E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 6 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 4 din actul OUG 10 2004
Articolul 6 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 25 din actul OUG 10 2004
Articolul 6 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 35 din actul OUG 10 2004
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 1 din actul OUG 91 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 2 din actul OUG 91 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 3 din actul OUG 91 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 4 din actul OUG 91 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 5 din actul OUG 91 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 6 din actul OUG 91 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 10 din actul OUG 91 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005 abrogă articolul 18 din actul OUG 91 2003
Articolul 4 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 86 2003
Articolul 8 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 16 din actul OUG 64 2003
Articolul 3 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 4 din actul Legea 141 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 8 2005 modifica articolul 5 din actul Legea 141 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 8 din 20 ianuarie 2005

privind stabilirea unor masuri de preluare a Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor in subordinea Ministerului Finantelor Publice, precum si a unor masuri de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 101 din 31 ianuarie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. II.1 din Legea nr. 602/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Garda Financiara si Autoritatea Nationala a Vamilor trec din subordinea Autoritatii Nationale de Control in subordinea Ministerului Finantelor Publice.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va prelua si atributiile specifice Autoritatii Nationale de Control, aferente coordonarii activitatii Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor.
    (3) Ministrul finantelor publice va exercita toate atributiile ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control, aferente coordonarii activitatii Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor.
    (4) Ministerul Finantelor Publice va prelua toate drepturile si obligatiile Autoritatii Nationale de Control, aferente coordonarii activitatii Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor, inclusiv bunurile mobile si imobile aflate in administrarea sau, dupa caz, in proprietatea acesteia.
    Art. 2
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Finantelor Publice va supune Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative privind reorganizarea, organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor.
    Art. 3
    Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 180 din 1 august 1997, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    (1) Activitatea vamala se exercita prin Autoritatea Nationala a Vamilor, care se organizeaza si functioneaza in subordinea Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
    (2) Autoritatea Nationala a Vamilor are o sigla ale carei caracteristici se stabilesc prin hotarare a Guvernului, potrivit art. 5 alin. (1)."
    2. Alineatul (3) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Raspunderea personalului Autoritatii Nationale a Vamilor este cea prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 10/2004 privind Statutul personalului vamal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 243/2004, cu modificarile ulterioare, Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, si de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare."
    3. Alineatele (4) si (5) ale articolului 5 se abroga.
    Art. 4
    Alineatul (4) al articolului 18 din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 609/2003, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. Presedintele Agentiei este ajutat in activitatea sa de 3 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a primului-ministru. Vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele Agentiei. Unul dintre vicepresedinti conduce Autoritatea Nationala a Vamilor. Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei. Presedintele Agentiei beneficiaza de prevederile art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia publica centrala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 760/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca in cadrul Agentiei, in subordinea presedintelui, se organizeaza si functioneaza cabinetul demnitarului. Numarul maxim de posturi din cabinetul presedintelui Agentiei este cel prevazut la nr. crt. 3 din anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 32/1998, cu modificarile si completarile ulterioare."
    Art. 5
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Garzii Financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 712 din 13 octombrie 2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2004, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Garda Financiara se organizeaza ca institutie publica de control, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata de la bugetul de stat."
    2. Alineatul (2) al articolului 1 se abroga.
    3. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Organizarea si functionarea Garzii Financiare se stabilesc prin hotarare a Guvernului."
    4. Alineatele (2) - (4) ale articolului 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) La solicitarea Garzii Financiare, Ministerul Administratiei si Internelor asigura personalul necesar pentru asigurarea protectiei si sigurantei operatiunilor desfasurate de comisarii Garzii Financiare in realizarea actului de control. Personalul necesar se asigura din cadrul subunitatilor specializate de interventie rapida ale politiei. Conditiile concrete si modalitatile in care personalul subunitatilor specializate de interventie rapida ale politiei participa la actiunile de control se stabilesc prin protocol de Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Finantelor Publice.
    (3) Garda Financiara este condusa de un comisar general, numit prin ordin de ministrul finantelor publice. Structura organizatorica a Garzii Financiare, numarul de posturi, normele generale si speciale de dotare, insemnele distinctive si modelele de uniforma se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    (4) Regulamentul de organizare si functionare a Garzii Financiare stabileste competentele si atributiile personalului care ocupa functii publice de conducere si de executie, precum si ale personalului contractual si se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice."
    5. Alineatul (2) al articolului 4 se abroga.
    6. Alineatul (5) al articolului 5 se abroga.
    7. Alineatul (3) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Controlul tematic se executa de catre comisarii Garzii Financiare in baza ordinelor date de catre conducerea Ministerului Finantelor Publice si de comisarul general."
    8. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Raspunderea personalului Garzii Financiare este cea prevazuta de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, si de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare."
    9. Alineatele (3) si (4) ale articolului 10 se abroga.
    10. Articolul 18 se abroga.
    Art. 6
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 10/2004 privind Statutul personalului vamal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 256 din 23 martie 2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 243/2004, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Autoritatea Nationala a Vamilor este condusa de un vicepresedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu rang de subsecretar de stat."
    2. Alineatul (2) al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pentru pagubele cauzate in activitatea de control ca urmare a neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor de control, in masura in care nu sunt indeplinite conditiile atragerii raspunderii penale, personalul vamal cu functii de conducere sau de executie raspunde potrivit art. 998 din Codul civil."
    3. Alineatul (1) al articolului 35 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    (1) Denumirea functiei de secretar de stat al Autoritatii Nationale a Vamilor se inlocuieste in actele normative in vigoare cu cea de vicepresedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu rang de subsecretar de stat."
    Art. 7
    (1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante in structura bugetului de stat si in bugetele Ministerului Finantelor Publice si Autoritatii Nationale de Control, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocolului de predare-preluare.
    (2) Protocolul de predare-preluare se incheie in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante si cuprinde prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, structurile de personal preluate, precum si celelalte drepturi si obligatii prevazute la art. 1.
    (3) Personalul institutiilor care se reorganizeaza sau isi schimba raporturile de subordonare conform prezentei ordonante isi mentine, pana la data intrarii in vigoare a noii legi a salarizarii personalului din institutiile publice, nivelul salarizarii prevazut prin actele normative in vigoare.
    Art. 8
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga lit. c) a alin. (5), alin. (6) si alin. (7) ale art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 464 din 29 iunie 2003, cu modificarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
            CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 8/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 8 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu