privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, precum si a comisiilor de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar este o structura specializata, formata din 21 de membri, infiintata pe langa Ministerul Educatiei si Cercetarii, pentru evaluarea invatamantului preuniversitar, in vederea acordarii autorizatiei de incredere si a acreditarii.
    (2) Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar este subordonata direct ministrului educatiei si cercetarii.
    Art. 2
    Comisiile de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene si a municipiului Bucuresti sunt structuri organizate in subordinea Comisiei Nationale de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, formate din cate 5 membri, si au ca scop evaluarea invatamantului preuniversitar, de nivel prescolar, primar, gimnazial si profesional (scoli profesionale si de ucenici), in vederea acordarii autorizatiei de incredere si a acreditarii.
    Art. 3
    Comisia Nationala de Evaluare si Acreditare a Invatamantului Preuniversitar, denumita in continuare Comisia Nationala, si comisiile de evaluare si acreditare a invatamantului preuniversitar judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare comisii judetene, isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament-cadru.

    CAP. 2
    Activitatile desfasurate de Comisia Nationala si de comisiile judetene

    Art. 4
    (1) In vederea exercitarii atributiilor prevazute la art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 87/1998 privind evaluarea si acreditarea invatamantului preuniversitar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999, Comisia Nationala desfasoara urmatoarele activitati:
    a) realizeaza prin personalul de specialitate studii, analize si sinteze, pe baza carora elaboreaza, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, criteriile si standardele nationale de evaluare, in concordanta cu criteriile si standardele internationale in domeniu, pe care le propune spre consultare Comisiei de Dialog Social.
    Criteriile si standardele nationale de evaluare se elaboreaza pentru fiecare faza a procesului de evaluare si acreditare, se reactualizeaza periodic si sunt valabile pentru toata reteaua de invatamant preuniversitar;
    b) elaboreaza instructiuni si adopta hotarari in vederea asigurarii controlului metodologic al indeplinirii standardelor nationale de evaluare;
    c) se organizeaza pe subcomisii, la propunerea presedintelui Comisiei Nationale si cu aprobarea plenului Comisiei Nationale, in vederea evaluarii unitatilor de invatamant liceal si postliceal pentru acordarea/neacordarea autorizatiei de incredere/acreditarii.
    Subcomisiile analizeaza rapoartele de autoevaluare pentru unitatile de invatamant liceal si postliceal, repartizate de presedintele Comisiei Nationale, si efectueaza vizite in teren. In urma analizei rapoartelor si efectuarii vizitelor subcomisia elaboreaza un raport de evaluare care se prezinta plenului Comisiei Nationale, pentru decizie;
    d) analizeaza rapoartele de evaluare inaintate de catre subcomisiile de evaluare si propune ministrului educatiei si cercetarii acordarea/neacordarea autorizatiei de incredere/acreditarii. In cazul in care in urma analizarii raportului de evaluare se constata neconcordante intre consemnarile din raport si propunerea formulata de subcomisia de evaluare sau nerelevanta informatiilor ori a datelor consemnate, Comisia Nationala poate dispune completarea, refacerea raportului sau o noua evaluare.
    Pentru realizarea noului raport subcomisia va fi completata cu membrii Comisiei Nationale care au sustinut invalidarea raportului initial. In aceasta etapa participa direct presedintele sau vicepresedintele Comisiei Nationale. Raportul subcomisiei de evaluare impreuna cu propunerea de acordare sau de neacordare a autorizatiei de incredere ori a acreditarii se supun votului membrilor Comisiei Nationale.
    Ministrul educatiei si cercetarii, analizand raportul subcomisiei si propunerea Comisiei Nationale de acordare sau, dupa caz, de neacordare a autorizatiei de incredere, respectiv a acreditarii, emite ordinul prin care, dupa caz, se acorda sau nu se acorda autorizatia de incredere, respectiv acreditarea;
    e) evalueaza periodic, din 5 in 5 ani, unitatile de invatamant liceal si postliceal acreditate;
    f) valideaza, prin presedintele Comisiei Nationale, propunerile si deciziile comisiilor judetene;
    g) desemneaza un membru cu statut de observator, care participa la evaluarile efectuate de comisiile judetene. In cadrul acestei activitati observatorul verifica modul in care se realizeaza procesul de evaluare efectuat de catre comisiile judetene si le acorda acestora consultanta, la cerere. Observatorul elaboreaza un raport de constatare pe care il inainteaza presedintelui Comisiei Nationale.
    Raportul comisiei judetene, raportul de constatare al observatorului si decizia inspectorului scolar general de acordare sau neacordare a autorizatiei de incredere ori a acreditarii se prezinta Comisiei Nationale in vederea finalizarii procedurii de evaluare si a eliberarii autorizatiei de incredere, respectiv a acreditarii;
    h) organizeaza periodic instruiri, activitati de formare, schimburi de experienta, in vederea asigurarii indrumarii activitatii comisiilor judetene;
    i) elaboreaza anual, pe baza rapoartelor proprii si a celor inaintate de catre comisiile judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, un raport privind evaluarea si acreditarea unitatilor de invatamant preuniversitar, care se face public.
    (2) Presedintele deleaga o comisie de control, in baza hotararii Comisiei Nationale, in vederea organizarii periodice a controlului privind respectarea standardelor nationale si a legislatiei in domeniu de catre unitatile de invatamant preuniversitar care au primit autorizatie de incredere sau au fost acreditate. In urma controlului efectuat comisia desemnata in acest scop intocmeste un raport de constatare pe care il prezinta Comisiei Nationale. In cazul in care din raportul de constatare rezulta abateri grave in desfasurarea activitatii de invatamant, Comisia Nationala propune ridicarea autorizatiei de incredere sau a acreditarii, dupa caz, si intrarea in lichidare, incepand cu primul an de studiu, din anul scolar urmator. Propunerea Comisiei Nationale se inainteaza de catre presedinte ministrului educatiei si cercetarii sau inspectorului scolar general, dupa caz, in vederea emiterii ordinului sau a deciziei de ridicare a autorizatiei de incredere ori a acreditarii. Elevii din unitatea de invatamant propusa pentru lichidare pot absolvi studiile, conform legii, in aceeasi unitate de invatamant sau pot fi transferati la alte unitati de invatamant, cu respectarea prevederilor regulamentului scolar.
    (3) Comisiile judetene desfasoara urmatoarele activitati:
    a) asigura primirea, inregistrarea si expertizarea rapoartelor de autoevaluare pentru unitatile de invatamant prescolar, primar, gimnazial, profesional (scoli profesionale si de ucenici) de pe raza teritoriala a inspectoratului scolar respectiv;
    b) efectueaza evaluarea in vederea acordarii autorizatiei de incredere si acreditarii pentru unitatile scolare prevazute la lit. a) si intocmesc rapoarte de evaluare. Presedintii comisiilor judetene prezinta inspectorului scolar general rapoartele de evaluare, impreuna cu propunerea de acordare sau de neacordare a autorizatiei de incredere, respectiv a acreditarii, in vederea emiterii deciziei;
    c) acorda consultanta in vederea intocmirii dosarelor de autoevaluare pentru unitatile de invatamant preuniversitar prevazute la lit. a);
    d) mentin permanent legatura cu Comisia Nationala in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor prezentului regulament-cadru si a metodologiei de evaluare;
    e) efectueaza evaluarea periodica, din 5 in 5 ani, a unitatilor de invatamant prescolar, primar, gimnazial, profesional (scoli profesionale si de ucenici);
    f) propun inspectorului scolar general, prin presedintii comisiilor judetene, retragerea autorizatiei de incredere sau a acreditarii pentru unitatile de invatamant prevazute la lit. a) care nu respecta criteriile si standardele nationale de evaluare si de acreditare. Decizia inspectorului scolar general este validata de Comisia Nationala;
    g) organizeaza periodic controlul privind respectarea standardelor nationale si a legislatiei in domeniu de catre unitatile de invatamant preuniversitar prevazute la lit. a) care au primit autorizatie de incredere sau au fost acreditate.
    (4) Presedintii comisiilor judetene deleaga o comisie de control. In urma controlului efectuat comisia desemnata in acest scop intocmeste un raport de constatare. Comisia judeteana poate face recomandari unitatii de invatamant cu privire la remedierea neregulilor sesizate, pentru care stabileste un termen de realizare. In cazul in care din raportul de constatare rezulta abateri grave, comisia judeteana, prin presedintele acesteia, propune inspectorului scolar general ridicarea autorizatiei de incredere/acreditarii si intrarea in lichidare, incepand cu primul an de studiu, din anul scolar urmator, si informeaza in scris Comisia Nationala. Elevii din unitatea de invatamant propusa pentru lichidare pot absolvi studiile, conform legii, in aceeasi unitate de invatamant sau pot fi transferati la alte unitati de invatamant, cu respectarea prevederilor regulamentului scolar.

    CAP. 3
    Activitatea de evaluare in vederea acordarii autorizatiei de incredere

    Art. 5
    (1) Persoanele fizice sau juridice interesate depun la Comisia Nationala sau la comisiile judetene, dupa caz, un dosar de autoevaluare care cuprinde documentele prevazute in metodologia de evaluare, aprobata prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, inclusiv dovada achitarii taxei de evaluare.
    (2) Comisia Nationala sau comisiile judetene, dupa caz, analizeaza, in termen de 30 zile de la inregistrarea cererii, raportul de autoevaluare si dispun efectuarea vizitei in teren, in termen de maximum 60 de zile de la analiza raportului de autoevaluare.
    (3) Comisia Nationala sau, dupa caz, comisiile judetene analizeaza indeplinirea criteriilor si standardelor nationale de evaluare si de acreditare prevazute pentru nivelul de invatamant, filiera, profilul, specializarea sau meseria respectiva, pe baza raportului de autoevaluare si a rapoartelor de evaluare realizate de subcomisiile din subordine, si propun acordarea sau neacordarea autorizatiei de incredere.
    (4) Autorizatia de incredere, acordata prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii pentru invatamantul liceal si postliceal sau prin decizie a inspectorului scolar general pentru invatamantul prescolar, primar, gimnazial si profesional, dupa caz, constituie actul de infiintare a unitatii de invatamant preuniversitar si ii acorda acesteia dreptul de organizare si functionare provizorie, incepand cu primul an de studiu, din anul scolar urmator.
    (5) Unitatile de invatamant preuniversitar care au primit autorizatie de incredere, precum si unitatile de invatamant preuniversitar acreditate fac parte din reteaua nationala de invatamant, fiind monitorizate si controlate de inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, si de Ministerul Educatiei si Cercetarii, pentru asigurarea calitatii procesului de invatamant.
    (6) In cazul in care persoanele fizice sau juridice interesate nu au primit autorizatia de incredere, ele au dreptul sa depuna un nou dosar de autoevaluare.
    (7) Desfasurarea de activitati de invatamant preuniversitar fara autorizatie de incredere se pedepseste conform legii penale. Sesizarea organelor de urmarire penala se poate face de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii sau de inspectoratul scolar judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, de Comisia Nationala sau de comisia judeteana, de catre orice alte autoritati abilitate sau de catre orice alta persoana fizica ori juridica ce se considera lezata in drepturile sale.
    (8) Ministerul Educatiei si Cercetarii nu recunoaste studiile elevilor scolarizati in conditiile prevazute la alin. (7).
    (9) Cadrele didactice care au desfasurat activitate de invatamant in conditiile prevazute la alin. (7) nu beneficiaza, pentru perioada respectiva, de recunoasterea vechimii in invatamant.
    Art. 6
    (1) In perioada de functionare provizorie unitatea de invatamant preuniversitar particular este obligata sa respecte criteriile si standardele nationale de evaluare si de acreditare a institutiilor de invatamant preuniversitar.
    (2) Unitatile de invatamant preuniversitar particular care au primit autorizatia de incredere sunt monitorizate si controlate periodic de Comisia Nationala, respectiv de comisiile judetene. Rezultatele controalelor se comunica unitatilor de invatamant controlate.

    CAP. 4
    Activitatea de evaluare in vederea acreditarii

    Art. 7
    (1) Procedura de acreditare se declanseaza la cererea unitatii de invatamant preuniversitar interesate, pentru fiecare nivel de invatamant, filiera, profil, specializare sau meserie, dupa caz, care indeplineste criteriile si standardele prevazute de lege si pentru care s-a primit autorizatia de incredere.
    (2) Acreditarea se solicita in termenele prevazute la art. 107 alin. (2) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sub sanctiunea ridicarii autorizatiei de incredere.
    (3) Evaluarea in vederea acreditarii se realizeaza potrivit metodologiei de evaluare, pe baza criteriilor si standardelor nationale de evaluare si de acreditare.
    (4) In cazul neacreditarii unitatii de invatamant preuniversitar cu autorizatie de incredere, aceasta are dreptul de a depune, in termen de 6 luni, un nou raport de autoevaluare, dupa remedierea deficientelor constatate de Comisia Nationala, respectiv de comisia judeteana, si comunicate in scris unitatii de invatamant.
    (5) In cazul in care dupa o noua evaluare cu rezultat negativ unitatii de invatamant preuniversitar care beneficiaza de autorizatie de incredere nu i se acorda acreditarea, se dispune, prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii sau, dupa caz, prin decizie a inspectorului scolar general, validata de Comisia Nationala, intrarea in lichidare la nivel de invatamant, filiera, profil, specializare sau meserie, dupa caz, incepand cu primul an de studiu, din anul scolar urmator. Elevii din unitatea de invatamant propusa pentru lichidare pot absolvi studiile, conform legii, in aceeasi unitate de invatamant sau pot fi transferati la alte unitati de invatamant, in conformitate cu prevederile regulamentului scolar.
    (6) Unitatile de invatamant preuniversitar particular acreditate fac parte din sistemul national de invatamant si pot fi sprijinite de stat, in conditiile legii.
    (7) Dupa acreditare unitatile de invatamant preuniversitar particular sunt monitorizate special si asistate de Ministerul Educatiei si Cercetarii si de inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, pentru asigurarea calitatii procesului de invatamant.
    (8) Unitatile de invatamant preuniversitar particular acreditate au dreptul de a organiza examene de absolvire numai pentru absolventii proprii, pentru care emit diplome si acte de studii recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii.

    CAP. 5
    Activitatea de evaluare periodica

    Art. 8
    (1) Unitatile de invatamant preuniversitar acreditate se supun evaluarii periodice, din 5 in 5 ani. Evaluarea se realizeaza de Comisia Nationala in colaborare cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, respectiv de comisiile judetene in colaborare cu inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti.
    (2) In cazul in care anumite niveluri de invatamant, filiere, profiluri, specializari sau meserii, dupa caz, ale unei unitati de invatamant preuniversitar acreditate primesc un raport nefavorabil, Ministerul Educatiei si Cercetarii sau inspectoratul scolar, dupa caz, avertizeaza in scris aceasta institutie cu privire la neindeplinirea standardelor nationale specifice nivelului de invatamant, filierei, profilului, specializarii sau meseriei respective. Dupa avertizare unitatea de invatamant preuniversitar in cauza va fi monitorizata si asistata pentru corectarea deficientelor constatate.
    (3) La expirarea unui an de la data intocmirii raportului nefavorabil, daca pe baza unei noi evaluari rezultatul este negativ, se dispune, prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, respectiv prin decizie a inspectorului scolar general, validata de Comisia Nationala, intrarea in lichidare la nivelul de invatamant, filiera, profilul, specializarea sau meseria respectiva, incepand cu primul an de studiu, din anul scolar urmator. Prescolarii sau elevii din unitatea de invatamant propusa pentru lichidare sunt transferati la alte unitati de invatamant preuniversitar, in conformitate cu regulamentul scolar.
    Art. 9
    (1) Contestatiile privind deciziile referitoare la autorizarea de incredere, respectiv la acreditare, se adreseaza, in termen de 30 de zile de la comunicare, inspectorului scolar general, respectiv presedintelui Comisiei Nationale, dupa caz, sau ministrului educatiei si cercetarii si se solutioneaza potrivit art. 5 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 87/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999.
    (2) Decizia ministrului educatiei si cercetarii este definitiva si poate fi atacata in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare.
    Art. 10
    Unitatile de invatamant preuniversitar au obligatia de a afisa la loc vizibil autorizatia de incredere, respectiv acreditarea.
    Art. 11
    (1) Unitatile de invatamant preuniversitar autorizate, respectiv acreditate, au obligatia de a anunta la Comisia Nationala, respectiv la comisia judeteana, orice schimbare a denumirii sau a sediului intervenita pe parcursul functionarii.
    (2) Unitatile de invatamant preuniversitar particular autorizate, respectiv acreditate, au obligatia de a desfasura procesul instructiv-educativ cu respectarea curriculumului depus la Comisia Nationala, respectiv la comisiile judetene, la momentul solicitarii de infiintare a unitatii de invatamant preuniversitar cu nivelul, filiera, profilul, specializarea sau meseria respectiva.
    Art. 12
    (1) Persoanele juridice pot infiinta filiale, conform prevederilor legale in vigoare, iar unitatile de invatamant preuniversitar particular infiintate prin aceste filiale sunt considerate unitati distincte si se supun separat procedurii de evaluare pentru autorizarea de incredere si/sau pentru acreditare.
    (2) In cazul infiintarii de noi niveluri de invatamant, filiere, profiluri, specializari sau meserii, dupa caz, se aplica procedurile de evaluare prevazute de lege, de prezentul regulament-cadru si de metodologia de evaluare.
    Art. 13
    (1) Autorizatia de incredere, respectiv acreditarea, se acorda pentru forma de invatamant de zi si/sau seral, in conformitate cu prevederile legale.
    (2) Unitatile de invatamant preuniversitar particular cu niveluri, filiere, profiluri, specializari sau meserii acreditate pot organiza si forma de invatamant cu frecventa redusa, in conformitate cu prevederile legale.
    (3) Invatamantul la distanta se poate organiza numai de unitatile de invatamant preuniversitar acreditate in conditiile legii, pentru aceleasi niveluri, filiere, profiluri, specializari sau meserii pentru care au primit acreditarea, daca obtin autorizatia de incredere pentru aceasta forma de invatamant.
    Art. 14
    Se considera desfiintata specializarea pentru care, din diferite motive, unitatea de invatamant preuniversitar particular nu a mai scolarizat, incepand cu primul an de studiu, o perioada minima egala cu un ciclu de scolarizare. Reluarea activitatii la aceasta specializare presupune o noua autorizatie de incredere.
    Art. 15
    Desfiintarea unitatii de invatamant preuniversitar particular se face in momentul incetarii totale a activitatii acesteia din diferite motive sau in cazul in care se constata ca unitatea de invatamant preuniversitar particular desfasoara activitati ostile statului roman ori in contradictie cu legile si cu Constitutia Romaniei.
    Art. 16
    Perceperea de taxe de scolarizare si/sau eliberarea de acte de studii de catre unitatile de invatamant preuniversitar particular care scolarizeaza in alte conditii decat cele prevazute de legislatia in vigoare si de prezentul regulament-cadru atrag raspunderea civila sau penala, dupa caz, a celor vinovati.
    Art. 17
    Ministerul Educatiei si Cercetarii face publica reteaua unitatilor de invatamant preuniversitar care au primit autorizatia de incredere sau au fost acreditate.
    Art. 18
    Taxele incasate pentru desfasurarea procedurilor de evaluare sunt destinate acoperirii cheltuielilor aferente activitatii Comisiei Nationale si comisiilor judetene. Cuantumul taxelor si modalitatea de plata a acestora sunt stabilite de Ordonanta Guvernului nr. 87/1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 196/1999.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 19
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament cadru Comisia Nationala elaboreaza metodologia de evaluare, care se aproba prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 858/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 858 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu