E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.41 din 30.09.2015

pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru reglementarea unor măsuri bugetare
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 733 din 30 septembrie 2015



SmartCity1

Având în vedere necesitatea elaborării legii bugetului de stat şi a legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2016,ţinând cont că abordarea bugetară pe bază de credite de angajament şi pe buget pe programe reprezintă un proces extrem de complex, care necesită timp şi asistenţă tehnică din partea instituţiilor financiare internaţionale;având în vedere că la data de 20 octombrie 2015 expiră termenul prevăzut la art. III din Legea nr. 270/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, pentru obţinerea certificatului de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului european de conturi de către conducătorii compartimentului financiar-contabil din instituţiile publice aflaţi în funcţie;ţinând cont că neadoptarea în regim de urgenţă poate avea consecinţe serioase şi ar genera disfuncţionalităţi majore, cu efecte negative asupra activităţii administraţiei publice centrale,în acest sens, se consideră oportună prelungirea termenelor stabilite la art. III şi V din Legea nr. 270/2013.Având în vedere faptul că dizolvarea autorităţilor deliberative şi suspendarea primarilor unor unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale conduce la imposibilitatea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli, implicit efectuarea unor plăţi curente necesare pentru stricta funcţionare a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale,deoarece există riscul ca unele instituţii ale administraţiei publice locale să nu poată onora, din venituri proprii sau de la bugetul de stat, obligaţiile de plată, inclusiv cheltuieli de natură salarială,totodată, întrucât vacanţa sau imposibilitatea exercitării funcţiei de primar pune în imposibilitate unităţile administrativ-teritoriale să emită certificatele de urbanism sau autorizaţiile de construire, fapt care conduce la imposibilitatea de edificare în condiţiile legii a construcţiilor de către solicitanţi şi implicit la privarea şi îngrădirea dreptului de a edifica o construcţie,luând în considerare faptul că, în conformitate cu prevederile art. 495 lit. f) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, consiliile locale trebuie să stabilească, până la data de 7 noiembrie 2015, prin hotărâre, nivelurile impozitelor şi taxelor locale valabile în anul 2016, în cazul consiliilor locale dizolvate unităţile administrativ-teritoriale se află în imposibilitatea aprobării nivelurilor impozitelor şi taxelor locale valabile în anul 2016.Până la data adoptării prezentei ordonanţe de urgenţă a Guvernului au fost aprobate mai multe acte normative privind creşteri salariale în sectorul bugetar, iar acestea au impact asupra bugetului unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, fără a fi majorat şi nivelul maxim al cheltuielilor de personal aprobat.Întrucât unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale dispun de venituri proprii pentru acordarea creşterilor salariilor, dar acestea sunt blocate de nivelul maxim al cheltuielilor de personal aprobat, se reglementează renunţarea la repartizarea acestuia pe judeţe şi municipiul Bucureşti.Deoarece, prin proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile sunt prevăzuţi indicatori de rezultat sau indicatori de sustenabilitate postimplementare care presupun înfiinţarea unor posturi,ţinând cont de faptul că, în situaţia în care nu se prevede o posibilitate de suplimentare cu posturile respective, beneficiarii riscă să nu realizeze indicatorii de rezultat ai proiectelor sau pe cei de sustenabilitate a proiectelor implementate, fapt care poate conduce la aplicarea unor corecţii financiare aplicate proiectelor,având în vedere faptul că, în practică, s-a observat că gestionarea litigiilor arbitrale de competenţa Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investiţii de către instituţia publică în a cărei sferă de competenţă se regăseşte problematica ce face obiectul diferendelor nu este întotdeauna posibilă, deoarece nu toate instituţiile publice au posibilitatea de a asigura în bugetul propriu sumele necesare pentru plata taxelor arbitrale, a celor de reprezentare juridică sau de executare a hotărârii arbitrale;luând în considerare că aceste dificultăţi de asigurare a reprezentării juridice se pot întâlni şi ulterior pronunţării hotărârii arbitrale, respectiv atunci când se încearcă recunoaşterea şi executarea hotărârilor arbitrale în diverse jurisdicţii naţionale;în lipsa preluării dosarelor arbitrale în care sunt invocate clauze care se referă la protecţia reciprocă a investiţiilor, din tratatele internaţionale la care România este parte, de către Ministerul Finanţelor Publice, asigurarea unei apărări eficiente ar putea fi întârziată sau să lipsească în totalitate, iar România ar putea fi obligată la plata unor despăgubiri sau, mai grav, la afectarea imaginii sale în plan internaţional, cu consecinţe financiare imposibil de estimat la acest moment.Având în vedere liniile directoare agreate cu creditorii externi, în vederea eficientizării activităţii de colectare şi administrare a marilor contribuabili, este necesară reorganizarea structurii Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, prin transformarea acesteia într-o entitate publică cu personalitate juridică, aflată în subordinea A.N.A.F.,pentru evitarea acestor riscuri, se reglementează preluarea în regim de urgenţă a competenţei de reprezentare a României sau altor instituţii publice de către o singură instituţie publică, respectiv de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi stabilirea obligaţiilor procedurale ale instituţiilor care au gestionat problematica diferendului şi ale personalului din cadrul acestora.Având în vedere situaţia excepţională determinată de încetarea de drept, în luna septembrie 2015, a contractelor de muncă pentru un număr semnificativ de cadre didactice cu grad de asistent/lector ce nu şi-au obţinut titlul de doctor până la această dată, desfăşurarea procesului educaţional din învăţământul superior, în anul universitar 2015-2016, fiind grav afectată, instituţiile de învăţământ superior neputând asigura în condiţii optime procesul de învăţământ,ţinând seama de necesitatea imperioasă de asigurare a calităţii şi a condiţiilor optime pentru desfăşurarea procesului de învăţământ în anul universitar 2015-2016,în vederea asigurării bunei funcţionări a sistemului naţional de învăţământ,având în vedere disfuncţionalităţile înregistrate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale determinate de dizolvarea autorităţilor deliberative constituite la nivelul administraţiei publice locale, dublată de suspendarea, încetarea mandatului sau de imposibilitatea exercitării mandatului de către autorităţile executive din cauze care, în prezent, nu sunt reglementate ca fiind situaţii de suspendare sau încetare a mandatului (de exemplu: măsura preventivă a controlului judiciar - necorelare între dispoziţiile legislaţiei în materie penală şi legislaţia cadru aplicabilă administraţiei publice),ţinând cont de faptul că în aceste situaţii excepţionale se creează vid de autoritate publică la nivelul unor unităţi administrativ-teritoriale şi implicit imposibilitatea adoptării unor hotărâri absolut necesare funcţionării, pentru derularea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile finanţate în perioada de programare 2007-2013, al cărei ultim an de implementare este anul 2015, sau pentru contractarea şi/sau garantarea unor împrumuturi necesare asigurării cofinanţării proiectelor, respectiv o serie de atribuţii instituite în competenţa exclusivă a autorităţilor deliberative, ce excedează gestiunii curente a treburilor publice şi care rămân la momentul actual nerealizate, cum ar fi, dar fără a se limita la: darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate publică; vânzarea, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată; avizarea sau aprobarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi urbanism ale localităţilor, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local, emiterea de autorizaţii de construcţii,în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiulart. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul I La articolul 19 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 597 din 13 august 2002, cu modificările şi completările ulterioare, literele b^2) şi b^3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:b^2) participarea la concursul pentru ocuparea postului de conducător al compartimentului financiar-contabil este condiţionată de deţinerea certificatului de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului European de Conturi, precum şi de cunoaşterea reglementărilor europene în domeniu; modul de dobândire sau retragere a certificatului va fi stabilit prin norme metodologice. Atestarea se face gratuit, prin intermediul Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă din cadrul Ministerului Finanţelor Publice; b^3) dobândirea şi menţinerea certificatului de atestare reprezintă condiţie specifică obligatorie pentru ocuparea postului de conducător al compartimentului financiar-contabil, ordonatorii de credite având obligaţia modificării corespunzătoare a fişelor de post respective. La ocuparea postului de conducător al compartimentului financiar-contabil ordonatorii de credite au obligaţia de a verifica întrunirea condiţiilor prevăzute de prezenta lege; Articolul II (1) Termenul prevăzut la art. III din Legea nr. 270/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 18 octombrie 2013, cu modificările ulterioare, se prorogă cu 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. (2) Termenul prevăzut la art. V din Legea nr. 270/2013, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2017.Articolul IIILegea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 20 februarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. După articolul 55 se introduce un nou articol, articolul 551 , cu următorul cuprins: Articolul 551 (1) În cazul dizolvării consiliului local în condiţiile art. 55 alin. (1) lit. a) şi b), acesta se reconstituie din membrii supleanţi, convocarea consilierilor supleanţi fiind făcută de către prefect.(2) Şedinţa de reconstituire este legal întrunită dacă la aceasta participă un număr de membri supleanţi mai mare decât jumătate plus unu din numărul total al consilierilor din consiliul local respectiv.(3) Prevederile art. 30 alin. (2)-(5) şi ale art. 31-35 se aplică corespunzător. 2. După articolul 99 se introduce un nou articol, articolul 991 , cu următorul cuprins: Articolul 991 În cazul dizolvării consiliului judeţean, în condiţiile art. 55 alin. (1) lit. a) şi b), acesta se reconstituie din membrii supleanţi, prevederile art. 551 aplicându-se corespunzător. Articolul IVDupă alineatul (1) al articolului 82 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (2) , cu următorul cuprins: (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cu sumele aprobate prin hotărâre a Guvernului, din fondurile de rezervă bugetară şi de intervenţie la dispoziţia Guvernului, precum şi cu alte sume alocate de la bugetul de stat sau retrase prin acte normative, se majorează, respectiv se diminuează bugetele locale prin decizie emisă de persoana care îndeplineşte calitatea de ordonator principal de credite în condiţiile art. 117 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi modificările ulterioare, cu avizul administraţiei judeţene a finanţelor publice. Articolul VLa articolul 495 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g) , cu următorul cuprins:g)prin excepţie de la prevederile lit. f), nivelurile impozitelor şi taxelor locale se aprobă prin dispoziţie a primarului, până la expirarea termenului prevăzut la lit. f), în cazul în care consiliul local este dizolvat, sau prin decizie emisă de către secretarul unităţii administrativ-teritoriale sau de către persoana desemnată în condiţiile art. 55 alin. (81) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu avizul administraţiei judeţene a finanţelor publice până la expirarea termenului prevăzut la lit. f), în cazul în care consiliul local este dizolvat şi primarul nu îşi poate exercita atribuţiile ca urmare a încetării sau suspendării mandatului în condiţiile legii, ori în situaţia în care faţă de acesta au fost dispuse potrivit legii penale măsuri preventive, altele decât cele care determină suspendarea mandatului şi care fac imposibilă exercitarea de către acesta a atribuţiilor prevăzute de lege. Dispoziţia primarului, respectiv decizia secretarului sau persoanei desemnate se aduc la cunoştinţă publică. Articolul VIOrdonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 2 iulie 2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Alineatul (4) al articolului III se abrogă. 2. Alineatele (5) şi (8) - (11) ale articolului III se modifică şi vor avea următorul cuprins :(5) Pentru reducerea cheltuielilor de personal şi încadrarea în numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (1) şi (2), ordonatorii de credite ai bugetelor prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, pot reduce numărul de posturi finanţate şi, respectiv, pot disponibiliza, în condiţiile legii, personalul aferent. ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ (8) În termen de 20 de zile de la publicarea ordinului ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, prevăzut la alin. (11), în Monitorul Oficial al României, Partea I, prefectul comunică numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (1) şi (2), pe fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorială. Comunicările se transmit, în format electronic, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.(9) În situaţia nerespectării încadrării în numărul maxim de posturi, determinat potrivit alin. (1) şi (2), direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice suspendă alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, repartizate potrivit art. 33 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, până la data la care autorităţile administraţiei publice locale fac dovada încadrării în prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă.
(10) Instituţiile prefectului şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice monitorizează încadrarea în numărul de posturi şi raportează trimestrial Ministerului Finanţelor Publice situaţii referitoare la modul de respectare a prevederilor legii de către instituţiile publice locale. În termen de 3 zile de la primirea situaţiilor, Ministerul Finanţelor Publice le comunică, în format electronic, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.(11) Anual, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, se revizuieşte media numărului de locuitori prevăzută în tabelul 2 din anexă. 3. În anexă, după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 6 , cu următorul cuprins: 6. În cazul în care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială a implementat proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile, care prevăd ca indicator de rezultat sau indicator de sustenabilitate postimplementare înfiinţarea unor posturi, atunci numărul maxim al posturilor rezultat în urma aplicării prevederilor pct. 1-5, după caz, se suplimentează cu numărul de posturi prevăzut în proiecte. Articolul VII La articolul 4 alineatul (1) din
Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1) , cu următorul cuprins:a^1) de preşedinţii consiliilor judeţene, cu avizul prealabil al secretarului unităţii administrativ-teritoriale sau al persoanei numite de către prefect în condiţiile art. 55 alin. (81) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţiile excepţionale în care lucrările se execută la imobile situate pe raza unităţilor administrativ-teritoriale unde consiliul local este dizolvat şi primarul nu îşi poate exercita atribuţiile:1. ca urmare a încetării sau suspendării mandatului în condiţiile legii; 2. în situaţia în care faţă de primar au fost dispuse potrivit legii penale măsuri preventive, altele decât cele care determină suspendarea mandatului şi care fac imposibilă exercitarea de către acesta a atribuţiilor prevăzute de lege; Articolul VIIIArticolele 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005 privind reprezentarea României sau a instituţiilor publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 842 din 19 septembrie 2005, aprobată prin Legea nr. 168/2006, cu modificările ulterioare, se modifică şi vor avea următorul cuprins:Articolul 1(1) Reprezentarea României sau a instituţiilor publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii sau în faţa altui tribunal arbitral internaţional, atunci când prin cererile de arbitrare sunt invocate clauze care se referă la protecţia reciprocă a investiţiilor din tratatele internaţionale la care România este parte, se realizează de către Ministerul Finanţelor Publice.(2) După pronunţarea hotărârilor arbitrale în litigiile prevăzute la alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice asigură, dacă este cazul, reprezentarea României sau a instituţiilor publice în eventualele acţiuni judiciare dintr-un stat pe teritoriul căruia se iniţiază o procedură de recunoaştere şi/sau executare a acestora. În cazuri temeinic fundamentate, Guvernul poate stabili ca reprezentarea României sau a instituţiilor publice în eventualele acţiuni judiciare dintr-un stat pe teritoriul căruia se iniţiază o procedură de recunoaştere şi/sau executare a hotărârilor arbitrale pronunţate în litigiile prevăzute la alin. (1) să se asigure de o altă instituţie publică din subordinea/ coordonarea sa.(3) Instituţiile sau autorităţile publice care au gestionat problematica ce face obiectul diferendului privind protecţia reciprocă a investiţiilor au obligaţia de a comunica informaţiile şi documentele solicitate de Ministerul Finanţelor Publice, atunci când acestea se află în posesia lor, precum şi de a dispune toate măsurile legale pentru ca persoanele competente din cadrul acestora să acorde sprijinul necesar, conform atribuţiilor specifice, în vederea pregătirii apărărilor României de către avocaţii selectaţi, inclusiv prin participarea lor la audierile orale programate. Articolul 2(1) Pentru reprezentarea României sau a instituţiilor publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii sau în faţa altui tribunal arbitral internaţional, Ministerul Finanţelor Publice selectează avocaţi, indiferent de forma de organizare a profesiei, din România sau din străinătate, specializaţi în litigii arbitrale investiţionale internaţionale, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice, şi nominalizează arbitrii propuşi de partea română în procedurile arbitrale în curs.(2) Plata cheltuielilor necesare reprezentării României în astfel de litigii, inclusiv plata arbitrilor desemnaţi de partea română în procedurile arbitrale şi a celorlalte taxe arbitrale datorate, conform procedurilor arbitrale, se asigură din bugetul Ministerului Finanţelor Publice.(3) Eventualele sume de bani dispuse a fi plătite de România prin hotărâri judecătoreşti sau arbitrale pronunţate în legătură cu diferendele prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2) se suportă din bugetul Ministerului Finanţelor Publice, cu respectarea dreptului Uniunii Europene în materia ajutorului de stat, dacă este cazul.(4) Pentru asigurarea creditelor bugetare necesare pentru efectuarea plăţii sumelor stabilite prin hotărâri judecătoreşti sau arbitrale, se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să efectueze virări de credite bugetare pe parcursul întregului an bugetar, de la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiaşi capitol sau de la alte capitole bugetare, prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (4) şi (8)-(11) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul IXMinisterul Finanţelor Publice se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile aferente litigiilor aflate pe rolul Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii sau pe rolul altui tribunal arbitral internaţional, atunci când prin cererile de arbitrare sunt invocate clauze care se referă la protecţia reciprocă a investiţiilor din tratatele internaţionale la care România este parte, cu excepţia litigiilor în care au fost desemnate alte instituţii publice pentru a asigura reprezentarea juridică până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul X(1) Activitatea de administrare fiscală a marilor contribuabili este realizată de Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, structură cu personalitate juridică, înfiinţată în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Organizarea şi funcţionarea se vor reglementa prin hotărârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(2) Personalul Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili se preia în cadrul noii structuri a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, în limita numărului de posturi aprobat, în condiţiile legii.(3) Încadrarea personalului în numărul de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică se face în termenele şi cu procedura prevăzută de lege pentru fiecare categorie de personal.(4) Salarizarea personalului Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili se stabileşte la nivelul de salarizare aferent funcţiilor din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau, după caz, din instituţiile subordonate acestuia, în cazul în care nu există funcţie similară. Articolul XILegea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. După alineatul (1) al articolului 286 se introduce un nou alineat, alineatul (11 ) , cu următorul cuprins: (11 ) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în anul universitar 2015-2016, în statele de funcţii ale personalului didactic şi de cercetare se pot efectua modificări cu privire la normele universitare ale persoanelor pentru care s-au dat aprobări conform art. 362 alin. (8). 2. După alineatul (7) al articolului 362 se introduce un nou alineat, alineatul (8) , cu următorul cuprins:(8) Prin excepţie de la termenul prevăzut la alin. (7), senatele universitare ale instituţiilor de învăţământ pot aproba, la propunerea consiliului de administraţie, în anul universitar 2015-2016, continuarea raporturilor juridice de muncă, pentru persoanele aflate sub incidenţa prevederilor alin. (1)-(6), în funcţie de gradul de îndeplinire de către acestea a obligaţiilor aferente programelor de studii doctorale. Articolul XIIPrin derogare de la prevederile art. 6 alin. (2) şi alin. (6)-(8), art. 10 alin. (1)-(3), art. 11 alin. (2), art. 12 alin. (1)-(3) şi (5), art. 13, art. 131 alin. (2)-(4), art. 14 alin. (1) şi (3), art. 141 alin. (21), (3), (5) şi (6), art. 15 alin. (2) şi (3), art. 161 alin. (4)-(6), art. 17 alin. (1) şi (2), art. 18 alin. (2) lit. a), art. 20 alin. (2) şi (3), art. 201 alin. (1) şi (3), art. 262 alin. (2), art. 28 alin. (2), (4) şi (5), art. 281 alin. (1) lit. a) şi b), alin. (2) lit. a) şi alin. (4) lit. b) şi alin. (8) şi art. 30 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia prevăzută la art. 55 alin. (8) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, operaţiunile administrative sunt îndeplinite de către secretarul unităţii administrativ- teritoriale, iar în situaţia prevăzută la art. 55 alin. (81) din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, operaţiunile administrative sunt îndeplinite de către persoana numită de prefect, în condiţiile legii, acestea putând emite decizii, după caz.Articolul XIIIPrin derogare de la prevederile art. 15 alin. (1) şi (3), art. 16, art. 20, art. 21, art. 23 alin. (1), (3) şi (4), art. 24 alin. (2) şi (4), art. 25 alin. (1), (3) şi (6), art. 27 alin. (6), art. 28 alin. (3), art. 29 alin. (4)-(7), art. 33, art. 41 alin. (1) şi art. 42 alin. (2) din Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia prevăzută la art. 55 alin. (8) din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, operaţiunile administrative sunt îndeplinite de către secretarul unităţii administrativ-teritoriale, iar în situaţia prevăzută la art. 55 alin. (81) din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, operaţiunile administrative sunt îndeplinite de către persoana numită de prefect, în condiţiile legii, acestea putând emite decizii, după caz.Articolul XIVPrin derogare de la prevederile art. 14 alin. (4) şi (5), art. 17 alin. (1) şi (3)-(7), art. 19 alin. (2), (3), (5) şi (6), art. 21 alin. (5), art. 23 alin. (5), art. 25 alin. (1), (2) şi (5), art. 27 alin. (3), art. 271 alin. (1), art. 30 alin. (2) şi (5), art. 31 alin. (2)-(4), art. 33 alin. (1) lit. a) şi b) şi alin. (2) lit. b) şi art. 35 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, aprobată prin Legea nr. 92/2012, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia prevăzută la art. 55 alin. (8) din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, operaţiunile administrative sunt îndeplinite de către secretarul unităţii administrativ-teritoriale, iar în situaţia prevăzută la art. 55 alin. (81) din Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, operaţiunile administrative sunt îndeplinite de către persoana numită de prefect, în condiţiile legii, acestea putând emite decizii, după caz.PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Ilie Botoş, secretar de stat Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici Ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Sevil Shhaideh Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Rovana Plumb


SmartCity5

COMENTARII la OUG 41/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 41 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 2 2007
    Hi everyone i want to share my amazing testimony on how Dr Wealth transformed my financial life, i still find it difficult to believe that i now worth millions of dollars, am from US i have been playing lotto for so long and i have never win any reasonable amount, i was glancing through things online and i came across a testimony of a woman who won a very huge amount of money with the help of Dr Wealth who prayed for her and gave her a winning numbers to play, and surprisingly her name came out among the winners she won 36 million dollars, so i also decided to try my luck i contacted the Dr Wealth and i also asked him for help and he told me what i needed to do which was a very easy task which i did and on the second after he has made prayers for me he gave me some numbers and told me that i should go and play so i went to play the number in the morning and on Tuesday i went to check the result there i got the shock of my life, i saw my name amongst the winners list i won an amount i have never dreamed of, my mouth was open and i didn't know what to say, i just want the worlds to know that there is a great man called Dr Wealth, if you have been playing lotto game and you never won i will advice you to contact Dr Wealth for help and i promise you he will never fail you, here are his contacts, you can email him on Drwealthmag@gmail.com you can also WhatsApp him on +14752913784. GOODLUCK!
ANONIM a comentat Ordin 2540 2021
    vc3cvwrcvwc
ANONIM a comentat Legea 243 2021
    IS IT POSSIBLE TO ACTUALLY GET BACK FUNDS LOST TO CRYPTOCURRENCY SCAM? ABSOLUTELY, YES. DO YOU NEED TO GET BACK ACCESS TO YOUR CRYPTO WALLET? DO YOU NEED TO RECOVER YOUR BTC FUNDS? THEN YOU MUST CONTACT THE RIGHT AGENCY TO ACHIEVE THIS. CYBERWALLFIRE is a financial regulator, private investigation and funds recovery body that specializes in cases concerning ethical hacking, cryptocurrency, FAKE investment schemes and recovery scam. If you wish to recover your crypto and Bitcoin, Cyberwallfire is the right agency to contact.You can reach them via E-mail: CYBERWALLFIRE(@)TECHIE(.)COM
ANONIM a comentat Declaraţia 0 1992
    BITCOIN RECOVERY IS VERY MUCH REAL, AM A LIVING TESTIMONY!!!! I was actually fooled and scammed over ( $753,000 ) by someone I trusted with my funds through a transaction we did and I feel so disappointed and hurt knowing that someone can steal from you without remorse after trusting them, so I started searching for help legally to recover my stolen funds and latter came across a lot of testimonials about JAMESMCKAYWIZARD, an agent who helps in recovering lost funds, which I can tell has helped so many people who had contacted him regarding such issues and without a questionable doubt their funds was returned back to their wallet in a very short space of time, it took the expert 48hours to help me recover my funds and the best part of it all was that the scammers was actually located and arrested by local authorities in his region which was very relieving. Hope this helps as many people who have lost their hard earned money to scammers out of trust, you can reach him through the link below for help to recover your scammed funds and thank me later. Email Address: jamesmckaywizard@gmail.com Or WhatsApp: +919863293475
ANONIM a comentat Legea 4 2003
    Potřebujete naléhavou půjčku k obnovení vaší firmy? Vaše projekty? Vaše podnikání? Už se nebojte. Poskytujeme půjčky od 20 000 CZK do 50 000 000 CZK s úrokovou sazbou 3 %. Kontaktujte nás pro více informací. E-mail: strnadovahana9@gmail.com nebo WhatsApp +420608136440
ANONIM a comentat Legea 243 2021
    I am very happy, I am here to share my testimonies with the general public about what this man called Dr Adodo has just done for me , this man has just brought back my lost Ex husband to me with his great spell, i was married to this man called Steven we were together for a long time and we loved our self's but when i was unable to give he a child for 2 years he left me and told me he can't continue anymore then i was now looking for ways to get him back until a friend of mine told me about this man and gave his contact email (dradodojattotemple@yahoo.com) then you won't believe this when i contacted this man on my problems he prepared this spell cast and bring my lost husband back, and after a month i miss my month and go for a test and the result stated am pregnant am happy today am a mother of a baby girl, thank you once again the great Dr Adodo for what you have done for me, if you are out there passing through this same kind of problems you can contact he today on his mail ( dradodojattotemple@yahoo.com) on his Whatspp +18144484537 and he will also help you as well
ANONIM a comentat Legea 243 2021
    I am very happy, I am here to share my testimonies with the general public about what this man called Dr Adodo has just done for me , this man has just brought back my lost Ex husband to me with his great spell, i was married to this man called Steven we were together for a long time and we loved our self's but when i was unable to give he a child for 2 years he left me and told me he can't continue anymore then i was now looking for ways to get him back until a friend of mine told me about this man and gave his contact email (dradodojattotemple@yahoo.com) then you won't believe this when i contacted this man on my problems he prepared this spell cast and bring my lost husband back, and after a month i miss my month and go for a test and the result stated am pregnant am happy today am a mother of a baby girl, thank you once again the great Dr Adodo for what you have done for me, if you are out there passing through this same kind of problems you can contact he today on his mail ( dradodojattotemple@yahoo.com) on his Whatspp +18144484537 and he will also help you as well
ANONIM a comentat Raport 19373 2021
    Societatea financiară s-a specializat în toate domeniile. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai săraci și în lupta împotriva sărăciei și oferim împrumuturi pe termen scurt, mediu și lung. Aveți probleme financiare, sunteți în faliment sau aveți nevoie de finanțare pentru a vă pune pe picioare proiectele, un credit imobiliar. Oferim împrumuturi persoanelor fizice și juridice la o rată de 2% pe an, cu cea mai mare viteză și fiabilitate. Cei care au nevoie ne pot contacta pentru satisfacție: Email: poulaintherese4@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 19373 2021
    Societatea financiară s-a specializat în toate domeniile. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai săraci și în lupta împotriva sărăciei și oferim împrumuturi pe termen scurt, mediu și lung. Aveți probleme financiare, sunteți în faliment sau aveți nevoie de finanțare pentru a vă pune pe picioare proiectele, un credit imobiliar. Oferim împrumuturi persoanelor fizice și juridice la o rată de 2% pe an, cu cea mai mare viteză și fiabilitate. Cei care au nevoie ne pot contacta pentru satisfacție: Email: poulaintherese4@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 61 2021
    Societatea financiară s-a specializat în toate domeniile. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai săraci și în lupta împotriva sărăciei și oferim împrumuturi pe termen scurt, mediu și lung. Aveți probleme financiare, sunteți în faliment sau aveți nevoie de finanțare pentru a vă pune pe picioare proiectele, un credit imobiliar. Oferim împrumuturi persoanelor fizice și juridice la o rată de 2% pe an, cu cea mai mare viteză și fiabilitate. Cei care au nevoie ne pot contacta pentru satisfacție: Email: poulaintherese4@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu