E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 27 1994 abrogat de articolul 79 din actul Ordonanţa 36 2002
Legea 27 1994 in legatura cu Ordonanţa 36 2002
Articolul 7 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 63 din actul Legea 422 2001
Articolul 38 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 63 din actul Legea 422 2001
Articolul 39 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 63 din actul Legea 422 2001
Articolul 40 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 63 din actul Legea 422 2001
Articolul 41 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 63 din actul Legea 422 2001
Articolul 7 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 66 din actul OUG 228 2000
Articolul 38 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 66 din actul OUG 228 2000
Articolul 39 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 66 din actul OUG 228 2000
Articolul 40 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 66 din actul OUG 228 2000
Articolul 41 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 66 din actul OUG 228 2000
Articolul 2 din actul Legea 27 1994 completat de Legea 67 2000
Articolul 22 din actul Legea 27 1994 modificat de Legea 149 1999
Legea 27 1994 in legatura cu Ordin 805 1999
Legea 27 1994 in legatura cu Ordin 6283 1999
Legea 27 1994 in legatura cu Legea 122 1999
Articolul 53 din actul Legea 27 1994 in legatura cu Hotărârea 333 1999
Articolul 27 din actul Legea 27 1994 modificat de OUG 27 1999
Legea 27 1994 in legatura cu articolul 1 din actul OUG 16 1999
Articolul 31 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 49 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 5 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 6 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 14 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 18 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 30 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 51 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 1 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 2 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 15 1999
Articolul 5 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 6 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 11 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 14 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 18 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 20 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 22 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 24 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 27 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 31 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 32 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 33 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 34 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 35 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 36 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 37 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 38 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 43 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 44 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 45 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 46 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 47 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 49 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 50 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 52 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 53 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 54 din actul Legea 27 1994 abrogat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 58 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 60 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 1 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Articolul 2 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 1 din actul OUG 62 1998
Legea 27 1994 republicat de articolul 4 din actul OUG 84 1997
Articolul 68 din actul Legea 27 1994 modificat de articolul 20 din actul Ordonanţa 68 1997
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 27 din 17 mai 1994*)    * Republicata

privind impozitele si taxele locale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 273 din 22 iulie 1998


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84 din 23 decembrie 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 375 din 24 decembrie 1997, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Legea nr. 27 din 17 mai 1994 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 127 din 24 mai 1994 si a mai fost modificata prin:
    - Ordonanta Guvernului nr. 24 din 11 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 193 din 25 august 1995 (aprobata prin Legea nr. 114 din 29 noiembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 282 din 5 decembrie 1995);
    - Legea nr. 105 din 24 iunie 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 30 iunie 1997;
    - Ordonanta Guvernului nr. 61 din 28 august 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997 (aprobata prin Legea nr. 194 din 17 noiembrie 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 324 din 24 noiembrie 1997);
    - Ordonanta Guvernului nr. 68 din 28 august 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 73 din 7 aprilie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 142 din 8 aprilie 1998);
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84 din 23 decembrie 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 375 din 24 decembrie 1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 105 din 26 mai 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 198 din 28 mai 1998).

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Impozitele si taxele locale constituie venituri proprii ale bugetelor unitatilor administrativ-teritoriale si sunt reglementate prin prezenta lege.
    Art. 2
    Fondurile banesti constituite din impozitele si taxele locale se utilizeaza pentru acoperirea cheltuielilor care se finanteaza de la bugetele proprii ale unitatilor administrativ-teritoriale, in conditiile legii.
    Art. 3
    Persoanele fizice, persoanele juridice, asociatiile familiale, asociatiile agricole, unitatile economice ale unor persoane juridice, precum si cele ale organizatiilor politice si obstesti, institutiilor publice, fundatiilor si altora asemenea, unitatile de cult, filialele, sucursalele si reprezentantele autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei, apartinand persoanelor fizice si juridice straine, si altele similare, denumite in continuare contribuabili, au obligatia de a plati impozitele si taxele locale reglementate prin prezenta lege.

    CAP. 2
    Impozitul pe cladiri

    Art. 4
    Impozitul pe cladiri este anual si se datoreaza de catre contribuabili pentru cladirile aflate in proprietatea acestora, indiferent de locul unde acestea sunt situate si de destinatia acestora.
    In cazul cladirilor proprietate de stat, aflate in administrarea sau folosinta, dupa caz, a contribuabililor, impozitul pe cladiri se datoreaza de catre cei care le au in administrare sau in folosinta.
    Pentru cladirile care constituie fondul locativ de stat, impozitul pe cladiri se datoreaza de catre unitatile care le administreaza.
    Art. 5
    Impozitul pe cladirile proprietatea persoanelor fizice se calculeaza prin aplicarea unei cote stabilite de catre consiliile locale, potrivit legii, care poate fi cuprinsa intre 1,0 - 1,5% asupra valorii stabilite potrivit criteriilor si normelor de evaluare prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege.
    Art. 6
    Pentru cladirile altor contribuabili decat cei prevazuti la art. 5, impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei stabilite de catre consiliile locale, potrivit legii, ce poate fi cuprinsa intre 1,0 - 1,5% asupra valorii la care sunt inscrise cladirile in evidenta contabila a acestora.
    Art. 7
    La determinarea impozitului pe cladiri, in cazul contribuabililor, cu exceptia celor prevazuti la art. 5, se au in vedere atat cladirile aflate in functiune, cat si cele in rezerva sau conservare.
    Art. 8
    Cladirile aflate in functiune si a caror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii sunt supuse in continuare impozitului pe cladiri, calculat pe baza valorii la care au fost inscrise in evidenta contabila.
    Lista cladirilor si constructiilor care nu sunt supuse impozitului pe cladiri este redata in anexa nr. 2 la prezenta lege.
    Art. 9
    Cladirile noi, dobandite in cursul anului, indiferent sub ce forma, se impun cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care acestea au fost dobandite. Impozitul se calculeaza pe numele noului contribuabil, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului.
    Art. 10
    Cladirile demolate in conditiile legii, cladirile distruse si cele transmise in administrarea sau, dupa caz, in proprietatea altor contribuabili, in cursul anului, se scad de la impunere cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a produs una dintre aceste situatii.
    Scaderea de la impunere se acorda numai pentru partea de cladire demolata, distrusa sau transmisa in administrarea sau in proprietatea altor contribuabili.
    Art. 11
    Impozitul pe cladiri, in cazul contribuabililor persoane fizice, se stabileste pe baza declaratiei de impunere, depusa in conditiile prezentei legi de catre proprietarul cladirii la organul fiscal teritorial pe raza caruia se afla cladirea. Pentru ceilalti contribuabili, impozitul se calculeaza de catre acestia prin declaratia de impunere, care se depune la organele fiscale teritoriale si se verifica de catre acestea.
    Art. 12
    Impozitul anual pe cladiri se plateste trimestrial, in rate egale, pana la data de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.

    CAP. 3
    Impozitul pe teren

    Art. 13
    Contribuabilii, definiti potrivit legii, care detin in proprietate suprafete de teren, situate in municipii, orase si comune, datoreaza impozitul pe teren conform dispozitiilor legii.
    Art. 14
    Impozitul pe teren se stabileste anual, in suma fixa pe metru patrat de teren, diferentiat pe categorii de localitati, iar in cadrul localitatilor, pe zone, dupa cum urmeaza:

                                    - lei/mp -
    ________________________________________________
     Zona in cadrul        Categoria localitatii
     localitatii        ____________________________
                        municipii    orase    comune
    ________________________________________________
          A                120        90        20
          B                 70        50        15
          C                 45        30         -
          D                 30        20         -
    ________________________________________________

    Contribuabilii, persoane fizice, care detin in proprietate suprafete de teren aferente curtilor, neocupate de cladiri, de pana la 1.000 mp inclusiv, situate in municipii, orase si comune, sunt scutiti de impozitul pe teren. Pentru suprafetele care depasesc 1.000 mp se datoreaza impozit pe venitul agricol, conform prevederilor legale.
    Art. 15
    Incadrarea terenurilor pe zone, in cadrul localitatilor, se face de catre consiliile locale, in functie de pozitia terenurilor fata de centrul localitatilor, de caracterul zonei respective (zona de locuit sau industriala), apropierea sau departarea fata de caile de comunicatie, precum si de alte elemente specifice fiecarei localitati in parte.
    Art. 16
    Contribuabilii care dobandesc dreptul de proprietate pentru unele terenuri proprietate de stat, avute anterior in administrare sau in folosinta, datoreaza impozitul pe terenuri incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a survenit aceasta modificare.
    Art. 17
    Impozitul pe terenurile situate in orasele care trec in categoria municipiilor sau in comunele care trec in categoria oraselor, dupa caz, se modifica corespunzator noii incadrari a localitatii in care sunt situate terenurile, incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a survenit aceasta modificare.
    Art. 18
    Impozitul pe teren, prevazut la acest capitol, nu se aplica terenurilor pentru care se plateste taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat in alte scopuri decat pentru agricultura sau silvicultura, datorata potrivit legii.
    Impozitul pe teren nu se aplica terenurilor ocupate de cladirile si constructiile prevazute in anexa nr. 2, precum si terenurilor din perimetrul cimitirelor.
    Art. 19
    Impozitul pe teren se stabileste, se modifica si se incaseaza potrivit prevederilor art. 9 - 12.

    CAP. 4
    Taxa asupra mijloacelor de transport

    Art. 20
    Taxa asupra mijloacelor de transport cu tractiune mecanica, apartinand contribuabililor, se stabileste in functie de capacitatea cilindrica a motorului, pentru fiecare 500 cmc sau fractiune de capacitate sub 500 cmc, dupa cum urmeaza:
                                         - lei/an -
                                        ------------
     - autoturisme                         4.000
     - autobuze, autocare, microbuze,
       autocamioane de orice fel          12.000
     - autotrenuri de orice fel           14.000
     - tractoare inmatriculate in
       evidentele organelor de politie     8.000
     - motociclete, motorete si scutere    2.000
     - biciclete si tricicluri cu motor    1.500.
    Pentru remorci de orice fel, semiremorci si rulote, apartinand contribuabililor, taxele anuale se stabilesc, in functie de capacitatea acestora, astfel:

            Capacitatea            - lei/an -
       --------------------       -------------
     a) pana la o tona inclusiv       6.000
     b) intre 1 - 3 tone inclusiv    20.000
     c) intre 3 - 5 tone inclusiv    30.000
     d) peste 5 tone                 38.000.

    Pentru atase, taxa anuala se stabileste la nivelul a 50% din taxa datorata pentru motociclete, motorete si scutere.
    Sunt scutite de taxa autoturismele, motocicletele cu atas si triciclurile cu motor care apartin invalizilor si care sunt adaptate invaliditatii acestora.
    Art. 21
    Capacitatea cilindrica a motorului si capacitatea remorcilor se dovedesc cu cartea de identitate a autovehiculului, respectiv a remorcii, cu factura de cumparare sau cu alte documente legale din care sa rezulte acestea.
    Art. 22
    Taxa asupra mijloacelor de transport pe apa, care apartin contribuabililor, se stabileste anual, pentru fiecare mijloc de transport in parte, dupa cum urmeaza:
                                                  - lei/an -
                                                 -----------
    - luntre, barci fara motor, folosite
      pentru uz si agrement personal                1.000
    - barci fara motor, folosite in alte scopuri    7.000
    - barci cu motor                               20.000
    - bacuri, poduri plutitoare                    15.000
    - salupe                                       40.000
    - iahturi                                     500.000
    - remorchere si slepuri                       200.000
    - vapoare - pentru fiecare 1.000 tdw sau
      fractiune de 1.000 tdw                       50.000.

    Barcile si luntrele, folosite de localnicii din Delta Dunarii si din Insula Mare a Brailei pentru transport de uz personal, nu sunt supuse taxei asupra mijloacelor de transport.
    Art. 23
    Taxa asupra mijloacelor de transport se datoreaza incepand cu data de intai a lunii in care au fost dobandite, iar in cazul instrainarii sau radierii in timpul anului din evidentele organelor de politie sau ale capitaniilor porturilor, dupa caz, taxa se da la scadere incepand cu data de intai a lunii in care a aparut una dintre aceste situatii.
    Art. 24
    Taxa asupra mijloacelor de transport se stabileste de catre organele fiscale teritoriale in raza carora contribuabilii isi au domiciliul sau sediul, dupa caz, pe baza declaratiei de impunere, depusa in conditiile prezentei legi.
    Art. 25
    Institutiile publice, precum si persoanele juridice care au ca profil de activitate transportul de calatori in comun, din interiorul localitatilor, sunt scutite de plata taxei asupra mijloacelor de transport.
    Transportul de calatori in comun, din interiorul localitatilor, se refera si la cel care parcurge o distanta in afara localitatii, daca se practica tarife stabilite in conditiile transportului in comun.
    Art. 26
    Taxa asupra mijloacelor de transport se plateste trimestrial, in rate egale, pana la data de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
    Pentru mijloacele de transport dobandite in cursul anului, taxa datorata se repartizeaza in sume egale, la termenele de plata ramase pana la sfarsitul anului.
    Persoanele fizice sau juridice straine, care solicita inmatricularea temporara a mijloacelor de transport, au obligatia de a achita integral taxa datorata, la data luarii in evidenta de catre organele fiscale.

    CAP. 5
    Taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor in domeniul constructiilor

    Art. 27
    Certificatele, avizele si autorizatiile in domeniul constructiilor, eliberate contribuabililor, sunt supuse unor taxe diferentiate, in functie de valoarea constructiilor sau a instalatiilor, de suprafata terenurilor si de natura serviciilor prestate, astfel:

    1. Certificatul de urbanism:
____________________________________________________
  Suprafata terenurilor pentru         Taxa
  care se solicita certificatul      - lei -
             - mp -
____________________________________________________
  Pentru mediul urban:
  a) pana la 150                  1.000 - 1.450
  b) pana la 250                  1.500 - 1.950
  c) pana la 500                  2.000 - 2.450
  d) pana la 750                  2.500 - 2.950
  e) pana la 1.000                3.000 - 3.500
  f) peste 1.000                  3.500 + 5 lei/mp
                                pentru suprafetele
                                mai mari de 1.000 mp

 - pentru mediul rural se percepe 50% din taxa
   prevazuta pentru mediul urban.
____________________________________________________

    2. Autorizatia de construire pentru lucrarile care se autorizeaza potrivit legii:
    - 1% din valoarea autorizata a lucrarii sau a constructiei, inclusiv instalatiile aferente acesteia, pentru lucrari cu valoare pana la 1 miliard lei inclusiv;
    - 0,5% pentru lucrari peste 1 miliard lei, dar nu mai putin de 10 milioane lei si nu mai mult de 300 milioane lei.
    Pentru constructiile de locuinte, taxele se reduc cu 50% .
    Taxele prevazute la acest punct nu se datoreaza in cazul eliberarii de autorizatii pentru lacasuri de cult, inclusiv constructiile-anexe ale acestora, precum si pentru constructiile ai caror beneficiari sunt institutii publice.
    3. Autorizarea de foraje si excavari, necesare studiilor geotehnice, ridicarilor topografice, exploatarilor de cariera, balastierelor, sondelor de gaze si petrol, precum si altor exploatari:
    - pentru fiecare mp .............. 1.500 - 2.000 lei.
    4. Autorizarea constructiilor provizorii de santier, necesare executiei lucrarilor de baza, daca nu au fost autorizate o data cu acestea:
    - 3% din valoarea autorizata a constructiilor provizorii.
    5. Autorizatii de construire pentru organizarea de tabere de corturi, casute sau rulote, campinguri:
    - 2% din valoarea autorizata a lucrarii sau a constructiei.
    6. Autorizarea constructiilor pentru lucrari cu caracter provizoriu: chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere situate pe caile si in spatiile publice, precum si pentru amplasarea corpurilor si panourilor de afisaj, a firmelor si reclamelor:
    - pentru fiecare mp 600 lei, dar nu mai putin de 3.500 lei.
    7. Autorizatia de desfiintare, partiala sau totala, a constructiilor si a amenajarilor se taxeaza cu 0,1% din valoarea impozabila a acestora. In cazul desfiintarii partiale, cuantumul taxei se calculeaza proportional cu suprafata construita dezafectata.
    8. Pentru prelungirea certificatului de urbanism, precum si a autorizatiilor, conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor, taxa care se percepe este de 50% din valoarea taxei initiale.
    9. Autorizatiile pentru lucrarile de racorduri si bransamente la retele publice de apa, canalizare, gaze, termice, energie electrica si telefonie:
    - pentru fiecare instalatie          2.000 -  3.000 lei.
    10. Avizul comisiei de urbanism
        si amenajare a teritoriului     10.000 - 15.000 lei.
    11. Certificat nomenclatura
        stradala si adresa               2.000 -  2.500 lei.
    12. Taxe pentru eliberarea autorizatiilor de orice fel, cu exceptia celor din domeniul constructiilor, precum si viza anuala a acestora
    A. Autorizatii de functionare pentru activitati lucrative si viza anuala a acestora:
    a) pentru meseriasi si carausi   1.700 - 2.500 lei
    b) pentru cazane de fabricat
       rachiu                        2.500 - 5.000 lei
    c) pentru liber-profesionisti    5.000 - 8.000 lei
    d) pentru mori, prese de ulei
       si darace                    8.300 - 15.000 lei
    e) pentru alte activitati
       neprevazute mai sus         16.600 - 25.000 lei
    B. Autorizatii sanitare de
       functionare eliberate
       contribuabililor ............ 3.400 - 5.000 lei.
    13. Alte lucrari:
    a) copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, detinute de consiliile locale, de fiecare mp de plan:
    - la scara 1:500                 10.000 lei
    - la scara 1:1.000               15.000 lei
    - la scara 1:2.000               20.000 lei;
    b) eliberarea sau viza anuala a
       autorizatiilor ce dau dreptul
       de a executa proiecte         15.000 lei.
    Art. 28
    Valoarea autorizata a lucrarilor pentru care se percep taxe se stabileste pe baza celor declarate de solicitant in cererea pentru eliberarea autorizatiei de construire.
    Consiliile judetene si consiliile locale, prin organele tehnice de specialitate, vor regulariza taxa pentru autorizatia de construire, prin declararea de catre solicitant a valorii reale a lucrarii, in termen de 15 zile de la data expirarii termenului de executare stabilit prin autorizatia de construire.
    Art. 29
    Cuantumul taxelor mentionate la art. 27 pct. 1, 3, 6, 9, 10, 11 si 12 se stabileste, in limitele prevazute de lege, de catre consiliile judetene si consiliile locale.
    Taxele prevazute la acest capitol se platesc inainte de eliberarea certificatelor, a avizelor si a autorizatiilor.
    Dovada platii taxei se pastreaza de catre organul care a eliberat documentele respective.

    CAP. 6
    Taxe pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afisaj si reclama

    Art. 30
    Contribuabilii, definiti potrivit art. 3, care folosesc mijloace de publicitate prin afisaj si reclama, datoreaza urmatoarele taxe:
    a) taxe pentru publicitate, afisaj si reclama, datorate in functie de dimensiuni:
                                    - lei/an -
                                  ----------------
 - sub 0,5 mp inclusiv             5.000 -  12.000
 - intre 0,5 si 1 mp inclusiv      9.000 -  23.000
 - intre 1 si 2 mp inclusiv       18.000 -  35.000
 - intre 2 si 3 mp inclusiv       34.000 -  75.000
 - intre 3 si 5 mp inclusiv       94.000 - 190.000
 - peste 5 mp                     26.000 -  70.000
                                  pentru fiecare mp
                                   sau fractiune;
    b) taxele prevazute pentru firmele instalate la locul exercitarii activitatii de catre contribuabili:
                                   - lei/an -
                                 --------------
 - pana la 0,5 mp inclusiv       3.000 -  4.000
 - intre 0,5 si 1 mp inclusiv    5.000 -  8.000
 - intre 1 si 2 mp inclusiv      7.000 - 12.000
 - peste 2 mp                    5.000 -  8.000
                                pentru fiecare mp
                                 sau fractiune.
    Pentru afisele de publicitate si reclama tiparite, taxele prevazute la lit. a) si b) din cuprinsul acestui articol se datoreaza pentru fiecare exemplar si se reduc cu 50% .
    Cuantumul taxelor prevazute la lit. a) si b) se stabileste de catre consiliile locale pe teritoriul carora se realizeaza publicitatea, afisajul sau reclama, in limitele prevazute mai sus.
    Art. 31
    Pentru firmele, reclamele, afisajele si publicitatea realizate exclusiv intr-o limba straina, taxele prevazute la art. 30 lit. a) si b) se majoreaza de 5 ori.
    Art. 32
    Contribuabilii, definiti potrivit art. 3, care solicita efectuarea serviciului de reclama si publicitate pe panouri exterioare, mijloace de transport si afisaj public, pentru tigari, produse din tutun si bauturi alcoolice, exceptand berea sub 12% alcool, pe baza de contract scris, sunt obligati sa plateasca la bugetele locale o taxa de 20% din valoarea contractului.
    Taxa devine exigibila la data intrarii in vigoare a contractului.
    Taxa nu se datoreaza pentru activitatile sponsorizate in conditiile prevazute de lege.
    Art. 33
    Taxa pentru afisele si biletele de publicitate netiparite este de 1.000 lei pentru fiecare exemplar. Plata taxei se face prin aplicarea de timbre fiscale - varf si matca -, astfel incat sa nu poata fi dezlipite si refolosite.
    Art. 34
    Contribuabilii care efectueaza reclama si publicitate in contul altora, prin expunerea de afise si panouri in scop de reclama si publicitate, in alte conditii decat cele prevazute la art. 32 si 33, sunt obligati sa plateasca o taxa fixa, egala cu taxa prevazuta la art. 30 lit. a).
    Pentru obiectele expuse in scop de reclama si publicitate in contul altora si care nu sunt destinate vanzarii si desfasurarii propriei activitati se plateste o taxa lunara de 5.000 lei/obiect.
    Art. 35
    Taxa de publicitate, afisaj si reclama, datorata potrivit art. 30, 31 si 34, se plateste anticipat la bugetul consiliului local in raza caruia se realizeaza publicitatea, afisajul sau reclama.
    In situatiile in care mijloacele de publicitate sau de reclama au o durata mai mare de un an, taxa se plateste in cursul lunii ianuarie a fiecarui an.
    Art. 36
    Taxa pentru reclama si publicitate, datorata potrivit art. 32 si 33, se varsa la bugetul consiliului local in raza caruia se realizeaza aceste activitati, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care taxa a devenit exigibila si, respectiv, incasata.
    Art. 37
    Confectionarea afiselor si a biletelor de publicitate sau de reclama de catre persoanele fizice sau persoanele juridice se poate efectua numai dupa ce se face dovada achitarii taxei pentru intregul tiraj.
    In cuprinsul tipariturii efectuate se face mentiunea cu privire la tirajul tiparit, cuantumul taxei de afisaj si documentul de plata a acesteia.

    CAP. 7
    Taxa pentru sederea in statiunile turistice

    Art. 38
    Pentru sederea, pe o durata mai mare de 48 de ore, in statiunile turistice, declarate conform legii, consiliile locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, dupa caz, stabilesc taxa pentru sederea in respectivele statiuni turistice.
    Taxa pentru sederea in statiunile turistice se plateste de catre persoanele fizice in varsta de peste 18 ani.
    Art. 39
    Persoanele care au domiciliul in aceste localitati, cele aflate in deplasare in interesul serviciului, turistii cazati la cabanele turistice aflate in afara statiunilor turistice, persoanele cu handicap, pensionarii de orice fel, elevii si studentii sunt scutiti de plata taxei pentru sederea in statiunile turistice.
    Art. 40
    Taxa pentru sederea in statiunile turistice se incaseaza de catre persoanele juridice prin intermediul carora se realizeaza cazarea sau se face tratamentul balnear, o data cu luarea in evidenta a turistilor, si se varsa la bugetul consiliului local in termen de 10 zile de la aceasta data.
    Art. 41
    In cazul in care taxa pentru sedere in statiunile turistice este inclusa in chitanta sau in costul biletului de odihna si tratament, persoanele juridice prevazute la art. 40 vor varsa la bugetul consiliului local suma aferenta acesteia, recuperata de la agentiile de turism prin intermediul carora a fost valorificata chitanta sau biletul de odihna si tratament, in termen de 10 zile de la luarea in evidenta a turistilor.

    CAP. 8
    Alte taxe locale

    Art. 42
    In exercitarea atributiilor ce le revin in administrarea domeniului public si privat al unitatilor administrativ-teritoriale, consiliile locale sau judetene, dupa caz, pot institui taxe pentru: utilizarea temporara a locurilor publice; detinerea in proprietate sau in folosinta, dupa caz, de utilaje autorizate sa functioneze in scopul obtinerii de venit; vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor istorice, de arhitectura si arheologice, precum si alte taxe.
    Sumele provenite din taxele mentionate la alineatul precedent constituie venituri proprii ale bugetelor locale.
    Art. 43
    Consiliile locale pot institui si alte taxe, altele decat cele reglementate de lege, pentru serviciile publice create la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor sau judetelor, in scopul satisfacerii unor necesitati ale locuitorilor, cu conditia ca taxele percepute sa asigure cel putin acoperirea cheltuielilor cu infiintarea, intretinerea si, dupa caz, functionarea acestor servicii.
    Taxele speciale, instituite potrivit alineatului precedent, constituie venituri cu afectatie speciala ale bugetelor locale, fiind destinate satisfacerii scopurilor pentru care au fost infiintate.
    Sumele ramase neutilizate, stabilite la sfarsitul exercitiului bugetar ca diferenta intre veniturile incasate si cheltuielile efectuate, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    Art. 44
    Instituirea de noi taxe se publica in presa si se afiseaza la sediile consiliilor locale, precum si in alte locuri publice, cu cel putin 30 de zile inainte de aplicare.
    Art. 45
    Pentru evidenta, urmarirea si incasarea taxelor prevazute la art. 38 si 43, consiliile locale pot folosi, pentru localitatile unde volumul taxelor o justifica, personal angajat prin conventii civile, platit pe baza de tarife din incasari stabilite ca atare de catre consiliile locale respective.
    Sumele platite drept remiza se supun impozitului pe salarii, in conditiile legii.

    CAP. 9
    Dispozitii comune si tranzitorii

    Art. 46
    Contribuabilii sunt obligati sa depuna declaratii de impunere la organele fiscale teritoriale in raza carora isi au domiciliul, sediul sau se afla bunurile impozabile sau taxabile, dupa caz, in termen de 30 de zile de la data dobandirii cladirilor, constructiilor, terenurilor, mijloacelor de transport si a altor bunuri supuse obligatiilor fiscale, potrivit prezentei legi, sau de la data la care au intervenit schimbari care conduc la modificarea impozitului sau a taxei datorate.
    Art. 47
    Pentru neplata la termen a impozitelor si taxelor locale se datoreaza majorari de intarziere, conform dispozitiilor legale in materie.
    In cazul in care ultima zi a termenului de plata este zi nelucratoare, plata impozitului sau a taxei, dupa caz, se face fara majorari de intarziere, in ziua lucratoare imediat urmatoare.
    In situatiile in care impozitele si taxele locale datorate nu au fost stabilite ca urmare a nedepunerii declaratiei ori datele declarate nu corespund realitatii, stabilirea sau modificarea impozitului sau a taxei, dupa caz, se poate face pe 5 ani anteriori celui in care s-a efectuat constatarea.
    Termenul de prescriptie pentru dreptul de a cere executarea silita este de 5 ani.
    Impozitul sau taxa, respectiv diferenta de impozit sau de taxa, stabilite in conditiile mentionate in cuprinsul acestui articol, se platesc in termen de 30 de zile de la data comunicarii.
    La diferentele de impozit sau de taxe stabilite se calculeaza majorari de intarziere de la data cand impozitul sau taxa era datorata.
    Functionarul vinovat de nestabilirea la timp a impozitelor si taxelor datorate raspunde pecuniar, in limita majorarilor de intarziere calculate.
    Art. 48
    Obiectiunile, contestatiile si plangerile formulate la actele de control sau de impunere se solutioneaza conform dispozitiilor legale in materie.
    Art. 49
    Consiliile locale ale comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pot acorda, de la caz la caz, pentru motive temeinic justificate, in cazul impozitelor si taxelor care sunt venituri ale bugetelor acestora si nu au fost platite in termen, esalonari la plata in cel mult 12 rate lunare, amanari la plata pana la sfarsitul anului calendaristic, precum si reduceri sau scutiri de majorari de intarziere aferente impozitelor si taxelor locale neachitate.
    Impozitul pe cladirile si constructiile utilizate in mod exclusiv in agricultura, ca: grajduri, saivane, padocuri, magazii si patule pentru depozitarea furajelor si a produselor agricole si alte asemenea cladiri si constructii, se reduce cu 50% pana la data de 31 decembrie 1998.
    Impozitele si taxele locale, stabilite in sume fixe, vor putea fi majorate sau diminuate, anual, de catre consiliile locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si sectoarelor municipiului Bucuresti, cu pana la 30% . Hotararea de modificare trebuie adoptata pana la data de 31 octombrie a fiecarui an si se aplica in anul urmator.
    Art. 50
    Persoanele fizice, veterani de razboi, si cele prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990, republicat, sunt scutite de plata impozitelor si taxelor locale reglementate prin prezenta lege.
    Persoanele fizice, vaduve de razboi, sunt scutite de impozitele si taxele prevazute la cap. II, III si VII. Pentru impozitele prevazute la cap. II si III, scutirile se aplica si vaduvelor nerecasatorite ale veteranilor de razboi.
    Prevederile art. 10 alin. 1 lit. k) din Legea nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, republicata, referitoare la scutirea de la plata taxelor si impozitelor pentru cladiri si terenul aferent, pentru autoturisme hycomat si mototricicluri, se mentin si in conditiile prezentei legi.
    Facilitatile prevazute in prezentul articol se acorda persoanelor fizice mentionate mai sus, in proportie de 100% pentru bunurile proprii si de 50% pentru bunurile comune sotilor, stabilite conform prevederilor legale, in cazurile in care unul dintre soti beneficiaza de facilitatile mentionate.
    Scutirea de impozite si taxe locale se acorda proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, incepand cu luna urmatoare celei in care persoanele in cauza prezinta actele doveditoare prin care se atesta situatia respectiva.
    Sunt scutite de la plata impozitelor si taxelor locale, reglementate prin prezenta lege, fundatiile testamentare constituite potrivit legii, cu scopul de a intemeia, intretine, dezvolta si ajuta institutii de cultura nationala, precum si de a sustine actiuni cu caracter umanitar, social si cultural.
    Art. 51
    Contribuabilii din strainatate, cu activitate in Romania, platesc impozitele si taxele locale, majorarile aferente si amenzile contraventionale stabilite potrivit prezentei legi, in lei, prin transformarea valutei necesare la cursul de schimb valutar in vigoare la data cand se face plata.
    Art. 52
    Constituie contraventii la prezenta lege urmatoarele fapte, daca, potrivit legii penale, nu constituie infractiuni:
    a) depunerea peste termen a declaratiilor de impunere prevazute la art. 46;
    b) nedepunerea declaratiilor de impunere prevazute la art. 46.
    Contraventia mentionata la lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000 lei la 250.000 lei, iar cea de la lit. b), cu amenda de la 250.000 lei la 1.000.000 lei.
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele fiscale teritoriale.
    Contraventiilor prevazute mai sus li se aplica dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25 - 27.
    Dispozitiile prezentului articol nu sunt aplicabile contribuabililor, persoane juridice, pentru care se aplica dispozitiile legale specifice.
    Art. 53
    Stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea si incasarea impozitelor si taxelor locale, a majorarilor de intarziere, precum si a amenzilor se efectueaza de catre organele de specialitate ale consiliilor locale.
    In cursul anului 1998, consiliile locale au obligatia organizarii de compartimente de specialitate, in vederea preluarii atributiilor prevazute la alin. 1, stabilite conform legislatiei referitoare la administratia publica locala, incepand cu data de 1 ianuarie 1999, data pana la care acestea se vor realiza prin organele teritoriale ale Ministerului Finantelor.
    Incepand cu anul 1999 se va adopta o noua procedura de solutionare a obiectiunilor, contestatiilor si plangerilor formulate la actele de control sau de impunere.
    Art. 54
    In cazul neachitarii la termen a impozitelor si a taxelor locale reglementate de prezenta lege, organele fiscale teritoriale si organele consiliilor locale, pentru cele stabilite de acestea, pot dispune achitarea sumelor restante din conturile agentilor economici, pe cale de decontare bancara, care constituie titlu executoriu, sau prin aplicarea gradelor de urmarire silita, prevazute de lege, asupra elementelor patrimoniale ale debitorilor.
    Art. 55
    In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi Guvernul va aproba, la propunerea Ministerului Finantelor, norme privind metodologia de calcul, formularistica corespunzatoare referitoare la asezarea si urmarirea impozitelor si a taxelor locale*).
--------------
    *) Prin Hotararea Guvernului nr. 506/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 254 din 9 septembrie 1994, au fost aprobate Normele privind metodologia de calcul si formularistica corespunzatoare referitoare la asezarea si urmarirea impozitelor si taxelor locale, rectificate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 296 din 19 octombrie 1994.

    Art. 56
    Nerespectarea prevederilor prezentei legi atrage raspunderea disciplinara, contraventionala sau penala, dupa caz, precum si materiala sau civila, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
    Art. 57
    Impozitele si taxele locale, reglementate prin prezenta lege, constituie venituri ale bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale in care contribuabilii isi au domiciliul, sediul sau in care se afla bunurile impozabile sau taxabile, cu exceptia taxelor care, potrivit dispozitiilor legale, se gestioneaza, se administreaza si se utilizeaza ca venituri extrabugetare.
    Art. 58
    Impozitele si taxele locale, stabilite in sume fixe, valorile impozabile prevazute in anexa nr. 1, precum si amenzile se indexeaza, anual, prin hotarare a consiliilor locale, pana la data de 30 noiembrie a fiecarui an fiscal, pe baza indicelui de inflatie aferent unei perioade de 12 luni, care se sfarseste la 1 noiembrie a aceluiasi an si atunci cand cresterea acestuia depaseste 20%*).
---------------
    *) A se vedea si art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/1997, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 105/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 198 din 28 mai 1998.

    Art. 59
    Dispozitiile prezentei legi se aplica si persoanelor fizice si persoanelor juridice straine, in masura in care, prin conventii sau prin alte acorduri internationale la care Romania este parte ori, pe baza de reciprocitate, nu se stabileste altfel.
    Art. 60
    In cazul impozitelor si taxelor locale datorate pana la data de 31 decembrie 1997 inclusiv, pentru contestatiile aflate pe rol si pentru plangerile la instantele judecatoresti se aplica legislatia in vigoare pana la aceasta data.
    Art. 61
    Prevederile prezentei legi se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, cu exceptia cap. II, III si IV, care se vor aplica de la data de 1 ianuarie 1995*).
------------
    *) A se vedea si datele de intrare in vigoare a actelor normative modificatoare.

    Art. 62
    Pe data aplicarii dispozitiilor prezentei legi se abroga: Legea nr. 25/1981 privind impozitele si taxele locale; Decretul nr. 425/1981 privind stabilirea si incasarea impozitelor si taxelor locale; Decretul nr. 504/1957 privind productia, vanzarea, circulatia si desfacerea bauturilor alcoolice; art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1992 cu privire la impozitele si taxele locale, aprobata prin Legea nr. 114/1992, si pct. 3 din cap. I, pct. 5, 6, 7 si 9 din cap. II din anexa la aceasta ordonanta; pct. 8 lit. a), b) si c) paragraful 3^1 din Legea nr. 114/1992; art. 2, 3, 5, 6 si anexele nr. 2, 3 si 4 din Legea nr. 45/1992 privind stabilirea nivelului unor taxe in sume fixe datorate statului, in lei, de persoanele fizice si juridice si introducerea platii taxei asupra mijloacelor de transport cu tractiune mecanica si a mijloacelor de transport pe apa, detinute de regiile autonome, societatile comerciale si de ceilalti agenti economici organizati ca persoane juridice; Ordonanta Guvernului nr. 26/1992 privind taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor in domeniul constructiilor; cap. VIII, XII, XIII, XIV, XV, XVI si XVII din anexa nr. 2 la Ordonanta Guvernului nr. 10/1993 privind actualizarea, in functie de rata inflatiei, a unor taxe stabilite in sume fixe pentru serviciile prestate in favoarea unor persoane fizice si juridice, precum si orice alte dispozitii contrare*).
---------------
    *) A se vedea si abrogarile introduse prin actele normative modificatoare.

    ANEXA 1

               VALORILE IMPOZABILE PE METRU PATRAT
la cladiri si la alte constructii apartinand persoanelor fizice
______________________________________________________________________
 Nr.       Felul si destinatia cladirilor          Valoarea impozabila
 crt.          si a altor constructii                    pe mp
                                                        - lei -
______________________________________________________________________
      I.  Cladiri si alte constructii situate
          in comune, precum si in satele
          apartinatoare municipiilor si oraselor

 1. Cladiri de locuit, cu exceptia celor de
    la pct. 3:
 a) cu pereti din caramida arsa, piatra,
    beton si alte materiale asemanatoare                   6.700
 b) cu pereti din lemn, caramida nearsa,
    valatuci, chirpici, pamant batut si alte
    materiale asemanatoare                                 4.600
 2. Alte cladiri, cu exceptia celor de la
    pct. 3:
 a) cu pereti din caramida arsa, piatra,
    beton si alte materiale asemanatoare                   4.800
 b) cu pereti din lemn, caramida nearsa,
    valatuci, chirpici, pamant batut si alte
    materiale asemanatoare                                 2.000
 3. Cladiri si alte constructii pentru
    orice destinatie, cu pereti de orice fel,
    acoperite cu stuf, paie, trestie sau coceni            2.000

      II. Cladiri si alte constructii situate in
          municipii si orase, precum si in
          localitatile componente ale acestora

 1. Constructii, cu exceptia celor de la
    pct. 2 - 6:
 a) cu pereti din beton sau din cadre de
    beton armat:
    - cu incalzire centrala                               16.800
    - fara incalzire centrala                             15.700
 b) cu pereti din caramida arsa sau piatra -
    fara cadre de beton armat - si alte
    materiale asemanatoare:
    - cu instalatii (de apa, lumina etc.)                 14.500
    - fara instalatii                                     11.600
 c) cu pereti din lemn, caramida nearsa,
    valatuci, chirpici, pamant batut si alte
    materiale asemanatoare:
    - cu instalatii (de apa, lumina etc.)                  6.700
    - fara instalatii                                      5.800
 2. Constructii-anexe din afara corpului
    principal al cladirilor:
 a) cu pereti din caramida arsa, piatra,
    beton si alte materiale asemanatoare                   2.900
 b) cu pereti din lemn, caramida nearsa,
    valatuci, chirpici, pamant batut si alte
    materiale asemanatoare                                 1.500
 3. Cladiri servind pentru ocupatii
    profesionale (ateliere etc.):
 a) cu pereti din caramida arsa, piatra,
    beton si alte materiale asemanatoare                   7.300
 b) cu pereti din lemn, caramida nearsa,
    valatuci, chirpici, pamant batut si alte
    materiale asemanatoare                                 4.400
                                                    _
 4. Subsoluri locuibile                        60% |
 5. Mansarde locuibile                         50% |     din norma pe
 6. Pivnite din corpul cladirilor: <      mp a cladirii
    a) tencuite sau pavate                     50% |     din care fac
    b) netencuite si nepavate                  30% |     parte
                                                   |_
______________________________________________________________________


    ANEXA 2

                                  LISTA
cladirilor si a constructiilor care nu sunt supuse impozitului

    1. Cladirile institutiilor publice, cu exceptia celor folosite in alte scopuri.
    2. Cladirile care, potrivit legii, sunt considerate monumente istorice, de arhitectura si arheologie, precum si muzeele si casele memoriale, cu exceptia spatiilor acestora folosite pentru activitati economice sau comerciale.
    3. Cladirile care, prin destinatie, constituie lacasuri de cult, apartinand cultelor recunoscute de lege.
    4. Constructii si amenajari funerare din cimitire.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 27/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 27 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 410 2011
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com ) Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com ) We Offers Financial Consulting To Client, ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com ) Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: ValidusCapital@execs.com ( ValidusCapital@techie.com )
ANONIM a comentat Decizia 91 2019
    Bună ziua, Ai nevoie de ajutor financiar urgent pentru nevoile tale personale sau de afaceri? Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă majoră pentru clienții care se confruntă cu probleme financiare și au nevoie urgentă de o soluție. Întrebarea despre credit și garanții este ceea ce clienții se preocupă întotdeauna atunci când caută un creditor credibil. Aveți grijă să nu pierdeți victima diferitelor fraude de împrumut online și să pierdeți în cele din urmă banii câștigați cu greu. Dacă aveți nevoie de un credit credibil și de încredere: Consolidarea datoriei, Împrumuturi de afaceri, Împrumuturi personale, Împrumuturi pentru construcții și împrumuturi auto pentru orice relație: info@loanlogics.online sau pastordonaldloanfirm@gmail.com nu există nicio garanție de securitate socială și credit, 100% garanție . Tot ce trebuie să faci este să știi exact ce vrei și să te asiguri că îți vei realiza visele EMAIL. pastordonaldloanfirm@gmail.com WhatsApp us +12899600524
ANONIM a comentat Legea 734 2018
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul unic de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 1164 2018
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul unic de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Cuantum - 2014
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Legea 4 1966
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Legea 40 1997
    Sunt creditor privat și investitor, aveți nevoie de o finanțare legitimă, onestă, de încredere și repede? Te pot ajuta cu un împrumut de garanție 100%, ofer afaceri, finanțări imobiliare și împrumuturi individuale, Mai mult, finanțez tot felul de proiecte. Aplicați astăzi prin e-mail: ruthhuntfinancialservice@gmail.com pentru informații suplimentare.
ANONIM a comentat Legea 4 2015
     We are direct providers of Fresh Cut BG, SBLC and MTN which are specifically for lease, our bank instrument can be engage in PPP Trading, Discounting, signature project (s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges, Real Estate and all kind of projects. We do not have any broker chain in our offer or get involved in chauffer driven offers. We deliver with time and precision as sethforth in the agreement. Our terms and Conditions are reasonable, below is our instrument description. The procedure is very simple; the instrument will be reserved on euro clear to be verified by your bank, after verification an arrangement will be made for necessary bank documents and stock testing expenses, the cost of the Bank Guarantee will be paid after the delivery of the MT760, DESCRIPTION OF INSTRUMENTS: 1. Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC) (Appendix A) 2. Total Face Value: Eur 5M MIN and Eur 10B MAX (Ten Billion USD). 3. Issuing Bank: HSBC Bank London, Credit Suisse and Deutsche Bank Frankfurt. 4. Age: One Year, One Month 5. Leasing Price: 6% of Face Value plus 2% commission fees to brokers. 6. Delivery: Bank to Bank swift. 7. Payment: MT-103 or MT760 8. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days. We are ready to close leasing with any interested client in few banking days, if interested do not hesitate to contact me direct. wrightjames931@gmail.com Regards, Wright Skype; wrightjames931@gmail.com
ANONIM a comentat Decizia 49 1997
    DO YOU NEED AN AFFORDABLE LOAN TODAY? We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 24 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $200 million. Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and don’t know which way to go or where to turn? What about finding a reputable Debt Consolidation firm that can assist you in reducing monthly installment so that you will have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month and bills need to get paid? Dr. Jayden Martin Home Loans is the answer. Reduce your payments to ease the strain on your monthly expenses. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 DO YOU NEED 100% FINANCE? we give out loans with an affordable interest rate of 2% JAYDEN MARTIN HOME LOANS, (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) aims is to provide Excellent Professional Financial Services. Our services include the following: *Truck Loans * Personal Loans * Debt consolidation loans * Car Loans * Business Loans * Education Loans * Mortgage *Refinancing Loans * Home Loans We give you loan with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 30 years to pay back the loan (secure and unsecured). Do not keep your financial problems to yourself in order for you not to be debt master or financial stress up, which is why you must contact us quickly for a solution to your financial problems. It will be a great joy to us when you are financially stable. Email (jaydenmartinhomeloans@gmail.com) Phone: +1 (929)277-5237 NOTE:Bear in mind that it will only take less than 24 Hours to process your file is 100% Guaranteed no matter your Credit Score. Yours Sincerely, Dr. Jayden Martin +1 (929)277-5237 We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances. Get your instant loan approval
ANONIM a comentat Decizia 319 2017
    Bună ziua, sunt Ruth Hunt, creditor privat și creditor legal. Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, împrumuturi ipotecare, împrumuturi pentru autoturisme, împrumuturi pentru studenți, credite de consolidare fără garanții, garanții, capital de risc etc ... Sau pur și simplu refuzați un împrumut de la o bancă sau o instituție financiară din unul sau mai multe motive? Sunteți soluțiile potrivite pentru credit! Oferim împrumuturi întreprinderilor și persoanelor fizice cu dobândă redusă și accesibilă de 3%. Deci, dacă sunteți interesat de un împrumut urgent și securizat. Pentru mai multe informații, trimiteți-ne un e-mail de astăzi Via: ruthhuntfinancialservice@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 27/1994
Ordonanţa 36 2002
privind impozitele si taxele locale
Ordonanţa 36 2002
privind impozitele si taxele locale
Legea 422 2001
privind protejarea monumentelor istorice
OUG 228 2000
privind protejarea monumentelor istorice
Legea 67 2000
pentru completarea anexei nr. 2 la Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale
Legea 149 1999
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 62/1998 pentru modificarea si completarea Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale
Ordin 805 1999
privind formularele tipizate pentru impozite si taxe locale
Ordin 6283 1999
privind formularele tipizate pentru impozite si taxe locale
Legea 122 1999
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/1999 pentru modificarea si completarea Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale
Hotărârea 333 1999
privind aprobarea Protocolului-cadru si a actiunilor de predare-preluare a exercitarii de catre consiliile judetene, consiliile locale si Consiliul General al Municipiului Bucuresti a atributiilor prevazute de Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale
OUG 27 1999
pentru modificarea art. 27 din Legea nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale
OUG 16 1999
privind scutirea de la plata taxei de reclama si publicitate, precum si a majorarilor de intarziere aferente
OUG 15 1999
pentru modificarea si completarea Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale
OUG 62 1998
pentru modificarea si completarea Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale
OUG 84 1997
pentru modificarea si completarea Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale
Ordonanţa 68 1997
privind procedura de intocmire si depunere a declaratiilor de impozite si taxe
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu