E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 12 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 1 din actul OUG 193 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 2 din actul OUG 193 2002
Articolul 12 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 3 din actul OUG 193 2002
Articolul 14 din actul Ordonanţa 36 2003 republica Ordonanţa 61 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 39 din actul Legea 521 2002
Articolul 7 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 52 din actul Legea 521 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 1 din actul Legea 414 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 2 din actul Legea 414 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 9 din actul Legea 414 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 10 din actul Legea 414 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 13 din actul Legea 414 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 16 din actul Legea 414 2002
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 33 din actul Legea 414 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 7 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 9 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 10 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 11 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 17 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 22 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 24 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 29 din actul Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 1 din actul Legea 345 2002
Articolul 14 din actul Ordonanţa 36 2003 republica Legea 345 2002
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 27 din actul Legea 345 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2002
Articolul 6 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2002
Articolul 8 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 6 din actul Hotărârea 1114 2001
Articolul 9 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 62 din actul Ordonanţa 7 2001
Articolul 13 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 72 din actul Ordonanţa 7 2001
Articolul 1 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 15 din actul OUG 163 2000
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 1 din actul OUG 38 2000
Articolul 8 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 19 din actul OUG 102 1999
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Legea 81 1999
Articolul 4 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 82 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 82 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 82 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 82 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 82 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 82 1998
Articolul 4 din actul Ordonanţa 36 2003 adauga dupa articolul 22 din actul Ordonanţa 82 1998
Articolul 13 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Ordonanţa 82 1998
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Hotărârea 898 1997
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Hotărârea 899 1997
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Hotărârea 935 1997
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Hotărârea 880 1997
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Hotărârea 794 1997
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Hotărârea 745 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 completeaza articolul 2 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 completeaza articolul 4 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 abrogă articolul 5 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 adauga dupa articolul 10 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 adauga dupa articolul 13 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 completeaza articolul 17 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 3 din actul Ordonanţa 36 2003 adauga dupa articolul 19 din actul Ordonanţa 68 1997
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 7 din actul Ordonanţa 37 1997
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 2 din actul Ordonanţa 34 1996
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Ordonanţa 59 1994
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 3 din actul Ordonanţa 42 1994
Articolul 10 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Ordonanţa 29 1994
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Legea 29 1994
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Hotărârea 555 1992
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Legea 79 1992
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Legea 67 1992
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Legea 7 1992
Articolul 8 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 10 din actul Legea 42 1990
A fost modificat de:
Ordonanţa 36 2003 in legatura cu articolul 200 din actul Ordonanţa 92 2003
Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Legea 571 2003
Articolul 13 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Ordin 1103 2003
Ordonanţa 36 2003 aprobat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 2 din actul Ordonanţa 36 2003 modificat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 5 din actul Ordonanţa 36 2003 completat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 6 din actul Ordonanţa 36 2003 modificat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 7 din actul Ordonanţa 36 2003 modificat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 9 din actul Ordonanţa 36 2003 modificat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 9 din actul Ordonanţa 36 2003 articole noi... articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 10 din actul Ordonanţa 36 2003 modificat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 11 din actul Ordonanţa 36 2003 articole noi... articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 12 din actul Ordonanţa 36 2003 abrogat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 14 din actul Ordonanţa 36 2003 completat de articolul 1 din actul Legea 232 2003
Articolul 13 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Ordin 552 2003
Articolul 10 din actul Ordonanţa 36 2003 in legatura cu Ordin 386 2003
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 36 din 30 ianuarie 2003

privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 68 din  2 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 1 pct. II.4 din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Alineatul (3) al articolului 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 514 din 19 octombrie 2000, aprobata prin Legea nr. 720/2001, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Verificarea agentilor economici beneficiari ai facilitatilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, care au depus pe propria raspundere, in termen, la organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de taxe si impozite, situatia privind majorarile de intarziere si/sau dobanzile calculate si neplatite, se va realiza cu ocazia controlului fiscal prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 64/1999, cu modificarile si completarile ulterioare."
    Art. 2
    Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 456 din 27 iunie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (5) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Persoanele juridice romane fara scop patrimonial platesc impozit pe profitul corespunzator veniturilor economice care exced limita prevazuta la alin. (4). Profitul impozabil se impoziteaza cu cota prevazuta la art. 2 alin. (1)."
    2. Articolul 2 se completeaza cu un nou alineat, alineatul (7), care va avea urmatorul cuprins:
    "(7) Sumele inregistrate in conturi de rezerve, reprezentand facilitati fiscale, potrivit legii, nu pot fi utilizate pentru majorarea capitalului social sau pentru acoperirea pierderilor. In cazul in care nu sunt respectate prevederile acestui alineat, asupra acestor sume se recalculeaza impozitul pe profit si se vor calcula majorari/dobanzi de intarziere si penalitati de intarziere de la data aplicarii facilitatii respective, potrivit legii."
    3. Litera a) a alineatului (3) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "a) rezerva, in limita a 5% din profitul contabil, inainte de determinarea impozitului pe profit din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pana ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare."
    4. Alineatul (5) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) In cazul imprumuturilor obtinute de la alte entitati, cu exceptia bancilor, sucursalelor acestora si cooperativelor de credit, romane sau straine, a societatilor de leasing pentru operatiuni de leasing, a societatilor de credit ipotecar, dobanzile deductibile sunt limitate la:
    a) nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, corespunzatoare ultimei luni din trimestru, pentru imprumuturile in lei; si
    b) nivelul ratei dobanzii anuale de 9%, respectiv 2,25% trimestrial, pentru imprumuturile in valuta. Acest nivel al ratei dobanzii se aplica la determinarea profitului impozabil aferent anului fiscal 2003. Nivelul ratei dobanzii pentru imprumuturile in valuta se va actualiza prin hotarare a Guvernului."
    5. Alineatul (7) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
    "(7) Prevederile alin. (1) si (3) nu se aplica bancilor persoane juridice romane, sucursalelor bancilor straine care isi desfasoara activitatea in Romania, societatilor comerciale pentru operatiunile de leasing, societatilor de credit ipotecar, precum si institutiilor de credit."
    6. Alineatul (2) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care isi inceteaza existenta prin divizare sau fuziune nu se recupereaza de catre contribuabilii nou-infiintati sau de catre cei care preiau patrimoniul societatii absorbite, dupa caz."
    7. Dupa alineatul (2) al articolului 16 se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) In cazul persoanelor juridice straine care realizeaza veniturile prevazute la alin. (1) si (2) obligatia completarii si depunerii declaratiei de impunere, in numele si in contul persoanei juridice straine, precum si a calcularii, retinerii si platii impozitului revine persoanei juridice rezidente ale carei valori se tranzactioneaza sau societatii de intermediere/societatii de servicii de investitii financiare, o data cu primul termen stabilit la art. 20."
    8. Alineatul (2) al articolului 33 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Ca exceptie de la prevederile alin. (1), impozitul pe profit, dobanzile/majorarile de intarziere si amenzile datorate de regiile autonome din subordinea consiliilor locale si a consiliilor judetene, precum si cele datorate de societatile comerciale in care consiliile locale si/sau consiliile judetene sunt actionari majoritari sunt venituri ale bugetelor locale respective."
    Art. 3
    Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Dupa alineatul (4) al articolului 2 se introduc alineatele (4^1) si (4^2) cu urmatorul cuprins:
    "(4^1) In caz de inactivitate temporara, precum si in cazul obligatiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit, platitorii de impozite si taxe pot beneficia de regimul derogatoriu de depunere a declaratiilor de impozite si taxe.
    (4^2) Regimul derogatoriu, precum si conditiile in care platitorii de impozite si taxe pot beneficia de regimul derogatoriu se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice."
    2. Dupa alineatul (1) al articolului 4 se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Declaratia de impozite si taxe se poate depune de catre platitor si prin mijloace electronice, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice."
    3. Articolul 5 se abroga.
    4. Dupa articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, care va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10^1
    Procedura stabilirii din oficiu a impozitelor si taxelor se reglementeaza conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice."
    5. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Nedepunerea la termen a declaratiei de impozite si taxe se penalizeaza dupa cum urmeaza:
    a) cu 10% din impozitul sau din taxa datorata ori stabilita din oficiu, dupa caz, daca declaratia este depusa cu o intarziere de pana la 30 de zile inclusiv fata de termenul legal stabilit;
    b) cu 30% din impozitul sau din taxa datorata ori stabilita din oficiu, dupa caz, daca declaratia este depusa cu o intarziere de pana la 60 de zile inclusiv fata de termenul legal stabilit;
    c) cu 50% din impozitul sau din taxa datorata ori stabilita din oficiu, dupa caz, daca declaratia este depusa cu o intarziere de peste 60 de zile fata de termenul legal stabilit;
    d) cu 500.000 lei, in cazul nedepunerii la termen a declaratiei de impozite si taxe de catre platitorii care au obligatii declarative, dar care, pentru perioada de raportare, nu au obligatii de plata la bugetul de stat."
    6. Dupa articolul 13 se introduc doua noi articole, articolele 13^1 si 13^2, care vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13^1
    (1) Nedepunerea la termen a declaratiilor prevazute de legislatia privind impozitul pe venit se penalizeaza dupa cum urmeaza:
    a) cu 100.000 lei pentru contribuabilii persoane fizice, daca declaratia este depusa cu o intarziere de pana la 30 de zile inclusiv fata de termenul legal stabilit;
    b) cu 500.000 lei pentru contribuabilii persoane fizice, daca declaratia este depusa cu o intarziere de peste 30 de zile fata de termenul legal stabilit;
    c) cu 1.500.000 lei pentru asociatiile fara personalitate juridica.
    (2) Penalitatile aplicate potrivit alin. (1) lit. a) si b) se majoreaza cu 10% din diferenta de impozit anual ramas de achitat, stabilita prin decizia de impunere.
    Art. 13^2
    (1) Penalitatile aplicate potrivit prevederilor art. 13 si 13^1 pentru nedepunerea la termen a declaratiei de impozite si taxe nu pot sa depaseasca suma de 10 milioane lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 50 milioane lei in cazul persoanelor juridice.
    (2) Penalitatile calculate la suma impozitelor si taxelor stabilite din oficiu sunt datorate astfel cum au fost stabilite, indiferent de modalitatea de regularizare ulterioara a impozitelor sau taxelor."
    7. Dupa alineatul (1) al articolului 17 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Procedura de constatare a faptelor prevazute la art. 13 si 13^1 se stabileste prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice."
    8. Dupa articolul 19 se introduce articolul 19^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 19^1
    Pentru aplicarea unitara a prevederilor prezentei ordonante se constituie la nivelul Ministerului Finantelor Publice, potrivit legii, Comisia centrala pentru administrare fiscala, condusa de secretarul de stat coordonator al activitatii de administrare. Componenta comisiei centrale se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice. Deciziile Comisiei centrale pentru administrare fiscala se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    Art. 4
    Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 privind inregistrarea fiscala a platitorilor de impozite si taxe, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 712 din 1 octombrie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (5) al articolului 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Persoanele fizice straine si persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania, care realizeaza venituri din Romania, sunt obligate sa completeze si sa depuna declaratie de inregistrare fiscala pentru persoane straine si persoane fizice romane fara domiciliu in Romania, in vederea atribuirii numarului de identificare fiscala si a eliberarii certificatului de inregistrare fiscala."
    2. Alineatul (6) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
    "(6) In cazul in care platitorii de impozite si taxe persoane fizice au calitatea de angajator, acestea sunt obligate sa depuna declaratie de inregistrare fiscala, in conditiile art. 3."
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Declaratiile de inregistrare fiscala se depun la organul fiscal competent, care va fi stabilit prin ordin al ministrului finantelor publice.
    (2) Declaratiile de inregistrare fiscala se depun in termen de 15 zile de la eliberarea autorizatiei de functionare sau a actului legal de infiintare, dupa caz.
    (3) Platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1 alin. (4) si (5) depun declaratia de inregistrare fiscala in termen de 15 zile de la data obtinerii primului venit.
    (4) Platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1 alin. (5), care au calitatea de salariat, depun declaratia de inregistrare fiscala in termen de 5 zile de la data inceperii activitatii.
    (5) Platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1 alin. (6) depun declaratia de inregistrare fiscala in termen de 15 zile de la data dobandirii calitatii de angajator.
    (6) Platitorii de impozite si taxe pot sa-si desemneze un imputernicit pentru completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala, pe baza unei procuri sau a unui contract in forma scrisa, autentificate.
    (7) In cazul in care platitorii de impozite si taxe prevazuti la art. 1 alin. (5) nu se afla pe teritoriul Romaniei, declaratia de inregistrare fiscala poate fi completata si depusa la organul fiscal competent de catre platitorul de venit fara ca acesta sa prezinte o imputernicire speciala."
    4. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Modificarile intervenite in datele declarate de catre platitorii de impozite si taxe care au obligatia inregistrarii fiscale prin depunerea declaratiei de inregistrare fiscala se comunica organelor fiscale de catre acestia prin completarea si depunerea unei declaratii de mentiuni, conform procedurii stabilite de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Declaratiile de mentiuni se depun in termen de 15 zile de la data producerii modificarilor."
    5. Dupa alineatul (6) al articolului 9 se introduce alineatul (7) cu urmatorul cuprins:
    "(7) Sucursalele sau alte subunitati fara personalitate juridica ale platitorilor de impozite si taxe din Romania nu pot fi inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata."
    6. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Autorizarea, data in baza Legii nr. 507/2002 privind organizarea si desfasurarea unor activitati economice de catre persoane fizice, va fi comunicata lunar de catre organele administratiei publice locale organului fiscal competent, pentru evidenta fiscala."
    7. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    Prevederile art. 17 si 18 referitoare la contraventii se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare."
    8. Dupa articolul 22 se introduce articolul 22^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 22^1
    (1) Ministerul Finantelor Publice organizeaza evidenta platitorilor de impozite si taxe, care contine:
    a) date de identificare;
    b) categoriile de obligatii de plata catre bugetul de stat datorate potrivit legii, denumite in continuare vector fiscal;
    c) alte informatii necesare administrarii impozitelor si taxelor.
    (2) Datele prevazute la alin. (1) se completeaza pe baza informatiilor comunicate de contribuabili in declaratiile de inregistrare si in declaratiile de mentiuni."
    Art. 5
    Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Litera c) a alineatului (1) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
    "c) locul unde beneficiarul are stabilit sediul activitatii sau, in lipsa acestuia, domiciliul beneficiarului. In aceasta categorie se incadreaza:
    1. inchirierea de bunuri mobile corporale;
    2. operatiunile de leasing avand ca obiect utilizarea bunurilor mobile;
    3. cesiunile si/sau concesiunile dreptului de autor, de brevete, de licente, de marci de fabrica si de comert si alte drepturi similare;
    4. serviciile de publicitate;
    5. serviciile consultantilor, inginerilor, birourilor de studii, avocatilor, expertilor contabili si alte servicii similare;
    6. prelucrarea de date, furnizarea de informatii;
    7. operatiunile bancare, financiare, de asigurare si/sau de reasigurare;
    8. punerea la dispozitie de personal;
    9. telecomunicatiile. Sunt considerate servicii de telecomunicatii serviciile avand ca obiect transmiterea, emiterea si receptia de semnale, inscrisuri, imagini si sunete sau informatii de orice natura prin fir, radio, mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, inclusiv cedarea dreptului de utilizare a mijloacelor pentru astfel de transmisii, emiteri sau receptii. Serviciile de telecomunicatii cuprind, de asemenea, si furnizarea accesului la retelele de informatii mondiale;
    10. serviciile de radiodifuziune si de televiziune;
    11. serviciile furnizate pe cale electronica. Sunt considerate servicii furnizate pe cale electronica: furnizarea si conceperea de site-uri informatice, mentenanta la distanta a programelor si echipamentelor, furnizarea de programe informatice si mentinerea la zi a acestora, furnizarea de imagini, de texte si de informatii si punerea la dispozitie a bazei de date, furnizarea de muzica, de filme si de jocuri, inclusiv jocuri de noroc sau de bani, si emisiuni sau manifestari politice, culturale, artistice, sportive, stiintifice, de divertisment si alte servicii similare. Atunci cand furnizorul de servicii si clientul sau comunica prin curier electronic, aceasta nu inseamna in sine ca serviciul furnizat este un serviciu electronic;
    12. prestarile intermediarilor care intervin in furnizarea serviciilor prevazute la pct. 1 - 11."
    2. Litera a) a alineatului (2) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "a) activitatile de cercetare-dezvoltare si inovare pentru realizarea programelor, subprogramelor si proiectelor, precum si a actiunilor cuprinse in Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare in programele nucleu si in planurile sectoriale, prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica. Sunt, de asemenea, scutite activitatile de cercetare-dezvoltare si inovare finantate in parteneriat international, regional si bilateral;"
    3. Dupa litera n) a alineatului (2) al articolului 9 se introduce litera o) cu urmatorul cuprins:
    "o) arendarea, concesionarea si inchirierea de bunuri imobile, cu urmatoarele exceptii:
    1. operatiunile de cazare care sunt efectuate in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping;
    2. inchirierea amplasamentelor pentru stationarea vehiculelor;
    3. inchirierea utilajelor si a masinilor fixate in bunurile imobile;
    4. inchirierea seifurilor."
    4. Alineatul (6) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "(6) Persoanele impozabile pot opta pentru plata taxei pe valoarea adaugata in cazul:
    a) operatiunilor de arendare, concesionare si inchiriere de bunuri imobile, prevazute la alin. (2) lit. o), in conditiile stabilite prin normele de aplicare a legii;
    b) operatiunilor prevazute la alin. (3)."
    5. Dupa litera g) a articolului 10 se introduce litera h) cu urmatorul cuprins:
    "h) importul bunurilor efectuate in Romania de catre fortele statelor membre NATO pentru uzul acestor forte sau al personalului civil insotitor ori pentru aprovizionarea popotelor lor sau cantinelor, in cazul in care aceste forte sunt destinate efortului comun de aparare."
    6. Litera g) a alineatului (1) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "g) prestarile de servicii efectuate pentru nevoile directe ale navelor si aeronavelor care efectueaza transporturi internationale de persoane si de marfuri, precum si pentru incarcatura lor;"
    7. Dupa litera r) a articolului 11 se introduce litera s) cu urmatorul cuprins:
    "s) livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate pentru fortele statelor membre NATO pentru uzul acestora sau al personalului civil insotitor ori pentru aprovizionarea popotelor lor sau cantinelor, in cazul in care aceste forte sunt destinate efortului comun de aparare. In cazul in care bunurile nu sunt expediate sau transportate in afara tarii si pentru prestarile de servicii, scutirea se acorda potrivit unei proceduri de restituire a taxei stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice."
    8. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Amanarea exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata prevazuta la alin. (1) se realizeaza astfel:
    a) beneficiarii prevazuti la alin. (1) au obligatia sa achite in numele furnizorului taxa pe valoarea adaugata direct la bugetul statului, la termenele prevazute la alin. (1), sau sa compenseze aceasta taxa cu taxa de rambursat rezultata din decontul lunii precedente depus la organele fiscale. Taxa pe valoarea adaugata achitata sau compensata devine deductibila si se inscrie in decontul de taxa pe valoarea adaugata din luna respectiva. Cu suma achitata sau compensata se va diminua corespunzator datoria fata de furnizor. In situatia in care beneficiarii nu achita sau nu compenseaza taxa pe valoarea adaugata la termenele prevazute la alin. (1), vor fi obligati sa plateasca dobanzi si penalitati de intarziere in cuantumul stabilit pentru neplata obligatiilor fata de bugetul de stat;
    b) furnizorii vor inregistra ca taxa neexigibila taxa pe valoarea adaugata aferenta livrarilor prevazute la alin. (1), pentru care nu mai au obligatia de plata la bugetul de stat. In luna in care beneficiarii achita sau compenseaza taxa pe valoarea adaugata respectiva, taxa devine exigibila, dar furnizorii isi vor reduce corespunzator suma taxei colectate si concomitent vor reduce datoria beneficiarilor consemnata in conturile de clienti. Furnizorii nu vor fi obligati la plata de dobanzi si penalitati de intarziere pentru neplata in termen de catre beneficiari a sumelor reprezentand taxa pe valoarea adaugata a carei exigibilitate a fost amanata potrivit prevederilor alin. (1)."
    9. Litera b) a alineatului (2) al articolului 22 se abroga.
    10. Litera c) a alineatului (2) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "c) la data platii efective sau, dupa caz, la data compensarii cu taxa pe valoarea adaugata de rambursat din decontul lunii precedente, pentru operatiunile prevazute la art. 17."
    11. Litera d) a alineatului (5) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "d) taxa pe valoarea adaugata evidentiata in decontul privind taxa pe valoarea adaugata, pentru operatiunile prevazute la art. 29 lit. D.d) - f);"
    12. Litera e) a alineatului (5) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "e) taxa pe valoarea adaugata achitata de beneficiar in numele furnizorului sau compensata cu taxa de rambursat din decontul lunii precedente, pentru operatiunile prevazute la art. 17."
    13. Litera d) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "d) pentru deducerea prevazuta la art. 22 alin. (5) lit. d), cu factura externa sau documentul care atesta plata prestatorului extern, in cazul platilor fara factura, si nota contabila in care se consemneaza taxa pe valoarea adaugata aferenta operatiunilor respective, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila;"
    14. Litera e) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "e) pentru deducerea prevazuta la art. 22 alin. (5) lit. e), cu facturi fiscale sau alte documente legal aprobate, emise pe numele sau de catre persoane impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, si documentul care confirma achitarea taxei pe valoarea adaugata sau, in cazul compensarii, decontul privind taxa pe valoarea adaugata aferent lunii precedente, din care rezulta taxa de rambursat, si nota contabila prin care s-a efectuat compensarea."
    15. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    (1) Persoanele impozabile pot solicita ori rambursarea cu control anticipat, ori rambursarea cu control ulterior a diferentei de taxa ramase dupa compensarea efectuata conform art. 26 alin. (1).
    (2) Rambursarea cu control anticipat se efectueaza de organele fiscale teritoriale in termen de 30 de zile lucratoare de la data depunerii cererii de rambursare, pe baza verificarilor efectuate de organele de control fiscal.
    (3) Rambursarea cu control ulterior se efectueaza de organele fiscale teritoriale in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii cererii de rambursare, pentru persoanele impozabile care se incadreaza in conditiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi, cu verificarea ulterioara efectuata de organele de control fiscal in termen de maximum 1 an de la data rambursarii efective. Daca se dovedeste ca suma rambursata este gresita, organele fiscale pot solicita restituirea sumei respective in conformitate cu prevederile pentru taxa pe valoarea adaugata neplatita.
    (4) Rambursarea taxei pe valoarea adaugata poate fi solicitata lunar."
    16. Punctul 4 al literei D.c) a articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
    "4. masinile industriale, utilajele, instalatiile si echipamentele care se importa in vederea efectuarii si derularii investitiilor prin care se realizeaza o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum si masinile agricole si mijloacele de transport destinate realizarii de activitati productive, pe termen de 120 de zile de la data efectuarii importului. De asemenea, se suspenda plata taxei pe valoarea adaugata la organele vamale, pe termen de 60 de zile, pentru materiile prime care nu se produc in tara sau sunt deficitare, importate in vederea realizarii obiectului de activitate. Atestarea dreptului de a beneficia de suspendarea platii taxei pe valoarea adaugata in vama pentru importurile prevazute la pct. 1, 2, 3 si 4 se face in conditii stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice."
    17. Literele D.d) - D.f) ale articolului 29 vor avea urmatorul cuprins:
    "d) taxa pe valoarea adaugata aferenta operatiunilor de leasing contractate cu locatori/finantatori din strainatate se achita de catre persoanele care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, indiferent de statutul lor juridic, pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care este prevazuta prin contract data de plata a ratelor si/sau pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care au avut loc plati de avansuri. Persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata vor evidentia taxa aferenta acestor operatiuni, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in decontul privind taxa pe valoarea adaugata intocmit pentru luna in care este prevazuta prin contract data pentru plata ratelor si/sau luna in care au loc plati de avansuri. Daca la expirarea contractului de leasing bunurile care au facut obiectul acestuia trec in proprietatea beneficiarului, taxa pe valoarea adaugata datorata pentru valoarea la care se face transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor respective se achita la organele vamale;
    e) taxa pe valoarea adaugata aferenta serviciilor contractate de beneficiari din Romania cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul in strainatate, pentru care locul prestarii se considera a fi in Romania, potrivit art. 7 lit. c), exclusiv operatiunile de leasing contractate cu locatori/finantatori din strainatate, care sunt reglementate la lit. d), se achita de catre persoanele care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, indiferent de statutul lor juridic, pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost primita factura externa sau pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost efectuata o plata fara factura catre prestatorul extern. In cazul persoanelor inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, taxa aferenta acestor operatiuni se consemneaza in decontul privind taxa pe valoarea adaugata, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in luna in care a fost primita factura externa sau a fost efectuata o plata fara factura catre prestatorul extern;
    f) prevederile lit. e) se aplica si serviciilor contractate de beneficiari din Romania cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul in strainatate pentru care locul prestarii se considera a fi in Romania, potrivit art. 7 lit. a), b) si d), in situatia in care prestatorul extern nu si-a desemnat un reprezentant fiscal in Romania;"
    18. Litera D.h) a articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
    "h) in cazul persoanelor impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, daca din decontul privind taxa pe valoarea adaugata din luna precedenta rezulta taxa de rambursat, acestea au dreptul sa compenseze aceasta suma cu suma datorata potrivit prevederilor lit. c)."
    19. Punctul 12 din anexa se abroga.
    Art. 6
    Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 10 septembrie 2002, cu completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Punctul 7 subpunctul (12) din anexa nr. 2 va avea urmatorul cuprins:
    "(12) constructii hidrometrice, oceanografice, hidrometeorologice, hidrotehnice, de imbunatatiri funciare, canale navigabile;"
    2. Punctul 2 al literei B a anexei nr. 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "2. terenurile care prin natura lor si nu prin destinatia data sunt improprii pentru agricultura sau silvicultura, inclusiv cele ocupate de iazuri, balti, lacuri de acumulare sau cai navigabile, cele folosite pentru activitatile de aparare impotriva inundatiilor, gospodarirea apelor, hidrometeorologie, cele care contribuie la exploatarea surselor de apa, cele folosite ca zone de protectie definite de Legea apelor nr. 107/1996, cu modificarile ulterioare, precum si terenurile utilizate pentru exploatarile din subsol, in masura in care nu afecteaza folosirea suprafetei solului. Incadrarea terenurilor in aceste categorii se face de catre consiliile locale, prin hotarare;"
    3. Litera B a anexei nr. 5 se completeaza cu un nou punct, punctul 5, care va avea urmatorul cuprins:
    "5. terenurile aferente complexurilor hidrotehnice sau de navigatie."
    Art. 7
    Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 571 din 2 august 2002, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    (1) Orice modificare adusa datelor initiale avute in vedere la eliberarea autorizatiilor, conform art. 33, va fi adusa la cunostinta organului emitent al acestora de catre agentii economici in cauza, in termen de 15 zile de la data inregistrarii modificarii.
    (2) Cesionarea ori instrainarea sub orice forma a actiunilor, a partilor sociale sau a activelor fixe ale societatii comerciale autorizate, cu autorizatie expirata, anulata ori suspendata conform prevederilor prezentei legi va fi adusa la cunostinta organului emitent al autorizatiilor cu cel putin 60 de zile inainte de realizarea acestei operatiuni, in vederea efectuarii controlului financiar-fiscal.
    (3) Cesionarea ori instrainarea sub orice alta forma a actiunilor, a partilor sociale sau a activelor fixe ale societatii comerciale autorizate, cu autorizatie expirata, anulata ori suspendata se va putea face numai dupa ce s-au achitat la bugetul de stat toate obligatiile fiscale sau dupa ce persoana care urmeaza sa preia societatea comerciala a confirmat posibilitatea platii tuturor debitelor catre bugetul de stat prin depunerea unei scrisori de garantie bancara."
    2. Litera s) a alineatului (1) al articolului 52 va avea urmatorul cuprins:
    "s) practicarea de preturi de vanzare mai mici decat preturile minime stabilite pe produse, potrivit prezentei legi, la care se adauga taxa pe valoarea adaugata."
    Art. 8
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante, isi inceteaza aplicabilitatea scutirile de la plata taxelor vamale, prevazute la:
    a) art. 19 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002;
    b) art. 10 alin. (1) lit. n) din Legea nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) pct. 9 din anexa nr. 6 la Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.114/2001, cu exceptia prevederilor paragrafului 2.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica bunurilor prevazute la urmatoarele pozitii tarifare din Tariful vamal de import al Romaniei:
    a) pozitia tarifara 87.02 - autovehicule pentru transportul de minimum 10 persoane, inclusiv soferul;
    b) pozitia tarifara 87.03 - autoturisme si alte autovehicule, in principal concepute pentru transportul persoanelor, altele decat cele de la pozitia tarifara 87.02, inclusiv masinile de tipul "break" si masinile de curse;
    c) pozitia tarifara 87.04 - autovehicule pentru transportul marfurilor;
    d) pozitia tarifara 87.11 - motociclete, inclusiv mopede, cu sau fara atas, cu exceptia bicicletelor cu motor, bicicletelor cu motor auxiliar si ataselor.
    (3) Dispozitiile alin. (1) se aplica pana la data de 31 decembrie 2003 inclusiv.
    Art. 9
    Alineatul (1) al articolului 62 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 435 din 3 august 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    (1) Contribuabilii au obligatia sa completeze si sa depuna la organul fiscal competent o declaratie de venit global, precum si declaratii speciale, pana la data de 15 mai a anului urmator celui de realizare a venitului."
    Art. 10
    (1) Sumele reprezentand taxele de dezvoltare cuprinse in tarifele pentru energia electrica si termica prevazute la art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 208 din 10 august 1994, aprobata prin Legea nr. 136/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, se vireaza de catre agentii economici prevazuti la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994, aprobata prin Legea nr. 136/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, la bugetul de stat, lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care acestea se incaseaza.
    (2) Taxele prevazute la alin. (1) se declara lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care acestea se incaseaza, pe formularul stabilit prin ordin al ministrului finantelor publice.
    Art. 11
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Ministerul Finantelor Publice vireaza la bugetul de stat:
    a) sumele incasate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, conform Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea in vederea recuperarii creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989;
    b) sumele rezultate din rambursarea imprumuturilor acordate din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, in baza urmatoarelor acte normative: Hotararea Guvernului nr. 745/1997 privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 30 miliarde lei pentru finantarea productiei de tractoare fabricate de Societatea Comerciala "Tractorul - UTB" - S.A. Brasov; Hotararea Guvernului nr. 898/1997 privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 50.475 milioane lei pentru finantarea investitiei "Turnatorie de tuburi de presiune din fonta ductila la Societatea Comerciala <<Sidermet>> - S.A. Calan, judetul Hunedoara", cu modificarile ulterioare; Hotararea Guvernului nr. 899/1997 privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 42 miliarde lei pentru finantarea investitiei "Turnatorie de tuburi la Societatea Comerciala <<Siderurgica>> - S.A. Hunedoara"; Hotararea Guvernului nr. 935/1997 privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului a sumei de 6 miliarde lei pentru finantarea productiei de tractoare fabricate la Societatea Comerciala "Hart" - S.A. Miercurea-Ciuc; Hotararea Guvernului nr. 880/1997 privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului a sumei de 37 miliarde lei pentru finantarea liniei tehnologice pentru elaborarea si turnarea semifabricatelor din otel pentru productia de profiluri si tevi la Societatea Comerciala "C.S. Resita" - S.A., inclusiv dobanzile si majorarile de intarziere aferente acestora;
    c) sumele nete obtinute din reactivarea si rambursarea obligatiilor agentilor economici reprezentand credite bancare pentru investitii, preluate in contul datoriei publice in baza Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiara a obligatiilor statului ramase neregularizate la 31 decembrie 1990 si preluarea de catre stat si bancile comerciale a pierderilor inregistrate in anii 1989 si 1990 de agentii economici cu capital de stat, precum si a creditelor bancare neperformante;
    d) sumele incasate din rambursarea ratelor la imprumuturile acordate populatiei de Casa de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. in limita depozitului de 5 miliarde lei constituit din sumele incasate in contul special deschis la nivelul economiei din cota de 50% din vanzarile de locuinte din fondul locativ de stat, in temeiul prevederilor Legii nr. 67/1992 privind constituirea unui depozit in lei la C.E.C. in vederea creditarii constructiilor de locuinte si ale Legii nr. 79/1992 cu privire la constituirea si utilizarea fondului special din sumele incasate din vanzarea locuintelor construite din fondurile statului, inclusiv dobanzile aferente acestora.
    (2) Virarea la bugetul de stat a sumelor prevazute la alin. (1) se efectueaza de catre Ministerul Finantelor Publice in termen de 5 zile lucratoare de la incasarea acestora.
    (3) Disponibilitatile din sursele prevazute la alin. (1), existente la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante in contul curent general al trezoreriei statului, se vireaza la bugetul de stat.
    (4) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa administreze in cadrul contului curent general al Trezoreriei statului, prin conturi distincte, urmatoarele:
    a) fondul de risc constituit in baza prevederilor art. 26 alin. (3), art. 30 alin. (2) si art. 40 alin. (2) din Legea datoriei publice nr. 81/1999;
    b) Fondul de contrapartida constituit in baza Hotararii Guvernului nr. 794/1997 privind constituirea, administrarea si utilizarea Fondului de contrapartida;
    c) fondul distinct constituit conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1994 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare in valoare de 175,6 milioane dolari, destinat finantarii proiectului de reabilitare a sectorului petrolier, semnat la Washington la 1 iunie 1994, aprobata prin Legea nr. 126/1994, cu modificarile ulterioare;
    d) comisionul de risc constituit conform art. III din anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 34/1996 pentru ratificarea unor acorduri de imprumut si de garantie externe si a unor amendamente la un acord de imprumut extern, aprobata prin Legea nr. 22/1997, aferent Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare destinat Proiectului pentru alimentarea cu apa si protectia mediului in Valea Jiului;
    e) fondul de risc constituit conform art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 37/1997 pentru ratificarea Acordului de imprumut - Programul de dezvoltare a utilitatilor municipale, etapa a II-a, dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 august 1997, aprobata prin Legea nr. 186/2001;
    f) sumele incasate in baza art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2000 privind unele masuri pentru diminuarea datoriei publice interne, aprobata prin Legea nr. 315/2001, reprezentand venituri virate de ministerele de resort si de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende, precum si de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare din valorificarea activelor bancare neperformante, ramase dupa deducerea cheltuielilor prevazute in bugetele acestor institutii si efectuate in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    g) sumele rezultate din operatiuni de incasari si plati in lei, aferente contractelor de export si import cu decontare prin conturile de cliring, barter si cooperare economica, reglementate de Hotararea Guvernului nr. 555/1992 privind derularea operatiunilor financiare de import-export in cadrul acordurilor guvernamentale cu decontare in conturile de cliring, barter si cooperare economica, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Ordonanta Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operatiunilor de import-export care se deruleaza prin cliring, barter si cooperare economica internationala in baza acordurilor comerciale si de plati guvernamentale, aprobata prin Legea nr. 127/1994, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (5) Bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2003 pentru activitatile finantate integral din venituri proprii, aprobate pe langa Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si de Ministerul Afacerilor Externe, sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
    Art. 12
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 942 din 23 decembrie 2002, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Agentii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere si penalitati si alte obligatii de plata sunt obligati sa accepte incasari si prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit, incepand cu data de 1 ianuarie 2004.
    (2) In anul 2003, incepand cu 1 iulie, prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica experimental de catre institutiile publice si agentii economici prevazuti la alin. (1).
    (3) Incepand cu 1 iulie 2003 persoanele juridice care realizeaza acte si fapte de comert si depasesc o anumita cifra de afaceri, stabilita prin hotarare a Guvernului, vor accepta ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit."
    2. Alineatul (5) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Bancile acceptante prevazute la alin. (1) vor intreprinde masurile corespunzatoare pentru asigurarea infrastructurii si a dotarilor proprii in vederea ordonarii platilor pe card prin intermediul mijloacelor moderne de plata si realizarea transferului intre contul de card si contul beneficiarilor sumelor platite, pana la datele prevazute la art. 1 alin. (1) si (2)."
    3. Litera a) a alineatului (2) al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
    "a) utilizarea de catre unitatile prevazute la art. 1 a unor terminale de plata care nu sunt procurate conform art. 2 alin. (1);".
    Art. 13
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Guvernul va aproba completarea si modificarea instructiunilor privind metodologia de calcul referitoare la impozitul pe profit.
    (2) Prevederile art. II se aplica in ceea ce priveste calculul profitului impozabil incepand cu anul fiscal 2003.
    (3) Prevederile art. IV intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (4) Persoanele fizice pentru care prin prezenta ordonanta s-a instituit obligatia completarii si depunerii declaratiei de inregistrare fiscala sunt obligate sa se conformeze in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
    (5) Calitatea de platitori de taxa pe valoarea adaugata in cazul platitorilor de impozite si taxe prevazuti la art. 9 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 82/1998, republicata, astfel cum a fost modificata si completata prin prezenta ordonanta, inregistrati in evidenta Ministerului Finantelor Publice, inceteaza cu data de intai a lunii urmatoare intrarii in vigoare a prezentei ordonante. Scoaterea din evidenta ca platitori de taxa pe valoarea adaugata se face de catre organele fiscale in evidenta carora sunt inregistrati, conform procedurii aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
    (6) Datele privind vectorul fiscal al platitorilor de impozite si taxe aflati in evidenta Ministerului Finantelor Publice la data de 31 decembrie 2002 vor fi inregistrate in aceasta evidenta pe baza informatiilor din "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat" pe luna decembrie 2002.
    (7) Datele privind vectorul fiscal al platitorilor de impozite si taxe se notifica acestora si raman definitive prin nedepunerea declaratiei de mentiuni potrivit alin. (8).
    (8) In cazul existentei unei neconcordante intre datele privind vectorul fiscal notificate si situatia reala, platitorii de impozite si taxe vor comunica modificarile organului fiscal prin depunerea unei declaratii de mentiuni in termen de 15 zile de la data primirii notificarii.
    (9) Modificarile ulterioare in datele privind vectorul fiscal se declara potrivit prevederilor art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 82/1998, republicata, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta.
    (10) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga prevederile art. 72 alin. (1) lit. a) si b) si prevederile art. 72^1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (11) Prevederile art. V intra in vigoare incepand cu data de 1 martie 2003. In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prevederilor art. V, Guvernul va aproba completarea si modificarea Normelor de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 14
    Dupa aprobarea prin lege a prezentei ordonante se vor republica:
    a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat, aprobata prin Legea nr. 720/2001, cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta;
    b) Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta;
    c) Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    d) Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 privind inregistrarea fiscala a platitorilor de impozite si taxe, republicata, cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta;
    e) Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile ulterioare;
    f) Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    g) Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, cu modificarile si completarile ulterioare;
    h) Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 493/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

    AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR

                          VENITURI SI CHELTUIELI
potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania, cu modificarile ulterioare

                                                             - mii lei -
________________________________________________________________________
               Indicatori                                   Program 2003
________________________________________________________________________
VENITURI - TOTAL                                             36.000.000
Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii
de functionare                                               10.000.000
Venituri din prestari de servicii                            20.000.000
Alte venituri                                                 6.000.000
________________________________________________________________________
CHELTUIELI - TOTAL                                           36.000.000
Partea I SERVICII PUBLICE GENERALE
AUTORITATI PUBLICE*)                                         36.000.000
CHELTUIELI CURENTE                                           30.000.000
CHELTUIELI DE PERSONAL                                       12.000.000
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII                             18.000.000
CHELTUIELI DE CAPITAL                                         6.000.000
________________________________________________________________________
    *) Detalierea pe articole si alineate se face de ordonatorul principal de credite.

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

                          VENITURI SI CHELTUIELI
potrivit art. II alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr. 33/1996 pentru imbunatatirea regimului de impunere si de utilizare a taxelor consulare incasate in strainatate de catre reprezentantele diplomatice ale Romaniei, aprobata si modificata prin Legea nr. 33/1997

                                                             - mii lei -
________________________________________________________________________
               Indicatori                                   Program 2003
________________________________________________________________________
VENITURI - TOTAL                                              40.000.000
Taxe consulare pentru servicii prestate in regim de urgenta   40.000.000
CHELTUIELI - TOTAL                                            40.000.000
Partea I SERVICII PUBLICE GENERALE
AUTORITATI PUBLICE                                            40.000.000
CHELTUIELI CURENTE                                            40.000.000
CHELTUIELI DE PERSONAL*)                                      40.000.000
________________________________________________________________________
    *) Detalierea pe articole si alineate se face de ordonatorul principal de credite.

    NOTA:
    Numarul maxim de posturi aprobat pe anul 2003 pentru Ministerul Afacerilor Externe se suplimenteaza cu 37 de posturi pentru serviciul exterior, in vederea asigurarii cu personal a Misiunii Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, precum si a Misiunii Romaniei la NATO, potrivit structurii aprobate prin hotarare a Guvernului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 36/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 36 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 410 2011
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com ) Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com ) We Offers Financial Consulting To Client, ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com ) Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com )
ANONIM a comentat Decizia 91 2019
    Bună ziua, Ai nevoie de ajutor financiar urgent pentru nevoile tale personale sau de afaceri? Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă majoră pentru clienții care se confruntă cu probleme financiare și au nevoie urgentă de o soluție. Întrebarea despre credit și garanții este ceea ce clienții se preocupă întotdeauna atunci când caută un creditor credibil. Aveți grijă să nu pierdeți victima diferitelor fraude de împrumut online și să pierdeți în cele din urmă banii câștigați cu greu. Dacă aveți nevoie de un credit credibil și de încredere: Consolidarea datoriei, Împrumuturi de afaceri, Împrumuturi personale, Împrumuturi pentru construcții și împrumuturi auto pentru orice relație: info@loanlogics.online sau pastordonaldloanfirm@gmail.com nu există nicio garanție de securitate socială și credit, 100% garanție . Tot ce trebuie să faci este să știi exact ce vrei și să te asiguri că îți vei realiza visele EMAIL. pastordonaldloanfirm@gmail.com WhatsApp us +12899600524
ANONIM a comentat Legea 734 2018
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul unic de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 1164 2018
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul unic de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Cuantum - 2014
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Legea 4 1966
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Legea 40 1997
    Sunt creditor privat și investitor, aveți nevoie de o finanțare legitimă, onestă, de încredere și repede? Te pot ajuta cu un împrumut de garanție 100%, ofer afaceri, finanțări imobiliare și împrumuturi individuale, Mai mult, finanțez tot felul de proiecte. Aplicați astăzi prin e-mail: ruthhuntfinancialservice@gmail.com pentru informații suplimentare.
ANONIM a comentat Legea 4 2015
     We are direct providers of Fresh Cut BG, SBLC and MTN which are specifically for lease, our bank instrument can be engage in PPP Trading, Discounting, signature project (s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges, Real Estate and all kind of projects. We do not have any broker chain in our offer or get involved in chauffer driven offers. We deliver with time and precision as sethforth in the agreement. Our terms and Conditions are reasonable, below is our instrument description. The procedure is very simple; the instrument will be reserved on euro clear to be verified by your bank, after verification an arrangement will be made for necessary bank documents and stock testing expenses, the cost of the Bank Guarantee will be paid after the delivery of the MT760, DESCRIPTION OF INSTRUMENTS: 1. Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC) (Appendix A) 2. Total Face Value: Eur 5M MIN and Eur 10B MAX (Ten Billion USD). 3. Issuing Bank: HSBC Bank London, Credit Suisse and Deutsche Bank Frankfurt. 4. Age: One Year, One Month 5. Leasing Price: 6% of Face Value plus 2% commission fees to brokers. 6. Delivery: Bank to Bank swift. 7. Payment: MT-103 or MT760 8. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days. We are ready to close leasing with any interested client in few banking days, if interested do not hesitate to contact me direct. wrightjames931@gmail.com Regards, Wright Skype; wrightjames931@gmail.com
ANONIM a comentat Decizia 49 1997
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Decizia 319 2017
    Bună ziua, sunt Ruth Hunt, creditor privat și creditor legal. Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, împrumuturi ipotecare, împrumuturi pentru autoturisme, împrumuturi pentru studenți, credite de consolidare fără garanții, garanții, capital de risc etc ... Sau pur și simplu refuzați un împrumut de la o bancă sau o instituție financiară din unul sau mai multe motive? Sunteți soluțiile potrivite pentru credit! Oferim împrumuturi întreprinderilor și persoanelor fizice cu dobândă redusă și accesibilă de 3%. Deci, dacă sunteți interesat de un împrumut urgent și securizat. Pentru mai multe informații, trimiteți-ne un e-mail de astăzi Via: ruthhuntfinancialservice@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 36/2003
OUG 193 2002
privind introducerea sistemelor moderne de plata
Ordonanţa 61 2002
privind colectarea creantelor bugetare
Legea 521 2002
privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor
Legea 414 2002
privind impozitul pe profit
Legea 345 2002
privind taxa pe valoarea adaugata
Legea 345 2002
privind taxa pe valoarea adaugata
Ordonanţa 36 2002
privind impozitele si taxele locale
Hotărârea 1114 2001
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al Romaniei
Ordonanţa 7 2001
privind impozitul pe venit
OUG 163 2000
pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat
OUG 38 2000
privind unele masuri pentru diminuarea datoriei publice interne
OUG 102 1999
privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap
Legea 81 1999
Legea datoriei publice
Ordonanţa 82 1998
privind inregistrarea fiscala a platitorilor de impozite si taxe
Hotărârea 898 1997
privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 50.475 milioane lei pentru finantarea investitiei "Turnatorie de tuburi de presiune din fonta ductila la Societatea Comerciala <> - S.A. Calan, judetul Hunedoara"
Hotărârea 899 1997
privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 42 miliarde lei pentru finantarea investitiei "Turnatorie de tuburi la Societatea Comerciala <> - S.A. Hunedoara"
Hotărârea 935 1997
privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului a sumei de 6 miliarde lei pentru finantarea productiei de tractoare fabricate de Societatea Comerciala "Hart" - S.A. Miercurea-Ciuc
Hotărârea 880 1997
privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului a sumei de 37 miliarde lei pentru finantarea liniei tehnologice pentru elaborarea si turnarea semifabricatelor din otel pentru productia de profiluri si tevi la Societatea Comerciala "C.S. Resita" - S.A.
Hotărârea 794 1997
privind constituirea, administrarea si utilizarea Fondului de contrapartida
Hotărârea 745 1997
privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispozitia Guvernului, a sumei de 30 miliarde lei pentru finantarea productiei de tractoare fabricate de Societatea Comerciala "Tractorul - U.T.B." - S.A. Brasov
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Ordonanţa 37 1997
pentru ratificarea Acordului de imprumut - Programul de dezvoltare a utilitatilor municipale, etapa a II-a, dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 august 1997
Ordonanţa 34 1996
pentru ratificarea unor acorduri de imprumut si de garantie externe si a unor amendamente la un acord de imprumut extern
Ordonanţa 59 1994
privind reglementarea operatiunilor de import-export care se deruleaza prin cliring, barter si cooperare economica internationala in baza acordurilor comerciale si de plati guvernamentale
Ordonanţa 42 1994
pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare in valoare de 175,6 milioane dolari, destinat finantarii proiectului de reabilitare a sectorului petrolier, semnat la Washington la 1 iunie 1994
Ordonanţa 29 1994
privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic
Legea 29 1994
privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea in vederea recuperarii creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989
Hotărârea 555 1992
privind derularea operatiunilor financiare de import-export in cadrul acordurilor guvernamentale cu decontare in conturile de cliring, barter si cooperare economica
Legea 79 1992
cu privire la constituirea si utilizarea fondului special din sumele incasate din vinzarea locuintelor construite din fondurile statului
Legea 67 1992
privind constituirea unui depozit in lei la C.E.C., in vederea creditarii constructiilor de locuinte
Legea 7 1992
privind acoperirea financiara a obligatiilor statului ramase neregularizate la 31 decembrie 1990 si preluarea de catre stat si bancile comerciale a pierderilor inregistrate in anii 1989 si 1990 de agentii economici cu capital de stat, precum si a creditelor bancare neperformante
Legea 42 1990
pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu