Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.40 din 31.05.2017

pentru modificarea art. 4 alin. (1) lit. c) şi d) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 440 din 14 iunie 2017



SmartCity1

Având în vedere, pe de o parte, necesitatea asigurării condiţiilor legislative şi instituţionale pentru asigurarea dezvoltării durabile, coerente şi integrate a teritoriului localităţilor şi, pe de altă parte, necesitatea prezervării şi protejării zonelor construite protejate, clădirilor monument istoric şi a zonelor de protecţie a acestora,recunoscând faptul că imprecizia delimitării zonelor de protecţie a monumentelor istorice şi implicit a situării imobilelor în cadrul acestora, precum şi faptul că modificările succesive ale Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în privinţa competenţelor autorităţilor administraţiilor publice locale ale municipiului Bucureşti în autorizarea executării lucrărilor de construcţii, au generat un blocaj funcţional la nivelul acestora ca urmare a neclarităţii privind stabilirea situaţiilor în care competenţa de emitere a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire revine Primăriei Municipiului Bucureşti sau primăriilor de sector,luând în considerare efectele negative pe care situaţia descrisă le are asupra investiţiilor în municipiul Bucureşti, asupra competitivităţii şi atractivităţii mediului economic al Capitalei, prin faptul că pentru o serie de lucrări pentru care au fost emise certificate de urbanism de unele primării de sector au fost reluate procedurile de autorizare la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti, dar nu au fost emise autorizaţiile de construire necesare în lipsa existenţei limitelor zonelor de protecţie şi a siturilor arheologice,întrucât, pe de o parte, această situaţie a determinat un blocaj al procedurii de autorizare şi o depăşire a termenului de 30 de zile în care certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire trebuie emise potrivit legii şi a generat o serie de procese, amenzi contravenţionale din partea organelor de control şi cheltuieli bugetare suplimentare pentru unele dintre autorităţile administraţiilor publice locale ale municipiului Bucureşti,şi, pe de altă parte, blocajul procedurii de autorizare a determinat stoparea emiterii autorizaţiilor de construire inclusiv pentru branşamente şi racorduri la clădirile legal executate ce se află în zonele de protecţie a monumentelor, situaţie ce face ca numeroşi cetăţeni să rămână fără accesibilitate la reţelele de utilităţi publice,întrucât prin obligaţia emiterii certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire de către Primăria Municipiului Bucureşti pentru imobilele situate în zonele de protecţie a monumentelor acesteia îi revine sarcina să emită certificate de urbanism şi autorizaţii de construire pentru aproximativ 85% din suprafaţa municipiului Bucureşti cu un suport uman şi logistic insuficient pentru soluţionarea în termen legal a solicitărilor,deoarece blocarea emiterii certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, situaţie fără precedent şi extraordinară la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale ale municipiului Bucureşti, afectează în mod direct activitatea complexă de realizare a construcţiilor în toate etapele acesteia, absorbţia fondurilor europene, atractivitatea economică a Capitalei, predictibilitatea investiţiilor pe piaţa imobiliară şi bugetele locale prin neîncasarea taxelor de autorizare,întrucât neadoptarea de măsuri imediate prin ordonanţă de urgenţă care să reconfigureze competenţele de emitere a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire ar aduce grave atingeri interesului public şi privat, cu impact negativ direct asupra dezvoltării mediului investiţional şi economic al Capitalei, atragerii investitorilor şi realizării proiectelor de dezvoltare urbană de la nivelul municipiului Bucureşti,în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul ILa articolul 4 alineatul (1) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, literele c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins: c)de primarul general al municipiului Bucureşti, după solicitarea de către acesta a avizului primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru:1. executarea lucrărilor de construcţii pentru investiţii ce se realizează pe terenuri care depăşesc limita administrativ-teritorială a unui sector şi/sau care se realizează în extravilan; 2. lucrări de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum şi orice alte lucrări, indiferent de valoarea lor, care vor fi executate la: clădiri, construcţii sau părţi din construcţii împreună cu instalaţiile, componentele artistice, parte integrantă din acestea, împreună cu terenul aferent delimitat topografic, inclusiv la anexele acestora, precum şi alte construcţii, identificate în cadrul aceluiaşi imobil, clasate individual ca monument potrivit Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, imobile teren şi/sau construcţii, identificate prin număr cadastral, amplasate în zone construite protejate stabilite potrivit legii, clădiri cu valoare arhitecturală sau istorică deosebită, stabilite prin documentaţii de urbanism aprobate, imobile teren şi/sau construcţii, identificate prin număr cadastral, cuprinse în parcelările incluse în Lista monumentelor istorice; 3. lucrări de modernizare, reabilitare, extindere de reţele edilitare municipale, de transport urban subteran sau de suprafaţă, de transport şi distribuţie pentru: apă/canal, gaze, electrice, termoficare, comunicaţii - inclusiv fibră optică, executate pe domeniul public sau privat al municipiului Bucureşti, precum şi lucrări de modernizare şi/sau reabilitare de străzi, care sunt în administrarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti; d)de primarii sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru lucrările care se execută în teritoriul administrativ al sectoarelor, cu excepţia celor prevăzute la lit. c), inclusiv monumente istorice din categoria ansamblurilor şi siturilor, branşamente şi racorduri aferente reţelelor edilitare; Articolul II(1) În cazul în care competenţele de emitere a autorizaţiei de construire/desfiinţare se modifică în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, în intervalul scurs de la emiterea certificatului de urbanism până la solicitarea emiterii autorizaţiei de construire/desfiinţare, autoritatea publică ce primeşte competenţele de emitere emite autorizaţia de construire în baza certificatului de urbanism deja eliberat, aflat în termen de valabilitate.(2) Operaţiunile legate de transferul documentelor şi documentaţiilor prevăzute de lege între autorităţile administraţiei publice locale sunt în sarcina şi responsabilitatea autorităţilor implicate. PRIM-MINISTRUSORIN MIHAI GRINDEANU Contrasemnează:Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,Sevil ShhaidehMinistrul culturii şi identităţii naţionale,Ioan Vulpescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 40/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 40 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu