E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
OUG 91 2003 completat de Legea 255 2013
OUG 91 2003 modificat de Legea 255 2013
OUG 91 2003 a se vedea OUG 74 2013
OUG 91 2003 modificat de OUG 71 2011
OUG 91 2003 modificat de OUG 46 2009
OUG 91 2003 completat de OUG 46 2009
Articolul 1 din actul OUG 91 2003 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 2 din actul OUG 91 2003 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 3 din actul OUG 91 2003 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 4 din actul OUG 91 2003 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 5 din actul OUG 91 2003 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 6 din actul OUG 91 2003 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 10 din actul OUG 91 2003 modificat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
Articolul 18 din actul OUG 91 2003 abrogat de articolul 5 din actul Ordonanţa 8 2005
OUG 91 2003 aprobat de Legea 132 2004
Articolul 1 din actul OUG 91 2003 modificat de Legea 132 2004
Articolul 3 din actul OUG 91 2003 modificat de Legea 132 2004
Articolul 5 din actul OUG 91 2003 modificat de Legea 132 2004
Articolul 7 din actul OUG 91 2003 modificat de Legea 132 2004
Articolul 8 din actul OUG 91 2003 modificat de Legea 132 2004
Articolul 13 din actul OUG 91 2003 modificat de Legea 132 2004
Articolul 16 din actul OUG 91 2003 modificat de Legea 132 2004
OUG 91 2003 in legatura cu Hotărârea 1538 2003
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 91 din  2 octombrie 2003

privind organizarea Garzii Financiare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 712 din 13 octombrie 2003




    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Garda Financiara se organizeaza ca institutie publica de control, cu personalitate juridica, in subordinea Autoritatii Nationale de Control, finantata de la bugetul de stat.
    (2) Autoritatea Nationala de Control preia, in conditiile legii, de la Ministerul Finantelor Publice atributiile specifice activitatii privind Garda Financiara, cu exceptia celor privind stabilirea, urmarirea si incasarea veniturilor bugetare si solutionarea contestatiilor.
    (3) Garda Financiara exercita controlul operativ si inopinat, cu exceptia controlului fiscal, privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte din domeniul economic, financiar si vamal care au ca efect evaziunea si frauda fiscala.
    Art. 2
    (1) Garda Financiara se organizeaza si functioneaza pe intreg teritoriul tarii prin Comisariatul general, comisariatele regionale si Comisariatul Municipiului Bucuresti, ale caror competente teritoriale si sedii se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    (2) Garda Financiara, organizata conform art. 1, preia de la Ministerul Finantelor Publice toate drepturile si obligatiile in derulare, inclusiv bunurile mobile si imobile folosite de Garda Financiara si structurile acesteia, pe baza de protocol, conform legii. Prin acelasi protocol vor fi reglementate spatiile care raman in folosinta Garzii Financiare.
    Art. 3
    (1) Garda Financiara coordoneaza, indruma si controleaza activitatea tuturor comisariatelor prin intermediul Comisariatului general si desfasoara actiuni operative pe intreg teritoriul tarii, in baza competentelor stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta.
    (2) La solicitarea Garzii Financiare, Ministerul Administratiei si Internelor asigura Comisariatului general al Garzii Financiare, comisariatelor regionale si Comisariatului Municipiului Bucuresti, din cadrul subunitatilor specializate de interventie rapida ale politiei, personalul necesar pentru asigurarea protectiei si sigurantei operatiunilor desfasurate de comisarii Garzii Financiare in realizarea actului de control. Conditiile concrete si modalitatile in care personalul subunitatilor specializate de interventie rapida ale politiei participa la actiunile de control se stabilesc de Ministerul Administratiei si Internelor si Autoritatea Nationala de Control prin protocol.
    (3) Garda Financiara este condusa de un comisar general, numit prin ordin de ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control. Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite. Structura organizatorica a Garzii Financiare, numarul de posturi, normele generale si speciale de dotare, insemnele distinctive si modelele de uniforma se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    (4) Regulamentul de organizare si functionare a Garzii Financiare stabileste competentele si atributiile personalului care ocupa functii publice de conducere si de executie, precum si ale personalului contractual si se aproba prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control.

    CAP. 2
    Atributiile Garzii Financiare

    Art. 4
    (1) In vederea realizarii atributiilor sale, pentru combaterea actelor si faptelor de evaziune si frauda fiscala, Garda Financiara efectueaza controlul operativ si inopinat cu privire la:
    a) respectarea actelor normative in scopul prevenirii, descoperirii si combaterii oricaror acte si fapte interzise de lege;
    b) respectarea normelor de comert, urmarind prevenirea, depistarea si inlaturarea operatiunilor ilicite;
    c) modul de producere, depozitare, circulatie si valorificare a bunurilor, in toate locurile si spatiile in care se desfasoara activitatea agentilor economici;
    d) participarea, in colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere si institutii specializate, la actiuni de depistare si combatere a activitatilor ilicite care genereaza fenomene de evaziune si frauda fiscala.
    (2) Garda Financiara face propuneri Autoritatii Nationale de Control privind proiectele de acte normative pentru imbunatatirea activitatii specifice si indeplineste orice alte atributii si activitati stabilite de catre ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control sau care ii revin din alte dispozitii legale.
    Art. 5
    (1) Garda Financiara, in exercitarea atributiilor proprii, incheie acte de control operativ si inopinat, constata prin proces-verbal contraventiile savarsite si aplica amenzile legale.
    (2) Impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor se poate formula plangere potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.
    (3) Bunurile intrate in proprietatea privata a statului ca urmare a activitatii Garzii Financiare se valorifica potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 98/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (4) Garda Financiara va delega reprezentanti in comisiile constituite conform art. 1 alin. (7) si art. 11 alin. (1) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, aprobata cu modificari prin Legea nr. 98/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, si participa la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate.
    (5) Din veniturile incasate din valorificarea bunurilor prevazute la alin. (3), dupa deducerea cheltuielilor efectuate in vederea valorificarii acestora, si din sumele obtinute ca urmare a valorificarii actelor de control ale Garzii Financiare se retine o cota de 1% care se vireaza Autoritatii Nationale de Control pentru constituirea fondului de stimulente la dispozitia ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control.

    CAP. 3
    Drepturile specifice, obligatiile si raspunderea personalului Garzii Financiare

    Art. 6
    (1) Personalul Garzii Financiare executa:
    a) operatiuni de control curent;
    b) operatiuni de control tematic.
    (2) Controlul curent se executa operativ si inopinat, pe baza legitimatiei de control, a insignei de imputernicire si a ordinului de serviciu.
    (3) Controlul tematic se executa de catre comisarii Garzii Financiare in baza ordinelor date de conducerea Autoritatii Nationale de Control sau de comisarul general.
    (4) Persoana care dispune controlul tematic stabileste obiectivele de verificat, entitatile supuse controlului, perioada asupra careia se efectueaza verificarea, precum si durata controlului.
    (5) La orice actiune de control participa minimum 2 comisari.
    (6) La actiunile de control cu grad sporit de periculozitate, echipele de comisari vor fi insotite de membri ai subunitatilor specializate de interventie rapida ale politiei.
    (7) Personalul Garzii Financiare nu va fi antrenat in actiuni de control fiscal de natura celor privind stabilirea, urmarirea si incasarea veniturilor bugetare.
    Art. 7
    In indeplinirea atributiilor ce le revin, comisarii Garzii Financiare sunt in drept:
    a) sa efectueze controale in spatiile in care se produc, se depoziteaza sau se comercializeaza bunuri ori se desfasoara activitati ce cad sub incidenta actelor normative in vigoare cu privire la prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care sunt interzise de acestea;
    b) sa verifice respectarea reglementarilor legale privind circulatia marfurilor pe drumurile publice, in porturi, cai ferate si fluviale, aeroporturi, in vecinatatea punctelor vamale, antrepozite, zone libere, precum si in alte locuri in care se desfasoara o asemenea activitate;
    c) sa verifice legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie si prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii bunurilor si sa aplice sigilii pentru asigurarea integritatii bunurilor;
    d) sa dispuna masuri cu privire la confiscarea, in conditiile legii, a bunurilor a caror fabricatie, depozitare, transport sau desfacere este ilicita, precum si a veniturilor realizate din activitati comerciale sau prestari de servicii nelegale si sa ridice documentele financiar-contabile si de alta natura care pot servi la dovedirea contraventiilor sau, dupa caz, a infractiunilor;
    e) sa solicite, in conditiile si potrivit Codului de procedura penala, efectuarea de catre organele abilitate de lege a perchezitiilor in localuri publice sau particulare - case, curti, dependinte si gradini -, daca exista indicii ca in aceste locuri sunt ascunse documente, marfuri sau se desfasoara activitati care au ca efect evaziunea sau frauda fiscala;
    f) sa constate acte si fapte care au avut ca efect evaziunea si frauda fiscala, sa solicite organelor fiscale stabilirea obligatiilor fiscale in intregime datorate, sa ceara organelor de executare competente, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, republicata, cu modificarile ulterioare, luarea masurilor asiguratorii ori de cate ori exista pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire sau sa isi ascunda ori sa isi risipeasca averea si sa sesizeze, dupa caz, organele de urmarire penala;
    g) sa solicite administratorilor unitatilor controlate si persoanelor implicate explicatii, lamuriri, precizari verbale si/sau in scris, dupa caz, cu privire la faptele constatate;
    h) sa solicite, potrivit legii, copii certificate de pe documentele originale, sa preleveze probe, esantioane, mostre etc., necesare finalizarii actului de control. Analiza si examinarea probelor, esantioanelor si mostrelor se fac in laboratoare de specialitate, cheltuielile privind efectuarea acestora fiind suportate din fondurile special alocate in bugetul de venituri si cheltuieli al Garzii Financiare;
    i) sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit competentelor prevazute de lege;
    j) sa intocmeasca acte de control operativ si inopinat privind rezultatele verificarilor, sa aplice masurile prevazute de normele legale si sa sesizeze organele competente in vederea valorificarii constatarilor;
    k) sa opreasca mijloacele de transport, in conditiile legii, pentru verificarea documentelor de insotire a bunurilor si persoanelor transportate;
    l) sa solicite institutiilor financiar-bancare, de asigurari si reasigurari, in conditiile legii, date sau, dupa caz, documente, in scopul instrumentarii si fundamentarii constatarilor cu privire la savarsirea unor fapte ce contravin legislatiei in vigoare;
    m) sa poarte uniforma, sa pastreze, sa foloseasca si sa faca uz de armamentul si mijloacele de aparare din dotare, in conditiile legii;
    n) sa utilizeze mijloacele auto purtand insemne si dispozitive de avertizare sonore si luminoase specifice, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 8
    (1) Comisarii Garzii Financiare poarta uniforma cu insemne specifice si sunt dotati cu armament, in conditiile legii, stabilite prin hotarare a Guvernului.
    (2) Folosirea armamentului din dotare pentru autoaparare sau paza se face in legitima aparare sau in stare de necesitate, potrivit legii.
    Art. 9
    (1) Functiile utilizate de Garda Financiara in realizarea atributiilor stabilite de lege sunt functii publice specifice si functii publice generale. Garda Financiara poate utiliza si personal contractual, care nu exercita prerogativele de putere publica in conditiile legii.
    (2) Comisarii sunt functionari publici cu statut special, ale caror drepturi si indatoriri specifice de serviciu se stabilesc prin Statutul comisarului Garzii Financiare, aprobat prin lege.
    Art. 10
    (1) Personalul Garzii Financiare este obligat sa respecte legea, sa aiba o conduita corecta, sa fie integru si incoruptibil, sa actioneze cu hotarare pentru prevenirea si combaterea oricaror acte de natura sa stirbeasca autoritatea si prestigiul institutiei.
    (2) Raspunderea personalului Garzii Financiare este cea prevazuta de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, de Statutul comisarului Garzii Financiare si de Codul muncii, dupa caz.
    (3) Pentru pagubele cauzate in activitatea de control ca urmare a neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor de control, in masura in care nu sunt indeplinite conditiile atragerii raspunderii penale, comisarii raspund potrivit art. 998 din Codul civil. Raspunderea civila delictuala poate fi antrenata numai pe baza hotararii instantelor de judecata sesizate si de catre Autoritatea Nationala de Control.
    (4) Cererile formulate de Autoritatea Nationala de Control pentru angajarea raspunderii civile delictuale prevazute la alin. (3) sunt scutite de taxe judiciare de timbru, timbru judiciar, cautiuni si alte taxe.
    Art. 11
    (1) Personalul Garzii Financiare beneficiaza de drepturile salariale prevazute de legea privind salarizarea functionarilor publici si de cele prevazute pentru personalul contractual, dupa caz.
    (2) Comisarilor li se considera vechime in specialitate, economica sau juridica, dupa caz, intreaga perioada in care isi desfasoara activitatea in Garda Financiara.
    Art. 12
    (1) Functionarii Garzii Financiare au obligatia de a nu folosi in scop personal si de a nu divulga informatiile dobandite ca urmare a exercitarii functiei. De asemenea, nu pot divulga aceste informatii, inclusiv dupa incetarea raporturilor de munca, pe o durata de 3 ani, cu exceptia cazurilor impuse de procedurile judiciare ori in cazul schimbului de informatii intre institutiile abilitate ale statului, precum si in cazul comunicarilor facute, in conditiile legii, organismelor straine cu atributii similare.
    (2) Functionarii Garzii Financiare au obligatia pastrarii secretului informatiilor fiscale si bancare prevazute de lege.
    Art. 13
    (1) Personalul Garzii Financiare beneficiaza de stimulente din sumele incasate pentru bugetul de stat, ca urmare a controlului, reprezentand amenzi si sume confiscate, in procent de pana la 15%, sau provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscari, in conditiile prezentei ordonante de urgenta si ale Legii nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Presedintelui si Guvernului Romaniei, precum si a personalului Presedintiei, Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursa si conditiile de repartizare si utilizare a fondului de stimulente se stabilesc prin norme aprobate prin hotarare a Guvernului.
    Art. 14
    In exercitarea atributiilor de serviciu, comisarii Garzii Financiare sunt investiti cu exercitiul autoritatii publice si beneficiaza de protectie, potrivit legii.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 15
    Garda Financiara organizeaza si gestioneaza, in conditiile legii, banca proprie de date privind faptele ce intra in competenta sa de activitate.
    Art. 16
    (1) Pentru indeplinirea atributiilor stabilite prin lege, Garda Financiara are acces la informatiile necesare, in mod operativ si gratuit, de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Oficiul National al Registrului Comertului, Directia Generala a Vamilor, directiile generale ale finantelor publice judetene, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei, Serviciul Pasapoarte din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, precum si de la institutiile financiar-bancare, in conditiile legii.
    (2) Institutiile prevazute la alin. (1) furnizeaza relatiile si informatiile solicitate si elibereaza copii certificate de pe documentele necesare definitivarii controlului, in conditiile legii.
    Art. 17
    Garda Financiara coopereaza cu organele cu atributii similare din alte state, pe baza tratatelor internationale la care Romania este parte sau pe baza de reciprocitate, precum si cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, in cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor incheiate in acest sens.
    Art. 18
    (1) Garda Financiara, infiintata potrivit prezentei ordonante de urgenta, preia de la Ministerul Finantelor Publice, prin transfer in interesul serviciului, personalul aferent activitatii desfasurate de Garda Financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
    (2) Numarul comisarilor, al functionarilor publici si al personalului contractual se stabileste prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control privind aprobarea protocolului de preluare a activitatii Garzii Financiare de catre Autoritatea Nationala de Control.
    Art. 19
    Personalul preluat de Garda Financiara prin transfer in interesul serviciului se va numi pe functii potrivit structurii organizatorice aprobate prin hotarare a Guvernului.
    Art. 20
    Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta in structura bugetului de stat si in bugetele Ministerului Finantelor Publice si al Autoritatii Nationale de Control, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocolului de predare-primire.
    Art. 21
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, sectiunea a 2-a a cap. II si art. 23 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 64 din 27 martie 1991, cu modificarile ulterioare, precum si orice prevederi contrare se abroga.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministru delegat pentru
                         coordonarea autoritatilor de control,
                         Ionel Blanculescu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

                         Ministrul administratiei si internelor,
                         Ioan Rus

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru



COMENTARII la OUG 91/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 91 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 91/2003
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu