E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 15 din actul OUG 32 2001 modifica articolul 25 din actul Legea 16 2000
Articolul 6 din actul OUG 32 2001 in legatura cu articolul 2 din actul Ordonanţa 75 1999
Articolul 8 din actul OUG 32 2001 abrogă Ordonanţa 96 1999
Articolul 7 din actul OUG 32 2001 in legatura cu articolul 2 din actul OUG 118 1999
Articolul 2 din actul OUG 32 2001 in legatura cu articolul 53 din actul OUG 102 1999
Articolul 5 din actul OUG 32 2001 in legatura cu articolul 2 din actul Ordonanţa 47 1998
Articolul 4 din actul OUG 32 2001 in legatura cu articolul 3 din actul Ordonanţa 8 1998
Articolul 14 din actul OUG 32 2001 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 8 1997
Articolul 12 din actul OUG 32 2001 modifica articolul 170 din actul Legea 84 1995
Articolul 3 din actul OUG 32 2001 in legatura cu Legea 8 1994
Articolul 1 din actul OUG 32 2001 in legatura cu articolul 3 din actul Ordonanţa 22 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 32 din 26 februarie 2001

pentru reglementarea unor probleme financiare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 110 din  5 martie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    (1) Sursele prevazute la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 privind finantarea ocrotirii sanatatii, aprobata prin Legea nr. 114/1992, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si majorarile de intarziere constituie venituri ale bugetului de stat, cu exceptia contributiei lunare a parintilor sau a tutorilor legali pentru intretinerea copiilor in crese, care reprezinta venituri ale bugetelor locale.
    (2) Din bugetul de stat se aloca fonduri pentru finantarea programelor nationale de sanatate, precum si a cheltuielilor curente si de capital ale institutiilor sanitare publice finantate integral de la bugetul de stat.
    Art. 2
    (1) Sursele prevazute la art. 53 alin. (1) lit. a), b), c) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si penalitatile si majorarile de intarziere constituie venituri ale bugetului de stat.
    (2) Din bugetul de stat se aloca transferuri catre bugetele locale pentru sustinerea sistemului de protectie a drepturilor copilului si a persoanelor adulte cu handicap si fonduri pentru celelalte cheltuieli stabilite in conditiile legii.
    Art. 3
    (1) Comisionul perceput pentru prestarea serviciilor vamale potrivit prevederilor Legii nr. 8/1994 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati vamale, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie venituri cu destinatie speciala ale bugetului de stat.
    (2) Cheltuielile de capital aferente punctelor de control pentru trecerea frontierei si celorlalte unitati vamale, precum si celelalte cheltuieli, stabilite in conditiile legii, se suporta de la bugetul de stat, in limita veniturilor incasate potrivit alin. (1).
    Art. 4
    (1) Sursele prevazute la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 43/1998 si ulterior aprobata si modificata prin Legea nr. 23/2000, precum si penalitatile si majorarile de intarziere constituie venituri ale bugetului de stat.
    (2) Veniturile realizate din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale din turism urmeaza regimul veniturilor din privatizare stabilit in conditiile legii.
    (3) Din bugetul de stat se asigura fonduri pentru finantarea programelor de promovare si dezvoltare a turismului si a altor actiuni, aprobate in conditiile legii.
    Art. 5
    (1) Sursele prevazute la art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 47/1998 privind constituirea si utilizarea Fondului special al aviatiei civile, precum si penalitatile si majorarile de intarziere constituie venituri cu destinatie speciala ale bugetului de stat.
    (2) Din bugetul de stat se asigura cheltuieli cu destinatie speciala pentru finantarea de actiuni si lucrari stabilite prin programe aprobate in conditiile legii si transferuri catre bugetele locale pentru aeroporturi de interes local, in limita veniturilor incasate potrivit alin. (1).
    Art. 6
    (1) Sursele prevazute la art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 75/1999 privind constituirea Fondului special de sustinere a invatamantului de stat, precum si penalitatile si majorarile de intarziere constituie venituri ale bugetului de stat.
    (2) Veniturile prevazute la alin. (1) vor contribui, alaturi de alte surse ale bugetului de stat, la finantarea actiunii de invatamant.
    Art. 7
    (1) Sursele prevazute la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si penalitatile si majorarile de intarziere constituie venituri ale bugetului de stat.
    (2) Veniturile incasate de la inceputul anului 2001 la Fondul national de solidaritate se vireaza la bugetul de stat in termenul prevazut la art. X alin. (1) din prezenta ordonanta de urgenta.
    (3) Din bugetul de stat se asigura fonduri pentru finantarea actiunilor prevazute si aprobate in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 8
    (1) Ordonanta Guvernului nr. 96/1999 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente si instalatii industriale se abroga.
    (2) Veniturile virate in anul 2001 la fondul special mentionat la alin. (1) se restituie agentilor economici de la care s-au incasat.
    (3) Disponibilitatile Fondului special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente si instalatii industriale existente la 31 decembrie 2000 se preiau in contul de disponibilitati ale Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic.
    Art. 9
    (1) Sumele datorate de contribuabili se varsa la bugetul de stat, iar regularizarea eventualelor sume virate necuvenit catre fondurile mentionate in prezenta ordonanta de urgenta se efectueaza cu bugetul de stat.
    (2) Eventualele cheltuieli angajate in conditiile legii pe seama fondurilor speciale mentionate in prezenta ordonanta de urgenta se efectueaza din bugetul de stat.
    (3) Incepand cu anul 2001 veniturile prevazute la alin. (1) urmeaza regimul juridic al creantelor bugetului de stat.
    (4) Controlul stabilirii si virarii sumelor datorate bugetului de stat se exercita de Ministerul Finantelor Publice si unitatile sale teritoriale prin organele de control fiscal.
    Art. 10
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, Guvernul va aproba norme metodologice pentru reglementarea unitara a termenelor si procedurilor privind administrarea sumelor datorate bugetului de stat, potrivit prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Predarea-primirea exercitarii atributiilor privind stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea si incasarea sumelor datorate bugetului de stat, potrivit prezentei ordonante de urgenta, inclusiv majorarile de intarziere, penalitatile si amenzile, se efectueaza prin protocol incheiat intre Ministerul Finantelor Publice si fiecare ordonator principal de credite care administreaza fondurile prevazute la art. I - VIII, in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei ordonante de urgenta.
    (3) Pana la aprobarea normelor metodologice prevazute la alin. (1) declararea si plata sumelor datorate de contribuabili la bugetul de stat se vor face la organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, potrivit procedurilor prevazute in actele normative care le reglementeaza.
    Art. 11
    (1) Prevederile legale referitoare la disponibilitatile fondurilor mentionate in prezenta ordonanta de urgenta se abroga.
    (2) Disponibilitatile din anii precedenti ale fondurilor speciale mentionate in prezenta ordonanta de urgenta, existente la data de 31 decembrie 2000, se utilizeaza pentru acoperirea deficitelor bugetului asigurarilor sociale de stat inregistrate din anii precedenti.
    Art. 12
    Alineatul (1) al articolului 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 170
    (1) Finantarea invatamantului de stat se asigura din fonduri publice, in limita a cel putin 4% din produsul intern brut, in concordanta cu urmatoarele cerinte:
    a) considerarea dezvoltarii invatamantului ca o prioritate nationala, pentru pregatirea resurselor umane la nivelul standardelor internationale;
    b) profesionalizarea resurselor umane in concordanta cu diversificarea pietei muncii;
    c) dezvoltarea invatamantului superior si a cercetarii stiintifice universitare pentru integrare la varf in viata stiintifica mondiala."
    Art. 13
    (1) Incepand cu anul 2001 finantarea institutiilor de invatamant preuniversitar de stat se asigura din bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale pe a caror raza acestea isi desfasoara activitatea, cu exceptia cheltuielilor privind:
    a) componenta locala aferenta proiectelor de reforma aflate in derulare la data de 31 decembrie 2000, cofinantate de Guvernul Romaniei si organismele financiare internationale, precum si rambursarile de credite externe, platile de dobanzi si comisioane la creditele externe aferente proiectelor respective;
    b) facilitatile acordate elevilor privind transportul pe calea ferata si cu metroul;
    c) bursele pentru elevii din Republica Moldova, precum si bursele pentru elevii straini si etnicii romani din afara granitelor tarii;
    d) organizarea examenelor, concursurilor si olimpiadelor nationale;
    e) perfectionarea pregatirii profesionale a cadrelor didactice.
    (2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. b), precum si cheltuielile aferente facilitatilor acordate studentilor privind transportul pe calea ferata si cu metroul se finanteaza prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, iar cele prevazute la lit. a), c), d) si e), prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    (3) Cheltuielile privind cluburile, taberele, palatele copiilor, casele corpului didactic si inspectoratele scolare se finanteaza de la bugetul de stat prin Ministerul Educatiei si Cercetarii.
    (4) Cheltuielile efectuate de la bugetul de stat, incepand cu data de 1 ianuarie 2001, pentru finantarea institutiilor de invatamant preuniversitar de stat se regularizeaza cu bugetele locale, dupa aprobarea legii bugetului de stat pe anul 2001.
    (5) In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, la propunerea Ministerului Educatiei si Cercetarii, Ministerului Administratiei Publice si Ministerului Finantelor Publice Guvernul va aproba norme metodologice pentru finantarea invatamantului preuniversitar de stat.
    Art. 14
    Articolul 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetarii stiintifice, dezvoltarii tehnologice si inovarii, aprobata si modificata prin Legea nr. 95/1998, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Din bugetul de stat se aloca fonduri pentru actiuni finantate pe baza de programe, precum si pentru celelalte cheltuieli stabilite in conditiile legii, asigurandu-se in perioada urmatoare o crestere a acestora in concordanta cu tendintele inregistrate in tarile din Uniunea Europeana."
    Art. 15
    Alineatul (1) al articolului 25 din Legea nr. 16/2000 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National al Persoanelor Varstnice, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Consiliului National al Persoanelor Varstnice si ale consiliilor judetene ale persoanelor varstnice, respectiv al municipiului Bucuresti, se asigura din: donatii, sponsorizari, alte activitati nonprofit, realizate in conditiile legii, precum si din transferuri de la bugetul de stat care se prevad in bugetul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale."
    Art. 16
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica incepand cu anul 2001 si orice dispozitii contrare se abroga.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 32/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 32 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 32/2001
Legea 16 2000
privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National al Persoanelor Varstnice
Ordonanţa 75 1999
privind constituirea Fondului special de sustinere a invatamantului de stat
Ordonanţa 96 1999
privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru reducerea riscurilor tehnologice la utilaje, echipamente si instalatii industriale
OUG 118 1999
privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate
OUG 102 1999
privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap
Ordonanţa 47 1998
privind constituirea si utilizarea Fondului special al aviatiei civile
Ordonanţa 8 1998
privind constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
Ordonanţa 8 1997
privind stimularea cercetarii-dezvoltarii si inovarii
Legea 84 1995
Legea invatamantului
Legea 8 1994
privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati vamale
Ordonanţa 22 1992
privind finantarea ocrotirii sanatatii
Legea 649 2002
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2002 privind completarea alin. (1) al art. XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare
OUG 109 2002
privind completarea alin. (1) al art. XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare
Ordin 179 2002
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor nr. 1.313/1999 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor de declarare a obligatiilor de plata la bugetul de stat
OUG 163 2001
privind reglementarea unor masuri financiare
Legea 743 2001
Legea bugetului de stat pe anul 2002
Ordin 1491 2001
pentru aprobarea modelului si continutului Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazute la art. I - VII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare
Legea 374 2001
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare
Hotărârea 618 2001
privind aprobarea Normelor metodologice pentru reglementarea unitara a termenelor si procedurilor privind administrarea sumelor datorate bugetului de stat, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare
Ordin 203 2001
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice si al ministrului industriei si resurselor nr. 685/112/2001
Ordin 1282 2001
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice si al ministrului industriei si resurselor nr. 685/112/2001
Hotărârea 538 2001
privind aprobarea Normelor metodologice pentru finantarea invatamantului preuniversitar de stat
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu