E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 2 din actul Legea 230 2004
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 2 din actul Legea 191 2004
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 44 2004
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 117 din actul Ordonanţa 92 2003
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 121 din actul Ordonanţa 92 2003
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 145 din actul Legea 571 2003
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 133 din actul Legea 571 2003
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 147 din actul Legea 571 2003
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 15 din actul Ordonanţa 61 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu Ordonanţa 57 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 598 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 7 din actul Legea 345 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 22 din actul Legea 345 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 5 din actul Legea 345 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 11 din actul Legea 345 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 12 din actul Legea 345 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 22 din actul Legea 290 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu Legea 137 2002
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 401 2000
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 18 din actul OUG 17 2000
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 4 din actul OUG 17 2000
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 512 1998
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 13 din actul Ordonanţa 11 1996
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 13 din actul Ordonanţa 11 1996
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 37 din actul Legea 64 1995
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 60 din actul Legea 64 1995
Decizia 5 2004 in legatura cu articolul 4 din actul Ordonanţa 3 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 5 din 22 iulie 2004

pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si probleme de procedura fiscala

ACT EMIS DE: COMISIA FISCALA CENTRALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 879 din 27 septembrie 2004


SmartCity3


    1. Art. 18 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, si art. 145 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
    "I. Orice operatiuni desfasurate de persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata sunt supuse legii fiscale, indiferent daca sunt obtinute din activitati ce indeplinesc sau nu indeplinesc cerintele altor dispozitii legale.
    II. Aceasta regula este aplicabila si in cazul agentilor economici care nu au detinut autorizatia de valorificare prevazuta de art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, republicata, si au comercializat aceste deseuri in tara sau le-au exportat. Astfel, acestia isi vor pastra dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente cumpararilor de deseuri si vor fi obligati sa colecteze taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile in tara, respectiv vor fi scutiti in conditiile legii pentru operatiunile de export.
    III. Prezenta solutie este aplicabila atat timp cat legea fiscala nu contine alte prevederi speciale in ceea ce priveste dreptul de deducere si taxa colectata pentru anumite livrari de bunuri si servicii."

    2. I. Art. 4 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, cu modificarile ulterioare, si pct. 3.1 - 3.5 din Normele pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 512/1998; art. 4 alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata si pct. 3.1 - 3.5 din Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 401/2000; art. 7 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, si art. 8 din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 598/2002, cu modificarile ulterioare
    "Pana la data de 31 decembrie 2003 serviciile de consultanta in legatura cu un bun imobil situat in Romania, efectuate de un prestator din Romania catre un beneficiar din strainatate, sunt impozabile, respectiv au locul prestarii la locul unde beneficiarul isi are stabilit sediul activitatii economice sau, in lipsa acestora, domiciliul ori resedinta sa obisnuita."

    II. Art. 133 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
    "De la data de 1 ianuarie 2004, pentru serviciile de consultanta in legatura directa cu un bun imobil situat in Romania, efectuate de un prestator din Romania catre un beneficiar din strainatate, locul prestarii este considerat a fi locul unde este situat bunul imobil."

    3. Art. 5, art. 11 alin. (1) lit. e) si art. 12 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata
    "In perioada 1 iunie 2002 - 31 decembrie 2003 transportul bunurilor ce urmau a fi plasate in regim de perfectionare activa nu era scutit de taxa pe valoarea adaugata."

    4. Art. 147 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si pct. 52 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004
    "La persoanele impozabile inregistrate ca platitori de T.V.A., inclusiv la cele cu regim mixt, costurile de achizitie a serviciilor si bunurilor, indiferent daca acestea sunt de natura stocurilor sau activelor amortizabile, nu cuprind taxa pe valoarea adaugata."

    5. Art. 117 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, art. 15 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 13 si 13^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, coroborate cu prevederile art. 37 si art. 60 alin. (7) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare
    "Dupa data deschiderii procedurii de reorganizare judiciara se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pana la data deschiderii procedurii de faliment.
    Penalitatile de intarziere si dobanzile, respectiv majorarile de intarziere, dupa caz, datorate conform prevederilor legale, nu constituie dobanzi sau cheltuieli in sensul art. 37 din Legea nr. 64/1995."

    6. Art. 121 "Inlesniri la plata obligatiilor fiscale" din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, coroborat cu prevederile art. II din Legea nr. 191/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii
    "1. Aplicarea acestor prevederi se va realiza de organele fiscale teritoriale la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe.
    2. De prevederile acestui articol vor beneficia numai societatile comerciale la care ordinele comune emise in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, erau intocmite la data intrarii in vigoare a Legii nr. 191/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii.
    3. Sumele ramase de plata din ratele esalonate la data intrarii in vigoare a legii, reprezentand dobanzi si penalitati de orice fel, aferente impozitelor si contributiilor sociale cu retinere la sursa, se amana la plata in vederea scutirii pana la ultimul termen de plata din esalonarile acordate prin ordinele comune, ceea ce inseamna ca debitorii vor achita in continuare numai sumele reprezentand rate din debite si dobanzile pe perioada esalonarii.
    4. In situatia in care prin ordinul comun s-au acordat scutiri de impozite, taxe, contributii si accesorii aferente, precum si esalonari numai pentru accesoriile aferente impozitelor si contributiilor cu stopaj la sursa, sumele ramase de plata din ratele esalonate la data intrarii in vigoare a legii se scutesc la plata.
    5. Amanarile la plata in vederea scutirii, precum si scutirile de plata se acorda numai in situatia in care inlesnirile la plata acordate prin ordine comune sunt respectate la data intrarii in vigoare a legii.
    6. Garantiile constituite pentru sumele esalonate la plata raman neschimbate si se utilizeaza conform prevederilor legale mentionate in ordinele comune emise."

    7. Art. 121 "Inlesniri la plata obligatiilor fiscale" din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, coroborat cu prevederile art. 22^2 din Legea nr. 290/2002 privind organizarea si functionarea unitatilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare si a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", astfel cum a fost introdus prin Legea nr. 147/2004 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 78/2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 290/2002
    "1. Aplicarea acestor prevederi se va realiza de organele fiscale teritoriale la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe.
    2. Sumele ce fac obiectul scutirii sunt cele cuprinse in certificatele de obligatii bugetare eliberate de organele competente pe baza controlului fiscal.
    3. Certificatele de obligatii bugetare sa cuprinda obligatiile bugetare datorate, inclusiv dobanzi si penalitati de orice fel, aferente la data intrarii in vigoare a Legii nr. 147/2004 si ramase neachitate la data emiterii certificatelor.
    4. In cazul existentei unei esalonari la plata, in certificatele de obligatii bugetare se cuprind obligatiile bugetare ramase neachitate din esalonare la data emiterii acestora.
    5. Inlesnirile la plata reglementate de prevederile Legii nr. 147/2004 se acorda numai unitatilor de cercetare-dezvoltare reorganizate ca institute nationale sau ca institutii publice potrivit art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2003. Reorganizarea se va face prin hotarari ale Guvernului."

    8. Art. 121 "Inlesniri la plata obligatiilor fiscale" din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, coroborat cu prevederile art. II din Legea nr. 230/2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 38/2004 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica
    "Ulterior publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a hotararilor Guvernului prin care se nominalizeaza unitatile de cercetare dezvoltare beneficiare si plafonul pentru care se aproba scutirile la plata, Ministerul Finantelor Publice va solicita organelor fiscale eliberarea certificatelor de obligatii bugetare care vor cuprinde obligatiile mentionate mai sus, ramase neachitate la data emiterii acestora."



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 5/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 5 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    O zi buna Ai nevoie de un împrumut în toate scopurile? Aveți o problemă financiară? Bridge Finance este garantat prin furnizarea de servicii financiare clienților la o rată a dobânzii favorabilă. Împrumuturile noastre sunt simple și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem egala orice buget cu o rată a dobânzii de 2% față de bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați acum (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Vreau să apreciez împrumuturile Karin Sabine pentru mine un împrumut de 40.000 EUR. dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, evitați să fiți înșelați de creditori falși și aplicați prin firma de împrumut real prin e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861 ..
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Căutați o afacere, o companie sau un împrumut personal? Oferim toate tipurile de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 5/2004
Legea 230 2004
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 38/2004 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica
Legea 191 2004
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii
Hotărârea 44 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Ordonanţa 92 2003
privind Codul de procedura fiscala
Legea 571 2003
privind Codul fiscal
Ordonanţa 61 2002
privind colectarea creantelor bugetare
Ordonanţa 57 2002
privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica
Hotărârea 598 2002
pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adaugata
Legea 345 2002
privind taxa pe valoarea adaugata
Legea 290 2002
privind organizarea si functionarea unitatilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare si a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti"
Legea 137 2002
privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii
Hotărârea 401 2000
pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adaugata
OUG 17 2000
privind taxa pe valoarea adaugata
Hotărârea 512 1998
cu privire la aprobarea Normelor pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Ordonanţa 11 1996
privind executarea creantelor bugetare
Legea 64 1995
privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului
Ordonanţa 3 1992
privind taxa pe valoarea adaugata
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu