E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 2 din actul Ordonanţa 12 1993 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 19 1995
Articolul 12 din actul Ordonanţa 12 1993 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 19 1995
Articolul 14 din actul Ordonanţa 12 1993 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 19 1995
Articolul 16 din actul Ordonanţa 12 1993 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 19 1995
Articolul 17 din actul Ordonanţa 12 1993 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 19 1995
Articolul 1 din actul Ordonanţa 12 1993 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 19 1995
Ordonanţa 12 1993 aprobat de Legea 83 1994
Ordonanţa 12 1993 modificat de Legea 83 1994
Ordonanţa 12 1993 completat de Legea 83 1994
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 25 din actul Norma 2162 1994
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Hotărârea 376 1994
Articolul 13 din actul Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Norma 46544 1994
Articolul 11 din actul Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Hotărârea 63 1994
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 2 din actul Hotărârea 727 1993
Articolul 5 din actul Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 4 din actul Hotărârea 727 1993
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 2 din actul Hotărârea 592 1993
Articolul 15 din actul Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 3 din actul Hotărârea 592 1993
Articolul 5 din actul Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 4 din actul Hotărârea 592 1993
Ordonanţa 12 1993 republicat de Ordonanţa 12 1993
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 12 din  4 august 1993

privind achizitiile de bunuri si investitii publice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 202 din 23 august 1993


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 lit. c) din Legea nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat,

    Guvernul Romaniei emite prezenta ordonanta.

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Domeniul de aplicare
    (1) Prezenta ordonanta reglementeaza toate achizitiile efectuate de entitatile achizitoare, definite de lege.
    (2) Prezenta ordonanta nu se aplica in cazul:
    (a) achizitiilor publice care implica apararea tarii, ordinea publica si siguranta nationala;
    (b) achizitiilor care fac obiectul unor excluderi, in baza unor reglementari ulterioare.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentei ordonante:
    a) achizitiile de bunuri si investitii publice inseamna obtinerea de catre o entitate achizitoare, in baza unui contract de achizitii publice prin cumparare, inchiriere sau cumparare in rate de bunuri sau de investitii publice, inclusiv servicii legate de furnizarea respectivelor bunuri sau investitii publice, cu conditia ca valoarea acestor servicii sa nu depaseasca valoarea bunurilor sau investitiilor publice carora le corespund;
    a) entitate achizitoare inseamna:
    I. Parlamentul si institutiile aflate sub controlul acestuia;
    II. Presedintia;
    III. Guvernul si autoritatile administrative prevazute la art. 115, 120-122 din Constitutia Romaniei si institutiile bugetare subordonate acestora;
    IV. Autoritatile judecatoresti;
    V. Ministerul Public;
    VI. Institutiile publice de invatamant superior;
    VII. Academia Romana si institutiile subordonate acesteia;
    c) bunurile se refera la produse, echipamente si alte obiecte fizice de orice fel si cu orice fel de descriere, inclusiv bunuri imobiliare;
    d) investitiile publice reprezinta cheltuieli de capital, cheltuieli materiale si cheltuieli pentru cercetare-dezvoltare, finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege in afara acestor bugete si din credite externe garantate sau contractate direct de stat in vederea realizarii, dupa caz, a urmatoarelor:
    - proiectarea si executarea de lucrari de constructii, inclusiv instalatiile aferente, de toate categoriile;
    - modernizari, transformari, extinderi si consolidari la constructii si instalatii;
    - reparatii capitale, reparatii curente si demolari la constructii si instalatii;
    - livrari si montaje de utilaje si echipamente tehnologice in cadrul investitiilor noi, al modernizarilor, al transformarilor si al extinderilor, precum si in cazul reparatiilor capitale;
    - lucrari de foraje, cartarea terenului, fotogrammetrie, cercetari seismologice si alte activitati similare, cu conditia sa fie de interes public;
    - prestari de servicii care contribuie la realizarea investitiilor publice (consultanta, asistenta tehnica, proiectare etc.)
    e) contractant inseamna orice persoana fizica sau juridica, partener real sau potential al entitatii achizitoare intr-un contract de achizitie publica;
    f) contract de achizitie publica inseamna un contract incheiat intre entitatea achizitoare si contractantul a carui oferta este castigatoare;
    g) garantia pentru oferta depusa reprezinta garantia furnizata entitatii achizitoare de catre contractantul care inainteaza o oferta, prin care acesta din urma se angajeaza sa semneze contractul de achizitie in cazul in care oferta sa este castigatoare. Garantia pentru oferta depusa poate consta din garantii bancare si asimilate acestora;
    h) moneda include si moneda de cont.
    Art. 3
    Calificarea contractantilor
    (1) Entitatea achizitoare poate sa ceara contractantilor care participa la procedura de achizitie, fara a aduce atingere dreptului contractantilor de a-si proteja proprietatea intelectuala sau secretele comerciale, furnizarea documentelor doveditoare sau a oricarei informatii considerata utila si care ii permite sa aprecieze ca respectivii contractanti:
    a) poseda competenta tehnica, resursele financiare, echipamentul si alte mijloace fizice, capacitatea manageriala, siguranta in desfasurarea operatiunilor proprii, experienta, reputatia, personalul, care le permit sa-si indeplineasca obligatiile rezultate din contractul de achizitie;
    b) au capacitatea legala de a fi parte in contractul de achizitie;
    c) nu sunt insolvabili, blocati financiar, in stare de faliment sau afacerile lor nu sunt administrate de catre un judecator sindic, activitatile lor comerciale nu au fost suspendate, iar ei nu fac obiectul unei anchete legale pentru una din faptele mentionate mai sus;
    d) si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat;
    e) managerii si prepusii lor implicati in mod direct in contractul de achizitie nu au fost condamnati in ultimii 5 ani pe teritoriul Romaniei pentru infractiuni prevazute in prezenta ordonanta, precum si pentru infractiuni de dare ori luare de mita, primire de foloase necuvenite, trafic de influenta, inselaciune in dauna avutului particular sau public;
    f) nu se afla in situatia prevazuta la art. 25.
    (2) Orice conditie stabilita conform alin. (1) lit. a) va fi inscrisa in documentele de preselectie si, daca este cazul, in caietul de sarcini si se va aplica in mod egal tuturor contractantilor. O entitate achizitoare nu va impune nici un criteriu, conditie sau procedura referitoare la calificarea contractantilor, altele decat cele prevazute in alin. (1).
    (3) Entitatea achizitoare va evalua calificarea contractantilor in conformitate cu criteriile si procedurile mentionate in documentele de preselectie sau in caietul de sarcini.
    (4) a) In conformitate cu art. 5 alin. (1) si (3) entitatea achizitoare nu va stabili nici un criteriu, conditie sau procedura cu privire la calificarea contractantilor, care ar produce o discriminare intre contractantii romani si cei straini.
    b) De asemenea, entitatea achizitoare nu va stabili nici un criteriu, conditie sau procedura cu privire la calificarea contractantilor, care ar produce o discriminare intre contractantii reprezentand societati comerciale private si contractantii reprezentand societati comerciale cu capital de stat.
    (5) Entitatea achizitoare poate descalifica un contractant in orice moment in cazul in care descopera ca informatia furnizata privind calificarea respectivului contractant a fost falsa sau inexacta.
    (6) Cu exceptia cazului in care procedura de preselectie a avut loc, nici un contractant care cere sa fie supus acestei proceduri nu va fi exclus de la participarea la procedura de achizitie publica pe motiv ca nu a furnizat dovada ca este calificat conform alin. (1), in conditiile in care contractantul se angajeaza sa furnizeze o asemenea dovada inaintea inceperii examinarii propunerilor, ofertelor, dupa caz, si daca exista motive de a crede ca respectivul contractant va fi in stare sa-si respecte angajamentul.
    Art. 4
    Procedura de preselectie
    (1) Entitatea achizitoare se poate angaja intr-o procedura de preselectie cu scopul de a identifica, anterior trimiterii ofertelor, contractantii care sunt capabili sa se angajeze intr-un contract de achizitie, cu respectarea prevederilor de la art. 11. Prevederile art. 3 se vor aplica si procedurii de preselectie.
    (2) Daca entitatea achizitoare se angajeaza in procedura de preselectie va furniza un set de documente de preselectie fiecarui contractant care le solicita, in conformitate cu procedura specificata si, daca este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor documente.
    (3) Documentele de preselectie vor include cel putin informatiile stabilite la art. 11.
    (4) Entitatea achizitoare va face cunoscut fiecarui contractant care a inaintat o cerere de preselectie, indiferent daca respectivul contractant a fost selectionat sau nu, numele contractantilor care au fost selectionati; numele acestora vor fi facute cunoscute, la cerere, si opiniei publice. La procedura de achizitie publica au dreptul sa participe numai contractantii care au fost selectionati.
    (5) Entitatea achizitoare va comunica, la cerere, contractantilor, care nu au fost selectionati, motivele respingerii, dar nu este obligata sa ofere dovezi sau justificari privind faptele concrete care au fundamentat respingerea.
    (6) Entitatea achizitoare poate cere unui contractant sa-si reconfirme calificarea in concordanta cu aceleasi criterii utilizate pentru preselectia respectivului contractant. Entitatea achizitoare va descalifica orice contractant care nu reuseste sa-si reconfirme calificarea si poate descalifica in orice moment un contractant daca descopera ca informatia furnizata pentru preselectie sau reconfirmare a fost falsa sau inexacta. Entitatea achizitoare va face cunoscut in mod prompt fiecarui contractant, caruia i s-a cerut sa-si reconfirme calificarea, daca respectivul contractant a reusit sau nu sa-si reconfirme calificarea.
    Art. 5
    Participarea contractantilor
    (1) In cazul achizitiei a carei valoare depaseste un cuantum stabilit prin hotarare a Guvernului la propunerea Ministerului Finantelor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, contractantii pot participa la procedura de achizitie, indiferent de nationalitate, in conditiile in care contractantii romani se bucura de un tratament similar in cadrul procedurilor de achizitie organizate de entitatile achizitoare din tarile a caror nationalitate o are contractantul strain.
    (2) Atunci cand valoarea achizitiei este mai mica decat cuantumul mentionat la alin. (1), accesul la procedura de achizitie este permis doar contractantilor romani, cu exceptia cazurilor mentionate la alin. (3).
    (3) In cazul in care contractantii romani nu pot satisface cerintele inscrise in caietul de sarcini, entitatea achizitoare este abilitata sa invite la procedura de achizitie si contractanti straini indiferent de nationalitate, chiar daca valoarea contractului de achizitie este mai mica decat cuantumul mentionat la alin. (1). Entitatea achizitoare va include in dosarul achizitiei o justificare a motivelor si circumstantelor pe baza carora a fost luata decizia de admitere a participarii contractantilor straini.
    (4) Entitatea achizitoare va preciza, chiar din momentul in care solicita participarea contractantilor la procedura de achizitie, ca acestia pot participa la respectiva procedura, indiferent de nationalitate, in conformitate cu alin. (1) sau (3) sau ca participarea este permisa doar contractantilor romani, conform alin. (2), dupa caz. Aceasta precizare nu poate fi modificata mai tarziu.
    Art. 6
    Forme de comunicare
    (1) Documentele, notificarile, deciziile si alte comunicari, la care se face referire in prezenta ordonanta si care trebuie trimise de catre entitatea achizitoare contractantului sau de catre contractant catre entitatea achizitoare, vor fi efectuate in forma scrisa sau orice alta forma care asigura inregistrarea actului, cu exceptia ofertei a carei forma va fi cea prevazuta prin reglementarile de la art. 11.
    (2) Ca o exceptie de la alin. (1) comunicarile intre contractanti si entitatea achizitoare pot fi facute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicatie care nu asigura inregistrarea continutului comunicarii, cu conditia ca imediat dupa aceea expeditorul comunicarii sa trimita o confirmare a acestei comunicari intr-o forma care asigura inregistrarea acesteia.
    (3) Entitatea achizitoare nu va face nici o discriminare intre contractanti din punct de vedere al formei in care acestia transmit sau primesc documente, notificari, decizii sau alte comunicari.
    Art. 7
    Reguli privind documentele furnizate de contractanti
    Atunci cand cere legalizarea documentelor furnizate de contractanti pentru a-si demonstra capacitatea de participare la procedura de achizitie, entitatea achizitoare nu poate impune nici o conditie privind legalizarea documentelor, altele decat cele cerute de legislatia in vigoare la momentul respectiv.
    Art. 8
    Dosarul procedurii de achizitie
    (1) Entitatea achizitoare va pregati un dosar al procedurii de achizitie care va contine informatiile ce sunt prevazute la art. 11.
    (2) Contractantii pot pretinde despagubiri pentru cheltuielile care le-au suportat pentru participarea la procedura de achizitie in cazul in care entitatea achizitoare nu a reusit sa pregateasca un dosar al procedurii de achizitie in concordanta cu prezentul articol.
    Art. 9
    Respingerea contractantilor care au dat mita
    Entitatea achizitoare va respinge oferta, propunerea sau oferta de pret, in cazul in care contractantul care a inaintat-o a comis infractiunea de dare de mita, trafic de influenta si primirea de foloase necuvenite fata de oricare prepus al entitatii achizitoare.

    CAP. 2
    Licitatia

    Art. 10
    Circumstantele de utilizare a licitatiei
    O entitate achizitoare isi va desfasura activitatea numai pe baza procedurii de licitatie, cu exceptia cazurilor prevazute de prezenta ordonanta. Cuantumurile de la care este necesara organizarea unei proceduri de licitatie vor fi stabilite si actualizate prin hotarari ale Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului. Este interzisa impartirea contractului de achizitie in mai multe contracte de valoare mai mica in scopul de a evita organizarea unei proceduri de licitatie.
    Art. 11
    Formele de licitatie
    Formele de licitatie sunt:
    - licitatie publica deschisa fara preselectie;
    - licitatie publica deschisa cu preselectie;
    - licitatie publica restransa.
    Procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea achizitiilor de bunuri si, respectiv, investitii publice se vor stabili de Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, in termen de 30 de zile de la adoptarea prezentei ordonante, prin regulamente ce se vor aproba prin hotarari ale Guvernului.
    Art. 12
    Comisia de licitatie
    Pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatii de licitatie entitatea achizitoare numeste prin decizie, pentru fiecare achizitie de bunuri si investitie publica in parte, o comisie pentru licitatie.
    Comisia pentru licitatie raspunde de activitatea de deschidere, examinare, clarificare, evaluare si adjudecare a ofertelor pentru licitatie publica pentru care a fost infiintata.
    Comisia pentru licitatie este compusa din minimum 5 membri si va cuprinde:
    - presedintele comisiei care este, de regula, un specialist al entitatii achizitoare;
    - reprezentantul Ministerului Finantelor;
    - reprezentantul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, numai in cazurile de achizitii de investitii publice;
    - alti reprezentanti, ca membri in comisia pentru licitatie, care vor fi specialisti cu experienta profesionala in domeniul achizitiei publice respective si cu probitate morala.
    Onorariile participantilor in comisia pentru licitatie, care nu sunt angajatii permanenti ai entitatii achizitoare, se suporta de catre entitatea achizitoare.
    Art. 13
    Indrumarea metodologica
    Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor asigura indrumarea metodologica unitara privind organizarea, desfasurarea si adjudecarea licitatiilor pentru bunuri si investitii publice, elaborand norme, prescriptii si reglementari pentru continutul proiectelor, al documentelor de licitatie, al continutului ofertelor si contractarea lucrarilor.
    Art. 14
    Achizitia prin cererea de oferte de pret
    Entitatea achizitoare se poate angaja printr-o procedura de achizitie prin cerere de oferte de pret conform art. 15 pentru achizitionarea de bunuri disponibile imediat, care nu sunt produse conform specificatiilor entitatii achizitoare si pentru care exista o piata stabilita, cu conditia ca valoarea estimata a contractului de achizitie sa fie mai mica decat cuantumul prevazut in reglementarile de achizitie pentru organizarea unei licitatii.
    Art. 15
    Procedura cererii de oferte de pret
    (1) Entitatea achizitoare va cere oferte de pret de la cat mai multi contractanti, dar cel putin de la trei, in masura in care este posibil. Fiecarui contractant i se va cere detalierea pretului pe elemente componente, plecand de la structura care convine cel mai bine nevoilor de evaluare ale entitatii achizitoare.
    (2) Fiecare contractant are voie sa propuna doar o singura oferta de pret si nu poate schimba propunerea de oferta de pret. Nu vor avea loc nici un fel de negocieri intre entitatea achizitoare si un contractant cu privire la oferta de pret propusa de contractant.
    (3) Contractul de achizitie va fi incheiat cu contractantul care a oferit cea mai scazuta oferta de pret raportata la nevoile entitatii achizitoare.

    CAP. 3
    Achizitia dintr-o singura sursa

    Art. 16
    Circumstantele de utilizare a achizitiei dintr-o singura sursa
    Entitatea achizitoare poate achizitiona bunurile sau investitiile publice prin solicitarea unei propuneri sau oferte de pret la un singur contractant in urmatoarele circumstante:
    a) bunurile sau investitiile publice pot fi furnizate doar de un singur contractant care are drepturi exclusive in privinta bunurilor sau investitiilor publice de achizitionat, cum ar fi lucrarile artistice speciale si lucrarile sub protectia drepturilor de autor;
    b) din cauza de forta majora (calamitati naturale, conflagratii etc.) care fac imposibila aplicarea procedurii de licitatie publica;
    c) entitatea achizitoare care a achizitionat bunuri, echipamente sau tehnologie de la un anumit contractant hotaraste ca o serie de elemente aditionale trebuie procurate de la acelasi contractant din motive de standardizare sau pentru ca se doreste compatibilitatea cu bunurile, echipamentele sau tehnologia deja existente, luand in considerare eficienta achizitiei initiale in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor entitatii achizitoare, dimensiunea restransa a respectivei achizitii in raport cu achizitia initiala, pretul rezonabil si inexistenta unei alternative privind achizitionarea bunurilor in cauza; de asemenea, investitiile publice care nu pot fi realizate decat de furnizorul sau antreprenorul initial al lucrarii;
    d) entitatea achizitoare cauta sa incheie un contract cu un contractant in scopul intreprinderii unor cercetari, experimentari, studii sau dezvoltari tehnologice, avand ca scop achizitia unui prototip, cu exceptia cazului in care contractul include producerea de bunuri in cantitati care sa creeze un profit comercial, ori sa acopere costurile cercetarii si dezvoltarii.
    Art. 17
    Justificarea alegerii metodelor de achizitie
    O entitate achizitoare care utilizeaza una din metodele de achizitie prevazute la art. 16 va include in dosarul achizitiei o nota justificativa aprobata de conducatorul entitatii achizitoare privind motivele si circumstantele pe care s-a bazat pentru a alege respectiva metoda de achizitie, impreuna cu avizul Ministerului Finantelor, in cazul achizitiei de bunuri, si avizul comun al Ministerului Finantelor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, pentru achizitiile de investitii publice.

    CAP. 4
    Contraventii, sanctiuni si contestatii

    Art. 18
    Contraventii
    Constituie contraventii si se sanctioneaza urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni:
    a) furnizarea de informatii, privind valoarea sau de alta natura, contractantilor in fazele de licitatii, anterior adjudecarii, de catre persoanele implicate oficial, direct sau indirect in organizarea licitatiilor;
    b) obtinerea de profituri de catre investitori sau entitate achizitoare, prin vanzarea documentelor licitatiilor la preturi mai mari decat costul multiplicarii acestor documente;
    c) organizarea de licitatii fara fonduri alocate in lei, precum si, dupa caz, in valuta, necesare executiei lucrarilor;
    d) organizarea de licitatii in scopul testarii preturilor pietei;
    e) organizarea de licitatii, fara autorizatiile, avizele si aprobarile necesare, anterior executarii lucrarilor si achizitiei bunurilor.
    Art. 19
    Sanctionarea contraventiilor
    Contraventiile de la art. 18 lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000 la 200.000 lei, cele de la lit. b), cu amenda de la 200.000 la 500.000 lei, iar cele de la lit. c), d) si e), cu amenda de la 500.000 la 1.000.000 lei.
    Contraventiile se constata si sanctiunile se aplica de catre specialisti din cadrul Ministerului Finantelor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, imputerniciti de catre conducerile ministerelor respective.
    Contraventiilor prevazute la art. 18 le sunt aplicabile prevederilor Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
    Art. 20
    Dreptul la contestatie
    (1) Orice contractant care participa sau doreste sa participe la o procedura de achizitie in conformitate cu prezenta ordonanta si care considera ca sufera, ca risca sa sufere sau ca a suferit un prejudiciu datorita unui act sau unei decizii a entitatii achizitoare sau procedurii utilizate de aceasta, cu incalcarea unei prevederi a prezentei ordonante, poate inainta contestatie impotriva actului, deciziei sau procedurii respective.
    (2) Nu se va putea face contestatie in baza prevederilor alin. (1) impotriva:
    a) actelor, deciziilor sau procedurilor urmate de entitatea achizitoare cu privire la selectarea unei metode de achizitie;
    b) admiterii, conform art. 5 alin. (2) la procedura de achizitie doar a contractantilor romani;
    c) limitarii cererii de oferte pentru licitatie din considerente de economie si eficienta;
    d) unei decizii de respingere a tuturor ofertelor luate de entitatea achizitoare anterior acceptarii unei oferte.
    Art. 21
    Contestatia inaintata conducatorului entitatii achizitoare
    (1) Orice contractant care participa la procedura de achizitie poate sa inainteze o contestatie scrisa conducatorului entitatii achizitoare in termen de 7 zile de la data la care contractantul care o inainteaza a luat cunostinta de hotararea de adjudecare.
    (2) In cazul in care contestatia nu este rezolvata pe cale amiabila de catre contractantul care a inaintat-o si entitatea achizitoare, conducatorul entitatii achizitoare careia i s-a inmanat contestatia va lua o decizie scrisa in termen de 10 zile de la data inregistrarii respectivei contestatii, cu avizul Ministerului Finantelor, precum si al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru achizitii de investitii publice.
    Decizia va fi notificata de indata contractantului care a inaintat contestatia. Notificarea va mentiona, de asemenea, motivele adoptarii respectivei decizii si va indica masurile corective care trebuie luate in cazul in care contestatia este acceptata partial sau in intregime. Decizia poate fi atacata in justitie potrivit art. 24.
    (3) In cazul in care conducatorul entitatii achizitoare careia i s-a inmanat contestatia nu ia o decizie in intervalul specificat la alin. (2), contractantul care a inaintat respectiva contestatie are dreptul sa introduca o actiune in justitie in conformitate cu art. 24.
    Art. 22
    Reguli aplicabile contestatiei inaintate conform art. 21
    (1) Imediat dupa ce a fost inaintata o contestatie conform art. 21 conducatorul entitatii achizitoare va notifica contractantului castigator contestatia si continutul ei.
    (2) O copie a deciziei conducatorului entitatii achizitoare va fi trimisa de indata atat contractantului care a inaintat entitatii achizitoare respectiva contestatie, cat si contractantului a carui oferta a fost castigatoare.
    Dupa emiterea deciziei, contestatia si decizia corespunzatoare vor fi, de indata, puse la dispozitia oricarei persoane interesate, cu conditia ca nici o informatie sa nu fie dezvaluita, daca dezvaluirea ei ar fi contrara legii, ar impiedica aplicarea legii, ar afecta interesul public, ar prejudicia interesul comercial legitim al partilor sau ar afecta libera concurenta.
    Art. 23
    Suspendarea procedurii de achizitie
    (1) Entitatea achizitoare poate include in contractul de achizitie o clauza suspensiva, in virtutea careia conducatorul entitatii achizitoare poate suspenda pentru cel mult 30 de zile derularea contractului de achizitie pentru a proteja drepturile contractantului care inainteaza contestatia.
    (2) Orice decizie luata de entitatea achizitoare in conformitate cu prevederile prezentului articol, ca si motivele si imprejurarile care au dus la luarea respectivei decizii vor fi incluse in dosarul achizitiei.
    Art. 24
    Termenul de introducere a actiunii in justitie
    Actiunea in justitie se va introduce in termen de 10 zile de la data comunicarii deciziei adoptate de conducatorul entitatii achizitoare sau de la data expirarii termenului de 10 zile (zece) in care conducatorul entitatii achizitoare trebuie sa ia respectiva decizie.
    Art. 25
    Evidenta speciala
    (1) Contractantul care va comite, el sau prepusii sai, vreo infractiune ori contraventie la prezenta ordonanta va fi inclus pe o lista speciala tinuta de Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru investitiile publice, avand interdictia de a intra intr-un contract de achizitii publice pe o perioada de 5 ani de la data ramanerii definitive a hotararii de condamnare sau a actului de sanctionare contraventionala. Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor decide includerea pe lista de interdictie, la sesizarea entitatii achizitoare sau a organului de control care are din oficiu obligatia sesizarii.
    (2) Decizia de includere pe lista de interdictie poate fi atacata in fata instantelor judecatoresti potrivit procedurii de drept comun.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 26
    Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor elabora, vor actualiza si vor supune aprobarii Guvernului reglementarile necesare indeplinirii obiectivelor si aplicarii prezentei ordonante, precum si reglementarile necesare pentru respectarea obligatiilor asumate de Romania prin angajamente internationale care au legatura cu achizitiile de bunuri si investitii publice si care nu intra in contradictie cu prevederile prezentei ordonante.
    Art. 27
    In masura in care prezenta ordonanta intra in contradictie cu obligatia Romaniei rezultand din:
    a) un tratat sau orice alta forma de intelegere la care este parte alaturi de unu sau mai multe state;
    b) o intelegere cu o institutie financiara interguvernamentala internationala la care Romania este parte, vor prevala prevederile tratatului sau intelegerii.
    Art. 28
    Admiterea la finantare a achizitiilor de bunuri si investitii publice se va face pe baza contractului de achizitie publica incheiat de entitatea achizitoare cu contractantul castigator al licitatiei.
    Art. 29
    Toate licitatiile pentru investitiile publice organizate si in curs de desfasurare la data adoptarii prezentei ordonante se vor definitiva pe baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 291/1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 30
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 31
    In momentul intrarii in vigoare a prezentei ordonante, orice dispozitii contrare se abroga.

              PRIM-MINISTRU
             NICOLAE VACAROIU

                     Contrasemneaza:
                     Ministru de stat,
                     ministrul finantelor,
                     Florin Georgescu

                     p. Ministrul lucrarilor publice si
                     amenajarii teritoriului,
                     Victor Dumitrache
                     secretar de stat,

                     Ministru de stat,
                     presedintele Consiliului
                     pentru Coordonare, Strategie
                     si Reforma Economica,
                     Misu Negritoiu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 12/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 12 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 12/1993
Ordonanţa 19 1995
privind unele masuri de perfectionare a regimului achizitiilor publice, precum si a regimului de valorificare a bunurilor scoase din functiune, apartinand institutiilor publice
Legea 83 1994
pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului, emise in baza Legii nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat
Norma 2162 1994
de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 20/1994 privind punerea in siguranta a fondului construit existent
Hotărârea 376 1994
privind metodologia de elaborare a devizului general pentru obiectivele de investitii
Norma 46544 1994
privind organizarea si desfasurarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri
Hotărârea 63 1994
de aprobare a Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri
Hotărârea 727 1993
pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea proiectarii investitiilor publice
Hotărârea 592 1993
pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea investitiilor
Ordonanţa 12 1993
privind achizitiile publice
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu