E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Legea 782 2001
Ordonanţa 12 1993 abrogat de articolul 111 din actul OUG 60 2001
Articolul 12 din actul Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Ordin 184 2001
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu OUG 187 1999
Ordonanţa 12 1993 abrogat de articolul 113 din actul Ordonanţa 118 1999
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 41 din actul Legea 133 1999
Articolul 18 din actul Ordonanţa 12 1993 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 18 1999
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Ordin 2114 1998
Articolul 2 din actul Ordonanţa 12 1993 modificat de Ordonanţa 55 1998
Articolul 3 din actul Ordonanţa 12 1993 completat de Ordonanţa 55 1998
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Ordin 1623 1997
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Ordin 2487 1996
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Ordin 69 1996
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Ordin 1743 1996
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Norma 45184 1996
Ordonanţa 12 1993 in legatura cu Ordin 5692 1995
Ordonanţa 12 1993 republicat de articolul 2 din actul Ordonanţa 19 1995
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 12 din  4 august 1993    * Republicata

privind achizitiile publice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 281 din  4 decembrie 1995


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Ordonanta Guvernului nr. 19 din 4 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 188 din 18 august 1995, aprobata prin Legea nr. 96 din 1 noiembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 8 noiembrie 1995.
    Ordonanta Guvernului nr. 12 din 4 august 1993 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 202 din 23 august 1993 si a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 83 din 6 octombrie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 292 din 14 octombrie 1994.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Domeniul de aplicare
    (1) Prezenta ordonanta reglementeaza toate achizitiile efectuate de persoanele juridice mentionate la art. 2 lit. b).
    (2) Prezenta ordonanta nu se aplica in cazul achizitiilor publice care implica apararea tarii, ordinea publica si siguranta nationala.
    (3) Nominalizarea achizitiilor publice prevazute la alin. (2) si procedurile de realizare a acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentei ordonante:
    a) prin achizitii publice se intelege dobandirea, definitiva sau temporara, de catre o persoana juridica achizitoare, de bunuri, investitii prin contract de cumparare, inchiriere sau de antrepriza, precum si servicii, finantate integral sau partial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile speciale constituite prin lege in afara acestor bugete, din mijloace extrabugetare si din credite externe garantate sau contractate direct de stat;
    b) persoanele juridice care pot face achizitii publice sunt:
    I. Parlamentul si institutiile aflate sub controlul acestuia;
    II. Presedintia;
    III. Guvernul si autoritatile administrative prevazute de art. 115, 120-122 din Constitutia Romaniei si institutiile bugetare subordonate acestora;
    IV. autoritatile judecatoresti;
    V. Ministerul Public;
    VI. institutiile publice de invatamant superior;
    VII. Academia Romana si institutiile subordonate acesteia;
    VIII. regiile autonome, in cazul achizitiilor de bunuri de natura activelor corporale si a investitiilor, inclusiv a investitiilor finantate din surse proprii;
    c) bunurile se refera la produse, echipamente si alte obiecte fizice de orice fel si cu orice fel de descriere, inclusiv bunuri imobile;
    d) investitiile reprezinta cheltuieli de capital in vederea realizarii, dupa caz, a urmatoarelor:
    - proiectarea si executarea obiectivelor noi de investitii, inclusiv instalatiile aferente, de toate categoriile;
    - modernizari, transformari, extinderi, consolidari si alte interventii determinate de actiuni accidentale la constructii si instalatii;
    - livrari si montaje de utilaje si echipamente tehnologice in cadrul investitiilor noi, al modernizarilor, al transformarilor si al extinderilor;
    - lucrari de foraj, cartarea terenului, fotogrammetrie, cercetari seismologice si alte activitati similare, cu conditia sa fie de interes public:
    - prestari de servicii care contribuie la realizarea investitiilor, cum sunt: consultanta, asistenta tehnica si altele asemenea;
    e) contractant inseamna orice persoana fizica sau juridica, partener real sau potential al persoanei juridice achizitoare intr-un contract de achizitie publica;
    f) contract de achizitie publica inseamna un contract incheiat intre persoana juridica achizitoare si contractantul a carui oferta este castigatoare;
    g) garantia pentru oferta depusa reprezinta garantia furnizata persoanei juridice achizitoare de catre contractantul care inainteaza o oferta, prin care acesta din urma se angajeaza sa semneze contractul de achizitie in cazul in care oferta sa este castigatoare. Garantia pentru oferta depusa poate consta din garantii bancare si asimilate acestora;
    h) moneda include si moneda de cont.
    Art. 3
    Calificarea contractantilor
    (1) Persoana juridica achizitoare poate sa ceara contractantilor care participa la procedura de achizitie, fara a aduce atingere dreptului contractantilor de a-si proteja proprietatea intelectuala sau secretele comerciale, furnizarea documentelor doveditoare sau a oricarei informatii considerata utila si care ii permite sa aprecieze ca respectivii contractanti:
    a) poseda competenta tehnica, resursele financiare, echipamentul si alte mijloace fizice, capacitatea manageriala, siguranta in desfasurarea operatiunilor proprii, experienta, reputatia, personalul, care le permit sa-si indeplineasca obligatiile rezultate din contractul de achizitie;
    b) au capacitatea legala de a fi parte in contractul de achizitie;
    c) nu sunt insolvabili, blocati financiar, in stare de faliment sau afacerile lor nu sunt administrate de catre un judecator sindic, activitatile lor comerciale nu au fost suspendate, iar ei nu fac obiectul unei anchete legale pentru una dintre faptele mentionate mai sus;
    d) si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat;
    e) managerii si prepusii lor implicati in mod direct in contractul de achizitie nu au fost condamnati in ultimii 5 ani pe teritoriul Romaniei pentru infractiuni prevazute in prezenta ordonanta, precum si pentru infractiuni de dare ori luare de mita, primire de foloase necuvenite, trafic de influenta, inselaciune in dauna avutului particular sau public;
    f) nu se afla in situatia prevazuta la art. 25.
    (2) Orice conditie stabilita conform alin. (1) lit. a) va fi inscrisa in documentele de preselectie si, daca este cazul, in caietul de sarcini si se va aplica in mod egal tuturor contractantilor. Persoana juridica achizitoare nu va impune nici un criteriu, conditie sau procedura referitoare la calificarea contractantilor altele decat cele prevazute in alin. (1).
    (3) Persoana juridica achizitoare va evalua calificarea contractantilor in conformitate cu criteriile si procedurile mentionate in documentele de preselectie sau in caietul de sarcini.
    (4) a) In conformitate cu art. 5 alin. (1) si (3) persoana juridica achizitoare nu va stabili, cu privire la calificarea contractantilor, nici un criteriu, conditie sau procedura, care ar produce o discriminare intre contractantii romani si cei straini.
    b) De asemenea, persoana juridica achizitoare nu va stabili cu privire la calificarea contractantilor nici un criteriu, conditie sau procedura care ar produce o discriminare intre contractantii reprezentand societati comerciale private si contractantii reprezentand societati comerciale cu capital de stat.
    (5) Persoana juridica achizitoare poate descalifica un contractant in orice moment in cazul in care descopera ca informatia furnizata privind calificarea respectivului contractant a fost falsa sau inexacta.
    (6) Cu exceptia cazului in care procedura de preselectie a avut loc, nici un contractant care cere sa fie supus acestei proceduri nu va fi exclus de la participarea la procedura de achizitie publica pe motiv ca nu a furnizat dovada ca este calificat conform alin. (1), in conditiile in care contractantul se angajeaza sa furnizeze o asemenea dovada inaintea inceperii examinarii propunerilor, ofertelor, dupa caz, si daca exista motive de a crede ca respectivul contractant va fi in stare sa-si respecte angajamentul.
    Art. 4
    Procedura de preselectie
    (1) Persoana juridica achizitoare se poate angaja intr-o procedura de preselectie cu scopul de a identifica, anterior trimiterii ofertelor, contractantii care sunt capabili sa se angajeze intr-un contract de achizitie, cu respectarea prevederilor de la art. 11. Prevederile art. 3 se vor aplica si procedurii de preselectie.
    (2) Daca persoana juridica achizitoare se angajeaza in procedura de preselectie va furniza un set de documente de preselectie fiecarui contractant care le solicita, in conformitate cu procedura specificata si, daca este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor documente.
    (3) Documentele de preselectie vor include cel putin informatiile stabilite la art. 11.
    (4) Persoana juridica achizitoare va face cunoscut fiecarui contractant care a inaintat o cerere de preselectie, indiferent daca respectivul contractant a fost selectionat sau nu, numele contractantilor care au fost selectionati; numele acestora vor fi facute cunoscute, la cerere, si opiniei publice. La procedura de achizitie publica au dreptul sa participe numai contractantii care au fost selectionati.
    (5) Persoana juridica achizitoare va comunica, la cerere, contractantilor care nu au fost selectionati, motivele respingerii, dar nu este obligata sa ofere dovezi sau justificari privind faptele concrete care au fundamentat respingerea.
    (6) Persoana juridica achizitoare poate cere unui contractant sa-si reconfirme calificarea in concordanta cu aceleasi criterii utilizate pentru preselectia respectivului contractant. Persoana juridica achizitoare va descalifica orice contractant care nu reuseste sa-si reconfirme calificarea si poate descalifica in orice moment un contractant, daca descopera ca informatia furnizata pentru preselectie sau reconfirmare a fost falsa sau inexacta. Persoana juridica achizitoare va face cunoscut in mod prompt fiecarui contractant, caruia i s-a cerut sa-si reconfirme calificarea, daca respectivul contractant a reusit sau nu sa-si reconfirme calificarea.
    Art. 5
    Participarea contractantilor
    (1) In cazul achizitiei a carei valoare depaseste un cuantum stabilit prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor si a Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, contractantii pot participa la procedura de achizitie, indiferent de nationalitate, in conditiile in care contractantii romani se bucura de un tratament similar in cadrul procedurilor de achizitie organizate de persoanele juridice achizitoare din tarile a caror nationalitate o are contractantul strain.
    (2) Atunci cand valoarea achizitiei este mai mica decat cuantumul mentionat la alin. (1), accesul la procedura de achizitie este permis doar contractantilor romani, cu exceptia cazurilor mentionate la alin. (3).
    (3) In cazul in care contractantii romani nu pot satisface cerintele inscrise in caietul de sarcini, persoana juridica achizitoare este abilitata sa invite la procedura de achizitie si contractanti straini, indiferent de nationalitate, chiar daca valoarea contractului de achizitie este mai mica decat cuantumul mentionat la alin. (1). Persoana juridica achizitoare va include in dosarul achizitiei o justificare a motivelor si circumstantelor pe baza carora a fost luata decizia de admitere a participarii contractantilor straini.
    (4) Persoana juridica achizitoare va preciza, chiar din momentul in care solicita participarea contractantilor la procedura de achizitie, ca acestia pot participa la respectiva procedura, indiferent de nationalitate, in conformitate cu alin. (1) sau (3) sau ca participarea este permisa doar contractantilor romani, conform alin. (2), dupa caz. Aceasta precizare nu poate fi modificata mai tarziu.
    Art. 6
    Forme de comunicare
    (1) Documentele, notificarile, deciziile si alte comunicari, la care se face referire in prezenta ordonanta si care trebuie trimise de catre persoana juridica achizitoare contractantului sau de catre contractant persoanei juridice achizitoare, vor fi efectuate in forma scrisa sau in orice alta forma care asigura inregistrarea actului, cu exceptia ofertei a carei forma va fi cea prevazuta prin reglementarile de la art. 11.
    (2) Ca o exceptie de la alin. (1), comunicarile intre contractanti si persoana juridica achizitoare pot fi facute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicatie care nu asigura inregistrarea continutului comunicarii, cu conditia ca imediat dupa aceea expeditorul comunicarii sa trimita o confirmare a acestei comunicari intr-o forma care asigura inregistrarea acesteia.
    (3) Persoana juridica achizitoare nu va face nici o discriminare intre contractanti, din punct de vedere al formei in care acestia transmit sau primesc documente, notificari, decizii sau alte comunicari.
    Art. 7
    Reguli privind documentele furnizate de contractanti
    Atunci cand cere legalizarea documentelor furnizate de contractanti pentru a-si demonstra capacitatea de participare la procedura de achizitie, persoana juridica achizitoare nu poate impune nici o conditie privind legalizarea documentelor, altele decat cele cerute de legislatia in vigoare la momentul respectiv.
    Art. 8
    Dosarul procedurii de achizitie
    (1) Persoana juridica achizitoare va pregati un dosar al procedurii de achizitie, care va contine informatiile ce sunt prevazute la art. 11.
    (2) Contractantii pot pretinde despagubiri pentru cheltuielile pe care le-au suportat pentru participarea la procedura de achizitie, in cazul in care persoana juridica achizitoare nu a reusit sa pregateasca un dosar al procedurii de achizitie, in concordanta cu prezentul articol.
    Art. 9
    Respingerea contractantilor care au dat mita
    Persoana juridica achizitoare va respinge oferta, propunerea sau oferta de pret, in cazul in care contractantul care a inaintat-o a comis infractiunea de dare de mita, trafic de influenta si primirea de foloase necuvenite fata de oricare prepus al persoanei juridice achizitoare.

    CAP. 2
    Licitatia

    Art. 10
    Circumstantele de utilizare a licitatiei
    Persoana juridica achizitoare isi va desfasura activitatea numai pe baza procedurii de licitatie, cu exceptia cazurilor prevazute de prezenta ordonanta. Cuantumurile de la care este necesara organizarea unei proceduri de licitatie vor fi stabilite si actualizate prin hotarari ale Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor si a Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului. Este interzisa impartirea contractului de achizitie in mai multe contracte de valoare mai mica in scopul de a evita organizarea unei proceduri de licitatie.
    Art. 11
    Formele de licitatie
    (1) Formele de licitatie sunt:
    - licitatie publica deschisa fara preselectie;
    - licitatie publica deschisa cu preselectie;
    - licitatie publica restransa.
    (2) Procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea achizitiilor de bunuri si, respectiv, de investitii se vor stabili de catre Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, in termen de 30 de zile de la adoptarea prezentei ordonante, prin regulamente ce se vor aproba prin hotarari ale Guvernului.
    Art. 12
    Comisia de licitatie
    (1) Pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatii de licitatie, persoana juridica achizitoare numeste prin decizie, pentru fiecare achizitie de bunuri si investitie in parte, o comisie de licitatie. In cazul regiilor autonome comisia de licitatie va fi numita prin ordin al ministrului de resort sau, dupa caz, prin decizie a autoritatii administratiei publice locale. Pentru investitiile finantate din surse proprii comisia de licitatie se va stabili si se va numi prin decizie a conducerii regiei autonome.
    (2) Comisia de licitatie raspunde de activitatea de deschidere, examinare, clarificare, evaluare si adjudecare a ofertelor pentru licitatia publica pentru care a fost infiintata.
    (3) Comisia de licitatie este compusa din minimum 5 membri si va cuprinde:
    - presedintele comisiei, care este, de regula, un specialist al persoanei juridice achizitoare;
    - reprezentantul Ministerului Finantelor;
    - reprezentantul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, numai in cazurile de achizitii de investitii;
    - reprezentantul ministerului de resort sau, dupa caz, al autoritatii publice locale, pentru licitatiile organizate de catre regiile autonome pentru bunurile de natura activelor corporale si a investitiilor finantate din sursele prevazute la art. 2 lit. a);
    - alti reprezentanti, ca membri in comisia de licitatie, care vor fi specialisti cu experienta profesionala in domeniul achizitiei publice respective si cu probitate morala.
    (4) Onorariile participantilor in comisia de licitatie, care nu sunt angajatii permanenti ai persoanei juridice achizitoare, se suporta de catre persoana juridica achizitoare.
    Art. 13
    Indrumarea metodologica
    Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor asigura indrumarea metodologica unitara privind organizarea, desfasurarea si adjudecarea licitatiilor pentru bunuri si investitii, elaborand norme, prescriptii si reglementari pentru continutul proiectelor, al documentelor de licitatie, al continutului ofertelor si contractarea lucrarilor.
    Art. 14
    Achizitia prin cererea de oferte de pret
    Persoana juridica se poate angaja intr-o procedura de achizitie prin cerere de oferte de pret, conform art. 15, pentru achizitionarea de bunuri, investitii sau servicii, cu conditia ca valoarea estimata a contractului de achizitie sa fie mai mica decat cuantumul prevazut in reglementarile de achizitie pentru organizarea unei licitatii.
    Art. 15
    Procedura cererii de oferte de pret
    (1) Persoana juridica achizitoare va cere oferte de pret de la cat mai multi contractanti, dar cel putin de la trei, in masura in care este posibil. Fiecarui contractant i se va cere detalierea pretului pe elemente componente, plecand de la structura care convine cel mai bine nevoilor de evaluare ale persoanei juridice achizitoare.
    (2) Fiecare contractant are voie sa propuna doar o singura oferta de pret si nu poate schimba propunerea de oferta de pret. Nu vor avea loc nici un fel de negocieri intre persoana juridica achizitoare si un contractant cu privire la oferta de pret propusa de contractant.
    (3) Contractul de achizitie va fi incheiat cu contractantul care a oferit cel mai scazut pret raportat la nevoile persoanei juridice achizitoare.

    CAP. 3
    Achizitia dintr-o singura sursa

    Art. 16
    Circumstantele de utilizare a achizitiei dintr-o singura sursa
    Persoana juridica achizitoare poate achizitiona bunuri, realiza investitii sau angaja servicii prin solicitarea unei oferte de pret de la un singur contractant in urmatoarele circumstante:
    a) bunurile, investitiile si serviciile pot fi furnizate sau realizate doar de un singur contractant care are drepturi exclusive asupra acestora, cum ar fi lucrarile artistice, lucrarile sub protectia drepturilor de autor, bunurile sau lucrarile sub protectia drepturilor de proprietate intelectuala si alte categorii de bunuri sau lucrari de acest gen care vor fi stabilite prin hotarari ale Guvernului;
    b) din cauza de forta majora (calamitati naturale, conflagratii, alte cazuri temeinic motivate), care fac imposibila aplicarea procedurii de licitatie publica;
    c) persoana juridica achizitoare care a achizitionat bunuri, echipamente sau tehnologie de la un anumit contractant hotaraste ca o serie de elemente aditionale trebuie procurate de la acelasi contractant din motive de standardizare sau pentru ca se impune compatibilitatea cu bunurile, echipamentele sau tehnologia deja achizitionate, luand in considerare eficienta achizitiei initiale in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor persoanei juridice achizitoare, pretul rezonabil;
    d) in cazul a doua licitatii consecutive la care nu s-a prezentat decat un singur ofertant cu o oferta corespunzatoare, neexistand alternativa privind achizitia publica in cauza;
    e) in cazul in care persoana juridica achizitoare realizeaza investitia cu forte proprii, neintervenind in acest caz un contract de antrepriza;
    f) pentru lucrari auxiliare, neincluse in proiectul initial sau in contractul incheiat, dar care datorita unor circumstante au devenit necesare pentru realizarea lucrarii in cauza sau atunci cand astfel de lucrari, desi separabile de realizarea contractului initial, sunt strict necesare pentru etapele viitoare ale acestuia, cu conditia ca incredintarea sa fie facuta contractantului care realizeaza lucrarea, iar valoarea totala a acestor lucrari sa nu depaseasca 50% din valoarea contractului initial;
    g) investitiile care nu pot fi realizate decat de furnizorul sau de antreprenorul initial al lucrarii, procedura ce poate fi adoptata doar in perioada celor 3 ani de dupa incheierea contractului initial;
    h) persoana juridica achizitoare urmareste sa incheie un contract cu un contractant in scopul intreprinderii unor cercetari, experimentari, studii sau dezvoltari tehnologice, avand ca scop achizitia unui prototip, cu exceptia cazului in care contractantul include producerea de bunuri in cantitati care sa creeze un profit comercial ori sa acopere costurile cercetarii si dezvoltarii;
    i) angajarea unor cheltuieli suplimentare ce ar conduce la depasirea economiilor previzibil a se realiza prin utilizarea metodei de achizitie prin licitatie sau, dupa caz, prin cerere de oferte de pret;
    j) alte circumstante stabilite prin hotarare a Guvernului.
    Art. 17
    Justificarea alegerii metodelor de achizitie
    (1) In cazul achizitiei de bunuri si servicii persoana juridica achizitoare care utilizeaza una dintre metodele de achizitie prevazute la art. 16 va include in dosarul achizitiei o nota justificativa aprobata de conducatorul persoanei juridice achizitoare privind circumstantele pe care s-a bazat pentru a alege respectiva metoda de achizitie, avizata de Ministerul Finantelor; in cazul achizitiilor de investitii, nota justificativa aprobata de conducatorul persoanei juridice achizitoare se avizeaza de catre Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
    (2) In cazul achizitiilor de bunuri sau lucrari cu valoare artistica persoana juridica achizitoare va obtine, in prealabil, avizul Ministerului Culturii, indiferent de valoarea bunurilor sau a lucrarilor achizitionate.
    (3) Achizitiile publice ce se efectueaza in conditiile prevederilor art. 16, a caror valoare estimata este mai mica decat cuantumul prevazut in reglementarile de achizitie pentru organizarea unei licitatii, se fac numai cu avizul ordonatorului de credite bugetare.

    CAP. 4
    Contraventii, sanctiuni si contestatii

    Art. 18
    Contraventii
    Constituie contraventii si se sanctioneaza urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni:
    a) furnizarea de informatii, privind valoarea sau de alta natura, contractantilor in fazele de licitatii, anterior adjudecarii, de catre persoanele implicate oficial, direct sau indirect in organizarea licitatiilor;
    b) obtinerea de profituri de catre investitori sau persoana juridica achizitoare, prin vanzarea documentelor licitatiilor la preturi mai mari decat costul multiplicarii acestor documente;
    c) organizarea de licitatii fara fonduri alocate in lei, precum si, dupa caz, in valuta, necesare executiei lucrarilor;
    d) organizarea de licitatii in scopul testarii preturilor pietei;
    e) organizarea de licitatii, fara autorizatiile, avizele si aprobarile necesare, anterior executarii lucrarilor si achizitiei bunurilor.
    Art. 19
    Sanctionarea contraventiilor
    (1) Contraventiile de la art. 18 lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000 la 200.000 lei, cele de la lit. b), cu amenda de la 200.000 la 500.000 lei, iar cele de la lit. c), d) si e), cu amenda de la 500.000 la 1.000.000 lei.
    (2) Contraventiile se constata si sanctiunile se aplica de catre specialisti din cadrul Ministerului Finantelor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, imputerniciti de catre conducerile ministerelor respective.
    (3) Contraventiilor prevazute la art. 18 le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
    Art. 20
    Dreptul la contestatie
    (1) Orice contractant care participa sau doreste sa participe la o procedura de achizitie, in conformitate cu prezenta ordonanta, si care considera ca sufera, ca risca sa sufere sau ca a suferit un prejudiciu datorita unui act sau unei decizii a persoanei juridice achizitoare sau procedurii utilizate de aceasta, cu incalcarea unei prevederi a prezentei ordonante, poate inainta contestatie impotriva actului, deciziei sau procedurii respective.
    (2) Nu se va putea face contestatie in baza prevederilor alin. (1) impotriva:
    a) actelor, deciziilor sau procedurilor urmate de persoana juridica achizitoare cu privire la selectarea unei metode de achizitie;
    b) admiterii, conform art. 5 alin. (2), la procedura de achizitie doar a contractantilor romani;
    c) limitarii cererii de oferte pentru licitatie din considerente de economie si eficienta;
    d) alegerii de catre persoana juridica achizitoare a formei de licitatie;
    e) unei decizii de respingere a tuturor ofertelor luate de persoana juridica achizitoare anterior acceptarii unei oferte.
    Art. 21
    Contestatia inaintata conducatorului persoanei juridice achizitoare
    (1) Orice contractant care participa la procedura de achizitie poate sa inainteze o contestatie scrisa conducatorului persoanei juridice achizitoare in termen de 7 zile de la data la care contractantul care o inainteaza a luat cunostinta de hotararea de adjudecare.
    (2) In cazul in care contestatia nu este rezolvata pe cale amiabila de catre contractantul care a inaintat-o si persoana juridica achizitoare, conducatorul persoanei juridice achizitoare careia i s-a inmanat contestatia va lua o decizie scrisa in termen de 10 zile de la data inregistrarii respectivei contestatii, cu avizul Ministerului Finantelor, precum si al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru achizitii de investitii. Decizia va fi notificata de indata contractantului care a inaintat contestatia. Notificarea va mentiona, de asemenea, motivele adoptarii respectivei decizii si va indica masurile corective care trebuie luate in cazul in care contestatia este acceptata partial sau in intregime. Decizia poate fi atacata in justitie potrivit art. 24.
    (3) In cazul in care conducatorul persoanei juridice achizitoare careia i s-a inmanat contestatia nu ia o decizie in intervalul specificat la alin. (2), contractantul care a inaintat respectiva contestatie are dreptul sa introduca o actiune in justitie in conformitate cu art. 24.
    Art. 22
    Reguli aplicabile contestatiei inaintate conform art. 21
    (1) Imediat dupa ce a fost inaintata o contestatie conform art. 21, conducatorul persoanei juridice achizitoare va notifica contractantului castigator contestatia si continutul ei.
    (2) O copie de pe decizia conducatorului persoanei juridice achizitoare va fi trimisa de indata atat contractantului care a inaintat persoanei juridice achizitoare respectiva contestatie, cat si contractantului a carui oferta a fost castigatoare. Dupa emiterea deciziei, contestatia si decizia corespunzatoare vor fi, de indata, puse la dispozitia oricarei persoane interesate, cu conditia ca nici o informatie sa nu fie dezvaluita, daca dezvaluirea ei ar fi contrara legii, ar impiedica aplicarea legii, ar afecta interesul public, ar prejudicia interesul comercial legitim al partilor sau ar afecta libera concurenta.
    Art. 23
    Suspendarea procedurii de achizitie
    (1) Persoana juridica achizitoare poate include in contractul de achizitie o clauza suspensiva, in virtutea careia conducatorul persoanei juridice achizitoare poate suspenda pentru cel mult 30 de zile derularea contractului de achizitie pentru a proteja drepturile contractantului care inainteaza contestatia.
    (2) Orice decizie luata de persoana juridica achizitoare in conformitate cu prevederile prezentului articol, ca si motivele si imprejurarile care au dus la luarea respectivei decizii vor fi incluse in dosarul achizitiei.
    Art. 24
    Termenul de introducere a actiunii in justitie
    Actiunea in justitie se va introduce in termen de 10 zile de la data comunicarii deciziei adoptate de conducatorul persoanei juridice achizitoare sau de la data expirarii termenului de 10 zile in care conducatorul persoanei juridice achizitoare trebuie sa ia respectiva decizie.
    Art. 25
    Evidenta speciala
    (1) Contractantul care va comite, el sau prepusii sai, vreo infractiune ori contraventie la prezenta ordonanta va fi inclus pe o lista speciala tinuta de Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru investitii, avand interdictia de a intra intr-un contract de achizitii publice pe o perioada de 5 ani de la data ramanerii definitive a hotararii de condamnare sau a actului de sanctionare contraventionala. Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor decide includerea pe lista de interdictie, la sesizarea persoanei juridice achizitoare sau a organului de control care are din oficiu obligatia sesizarii.
    (2) Decizia de includere pe lista de interdictie poate fi atacata in fata instantelor judecatoresti potrivit procedurii de drept comun.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 26
    Ministerul Finantelor si Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului vor elabora, vor actualiza si vor supune aprobarii Guvernului reglementarile necesare indeplinirii obiectivelor si aplicarii prezentei ordonante, precum si reglementarile necesare pentru respectarea obligatiilor asumate de Romania prin angajamente internationale care au legatura cu achizitiile de bunuri si investitii si care nu intra in contradictie cu prevederile prezentei ordonante.
    Art. 27
    In masura in care prezenta ordonanta intra in contradictie cu obligatiile asumate de Romania prin tratate sau acorduri internationale, ratificate prin lege, vor prevala prevederile acestora.
    Art. 28
    Admiterea la finantare a achizitiilor de bunuri si investitii se va face pe baza contractului de achizitie publica incheiat de persoana juridica achizitoare cu contractantul castigator al licitatiei.
    Art. 29
    Toate licitatiile pentru investitiile organizate si in curs de desfasurare la data adoptarii prezentei ordonante se vor definitiva pe baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 291/1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 30
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I*).
    Art. 31
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, orice dispozitii contrare se abroga.
                
    *) A se vedea si datele de intrare in vigoare a actelor normative modificatoare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 12/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 12 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 12/1993
Legea 782 2001
privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 55/1998 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice
OUG 60 2001
privind achizitiile publice
Ordin 184 2001
privind atributiile care revin Ministerului Finantelor Publice in ceea ce priveste participarea in comisiile de licitatii privind achizitiile publice
OUG 187 1999
pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 151/1999 privind stingerea unor obligatii bugetare
Ordonanţa 118 1999
privind achizitiile publice
Legea 133 1999
privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii
Ordonanţa 18 1999
privind accelerarea procedurilor de utilizare a creditelor externe garantate de stat in lucrarile de infrastructura
Ordin 2114 1998
privind atributiile care revin Ministerului Finantelor in ceea ce priveste achizitiile de investitii
Ordonanţa 55 1998
pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice
Ordin 1623 1997
privind atributiile ce revin Ministerului Finantelor in ceea ce priveste achizitiile de investitii, de bunuri si de servicii
Ordin 2487 1996
pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului si a Normelor metodologice privind aplicarea de catre trezoreriile statului a mecanismului de finantare a investitiilor institutiilor publice
Ordin 1743 1996
pentru aprobarea Normelor metodologice privind continutul-cadru al proiectelor - pe faze de proiectare -, al documentelor de licitatie, al ofertelor si al contractelor pentru executia investitiilor
Ordin 69 1996
pentru aprobarea Normelor metodologice privind continutul-cadru al proiectelor - pe faze de proiectare -, al documentelor de licitatie, al ofertelor si al contractelor pentru executia investitiilor
Norma 45184 1996
privind organizarea si desfasurarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri si de servicii
Ordin 5692 1995
pentru aprobarea Normelor privind organizarea, desfasurarea si finantarea activitatilor din taberele studentesti gratuite de odihna, de creatie si sportive
Ordonanţa 19 1995
privind unele masuri de perfectionare a regimului achizitiilor publice, precum si a regimului de valorificare a bunurilor scoase din functiune, apartinand institutiilor publice
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu