Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Protocol Nr.- din 11.10.2012

între Guvernul României şi Consiliul de Miniştri din Bosnia şi Herţegovina pentru aplicarea Acordului dintre Comunitatea Europeană şi Bosnia şi Herţegovina privind readmisia persoanelor aflate în situaţie de şedere ilegală
ACT EMIS DE: Act Internaţional
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 361 din 18 iunie 2013



SmartCity1

(Protocol)
În dorinţa de a facilita implementarea Acordului dintre Comunitatea Europeană şi Bosnia şi Herţegovina privind readmisia persoanelor aflate în situaţie de şedere ilegală, denumit în continuare Acord,în conformitate cu prevederile articolului 19 din Acord,Guvernul României şi Consiliul de Miniştri din Bosnia şi Herţegovina, denumite în continuare părţi,au convenit următoarele: Articolul 1Autorităţi competente(1) În conformitate cu prevederile articolului 19 alineatul (1) litera a), următoarele autorităţi vor avea competenţă pentru primirea, transmiterea şi procesarea cererilor privind readmisia, precum şi a celor privind tranzitul, în conformitate cu articolele 7 şi 14 ale Acordului:a)Pentru Consiliul de Miniştri din Bosnia şi Herţegovina1. Pentru cetăţenii din Bosnia şi Herţegovina: Ministerul Securităţii din Bosnia şi Herţegovina Sectorul pentru imigrare Adresa poştală: Trg Bosne i Hercegovine 1, 71 000 Sarajevo Telefon: +387 33 492 477 Fax: +387 33 492 794 e-mail: readmisija@msb.gov.ba 2. Pentru cetăţeni ai statelor terţe, apatrizi şi pentru persoanele în tranzit prin Bosnia şi Herţegovina Serviciul pentru afaceri ale străinilor Adresa poştală: Pijačna 6, 71 000 Sarajevo Telefon: +387 33 772 952 Fax: +387 33 772 982 e-mail: readmisija@sps.gov.ba b)pentru Guvernul României1. Pentru transmiterea cererilor de readmisie a cetăţenilor din Bosnia şi Herţegovina, a cetăţenilor statelor terţe şi a apatrizilor, primirea cererilor de readmisie a cetăţenilor statelor terţe şi a apatrizilor depistaţi pe teritoriul Bosniei şi Herţegovinei, precum şi a cererilor de tranzit terestru: Ministerul Administraţiei şi Internelor Oficiul Român pentru Imigrări Direcţia migraţie Adresa poştală: Str. Eforie nr 3-5, et. 6, sectorul 5, Bucureşti Telefon: +40 21 314 38 85 Fax: +40 21 311 88 95 E-mail: ori.returnari@mai.gov.ro 2. Pentru primirea cererilor de tranzit aeroportuar şi pentru cererile de readmisie a cetăţenilor români: Ministerul Administraţiei şi Internelor Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Direcţia de supraveghere şi controlul trecerii frontierei Adresa poştală: Str. Răzoare nr. 5, sectorul 6, Bucureşti Telefon/fax: +40 21 312 11 89 E-mail: igpf@mai.gov.ro (2) Autorităţile competente la care se face referire la alineatul (1) al prezentului articol se vor informa reciproc, în cel mai scurt timp, prin canale diplomatice, în legătură cu orice schimbări intervenite în lista autorităţilor competente sau schimbări privind datele de contact. Articolul 2Puncte de trecere a frontierei(1) Readmisia cetăţenilor părţilor, a cetăţenilor statelor terţe şi a apatrizilor, precum şi admisia în tranzit se vor realiza prin următoarele puncte de trecere a frontierei:a)Pentru Bosnia şi HerţegovinaPe teritoriul Bosniei şi Herţegovinei Sediile poliţiei de frontieră din BIH Centrul de operaţiuni Telefon: +387 33 755 300, 755 301 Fax: +387 33 755 305, 755 306 e-mail: granpol@granpol.gov.ba Aeroportul Internaţional Sarajevo Telefon: +387 33 755 359 Fax: +387 33 755 360 e-mail: sarajevo@granpol.gov.ba b)Pentru RomâniaPe teritoriul României: Punctul de trecere a frontierei Aeroportul Internaţional Bucureşti „Henri Coandă“ Adresă: Calea Bucureştilor nr. 224 E, Otopeni, judeţul Ilfov Telefon: +40 21 201 33 08 Fax: +40 21 351 59 93 (2) Autorităţile competente pot conveni să utilizeze alte puncte de trecere a frontierei pentru readmisie şi tranzit, de la caz la caz. Data, ora, punctul de trecere a frontierei şi modul de transport al persoanei care va fi readmisă, precum şi modul de tranzit vor fi convenite, în scris, de autorităţile competente pentru fiecare caz specific.(3) Autorităţile competente se vor informa reciproc, în cel mai scurt timp, prin canale diplomatice, în legătură cu orice schimbare din lista punctelor de trecere a frontierei menţionate la alineatul (1) al prezentului articol. Articolul 3Înaintarea şi răspunsul la cererile de readmisie(1) Înaintarea unei cereri de readmisie, în conformitate cu articolul 7 al Acordului, este iniţiată prin trimiterea unui formular, ataşat ca anexa 6 la Acord. Autoritatea competentă a părţii solicitante va trimite formularul autorităţii competente a părţii solicitate prin e-mail sau fax. O confirmare de trimitere prin email sau fax va reprezenta dovada transmiterii.(2) Separat de cererea de readmisie trimisă prin e-mail sau fax, partea solicitantă înaintează, de asemenea, documentele enumerate în anexele 1-5 ale Acordului şi formularul „Standard European de Amprente“ completat, cu amprentele şi o fotografie a persoanei pentru care este înaintată cererea. Dacă dovezile din anexele 2-5 ale Acordului urmează să fie înaintate, acestea trebuie să fie clare şi precise, astfel încât să poată fi verificate şi să se poată stabili dacă partea solicitată are obligaţia de a readmite.(3) Partea solicitată va transmite răspunsul său autorităţii competente a părţii solicitante care a înaintat cererea de readmisie, prin e-mail sau fax şi în intervalul de timp specificat la articolul 10 alineatul (2) sau (3) al Acordului. Articolul 4Modalităţi de transfer şi modurile de transport(1) După primirea notificării de aprobare a readmisiei de la partea solicitată, partea solicitantă transmite părţii solicitate o notificare scrisă care va conţine datele personale ale persoanei ce urmează să fie readmisă, precum şi informaţiile legate de transport.(2) Notificarea la care se face referire la alineatul (1) al prezentului articol va fi înaintată prin Formular de transfer, ataşat ca anexa nr. 1 la prezentul protocol. Formularul de transfer va fi înaintat prin e-mail sau fax autorităţii competente a părţii solicitate nu mai târziu de 3 zile lucrătoare înaintea datei la care se efectuează transferul.(3) Dacă data transferului este amânată de către partea solicitantă, din cauza obstacolelor formale sau practice, autoritatea competentă a părţii solicitante este obligată să informeze imediat autoritatea competentă a părţii solicitate în legătură cu amânarea.(4) În cazul unei amânări la care se face referire la alineatul (3) al prezentului articol, autoritatea competentă a părţii solicitante este obligată să retransmită Formularul de transfer în conformitate cu prevederile alineatului (2) al prezentului articol.(5) Dacă data transferului este amânată din cauza unor obstacole formale sau practice ale părţii solicitate, autoritatea competentă a părţii solicitate este obligată să informeze imediat autoritatea competentă a părţii solicitante în legătură cu amânarea şi este obligată să propună o nouă dată de transfer. Articolul 5Readmisia din greşeală Dacă partea solicitantă readmite din nou persoana pentru care a fost stabilit, în baza cererii părţii solicitate, că nu există condiţii pentru readmisie, întreaga documentaţie legată de acel caz particular trebuie să fie returnată părţii solicitante. Articolul 6Cererea de tranzit(1) În plus faţă de prevederile articolului 14 alineatul (1) al Acordului, cererea de tranzit trebuie, în caz de nevoie, să conţină următoarele:a)informaţii despre nevoile speciale privind asistenţa acordată copiilor sau persoanelor în vârstă din cauza problemelor de sănătate sau a vârstei persoanei în tranzit; b)informaţii privind posibila nevoie de măsuri de securitate sau protecţie. (2) Informaţiile sus-menţionate trebuie să fie precizate în secţiunea C („Observaţii“) din formularul de cerere de tranzit (anexa 7 a Acordului).(3) Potrivit articolelor 13 şi 14 ale Acordului, părţile au convenit următoarele:a)Cererea de tranzit va fi înaintată autorităţii competente a părţii solicitate, potrivit articolului 1 al prezentului protocol, prin e-mail sau fax, în cel mult 15 zile calendaristice înainte de data pentru care a fost planificat tranzitul. b)Autoritatea competentă a părţii solicitate este obligată să transmită un răspuns prin e-mail sau fax în 5 zile calendaristice de la data primirii unei cereri de tranzit. Autoritatea competentă este obligată, de asemenea, să precizeze dacă este de acord cu tranzitul, data, punctul de trecere a frontierei desemnat, modul de transport şi angajarea personalului de escortă. c)Dacă partea solicitantă a considerat asistenţa părţii solicitate ca un pas necesar, acest lucru trebuie să fie indicat în formularul de cerere de tranzit (anexa 7 a Acordului). Autoritatea competentă a părţii solicitate este astfel obligată să confirme dacă poate sau nu să asigure asistenţa solicitată. d)În cazul unei călătorii aeriene sub escortă, autoritatea competentă a părţii solicitate va securiza şi va acorda, pe cât posibil, asistenţă pentru îmbarcarea unei persoane care face obiectul tranzitului. Aceasta va fi asistată de personalul de escortă al părţii solicitante. (4) Partea solicitantă este obligată să preia persoana care face obiectul tranzitului, potrivit articolului 13 alineatul (4) al Acordului, fără întârziere, dacă:a)aprobarea pentru tranzit a fost refuzată sau retrasă potrivit articolului 13 alineatul (3) al Acordului; sau b)o persoană care face obiectul tranzitului a intrat în mod ilegal pe teritoriul părţii solicitate; sau c)aprobarea pentru tranzit sau readmisie a fost refuzată de o altă ţară de tranzit sau de destinaţie finală. Articolul 7Returnarea şi modalităţile de tranzit ale personalului de escortă Potrivit articolului 19 alineatul (1) litera (b) din Acord, părţile convin asupra următoarelor condiţii privind transferurile sub escortă sau tranzitul pe teritoriile lor: a)Personalul de escortă va fi responsabil pentru escortarea persoanelor care sunt readmise şi pentru transferul lor către autoritatea competentă a ţării de destinaţie. b)Personalul de escortă îşi va îndeplini sarcinile neînarmat şi îmbrăcat în ţinută civilă. Personalul de escortă trebuie să posede documente care să dovedească că readmisia sau tranzitul au fost aprobate de către partea solicitată. Este obligat, de asemenea, să aibă asupra sa documentele oficiale de identificare. c)Partea solicitată va asigura escorta şi asistenţa prin angajarea personalului său, care este autorizat să îndeplinească astfel de sarcini. d)Escorta va fi organizată în conformitate cu legislaţia părţii solicitate. În timpul escortei sau al tranzitului, autorizaţia personalului de escortă va fi limitată la autoapărare. În cazul în care partea solicitată nu poate asigura asistenţa adecvată sau în cazul acordării de sprijin personalului de asistenţă aflat în situaţii neprevăzute, atunci personalul de escortă este autorizat să reacţioneze raţional şi în mod proporţional pentru a împiedica persoana care face obiectul readmisiei sau tranzitului să evadeze, să se rănească pe sine sau o altă persoană sau să deterioreze proprietatea. e)Personalul de escortă va fi responsabil pentru portul documentelor de călătorie şi al oricăror altor documente sau date legate de persoana care face obiectul readmisiei sau tranzitului, precum şi pentru predarea acestor documente reprezentantului autorităţii competente din ţara de destinaţie. f)Personalului de escortă nu îi este permis să părăsească locaţia de transfer înaintea predării persoanei care face obiectul readmisiei sau tranzitului. g)Autoritatea competentă a părţii solicitante este obligată să asigure vize valabile pentru personalul său de escortă pentru toate ţările de tranzit sau de destinaţie, dacă este necesar. Articolul 8Costuri(1) Toate costurile suportate de către partea care nu este obligată, în conformitate cu articolul 15 al Acordului, să acopere astfel de costuri trebuie să fie asumate de către partea care este obligată să acopere costurile de tranzit, readmisie şi transfer al persoanelor, în 30 de zile după primirea facturii corespunzătoare, şi este obligată să ramburseze cheltuielile prin transfer bancar în euro.(2) În cazul readmisiei din greşeală, la care se face referire la articolul 12 al Acordului, partea solicitantă este responsabilă pentru rambursarea tuturor costurilor legate de readmisia şi returnarea persoanei care a făcut obiectul readmisiei, suportate de către partea solicitată, dacă partea solicitată oferă argumentul incompatibilităţii articolelor 2-5 ale Acordului şi informaţii asupra identităţii reale şi cetăţeniei unei persoane care urmează a fi returnată.(3) Detaliile bancare vor fi transmise împreună cu factura. Articolul 9Consultări ale experţilor Părţile la prezentul protocol vor stabili comisia bilaterală la nivel de experţi. Membrii acestei comisii bilaterale de experţi vor fi desemnaţi de către autorităţile competente menţionate la articolul 1 alineatul (1) al prezentului protocol. Consultările în legătură cu implementarea Acordului şi a Protocolului vor fi organizate de câte ori este nevoie. Articolul 10Limba de comunicare În cadrul procedurilor derulate în cadrul Acordului şi al Protocolului, părţile vor utiliza limba engleză. Articolul 11Relaţia cu alte tratate Prezentul protocol nu va aduce atingere drepturilor, obligaţiilor şi responsabilităţilor părţilor care decurg din alte tratate internaţionale. Articolul 12Intrarea în vigoare, durata şi încetarea(1) Prezentul protocol va intra în vigoare în ziua următoare informării Comitetului Comun privind Readmisia la care se face referire la articolul 18 al Acordului. Această notificare este efectuată imediat după ce părţile se informează reciproc în legătură cu îndeplinirea procedurilor juridice interne care sunt necesare pentru intrarea sa în vigoare.(2) Dacă Acordul încetează să mai producă efecte, prezentul protocol va înceta, de asemenea, să producă efecte.(3) Pe lângă modificările definite prin prezentul protocol, părţile pot modifica alte prevederi ale prezentului protocol. Astfel de modificări vor fi iniţiate în formă scrisă prin canale diplomatice şi vor intra în vigoare în conformitate cu procedurile descrise la alineatul (1) al prezentului articol.(4) Prezentul protocol poate fi denunţat în orice moment, de către oricare parte, prin transmiterea unei notificări scrise, pe cale diplomatică, celeilalte părţi. Denunţarea va produce efecte la 3 luni de la data primirii notificării.Semnat la Mátraháza, Ungaria, la 11 octombrie 2012, în două exemplare originale, fiecare în limbile oficiale din Bosnia şi Herţegovina (bosniacă, croată şi sârbă), română şi engleză, toate textele fiind egal autentice. În cazul unor diferende de interpretare, textul în limba engleză va prevala. Pentru Guvernul României, Mircea Duşa, ministrul administraţiei şi internelor Pentru Consiliul de Miniştri din Bosnia şi Herţegovina, Sadik Ahmetovic, ministrul securităţii ANEXA Nr. 1Stema României Stema Bosniei şi Herţegovinei Denumirea autorităţii competente a părţii solicitante (locul şi data) Referinţă Către: ........ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ........ .............. (denumirea autorităţii competente a părţii solicitate) FORMULAR DE TRANSFER Potrivit articolului 4 al Protocolului dintre Guvernul României şi Consiliul de Miniştri din Bosnia şi Herţegovina privind implementarea Acordului dintre Comunitatea Europeană şi Bosnia şi Herţegovina privind readmisia persoanelor aflate în situaţie de şedere ilegală INFORMAŢII DESPRE PERSOANĂ ŞI TRANSPORT 1. Nume şi prenume (rog a se sublinia numele): ........ ................ ................ ................ ................ 2. Data naşterii: ........ ................ ................ ................ ................ 3. Documentul de călătorie (rog a se specifica tipul): Nr. ........ ........ ..........., valabil de la ........ ........... la ........ .............. (ziua/luna/anul) 4. Starea de sănătate: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ 5. Modalitatea de transport (aer/terestru) şi detalii (numărul zborului/tipul de vehicul şi numărul de înmatriculare etc.): ........ ................ ................ ................ ............... 6. Data transferului: ........ ................ ................ ................ ............... 7. Ora transferului: ........ ................ ......... 8. Locul transferului (punctul de trecere a frontierei): ........ ................ ........... 9. Transport cu escortă:  Da  Nu În caz afirmativ, rog a se specifica detalii despre personalul de escortă: ........ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ............... 10. Măsuri de securitate care vor fi luate la locul de transfer: ........ ................ ................ ................ ............... ........ ................ .......... (Semnătura reprezentantului autorităţii competente a părţii solicitante) (sigiliu/ştampilă)

SmartCity5

COMENTARII la Protocol -/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Protocol - din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Protocol -/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu