ORDONANTA DE URGENTA Nr. 64 din 28 iunie 2003
pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea
sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a
ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si a unor institutii publice
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 464 din 29 iunie 2003
Avand in vedere Hotararea Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea
structurii si componentei Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 436 din 19 iunie 2003,
in temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
(1) Primul-ministru are in coordonare:
a) Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii, institutie publica
cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata integral din
venituri proprii;
b) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Serviciilor de
Gospodarie Comunala, institutie publica de interes national, cu personalitate
juridica, finantata integral din venituri proprii;
c) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, institutie
publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
d) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale,
institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri
proprii;
e) Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, institutie de interes public, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului;
f) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, care se finanteaza prin bugetul Secretariatului General
al Guvernului;
g) Administratia Nationala a Rezervelor de Stat, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
h) Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
i) Agentia Romana pentru Investitii Straine, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
j) Agentia Nationala pentru Sport, care se infiinteaza ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al
Guvernului, prin preluarea activitatii din domeniul sportului de la Ministerul
Tineretului si Sportului;
k) Agentia pentru Strategii Guvernamentale, care se infiinteaza ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al
Guvernului, prin preluarea activitatii de strategie de la Ministerul
Informatiilor Publice, care se desfiinteaza;
l) Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
care se infiinteaza ca organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata prin
bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii
Ministerului pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, care se
desfiinteaza;
m) Corpul de Control al Guvernului, care se infiinteaza ca institutie
publica, cu personalitate juridica, in subordinea Autoritatii Nationale de
Control, prin reorganizarea Corpului de control al primului-ministru din cadrul
aparatului de lucru al primului-ministru;
n) Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, institutie
publica de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din
venituri proprii;
o) Comisia Nationala de Prognoza, care se infiinteaza ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al
Guvernului, prin preluarea activitatii in domeniul prognozei de la Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei, care isi inceteaza activitatea;
p) Institutul National de Statistica, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului, care se finanteaza prin bugetul Secretariatului General al
Guvernului;
r) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, din
subordinea Guvernului;
s) Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, din subordinea
Guvernului.
(2) Activitatile institutiilor si organelor de specialitate ale
administratiei publice centrale, prevazute la alin. (1), pot fi trecute, prin
decizie a primului-ministru, in coordonarea ministrilor sau ministrilor
delegati.
(3) Bugetele de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice prevazute
la alin. (1) lit. a) - d) se aproba prin hotarare a Guvernului.
(4) Organizarea si functionarea institutiilor si organelor de specialitate
ale administratiei publice centrale, prevazute la alin. (1) lit. j) - m) si o),
se stabilesc prin hotarare a Guvernului, in termen de 10 zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 2
(1) In cadrul aparatului de lucru al Guvernului functioneaza:
a) aparatul de lucru al primului-ministru;
b) Secretariatul General al Guvernului;
c) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul, condus de ministrul delegat
pentru relatia cu Parlamentul, care se infiinteaza, se organizeaza si
functioneaza ca structura cu personalitate juridica, in aparatul de lucru al
Guvernului, finantat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin
preluarea activitatii Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul, care se
desfiinteaza. Ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul are calitatea de
ordonator tertiar de credite;
d) Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala, structura fara
personalitate juridica, in subordinea primului-ministru;
e) Departamentul pentru Relatii Interetnice, care se infiinteaza ca
structura fara personalitate juridica, in subordinea primului-ministru si in
coordonarea ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului, prin preluarea activitatii privind minoritatile nationale de la
fostul Minister al Informatiilor Publice;
f) Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni, care se infiinteaza ca
structura fara personalitate juridica, in subordinea primului-ministru, prin
preluarea activitatii privind romanii de pretutindeni de la fostul Minister al
Informatiilor Publice;
g) Departamentul Purtatorului de Cuvant al Guvernului si Relatii cu Presa,
care se infiinteaza ca structura fara personalitate juridica, in subordinea
primului-ministru, prin preluarea activitatii purtatorului de cuvant al
Guvernului si a celei privind relatiile cu presa de la fostul Minister al
Informatiilor Publice.
(2) In cadrul aparatului de lucru al primului-ministru se organizeaza si
functioneaza compartimentul pentru monitorizarea marilor programe de interes
national cuprinse in Programul de guvernare.
(3) In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza Oficiul
pentru problemele romilor, care se infiinteaza ca structura fara personalitate
juridica, prin preluarea activitatii pentru romi de la fostul Minister al
Informatiilor Publice.
(4) Centrul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru romanii de pretutindeni,
infiintat prin Legea nr. 150/1998 privind acordarea de sprijin comunitatilor
romanesti de pretutindeni ca institutie publica cu personalitate juridica,
trece din subordinea fostului Minister al Educatiei si Cercetarii in subordinea
Secretariatului General al Guvernului.
(5) Organizarea si functionarea structurilor prevazute la alin. (1) se
stabilesc prin hotarare a Guvernului, in termen de 10 zile de la data intrarii
in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 3
In structura Ministerului Afacerilor Externe functioneaza Agentul
Guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului, care se organizeaza
ca structura fara personalitate juridica.
Art. 4
(1) Ministerul Integrarii Europene preia activitatea de dezvoltare
regionala de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(2) Ministerul Integrarii Europene asigura managementul financiar si tehnic
al Fondului National pentru Dezvoltare Regionala si al fondurilor de tip
structural pentru realizarea coeziunii economice si sociale, alocate Romaniei
de Uniunea Europeana, in conformitate cu Planul national de dezvoltare.
Art. 5
(1) Se infiinteaza Ministerul Administratiei si Internelor prin comasarea
Ministerului de Interne si a Ministerului Administratiei Publice, precum si
prin preluarea activitatii privind parcurile industriale si zonele defavorizate
de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(2) In subordinea Ministerului Administratiei si Internelor functioneaza
Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Oficiul National de Cadastru,
Geodezie si Cartografie, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta,
Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, Directia Generala de
Pasapoarte, Autoritatea pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001
si Institutul National de Administratie.
(3) Ministrul administratiei si internelor conduce Comisia centrala de
evacuare, constituita potrivit prevederilor art. 31 din Legea protectiei civile
nr. 106/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Secretariatul tehnic al Comisiei guvernamentale de aparare impotriva
dezastrelor functioneaza in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
(5) Ministrul delegat pentru administratia publica conduce activitatile din
domeniul pentru care a fost investit prin Hotararea Parlamentului nr. 16/2003
privind modificarea structurii si componentei Guvernului.
(6) Ministrul administratiei si internelor impreuna cu ministrul delegat
pentru administratia publica elaboreaza, semneaza si sustin in Guvern
proiectele de acte normative din domeniul administratiei publice.
Art. 6
(1) Autoritatea Guvernamentala pentru Valea Jiului, institutie publica de
specialitate, cu personalitate juridica, trece din subordinea Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei in subordinea Ministerului Administratiei si
Internelor.
(2) Guvernatorul, sef al Autoritatii Guvernamentale pentru Valea Jiului,
este asimilat cu functia de secretar de stat si este numit prin decizie a
primului-ministru.
(3) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Autoritatii
Guvernamentale pentru Valea Jiului se asigura integral de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 7
(1) Se infiinteaza Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
prin reorganizarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si prin
preluarea activitatii Departamentului de Politici Sociale din aparatul de lucru
al Guvernului, departament care se desfiinteaza, precum si a activitatii de
asistenta familiala din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
(2) In subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se
organizeaza si functioneaza:
a) Agentia Nationala pentru Protectia Familiei, organ de specialitate
infiintat prin Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei in
familie;
b) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica;
c) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica.
(3) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie si
Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap isi mentin structura
functiilor.
(4) Fondurile alocate de la bugetul de stat Consiliului Economic si Social
se asigura prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
Art. 8
(1) Se infiinteaza Ministerul Economiei si Comertului prin reorganizarea
Ministerului Industriei si Resurselor, precum si prin preluarea activitatii
Departamentului de Politici Economice si a activitatii Departamentului de
Comert Exterior din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, departamente care
se desfiinteaza.
(2) Ministerul Economiei si Comertului preia activitatile privind mediul de
afaceri de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, care isi inceteaza
activitatea.
(3) In subordinea Ministerului Economiei si Comertului functioneaza Agentia
Romana pentru Conservarea Energiei si Centrul Roman de Comert Exterior, unitati
finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat.
(4) Prin bugetul Ministerului Economiei si Comertului se asigura finantarea
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
(5) Ministrul delegat pentru comert conduce activitatile din domeniul
pentru care a fost investit prin hotarare a Parlamentului.
(6) Ministrul economiei si comertului impreuna cu ministrul delegat pentru
comert elaboreaza, semneaza si sustin in Guvern proiectele de acte normative
din domeniul comertului.
Art. 9
Se infiinteaza Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului prin
comasarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si a
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, care isi inceteaza activitatea.
Art. 10
(1) Directiile fitosanitare si oficiile de ameliorare si reproductie in
zootehnie trec in subordinea directiilor pentru agricultura si dezvoltare
rurala si se reorganizeaza ca unitati fara personalitate juridica.
(2) Structura organizatorica, functionarea, atributiile si numarul de
personal ale directiilor fitosanitare si oficiilor pentru ameliorare si
reproductie in zootehnie se aproba prin ordin al ministrului agriculturii,
padurilor, apelor si mediului.
(3) Patrimoniul directiilor fitosanitare si oficiilor pentru ameliorare si
reproductie in zootehnie se preia pe baza de protocol de predare-preluare, in
termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de
urgenta.
(4) Personalul disponibilizat in urma aplicarii prezentului articol
beneficiaza de prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(5) Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte
Produse Vitivinicole, unitate aflata in subordinea Ministerului Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului, se finanteaza din venituri proprii.
Art. 11
(1) Se infiinteaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
prin comasarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si
a Ministerului Turismului, care isi inceteaza activitatea.
(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
va propune Guvernului masurile necesare pentru reorganizarea Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", in vederea
delimitarii si intaririi componentei de constructie de autostrazi.
Art. 12
Se infiinteaza Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin
reorganizarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, precum si prin preluarea
activitatii de tineret de la Ministerul Tineretului si Sportului, care isi
inceteaza activitatea.
Art. 13
(1) In subordinea Ministerului Culturii si Cultelor functioneaza Centrul
National al Cinematografiei.
(2) Prin bugetul Ministerului Culturii si Cultelor se asigura finantarea
Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, precum si finantarea
Institutului National pentru Memoria Exilului Romanesc, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului si coordonarea ministrului culturii si cultelor.
Art. 14
(1) Se infiinteaza Ministerul Sanatatii prin reorganizarea Ministerului
Sanatatii si Familiei, care isi inceteaza activitatea.
(2) Ministerul Sanatatii preia centrele de medicina preventiva din
subordinea fostului Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, prin organizarea in subordinea sa a Directiei de sanatate publica
pentru transporturi.
(3) Fondurile alocate de la bugetul de stat Societatii Nationale de Cruce
Rosie din Romania se asigura prin bugetul Ministerului Sanatatii.
Art. 15
(1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei initiaza, conduce,
monitorizeaza, implementeaza, opereaza si finanteaza proiectele si programele
de informatizare a administratiei publice. In acest scop, in cadrul
ministerului se organizeaza si functioneaza Departamentul pentru Informatizarea
Administratiei Publice.
(2) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei poate delega unele
atributii ale Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
(3) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
impreuna cu autoritatile publice competente, asigura implementarea si operarea
proiectelor si programelor de informatizare a administratiei publice, in
conditiile stabilite prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei.
(4) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei preia activitatea
de atribuire electronica a autorizatiilor de transport international de marfa
si activitatea de atribuire electronica a traseelor nationale din programele de
transport prin serviciile regulate judetene, interjudetene limitrofe si
interjudetene de la Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., institutie publica ce
functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului.
Art. 16
(1) Se infiinteaza Autoritatea Nationala de Control, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului, condusa de ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de
control.
(2) Autoritatea Nationala de Control are sediul in municipiul Bucuresti, str.
Vasile Conta nr. 16, sectorul 1.
(3) In subordinea Autoritatii Nationale de Control se organizeaza si
functioneaza Corpul de Control al Guvernului, institutie publica, cu
personalitate juridica, care preia din cadrul aparatului de lucru al primului-ministru
atributiile si personalul existent al Corpului de control al primului-ministru,
care se desfiinteaza, precum si atributia de coordonare a corpurilor de control
din cadrul ministerelor si celorlalte institutii din administratia publica
centrala.
(4) In indeplinirea atributiilor care ii revin in calitate de structura de
coordonare a luptei antifrauda si protejare a intereselor financiare ale
Uniunii Europene in Romania si de punct unic de contact cu Oficiul European de
Lupta Antifrauda (OLAF), Corpul de Control al Guvernului actioneaza pe baza de
deplina autonomie functionala si decizionala, independent de alte institutii
publice, conform obligatiilor asumate de Romania.
(5) Autoritatea Nationala de Control preia in subordine si urmatoarele institutii
si activitati:
a) Garda Nationala de Mediu, care se reorganizeaza ca organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, prin preluarea
in subordine a inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic -
institutii cu personalitate juridica din subordinea fostului Minister al
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor;
b) Inspectoratul de Stat in Constructii, institutie publica, cu
personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii, preluata din
subordinea fostului Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei;
c) Garda Financiara si structurile din cadrul Directiei Generale a Vamilor
care desfasoara activitate de inspectie vamala si activitate de control vamal
ulterior, exclusiv stabilirea si incasarea drepturilor de import, dupa intrarea
in vigoare a actelor normative de reorganizare a acestora.
(6) Actele normative de reorganizare a structurilor prevazute la alin. (5)
lit. c) vor fi elaborate de Autoritatea Nationala de Control si Ministerul
Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei ordonante de urgenta. Pana la data intrarii in vigoare a actelor
normative de reorganizare a Garzii Financiare si a Directiei Generale a Vamilor,
acestea raman in structura, respectiv in subordinea Ministerului Finantelor
Publice.
(7) Pana la data intrarii in vigoare a actelor normative prevazute la alin.
(6), ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control asigura si
coordonarea urmatoarelor activitati:
a) activitatea de control operativ din cadrul Garzii Financiare, exclusiv
stabilirea, urmarirea si incasarea veniturilor bugetare si valorificarea
actelor de control si solutionarea contestatiilor;
b) activitatea de inspectie vamala si activitatea de control vamal ulterior
din cadrul Directiei Generale a Vamilor, exclusiv stabilirea si incasarea
drepturilor de import.
(8) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control asigura
directa coordonare a urmatoarelor institutii, autoritati publice si activitati:
a) Agentia Nationala de Control al Exporturilor Strategice si al
Interzicerii Armelor Chimice, care isi schimba denumirea in Agentia Nationala
de Control al Exporturilor, institutie publica, cu personalitate juridica, in
subordinea Ministerului Afacerilor Externe;
b) Inspectia Muncii, institutie publica, cu personalitate juridica, in
subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
c) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, institutie de
specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului;
d) activitatea de inspectie sanitara din cadrul Ministerului Sanatatii;
e) activitatea de inspectie si politie sanitar-veterinara din cadrul
Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
f) alte institutii, autoritati publice si activitati, stabilite prin
decizie a primului-ministru.
(9) Finantarea activitatii Autoritatii Nationale de Control se face de la bugetul
de stat, ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control avand
calitatea de ordonator principal de credite pentru bugetul aparatului propriu
al Autoritatii Nationale de Control, precum si pentru autoritatile de control
din subordine.
(10) Institutiile si autoritatile publice aflate in subordinea sau in
coordonarea Autoritatii Nationale de Control vireaza lunar Autoritatii
Nationale de Control o cota din fondurile de stimulente constituite potrivit
legii. Cota se stabileste prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea
autoritatilor de control, in cazul autoritatilor aflate in subordine, sau prin
ordin comun al ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control
si al ordonatorului principal de credite, in cazul autoritatilor coordonate, cu
avizul Ministerului Finantelor Publice. Cu sumele virate se constituie Fondul
de stimulente la dispozitia ministrului delegat pentru coordonarea
autoritatilor de control. Modalitatea de repartizare si persoanele din cadrul
aparatului propriu al Autoritatii Nationale de Control si din cadrul
autoritatilor aflate in subordinea sau in coordonarea acesteia, care
beneficiaza de stimulente, se aproba de catre ministrul delegat pentru
coordonarea autoritatilor de control.
(11) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control
indeplineste si urmatoarele functii specifice:
a) conduce aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control, numeste si
elibereaza din functie personalul acesteia;
b) asigura conducerea unitara a activitatii de control a autoritatilor
aflate in subordinea Autoritatii Nationale de Control, numeste si elibereaza
din functie conducatorii acestor autoritati sau face propuneri de numire si de
eliberare a lor din functie de catre primul-ministru, dupa caz;
c) exercita, prin aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control si
structurile aflate in subordinea sau in coordonarea acesteia, dupa caz,
controlul activitatii caselor de asigurari de sanatate si a furnizorilor de
servicii medicale, medicamente si materiale sanitare;
d) coordoneaza activitatea de control a autoritatilor prevazute la alin.
(8) si da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a
conducatorilor acestor autoritati sau face propuneri de numire si de eliberare din
functie a acestora de catre primul-ministru, dupa caz;
e) aproba statul de functii al Autoritatii Nationale de Control, in limita
numarului de posturi aprobate; da aviz conform pentru statele de functii ale
autoritatilor aflate in subordinea sau in coordonarea sa, dupa caz;
f) acorda stimulente din fondul constituit conform alin. (10), pentru
personalul din aparatul propriu, cat si pentru cel din cadrul autoritatilor
aflate in subordinea sau in coordonarea Autoritatii Nationale de Control;
g) da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a personalului
cu functii de conducere de la nivel central al fiecarei autoritati aflate in
subordinea sau in coordonarea Autoritatii Nationale de Control, precum si
pentru conducatorii structurilor teritoriale ale acestora, dupa caz;
h) sanctioneaza, dispune sanctionarea sau, dupa caz, avizeaza actele de
sanctionare a personalului cu functii de conducere al autoritatilor aflate in
subordinea sau in coordonarea Autoritatii Nationale de Control, in conditiile
legii.
(12) Personalului din aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control
si celui din Corpul de Control al Guvernului nu li se aplica prevederile Legii
nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile
ulterioare.
(13) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Autoritatii Nationale
de Control si a personalului din cadrul Corpului de Control al Guvernului se
face in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile personalului din
aparatul de lucru al Guvernului.
(14) Organizarea, functionarea si atributiile Autoritatii Nationale de
Control se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Art. 17
(1) In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta, ministerele si celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale vor supune Guvernului spre adoptare proiectele
de acte normative pentru reglementarea masurilor privind infiintarea,
reorganizarea, organizarea si functionarea lor, dupa caz, prevazute de prezenta
ordonanta de urgenta.
(2) Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice centrale
care preiau institutii si autoritati publice in subordine sau in coordonare vor
prelua si atributiile specifice ministerelor si autoritatilor administratiei
publice in subordinea sau in coordonarea carora s-au aflat entitatile preluate
pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice centrale
si institutiile publice nou-infiintate sau care preiau activitati de la alte
institutii publice sau structuri vor prelua toate drepturile si obligatiile
institutiei, structurii sau activitatii preluate, inclusiv bunurile mobile si
imobile aflate in administrarea sau, dupa caz, in proprietatea acestora, in
conformitate cu prevederile Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea
ministeriala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale
Hotararii Guvernului nr. 2/2001 pentru aprobarea structurii si continutului
protocolului de predare-primire intocmit de membrii Guvernului si de
conducatorii celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice la
expirarea mandatului.
Art. 18
(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile
in structura bugetului de stat pe anul 2003, corespunzator prevederilor
prezentei ordonante de urgenta, la propunerea ordonatorilor principali de
credite, pe baza protocoalelor de predare-primire.
(2) Protocoalele de predare-primire se incheie in termen de 30 de zile de
la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si cuprind
prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, structurile de
personal preluate, precum si celelalte drepturi si obligatii prevazute la art.
17.
(3) Pana la introducerea modificarilor prevazute la alin. (1) in bugetul de
stat si in bugetele ordonatorilor principali de credite, finantarea acestora se
va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenti inainte
de modificarea structurii si componentei Guvernului potrivit Hotararii
Parlamentului nr. 16/2003 si, respectiv, de intrarea in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta.
(4) Deschiderea creditelor bugetare se efectueaza din bugetele ordonatorilor
principali de credite existenti inainte de modificarea structurii si
componentei Guvernului potrivit Hotararii Parlamentului nr. 16/2003 si,
respectiv, de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si se aproba
de ordonatorii principali de credite ai institutiilor publice infiintate sau
rezultate in urma reorganizarii, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(5) Personalul institutiilor care se reorganizeaza sau isi schimba
raporturile de subordonare conform prezentei ordonante de urgenta isi mentine,
pana la data intrarii in vigoare a noii legi a salarizarii personalului din
institutiile publice, nivelul salarizarii prevazut prin actele normative in
vigoare.
(6) Efectuarea modificarilor in executia bugetului de stat, in conditiile
prezentei ordonante de urgenta, se va face de catre ordonatorii principali de
credite, pe baza precizarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, in termen
de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 19
Ordonatorilor de credite bugetare ai autoritatilor si institutiilor publice
din subordinea Guvernului finantate prin bugetul altor institutii sau
autoritati publice din subordinea Guvernului le revin toate obligatiile
prevazute de reglementarile in vigoare pentru ordonatorul principal de credite
bugetare.
Art. 20
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, Caminul pentru persoane varstnice
Alba Iulia si Caminul pentru persoane varstnice Sibiu, inclusiv personalul
angajat al acestora, trec din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii
Sociale si Familiei in subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia,
respectiv in subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
(2) Incepand cu aceeasi data, Centrul Social "Gavroche" de
Integrare Familiala pentru Copii, inclusiv personalul angajat al acestuia,
trece din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei in
subordinea Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucuresti.
Art. 21
In cuprinsul actelor normative in vigoare urmatoarele denumiri se
inlocuiesc, in mod corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta,
dupa cum urmeaza:
a) Corpul de control al primului-ministru, cu Corpul de Control al
Guvernului;
b) Ministerul pentru Relatia cu Parlamentul, cu Departamentul pentru
Relatia cu Parlamentul;
c) Ministerul Informatiilor Publice, cu:
- Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni, in cazul prevederilor care
reglementeaza activitatea privind romanii de pretutindeni;
- Departamentul pentru Relatii Interetnice, in cazul prevederilor care
reglementeaza activitatea privind minoritatile nationale;
- Departamentul Purtatorului de Cuvant al Guvernului si Relatii cu Presa,
in cazul prevederilor care reglementeaza activitatile specifice acestuia;
- Agentia pentru Strategii Guvernamentale, in cazul prevederilor care
reglementeaza activitatile specifice acesteia;
- Secretariatul General al Guvernului, in cazul prevederilor care
reglementeaza activitatea pentru romi;
d) Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei Publice, cu
Ministerul Administratiei si Internelor;
e) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, cu:
- Comisia Nationala de Prognoza, in cazul prevederilor care reglementeaza
activitatea de prognoza;
- Ministerul Integrarii Europene, in cazul prevederilor care reglementeaza
activitatea de dezvoltare regionala;
- Ministerul Economiei si Comertului, in cazul prevederilor care
reglementeaza activitatile privind mediul de afaceri;
- Ministerul Administratiei si Internelor, in cazul prevederilor care
reglementeaza activitatile privind parcurile industriale si zonele
defavorizate;
f) Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Departamentul de Politici
Sociale, cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
g) Ministerul Industriei si Resurselor, Departamentul de Politici Economice
si Departamentul de Comert Exterior, cu Ministerul Economiei si Comertului;
h) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si Ministerul Apelor si
Protectiei Mediului, cu Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
i) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si
Ministerul Turismului, cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului;
j) Ministerul pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu
Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie;
k) Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu Ministerul Educatiei, Cercetarii
si Tineretului;
l) Ministerul Sanatatii si Familiei, cu:
- Ministerul Sanatatii, in cazul prevederilor care reglementeaza
activitatea de sanatate;
- Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, in cazul
prevederilor care reglementeaza activitatea de asistenta familiala;
m) Ministerul Tineretului si Sportului, cu Ministerul Educatiei, Cercetarii
si Tineretului, in cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de
tineret;
n) Ministerul Tineretului si Sportului si directiile pentru tineret si
sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu Agentia Nationala pentru
Sport si directiile pentru sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
in cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de sport.
Art. 22
Actele normative in care sunt prevazute ministerele, organele de
specialitate ale administratiei publice centrale si institutiile publice, care
se desfiinteaza, se reorganizeaza ori isi schimba raporturile de subordonare
sau de coordonare, dupa caz, potrivit prevederilor prezentei ordonante de
urgenta, se modifica in mod corespunzator.
Art. 23
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, urmatoarele
acte normative se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul 1 al articolului 31 din Legea protectiei civile nr. 106/1996,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 241 din 3 octombrie
1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 31
Pentru organizarea si conducerea actiunilor de evacuare se constituie
Comisia centrala de evacuare, condusa de ministrul administratiei si
internelor, din care fac parte secretari de stat si conducatori ai
autoritatilor din administratia publica implicate. Comisia isi constituie un
secretariat tehnic permanent, condus de conducatorul Inspectoratului General
pentru Situatii de Urgenta din subordinea Ministerului Administratiei si
Internelor."
2. Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apararea impotriva dezastrelor,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 242 din 29 august
1994, aprobata prin Legea nr. 124/1995, cu modificarile si completarile
ulterioare:
a) Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
Comisia guvernamentala de aparare impotriva dezastrelor isi constituie un
secretariat tehnic permanent care functioneaza in cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor si care este format din specialisti pe domenii de
activitate, desemnati de ministere si de celelalte autoritati ale
administratiei publice centrale de specialitate care au reprezentanti in
comisie."
b) Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
Modul de organizare, componenta, atributiile si dotarea Comisiei
guvernamentale de aparare impotriva dezastrelor si comisiilor centrale
specializate pe tipuri de dezastre se stabilesc prin regulamente de organizare
si functionare intocmite de Ministerul Administratiei si Internelor, respectiv
de catre ministerele pe langa care functioneaza, avizate de Comisia
guvernamentala de aparare impotriva dezastrelor si aprobate de Guvern."
3. Litera j) a alineatului (3) al articolului 4 din Ordonanta Guvernului
nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 222 din 29 august 1997, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, se modifica si
va avea urmatorul cuprins:
"j) autorizeaza, impreuna cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, activitatile de transport rutier international, direct sau in
tranzit, in conformitate cu prevederile legale si ale acordurilor si
conventiilor internationale la care Romania este parte; activitatile de
autorizare a transportului rutier international, direct sau in tranzit, se
realizeaza de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
impreuna cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prin
Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei;"
4. Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
a) La articolul 21 alineatul (1), litera b) va avea urmatorul cuprins:
"b) compartimentul pentru monitorizarea marilor programe de interes
national cuprinse in Programul de guvernare;"
b) Articolul 47 se completeaza cu un nou alineat, alineatul (2), cu
urmatorul cuprins:
"(2) In cadrul ministerelor, institutiilor publice si altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale poate fi utilizata si functia
de subsecretar de stat, potrivit hotararii Guvernului privind organizarea si
functionarea acestora."
5. Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale
de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 407 din 27 octombrie 1998, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 99/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si
va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Se infiinteaza Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul
Energiei, denumita in continuare ANRE, cu sediul in municipiul Bucuresti,
institutie publica cu personalitate juridica, aflata in subordinea Guvernului
si in coordonarea primului-ministru."
6. Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000
privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de
Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 45 din 31 ianuarie 2000, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 791/2001, se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Se infiinteaza Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul
Gazelor Naturale, denumita in continuare ANRGN, cu sediul in municipiul
Bucuresti, Calea Dorobantilor nr. 30, sectorul 1, institutie publica cu
personalitate juridica, aflata in subordinea Guvernului si in coordonarea
primului-ministru."
7. Alineatul (3) al articolului 10 din Legea educatiei fizice si sportului
nr. 69/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din
9 mai 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Pentru coordonarea aplicarii Programului national <<Sportul
pentru toti>> se constituie Comitetul activitatilor fizice sportive
pentru sanatate, educatie si recreare, organism consultativ in cadrul Agentiei
Nationale pentru Sport, a carui organizare, functionare si componenta se
stabilesc prin hotarare a Guvernului."
8. Alineatul (1) al articolului 3 din Legea nr. 390/2002 privind
infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Romane pentru Investitii
Straine, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 24
iunie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Agentia este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat,
ajutat de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin
decizie a primului-ministru."
9. Alineatul (1) al articolului 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
296/2000 privind infiintarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 707 din 30 decembrie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 225/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Autoritatea pentru Privatizare este condusa de un presedinte, ajutat de
unul sau mai multi vicepresedinti, numiti prin decizie a primului-ministru.
Presedintele, respectiv vicepresedintii sunt asimilati, din punct de vedere al
drepturilor cuvenite potrivit legii, cu functia de ministru si, respectiv,
secretar de stat."
10. Alineatul (4) al articolului 8 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003
privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru
Persoanele cu Handicap, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 63 din 1 februarie 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 239/2003, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Structura organizatorica a Autoritatii se aproba prin hotarare a
Guvernului."
11. Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 1 iunie 1998, se
completeaza dupa cum urmeaza:
a) Dupa alineatul (1) al articolului 8 se introduce un nou alineat,
alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Medicii care ocupa functii publice in cadrul aparatului central
al Ministerului Sanatatii si, respectiv, in cadrul directiilor de sanatate
publica judetene si a municipiului Bucuresti pot desfasura, in afara
programului normal de lucru, activitati profesionale in unitatile sanitare
publice, potrivit calificarii pe care o detin, in conditiile legii."
b) Dupa articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 9^1
Personalului prevazut la art. 8 alin. (2) i se aplica, in mod
corespunzator, prevederile art. 35 alin. (1) si (3) din Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, precum si reglementarile privind salarizarea personalului
contractual din sectorul bugetar si a functionarilor publici."
12. Articolul 7 din Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a
energiei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 734 din 8
octombrie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
a) Alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Agentia Romana pentru Conservarea Energiei este institutie publica, cu
personalitate juridica, organ de specialitate la nivel national in domeniul
eficientei energetice, in subordinea Ministerului Economiei si Comertului, cu
finantare din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de
stat."
b) Dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, alineatele (1^1) si
(1^2), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) De la infiintare si pana la data de 31 iulie 2003, cheltuielile
curente si de capital ale Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei se
asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei si
Comertului.
(1^2) Incepand cu data de 1 august 2003, sumele cuprinse in bugetul
Ministerului Economiei si Comertului pentru cheltuielile curente si de capital
aferente Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei vor fi transferate de la
titlurile de cheltuieli respective la titlul <<Subventii>>,
introducandu-se modificarile corespunzatoare in structura bugetului de stat si
a bugetului Ministerului Economiei si Comertului."
13. Ordonanta Guvernului nr. 94/1999 privind participarea Romaniei la
procedurile in fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Comitetului
Ministrilor ale Consiliului Europei si exercitarea dreptului de regres al
statului in urma hotararilor si conventiilor de rezolvare pe cale amiabila,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 424 din 31 august 1999,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2001, se modifica dupa cum urmeaza:
a) Alineatele (2) si (3) ale articolului 1 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Prerogativele de agent guvernamental in procedurile in fata
Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Comitetului Ministrilor ale
Consiliului Europei se exercita, in numele Guvernului Romaniei, de Ministerul
Afacerilor Externe.
(3) In cadrul Ministerului Afacerilor Externe functioneaza Agentul
Guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului."
b) Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Interventia voluntara intr-o cauza aflata pe rolul Curtii, in
care reclamantul este un cetatean roman, iar paratul un alt stat decat Romania,
parte la Conventie, se face de catre Agentul guvernamental, cu aprobarea
ministrului afacerilor externe."
c) Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Desemnarea judecatorului ad-hoc, in cazurile prevazute de
Conventie, se face de catre ministrul afacerilor externe, la propunerea
Agentului guvernamental."
d) Alineatul (4) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Costul expertizei solicitate de Agentul guvernamental se suporta
din bugetul Ministerului Afacerilor Externe, pe baza dispozitiei Agentului
guvernamental."
e) Alineatul (6) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(6) Semnarea conventiei de rezolvare pe cale amiabila a cauzei de
catre Agentul guvernamental se face cu aprobarea ministrului afacerilor
externe."
f) Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
Exercitarea cailor de atac impotriva hotararilor Curtii se face de catre
Agentul guvernamental, cu aprobarea ministrului afacerilor externe."
g) Alineatul (3) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Plata se efectueaza in urma hotararii Curtii sau a conventiei de
rezolvare pe cale amiabila, pe baza dispozitiei scrise a ministrului afacerilor
externe."
h) Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
Agentul guvernamental il informeaza pe ministrul afacerilor externe cu
privire la modificarile legislative care se impun in urma evolutiei
jurisprudentei Curtii."
i) Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
Organizarea si functionarea Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeana
a Drepturilor Omului in cadrul Ministerului Afacerilor Externe se reglementeaza
prin hotarare a Guvernului."
j) Articolul 16 se abroga.
Art. 24
Legea cinematografiei nr. 630/2002, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 889 din 9 decembrie 2002, se modifica si se completeaza
dupa cum urmeaza:
1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Centrul National al Cinematografiei este institutie publica de interes
national in domeniul cinematografiei, cu personalitate juridica, functioneaza
in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor si are sediul in municipiul
Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4 - 6, sectorul 1.
(2) Centrul National al Cinematografiei se organizeaza si functioneaza prin
comasarea prin absorbtie a institutiei publice Arhiva Nationala de Filme, care
se desfiinteaza.
(3) Centrul National al Cinematografiei preia, in conditiile legii, toate
drepturile si obligatiile institutiei publice Arhiva Nationala de Filme.
(4) Patrimoniul institutiei publice Arhiva Nationala de Filme se transmite
Centrului National al Cinematografiei pe baza de protocol de predare-preluare
incheiat in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
legi.
(5) Patrimoniul Centrului National al Cinematografiei se majoreaza, in mod
corespunzator, cu valoarea rezultata potrivit alin. (3).
(6) Personalul institutiei publice Arhiva Nationala de Filme, existent la
data comasarii, se preia, in conditiile legii, de catre Centrul National al
Cinematografiei si beneficiaza de drepturile prevazute de legislatia in
vigoare.
(7) Cheltuielile curente si cheltuielile de capital ale Centrului National
al Cinematografiei se finanteaza din venituri proprii si subventii acordate de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Cultelor.
(8) Veniturile proprii se realizeaza din Fondul cinematografic si din
activitati aprobate potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
(9) Centrul National al Cinematografiei este condus de un director general,
numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului culturii si
cultelor.
(10) Directorul general si personalul Centrului National al Cinematografiei
sunt incadrati si salarizati conform prevederilor legale aplicabile
personalului din sectorul bugetar.
(11) Directorul general al Centrului National al Cinematografiei este
ordonator tertiar de credite."
2. Literele a) si b) ale articolului 6 vor avea urmatorul cuprins:
"a) elaboreaza strategia de dezvoltare a cinematografiei nationale si
o supune spre aprobare Ministerului Culturii si Cultelor;
b) elaboreaza proiecte de acte normative pentru domeniul sau de activitate
si propune Ministerului Culturii si Cultelor promovarea acestora;"
3. Litera d) a articolului 6 se abroga.
4. Dupa litera u) a articolului 6 se introduce litera v) cu urmatorul
cuprins:
"v) conserva, restaureaza, modernizeaza si pune in valoare fondul de
filme si materiale care fac parte din patrimoniul cinematografiei nationale."
5. Articolul 7 se abroga.
6. Alineatul (5) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Pentru operatiile executate in Registrul cinematografiei se
percep tarife care constituie venituri la Fondul cinematografic, care se
stabilesc si se actualizeaza prin ordin al ministrului culturii si
cultelor."
7. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
Sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor se afla Regia Autonoma de
Distributie si Exploatare a Filmelor <<Romaniafilm>>, precum si
societatile comerciale cu capital majoritar de stat, cu activitate in domeniul
cinematografic: Studioul Cinematografic <<Rofilm>> - S.A., Studioul
Cinematografic <<Sahia Film>> - S.A. si Studioul Cinematografic
<<Animafilm>> - S.A."
8. Articolul 10 se abroga.
9. Partea introductiva a articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
Patrimoniul cinematografiei nationale este format din:"
10. Literele c) si e) ale articolului 11 se abroga.
11. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art.
11 lit. a) si f), sunt bunuri de interes national si se afla in proprietatea
publica a statului si in administrarea Centrului National al Cinematografiei.
(2) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art.
11 lit. b), se afla in proprietatea privata a statului si in administrarea
Centrului National al Cinematografiei.
(3) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art.
11 lit. d) si g), se afla in proprietatea privata a statului si in
administrarea Regiei Autonome de Distributie si Exploatare a Filmelor
<<Romaniafilm>>, cu exceptia celor prevazute in anexa la prezenta
lege, care se afla in proprietatea publica a statului si in administrarea
Centrului National al Cinematografiei."
12. Literele a) si k) ale alineatului (1) al articolului 14 vor avea
urmatorul cuprins:
"a) administrarea si exploatarea bunurilor din patrimoniul
cinematografiei nationale, care se afla in proprietatea publica a statului,
conform prezentei legi;
...........................................................................
k) inchirierea sau concesionarea imobilelor sau a altor bunuri aflate in
administrarea sa, potrivit legii;"
13. Alineatele (3) si (6) ale articolului 26 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Componenta comisiei de selectie se stabileste, pentru fiecare
sesiune de concurs, prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
...........................................................................
(6) In cazuri bine justificate directorul general al Centrului National al
Cinematografiei poate acorda o prelungire a termenului prevazut la alin. (5) de
maximum 3 luni."
14. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
Cuantumul creditului financiar rambursabil fara dobanda se stabileste
conform prezentei legi de catre o comisie stabilita prin decizie a directorului
general al Centrului National al Cinematografiei."
15. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 28
Hotararile comisiei de selectie si ale comisiei pentru acordarea
cuantumului in care se acorda creditul financiar pot fi contestate la
Ministerul Culturii si Cultelor, in termen de 30 de zile de la data
emiterii."
16. Alineatul (1) al articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
(1) Selectarea proiectelor pentru distributia, difuzarea si exploatarea
filmelor romanesti se face de catre o comisie stabilita prin ordin al
ministrului culturii si cultelor, la propunerea directorului general al
Centrului National al Cinematografiei."
17. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 31 va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Directorul general al Centrului National al Cinematografiei
trebuie sa suspende sau, dupa caz, sa rezilieze contractele de acordare a
creditului financiar in urmatoarele situatii:"
18. Litera a) a articolului 36 va avea urmatorul cuprins:
"a) proiectele autorilor care ocupa functiile de director general al
Centrului National al Cinematografiei, directori ai studiourilor cu capital
majoritar de stat, membrii comisiilor de selectie, precum si detinatorii altor
functii de conducere in cadrul Centrului National al Cinematografiei si in
societatile ori institutiile de sub autoritatea, respectiv din subordinea,
Ministerului Culturii si Cultelor;"
19. Alineatul (1) al articolului 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
(1) Pentru incurajarea distributiei filmului romanesc, titularii dreptului
de proprietate sau de administrare asupra salilor si gradinilor de cinematograf
au obligatia de a asigura minimum 5% din numarul anual de spectacole cu
productii cinematografice romanesti."
20. Alineatul (2) al articolului 43 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cuantumul amenzilor contraventionale va fi actualizat periodic,
la propunerea Ministerului Culturii si Cultelor, prin hotarare a
Guvernului."
Art. 25
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se abroga
urmatoarele prevederi:
1. art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000
pentru stabilirea unor masuri privind reorganizarea si functionarea
Secretariatului General al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 706 din 29 decembrie 2000, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 255/2001, cu modificarile ulterioare;
2. art. 1, art. 3, art. 5 - 11, art. 13, art. 15, art. 16 alin. (2), art.
17, art. 18, art. 20 si art. 21 alin. (1) lit. a) - f) si h), alin. (2) si
alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2001 pentru stabilirea
unor masuri privind infiintarea, organizarea/reorganizarea sau functionarea,
dupa caz, a unor ministere, organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si institutii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 10 din 9 ianuarie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr.
233/2001;
3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2002 pentru stabilirea unor
masuri privind reorganizarea Departamentului pentru comert exterior si promovare
economica din structura Ministerului Afacerilor Externe, precum si a aparatului
de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 450 din 26 iunie 2002, aprobata prin Legea nr. 564/2002;
4. Hotararea Guvernului nr. 576/2002 privind infiintarea, organizarea si
functionarea Departamentului de Politici Economice, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 415 din 14 iunie 2002;
5. Hotararea Guvernului nr. 605/2002 privind infiintarea, organizarea si functionarea
Departamentului de Politici Sociale, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 444 din 25 iunie 2002;
6. Hotararea Guvernului nr. 636/2002 privind atributiile, organizarea si
functionarea Departamentului de Comert Exterior, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 26 iunie 2002.
Art. 26
Orice alte dispozitii contrare prezentei ordonante de urgenta se modifica
in mod corespunzator sau se abroga, dupa caz.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu