E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 4 din actul Legea 232 2003
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 8 din actul OUG 30 2003
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 2 din actul OUG 209 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 2 din actul OUG 193 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 3 din actul OUG 193 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 9 din actul OUG 150 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 50 din actul OUG 150 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 55 din actul OUG 150 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 65 din actul OUG 150 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogă articolul 15 din actul OUG 147 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 61 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 61 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 61 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 49 din actul Ordonanţa 57 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 73 din actul Ordonanţa 57 2002
Articolul 16 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu Legea 521 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 105 din actul Legea 346 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 108 din actul Legea 346 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 109 din actul Legea 346 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 26 din actul Legea 345 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 25 din actul OUG 40 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 28 din actul OUG 40 2002
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 32 din actul Legea 76 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 75 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 75 2001
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 75 2001
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 30 din actul Legea 19 2000
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 31 din actul Legea 19 2000
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 36 din actul Legea 19 2000
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 144 din actul Legea 19 2000
Articolul 45 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 148 din actul Legea 19 2000
A fost modificat de:
Ordonanţa 86 2003 modificat si completat de OUG 40 2016
Ordonanţa 86 2003 modificat de Ordonanţa 2 2013
Ordonanţa 86 2003 completat de OUG 30 2011
Ordonanţa 86 2003 modificat de Legea 141 2007
Articolul 18 din actul Ordonanţa 86 2003 modificat de articolul 4 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 1 din actul Ordonanţa 86 2003 modificat de articolul 9 din actul Ordonanţa 94 2004
Articolul 27 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu Ordin 650 2004
Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 200 din actul Ordonanţa 92 2003
Articolul 16 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogat de articolul 298 din actul Legea 571 2003
Articolul 28 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu Ordin 1842 2003
Ordonanţa 86 2003 aprobat de Legea 609 2003
Ordonanţa 86 2003 modificat de Legea 609 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 86 2003 modificat de Legea 609 2003
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modificat de Legea 609 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 86 2003 modificat de Legea 609 2003
Articolul 2 din actul Ordonanţa 86 2003 modificat de Rectificare 609 2003
Articolul 10 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogat de articolul 298 din actul Legea 571 2003
Articolul 11 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogat de articolul 298 din actul Legea 571 2003
Articolul 12 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogat de articolul 298 din actul Legea 571 2003
Articolul 13 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogat de articolul 298 din actul Legea 571 2003
Articolul 14 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogat de articolul 298 din actul Legea 571 2003
Articolul 15 din actul Ordonanţa 86 2003 abrogat de articolul 298 din actul Legea 571 2003
Articolul 27 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu Ordin 1819 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 1 din actul Ordin 1644 2003
Articolul 1 din actul Ordonanţa 86 2003 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 1267 2003
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 86 din 28 august 2003

privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 624 din 31 august 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 1 pct. II.2 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Reglementari specifice in materia financiar-fiscala

    SECTIUNEA 1
    Stabilirea regimului vamal si fiscal al marfurilor comercializate prin magazinele amplasate in aeroporturile internationale dupa locurile stabilite pentru efectuarea controlului vamal

    Art. 1
    (1) In aeroporturile internationale, in punctele de trecere a frontierei de stat, dupa locurile stabilite pentru efectuarea controlului vamal, pot functiona magazine care comercializeaza marfuri romanesti si straine, in conditiile platii obligatiilor fiscale, prevazute de reglementarile legale in vigoare.
    (2) Inchirierea spatiilor comerciale din aeroporturile internationale se va face prin licitatie publica.
    (3) Amplasarea si amenajarea exterioara a magazinelor nu trebuie sa permita introducerea si scoaterea de marfuri din incinta acestora prin alte locuri decat cele stabilite de seful punctului de trecere a frontierei de stat, impreuna cu cel al biroului vamal de control si vamuire.
    (4) Introducerea si scoaterea de marfuri din aceste magazine se vor face numai sub supravegherea autoritatilor prevazute la alin. (3).
    (5) In vederea introducerii marfurilor in magazine, persoanele juridice detinatoare ale acestora sunt obligate sa solicite biroului vamal, in competenta caruia functioneaza magazinul, acordarea regimului vamal de antrepozit.
    (6) Antrepozitarea vamala se va face in conditiile Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile ulterioare.
    Art. 2
    Marfurile care pot face obiectul comercializarii prin aceste magazine sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
    Art. 3
    (1) Comercializarea marfurilor se poate face numai catre pasagerii care calatoresc inspre o destinatie internationala, precum si catre membrii echipajelor aeronavelor care efectueaza curse in trafic extern de pasageri.
    (2) Comercializarea marfurilor este conditionata de prezentarea de catre cumparator a cartii de imbarcare sau a biletului de avion si a pasaportului si de inregistrarea electronica a datelor cuprinse in acestea. Exceptie fac numai membrii echipajelor aeronavelor care efectueaza curse in trafic extern de pasageri, care vor prezenta numai pasaportul.
    Art. 4
    (1) Marfurile vor fi comercializate numai in ambalaje si in cantitati uzuale comertului cu amanuntul, destinate consumului individual sau familial.
    (2) Toate marfurile destinate vanzarii trebuie sa aiba aplicata pe ele sau pe ambalaj o eticheta autocolanta cu urmatorul text: "EXPORT".
    (3) Preturile de vanzare ale marfurilor vor fi exprimate in euro si vor fi afisate la vedere.
    (4) Justificarea vanzarilor se face prin bonuri fiscale sau facturi.
    (5) Bonurile fiscale vor contine urmatoarele date: denumirea, adresa/sediul si codul fiscal ale agentului economic emitent; logotipul si seria aparatului; numarul de ordine; data si ora emiterii; denumirea bunurilor livrate; cantitatile; preturile unitare; valoarea; valoarea totala.
    (6) Facturile vor fi utilizate pentru produsele de folosinta indelungata prevazute prin hotarare a Guvernului privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata destinate consumatorilor si care se regasesc in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta. Pe langa informatiile continute in bonurile fiscale, facturile vor evidentia in plus marca, tipul, seriile produselor vandute, precum si alte elemente cerute de reglementarile in vigoare.
    Art. 5
    (1) Pentru marfurile romanesti care urmeaza a fi comercializate prin astfel de magazine se pot incheia fie contracte de comision, fie contracte de vanzare-cumparare.
    (2) Pentru marfurile romanesti comercializate se vor intocmi formalitatile privind exportul in primele 10 zile ale lunii urmatoare lunii in care s-a realizat vanzarea marfurilor care au facut obiectul unor astfel de contracte.
    (3) Declaratiile vamale de export vor fi insotite de o lista specificativa, in care se vor evidentia numerele bonurilor fiscale si/sau ale facturilor, dupa caz, in baza carora au fost vandute marfurile.
    (4) Prin derogare de la prevederile legale in vigoare in materie, pentru marfurile romanesti supuse accizelor, comercializate prin astfel de magazine, se datoreaza accize.
    Art. 6
    (1) Pentru marfurile straine care urmeaza a fi comercializate prin astfel de magazine se va proceda la antrepozitare, in conditiile scutirii de la plata garantarii drepturilor de import.
    (2) Introducerea si scoaterea marfurilor din antrepozite se vor efectua numai sub supraveghere vamala.
    (3) Evidenta intrarilor si iesirilor de marfuri se va efectua potrivit protocolului incheiat cu autoritatea vamala in baza normelor legale aplicabile.
    (4) In primele 10 zile ale lunii urmatoare lunii in care s-a realizat vanzarea marfurilor straine se vor intocmi formalitatile vamale aferente importurilor si se vor efectua platile privind obligatiile fiscale la bugetul de stat, respectiv taxele vamale, accizele, taxa pe valoarea adaugata, comisionul vamal.
    (5) Prin derogare de la prevederile legale in vigoare, pentru marfurile straine comercializate prin astfel de magazine se vor intocmi si formalitatile specifice exportului.
    (6) Pe declaratiile vamale de export se vor face urmatoarele mentiuni:
    a) destinatar: "persoane fizice aflate in trafic extern";
    b) conditii de plata: "numerar" sau "card electronic";
    c) moneda platii: "devize cotate de Banca Nationala a Romaniei".
    Art. 7
    In cazul distrugerii totale sau partiale a marfurilor, acestea se scot din evidenta pe baza documentelor justificative, legal intocmite, prezentate autoritatii vamale.
    Art. 8
    (1) Comercializarea altor marfuri decat cele stabilite prin prezenta ordonanta, precum si neemiterea bonurilor fiscale sau a facturilor pentru marfurile comercializate constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 10.000.000 lei si 100.000.000 lei.
    (2) Amenda se aplica agentilor economici care desfasoara activitatea de comercializare a marfurilor in conditiile prezentei ordonante.
    (3) In cazul in care contravenientul savarseste inca o data fapta prevazuta la alin. (1), pe langa amenda se aplica si sanctiunea complementara a incetarii activitatii desfasurate de agentul economic in astfel de magazine.
    Art. 9
    (1) Constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, unitatilor sale teritoriale si Directiei Generale a Vamilor.
    (2) Prevederile prezentei sectiuni se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu completarile ulterioare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Sistemul de antrepozitare fiscala

    Art. 10
    (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2004 se instituie sistemul de antrepozitare fiscala.
    (2) Sistemul de antrepozitare fiscala se aplica produselor cuprinse in urmatoarele grupe de produse: alcool si bauturi alcoolice, produse din tutun si uleiuri minerale.
    (3) Productia si/sau depozitarea produselor accizabile, acolo unde acciza nu a fost platita, pot avea loc numai intr-un antrepozit fiscal. Un antrepozit fiscal poate fi folosit numai pentru producerea si/sau depozitarea produselor accizabile prevazute la alin. (2).
    (4) Productia de produse accizabile reprezinta orice operatiune de fabricare, procesare sau modificare sub orice forma a acestora.
    Art. 11
    (1) Un antrepozit fiscal poate functiona numai pe baza autorizatiei valabile emise de Ministerul Finantelor Publice, ca autoritate fiscala competenta.
    (2) In vederea obtinerii autorizatiei pentru ca un loc sa functioneze ca antrepozit fiscal, persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat pentru acel loc trebuie sa depuna o cerere la autoritatea fiscala competenta, in modul si sub forma prevazute in norme.
    (3) Cererea trebuie sa contina informatii si sa fie insotita de documente cu privire la:
    a) amplasarea si natura locului;
    b) tipurile si cantitatea de produse accizabile estimate a fi produse si/sau depozitate in decursul unui an;
    c) identitatea si alte informatii cu privire la persoana care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat;
    d) capacitatea persoanei care urmeaza a fi antrepozitar autorizat de a satisface cerintele prevazute la art. 14.
    (4) Persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat va prezenta, de asemenea, o copie a contractului de administrare sau a actelor de proprietate ale sediului unde locul este amplasat. In plus, atunci cand solicitantul nu este proprietarul locului, cererea trebuie sa fie insotita de o declaratie din partea proprietarului, prin care se confirma permisiunea de acces pentru personalul cu atributii de control.
    Art. 12
    Autoritatea fiscala competenta elibereaza autorizatia de antrepozit fiscal pentru un loc numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    a) locul urmeaza a fi folosit pentru producerea, imbutelierea, ambalarea, primirea, detinerea, depozitarea si/sau expedierea produselor accizabile. In cazul unui loc ce va fi autorizat numai ca antrepozit fiscal de depozitare, cantitatea de produse accizabile depozitata trebuie sa fie mai mare decat cantitatea pentru care suma accizelor potentiale este mai mare de 50.000 euro;
    b) locul este amplasat, construit si echipat astfel incat sa se previna scoaterea produselor accizabile din acest spatiu fara plata accizelor;
    c) locul nu va fi folosit pentru vanzarea cu amanuntul a produselor accizabile;
    d) in cazul unei persoane fizice care urmeaza sa functioneze ca antrepozitar autorizat, aceasta sa nu fi fost condamnata definitiv pentru evaziune fiscala, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, in Romania sau in oricare dintre statele straine in care aceasta a avut domiciliul/rezidenta in ultimii 5 ani;
    e) in cazul unei persoane juridice care urmeaza sa functioneze ca antrepozitar autorizat, administratorii acestor persoane juridice sa nu fi fost condamnati definitiv pentru evaziune fiscala, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, in Romania sau in oricare dintre statele straine in care aceasta a avut domiciliul/rezidenta in ultimii 5 ani;
    f) persoana care urmeaza sa isi desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat trebuie sa dovedeasca faptul ca poate indeplini cerintele prevazute la art. 14.
    Art. 13
    (1) Autorizatia va contine urmatoarele:
    a) elementele de identificare ale antrepozitarului autorizat;
    b) descrierea si amplasarea locului antrepozitului fiscal;
    c) tipul produselor accizabile si natura activitatii;
    d) capacitatea maxima de depozitare in cazul antrepozitelor fiscale utilizate numai pentru operatiuni de depozitare;
    e) nivelul garantiei financiare;
    f) perioada de valabilitate a autorizatiei;
    g) orice alte informatii relevante pentru autorizare.
    (2) In cazul antrepozitelor fiscale autorizate pentru depozitare, capacitatea maxima de depozitare a antrepozitului fiscal propus va fi determinata de comun acord cu autoritatea fiscala competenta.
    (3) Respingerea cererii de autorizare va fi comunicata in scris o data cu motivele luarii acestei decizii.
    (4) In cazul in care autoritatea fiscala competenta a respins cererea de autorizare a unui loc ca antrepozit fiscal, persoana care a depus cererea poate contesta aceasta decizie, conform prevederilor legislatiei in vigoare.
    Art. 14
    Orice antrepozitar autorizat are obligatia de a indeplini urmatoarele cerinte:
    a) sa depuna la autoritatea fiscala competenta o garantie financiara care sa acopere riscul de neplata a accizelor pentru produsele accizabile care sunt produse, primite, depozitate sau expediate din antrepozitul fiscal. Garantiile pot imbraca mai multe forme, si anume: depozite in numerar, ipoteci, garantii bancare sau garantii personale. Modul de calcul, suma si durata oricarei garantii financiare impuse prin aceasta ordonanta sunt prezentate in normele metodologice prevazute la art. 16 alin. (1);
    b) sa instaleze si sa mentina incuietori, sigilii, instrumente de masura sau alte instrumente similare adecvate, necesare asigurarii securitatii produselor accizabile amplasate in antrepozitul fiscal;
    c) sa tina evidente exacte si actualizate cu privire la materiile prime, lucrarile in derulare si produsele accizabile finite, produse sau primite in antrepozitele fiscale si expediate din antrepozitele fiscale, si sa prezinte evidentele corespunzatoare la cererea autoritatilor fiscale;
    d) sa tina un sistem corespunzator de evidenta a stocurilor din antrepozitul fiscal, inclusiv un sistem de administrare, contabil si de securitate;
    e) sa asigure accesul autoritatilor fiscale competente in orice zona a antrepozitului fiscal in orice moment in care antrepozitul fiscal este in exploatare si in orice moment in care antrepozitul fiscal este deschis pentru primirea sau expedierea produselor;
    f) sa prezinte produsele accizabile pentru a fi inspectate de autoritatile fiscale competente, la cererea acestora;
    g) sa asigure in mod gratuit un birou in incinta antrepozitului fiscal, la cererea autoritatilor fiscale competente;
    h) sa cerceteze si sa raporteze catre autoritatile fiscale competente orice pierdere, lipsa sau neregularitate cu privire la produsele accizabile;
    i) sa instiinteze autoritatile fiscale competente cu privire la orice extindere sau modificare propusa a structurii antrepozitului fiscal, precum si a modului de operare in acesta, care poate afecta cuantumul garantiei financiare constituite in conformitate cu lit. a);
    j) sa se conformeze cu orice alte cerinte impuse de indeplinirea prevederilor legale.
    Art. 15
    (1) Pentru obtinerea autorizatiilor de antrepozite fiscale cu valabilitate de la data de 1 ianuarie 2004, persoanele care intentioneaza sa fie antrepozitari autorizati pot depune la Ministerul Finantelor Publice, incepand cu data de 1 octombrie 2003, cereri in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (3).
    (2) Emiterea autorizatiilor de antrepozite fiscale se efectueaza in baza deciziei unei comisii instituite la nivelul Ministerului Finantelor Publice prin ordin al ministrului finantelor publice.
    (3) Autorizatiile se elibereaza in termen de 30 de zile de la data depunerii documentatiei complete.
    Art. 16
    (1) Ministerul Finantelor Publice va emite in termen de 30 de zile de la publicarea prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, norme metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii privind sistemul de antrepozitare fiscala, care vor fi supuse aprobarii Guvernului.
    (2) Toate autorizatiile emise in cursul anului 2003 in baza Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor sunt valabile pana la data de 31 decembrie 2003.
    (3) In cazul agentilor economici autorizati potrivit prevederilor Legii nr. 521/2002, ale caror autorizatii expira dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, valabilitatea acestor autorizatii se prelungeste de drept pana la data de 31 decembrie 2003, cu conditia platii taxei de autorizare legale, calculata proportional cu perioada de valabilitate ramasa.

    SECTIUNEA a 3-a
    Plata expertizelor judiciare si depunerea cautiunii de catre Ministerul Finantelor Publice

    Art. 17
    Din sumele prevazute in bugetul Ministerului Finantelor Publice pentru despagubiri civile, precum si pentru cheltuieli judiciare si extrajudiciare derivate din actiuni in reprezentarea intereselor statului, potrivit dispozitiilor legale, pot fi suportate si cheltuieli pentru plata expertizelor judiciare sau depunerea cautiunilor de catre Ministerul Finantelor Publice in cauzele in care acesta este parte in numele statului sau in nume propriu.

    SECTIUNEA a 4-a
    Agentia Nationala de Administrare Fiscala

    Art. 18
    (1) Se infiinteaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala, organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, cu buget propriu, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare Agentie.
    (2) Cheltuielile curente si de capital se finanteaza de la bugetul de stat.
    (3) Agentia are sediul central, la infiintare, in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, si functioneaza cu unitati subordonate. Sediul se va putea modifica prin hotarare a Guvernului.
    (4) Agentia este condusa de un secretar de stat care are si calitatea de presedinte.
    (5) Presedintele Agentiei este ordonator secundar de credite si reprezinta Agentia in relatia cu tertii.
    Art. 19
    (1) Agentia isi desfasoara activitatea in domeniul impozitelor, taxelor, contributiilor si al altor venituri bugetare, pentru care este competenta potrivit legii, prin intermediul procedurilor de gestiune, colectare, control fiscal, solutionare a contestatiilor si dezvoltarea unor relatii de parteneriat cu contribuabilii, inclusiv prin acordarea de servicii de asistenta.
    (2) Agentia este responsabila, atat la nivel central, cat si la nivel teritorial, in numele si in contul statului, de aplicarea legislatiei privind impozitele, taxele, contributiile si alte venituri ale bugetului de stat, precum si veniturile altor autoritati si institutii publice centrale sau ale Comunitatii Europene, a caror administrare ii este conferita prin acte normative sau conventii, exclusiv veniturile datorate in vama.
    Art. 20
    Organizarea si functionarea Agentiei se stabilesc prin hotarare a Guvernului, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.
    Art. 21
    Prin atributiile incredintate Agentia asigura: aplicarea unitara a prevederilor legislatiei privind impozitele, taxele, contributiile si alte venituri bugetare, colectarea veniturilor bugetare, exercitarea prerogativelor stabilite prin lege prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, utilizarea tehnologiilor noi in sustinerea managementului Agentiei si imbunatatirea relatiei cu contribuabilii.
    Art. 22
    Predarea-primirea in administrare a bunurilor mobile si imobile intre Ministerul Finantelor Publice si Agentie, respectiv unitatile subordonate acesteia, se realizeaza pe baza de protocol de predare-preluare.
    Art. 23
    (1) Drepturile de natura salariala care decurg din activitatile de control si colectare a impozitelor, taxelor, contributiilor si altor venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale vor fi acordate, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, personalului Agentiei, personalului Ministerului Finantelor Publice, cat si personalului din institutiile care gestioneaza bugetele pentru care se face colectarea din sumele aferente ale bugetului respectiv.
    (2) Prin ordin comun al ministrului finantelor publice, ministrului sanatatii si ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei vor fi aprobate norme de aplicare a prevederilor alin. (1).
    Art. 24
    In vederea indeplinirii unor sarcini pe termen scurt sau care presupun un volum mare de activitate pe perioade limitate de timp, se vor asigura surse de finantare pentru angajarea de personal pe perioade determinate de timp. Perioadele, numarul de personal si cheltuielile aferente se vor stabili anual, prin legea bugetului de stat.
    Art. 25
    Personalul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice care trece la aparatul propriu al Agentiei isi pastreaza toate drepturile.
    Art. 26
    (1) Agentia se infiinteaza la data de 1 octombrie 2003 si devine operationala de la data de 1 ianuarie 2004.
    (2) Agentia va functiona pana la data de 1 ianuarie 2004 cu un numar maxim de 50 de posturi.
    (3) Persoanele angajate pe aceasta perioada vor desfasura operatiuni legate de organizarea si functionarea Agentiei.
    (4) Cheltuielile de infiintare a Agentiei si de salarizare a personalului Agentiei pentru anul 2003 se suporta din bugetul Ministerului Finantelor Publice.

    SECTIUNEA a 5-a
    Preluarea activitatii de administrare a veniturilor bugetare reprezentand contributii sociale de catre Ministerul Finantelor Publice

    Art. 27
    (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, activitatea privind declararea, constatarea, controlul, colectarea si solutionarea contestatiilor pentru contributia de asigurari sociale, contributia pentru asigurari de somaj, contributia pentru asigurari sociale de sanatate si contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator, denumite in continuare contributii sociale, se va realiza de Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate, care au si calitatea de creditor bugetar.
    (2) Contributiile sociale prevazute la alin. (1) se cuvin in continuare bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetului asigurarilor pentru somaj, bugetului asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale, dupa caz, si sunt reglementate prin dispozitiile legale specifice.
    (3) Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Fondul National de Asigurare pentru Accidente de Munca si Boli Profesionale si unitatile din subordinea acestora vor efectua cheltuieli in limita aprobata prin buget si a creditelor bugetare deschise, in conditiile legii.
    Art. 28
    (1) Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator au obligatia sa declare contributiile sociale datorate, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza drepturile salariale. Declararea se face la unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice unde sunt luate in evidenta ca platitori de impozite si taxe.
    (2) Termenul de declarare a contributiilor sociale constituie si termen de plata.
    (3) Modelul si continutul declaratiei privind obligatiile de plata pentru contributiile sociale se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice. Prevederile legale referitoare la intocmirea si depunerea declaratiilor de impozite si taxe pentru veniturile datorate bugetului de stat sunt aplicabile si obligatiilor de plata reprezentand contributii sociale.
    (4) Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator au obligatia sa se inregistreze ca platitori de contributii sociale conform legislatiei privind inregistrarea fiscala a platitorilor de impozite si taxe.
    (5) Penalitatile de orice fel, altele decat dobanzile si penalitatile de intarziere, se fac venit la bugetul de stat.
    Art. 29
    Activitatea de control privind modul de stabilire, declarare si plata a obligatiilor reprezentand contributii sociale, precum si constatarea si aplicarea contraventiilor se efectueaza incepand cu data preluarii acestei activitati de catre Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate, in baza prevederilor legale in vigoare privind controlul fiscal.
    Art. 30
    (1) Contestatiile formulate impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, abilitate, potrivit legii, sa incheie acte de control sau de impunere privind contributiile sociale, se solutioneaza de catre organele specializate ale Ministerului Finantelor Publice potrivit dispozitiilor legale in vigoare in aceasta materie.
    (2) Contestatiile formulate impotriva masurilor dispuse prin acte de control sau de impunere intocmite de catre organele de control abilitate, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza contributiile sociale, se solutioneaza de catre organele specializate ale Ministerului Finantelor Publice, incepand cu data preluarii activitatii de catre acest minister.
    Art. 31
    Personalul care trece de la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, precum si de la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei la Ministerul Finantelor Publice, atat la nivel central, cat si la nivel teritorial, isi pastreaza toate drepturile.
    Art. 32
    (1) Pentru creantele bugetare reprezentand contributii sociale datorate pana la data de 1 ianuarie 2004, procedurile de realizare a creantelor, aflate in derulare la aceasta data, vor fi continuate de Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile institutiilor prevazute la art. 27 alin. (3), dupa caz, in calitate de creditor bugetar, si le succeda de drept in aceasta calitate, actele indeplinite anterior ramanand valabile.
    (2) Pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executarea silita sau contestatiile impotriva actelor prin care se dispun si se aduc la indeplinire masurile asiguratorii, precum si in cazul litigiilor ce privesc procedurile de reorganizare judiciara si faliment, Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale institutiilor prevazute la art. 27 alin. (3), dupa caz, si dobandesc calitatea procesuala a acestora, incepand cu data de 1 ianuarie 2004, in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.
    Art. 33
    Predarea-preluarea dosarelor de executare, precum si a copiilor documentelor depuse la dosarul instantei in litigiile prevazute la art. 32 alin. (2) se va efectua pana la data de 31 ianuarie 2004.
    Art. 34
    Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate vor inscrie la Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, in conditiile legii, si creantele bugetare reprezentand contributii sociale, inclusiv dobanzi, penalitati si penalitati de intarziere.
    Art. 35
    Sumele reprezentand contributii sociale, inclusiv dobanzile, penalitatile si penalitatile de intarziere pentru care dreptul de a cere executarea silita s-a prescris pana la data de 1 ianuarie 2004, raman in responsabilitatea institutiilor prevazute la art. 27 alin. (3), dupa caz.
    Art. 36
    Institutiile prevazute la art. 27 alin. (3), dupa caz, raspund de activitatile desfasurate in domeniile prevazute la art. 27 alin. (1) pana la data preluarii acestor activitati de catre Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate.
    Art. 37
    Cererile de acordare a inlesnirilor la plata contributiilor sociale, depuse la institutiile prevazute la art. 27 alin. (3) si nesolutionate in baza reglementarilor legale in vigoare pana la data de 1 ianuarie 2004, se preiau de catre Ministerul Finantelor Publice sau organele subordonate acestuia, dupa caz, in vederea analizarii si solutionarii conform competentelor stabilite in conditiile legii.
    Art. 38
    (1) Pentru persoanele fizice care nu au calitatea de angajat, asigurate pe baza de declaratie sau contract de asigurare la sistemele de asigurari sociale, activitatea de colectare a contributiilor ramane in sarcina institutiilor prevazute la art. 27 alin. (3), dupa caz, pana la o data ce va fi stabilita prin hotarare a Guvernului.
    (2) Obligatiile angajatorilor de depunere a Declaratiei privind evidenta nominala a asiguratilor si obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale, Declaratiei privind obligatiile de plata la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si listele nominale privind persoanele pentru care se plateste contributia de asigurari sociale de sanatate, precum si personalul care intra/iese in/din activitate si a Declaratiei la bugetul asigurarilor pentru somaj raman supuse prevederilor legale care reglementeaza contributiile sociale.
    Art. 39
    (1) Debitorii, platitori de contributii sociale, persoane juridice si persoane fizice care au calitatea de angajator, sunt obligati sa intocmeasca pe propria raspundere si sa depuna pana la 15 februarie 2004 la unitatile subordonate Ministerului Finantelor Publice la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe declaratii-inventar privind contributiile sociale in sold la 31 decembrie 2003 si neachitate pana la data de 31 ianuarie 2004, inclusiv accesoriile aferente, pe ani fiscali.
    (2) Termenele de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita a obligatiilor bugetare cuprinse in declaratiile-inventar prevazute la alin. (1) se intrerup la data de 31 ianuarie 2004, dupa aceasta data urmand sa curga un nou termen de prescriptie.
    (3) Nedepunerea declaratiei-inventar in termenul prevazut la alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei. Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre organele abilitate, potrivit legii, din Ministerul Finantelor Publice si unitatile subordonate acestuia.
    (4) Modelul declaratiei-inventar se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice.
    Art. 40
    Prevederile referitoare la preluarea activitatii de control fiscal si de solutionare a contestatiilor, precum si la preluarea personalului aferent acestor activitati se aplica incepand cu data de 1 octombrie 2003.
    Art. 41
    Preluarea in administrare a bunurilor imobile de la institutiile prevazute la art. 27 alin. (3) la unitatile subordonate Ministerului Finantelor Publice se va realiza, in conditiile legii, pana la data de 15 decembrie 2003.
    Art. 42
    (1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, prin ordin comun al ministrului finantelor publice, ministrului sanatatii si ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, se aproba protocolul-cadru de preluare a activitatilor prevazute la art. 27 alin. (1), precum si termenele stabilite de comun acord pentru predarea-primirea dosarelor fiscale, a documentelor referitoare la activitatile preluate, precum si a bunurilor mobile.
    (2) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, prin ordin al ministrului finantelor publice, se aproba norme metodologice de aplicare a prevederilor prezentei sectiuni.
    Art. 43
    In intervalul 1 octombrie - 31 decembrie 2003 personalul transferat pentru activitatea de control se finanteaza din bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale, in limita posturilor transferate.
    Art. 44
    Prevederile prezentei sectiuni se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu completarile ulterioare.
    Art. 45
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga:
    a) art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2002 pentru reglementarea unor probleme financiare si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 821 din 13 noiembrie 2002, aprobata prin Legea nr. 41/2003, cu completarile ulterioare;
    b) lit. a), b), c) si d) ale art. IV din Legea nr. 232/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 373 din 31 mai 2003;
    c) orice alte dispozitii contrare.

    CAP. 2
    Modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar-fiscal

    SECTIUNEA 1
    Modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal

    Art. 1
    Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 540 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 410/2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (1) al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Cazierul fiscal se organizeaza de Ministerul Finantelor Publice la nivel central si la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili din municipiul Bucuresti si din judetul Ilfov."
    2. Dupa alineatul (3) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
    "(4) Prin derogare de la prevederile alin. (2), la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili din municipiul Bucuresti si din judetul Ilfov se organizeaza cazierul fiscal in care se tine evidenta contribuabililor mari cu sediul in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov."
    3. Litera b) a alineatului (1) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
    "b) la solicitarea inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor, a asociatiilor si fundatiilor, de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora;"
    4. Alineatul (2) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Judecatorul delegat, instantele si organele competente nu dispun, respectiv nu autorizeaza desfasurarea de activitati in formele mentionate la alin. (1), in cazul in care in cazierul fiscal exista inscrise fapte de natura penala."
    5. Alineatele (2) - (4) ale articolului 9 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face in termen de 10 zile lucratoare de la data solicitarii eliberarii.
    (3) Pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal se percepe o taxa in suma de 50.000 lei.
    (4) La cerere, pentru situatii de urgenta, certificatul de cazier fiscal poate fi eliberat in 5 zile lucratoare, cu plata unei taxe in suma de 200.000 lei."
    6. Dupa alineatul (4) al articolului 9 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
    "(5) Taxele prevazute la alin. (3) si (4) se fac venit la bugetul de stat."

    SECTIUNEA a 2-a
    Modificarea Ordonantei Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare

    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 582 din 14 august 2003, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (3) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) In cazul obligatiilor bugetare stinse prin compensare, data stingerii este, pentru compensarile la cerere, data depunerii la organul competent a cererii de compensare, iar pentru compensarile efectuate din oficiu, data depunerii cererii de rambursare sau restituire."
    2. Alineatul (1) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    (1) Pentru sumele de restituit sau de rambursat de la buget platitorii au dreptul la dobanda dupa expirarea unui termen de 30 de zile de la data depunerii la organul competent a cererii de restituire sau de rambursare, cu exceptia sumelor provenite din impozitul pe venit."
    3. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cazul in care cererea de restituire sau de rambursare, precum si documentatia anexata care sta la baza acesteia, depuse de platitor, sunt incomplete si nu indeplinesc conditiile prevazute de reglementarile legale in materie, termenul de 30 de zile curge de la data prezentarii de catre acesta a documentatiei complete."
    4. Alineatul (3) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Pentru sumele de rambursat aferente operatiunilor efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2003, pentru care, potrivit reglementarilor legale in materie, nu se face control anticipat, platitorii au dreptul la dobanda dupa expirarea unui termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de rambursare."
    5. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    (1) In cazul platilor in numerar obligatia bugetara se considera platita la data inscrisa in documentul de plata eliberat de organele sau persoanele abilitate ale creditorilor bugetari.
    (2) In cazul platii efectuate prin decontare bancara sau prin mandat postal pentru obligatiile bugetare cu termen de plata fix sau stabilit sub forma de interval, obligatia bugetara se considera platita la data la care bancile debiteaza contul platitorului pe baza instrumentelor de decontare specifice, confirmate prin stampila si semnatura autorizata a acestora.
    (3) Nedecontarea de catre unitatile bancare a sumelor cuvenite bugetului, in termen de 48 de ore de la data debitarii contului platitorului, atrage pentru platitor dobanzi si penalitati la nivelul celor prevazute la art. 14 alin. (1), art. 16 si la art. 17 alin. (1), dupa intervalul de 48 de ore.
    (4) Nedecontarea de catre unitatile bancare a sumelor cuvenite bugetului si retinute din contul platitorului nu il exonereaza pe platitor de obligatia de plata a sumelor respective, inclusiv dobanzi si penalitati la nivelul celor prevazute la art. 14 alin. (1), art. 16 si art. 17 alin. (1).
    (5) Pentru recuperarea sumelor datorate bugetului si nedecontate de unitatile bancare, prevazute la alin. (4), precum si a dobanzilor si penalitatilor prevazute la alin. (3) si (4) platitorul se poate indrepta impotriva unitatii bancare respective."

    SECTIUNEA a 3-a
    Prevederi referitoare la aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare

    Art. 3
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 233 din 8 aprilie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Dupa alineatul (2) al articolului 25 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) In cazul in care debitorii nu achita ratele esalonate la termenele prevazute in graficele-anexa la conventiile incheiate pot efectua plata acestora cel mai tarziu pana la urmatorul termen de plata din grafic. Pentru ratele reprezentand impozite, taxe, contributii si altele asemenea se datoreaza dobanda si penalitatea de intarziere prevazute de lege. Organul fiscal competent calculeaza si comunica debitorului pana la urmatorul termen de plata din grafic diferenta de dobanda si penalitatea de intarziere aferenta, care se constituie ca obligatii bugetare curente."
    2. Alineatul (4) al articolului 28^1 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Debitorii, beneficiari de inlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, acordate in baza actelor normative anterioare, care achita sau au achitat integral sumele ce fac obiectul acestor inlesniri la plata, beneficiaza de amanarea la plata pe 3 ani a dobanzilor datorate si neachitate."
    Art. 4
    (1) Debitorii, care au incheiate conventii in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si care, pana la 30 septembrie 2003, fac dovada achitarii ratelor si a obligatiilor bugetare curente cu termene de plata pana la aceasta data, precum si a constituirii garantiei si platii oricaror alte obligatii bugetare ce nu fac obiectul conventiei incheiate, prin derogare de la prevederile art. 25 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de mentinerea valabilitatii inlesnirilor la plata acordate cu toate efectele prevazute de reglementarile legale in vigoare.
    (2) Pentru plata cu intarziere a ratelor si a obligatiilor bugetare curente de catre debitorii care se incadreaza la alin. (1), organul fiscal competent calculeaza si comunica acestuia pana la urmatorul termen de plata din grafic diferenta de dobanda si penalitatea de intarziere aferenta, care se vor achita pana la data de 20 decembrie 2003.
    Art. 5
    (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2004 nu se mai acorda inlesniri la plata obligatiilor bugetare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Cererile pentru acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante, insotite de documentatia aferenta intocmita in conformitate cu prevederile legale in vigoare, pot fi depuse de catre debitori numai pana la data de 1 decembrie 2003 inclusiv.
    (3) Inlesnirile la plata acordate in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se deruleaza in termenii si in conditiile stabilite pana la recuperarea integrala a obligatiilor bugetare restante ce au facut obiectul inlesnirii respective.

    SECTIUNEA a 4-a
    Prevederi referitoare la aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica

    Art. 6
    (1) Alineatul (2) al articolului 49 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 30 august 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, se abroga.
    (2) Alineatul (2) al articolului 73 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Importurile realizate de unitatile si institutiile de cercetare-dezvoltare prevazute la art. 7 si art. 8 lit. A, necesare activitatilor de cercetare-dezvoltare, beneficiaza de exceptarea de la plata taxelor vamale potrivit prevederilor Tarifului vamal de import al Romaniei."
    (3) Aplicarea prevederilor alin. (3) al art. 49 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, se suspenda pana la 31 decembrie 2004. Pe perioada suspendarii, din bugetul de stat se aloca fonduri pentru actiuni de cercetare-dezvoltare si inovare finantate pe baza de programe, precum si pentru celelalte cheltuieli, stabilite in conditiile legii, asigurandu-se o crestere permanenta a acestora.

    SECTIUNEA a 5-a
    Modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata

    Art. 7
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 942 din 23 decembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 250/2003, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Alineatele (4) - (6) ale articolului 2 vor avea urmatorul cuprins:
    "(4) Cheltuielile cu administrarea si operarea terminalelor de plata se vor stabili prin contractele incheiate cu bancile desemnate potrivit alin. (2) si (2^1).
    (5) Bancile acceptante de carduri, prevazute la alin. (1), vor intreprinde masurile corespunzatoare pentru asigurarea infrastructurii si a dotarilor proprii, in vederea ordonarii platilor prin intermediul mijloacelor moderne de plata si a realizarii transferului intre contul de card si contul beneficiarilor sumelor platite, pana la datele prevazute la art. 1.
    (6) Institutiile publice vor prevedea in bugetele proprii creditele bugetare aferente cheltuielilor cu administrarea si operarea terminalelor de plata."
    2. Alineatul (1) al articolului 3 se abroga.

    SECTIUNEA a 6-a
    Modificarea Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata

    Art. 8
    Literele b) si b^1) ale alineatului (1) al articolului 26 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "b) prin compensarea efectuata de organele fiscale la cerere sau din oficiu, dupa caz, cu obligatii datorate si neachitate catre bugetul de stat, obligatii datorate la fondul de risc provenind din platile efectuate de Ministerul Finantelor Publice in calitate de garant, aferente ratelor de capital, dobanzilor, comisioanelor si altor costuri, precum si din neplata comisionului de risc de catre agentii economici beneficiari ai creditelor externe garantate de stat, inclusiv dobanzile si penalitatile de orice fel aferente acestora;
    b^1) prin compensarea efectuata de organele fiscale la cerere sau din oficiu, dupa caz, cu obligatii datorate si neachitate catre bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul Fondului unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetele locale, inclusiv accesoriile aferente acestora. In vederea efectuarii compensarii organele fiscale teritoriale trebuie sa solicite in scris organelor teritoriale competente ale ordonatorilor de credite, care raspund, conform legii, de colectarea veniturilor respective, comunicarea cuantumului obligatiilor datorate si neachitate catre aceste bugete si/sau fonduri. In cazul necomunicarii in termen de 12 zile de la data solicitarii a acestor informatii se considera ca nu exista datorii catre bugetele si/sau fondurile respective;"

    SECTIUNEA a 7-a
    Modificarea unor prevederi din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati

    Art. 9
    Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, articolul 14 al Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 243 din 30 august 1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Onorariile stabilite pentru expertizele contabile dispuse din oficiu in cursul procesului penal, conform art. 116, 124 si 125 din Codul de procedura penala, in cauzele privind infractiuni prevazute in Codul penal sau in legi speciale, prin care a fost prejudiciat avutul public, vor fi avansate de la bugetul de stat prin bugetele Ministerului Justitiei, Ministerului Public sau Ministerului Administratiei si Internelor, dupa caz."

    SECTIUNEA a 8-a
    Modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor masuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale

    Art. 10
    Alineatul (1) al articolului 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor masuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 294 din 25 aprilie 2003, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Efectuarea formalitatilor vamale de import, aferente uleiurilor minerale mentionate la art. 7, se face la sase birouri vamale de vamuire la frontiera si este conditionata de prelevarea de probe in punctul vamal, in vederea efectuarii analizelor de laborator. Modificarea acestui numar de birouri vamale de frontiera se poate face prin hotarare a Guvernului."

    SECTIUNEA a 9-a
    Modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 254/2002 privind unele masuri pentru cresterea atractivitatii la privatizare a societatilor comerciale cu capital integral sau partial de stat, ce detin in administrare terenuri agricole proprietate publica sau privata a statului

    Art. 11
    Articolul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 209/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 254/2002 privind unele masuri pentru cresterea atractivitatii la privatizare a societatilor comerciale cu capital integral sau partial de stat, ce detin in administrare terenuri agricole proprietate publica sau privata a statului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 961 din 28 decembrie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 331/2003, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Inlesnirile la plata prevazute la alin. (1), (2), (3) si (4) ale art. 1 din Legea nr. 254/2002 isi pierd valabilitatea in situatia in care societatea comerciala nu isi achita obligatiile bugetare curente ale fiecarui an fiscal incepand cu data semnarii ordinului comun. In cazul in care societatea comerciala nu achita la scadenta obligatiile bugetare curente, poate efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu dobanzile si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile bugetare cu termene de plata dupa data de 1 septembrie a fiecarui an fiscal vor fi achitate pana cel tarziu la data de 20 decembrie a anului respectiv."

    SECTIUNEA a 10-a
    Prevederi referitoare la acordarea unor subventii

    Art. 12
    (1) Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului este mandatat sa subventioneze prin bugetul propriu, din sumele alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, pe o perioada de 5 ani, 25% din dobanda aferenta creditelor contractate de producatorii agricoli pentru achizitionarea de tractoare si masini agricole.
    (2) Conditiile si procedura de acordare a subventiei prevazute la alin. (1) se stabilesc prin norme metodologice elaborate de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului si aprobate prin hotarare a Guvernului.

    SECTIUNEA a 11-a
    Reglementari privind emiterea scrisorilor de confort

    Art. 13
    (1) Ministerul Finantelor Publice impreuna cu alte ministere sau autoritati ale administratiei publice centrale coordonatoare ale activitatilor economice sunt autorizate sa emita scrisori de confort.
    (2) Scrisoarea de confort reprezinta documentul prin care emitentul isi asuma obligatii de diligenta pentru respectarea angajamentelor contractuale.

    SECTIUNEA a 12-a
    Dispozitii finale

    Art. 14
    Dupa aprobarea prezentei ordonante prin lege:
    a) Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 410/2002,
    b) Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, republicata,
    c) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
    d) Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003,
    e) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 250/2003,
    f) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor masuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale
vor fi republicate, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

    ANEXA 1

                                  LISTA
marfurilor care pot fi comercializate prin magazinele existente in aeroporturile internationale

    1. Produse de infrumusetare si machiaj
    2. Produse de parfumerie
    3. Produse pentru ingrijirea si intretinerea pielii
    4. Articole de toaleta
    5. Ceasuri, brichete
    6. Accesorii pentru birou
    7. Jucarii
    8. Bauturi racoritoare
    9. Apa minerala
    10. Bauturi alcoolice si slab alcoolice
    11. Casete video si audio, baterii, compact discuri
    12. Articole optice
    13. Articole din piele naturala
    14. Articole din blana naturala
    15. Articole si accesorii de imbracaminte
    16. Bijuterii
    17. Articole din sticla, cristal, portelan, lemn (exclusiv mobila)
    18. Aparatura de calcul de mici dimensiuni
    19. Carti, reviste, ziare
    20. Artizanat
    21. Produse alimentare (dulciuri, cacao, cafea, ceai, nes, biscuiti, conserve din fructe, sosuri, condimente, mezeluri, branzeturi)
    22. Vin
    23. Tigarete, tigari, trabucuri, tutun de pipa
    24. Produse electrocasnice si electronice si suporturile aferente acestora (inclusiv cartele telefonice)
    25. Articole de voiaj
    26. Articole de sport
    27. Instrumente muzicale.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 86/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 86 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 86/2003
Legea 232 2003
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala
OUG 30 2003
pentru instituirea unor masuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale
OUG 209 2002
pentru modificarea si completarea Legii nr. 254/2002 privind unele masuri pentru cresterea atractivitatii la privatizare a societatilor comerciale cu capital integral sau partial de stat, ce detin in administrare terenuri agricole proprietate publica sau privata a statului
OUG 193 2002
privind introducerea sistemelor moderne de plata
OUG 147 2002
pentru reglementarea unor probleme financiare si pentru modificarea unor acte normative
OUG 150 2002
privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate
Ordonanţa 61 2002
privind colectarea creantelor bugetare
Ordonanţa 57 2002
privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica
Legea 521 2002
privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor
Legea 346 2002
privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale
Legea 345 2002
privind taxa pe valoarea adaugata
OUG 40 2002
pentru recuperarea arieratelor bugetare
Legea 76 2002
privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca
Ordonanţa 75 2001
privind organizarea si functionarea cazierului fiscal
Legea 19 2000
privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale
OUG 40 2016
Ordonanţa 2 2013
OUG 30 2011
privind adoptarea unor măsuri de implementare a sistemului naţional unic de plată a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar
Legea 141 2007
pentru respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 48/2006 privind comercializarea marfurilor in regim duty-free si duty-paid
Ordonanţa 8 2005
privind stabilirea unor masuri de preluare a Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor in subordinea Ministerului Finantelor Publice, precum si a unor masuri de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Ordonanţa 94 2004
privind reglementarea unor masuri financiare
Ordin 650 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de reflectare in contabilitatea institutiilor publice a unor operatiuni ce decurg din aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, aprobata si modificata prin Legea nr. 609/2003
Ordonanţa 92 2003
privind Codul de procedura fiscala
Legea 571 2003
privind Codul fiscal
Legea 609 2003
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala
Rectificare 609 2003
Ordin 1842 2003
pentru aprobarea modelului si continutului Declaratiei privind contributiile sociale
Ordin 1819 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice privind deschiderea si repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Ordin 1644 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii a 5-a din cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, referitoare la activitatile de declarare si colectare a creantelor bugetare reprezentand contributii sociale
Hotărârea 1267 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii a 2-a a cap. I, referitoare la sistemul de antrepozitare fiscala, din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu