E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 83 din  6 octombrie 1994

pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului, emise in baza Legii nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 292 din 14 octombrie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba urmatoarele ordonante ale Guvernului emise in temeiul art. 1 lit. b), c) si d) din Legea nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat:
    1. Ordonanta Guvernului nr. 11 din 4 august 1993 pentru modificarea Legii nr. 58/1934 asupra cambiei si biletului la ordin si a Legii nr. 59/1934 asupra cecului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 23 august 1993, cu urmatoarele modificari:
    a) Articolul I punctul 2 va avea urmatorul continut:
    "2. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    Art. 46
    Cand cambia nu este prezentata spre plata in termenul fixat de art. 40, orice debitor are dreptul de a consemna suma la Casa de Economii si Consemnatiuni sau la alta institutie legal abilitata sa efectueze astfel de operatiuni, pe cheltuiala si riscul posesorului cambiei, recipisa depunandu-se la judecatoria locului de plata."
    b) Articolul I punctul 15 va avea urmatorul continut:
    "15. Alineatul 4 al articolului 100 va avea urmatorul cuprins:
    Cesiunea nu poate fi facuta de tragator decat in favoarea unei societati bancare sau a altei societati de credit, insa va folosi tuturor giratarilor succesivi. Prin expresia societate bancara sau alta societate de credit se intelege persoanele juridice prevazute de legislatia privind activitatea bancara si de credit."
    c) Articolul III punctul 17 va avea urmatorul continut:
    "17. Articolul 75 va avea urmatorul cuprins:
    Art. 75
    Prin expresiile societate bancara si alta societate de credit, intrebuintate in legea de fata, se intelege persoanele juridice prevazute de legislatia privind activitatea bancara si de credit."
    d) Articolul III punctul 18 va avea urmatorul continut:
    "18. Articolul 79 va avea urmatorul cuprins:
    Art. 79
    Cecul circular este un titlu de credit la ordin, emis de o societate bancara sau o alta societate de credit, anume autorizate pentru sume ce le are disponibile de la primitorii cecurilor in momentul emisiunii, platibil la vedere in oricare din locurile aratate de emitent.
    Societatea bancara sau alta societate de credit, autorizata sa emita cecuri circulare, trebuie sa depuna la Banca Nationala a Romaniei, cel mai tarziu a doua zi de la emitere, o cautiune in titluri de stat, garantate de stat, sau lombardabile la Banca Nationala a Romaniei, socotite la cursul zilei de 40% din valoarea cecurilor circulare emise zilnic, cautiune asupra careia posesorii unor asemenea cecuri au un privilegiu special.
    Cautiunea nu se va putea restitui de Banca Nationala a Romaniei decat contra prezentarii cecului respectiv, cu mentiunea ACHITAT."
    e) Articolul III punctul 19 va avea urmatorul continut:
    "19. Punctul 5 din alineatul 1 al articolului 80 va avea urmatorul cuprins:
    5. semnatura societatii bancare sau a societatii de credit."
    f) Articolul III punctul 20 va avea urmatorul continut:
    "20. Articolul 82 va avea urmatorul cuprins:
    Societatea bancara sau alta societate de credit poate incredinta emiterea de cecuri circulare unei societati bancare corespondente, cu conditia insa ca cecul emis sa poarte viza societatii bancare sau a societatii de credit autorizate, iar corespondentul sa semneze ca reprezentant al acelei societati bancare sau societati de credit autorizate."
    g) Articolul V va avea urmatorul continut:
    "Art. 5
    In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, Banca Nationala a Romaniei va emite norme-cadru privind comertul facut de societatile bancare si celelalte societati de credit cu cambii, bilete la ordin si cecuri, precum si norme privind circulatia si standardele tehnice si de continut ale acestor instrumente de credit si de plata, potrivit uzuantelor internationale actuale."
    2. Ordonanta Guvernului nr. 12 din 4 august 1993 privind achizitiile de bunuri si investitii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 202 din 23 august 1993, cu urmatoarele modificari si completari:
    a) Titlul va avea urmatorul continut:
    "Ordonanta privind achizitiile publice"
    b) Titlul capitolului I va avea urmatorul continut:
    "Dispozitii generale"
    c) Articolul 1 alineatul (1) va avea urmatorul continut:
    "(1) Prezenta ordonanta reglementeaza toate achizitiile efectuate de persoanele juridice mentionate la art. 2 lit. b)."
    d) Articolul 2 litera a) va avea urmatorul continut:
    a) achizitiile publice inseamna obtinerea de catre o persoana juridica achizitoare, dobandirea definitiva sau temporara de bunuri prin contract de cumparare, inchiriere sau de antrepriza, inclusiv servicii legate de furnizarea respectivelor bunuri sau investitii publice, cu conditia ca valoarea acestor servicii sa nu depaseasca valoarea bunurilor sau investitiilor publice carora le corespund;"
    e) Articolul 2 litera b) va avea urmatorul continut:
    "b) persoanele juridice care pot face achizitii publice sunt:
    I. Parlamentul si institutiile aflate sub controlul acestuia;
    II. Presedintia;
    III. Guvernul si autoritatile administrative prevazute de art. 115, 120 - 122 din Constitutia Romaniei si institutiile bugetare subordonate acestora;
    IV. autoritatile judecatoresti;
    V. Ministerul Public;
    VI. institutiile publice de invatamant superior;
    VII. Academia Romana si institutiile subordonate acesteia;"
    f) Articolul 1 litera c) va avea urmatorul continut:
    "c) bunurile se refera la produse, echipamente si alte obiecte fizice de orice fel si cu orice fel de descriere, inclusiv bunuri imobile;"
    g) Articolul 2 litera e) va avea urmatorul continut:
    "e) contractant inseamna orice persoana fizica sau juridica, partener real sau potential al persoanei juridice achizitoare intr-un contract de achizitie publica;"
    h) Articolul 2 litera f) va avea urmatorul continut:
    "f) contract de achizitie publica inseamna un contract incheiat intre persoana juridica achizitoare si contractantul a carui oferta este castigatoare;"
    i) Articolul 2 litera g) va avea urmatorul continut:
    "g) garantia pentru oferta depusa reprezinta garantia furnizata persoanei juridice achizitoare de catre contractantul care inainteaza o oferta, prin care acesta din urma se angajeaza sa semneze contractul de achizitie in cazul in care oferta sa este castigatoare. Garantia pentru oferta depusa poate consta din garantii bancare si asimilate acestora;"
    j) Articolul 3 alineatul (1) fraza I va avea urmatorul continut:
    "(1) Persoana juridica achizitoare poate sa ceara contractantilor care participa la procedura de achizitie, fara a aduce atingere dreptului contractantilor de a-si proteja proprietatea intelectuala sau secretele comerciale, furnizarea documentelor doveditoare sau a oricarei informatii considerata utila si care ii permite sa aprecieze ca respectivii contractanti:"
    k) Articolul 3 alineatul (2) va avea urmatorul continut:
    "(2) Orice conditie stabilita conform alin. (1) lit. a) va fi inscrisa in documentele de preselectie si, daca este cazul, in caietul de sarcini si se va aplica in mod egal tuturor contractantilor. Persoana juridica achizitoare nu va impune nici un criteriu, conditie sau procedura referitoare la calificarea contractantilor, altele decat cele prevazute in alin. (1)."
    l) Articolul 3 alineatul (3) va avea urmatorul continut:
    "(3) Persoana juridica achizitoare va evalua calificarea contractantilor in conformitate cu criteriile si procedurile mentionate in documentele de preselectie sau in caietul de sarcini."
    m) Articolul 3 alineatul (4) va avea urmatorul continut:
    "(4) In conformitate cu art. 5 alin. (1) si (3), persoana juridica achizitoare nu va stabili, cu privire la calificarea contractantilor, nici un criteriu, conditie sau procedura care ar produce o discriminare intre contractantii romani si cei straini.
    b) De asemenea, persoana juridica achizitoare nu va stabili, cu privire la calificarea contractantilor, nici un criteriu, conditie sau procedura care ar produce o discriminare intre contractantii reprezentand societati comerciale private si contractantii reprezentand societati comerciale cu capital de stat."
    n) Articolul 3 alineatul (5) va avea urmatorul continut:
    "(5) Persoana juridica achizitoare poate descalifica un contractant in orice moment in cazul in care descopera ca informatia furnizata privind calificarea respectivului contractant a fost falsa sau inexacta."
    o) Articolul 4 va avea urmatorul continut:
    "Art. 4
    Procedura de preselectie
    (1) Persoana juridica achizitoare se poate angaja intr-o procedura de preselectie cu scopul de a identifica, anterior trimiterii ofertelor, contractantii care sunt capabili sa se angajeze intr-un contract de achizitie, cu respectarea prevederilor de la art. 11. Prevederile art. 3 se vor aplica si procedurii de preselectie.
    (2) Daca persoana juridica achizitoare se angajeaza in procedura de preselectie va furniza un set de documente de preselectie fiecarui contractant care le solicita, in conformitate cu procedura specificata si, daca este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor documente.
    (3) Documentele de preselectie vor include cel putin informatiile stabilite la art. 11.
    (4) Persoana juridica achizitoare va face cunoscut fiecarui contractant care a inaintat o cerere de preselectie, indiferent daca respectivul contractant a fost selectionat sau nu, numele contractantilor care au fost selectionati; numele acestora vor fi facute cunoscute, la cerere, si opiniei publice. La procedura de achizitie publica au dreptul sa participe numai contractantii care au fost selectionati.
    (5) Persoana juridica achizitoare va comunica, la cerere, contractantilor care nu au fost selectionati, motivele respingerii, dar nu este obligata sa ofere dovezi sau justificari privind faptele concrete care au fundamentat respingerea.
    (6) Persoana juridica achizitoare poate cere unui contractant sa-si reconfirme calificarea in concordanta cu aceleasi criterii utilizate pentru preselectia respectivului contractant. Persoana juridica achizitoare va descalifica orice contractant care nu reuseste sa-si reconfirme calificarea si poate descalifica in orice moment un contractant daca descopera ca informatia furnizata pentru preselectie sau reconfirmare a fost falsa sau inexacta. Persoana juridica achizitoare va face cunoscut in mod prompt fiecarui contractant, caruia i s-a cerut sa-si reconfirme calificarea, daca respectivul contractant a reusit sau nu sa-si reconfirme calificarea."
    p) Articolul 5 va avea urmatorul continut:
    "Art. 5
    Participarea contractantilor
    (1) In cazul achizitiei a carei valoare depaseste un cuantum stabilit prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor si a Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, contractantii pot participa la procedura de achizitie, indiferent de nationalitate, in conditiile in care contractantii romani se bucura de un tratament similar in cadrul procedurilor de achizitie organizate de persoanele juridice achizitoare din tarile a caror nationalitate o are contractantul strain.
    (2) Atunci cand valoarea achizitiei este mai mica decat cuantumul mentionat la alin. (1), accesul la procedura de achizitie este permis doar contractantilor romani, cu exceptia cazurilor mentionate la alin. (3).
    (3) In cazul in care contractantii romani nu pot satisface cerintele inscrise in caietul de sarcini, persoana juridica achizitoare este abilitata sa invite la procedura de achizitie si contractanti straini indiferent de nationalitate, chiar daca valoarea contractului de achizitie este mai mica decat cuantumul mentionat la alin. (1). Persoana juridica achizitoare va include in dosarul achizitiei o justificare a motivelor si circumstantelor pe baza carora a fost luata decizia de admitere a participarii contractantilor straini.
    (4) Persoana juridica achizitoare va preciza, chiar din momentul in care solicita participarea contractantilor la procedura de achizitie, ca acestia pot participa la respectiva procedura, indiferent de nationalitate, in conformitate cu alin. (1) sau (3) sau ca participarea este permisa doar contractantilor romani, conform alin. (2), dupa caz. Aceasta precizare nu poate fi modificata mai tarziu."
    r) Articolul 6 va avea urmatorul continut:
    "Art. 6
    Forme de comunicare
    (1) Documentele, notificarile, deciziile si alte comunicari, la care se face referire in prezenta ordonanta si care trebuie trimise de catre persoana juridica achizitoare contractantului sau de catre contractant persoanei juridice achizitoare, vor fi efectuate in forma scrisa sau in orice alta forma care asigura inregistrarea actului, cu exceptia ofertei a carei forma va fi cea prevazuta prin reglementarile de la art. 11.
    (2) Ca o exceptie de la alin. (1), comunicarile intre contractanti si persoana juridica achizitoare pot fi facute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicatie care nu asigura inregistrarea continutului comunicarii, cu conditia ca imediat dupa aceea expeditorul comunicarii sa trimita o confirmare a acestei comunicari intr-o forma care asigura inregistrarea acesteia.
    (3) Persoana juridica achizitoare nu va face nici o discriminare intre contractanti din punct de vedere al formei in care acestia transmit sau primesc documente, notificari, decizii sau alte comunicari."
    s) Articolul 7 va avea urmatorul continut:
    "Art. 7
    Reguli privind documentele furnizate de contractanti
    Atunci cand cere legalizarea documentelor furnizate de contractanti pentru a-si demonstra capacitatea de participare la procedura de achizitie, persoana juridica achizitoare nu poate impune nici o conditie privind legalizarea documentelor, altele decat cele cerute de legislatia in vigoare in momentul respectiv."
    t) Articolul 8 va avea urmatorul continut:
    "Art. 8
    Dosarul procedurii de achizitie
    (1) Persoana juridica achizitoare va pregati un dosar al procedurii de achizitie, care va contine informatiile ce sunt prevazute la art. 11.
    (2) Contractantii pot pretinde despagubiri pentru cheltuielile pe care le-au suportat pentru participarea la procedura de achizitie in cazul in care persoana juridica achizitoare nu a reusit sa pregateasca un dosar al procedurii de achizitie in concordanta cu prezentul articol."
    u) Articolul 9 va avea urmatorul continut:
    "Art. 9
    Respingerea contractantilor care au dat mita
    Persoana juridica achizitoare va respinge oferta, propunerea sau oferta de pret, in cazul in care contractantul care a inaintat-o a comis infractiunea de dare de mita, trafic de influenta si primirea de foloase necuvenite fata de oricare prepus al persoanei juridice achizitoare."
    v) Articolul 10 va avea urmatorul continut:
    "Art. 10
    Circumstantele de utilizare a licitatiei
    Persoana juridica achizitoare isi va desfasura activitatea numai pe baza procedurii de licitatie, cu exceptia cazurilor prevazute de prezenta ordonanta. Cuantumurile de la care este necesara organizarea unei proceduri de licitatie vor fi stabilite si actualizate prin hotarari ale Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor si a Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului. Este interzisa impartirea contractului de achizitie in mai multe contracte de valoare mai mica in scopul de a evita organizarea unei proceduri de licitatie."
    x) Articolul 12 alineatul (1) va avea urmatorul continut:
    "(1) Pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatii de licitatie persoana juridica achizitoare numeste prin decizie, pentru fiecare achizitie de bunuri si investitie publica in parte, o comisie pentru licitatie."
    z) Articolul 12 alineatul (3) va avea urmatorul continut:
    "(3) Comisia pentru licitatie este compusa din minimum 5 membri si va cuprinde:
    - presedintele comisiei care este, de regula, un specialist al persoanei juridice achizitoare;
    - reprezentantul Ministerului Finantelor;
    - reprezentantul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, numai in cazurile de achizitii de investitii publice;
    - alti reprezentanti, ca membri in comisia pentru licitatie, care vor fi specialisti cu experienta profesionala in domeniul achizitiei publice respective si cu probitate morala."
    a1) Articolul 12 alineatul (4) va avea urmatorul continut:
    "(4) Onorariile participantilor in comisia pentru licitatie, care nu sunt angajatii permanenti ai persoanei juridice achizitoare, se suporta de catre persoana juridica achizitoare."
    b1) Articolul 14 va avea urmatorul continut:
    "Art. 14
    Achizitia prin cererea de oferte de pret
    Persoana juridica achizitoare se poate angaja printr-o procedura de achizitie prin cerere de oferte de pret, conform art. 15, pentru achizitionarea de bunuri disponibile imediat, care nu sunt produse conform specificatiilor persoanei juridice achizitoare si pentru care exista o piata stabilita, cu conditia ca valoarea estimata a contractului de achizitie sa fie mai mica decat cuantumul prevazut in reglementarile de achizitie pentru organizarea unei licitatii."
    c1) Articolul 15 va avea urmatorul continut:
    "Art. 15
    Procedura cererii de oferte de pret
    (1) Persoana juridica achizitoare va cere oferte de pret de la cat mai multi contractanti, dar cel putin de la trei, in masura in care este posibil. Fiecarui contractant i se va cere detalierea pretului pe elemente componente, plecand de la structura care convine cel mai bine nevoilor de evaluare ale persoanei juridice achizitoare.
    (2) Fiecare contractant are voie sa propuna doar o singura oferta de pret si nu poate schimba propunerea de oferta de pret. Nu vor avea loc nici un fel de negocieri intre persoana juridica achizitoare si un contractant cu privire la oferta de pret propusa de contractant.
    (3) Contractul de achizitie va fi incheiat cu contractantul care a oferit cel mai scazut pret raportat la nevoile persoanei juridice achizitoare."
    d1) Articolul 16 va avea urmatorul continut:
    "Art. 16
    Circumstantele de utilizare a achizitiei dintr-o singura sursa.
    Persoana juridica achizitoare poate achizitiona bunurile sau investitiile publice prin solicitarea unei propuneri sau oferte de pret la un singur contractant in urmatoarele circumstante:
    a) bunurile sau investitiile publice pot fi furnizate doar de un singur contractant care are drepturi exclusive in privinta bunurilor sau investitiilor publice de achizitionat, cum ar fi lucrarile artistice speciale si lucrarile sub protectia drepturilor de autor;
    b) din cauza de forta majora (calamitati naturale, conflagratii etc.) care fac imposibila aplicarea procedurii de licitatie publica;
    c) persoana juridica achizitoare care a achizitionat bunuri, echipamente sau tehnologie de la un anumit contractant hotaraste ca o serie de elemente aditionale trebuie procurate de la acelasi contractant din motive de standardizare sau pentru ca se impune compatibilitatea cu bunurile, echipamentele sau tehnologia deja achizitionate, luand in considerare eficienta achizitiei initiale in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor persoanei juridice achizitoare, dimensiunea restransa a respectivei achizitii in raport cu achizitia initiala, pretul rezonabil si inexistenta unei alternative privind achizitionarea bunurilor in cauza; de asemenea, investitiile publice care nu pot fi realizate decat de furnizorul sau antreprenorul initial al lucrarii;
    d) persoana juridica achizitoare cauta sa incheie un contract cu un contractant in scopul intreprinderii unor cercetari, experimentari, studii sau dezvoltari tehnologice, avand ca scop achizitia unui prototip, cu exceptia cazului in care contractul include producerea de bunuri in cantitati care sa creeze un profit comercial, ori sa acopere costurile cercetarii si dezvoltarii."
    e1) Articolul 17 va avea urmatorul continut:
    "Art. 17
    Justificarea alegerii metodelor de achizitie
    Persoana juridica achizitoare care utilizeaza una dintre metodele de achizitie prevazute la art. 16 va include in dosarul achizitiei o nota justificativa aprobata de conducatorul persoanei juridice achizitoare privind motivele si circumstantele pe care s-a bazat pentru a alege respectiva metoda de achizitie, impreuna cu avizul Ministerului Finantelor, in cazul achizitiei de bunuri, si cu avizul comun al Ministerului Finantelor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, pentru achizitiile de investitii publice."
    f1) Articolul 18 litera b) va avea urmatorul continut:
    "b) obtinerea de profituri de catre investitori sau persoana juridica achizitoare, prin vanzarea documentelor licitatiilor la preturi mai mari decat costul multiplicarii acestor documente;"
    g1) Articolul 20 va avea urmatorul continut:
    "Art. 20
    Dreptul la contestatie
    (1) Orice contractant care participa sau doreste sa participe la o procedura de achizitie in conformitate cu prezenta ordonanta si care considera ca sufera, ca risca sa sufere sau ca a suferit un prejudiciu datorita unui act sau unei decizii a persoanei juridice achizitoare sau procedurii utilizate de aceasta, cu incalcarea unei prevederi a prezentei ordonante, poate inainta contestatie impotriva actului, deciziei sau procedurii respective.
    (2) Nu se va putea face contestatie in baza prevederilor alin. (1) impotriva:
    a) actelor, deciziilor sau procedurilor urmate de persoana juridica achizitoare cu privire la selectarea unei metode de achizitie;
    b) admiterii, conform art. 5 alin. (2), la procedura de achizitie doar a contractantilor romani;
    c) limitarii cererii de oferte pentru licitatie din considerente de economie si eficienta;
    d) alegerii de catre persoana juridica achizitoare a formei de licitatie;
    e) unei decizii de respingere a tuturor ofertelor luate de persoana juridica achizitoare anterior acceptarii unei oferte."
    h) Articolul 21 va avea urmatorul continut:
    "Art. 21
    Contestatia inaintata conducatorului persoanei juridice achizitoare
    (1) Orice contractant care participa la procedura de achizitie poate sa inainteze o contestatie scrisa conducatorului persoanei juridice achizitoare in termen de 7 zile de la data la care contractantul care o inainteaza a luat cunostinta de hotararea de adjudecare.
    (2) In cazul in care contestatia nu este rezolvata pe cale amiabila de catre contractantul care a inaintat-o si persoana juridica achizitoare, conducatorul persoanei juridice achizitoare careia i s-a inmanat contestatia va lua o decizie scrisa in termen de 10 zile de la data inregistrarii respectivei contestatii, cu avizul Ministerului Finantelor, precum si al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru achizitii de investitii publice. Decizia va fi notificata de indata contractantului care a inaintat contestatia. Notificarea va mentiona, de asemenea, motivele adoptarii respectivei decizii si va indica masurile corective care trebuie luate in cazul in care contestatia este acceptata partial sau in intregime. Decizia poate fi atacata in justitie potrivit art. 24.
    (3) In cazul in care conducatorul persoanei juridice achizitoare careia i s-a inmanat contestatia nu ia o decizie in intervalul specificat la alin. (2), contractantul care a inaintat respectiva contestatie are dreptul sa introduca o actiune in justitie in conformitate cu art. 24."
    i) Articolul 22 va avea urmatorul continut:
    "Art. 22
    Reguli aplicabile contestatiei inaintate conform art. 21
    (1) Imediat dupa ce a fost inaintata o contestatie conform art. 21, conducatorul persoanei juridice achizitoare va notifica contractantului castigator contestatia si continutul ei.
    (2) O copie a deciziei conducatorului persoanei juridice achizitoare va fi trimisa de indata atat contractantului care a inaintat persoanei juridice achizitoare respectiva contestatie, cat si contractantului a carui oferta a fost castigatoare. Dupa emiterea deciziei, contestatia si decizia corespunzatoare vor fi, de indata, puse la dispozitia oricarei persoane interesate, cu conditia ca nici o informatie sa nu fie dezvaluita, daca dezvaluirea ei ar fi contrara legii, ar impiedica aplicarea legii, ar afecta interesul public, ar prejudicia interesul comercial legitim al partilor sau ar afecta libera concurenta."
    j1) Articolul 23 va avea urmatorul continut:
    "Art. 23
    Suspendarea procedurii de achizitie
    (1) Persoana juridica achizitoare poate include in contractul de achizitie o clauza suspensiva, in virtutea careia conducatorul persoanei juridice achizitoare poate suspenda pentru cel mult 30 de zile derularea contractului de achizitie pentru a proteja drepturile contractantului care inainteaza contestatia.
    (2) Orice decizie luata de persoana juridica achizitoare in conformitate cu prevederile prezentului articol, ca si motivele si imprejurarile care au dus la luarea respectivei decizii vor fi incluse in dosarul achizitiei."
    k1) Articolul 24 va avea urmatorul continut:
    "Art. 24
    Termenul de introducere a actiunii in justitie
    Actiunea in justitie se va introduce in termen de 10 zile de la data comunicarii deciziei adoptate de conducatorul persoanei juridice achizitoare sau de la data expirarii termenului de 10 zile in care conducatorul persoanei juridice achizitoare trebuie sa ia respectiva decizie."
    i1) Articolul 25 alineatul (1) va avea urmatorul continut:
    "(1) Contractantul care va comite, el sau prepusii sai, vreo infractiune ori contraventie la prezenta ordonanta va fi inclus pe o lista speciala tinuta de Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru investitiile publice, avand interdictia de a intra intr-un contract de achizitii publice pe o perioada de 5 ani de la data ramanerii definitive a hotararii de condamnare sau a actului de sanctionare contraventionala. Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor decide includerea pe lista de interdictie, la sesizarea persoanei juridice achizitoare sau a organului de control care are din oficiu obligatia sesizarii."
    m1) Articolul 27 va avea urmatorul continut:
    "Art. 27
    In masura in care prezenta ordonanta intra in contradictie cu obligatiile asumate de Romania prin tratate sau acorduri internationale, ratificate prin lege, vor prevala prevederile acestora."
    n1) Articolul 28 va avea urmatorul continut:
    "Art. 28
    Admiterea la finantare a achizitiilor de bunuri si investitii publice se va face pe baza contractului de achizitie publica incheiat de persoana juridica achizitoare cu contractantul castigator al licitatiei."
    o1) Articolul 31 va avea urmatorul continut:
    "Art. 31
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, orice dispozitii contrare se abroga."
    3. Ordonanta Guvernului nr. 17 din 20 august 1993 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la reglementarile financiar-gestionare si fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 205 din 25 august 1993.
    4. Ordonanta Guvernului nr. 18 din 20 august 1993 privind reglementarea tranzactiilor nebursiere cu valori mobiliare si organizarea unor institutii de intermediere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 206 din 26 august 1993.
    5. Ordonanta Guvernului nr. 23 din 25 august 1993 privind unele masuri de redresare si solutionare a cazurilor de incapacitate de plata a agentilor economici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 30 august 1993.
    6. Ordonanta Guvernului nr. 24 din 25 august 1993 privind reglementarea constituirii si functionarii fondurilor deschise de investitii si a societatilor de investitii ca institutii de intermediere financiara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 210 din 30 august 1993.
    7. Ordonanta Guvernului nr. 25 din 25 august 1993 privind stimularea intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 210 din 30 august 1993, cu urmatoarele modificari:
    a) Articolul 1 va avea urmatorul continut:
    "Art. 1
    Statul sprijina constituirea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, asigurand in favoarea acestora un sistem de avantaje si facilitati, in scopul promovarii activitatilor productive in domeniile industriei, constructiilor, turismului, serviciilor cu valoare adaugata, cercetarii-dezvoltarii si proiectarii."
    b) Articolul 3 alineatul 1 litera a) va avea urmatorul continut:
    "a) un numar de pana la 25 de angajati pentru intreprinderea mica;"
    c) Articolul 4 va avea urmatorul continut:
    "Art. 4
    Intreprinderile mici si mijlocii beneficiaza de servicii de informare, asistenta si consultanta, asigurate gratuit sau cu reduceri de tarife, in scopul desfasurarii si dezvoltarii activitatii lor."
    d) Articolul 13 va avea urmatorul continut:
    "Art. 13
    Se interzice discriminarea intreprinderilor mici si mijlocii in privinta accesului la resursele de materii prime, materiale si combustibili, energie, precum si pentru aprovizionarea cu utilaje, echipamente, piese de schimb si servicii furnizate de regiile autonome si societatile comerciale."
    e) Articolul 14 va avea urmatorul continut:
    "Art. 14
    Guvernul asigura accesul nediscriminatoriu al intreprinderilor mici si mijlocii la achizitiile de bunuri si investitii publice, in conditiile legii."
    f) Articolul 15 va avea urmatorul continut:
    "Art. 15
    Guvernul sprijina subcontractarea de catre intreprinderile mici si mijlocii a fabricatiei de componente de bunuri si furnizari de servicii, prin elaborarea unei metodologii specifice privind activitatile de subcontractare."
    g) Articolul 16 alineatul 1 va avea urmatorul continut:
    "Intreprinderile mici si mijlocii sunt incurajate sa dezvolte activitatea de export."
    h) Articolul 16 alineatul 2 litera a) va avea urmatorul continut:
    a) facilitatea accesului la informatiile privind pietele externe si comertul international."
    i) Articolul 18 litera b) va avea urmatorul continut:
    "b) aplicarea unui sistem avantajos pentru dobandirea si utilizarea activelor nefolosite sau devenite disponibile prin restructurare, apartinand societatilor comerciale cu capital de stat; "
    j) Titlul capitolului IX va avea urmatorul continut:
    "Organisme pentru sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii"
    k) Articolul 20 va avea urmatorul continut:
    "Art. 20
    Sprijinirea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii pot fi realizate de organe de specialitate ale administratiei publice centrale, fundatii, asociatii si alte organizatii neguvernamentale."
    l) Articolul 21 alineatul 2 fraza I va avea urmatorul continut:
    "In realizarea functiei sale, Agentia Romana de Dezvoltare are urmatoarele atributii principale."
    m) Articolul 21 alineatul 2 litera c) va avea urmatorul continut:
    "c) colaboreaza cu ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si autoritatile administratiei publice locale, precum si cu organizatii neguvernamentale si agenti economici, in scopul crearii unui cadru favorabil dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;"
    n) Articolul 21 alineatul 2 litera f) va avea urmatorul continut:
    "f) organizeaza selectii ale intreprinderilor mici si mijlocii susceptibile a beneficia de programe speciale, pe baza unor criterii de performanta;"
    o) Articolul 23 alineatul 1 va avea urmatorul continut:
    "Intreprinderile mici si mijlocii pot constitui asociatii de reprezentare in conditiile legii."
    Ordonanta va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    8. Ordonanta Guvernului nr. 5 din 23 iulie 1993 privind solutionarea unor cazuri de imposibilitate de plata a unor agenti economici, prin aplicarea regimului de deducere prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 aprobata prin Legea nr. 130/1992, la unele produse scutite de taxa pe valoarea adaugata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 183 din 30 iulie 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 19 septembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

             PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                      ADRIAN NASTASE

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 19 septembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                PRESEDINTELE SENATUI
            prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN




SmartCity5

COMENTARII la Legea 83/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 83 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 83/1994
Ordonanţa 23 1993
privind unele masuri de redresare si solutionare a cazurilor de incapacitate de plata a agentilor economici
Ordonanţa 24 1993
privind reglementarea constituirii si functionarii fondurilor deschise de investitii si a societatilor de investitii ca institutii de intermediere financiara
Ordonanţa 25 1993
privind stimularea intreprinderilor mici si mijlocii
Ordonanţa 17 1993
privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la reglementarile financiar - gestionare si fiscale
Ordonanţa 18 1993
privind reglementarea tranzactiilor nebursiere cu valori mobiliare si organizarea unor institutii de intermediere
Ordonanţa 11 1993
pentru modificarea Legii nr. 58/1934 asupra cambiei si biletului la ordin si a Legii nr. 59/1934 asupra cecului
Ordonanţa 12 1993
privind achizitiile de bunuri si investitii publice
Ordonanţa 5 1993
privind solutionarea unor cazuri de imposibilitate de plata a unor agenti economici, prin aplicarea regimului de deducere, prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 aprobata prin Legea nr. 130/1992, la unele produse scutite de taxa pe valoarea adaugata
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu