E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 609 din 22 decembrie 2003

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 930 din 23 decembrie 2003




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 86 din 28 august 2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, adoptata in temeiul art. 1 pct. II.2 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
    "Ordonanta privind unele reglementari in domeniul financiar"
    2. Titlul capitolului I va avea urmatorul cuprins:
    "Reglementari specifice in domeniul financiar"
    3. La capitolul I, alineatul (3) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Preturile de vanzare a marfurilor vor fi exprimate in euro si vor fi afisate la vedere. Exceptie fac ziarele si revistele, care pot fi comercializate si in lei, in limita a 500.000 lei. Pentru aceste vanzari nu se vor intocmi bonuri fiscale si nu se vor solicita cumparatorilor pasaportul, cartea de imbarcare sau biletul de avion. Pentru justificarea vanzarilor se va face zilnic un singur bon fiscal."
    4. La capitolul I, alineatul (5) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Prin derogare de la prevederile legale in vigoare, comercializarea marfurilor straine prin astfel de magazine este considerata export, pentru care se vor intocmi formalitatile specifice exportului si se vor aplica prevederile art. 11 lit. a) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata."
    5. La capitolul I, alineatul (2) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Toate autorizatiile emise in cursul anului 2003 in baza Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor masuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale sunt valabile pana la data de 31 decembrie 2003."
    6. La capitolul I, articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Predarea-primirea in administrare a bunurilor mobile si imobile intre Ministerul Finantelor Publice si Agentie, respectiv unitatile subordonate acesteia, se realizeaza in conformitate cu prevederile legale in vigoare".
    7. La capitolul I, alineatul (1) al articolului 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, activitatea privind declararea, constatarea, controlul, colectarea si solutionarea contestatiilor pentru contributia de asigurari sociale, contributia de asigurari pentru somaj, contributia pentru asigurari sociale de sanatate si contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si alte contributii datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului, denumite in continuare contributii sociale, se va realiza de catre Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate, care au si calitatea de creditor bugetar."
    8. La capitolul I, alineatele (1) si (4) ale articolului 28 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului au obligatia sa declare contributiile sociale datorate lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza drepturile salariale. Declararea se face la unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice unde sunt luate in evidenta ca platitori de impozite si taxe.
    ...........................................................................
    (4) Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului au obligatia sa se inregistreze ca platitori de contributii sociale conform legislatiei privind inregistrarea fiscala a platitorilor de impozite si taxe."
    9. La capitolul I, alineatul (2) al articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Obligatiile angajatorilor sau entitatilor asimilate angajatorului de depunere a Declaratiilor privind evidenta nominala a asiguratilor si obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj si a listelor nominale privind persoanele asigurate pentru care se plateste contributia de asigurari sociale de sanatate, precum si personalul care intra/iese in/din activitate, raman supuse prevederilor legale care reglementeaza contributiile sociale."
    10. La capitolul I, alineatul (1) al articolului 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    (1) Debitorii platitori de contributii sociale, persoane juridice si persoane fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului, sunt obligati sa intocmeasca pe propria raspundere si sa depuna, pana la 15 februarie 2004 la unitatile subordonate Ministerului Finantelor Publice la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, declaratii-inventar privind contributiile sociale in sold la 31 decembrie 2003 si neachitate pana la 31 ianuarie 2004, inclusiv accesoriile aferente, pe ani fiscali."
    11. La capitolul II articolul II punctul 5, alineatul (3) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Nedecontarea de catre unitatile bancare a sumelor cuvenite bugetului, in termen de 3 zile lucratoare de la data debitarii contului platitorului, atrage pentru platitor dobanzi si penalitati la nivelul celor prevazute la art. 14 alin. (1), art. 16 si la art. 17 alin. (1), dupa cele 3 zile lucratoare."
    12. La capitolul II, alineatul (2) al articolului V va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cererile pentru acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante, insotite de documentatia aferenta intocmita in conformitate cu prevederile legale in vigoare, pot fi depuse de catre debitori numai pana la data de 1 decembrie 2003, inclusiv. Termenul maxim de solutionare a acestora este 31 martie 2003, inclusiv."
    13. La capitolul II articolul V, dupa alineatul (3) se introduce un alineat nou, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
    "(4) In situatia in care, ulterior incheierii unei conventii de plata, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se constata ca sumele si celelalte informatii care au stat la baza analizei cererii de acordare a inlesnirilor la plata au fost eronate si au implicatii majore in continutul conventiei respective sau se constata erori materiale de alta natura, incepand cu data de 1 ianuarie 2004, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie, se incheie un act aditional de corectare a conventiei."
    14. La capitolul II sectiunea a 7-a articolul IX, articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Onorariile stabilite pentru expertizele contabile dispuse din oficiu in cursul procesului penal, conform art. 116, 124 si 125 din Codul de procedura penala, in cauzele privind infractiuni prevazute in Codul penal sau in legi speciale, prin care a fost prejudiciat avutul public, vor fi avansate de la bugetul de stat prin bugetele Ministerului Justitiei, Ministerului Public sau Ministerului Administratiei si Internelor, dupa caz, urmand ca sumele sa fie recuperate de la persoanele vinovate la pronuntarea hotararii judecatoresti definitive."
    15. La capitolul II sectiunea a 9-a, la articolul XI se introduce un alineat nou, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Societatile cu capital integral de stat ce urmeaza sa fie supuse privatizarii potrivit prevederilor Legii nr. 268/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si societatile comerciale privatizate conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 beneficiaza de scutirea de plata a dobanzilor si penalitatilor de orice fel aferente obligatiilor bugetare datorate si neachitate la data de 31 decembrie 2001, care fac obiectul inlesnirilor la plata conform legii, calculate, dupa caz, de la data transferului dreptului de proprietate sau conform art. III, pana la data emiterii ordinului comun, si neachitate. Pentru societatile comerciale pentru care s-au emis ordinele comune, scutirea de plata se acorda prin act aditional la ordinele respective, iar sumele ce fac obiectul scutirii la plata sunt stabilite prin certificate de obligatii bugetare emise de organele competente."
    16. La capitolul II, dupa sectiunea a 9-a se introduce o noua sectiune, sectiunea a 9^1-a, cu urmatorul cuprins:

    "SECTIUNEA a 9^1-a
    Modificarea art. 18 alin. (6^2) al Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii

    Art. 11^1
    Articolul 18 alin. (6^2) din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    <<(6^2) Societatile comerciale cu capital majoritar de stat, aflate in proces de privatizare, precum si cele privatizate incepand cu 1 decembrie 2001, pentru care au fost emise sau urmeaza a fi emise ordinele comune de acordare a inlesnirilor la plata, beneficiaza de scutirea de plata a dobanzilor si penalitatilor de orice fel aferente obligatiilor bugetare datorate si neachitate la data de 31 decembrie 2001, care fac obiectul inlesnirilor la plata conform legii, calculate, dupa caz, de la data semnarii contractului de vanzare-cumparare sau de la data transferului dreptului de proprietate pana la data emiterii ordinului comun, si neachitate. Pentru societatile comerciale pentru care s-au emis ordinele comune, scutirea de plata se acorda prin act aditional la ordinele respective, iar sumele ce fac obiectul scutirii la plata sunt stabilite prin certificate de obligatii bugetare emise de organele competente.>>"
    17. Punctul 17 din anexa la ordonanta va avea urmatorul cuprins:
    "17. Articole din sticla, cristal, portelan, lemn, metal (exclusiv mobila)."
    18. In anexa la ordonanta, dupa punctul 27 se introduc doua puncte noi, 28 si 29, cu urmatorul cuprins:
    "28. gravuri (inramate sau neinramate);
    29. tablouri de mici dimensiuni"

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA



COMENTARII la Legea 609/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 609 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 32 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice un certificat, reputație, legitimă și un creditor bani acreditat. Am împrumut bani la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acorda asistență beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroși să vă oferim un împrumut e-mail de contact: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a rezolva problemele tale financiare și, de asemenea, pentru a porni afacerea dvs. sau pentru a crește facilități de afaceri? dacă da, să ne contactați prin e-mail: greatuniversalloancompany1@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 609/2003
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu