E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 50 1991 modificat si completat de Legea 117 2019
Legea 50 1991 a se vedea Decizia 13 2019
Legea 50 1991 completat de OUG 84 2018
Legea 50 1991 modificat si completat de Legea 273 2017
Legea 50 1991 a se vedea Decizia 25 2017
Legea 50 1991 modificat de Legea 147 2017
Legea 50 1991 modificat de OUG 40 2017
Legea 50 1991 modificat de Legea 86 2017
Legea 50 1991 a se vedea Decizia 27 2017
Legea 50 1991 modificat si completat de OUG 100 2016
Legea 50 1991 modificat de Legea 241 2016
Legea 50 1991 completat de OUG 83 2016
Legea 50 1991 modificat si completat de Legea 197 2016
Legea 50 1991 modificat si completat de Legea 159 2016
Legea 50 1991 modificat si completat de Legea 148 2016
Legea 50 1991 modificat si completat de Legea 53 2016
Legea 50 1991 modificat si completat de OUG 7 2016
Legea 50 1991 completat de OUG 41 2015
Legea 50 1991 modificat de Legea 82 2014
Legea 50 1991 modificat de OUG 22 2014
Legea 50 1991 completat de OUG 22 2014
Legea 50 1991 modificat de Legea 255 2013
Legea 50 1991 completat de Legea 255 2013
Legea 50 1991 modificat de Legea 127 2013
Legea 50 1991 modificat de Legea 81 2013
Legea 50 1991 completat de Legea 81 2013
Legea 50 1991 a se vedea Legea 9 2013
Legea 50 1991 modificat de Legea 187 2012
Legea 50 1991 modificat de Legea 133 2012
Legea 50 1991 completat de Legea 125 2012
Legea 50 1991 modificat de Legea 269 2011
Legea 50 1991 modificat de OUG 85 2011
Legea 50 1991 modificat de OUG 214 2008
Legea 50 1991 completat de OUG 214 2008
Legea 50 1991 modificat de Legea 101 2008
Legea 50 1991 completat de Legea 101 2008
Legea 50 1991 modificat de Legea 117 2007
Legea 50 1991 modificat de Legea 125 1996
Articolul 12 din actul Legea 50 1991 modificat de articolul 73 din actul Legea 114 1996
Articolul 21 din actul Legea 50 1991 abrogat de articolul 73 din actul Legea 114 1996
Articolul 22 din actul Legea 50 1991 abrogat de articolul 73 din actul Legea 114 1996
Articolul 23 din actul Legea 50 1991 abrogat de articolul 73 din actul Legea 114 1996
Articolul 24 din actul Legea 50 1991 abrogat de articolul 73 din actul Legea 114 1996
Articolul 25 din actul Legea 50 1991 abrogat de articolul 73 din actul Legea 114 1996
Articolul 35 din actul Legea 50 1991 modificat de articolul 73 din actul Legea 114 1996
Articolul 7 din actul Legea 50 1991 in legatura cu Ordin 34 1995
Articolul 40 din actul Legea 50 1991 in legatura cu Ordin 34 1995
Legea 50 1991 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 682 1994
Legea 50 1991 in legatura cu articolul 37 din actul Ordonanţa 2 1994
Legea 50 1991 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 4 1994
Articolul 7 din actul Legea 50 1991 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 4 1994
Articolul 27 din actul Legea 50 1991 modificat de articolul 2 din actul Ordonanţa 4 1994
Legea 50 1991 in legatura cu Ordin 91 1991
Legea 50 1991 republicat de Legea 50 1991
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 50 din 29 iulie 1991

privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 163 din  7 august 1991


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Autorizarea executarii sau desfiintarii constructiilor

    Art. 1
    Constructiile civile, industriale, agricole sau de orice alta natura se pot realiza numai cu respectarea autorizatiei de construire, eliberata in conditiile prezentei legi, si a reglementarilor privind proiectarea si executarea constructiilor.
    Art. 2
    Autorizatia de construire constituie actul de autoritate al administratiei locale pe baza caruia se asigura aplicarea masurilor prevazute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea si functionarea constructiilor.
    Autorizatia de construire se elibereaza in temeiul si cu respectarea documentatiilor de urbanism si amenajare a teritoriului, aprobate potrivit anexei, care face parte integranta din prezenta lege.
    Art. 3
    Autorizatia de construire se elibereaza pentru:
    a) lucrari de construire, reconstruire, modificare, extindere sau reparare a cladirilor de orice fel;
    b) lucrari de construire, reparare, protejare, restaurare, conservare, precum si orice alte lucrari, indiferent de valoarea lor, ce urmeaza a fi efectuate la constructii reprezentind monumente si ansambluri istorice, arheologice, de arhitectura, arta sau cultura, inclusiv cele din zonele lor de protectie;
    c) lucrari de construire, reconstruire, modificare, extindere sau reparare privind cai de comunicatie, dotari tehnico-edilitare subterane si aeriene, imprejmuiri si mobilier urban, amenajari de spatii verzi, parcuri, piete si celelalte lucrari de amenajare a spatiilor publice;
    d) foraje si excavari necesare studiilor geotehnice si ridicarilor topografice, exploatari de cariere, balastiere, sonde de gaze si petrol, precum si alte exploatari;
    e) constructii provizorii de santier necesare executiei lucrarilor de baza, daca nu au fost autorizate o data cu acestea;
    f) organizarea de tabere de corturi, casute sau de rulote;
    g) lucrari cu caracter provizoriu: chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere situate pe caile si in spatiile publice, corpuri si panouri de afisaj, firme si reclame.
    Art. 4
    Autorizatia de construire se elibereaza de prefecturi sau primarii, dupa cum urmeaza:
    a) prefecturile, cu avizul primariilor, pentru investitiile care se aproba de Guvern; pentru lucrarile publice, lacasurile de cult, constructiile pentru industrie, comert, prestari de servicii, social-culturale si speciale, care se executa in sate; precum constructiile si lucrarile de orice fel care se executa in afara localitatilor, cu exceptia celor de la lit. d);
    b) primariile municipiilor sau oraselor, pentru constructiile si lucrarile de orice fel din localitati, cu exceptia investitiilor care se aproba de Guvern;
    c) Primaria municipiului Bucuresti, pentru constructiile si lucrarile prevazute la lit. a) si b) si primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, pentru constructiile de locuinte si anexele gospodaresti ale acestora;
    d) primariile comunelor, pentru constructiile de locuinte si anexele gospodaresti ale acestora, din satele componente, precum si pentru anexele exploatarilor agricole situate in extravilan. Se excepteaza de la autorizare anexele cu caracter temporar ale exploatarilor agricole situate in extravilan.
    Art. 5
    Cererea de eliberare a autorizatiei de construire va fi insotita de certificatul de urbanism, emis de organele prevazute la art. 4.
    Certificatul de urbanism trebuie sa cuprinda elemente privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor.
    Art. 6
    Autorizatia de construire se emite in cel mult 30 de zile de la inregistrarea cererii, la care se anexeaza obligatoriu planul de amplasare a constructiei, planuri din care sa rezulte destinatia, alcatuirea constructiva, functionala si infatisarea constructiei, intocmite la o scara convenabila de catre un proiectant autorizat, precum si dovada titlului solicitantului asupra terenului.
    Documentatia trebuie sa contina si avizele legale necesare, prezentate prin grija solicitantului.
    In situatia depunerii unei documentatii incomplete, aceasta se restituie solicitantului in termen de 10 zile de la data inregistrarii.
    Art. 7
    Pentru autorizarea constructiilor in zonele asupra carora s-a instituit, potrivit legii, un anumit regim de protectie prevazut in documentatiile de urbanism aprobate, se va proceda dupa cum urmeaza:
    a) in rezervatiile istorice si de arhitectura, stabilite potrivit legii, sau in cazul lucrarilor care modifica monumentele de orice natura, solicitantul va obtine avizul Comisiei nationale pentru protectia monumentelor, ansamblurilor si siturilor istorice sau al Departamentului pentru urbanism si amenajarea teritoriului, in zonele de protectie ale acestora;
    b) in parcurile nationale si rezervatiile naturale solicitantul va obtine avizul Ministerului Mediului;
    c) in zonele unde s-a instituit alt tip de restrictie, solicitantul va obtine avizul organismelor competente.
    Art. 8
    Se pot executa fara autorizatie de construire urmatoarele lucrari:
    a) reparatii la acoperisuri, invelitori sau terase, cind nu se schimba forma acestora si materialele din care sint executate;
    b) reparatii si inlocuiri de timplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si timplariei;
    c) reparatii si inlocuiri de sobe de incalzit;
    d) zugraveli si vopsitorii interioare;
    e) zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor situate pe arterele principale de circulatie;
    f) reparatii la instalatiile si echiparea tehnico-sanitara a cladirilor, fara implicatii asupra structurii de rezistenta sau a aspectului arhitectural al acestora.
    Art. 9
    Desfiintarea constructiilor si amenajarilor prevazute la art. 3 se face pe baza autorizatiei de desfiintare obtinuta in prealabil, eliberata de primarii sau prefecturi, dupa caz.

    CAP. 2
    Concesionarea terenurilor pentru constructii

    Art. 10
    Terenurile apartinind domeniului privat al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale, destinate executarii de constructii, pot fi concesionate prin licitatie publica in conditiile respectarii documentatiilor de urbanism si amenajare a teritoriului, aprobate potrivit prezentei legi, si realizarii de catre concesionar a constructiei.
    Concesionarea se face pe baza de oferte prezentate de catre solicitanti, cu respectarea prevederilor legale si a dispozitiilor prezentului capitol, urmarindu-se valorificarea superioara a potentialului terenului, pe baza conceptiei urbanistice.
    Art. 11
    Pina la reglementarea prin lege a situatiei juridice, nu pot face obiectul concesiunii terenurile libere de constructii aflate in administrarea primariilor si care pot fi revendicate de fostii proprietari.
    Art. 12
    Prin exceptie de la prevederile art. 10, terenurile destinate executarii de constructii se pot concesiona fara licitatie publica, in urmatoarele cazuri:
    a) pentru construirea de locuinte, celor deveniti invalizi de gradul I si II si familiilor celor decedati ca urmare a participarii la victoria Revolutiei din decembrie 1989, precum si familiilor ale caror gospodarii proprietate personala au fost demolate fara forme legale de expropriere, cu reducerea taxei de concesiune, stabilita pina la 95 la suta;
    b) pentru realizarea de obiective de utilitate publica cu caracter social, fara scop lucrativ, altele decit cele ce se realizeaza de catre colectivitatile locale pe terenurile acestora cu plata taxei de concesiune, stabilita potrivit legii.
    Concesionarea terenurilor pentru situatiile prevazute la lit. a) se face de catre primarii numai familiilor care nu au in proprietate o locuinta, intr-o ordine de prioritate stabilita incepind cu venitul mediu cel mai mic pe membru de familie.
    Art. 13
    Terenurile prevazute la art. 10, ce fac obiectul licitatiei, se aduc la cunostinta publica de catre primariile in a caror unitate administrativ-teritoriala sint situate, printr-o publicatie afisata la sediul acestora si tiparita in cel putin doua ziare de larga circulatie, cu minimum 20 de zile inainte de data licitatiei.
    Publicatiile privind licitatia vor cuprinde data si locul desfasurarii acesteia, suprafata si destinatia terenului, stabilite prin planul de urbanism sau prin concurs, desfasurat potrivit legii, si taxa anuala minimala de concesionare.
    Oferta solicitantilor va fi insotita de un studiu de oportunitate sau de fezabilitate, dupa caz, cuprinzind in mod obligatoriu elementele tehnice necesare pentru caracterizarea functionalitatii si capacitatii constructiei, a gradului de ocupare a terenului, precum si a celorlalte elemente cuprinse in certificatul de urbanism. Nu vor fi acceptate decit ofertele care corespund documentatiei de urbanism si amenajare a teritoriului, aprobata potrivit legii.
    Licitatia se efectueaza, in conditiile legii, de comisiile instituite in acest scop de catre prefecturi sau Primaria municipiului Bucuresti. Comisiile functioneaza la sediul primariilor in a caror unitate administrativ-teritoriala sint situate terenurile.
    Art. 14
    Limita minima a pretului concesiunii se stabileste, dupa caz, prin decizia prefecturii sau a primariei, astfel incit sa asigure recuperarea in 25 de ani a pretului de vinzare al terenului, in conditii de piata, la care se adauga costul lucrarilor de infrastructura aferente.
    Art. 15
    Terenurile prevazute la art. 10, ce se concesioneaza pentru realizarea de locuinte si spatii construite asociate acestora, vor avea urmatoarele suprafete:
    a) in localitati urbane:
    - pina la 300 mp pentru un apartament intr-o cladire cu parter sau parter si etaj;
    - pina la 200 mp pentru un apartament intr-o cladire cu parter si etaj cu 2 apartamente;
    - pina la 150 mp pentru un apartament, in cazul cladirilor cu parter si mai multe etaje, avind cel mult 6 apartamente;
    - pentru cladirile cu mai mult de 6 apartamente, suprafata de teren va fi stabilita potrivit planurilor urbanistice de detaliu;
    b) in localitati rurale, inclusiv in cele 23 de localitati declarate orase potrivit Legii nr. 2/1989 si mentinute prin Decretul-lege nr. 38/1990, pina la 1.000 mp pentru o locuinta.
    Art. 16
    Pentru realizarea unei case de vacanta se poate concesiona un teren in suprafata de pina la 250 mp.
    Art. 17
    Impotriva licitatiei, pina la momentul adjudecarii, se va putea face contestatie, de catre orice persoana interesata, la judecatoria in a carei raza teritoriala are loc licitatia. Contestatia suspenda desfasurarea licitatiei pina la solutionarea sa definitiva.
    Art. 18
    Pe baza procesului-verbal de adjudecare a licitatiei sau a deciziei primariei, pentru situatiile prevazute la art. 12, se va incheia actul de concesiune, care se va inregistra de catre concesionar in evidentele de publicitate imobiliara, in termen de 10 zile de la data adjudecarii sau emiterii deciziei.
    Art. 19
    Concesionarea terenurilor prevazute la art. 10-16 se face in conformitate cu prevederile legii, durata acesteia fiind stabilita de catre primarii, in functie de prevederile documentatiilor de urbanism si amenajare a teritoriului si de natura constructiei; pentru constructiile de locuinte concesionarea se face pe durata existentei constructiilor.
    Art. 20
    Intravilanul localitatilor se stabileste prin documentatiile de urbanism si amenajare a teritoriului, aprobate potrivit prezentei legi.
    Terenurile destinate pentru constructii evidentiate in intravilan se scot din circuitul agricol, temporar sau definitiv, prin autorizatia de construire.
    Suprafetele de teren scoase din circuitul agricol se comunica de catre prefecturi sau primarii, in termen de 10 zile de la eliberarea autorizatiilor, la oficiile teritoriale de cadastru.

    CAP. 3
    Sprijinul financiar acordat pentru realizarea locuintelor sau a caselor de vacanta

    Art. 21
    Pentru realizarea de locuinte sau case de vacanta, bancile cu capital de stat si Casa de Economii si Consemnatiuni vor acorda, cu prioritate, persoanelor fizice, credite in conditiile convenite prin contract.
    Art. 22
    Persoanele salariate, taranii si pensionarii care impreuna cu membrii familiei nu au in proprietate o locuinta si o casa de vacanta beneficiaza, in cazul in care au contractat credite pentru construirea unei locuinte sau a unei case de vacanta, de o subventie de la bugetul statului echivalenta cu dobinda pentru creditul primit; subventia se plateste direct bancii.
    Art. 23
    Pentru realizarea locuintelor proprietate personala se acorda, o singura data, o subventie de la bugetul statului de 30 la suta din valoarea constructiei autorizate si nu mai putin de 50.000 lei, urmatoarele categorii:
    a) tinerilor casatoriti care au fiecare virsta de pina la 30 ani;
    b) invalizilor de gradul I si II;
    c) handicapatilor;
    d) ranitilor, familiilor si parintilor celor decedati ca urmare a participarii la victoria Revolutiei din decembrie 1989;
    e) persoanelor si familiilor care isi schimba domiciliul din orase la sate si lucreaza in agricultura sau silvicultura; de aceeasi prevedere beneficiaza si personalul calificat din invatamint si sanatate care are sau isi schimba domiciliul la sate;
    f) persoanelor si familiilor care isi schimba domiciliul dintr-un sat in alt sat pentru a lucra pamintul cu care au fost improprietarite conform Legii fondului funciar.
    Persoanele si familiile care, avind ca principala sursa de existenta munca in agricultura, isi schimba domiciliul in conditiile lit. e) si f), beneficiaza de subventia prevazuta la alin. 1, atit pentru locuinta propriu-zisa, cit si pentru anexele gospodaresti destinate pastrarii produselor agricole si cresterii animalelor.
    Subventia se acorda numai persoanelor care nu au in proprietate personala o locuinta, iar verificarea folosirii ei se face de catre unitatea finantatoare.
    Art. 24
    In sensul art. 22 si 23, prin familie se intelege sot si sotie, cu sau fara copii in intretinere.
    Art. 25
    In cazul instrainarii prin acte intre vii, in decurs de 10 ani, a locuintelor pentru realizarea carora s-au acordat subventii potrivit art. 22 si 23, sumele obtinute ca subventii se restituie anterior perfectarii actelor de instrainare. In cazurile in care dobinditorii indeplinesc conditiile prevazute la art. 22 si 23, subventiile se transfera acestora.

    CAP. 4
    Raspunderi si sanctiuni

    Art. 26
    Constituie contraventii la regimul de autorizare a constructiilor, prevazut prin prezenta lege, urmatoarele fapte, daca nu au fost savirsite in astfel de conditii incit, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
    a) realizarea de catre executant, cu incalcarea autorizatiei sau a documentatiei de executie care a stat la baza eliberarii acesteia, a lucrarilor de construire, reconstruire, transformare, extindere sau reparare prevazute la art. 3;
    b) mentinerea, dupa expirarea termenului din autorizatie, sau adaptarea in alte scopuri, fara autorizatie, a lucrarilor cu caracter provizoriu, precum si mentinerea constructiilor provizorii de santier dupa terminarea lucrarilor de baza;
    c) executarea, fara autorizatie, a lucrarilor prevazute la lit. a);
    d) executarea, cu incalcarea autorizatiei sau a documentatiei care a stat la baza eliberarii acesteia, a lucrarilor de construire, reconstruire, extindere, transformare, restaurare, modificare a fatadelor constructiilor, precum si a unor constructii provizorii de santier in afara incintei acestuia;
    e) executarea, fara autorizatie, a lucrarilor prevazute la lit. d);
    f) desfiintarea, partiala sau totala, fara autorizatie sau cu incalcarea acesteia, a constructiilor si instalatiilor, precum si a oricaror alte obiective;
    g) eliberarea de autorizatie de construire in baza unor documentatii incomplete sau care nu sint in concordanta cu certificatul de urbanism eliberat, ori in baza altor acte decit cele stabilite;
    h) neorganizarea si neexercitarea controlului, conform legii, de catre personalul prefecturilor si primariilor cu atributii in domeniul urbanismului si amenajarii teritoriului.
    Contraventiile prevazute la lit. a) si b) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei, cele de la lit. c) si d), cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei, iar cele de la lit. e) si h), cu amenda de la 30.000 lei la 40.000 lei.
    Art. 27
    Contraventiile prevazute la art. 26 se constata de organele de control ale prefecturilor si primariilor pentru faptele savirsite in cadrul unitatilor lor administrativ-teritoriale.
    Procesele-verbale de constatare a contraventiilor incheiate de personalul de control se inainteaza, in vederea aplicarii sanctiunii, sefului directiei care coordoneaza activitatea de urbanism si amenajare a teritoriului sau, dupa caz, prefectului sau subprefectului, primarului sau viceprimarului unitatii administrativ-teritoriale unde s-a savirsit contraventia.
    Contraventiile si amenzile prevazute la art. 26 pot fi constatate si, respectiv, aplicate si de catre personalul din Departamentul pentru urbanism si amenajarea teritoriului, imputernicit de conducerea acestuia, pe intreg teritoriul tarii.
    Art. 28
    O data cu aplicarea amenzii pentru contraventiile constatate potrivit art. 27 se dispune oprirea executarii lucrarilor sau desfiintarea constructiilor nelegal realizate, pentru incadrarea in prevederile autorizatiei sau readucerea terenurilor la starea initiala, dupa caz.
    Art. 29
    Dreptul de a constata contraventiile si de a aplica amenzile prevazute la art. 26 se prescrie in termen de 2 ani de la data savirsirii faptei.
    Art. 30
    In cazul in care persoanele sanctionate contraventional nu s-au conformat in termen dispozitiilor din procesul-verbal de contraventie, primariile vor sesiza instantele judecatoresti pentru a dispune, dupa caz:
    a) desfiintarea constructiilor, cind acestea au fost executate fara autorizatie sau cu nerespectarea prevederilor acesteia;
    b) readucerea in stare initiala a constructiilor la care s-au executat lucrari fara autorizatie sau cu nerespectarea prevederilor acesteia, precum si a terenului ocupat de constructii.
    In cazul admiterii cererii, instanta va stabili termenele limita de executare a masurilor de la lit. a) si b).
    Persoanele care au beneficiat de subventie pentru construirea unei locuinte sau a unei case de vacanta, potrivit art. 22 si art. 23, si pentru care s-a dispus masura prevazuta la lit. a) vor restitui subventiile primite, cu plata dobinzilor legale pentru perioada in care le-au folosit.
    Art. 31
    In cazul nerespectarii termenelor limita stabilite, masurile dispuse de instanta, in conformitate cu art. 30, se vor aduce la indeplinire prin grija primariei, cu sprijinul organelor de politie, cheltuielile urmind a fi suportate de catre persoanele vinovate.
    Art. 32
    In masura in care prezenta lege nu dispune altfel, se aplica prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 33
    Persoanele fizice si juridice care beneficiaza de teren in conditiile prezentei legi sint obligate sa solicite emiterea autorizatiei de construire si sa inceapa constructia in termen de cel mult 1 an de la data obtinerii actului de concesionare a terenului.
    In caz de incalcare a obligatiei prevazute la alin. 1, concesionarea isi pierde valabilitatea.
    Art. 34
    Persoanele fizice si juridice, care realizeaza constructii in conditiile prezentei legi, au obligatia de a executa integral constructiile la termenul prevazut in autorizatie.
    Constructiile se considera terminate daca s-au realizat toate elementele prevazute in autorizatia de construire.
    In cazul cind constructia nu a fost executata integral la termenul stabilit, autorizatia se poate prelungi o singura data, cu cel mult 1 an, de catre organul care a emis-o.
    Art. 35
    Toate constructiile proprietate particulara realizate in conditiile prezentei legi se declara, in vederea impunerii, la organele financiare teritoriale sau la unitatile subordonate acestora, dupa terminarea lor completa si nu mai tirziu de 15 zile de la data expirarii termenului prevazut in autorizatia de construire.
    Cetatenii care nu detin in proprietate o alta locuinta sau o casa de vacanta beneficiaza de scutire de impozit pe cladiri, pe timp de 10 ani pentru locuinta proprietate particulara construita in conditiile prezentei legi si de 5 ani pentru casa de vacanta construita in aceleasi conditii.
    Art. 36
    In cazul cind intr-o cladire se realizeaza mai multe apartamente si suprafete locative cu alta destinatie, proprietarii acestora dobindesc si o cota-parte de proprietate asupra tuturor partilor de constructie si instalatii, precum si asupra tuturor dotarilor care, prin natura lor, nu se pot folosi decit in comun, indiferent de tronsonul, scara sau etajul la care este situata proprietatea lor.
    O data cu dreptul de proprietate asupra constructiilor, in situatia celor realizate in cladiri cu mai multe apartamente, proprietarul dobindeste si o cota-parte din dreptul de concesiune asupra terenului apartinind domeniului privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale.
    Cotele-parti prevazute la alineatele precedente se determina proportional cu suprafata construita a locuintelor, a caselor de vacanta ori a suprafetelor cu alta destinatie din cladire, dupa caz.
    Art. 37
    Dreptul de concesiune asupra terenului se transmite in caz de succesiune sau de instrainare a constructiei pentru realizarea careia el a fost constituit.
    Art. 38
    Autorizarea constructiilor cu caracter militar se face in conditiile stabilite de Ministerul Apararii Nationale si Departamentul pentru urbanism si amenajarea teritoriului din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
    Art. 39
    Guvernul Romaniei va reorganiza structurile organizatorice ale prefecturilor si primariilor pentru cuprinderea atributiilor ce le revin in aplicarea prezentei legi.
    Art. 40
    Formularele, procedura de autorizare si continutul documentatiilor prevazute la art. 2 alin. 2 si art. 6 alin. 1 se vor stabili de Departamentul pentru urbanism si amenajarea teritoriului, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 41
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, Legea nr. 4/1973 privind dezvoltarea constructiei de locuinte si vinzarea de locuinte din fondul de stat catre populatie, publicata in Buletinul Oficial nr. 46 din 31 martie 1973, Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 880 din 16 iulie 1973 pentru stabilirea masurilor de executare a dispozitiilor Legii nr. 4/1973 privind dezvoltarea constructiei de locuinte, vinzarea de locuinte din fondul de stat catre populatie si construirea de case de odihna proprietate personala, publicata in Buletinul Oficial nr. 108 din 20 iulie 1973, Decretul nr. 144/1958 privind reglementarea eliberarii autorizatiilor de construire, reparare si desfiintare a constructiilor, precum si a celor referitoare la instrainarile si impartelile terenurilor cu sau fara constructii, publicat in Buletinul Oficial nr. 15 din 29 martie 1958, Decretul nr. 545/1958 privind reglementarea amplasarii constructiilor, precum si a trecerii in proprietatea statului a terenurilor si constructiilor necesare efectuarii unor lucrari sau unor actiuni de interes de stat, publicat in Buletinul Oficial nr. 41 din 30 decembrie 1958, Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 2490/1969 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind amplasarea si autorizarea construirii, repararii si desfiintarii constructiilor si a altor lucrari, publicata in Buletinul Oficial nr. 158 din 31 decembrie 1969, precum si orice alte dispozitii contrare prezentei legi se abroga.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 iulie 1991.

                    PRESEDINTELE SENATUI
                academician ALEXANDRU BIRLADEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Adunarea Deputatilor in sedinta din 26 iulie 1991.

                PRESEDINTELE ADUNARII DEPUTATILOR
                            MARTIAN DAN

    In temeiul art. 82 lit. m) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului si a Presedintelui Romaniei,
    promulgam Legea privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor si dispunem publicarea sa in Monitorul Oficial al Romaniei.

                      PRESEDINTELE ROMANIEI
                           ION ILIESCU

    ANEXA 1

                      AVIZAREA SI APROBAREA
documentatiilor de urbanism si amenajare a teritoriului
-----------------------------------------------------------------------------
Nr.   Categorii de          Avizeaza                        Aproba
crt.  documentatii
-----------------------------------------------------------------------------
 0          1                   2                             3
-----------------------------------------------------------------------------
A. Plan de amenajare a teritoriului

1. National         Guvernul                            Parlamentul

2. Zonal            Departamentul pentru urbanism si    Prefecturile
                    amenajarea teritoriului             interesate sau
                    Organismele centrale interesate     Primaria municipiului
                                                        Bucuresti

3. Judetean sau al  Departamentul pentru urbanism si    Prefecturile sau
   municipiului     amenajarea teritoriului             Primaria
   Bucuresti        Organismele centrale interesate     municipiului
                                                        Bucuresti

4. Interorasenesc   Departamentul pentru urbanism si    Primariile
   sau intercomunal amenajarea teritoriului             orasenesti
                    Organismele teritoriale interesate  sau comunale
                                                        interesate

5. Municipal        Departamentul pentru urbanism si    Primariile
                    amenajarea teritoriului             municipale
                    Organismele teritoriale interesate

6. Orasenesc        Organismele teritoriale interesate  Primariile
                                                        orasenesti

7. Comunal          Organismele teritoriale interesate  Primariile
                                                        comunale

   B. Plan urbanistic general

1. Municipiul       Departamentul pentru urbanism si    Primaria
   Bucuresti        amenajarea teritoriului             municipiului
                    Organismele centrale interesate     Bucuresti

2. Municipiu        Departamentul pentru urbanism si    Primariile
                    amenajarea teritoriului             municipale
                    Organismele teritoriale interesate

3. Oras             Organismele teritoriale interesate  Primariile
                                                        orasenesti

4. Statiune         Departamentul pentru urbanism si    Prefecturile
   balneara,        amenajarea teritoriului
   climaterica,     Ministerul Comertului si Turismului
   turistica        Ministerul Sanatatii
                    Organismele teritoriale interesate

5. Sat              Organismele teritoriale interesate  Primariile comunale

   C. Plan urbanistic zonal

1. Zona centrala a  Departamentul pentru urbanism si    Primaria
   municipiului     amenajarea teritoriului             municipiului
   Bucuresti        Organismele centrale interesate     Bucuresti

2. Zona centrala a  Departamentul pentru urbanism si    Primariile
   municipiului     amenajarea teritoriului             municipale
                    Organismele teritoriale interesate

3. Zona centrala a  Organismele teritoriale interesate  Primariile
   orasului                                             orasenesti
4. Zona centrala a  Organismele teritoriale interesate  Primariile comunale
   satului
5. Alte zone        Organismele teritoriale interesate  Primariile locale
   functionale
   din localitati
6. Zone protejate   Departamentul pentru urbanism si    Prefecturile si
                    amenajarea teritoriului             Primaria
                    Organismele centrale si             municipiului
                    teritoriale interesate              Bucuresti

7. Asezare de       Departamentul pentru  urbanism si   Prefecturile sau
   vacanta          amenajarea teritoriului             Primaria
                    Organismele centrale si             municipiului
                    teritoriale interesate              Bucuresti

  D. Plan urbanistic de detaliu

1. Investitii din  Departamentul pentru urbanism si     Prefecturile
   competenta de   amenajarea teritoriului
   aprobare a      Organismele centrale si
   Guvernului, a   teritoriale interesate
   altor organe
   ale
   administratiei
   centrale de
   stat si cele
   care se
   amplaseaza in
   zone protejate
2. Investitii din   Organismele teritoriale interesate     Primariile locale
   competenta de
   aprobare a
   organelor
   locale

   E. Regulamente de urbanism

1. Regulament       Organismele centrale interesate        Guvernul
   general de
   urbanism
2. Regulament       Departamentul pentru urbanism si       Primariile locale
   local de         amenajarea teritoriului
   urbanism
                                                                            


SmartCity5

COMENTARII la Legea 50/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 50 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 37 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 17 2019
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Ordin 5049 2019
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Hi everyone. My name is Wanetta Zabrina Yedda i am from Brașov i saw people testified about this company called Patricia Kingsman loan company and it is a good thing i was also a victim of scam 3 times until i found this company called Patricia Kingsman loan company God bear me witness this company is real and legit i am a single mother of 3 kids and i work in 2 places to earn more money for me and my kids this company helped me after in explained to them the company told me not to worry that i was going to receive my loan safely i was afraid cause i was cheated before i thought the same thing was also going to happen to me but i said to my self God knows best. The company told me it was 8 hours to receive loan and i thought about it 8 hours to quick i said okay the loan amount i was looking for was 350,000.00 Euro and after i did all the company asked me to do and i sent my required information i received my loan in 8 hours time as stated. When i received my loan i said to my self God is the one who made me found this company and i have already introduced this company to 1 of my friend who also needs help so anyone here or anywhere you see this post if you need a real loan this is the only company that can help without any doubt of fail i am happy everyday because of this company and God i pray God make Mrs Patricia Kingsman last in this world so she can continue to help people in need. I contacted this company via mail which is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Thanks to anyone who reads my message and post.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Salut tuturor sau oricui mă numesc Vlad Toma. Sunt din București România am auzit despre această companie numită Patricia Kingsman că ajută oameni cu împrumuturi din întreaga lume. Am fost căutat cândva un împrumut online și am fost înșelat de 2 companii care a fost fals și după acel moment nu am crezut niciodată că o companie de împrumut bună ar putea veni de pe internet, am crezut că toate sunt o fraudă până când am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman am găsit oameni care au depus mărturie despre această companie și am fost surprins de ce am făcut nu găsiți această companie la timp. Nu am crezut niciodată ce au spus oamenii despre companie până când nu am depus cererea și i-am încercat suma pe care o căutam era mare și era pentru o proprietate imobiliară suma împrumutului a fost de 10,5 milioane de euro și așa am aplicat și doamna Patricia Kingsman a vorbit pentru mine, dar având în vedere că împrumutul meu a fost mare, a fost nevoie de doar 15 ore pentru a primi creditul meu, mi-au spus că serviciul de împrumut este de 8 ore pentru a primi împrumut. Singurul lucru pe care mi-a spus să-l fac a fost să depun taxa de transfer bancar pe care banca urma să o folosească pentru a-mi transfera împrumutul în contul meu bancar atunci când mi-a spus că odată mi-a fost teamă că este o înșelătorie, dar am spus să mă dau o încercare am depus taxa de transfer, care a fost declarată și asta a fost depus în total în mai puțin de 15 ore am primit un mesaj de la banca mea că suma de bani care a fost de 10,5 milioane de euro a fost creditată în contul meu bancar și totul despre banii detaliile și de la cine a venit au fost, iată, a fost Patricia Kingsman care m-a ajutat când am văzut-o prima dată, am fost surprinsă, nu am crezut niciodată ochii, dar era adevărat. Așa că mi-am spus mie, de la alți oameni că compania a ajutat să depună mărturie despre faptele bune, mă las să fac din cauza mea că nu este ușor să văd o companie de împrumut legitim online în zilele noastre, astfel încât oricine de oriunde are nevoie de un împrumut online fără să fie înșelat să solicite de la această companie pentru că numai asta te pot ajuta, am confirmat-o și este adevărat că sunt atât de fericit și știu că această companie va face și mai mulți oameni mai fericiți decât mine. Puteți contacta această companie prin e-mail sau Whatsapp, dar am folosit Whatsapp pentru că a fost mai rapid adresa de mail a companiei este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar Whatsapp este +1 (575) 655-0066. Mulțumesc tuturor salutărilor lui Vlad Toma din București România.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Mulțumesc lui Patricia Kingsman că m-a ajutat cu împrumutul meu, după ce au fost escrocați de 6 ori de oameni falsi care clamează să fie creditori de împrumuturi. Numele meu este Viorica Waleis Viviana, sunt din România și locuiesc în orașul Constanța. În urmă cu o lună am căutat un împrumut online și am văzut diferite credite pe internet și cu câteva mărturii false și am aplicat de la ele și tot ce am primit a fost escroci am aplicat mai mult de 6 companii și am fost înșelat până la capăt. Așa că am renunțat la speranță până când am decis să verific din nou dacă voi găsi ajutor în timp ce căutam și m-am stabilit să caut o companie de împrumuturi legitime. Am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman. Am văzut o mulțime de mărturii despre care oamenii comentează. ea, dar pentru că am fost înșelată în mai multe rânduri, am crezut că este o înșelătorie, dar am făcut ceea ce mi s-a cerut să fac și am așteptat împrumutul meu, iar doamna Patricia Kingsman mi-a spus în mai puțin de 8 ore când sunteți cu împrumutul meu în siguranță, nu am crezut pentru că am crezut că este și o înșelătorie, așa că în acea zi era ora nopții în România și m-am culcat dimineața din cuib în timp ce m-am trezit am primit o alertă de la banca mea că există bani pe contul meu și imediat am sunat la banca pentru a confirma iar directorul bancar mi-a spus să vin imediat la bancă și m-am dus imediat banca s-a deschis în timp ce managerul bancar mi-a verificat contul, am văzut o sumă de 135.000,00 Euro și i-am explicat managerului meu că am solicitat un împrumut online și banca managerul a fost șocat dacă există st sunt o companie de împrumut real și legitim online, sunt atât de fericită, mulțumesc lui Patricia Kingsman, am decis să scriu pe internet pentru că am văzut alte persoane care o fac și mărturisesc despre această companie, de aceea postez acest mesaj online tuturor celor care au nevoie de împrumut, chiar dacă ați fost înșelat înainte de a aplica de la această companie și fiți sigur că această companie nu vă va da jos. Salutări pentru oricine care îmi citește mesajul și puteți contacta această companie prin e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com, de asemenea, folosesc Whatsapp, numărul care este +1 (575) 655-0066. Din nou, mulțumesc tuturor celor care îmi citesc mesajul și vă rog să fiți fericiți, deoarece sunt astăzi cu această companie, deoarece aduc mai mulți oameni în această companie pentru a vă ajuta.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Cu respect tuturor, numele meu este Kojonka Moe și sunt din România am auzit despre oameni care mărturisesc despre această companie numită Patricia Kingsman și aceasta este prima dată când solicit un împrumut online, mi-a fost teamă să solicit un împrumut online din cauza escrocheriei pe care o văd pe internet, dar după ce am citit atât de multe mărturii despre această companie, am decis să încerc și să solicit un împrumut de la această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman, aveam nevoie de bani și aveam nevoie de un împrumut de 5.000,00 Euro. Așa că am aplicat și mi s-a spus ce să fac mi-a fost teamă, dar am oferit companiei o șansă să mă ajute și m-au asigurat că în mai puțin de 8 ore îmi voi primi împrumutul în cont. Nu am crezut niciodată, dar așteptam în mai puțin de 8 ore când am primit un apel de la banca mea că o sumă de 5.000,00 Euro era în contul meu și imediat banca m-a sunat am contactat compania și le-am anunțat că am primit împrumutul meu iar astăzi sunt fericit. Așadar, dacă ați dat mesajul meu și l-ați citit și aveți nevoie de un împrumut legitim să aplicați de la această companie și să fiți siguri că veți fi mulțumiți de această companie, cred că această companie este trimisă de Dumnezeu și vă rog să dureze și să continue să ajute oamenii . Contactati aceasta companie prin adresa de mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Bună ziua tuturor Numele meu este Abiezer Petit Homme Sunt din România Vreau să folosesc acest mic timp trebuie să citesc pe internet că dacă ai nevoie de un împrumut real și legitim Patricia Kingsman este compania potrivită pentru a aplica de la am fost înșelat de 2 companii pe care le-am aplicat pentru un împrumut de la și Patricia Kingsman a fost a treia companie din care am solicitat de la am primit împrumutul meu de la compania de împrumuturi Patricia Kingsman în mai puțin de 8 ore, în timp ce compania mi-a spus, așa că oricine are nevoie de un împrumut online, fără a fi înșelat, să solicite de la Patricia Kingsman fiți sigur că veți fi mulțumit de această companie. Puteți contacta această companie doar prin e-mail sau prin adresa de mail whatsapp este patriciakingsman.loans2016@gmail.com Whatsapp +1 (575) 655-0066. Salutări oricui citește acest mesaj în toată lumea.
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 50/1991
Legea 117 2019
Decizia 13 2019
OUG 84 2018
Legea 273 2017
Decizia 25 2017
Legea 147 2017
OUG 40 2017
Legea 86 2017
Decizia 27 2017
OUG 100 2016
Legea 241 2016
OUG 83 2016
Legea 197 2016
Legea 159 2016
Legea 148 2016
Legea 53 2016
OUG 7 2016
OUG 41 2015
Legea 82 2014
OUG 22 2014
Legea 255 2013
Legea 127 2013
Legea 81 2013
Legea 9 2013
Legea 187 2012
Legea 133 2012
Legea 125 2012
Legea 269 2011
pentru modificarea alin. (9) al art. 7 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
OUG 85 2011
pentru modificarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
OUG 214 2008
pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
Legea 101 2008
pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
Legea 117 2007
pentru modificarea art. 11 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
Legea 125 1996
pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor
Legea 114 1996
Legea locuintei
Ordin 34 1995
pentru aprobarea Precizarilor privind avizarea documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului, precum si a documentatiilor tehnice pentru autorizarea executarii constructiilor
Hotărârea 682 1994
privind aprobarea Metodologiei pentru concesionarea de terenuri si constructii din zonele libere
Ordonanţa 2 1994
privind calitatea in constructii
Ordonanţa 4 1994
pentru modificarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor
Ordin 91 1991
pentru aprobarea formularelor, a procedurii de autorizare si a continutului documentatiilor prevazute de Legea nr. 50/1991
Legea 50 1991
privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu