E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 10 din 19 aprilie 1997

cu privire la diminuarea blocajului financiar si a pierderilor din economie

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 72 din 22 aprilie 1997


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:

    Art. 1
    (1) Societatile comerciale si regiile autonome au obligatia efectuarii, la scadenta, a tuturor platilor datorate catre orice creditor, inclusiv cele pentru achitarea creantelor bugetare.
    (2) Scadenta platilor se stabileste conform clauzelor inscrise in contractele comerciale, in contractele de credit sau potrivit dispozitiilor cuprinse in legi speciale privind plata obligatiilor bugetare, dupa caz.
    Art. 2
    (1) Intre societatile comerciale, precum si intre acestea si regiile autonome, platile se pot realiza prin utilizarea urmatoarelor instrumente de plata garantate:
    a) cambie si bilet la ordin, avalizate de o societate bancara si acceptate in prealabil de obligatul principal, conform Legii nr. 58/1934 asupra cambiei si biletului la ordin, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1993, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 23 august 1993 si aprobata si modificata prin Legea nr. 83/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 292 din 14 octombrie 1994;
    b) cec, certificat conform Legii nr. 59/1934 asupra cecului, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 11/1993, aprobata si modificata prin Legea nr. 83/1994;
    c) forfetare sau factoring.
    (2) In intelesul prezentei ordonante de urgenta, instrumentele de plata prevazute la alin. (1) lit. c) se definesc astfel:
    a) forfetarea este un contract prin care un vanzator sau prestator de servicii isi vinde creantele pe care le are fata de un cumparator sau beneficiar unei societati bancare sau unei institutii financiare specializate, contra unei taxe de forfetare;
    b) factoring este un contract incheiat intre o parte, denumita aderent, furnizoare de marfuri sau prestatoare de servicii, si o societate bancara sau o institutie financiara specializata, denumita factor, prin care aceasta din urma asigura finantarea, urmarirea creantelor si protectia riscurilor de credit, iar aderentul cedeaza factorului, cu titlu de vanzare sau de gaj, creantele nascute din vanzarea de bunuri sau prestarea de servicii pentru terti.
    Art. 3
    In scopul achitarii obligatiilor de plata, se pot conveni urmatoarele:
    a) compensarea datoriilor nerambursate la scadenta, ale regiilor autonome, precum si ale societatilor comerciale infiintate in conformitate cu prevederile cap. III din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 98 din 8 august 1990, cu modificarile ulterioare, potrivit dispozitiilor art. 1.143 - 1.153 din Codul civil;
    b) conversia datoriilor, nerambursate la scadenta, ale societatilor comerciale prevazute la lit. a), in actiuni sau parti sociale.
    Art. 4
    (1) In cazul societatilor comerciale cu capital de stat, debitoare, conversia datoriilor in actiuni sau parti sociale se face cu aprobarea adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, pe baza mandatului special acordat de Consiliul de administratie al Fondului Proprietatii de Stat, tinand seama si de perspectivele de redresare financiara prin conversie.
    (2) Societatile comerciale cu capital privat isi pot transforma creantele rezultate din contracte de vanzare-cumparare sau de prestari de servicii, dupa caz, in actiuni sau parti sociale ale societatilor comerciale debitoare, in care statul detine actiuni sau parti sociale, in limita unui procent care va fi convenit de comun acord.
    (3) Societatile bancare isi pot transforma drepturile lor de creanta in actiuni sau parti sociale la societatile comerciale prevazute la art. 3 din prezenta ordonanta de urgenta, cu respectarea dispozitiilor art. 28 din Legea nr. 33/1991 privind activitatea bancara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 3 aprilie 1991, si cu luarea in considerare a implicatiilor pe care aceasta operatiune le-ar putea avea asupra situatiei patrimoniale a societatilor bancare in cauza si asupra indicatorilor de prudenta bancara prevazuti de normele in vigoare, emise de catre Banca Nationala a Romaniei.
    (4) Conversia datoriilor nerambursate la scadenta in actiuni sau parti sociale se va face cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) incheierea unei conventii prin care debitorul si creditorul convin conversia datoriilor nerambursate la scadenta;
    b) pe baza conventiei prevazute la lit. a) si cu aprobarea Consiliului de administratie al Fondului Proprietatii de Stat, transferul de actiuni sau de parti sociale de la Fondul Proprietatii de Stat se va face direct catre creditor, in limita valorica a datoriilor ce urmeaza sa fie stinse;
    c) includerea obligatorie a debitorului care realizeaza conversia de datorii nerambursate la scadenta in actiuni sau parti sociale, potrivit prezentei ordonante de urgenta, in categoria societatilor comerciale care se privatizeaza.
    (5) Conversia datoriilor nerambursate la scadenta in actiuni sau parti sociale nu se va face la societatile comerciale aflate in reorganizare sau lichidare judiciara potrivit Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii si lichidarii judiciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 29 iunie 1995, cu modificarile ulterioare, sau la societatile comerciale aflate in lichidare administrativa, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 - 127 din 17 noiembrie 1990, cu modificarile ulterioare. De asemenea, conversia datoriilor nerambursate la scadenta in actiuni sau parti sociale nu se va face la societatile comerciale ale caror actiuni sau parti sociale au fost oferite spre vanzare de catre Fondul Proprietatii de Stat.
    Art. 5
    Veniturile, respectiv cheltuielile rezultate din anularea datoriilor sau din incasarea creantelor, dupa caz, ca urmare a transferului de actiuni sau parti sociale de la Fondul Proprietatii de Stat, conform conventiei, sunt deductibile la calculul profitului impozabil.
    Art. 6
    In scopul achitarii obligatiilor de plata si diminuarii pierderilor din economie, Fondul Proprietatii de Stat va lua, in principal, urmatoarele masuri:
    a) vanzarea activelor societatilor comerciale debitoare, pana la acoperirea datoriilor;
    b) compensarea datoriilor nerambursate la scadenta intre societatile comerciale debitoare sau conversia acestora in actiuni sau parti sociale;
    c) divizarea unei societati comerciale debitoare in mai multe societati comerciale si vanzarea actiunilor emise de acestea;
    d) vanzarea cu plata integrala sau vanzarea in rate a actiunilor sau partilor sociale pe care le gestioneaza la societatile comerciale ale caror datorii nu sunt exigibile sau au fost reesalonate de comun acord cu creditorii;
    e) incheierea operatiunilor si initierea lichidarii administrative, potrivit Legii nr. 31/1990, pe baza hotararii adunarilor generale ale actionarilor sau asociatilor, convocate, in termen de cel mult 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, de catre administratorii societatilor comerciale aflate in imposibilitate de plata.
    Art. 7
    (1) In cazul societatilor comerciale la care se declanseaza procedura de lichidare potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, Fondul Proprietatii de Stat va numi un lichidator, persoana fizica sau persoana juridica, romana sau straina, pe baza contractuala, in conditiile prevazute de Legea nr. 31/1990.
    (2) Prin derogare de la dispozitiile art. 178 alin. 1 lit. c) din Legea nr. 31/1990, lichidatorul va avea dreptul sa vanda, prin licitatie publica, bunurile mobile si imobile ale societatii comerciale, in bloc sau piesa cu piesa, la pretul cel mai bun oferit, in functie de conditiile pietei.
    (3) Pentru acoperirea pasivului exigibil, lichidatorul va efectua plati, din sumele obtinute in urma vanzarii activelor unei societati comerciale, in urmatoarea ordine:
    a) pentru acoperirea cheltuielilor aferente vanzarii sau indeplinirii procedurii de lichidare in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta;
    b) pentru achitarea salariilor restante;
    c) in contul creditorilor care dispun de un gaj sau de o ipoteca asupra bunurilor mobile sau imobile ale societatii comerciale;
    d) in contul creantelor statului, provenite din impozite, taxe si alte obligatii fiscale stabilite conform legii, din contributii la bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si la fondurile speciale;
    e) in contul creantelor rezultand din imprumuturi acordate de catre stat;
    f) in contul creditorilor chirografari;
    g) in contul actionarilor sau asociatilor.
    (4) Creditorii ale caror drepturi au fost prezentate cu intarziere, dar nu mai tarziu de inchiderea lichidarii in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta, vor fi indestulati, conform ordinii stabilite la alineatul precedent, in mod proportional, numai din sumele eventual ramase dupa plata creantelor inregistrate in termen.
    (5) Lichidatorul va prezenta lunar Fondului Proprietatii de Stat un raport scris in legatura cu stadiul vanzarii activelor acelor societati comerciale la care s-a dispus lichidarea potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 8
    Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica in cazul societatilor comerciale pentru care Fondul Proprietatii de Stat a dispus anterior lichidarea administrativa in temeiul Legii nr. 31/1990 si al Legii privatizarii societatilor comerciale nr. 58/1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 169 din 16 august 1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 9
    In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, administratorii societatilor comerciale debitoare vor convoca adunarile generale extraordinare ale actionarilor sau asociatilor, pentru a decide asupra masurilor legale care se impun a fi luate.
    Art. 10
    In aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor, impreuna cu Fondul Proprietatii de Stat si Agentia Nationala pentru Privatizare, va emite norme metodologice, care vor fi supuse aprobarii Guvernului.
    Art. 11
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
    a) Ordonanta Guvernului nr. 13/1995 privind unele masuri de accelerare a procesului de restructurare a regiilor autonome si a societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, de intarire a disciplinei financiare si de imbunatatire a decontarilor in economie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 26 din 3 februarie 1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 119 din 6 decembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 286 din 11 decembrie 1995, cu exceptia art. 16;
    b) art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 31 ianuarie 1996 aprobata si modificata prin Legea nr. 131/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 264 din 28 octombrie 1996;
    c) Legea nr. 76/1992 privind masuri pentru rambursarea creditelor rezultate din actiunea de compensare, regimul platilor agentilor economici, prevenirea incapacitatii de plata si a blocajului financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 28 iulie 1992, cu modificarile ulterioare, si republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 22 iulie 1993.
    Art. 12
    (1) Acordurile de conciliere incheiate de agentii economici cu principalii creditori si societatile bancare finantatoare, precum si inlesnirile la plata a creantelor bugetare acordate de Ministerul Finantelor si/sau Ministerul Muncii si Protectiei Sociale ori consiliile locale, dupa caz, raman in vigoare cu respectarea termenelor de plata si a cuantumului sumelor stabilite la data incheierii acestora.
    (2) Conventiile incheiate de Fondul Proprietatii de Stat si ministere, pentru acordarea de credite fara dobanda din Fondul de redresare financiara la dispozitia Guvernului pentru plata energiei electrice si a gazelor naturale, raman valabile.
    Art. 13
    (1) In vederea diminuarii blocajului financiar, procedurile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta pot fi aplicate, in mod corespunzator, si de societatile comerciale cu capital social privat, in raporturile dintre acestea.
    (2) Prevederile art. 3 lit. b) nu sunt aplicabile in raporturile dintre o regie autonoma, avand calitatea de creditor, si o societate comerciala, avand calitatea de debitor al respectivei regii autonome.

                PRIM-MINISTRU
               VICTOR CIORBEA

                      Contrasemneaza:
                      Ministru de stat,
                      ministrul reformei,
                      Ulm Spineanu

                      p. Ministru de stat,
                      ministrul finantelor,
                      Dan Radu Rusanu,
                      secretar de stat

                      Presedintele Consiliului
                      de administratie al Fondului
                      Proprietatii de Stat,
                      Sorin Dimitriu

                      Guvernatorul Bancii
                      Nationale a Romaniei,
                      Mugur Isarescu

                      Presedintele Agentiei
                      Nationale pentru Privatizare,
                      Valentin Ionescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 10/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 10 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 10/1997
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu