E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 609 din 22 decembrie 2003

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 930 din 23 decembrie 2003


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 86 din 28 august 2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, adoptata in temeiul art. 1 pct. II.2 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din 31 august 2003, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
    "Ordonanta privind unele reglementari in domeniul financiar"
    2. Titlul capitolului I va avea urmatorul cuprins:
    "Reglementari specifice in domeniul financiar"
    3. La capitolul I, alineatul (3) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Preturile de vanzare a marfurilor vor fi exprimate in euro si vor fi afisate la vedere. Exceptie fac ziarele si revistele, care pot fi comercializate si in lei, in limita a 500.000 lei. Pentru aceste vanzari nu se vor intocmi bonuri fiscale si nu se vor solicita cumparatorilor pasaportul, cartea de imbarcare sau biletul de avion. Pentru justificarea vanzarilor se va face zilnic un singur bon fiscal."
    4. La capitolul I, alineatul (5) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Prin derogare de la prevederile legale in vigoare, comercializarea marfurilor straine prin astfel de magazine este considerata export, pentru care se vor intocmi formalitatile specifice exportului si se vor aplica prevederile art. 11 lit. a) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata."
    5. La capitolul I, alineatul (2) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Toate autorizatiile emise in cursul anului 2003 in baza Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor masuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale sunt valabile pana la data de 31 decembrie 2003."
    6. La capitolul I, articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    Predarea-primirea in administrare a bunurilor mobile si imobile intre Ministerul Finantelor Publice si Agentie, respectiv unitatile subordonate acesteia, se realizeaza in conformitate cu prevederile legale in vigoare".
    7. La capitolul I, alineatul (1) al articolului 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, activitatea privind declararea, constatarea, controlul, colectarea si solutionarea contestatiilor pentru contributia de asigurari sociale, contributia de asigurari pentru somaj, contributia pentru asigurari sociale de sanatate si contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si alte contributii datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului, denumite in continuare contributii sociale, se va realiza de catre Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale subordonate, care au si calitatea de creditor bugetar."
    8. La capitolul I, alineatele (1) si (4) ale articolului 28 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului au obligatia sa declare contributiile sociale datorate lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza drepturile salariale. Declararea se face la unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice unde sunt luate in evidenta ca platitori de impozite si taxe.
    ...........................................................................
    (4) Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului au obligatia sa se inregistreze ca platitori de contributii sociale conform legislatiei privind inregistrarea fiscala a platitorilor de impozite si taxe."
    9. La capitolul I, alineatul (2) al articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Obligatiile angajatorilor sau entitatilor asimilate angajatorului de depunere a Declaratiilor privind evidenta nominala a asiguratilor si obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj si a listelor nominale privind persoanele asigurate pentru care se plateste contributia de asigurari sociale de sanatate, precum si personalul care intra/iese in/din activitate, raman supuse prevederilor legale care reglementeaza contributiile sociale."
    10. La capitolul I, alineatul (1) al articolului 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    (1) Debitorii platitori de contributii sociale, persoane juridice si persoane fizice care au calitatea de angajator sau entitatile asimilate angajatorului, sunt obligati sa intocmeasca pe propria raspundere si sa depuna, pana la 15 februarie 2004 la unitatile subordonate Ministerului Finantelor Publice la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, declaratii-inventar privind contributiile sociale in sold la 31 decembrie 2003 si neachitate pana la 31 ianuarie 2004, inclusiv accesoriile aferente, pe ani fiscali."
    11. La capitolul II articolul II punctul 5, alineatul (3) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Nedecontarea de catre unitatile bancare a sumelor cuvenite bugetului, in termen de 3 zile lucratoare de la data debitarii contului platitorului, atrage pentru platitor dobanzi si penalitati la nivelul celor prevazute la art. 14 alin. (1), art. 16 si la art. 17 alin. (1), dupa cele 3 zile lucratoare."
    12. La capitolul II, alineatul (2) al articolului V va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cererile pentru acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante, insotite de documentatia aferenta intocmita in conformitate cu prevederile legale in vigoare, pot fi depuse de catre debitori numai pana la data de 1 decembrie 2003, inclusiv. Termenul maxim de solutionare a acestora este 31 martie 2003, inclusiv."
    13. La capitolul II articolul V, dupa alineatul (3) se introduce un alineat nou, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
    "(4) In situatia in care, ulterior incheierii unei conventii de plata, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 491/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se constata ca sumele si celelalte informatii care au stat la baza analizei cererii de acordare a inlesnirilor la plata au fost eronate si au implicatii majore in continutul conventiei respective sau se constata erori materiale de alta natura, incepand cu data de 1 ianuarie 2004, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie, se incheie un act aditional de corectare a conventiei."
    14. La capitolul II sectiunea a 7-a articolul IX, articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Onorariile stabilite pentru expertizele contabile dispuse din oficiu in cursul procesului penal, conform art. 116, 124 si 125 din Codul de procedura penala, in cauzele privind infractiuni prevazute in Codul penal sau in legi speciale, prin care a fost prejudiciat avutul public, vor fi avansate de la bugetul de stat prin bugetele Ministerului Justitiei, Ministerului Public sau Ministerului Administratiei si Internelor, dupa caz, urmand ca sumele sa fie recuperate de la persoanele vinovate la pronuntarea hotararii judecatoresti definitive."
    15. La capitolul II sectiunea a 9-a, la articolul XI se introduce un alineat nou, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Societatile cu capital integral de stat ce urmeaza sa fie supuse privatizarii potrivit prevederilor Legii nr. 268/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si societatile comerciale privatizate conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 beneficiaza de scutirea de plata a dobanzilor si penalitatilor de orice fel aferente obligatiilor bugetare datorate si neachitate la data de 31 decembrie 2001, care fac obiectul inlesnirilor la plata conform legii, calculate, dupa caz, de la data transferului dreptului de proprietate sau conform art. III, pana la data emiterii ordinului comun, si neachitate. Pentru societatile comerciale pentru care s-au emis ordinele comune, scutirea de plata se acorda prin act aditional la ordinele respective, iar sumele ce fac obiectul scutirii la plata sunt stabilite prin certificate de obligatii bugetare emise de organele competente."
    16. La capitolul II, dupa sectiunea a 9-a se introduce o noua sectiune, sectiunea a 9^1-a, cu urmatorul cuprins:

    "SECTIUNEA a 9^1-a
    Modificarea art. 18 alin. (6^2) al Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii

    Art. 11^1
    Articolul 18 alin. (6^2) din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    <<(6^2) Societatile comerciale cu capital majoritar de stat, aflate in proces de privatizare, precum si cele privatizate incepand cu 1 decembrie 2001, pentru care au fost emise sau urmeaza a fi emise ordinele comune de acordare a inlesnirilor la plata, beneficiaza de scutirea de plata a dobanzilor si penalitatilor de orice fel aferente obligatiilor bugetare datorate si neachitate la data de 31 decembrie 2001, care fac obiectul inlesnirilor la plata conform legii, calculate, dupa caz, de la data semnarii contractului de vanzare-cumparare sau de la data transferului dreptului de proprietate pana la data emiterii ordinului comun, si neachitate. Pentru societatile comerciale pentru care s-au emis ordinele comune, scutirea de plata se acorda prin act aditional la ordinele respective, iar sumele ce fac obiectul scutirii la plata sunt stabilite prin certificate de obligatii bugetare emise de organele competente.>>"
    17. Punctul 17 din anexa la ordonanta va avea urmatorul cuprins:
    "17. Articole din sticla, cristal, portelan, lemn, metal (exclusiv mobila)."
    18. In anexa la ordonanta, dupa punctul 27 se introduc doua puncte noi, 28 si 29, cu urmatorul cuprins:
    "28. gravuri (inramate sau neinramate);
    29. tablouri de mici dimensiuni"

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 609/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 609 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 609/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu