ORDIN
Nr. 2487 din 29 noiembrie 1996
pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea investitiilor
institutiilor publice prin trezoreria statului si a Normelor metodologice
privind aplicarea de catre trezoreriile statului a mecanismului de finantare a
investitiilor institutiilor publice
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 355 din 30 decembrie 1996
Ministru de stat, ministrul finantelor,
in baza prevederilor art. 74 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind
finantele publice si ale art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 449/1994 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, republicata,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
In vederea asigurarii finantarii, incepand cu anul 1997, a investitiilor
institutiilor publice prin trezoreria statului, se aproba:
a) Normele metodologice privind finantarea investitiilor institutiilor
publice prin trezoreria statului;
b) Normele metodologice privind aplicarea de catre trezoreriile statului a
mecanismului de finantare a investitiilor institutiilor publice.
Art. 2
Directia generala a trezoreriei si directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti
vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
Ministru de stat, ministrul finantelor,
Florin Georgescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind finantarea investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului
Potrivit prevederilor art. 74 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind
finantele publice, platile pentru investitiile institutiilor publice se
efectueaza prin unitatile teritoriale ale trezoreriei statului, pe baza listei
de investitii, a documentatiei tehnice prevazute de lege, a fondurilor aprobate
pentru cheltuieli de capital si cu respectarea dispozitiilor legale privind
investitiile si decontarea acestora.
In acest scop, incepand cu data de 1 ianuarie 1997, finantarea
investitiilor institutiilor publice prevazute la art. 70 din Legea nr. 72/1996,
inclusiv cele care privesc regiile autonome si societatile comerciale cu
capital de stat din fonduri de la bugetul de stat sau de la bugetele locale,
dupa caz, se va efectua prin trezoreriile statului. In judetul Ilfov si in
municipiul Bucuresti (numai sectoarele 2, 4, 5 si 6) in care nu functioneaza
trezorerii ale statului, finantarea investitiilor se asigura de catre unitatile
Bancii Comerciale Romane - S.A., care, pe baza de conventie, executa operatiuni
in contul trezoreriei statului.
Finantarea investitiilor prin trezoreriile statului se efectueaza de catre
ordonatorii de credite, potrivit prezentelor norme metodologice, astfel:
1. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetul de stat si din
fondurile speciale, au obligatia sa repartizeze pentru institutiile subordonate
si pentru activitatea proprie obiectivele de investitii aprobate, cuprinse in
anexa la legea anuala a bugetului de stat.
In acelasi mod vor proceda si ordonatorii principali de credite finantati
din bugetele locale, inclusiv institutiile prevazute in Ordonanta Guvernului
nr. 19/1994 privind stimularea investitiilor pentru realizarea unor lucrari
publice si constructii de locuinte, si din bugetul asigurarilor sociale de
stat.
Repartizarea investitiilor se efectueaza pe baza Listei obiectivelor de
investitii cu finantare integrala sau partiala de la bugetul... pe anul 199...,
potrivit modelelor din anexa nr. 1 si nr. 1a), pe raspunderea ordonatorilor
principali de credite, cu incadrarea in nivelurile aprobate prin lege sau prin
decizia consiliului local.
Nota: In cazul ministerelor care finanteaza cheltuieli de capital la unele
regii autonome si societati comerciale cu capital de stat, aceasta operatiune
se va efectua tot prin trezoreria statului, potrivit prezentelor norme
metodologice. Metodologia aplicata institutiilor publice se aplica si regiilor
autonome si societatilor comerciale cu capital de stat. Acolo unde se
mentioneaza ordonatori de credite sau institutii publice, se cuprind, in mod
corespunzator, si regiile autonome si societatile comerciale cu capital de
stat.
La intocmirea listei, ordonatorii principali de credite finantati din
bugetul de stat, din bugetul asigurarilor sociale de stat, din bugetele locale
si din fondurile speciale vor avea in vedere urmatoarele precizari:
- listele se intocmesc la nivelul cheltuielilor de capital aprobate pe
fiecare ordonator de credite, pe capitole de cheltuieli bugetare;
- obiectivele vor fi nominalizate cu denumirea completa si cu incadrarea in
limita surselor de finantare prevazute in anexa la legea anuala a bugetului de
stat si a fondurilor speciale si, respectiv, in listele de investitii-anexa la
bugetele locale si la bugetul asigurarilor sociale de stat;
- investitiile privind "Alte cheltuieli de investitii" se cuprind
in lista la lit. c), intr-o pozitie globala;
- la pozitia "Surse proprii de finantare" se inscriu veniturile
proprii ale regiilor autonome si ale societatilor comerciale cu capital de
stat, destinate finantarii investitiilor, precum si veniturile proprii ale
institutiilor publice, realizate in baza unor acte normative pentru care s-au
intocmit anexe la bugetul ordonatorului principal de credite in cauza.
Pozitia "Alte cheltuieli de investitii" va fi defalcata, la
propunerea institutiilor subordonate, pe feluri de bunuri de achizitionat
(cantitativ si valoric): cheltuieli cu consolidarea imobilelor; cheltuieli de
proiectare pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate si a studiilor de
fezabilitate aferente obiectivelor de investitii; alte cheltuieli asimilate investitiilor,
conform legii, si aprobata de catre ordonatorul principal de credite prin liste
separate potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) si (4) din Legea nr. 72/1996
privind finantele publice, in care scop se intocmeste anexa nr. 1b).
In subsolul listei, ordonatorii de credite vor specifica conturile de
disponibilitati in care se afla pastrate sursele de finantare respective,
deschise la trezoreria statului (banca).
Listele de investitii care nu cuprind toate elementele, precum si
semnaturile autorizate se restituie de catre organele trezoreriei sau unitatile
bancare, dupa caz, pentru a fi completate, cu respectarea dispozitiilor
prezentelor norme metodologice.
Lista obiectivelor de investitii se aproba de catre ordonatorul principal
de credite sau de inlocuitorul sau de drept, vizata, in prealabil, de
directorul financiar-contabil (contabil-sef).
In cazul finantarii investitiilor din mijloace extrabugetare, donatii sau
sponsorizari, precum si din ajutoare externe nerambursabile, se intocmesc liste
separate, pe aceeasi structura, care se aproba de catre ordonatorii principali
de credite. La lista investitiilor din donatii sau sponsorizari se anexeaza si
actul donatorului sau sponsorului, din care sa rezulte caracterul si destinatia
sumelor alocate.
2. Exceptie de la regulile de mai sus fac cheltuielile de capital pentru
constituirea rezervei materiale a statului, pentru care nu se intocmeste lista
cu obiectivele de investitii.
De asemenea, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul de Interne,
Serviciul Roman de Informatii, Ministerul Justitiei - Directia generala a
penitenciarelor, Serviciul de Protectie si Paza si Serviciul de Telecomunicatii
Speciale intocmesc lista obiectivelor de investitii cu urmatoarele precizari:
- investitiile specifice apararii, ordinii publice si sigurantei nationale
si cele aferente capitolelor 69.01 "Alte actiuni economice",
subcapitolul "Rezerva de stat si de mobilizare" si 72.01 "Alte
actiuni" se inscriu in suma globala, iar platile se efectueaza numai pe
baza de ordin de plata, pe raspunderea ordonatorilor de credite;
- celelalte obiective de investitii care se finanteaza de la capitolele de
cheltuieli: 51.01 "Autoritati publice", 57.01 "Invatamant",
58.01 "Sanatate", 59.01 "Cultura, religie si actiuni privind
activitatea sportiva si de tineret", 63.01 "Servicii de dezvoltare
publica si locuinte" se desfasoara in listele de investitii conform anexei
nr. 1 si se aplica metodologia stabilita pentru institutiile publice.
Ministerul Afacerilor Externe finanteaza investitiile la reprezentantele
din strainatate astfel:
- transmite lista-model cuprinsa in anexa nr. 1 reprezentantelor
respective, cu deosebirea ca valoarea se inscrie in lei si in valuta;
- executarea si procurarea bunurilor si serviciilor se efectueaza din
sumele in valuta puse la dispozitie, pe raspunderea ordonatorilor de credite,
cu incadrarea in sumele in lei aprobate prin lista-anexa la bugetul de stat.
3. Ordonatorii de credite au obligatia de a prezenta, la trezoreria statului
la care au deschise conturile, lista obiectivelor de investitii aprobata de
ordonatorul principal de credite [anexele nr. 1, nr. 1a) si nr. 1b)].
In judetul Ilfov si in municipiul Bucuresti, in care nu functioneaza
trezorerii ale statului, listele se depun la unitatile Bancii Comerciale Romane
- S.A. la care au deschise conturile de cheltuieli bugetare si de disponibil.
Pe masura intrarii in functiune a trezoreriilor statului, se preia de catre
acestea si finantarea investitiilor.
O data cu depunerea listelor obiectivelor de investitii, ordonatorii de
credite au obligatia sa prezinte confirmarea resurselor de finantare.
4. Ordonatorii de credite au obligatia legala de a angaja si utiliza
sursele de finantare a investitiilor numai dupa indeplinirea, in prealabil, a
conditiilor prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile
publice, in Hotararea Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului
privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si
adjudecarea investitiilor, republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 244 din 25 octombrie 1995, si in Hotararea Guvernului nr. 63/1994 pentru
aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile
publice de bunuri si de servicii, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 15 din 23 ianuarie 1996, cu modificarile si completarile aprobate
prin Hotararea Guvernului nr. 979/1995, si in Ordinul nr. 1.743/69/N/1996 al
ministrului de stat, ministrul finantelor, si al ministrului lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului pentru aprobarea Normelor metodologice privind
continutul-cadru al proiectelor - pe faze de proiectare -, al documentelor de
licitatie, al ofertelor si al contractelor pentru executia investitiilor,
precum si in celelalte reglementari care privesc sectorul finantarii
investitiilor.
5. Finantarea obiectivelor de investitii aprobate prin lista se efectueaza
pe raspunderea ordonatorului de credite si a organelor de control financiar
preventiv, astfel:
a) Pentru obiectivele de investitii in continuare si noi, si pentru
cheltuielile cu consolidari de imobile, dupa indeplinirea conditiilor prevazute
in reglementarile mentionate la pct. 4 de mai sus, ordonatorii de credite vor
transmite trezoreriei statului sau unitatii bancare, dupa caz, cererea de
admitere la finantare, pentru fiecare obiectiv in parte, care se intocmeste si
se prezinta in dublu exemplar, potrivit modelului cuprins in anexa nr. 2.
Dupa verificare si in cazul indeplinirii tuturor conditiilor, trezoreria
statului sau unitatea Bancii Comerciale Romane - S.A., dupa caz, comunica
aprobarea admiterii la finantare a obiectivului de investitii respectiv, prin
transmiterea exemplarului nr. 2 din cererea ordonatorului de credite.
Pe baza primirii comunicarii admiterii la finantare, ordonatorii de credite
pot dispune efectuarea platilor pentru fiecare obiectiv in parte. Platile se
efectueaza pe baza ordinului de plata (OPHT), care se prezinta trezoreriei
statului sau unitatii bancare, dupa caz, impreuna cu comunicarea-model cuprinsa
in anexa nr. 3.
b) Finantarea pozitiei "Alte cheltuieli de investitii" se va
efectua pe baza ordinului de plata (OPHT) si a notei de fundamentare, potrivit
modelului cuprins in anexa nr. 4.
c) Platile pentru finantarea investitiilor se efectueaza in limita surselor
prevazute in lista, a creditelor bugetare deschise cu aceasta destinatie si a
disponibilitatilor din conturile corespunzatoare privind sursele proprii,
creditele externe si fondurile speciale.
6. Ordonatorii de credite, inclusiv institutiile finantate cu alocatii in
completare de la buget si cele finantate integral din venituri proprii, au
obligatia sa-si organizeze evidenta urmaririi realizarii finantarii
obiectivelor de investitii, distinct, pe obiective si pe surse de finantare,
avandu-se in vedere ca sursele prevazute in liste reprezinta limite maxime care
nu pot fi depasite.
7. In cursul executarii, pozitia "Alte cheltuieli de investitii"
va putea fi modificata de catre ordonatorii principali de credite, in cazul in
care au loc redistribuiri de bunuri si de surse de finantare intre institutiile
subordonate, cu conditia incadrarii in valoarea si in sursele de finantare
aprobate prin lista-anexa la legea anuala a bugetului de stat si, respectiv,
prin listele-anexa la bugetele locale si la bugetul asigurarilor sociale de
stat, cu respectarea termenului precizat in legile bugetare anuale, pana la
care se pot face modificari.
8. Finantarea de catre unele ministere sau consilii locale, dupa caz, a
cheltuielilor de capital pentru regii autonome si societati comerciale cu
capital de stat se efectueaza prin trezoreriile statului (banca), asa cum se
precizeaza mai jos:
a) Pe baza listei obiectivelor de investitii, transmisa fiecarei regii
autonome si societati comerciale cu capital de stat, ordonatorii principali de
credite, finantati din bugetul de stat sau din bugetele locale, dupa caz,
repartizeaza, pe seama acestora creditele bugetare corespunzatoare finantarii
investitiilor, in acelasi mod ca si pentru institutiile subordonate (se
foloseste formularul "Dispozitia bugetara").
b) Regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat isi
deschid conturi la trezoreria statului de care apartin, potrivit normelor stabilite
in acest scop.
Deschiderea finantarii si efectuarea platilor se fac potrivit precizarilor
de la pct. 5 din prezentele norme metodologice, inclusiv din anexa nr. 3a).
Sursele proprii, creditele interne si externe se pastreaza de catre regiile
autonome si societatile comerciale cu capital de stat la bancile comerciale,
avand obligatia folosirii acestora cu prioritate, alocatiile bugetare fiind in
completare.
c) Regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat au
obligatia ca, lunar, in termen de 10 zile de la expirarea lunii, sa transmita
ordonatorului principal de credite, cu viza trezoreriei statului, contul de
executie privind creditele bugetare repartizate si primite si platile de casa
efectuate pentru finantarea investitiilor cumulate de la inceputul anului pana
la finele lunii de raportare.
d) Pe baza contului de executie, ordonatorul principal de credite isi
inregistreaza in contabilitatea proprie platile de investitii pentru regii
autonome si societati comerciale de stat (se crediteaza contul 700
"Finantare bugetara privind anul curent", analitic, capitol, titlu si
articol prin debitul contului 410 "Cheltuielile institutiei",
analitic, capitol, titlu si articol).
9. Ordonatorii principali de credite vor dispune masurile necesare pentru
aplicarea in bune conditii a prezentelor norme metodologice.
ANEXA 1
MINISTERUL ............
Aprobat
Ordonatorul principal de credite
Data ..............
LISTA
obiectivelor de investitii pe anul 199...,
cu finantare integrala sau partiala de la bugetul ....*)
.....................................................
repartizate pentru ...................................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Valoarea totala*)
B - Valoarea totala actualizata*)
C - Cheltuieli din total surse de finantare
- mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nominalizarea A B C Finantate din: Capacitati
crt. pe obiective ----------------------------- Termen
de investitii, Surse Credite Fond P.I.F.
dotari si alte proprii externe special Buget
cheltuieli de
investitii
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-------------------------------------------------------------------------------
Total, din care:
A. Obiective de
investitii in
continuare -
- total,
din care:
1. Obiectivul ....
...............
2. Obiectivul ....
...............
B. Obiective noi
de investitii -
- total,
din care:
1. Obiectivul ....
...............
2. Obiectivul ....
...............
3. Obiectivul ....
...............
C. Alte cheltuieli
de investitii
---------------------------------------------------------
*) Se inscrie: bugetul de stat, bugetul fondurilor speciale sau bugetul
asigurarilor sociale de stat.
*) Valoarea investitiilor la data aprobarii studiului de fezabilitate.
*) Valoarea investitiei in preturi valabile la data inscrierii in lista
obiectivelor, dotarilor sau altor cheltuieli de investitii, insusita de
ordonatorul principal de credite.
ANEXA 1a)
JUDETUL .................
CONSILIUL LOCAL .........
LISTA
obiectivelor de investitii pe anul 199..., cu finantare partiala sau integrala
de la bugetul local, repartizate pentru ...............................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Valoarea totala
B - Valoarea totala actualizata
C - Cheltuieli din total surse de finantare
D - Capacitati
E - Termen P.I.F.
INV
------- mii lei
C + M
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea A B C Finantate din:
crt. obiectivului --------------------------------------------- D E
Surse Credite Credite Alte surse Alocatii
proprii*) bancare externe constituite bugetare
interne potrivit
legii*)
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL, din care:
A. Lucrari in continuare
B. Lucrari noi
C. Achizitii de bunuri
si alte cheltuieli de
investitii
Din TOTAL, desfasurat,
potrivit
clasificatiei, pe
capitole bugetare:
.....................
Cap. 51.02. -
- Autoritati publice
TOTAL, din care:
A. Lucrari in continuare
-
-
B. Lucrari noi
-
-
C. Achizitii de bunuri
si alte cheltuieli
de investitii,
din care:
1. Achizitii de bunuri,
dotari independente si
alte cheltuieli de
investitii
2. Consolidari pentru
punerea in siguranta
a fondului construit
existent, potrivit
Ordonantei Guvernului
nr. 20/1994, aprobata
prin Legea nr. 82/1995
Cap. 59.02. - Cultura,
religie si actiuni
privind activitatea
sportiva si de tineret
TOTAL, din care:
A. -
B. -
C. -
Cap. 60.02. -
Asistenta sociala,
alocatii, pensii,
ajutoare si
indemnizatii
TOTAL, din care:
A. -
B. -
C. -
Cap. 63.02. - Servicii
si dezvoltare publica
si locuinte
TOTAL, din care:
A. -
B. -
C. -
-------------------------------------------------------------------------------
Confirmam pe propria raspundere ca obiectivele de mai sus se incadreaza
atat ca obiective, cat si ca surse, in lista investitiilor aprobata ca anexa la
bugetul local, conform Deciziei nr. ..... din data de .........
Presedinte,
Primar, Contabil-sef,
---------------
*) Se includ si fondurile cu care regiile autonome de profil participa la
finantarea obiectivelor de investitii.
*) Se prevad si sumele stabilite de catre consiliile judetene, impreuna cu
Ministerul Transporturilor - Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor", potrivit prevederilor art. 4 si 6 din Legea nr. 13/1994
privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea si
modernizarea drumurilor publice.
ANEXA 1b)
MINISTERUL ............
LISTA
pozitiei "Alte cheltuieli de investitii", defalcata pe categorii de
bunuri ....
repartizate .............
-----------------------------------------------------------------------------
Nominalizarea
achizitiilor de Plati efectuate*)
bunuri si a altor U.M. Cantitatea Valoarea ---------------------
cheltuieli de Nr. si data Suma
investitii documentului
-----------------------------------------------------------------------------
I. Achizitii imobile
1. ..............
2. ..............
3. ..............
II. Dotari
independente
1. ..............
2. ..............
3. ..............
III. Consolidari la
imobile
1. ..............
2. ..............
3. ..............
IV. Cheltuieli de
proiectare pentru
elaborarea
studiilor de
prefezabilitate
si a studiilor de
fezabilitate
aferente
obiectivului
1. ..............
2. ..............
3. ..............
-----------------------------------------------------------------------------
*) Se completeaza de catre trezoreria statului.
Ordonator principal de credite, Director financiar-contabil
(contabil-sef),
ANEXA 2
(model)
.....................
.....................
Nr. .... Data .......
CERERE
de admitere la finantare a investitiilor*)
Catre Trezoreria statului
sau
Banca Comerciala Romana - S.A., Sucursala ............
---------
Filiala
Prin prezenta va comunicam ca in lista obiectivelor de investitii ce se
finanteaza in exercitiul bugetar pe anul 199......, depusa la dumneavoastra sub
nr. ...., s-a aprobat la pozitia ....... executarea si finantarea obiectivului:
- mii lei -
___________________________________________________________________
Cheltuieli din care:
Valoarea din total _________________________
actualizata surse de Surse Credite Fondul
finantare proprii externe bugetului
special
___________________________________________________________________
a) Lucrari in
continuare
- obiectivul ...
................
sau:
b) Lucrari noi
- obiectivul ...
................
sau:
c) Cheltuieli cu
consolidarea
imobilelor
- obiectivul ...
................
___________________________________________________________________
Mentionam, pe raspunderea proprie, ca, in prealabil, au fost indeplinite
toate conditiile prevazute de dispozitiile legale in vigoare si mentionate la
pct. 4 din Normele Ministerului Finantelor nr. .... care se refera la existenta
si aprobarea studiului de fezabilitate, acordurile Ministerului Finantelor si
Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, contractul de
realizare a obiectivului stabilit pe baza de licitatie, s-a obtinut autorizatia
de constructie, iar documentatia tehnica a fost aprobata conform dispozitiilor
legale.
Avand in vedere ca sunt intrunite conditiile legale pentru inceperea
executiei, va rugam a ne comunica acordul dumneavoastra privind admiterea la
finantare a obiectivului ..........
Ordonator de credite, Contabil-sef,
TREZORERIA STATULUI ....................
BANCA COMERCIALA ROMANA - S.A. .........
........................................
Se admite finantarea obiectivului
........................................
........................................
incepand cu data de ....................
pentru valoarea de ................ lei
din care: C+M ...................... lei
Director Sef serviciu
(sef serviciu) (birou, compartiment)
control si evidenta
Nr. ... si data ... cheltuieli
------------
*) Cererea se intocmeste pentru admiterea la finantare a unui singur
obiectiv, care este cuprins la lit. a), b) sau c), dupa caz.
ANEXA 3
(model)
.....................
.....................
Nr. .... Data .......
Catre Trezoreria statului
sau
Banca Comerciala Romana - S.A., Sucursala ............
---------
Filiala
In baza cererii de admitere la finantare a obiectivului
..................., comunicata de dumneavoastra cu nr. .... din ....... 199....,
dispunem efectuarea platii cu Ordinul de plata nr. ..... in suma de ...........
lei, care reprezinta (se inscrie una dintre situatii):
- avans in proportie de ....... % din valoarea contractului incheiat cu
.... sau
- contravaloarea situatiei de lucrari, receptionata si acceptata, in suma
de ............, din care s-a redus cu partea din avans in suma de ............
sau
- procurarea de utilaje etc.
-
-
Atentie, se inscrie cat mai detaliat scopul si natura platii.
Raspundem de cele de mai sus.
Ordonator de credite, Contabil-sef,
TREZORERIA STATULUI ....................
BANCA COMERCIALA ROMANA - S.A.
........................................
Acceptat plata in suma de ..............
........................................
Sef serviciu, Expert,
Data ..............
ANEXA 3a)
Se foloseste de catre regii autonome si
societati comerciale cu capital de stat
.....................
Nr. .... Data .......
Catre Trezoreria statului ..............
sau
Banca Comerciala Romana - S.A., Sucursala ............
---------
Filiala
In baza cererii de admitere la finantare a obiectivului
..................., comunicata de dumneavoastra cu nr. ... din .... 199..., in
valoarea de .... lei, dispunem efectuarea platii cu Ordinul de plata nr. .....
in suma de ....... lei, care reprezinta (se inscrie una dintre situatii):
- avans in proportie de ....... % din valoarea contractului incheiat cu
.... sau
- contravaloarea situatiei de lucrari, receptionata si acceptata, in suma
de ............, din care s-a redus cu partea din avans, in suma de ...........
sau
- procurarea de utilaje etc.
-
-
La obiectivul mentionat mai sus situatia platilor de la inceputul anului se
prezinta astfel:
a) Total plati ......................... mii lei
b) Acoperirea platilor - total .........
- venituri proprii .....................
- credite interne sau externe ..........
- fonduri speciale .....................
c) Diferente de acoperit de la buget [a) - b)] ........, din care, utilizat
pana la aceasta cerere ............
Confirmam, pe propria raspundere, cele de mai sus.
Ordonator de credite, Contabil-sef,
TREZORERIA STATULUI ....................
BANCA COMERCIALA ROMANA - S.A.
........................................
Acceptat plata in suma de ..............
........................................
Sef serviciu, Expert,
Data ..............
ANEXA 4
(model)
.....................
.....................
Nr. .... Data .......
Catre Trezoreria statului
sau
Banca Comerciala Romana - S.A., Sucursala ............
---------
Filiala
Va prezentam mai jos Nota de fundamentare pentru cumpararea de la
furnizorul ....... a urmatoarelor bunuri:
Nr. pozitie Valoarea Finantare din:
din lista individuala ..............
________________________________________________________________
-
-
-
-
1. Confirmam, pe raspunderea noastra, ca bunurile se cumpara dupa ce au
fost indeplinite conditiile prevazute in Regulamentul privind licitatiile
pentru achizitiile publice de bunuri si servicii, republicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 15 din 23 ianuarie 1996.
2. Cumpararea bunurilor este strict necesara desfasurarii activitatii si nu
creeaza surplus de asemenea bunuri.
3. Prezentam ordinul de plata nr. .... data .... 199... in favoarea
......., in suma de ..... lei, pentru care dispunem de sumele necesare in
contul .......
Ordonator de credite, Contabil-sef,
TREZORERIA STATULUI ....................
BANCA COMERCIALA ROMANA - S.A.
........................................
Acceptat plata in suma de ..............
........................................
Sef serviciu, Expert,
Data ..............
ANEXA 5
TREZORERIE ..................
Serviciul (compartimentul) de
control si evidenta cheltuieli
FISA
platilor privind finantarea obiectivelor de investitii noi
--------------
in continuare
conform listei nr. .... din data de ..... prezentata de .............
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. crt.
B - Denumirea obiectivului
C - Nr. si data documentului de plata
D - Valoarea actualizata
E - Cheltuieli din total surse de finantare aprobate in lista
F - Cheltuieli efectuate din total surse de finantare
G - Soldul ramas de finantat (col. 4 - col. 5)
______________________________________________________________
| | | | | | | din care, pe surse: | |
| A | B | C | D | E | F |_____________________| G |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
|____|_____|_____|_____|_____|_____|______|______|_______|_____|
Intocmit, Verificat,
--------- ----------
Sef serviciu (compartiment),
ANEXA 2
NORME METODOLOGICE
privind aplicarea de catre trezoreriile statului a mecanismului de finantare a
investitiilor institutiilor publice
Incepand cu data de 1 ianuarie 1997, potrivit prevederilor art. 74 alin.
(1) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, finantarea investitiilor
institutiilor publice, inclusiv cele care privesc regiile autonome si
societatile comerciale cu capital de stat din fonduri de la bugetul de stat sau
de la bugetele locale, dupa caz, se va efectua prin trezoreriile statului.
In acest scop, ordonatorii de credite vor asigura finantarea investitiilor
potrivit Normelor metodologice privind finantarea investitiilor institutiilor
publice prin trezoreria statului.
Directiile de trezorerie judetene si a municipiului Bucuresti vor dispune
masuri pentru aplicarea in bune conditii a prevederilor normelor mentionate mai
sus, in care scop vor proceda astfel:
1. Platile pentru investitii vor fi avizate de catre organele trezoreriei
statului numai in limita fondurilor aprobate cu aceasta destinatie si cu
respectarea documentatiei prevazute in norme.
2. Platile vor fi evidentiate in conturile corespunzatoare surselor de
finantare.
Pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea
investitiilor pentru realizarea unor lucrari publice si constructii de
locuinte, se deschid, pe seama consiliilor judetene, a consiliului local al
municipiului Bucuresti sau a consiliilor locale, conturile:
- 50.23 "Disponibil pentru finantarea blocurilor de locuinte conform
Ordonantei Guvernului nr. 19/1994";
- 50.24 "Disponibil din sume repartizate pentru finantarea blocurilor
de locuinte conform Ordonantei Guvernului nr. 19/1994".
3. Finantarea investitiilor institutiilor publice se asigura in cadrul
trezoreriilor statului de catre serviciul (compartimentul) de control si
evidenta cheltuieli, prin salariatul care administreaza contul de finantare
bugetara si de disponibil al institutiei respective.
4. Organele trezoreriei statului vor primi si vor verifica listele de
investitii prezentate de ordonatorii de credite, urmarind, in mod special,
existenta aprobarii ordonatorului principal de credite, a surselor de
finantare, respectarea structurii si a continutului listelor. Potrivit normelor
metodologice, institutiile publice pot prezenta liste distincte in functie de
bugetul din care se finanteaza investitiile, si anume:
a) lista de investitii cu finantare integrala sau partiala din bugetul de
stat;
b) lista de investitii cu finantare integrala sau partiala din bugetele
locale;
c) lista de investitii cu finantare din bugetul asigurarilor sociale de
stat si din Fondul pentru plata ajutorului de somaj;
d) lista de investitii finantate din mijloace extrabugetare;
e) lista de investitii finantate din donatii sau sponsorizari, precum si
din ajutoare externe nerambursabile, aprobate de ordonatorul de credite si
vizate, in prealabil, pentru control financiar preventiv de catre directorul
financiar-contabil.
5. Trezoreria statului intocmeste pentru fiecare institutie (regie autonoma
si societate comerciala) un dosar distinct pentru finantarea investitiilor,
care cuprinde: listele de investitii, cererea de admitere la finantare (anexa
nr. 2), comunicarea dispunerii de plati (anexa nr. 3), nota de fundamentare
(anexa nr. 4) si, eventual, corespondenta in legatura cu finantarea
investitiilor. In acest dosar se conduce si evidenta platilor pe obiective,
astfel:
- platile dispuse de ordonatorii de credite pentru obiective noi si in
continuare, cu ajutorul fisei cuprinse in anexa nr. 5;
- platile efectuate pentru "Alte cheltuieli de investitii" se
inscriu in anexa nr. 1b) coloanele 4 si 5.
6. Documentele privind admiterea la finantare, dispunerea de plati si nota
de fundamentare se verifica si se analizeaza de catre trezorerie, astfel:
a) Cererea de admitere la finantare a investitiilor (anexa nr. 2),
prezentata de ordonatorii de credite, se verifica de catre salariatul
trezoreriei cu datele din lista obiectivelor de investitii [anexele nr. 1a) si
1b)], urmarindu-se identitatea denumirii obiectivelor, concordanta surselor de
finantare si modul de asigurare a acestora in trezorerie.
Admiterea la finantare se consemneaza in spatiul rezervat in pag. 2, se
semneaza de catre persoanele prevazute, iar exemplarul 2 se transmite
ordonatorului de credite.
b) Platile dispuse pentru obiective noi si in continuare de catre
ordonatorii de credite, transmise conform anexelor nr. 3 si 3a), impreuna cu
ordinul de plata, se verifica cu lista de investitii in ceea ce priveste
denumirea obiectivului si valoarea, incadrarea platii in suma totala, potrivit
evidentei din dosarul de finantare. De asemenea, se verifica ca suma platii sa
se incadreze in creditele bugetare si in disponibilul din conturi corespunzator
surselor de finantare.
c) Nota de fundamentare (anexa nr. 4) se verifica cu datele din lista-anexa
nr. 1b), asigurandu-se respectarea denumirii si a pozitiei din lista, valoarea
individuala si sursa de finantare.
7. Directiile de trezorerie judetene, prin serviciul metodologie, vor
urmari aplicarea stricta a acestor norme metodologice si vor actiona pentru
eliminarea abaterilor.
8. Banca Comerciala Romana S.A., pentru finantarea investitiilor institutiilor
publice in municipiul Bucuresti, cu exceptia sectoarelor 1 si 3, va aplica
normele metodologice de mai sus, ca si trezoreriile statului.