ORDONANTA Nr.
6 din 24 ianuarie 2007
privind unele masuri de
reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor
publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de
salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile
salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 66 din 29 ianuarie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 1 pct. III.3 şi 4 din Legea nr. 502/2006 privind
abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanţă reglementează
drepturile salariale şi alte drepturi ale funcţionarilor publici până la
intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte
drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi modul de acordare a creşterilor
salariale ale funcţionarilor publici în anul 2007.
(2) Sistemul de salarizare cuprinde salariile de bază,
sporurile, premiile, stimulentele şi alte drepturi.
Art. 2. - Prezenta ordonanţă se aplică funcţionarilor
publici numiţi în temeiul Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor
publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Gestiunea sistemului de salarizare a funcţionarilor publici se asigură de fiecare ordonator principal de credite, cu încadrarea în
resursele financiare şi în numărul maxim de posturi aprobate potrivit legii.
CAPITOLUL II
Elementele sistemului de salarizare a funcţionarilor
publici
SECŢIUNEA 1
Salarii de bază
Art. 4. - Salariul de bază se stabileşte în funcţie de
categorie, de clasă, care reflectă nivelul studiilor necesare exercitării
funcţiei publice, şi, după caz, de gradul profesional al funcţiei publice,
precum şi în raport cu nivelul la care se prestează activitatea, respectiv la
nivel central sau local, potrivit anexelor nr. 1-6.
Art. 5. - (1) Pentru funcţiile publice corespunzătoare
categoriei înalţilor funcţionari publici şi pentru funcţia publică de conducere
de secretar al unităţii
administrativ-teritoriale, salariile de bază sunt stabilite în anexele la
prezenta ordonanţă.
(2) Pentru fiecare grad profesional al funcţiei
publice de execuţie se stabilesc 3 trepte de salarizare, potrivit anexelor la
prezenta ordonanţă.
(3) Funcţiile publice de
execuţie de grad profesional debutant au un singur nivel al salariilor de bază
prevăzute în anexele la prezenta ordonanţă.
(4) Până la adoptarea sistemului unitar de salarizare
pentru funcţionarii publici, funcţionarii publici de conducere îşi păstrează
nivelul salariilor de bază ale funcţiilor publice de execuţie corespunzătoare,
la care se adaugă indemnizaţia de conducere, cu excepţiile prevăzute de
prezenta ordonanţă.
Art. 6. - (1) Salariile de bază ale funcţionarilor
publici aflaţi în corpul de rezervă şi care sunt redistribuiţi într-o funcţie
publică, în condiţiile legii, sunt cele corespunzătoare gradului profesional şi
treptei de salarizare avute la data intrării în corpul de rezervă.
(2) Salariile de bază ale persoanelor care ocupă o
funcţie publică de execuţie, în condiţiile legii, se stabilesc la nivelul
treptei 3 de salarizare, corespunzătoare categoriei, clasei şi gradului
profesional în care acestea sunt numite.
(3) Funcţionarii publici promovaţi pe o funcţie
publică de execuţie de un grad profesional superior celui deţinut beneficiază
de salariile de bază prevăzute în anexele la prezenta ordonanţă, pentru gradul
profesional în care promovează, la treapta 3 de salarizare. Dacă funcţionarul
public are un salariu de bază mai mare decât cel prevăzut la treapta 3 de
salarizare, salariul de bază de care beneficiază după promovarea în gradul
profesional se stabileşte potrivit treptei de salarizare imediat superioară
care asigură o creştere salarială.
(4) Funcţionarii publici care ocupă, în condiţiile
legii, o funcţie publică de conducere beneficiază de salariul de bază prevăzut
pentru funcţia publică de execuţie deţinută anterior, la care se adaugă
indemnizaţia de conducere. In situaţia în care salariul de bază prevăzut pentru
funcţia publică de execuţie deţinută anterior este mai mic decât salariul de
bază al funcţiei publice de execuţie aferente funcţiei publice de conducere
vacante, prevăzută în statul de funcţii, funcţionarul public va beneficia de
acesta. De această prevedere beneficiază şi funcţionarii publici numiţi în
funcţii publice de conducere anterior anului 2007, drepturile salariale urmând
a fi acordate de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.
(5) Pentru candidaţii declaraţi admişi la concursul
pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere, care nu au avut anterior
calitatea de funcţionar public, salariul de bază se stabileşte prin actul
administrativ al ordonatorului de credite, la nivelul de finanţare prevăzut în
statul de funcţii.
(6) Funcţionarii publici care se transferă
beneficiază de un salariu de bază corespunzător treptei de salarizare deţinute,
potrivit autorităţii sau instituţiei publice la care se transferă, conform
anexelor la prezenta ordonanţă, cu excepţia cazului în care funcţionarul public
se transferă la cerere într-o funcţie publică de nivel inferior, situaţie în
care salariul de bază şi treapta de salarizare sunt cele prevăzute pentru
funcţia publică vacantă respectivă.
Art. 7. - (1) Salariile de bază ale funcţionarilor
publici numiţi în funcţii publice specifice se stabilesc de ordonatorii
principali de credite prin asimilare cu salariile de bază ale funcţionarilor
publici numiţi în funcţii publice generale, în raport cu categoria, clasa şi,
după caz, gradul profesional ale funcţiei publice, cu avizul Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici.
(2) In situaţia în care funcţiile publice specifice au
fost avizate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici prin echivalare cu
funcţii publice generale până la data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe, salariile de bază ale funcţionarilor publici numiţi în funcţii publice specifice se
stabilesc potrivit avizului Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
Art. 8. - (1) Pentru rezultate deosebite obţinute în
activitatea desfăşurată, ordonatorul de credite poate acorda, în limita a 20%
din numărul de posturi corespunzătoare funcţiilor publice, prevăzut în statul
de funcţii, un salariu de merit lunar de până la 15% din salariul de bază, care
face parte din acesta şi care constituie bază de calcul pentru sporuri şi alte
drepturi care se acordă în raport cu salariul de bază. Ordonatorii principali
de credite care au în subordine unităţi bugetare cu un număr redus de funcţii
publice pot aproba ca încadrarea în numărul maxim de beneficiari de salariu de
merit şi în proporţiile stabilite pentru funcţiile publice de execuţie să se
facă la nivelul unităţilor respective luate împreună; repartizarea numărului de
beneficiari de salariu de merit pe unităţile luate în calcul, în acest caz, se
face de către ordonatorul principal de credite.
(2) Salariile de merit se acordă funcţionarilor
publici încadraţi pe funcţii publice de execuţie în proporţie de cel puţin două
treimi din numărul total al funcţiilor publice stabilit în condiţiile alin.
(1).
(3) Funcţionarii publici care
beneficiază de salariu de merit se stabilesc, pe baza rezultatelor obţinute în
activitatea desfăşurată în anul anterior, în luna ianuarie.
(4) Pot beneficia de salariu de merit funcţionarii
publici care nu au fost sancţionaţi şi cei a căror sancţiune a fost radiată de
drept, potrivit legii. Ordonatorii de credite pot stabili, cu consultarea
organizaţiilor sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici, criterii
suplimentare pentru acordarea salariilor de merit.
(5) In cazul în care intervin
modificări ale raportului de serviciu din motive care nu sunt imputabile
funcţionarului public, inclusiv modificarea raportului de serviciu prin
promovarea funcţionarului public în cauză, salariul de merit acordat se menţine
până la expirarea perioadei pentru care a fost
stabilit.
(6) In cazul în care raporturile de serviciu ale
funcţionarilor publici care beneficiază de salariu de merit încetează sau se
suspendă, salariile de merit se redistribuie, începând cu data de întâi a lunii
următoare, altor funcţionari publici care îndeplinesc condiţiile pentru
acordare.
(7) Pentru funcţionarii publici salariul de merit se
poate acorda după o perioadă de cel puţin 6 luni de la angajare.
(8) Funcţionarii publici debutanţi nu pot beneficia de salariu de merit.
Art. 9. - (1) Promovarea, în condiţiile legii, a
persoanelor încadrate în funcţia de debutant se face prin transformarea
postului pe care acestea sunt încadrate. In termenul prevăzut de lege,
autorităţile şi instituţiile publice vor comunica Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici modificările respective.
(2) Promovarea, în condiţiile legii, a funcţionarilor
publici încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, care au
absolvit studii de nivel superior în specialitatea în care îşi desfăşoară
activitatea, se face prin transformarea postului pe care aceştia sunt
încadraţi, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Funcţionarii publici care absolvă o formă de
învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată, încadraţi pe funcţii publice
cu nivel de studii inferior, se numesc, prin examen, într-o funcţie publică de
execuţie, un grad profesional şi o treaptă de salarizare care să le asigure
acestora o creştere de până la 20% a salariului de bază avut anterior. Examenul
se organizează de autoritatea sau de instituţia publică în care îşi desfăşoară
activitatea funcţionarul public, pe baza unui regulament-cadru aprobat prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. In cazul în care, după aplicarea
procentului de 20%, salariul de bază astfel stabilit se situează sub nivelul
prevăzut pentru gradul profesional asistent, treapta de salarizare 3, se va acorda
salariul de bază de la acest nivel.
Art. 10. - Funcţionarul public care exercită cu
caracter temporar pe o perioadă mai mare de 30 de zile, în condiţiile legii, o
funcţie publică corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici sau
categoriei funcţionarilor publici de conducere are dreptul la salariul de bază
corespunzător funcţiei publice exercitate temporar, astfel cum este prevăzut în
statul de funcţii.
SECŢIUNEA a 2-a
Sporuri
Art. 11. - (1) Funcţionarii publici salarizaţi potrivit
prezentei ordonanţe beneficiază de un spor de vechime în muncă de până la 25%,
calculat la salariul de bază corespunzător timpului lucrat în program normal de
lucru, astfel:
Transele de vechime
in munca
|
Cota din salariul
de bază
|
între 3 si 5 ani
|
5%
|
de la 5 la 10 ani
|
10%
|
de la 10 la 15 ani
|
15%
|
de la 15 la 20 de ani
|
20%
|
peste 20 de ani
|
25%
|
(2) Sporul corespunzător
vechimii în muncă se plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii următoare
celei în care s-a împlinit vechimea în muncă prevăzută la tranşa respectivă.
(3) Pentru acordarea sporului de vechime în muncă,
autoritatea sau instituţia publică va lua în considerare integral şi perioadele
lucrate anterior în alte domenii de activitate decât cele bugetare.
Art. 12. - Funcţionarii publici care, potrivit
programului normal de lucru, îşi desfăşoară activitatea în timpul nopţii, între
orele 22,00-6,00, beneficiază pentru orele lucrate în acest interval de un spor
pentru munca prestată în timpul nopţii de 25% din salariul de bază, dacă timpul
astfel lucrat reprezintă cel puţin 3 ore din timpul său zilnic de lucru sau cel
puţin 30% din timpul său lunar de lucru.
Art. 13. - (1) Pentru orele prestate peste durata
normală a timpului de lucru de funcţionarii publici numiţi în funcţii publice
de execuţie, de conducere sau din categoria înalţilor funcţionari publici au
dreptul la recuperare sau la plata unui spor din salariul de bază, după cum
urmează:
a) 75% din salariul de bază pentru primele două ore de
depăşire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de bază pentru orele următoare.
Cu spor de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau
în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se
lucrează.
(2) Munca peste durata normală a timpului de lucru
poate fi prestată şi sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plăti numai dacă
efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă sau aprobată, după caz, de
superiorul ierarhic, fără a se depăşi 360 de ore anual.
Art. 14. - Funcţionarii publici care posedă titlul
ştiinţific de „doctor" beneficiază de un spor pentru titlul ştiinţific de
15% din salariul de bază, dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru
care posedă titlul ştiinţific respectiv, care se plăteşte cu începere de la data
de întâi a lunii următoare celei în care s-a solicitat acordarea acestuia.
Art. 15. - (1) Sporul de confidenţialitate
se acordă funcţionarilor publici din aparatul de lucru al Guvernului în cuantum
de până la 15% din salariul de bază, precum şi funcţionarilor publici din
cadrul Administraţiei Prezidenţiale, Consiliului Naţional pentru Studierea
Arhivelor Securităţii, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Integrării
Europene, direcţiilor subordonate ministrului delegat pentru comerţ din cadrul
Ministerului Economiei şi Comerţului, Consiliului Legislativ.
(2) Categoriile de funcţionari publici, cuantumurile
sporului de confidenţialitate şi condiţiile de acordare se stabilesc, în
limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal
de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul
aprobat.
Art. 16. - (1) Sporul pentru
condiţii vătămătoare, de până la 10% din salariul de bază, se acordă
funcţionarilor publici care îşi desfăşoară activitatea în cadrul autorităţilor
şi instituţiilor publice în care funcţionează instalaţii care generează câmpuri
electromagnetice de radiofrecvenţă produse de emiţători pentru comunicaţii,
instalaţii de microunde, instalaţii de curenţi de înaltă frecvenţă sau staţii
de bruiaj.
(2) Categoriile de funcţionari publici, cuantumul
sporului prevăzut la alin. (1) şi condiţiile de acordare se stabilesc, în
limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal
de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul
aprobat.
(3) Locurile de muncă pentru care se acordă sporul
prevăzut la alin. (1) vor fi stabilite pe baza buletinelor de determinare emise
de către autorităţile abilitate în acest sens.
Art. 17. - (1) Funcţionarii publici din cadrul Oficiului
pentru Migraţia Forţei de Muncă, care participă la selecţia şi recrutarea
forţei de muncă pentru lucrul în străinătate, pot beneficia de un spor de până
la 5% din salariul de bază.
(2) Categoriile de funcţionari publici, cuantumurile
sporului prevăzut la alin. (1) şi condiţiile de acordare se stabilesc, în
limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal
de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul
aprobat.
SECŢIUNEA a 3-a
Premii
Art. 18. - (1) Pentru activitatea desfăşurată,
funcţionarii publici au dreptul la un premiu anual, egal cu salariul mediu
lunar de bază realizat în anul pentru care se face premierea.
(2) Premiul anual se plăteşte în anul următor celui
pentru care se face premierea.
(3) Pentru funcţionarii publici care nu au lucrat tot
timpul anului, premiul anual se acordă proporţional cu perioada lucrată şi se
stabileşte luându-se în calcul media salariilor de bază realizate în perioada
în care au desfăşurat activitate, raportat la 12 luni.
(4) Ordonatorii de credite pot reduce sau pot anula
premiul anual în cazul funcţionarilor publici care în
cursul anului pentru care se acordă premiul au fost sancţionaţi disciplinar.
Art. 19. - (1) Ordonatorii de credite pot acorda premii
lunare în limita a 10% din cheltuielile cu salariile aferente funcţiilor
publice prevăzute în statul de funcţii, cu încadrarea în fondurile aprobate
anual prin buget cu această destinaţie. Premiile se pot acorda în cursul anului
funcţionarilor publici care au realizat sau care au participat direct la
obţinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele
neconsumate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an
bugetar.
(2) Ordonatorii principali de credite pot acorda premii
în limită de până la 5% din cheltuielile cu salariile aferente funcţiilor
publice prevăzute în statul de funcţii, din economiile realizate prin reducerea
cheltuielilor cu salariile, fără a depăşi valoarea economiilor realizate.
Premiile se pot acorda în cursul
anului funcţionarilor publici care au realizat sau care au participat direct la
obţinerea unor rezultate în activitate apreciate ca
valoroase.
(3) Premiile individuale se stabilesc de către
ordonatorii de credite în limita sumelor alocate cu această destinaţie de către
ordonatorii principali de credite, cu consultarea organizaţiilor sindicale
reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu consultarea
reprezentanţilor funcţionarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de
organizaţii sindicale.
Art. 20. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice
care au dreptul de a constitui un fond de stimulare potrivit legii pot acorda
stimulente funcţionarilor publici, în limitele prevăzute de dispoziţiile legale
în vigoare. Modul de constituire din fiecare sursă şi condiţiile de utilizare a
fondului de stimulare se stabilesc cu consultarea organizaţiilor sindicale
reprezentative, prin hotărâre a Guvernului.
(2) Până la intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului
prevăzute la alin. (1), rămân aplicabile reglementările existente privind
constituirea şi condiţiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.
Art. 21. - Consiliile locale pot constitui, în limita a
5% din cheltuielile cu salariile aferente anului respectiv pentru funcţiile
publice prevăzute în statul de funcţii, un fond de premiere, în cazul în care
veniturile curente acoperă în totalitate cheltuielile de personal, inclusiv
acest fond de premiere. Fondul de premiere poate fi utilizat, conform
criteriilor şi condiţiilor stabilite prin hotărâre a consiliului local, în luna
decembrie a anului respectiv.
SECŢIUNEA a 4-a
Alte drepturi
Art. 22. - (1) Funcţionarii
publici au dreptul anual la un concediu de odihnă plătit, în raport cu vechimea
lor în muncă, după cum urmează:
Vechimea în muncă
|
Durata concediului de odihnă
|
până la 10 ani
|
21 de zile lucrătoare
|
peste 10 ani
|
25 de zile lucrătoare
|
(2) Concediul de odihnă se efectuează în fiecare an
calendaristic, integral sau fracţionat. In cazul în care programarea
concediului se face fracţionat, conducătorul autorităţii sau instituţiei
publice este obligat să stabilească programarea astfel încât una dintre
fracţiuni să fie de cel puţin 15 zile lucrătoare, neîntreruptă. La solicitarea
motivată a funcţionarului public, se pot acorda fracţiuni neîntrerupte mai mici
de 15 zile lucrătoare.
(3) In cazul în care funcţionarul public, din motive
justificate, nu poate efectua, integral sau parţial, concediul de odihnă la
care avea dreptul în anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei în cauză,
autoritatea sau instituţia publică este obligată să acorde concediul de odihnă
neefectuat, până la sfârşitul anului următor.
(4) Compensarea în bani a concediului de odihnă
neefectuat este permisă în cazul încetării raporturilor de serviciu ale funcţionarilor
publici.
(5) Funcţionarii publici beneficiază, pe perioada
efectuării concediului anual de odihnă la care sunt îndreptăţiţi conform legii,
de o indemnizaţie pentru concediul de odihnă. La determinarea indemnizaţiei de
concediu de odihnă se vor lua în calcul, pe lângă salariul de bază, şi
sporurile de care beneficiază, potrivit legii.
(6) La cererea funcţionarului
public, indemnizaţia de concediu de odihnă se plăteşte de către autoritatea sau
instituţia publică cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de plecarea în
concediu.
(7) Celelalte prevederi ale Hotărârii Guvernului nr.
250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din
administraţia publica, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare,
republicată, cu modificările ulterioare, rămân în vigoare. Art. 23. - (1) La
plecarea în concediul de odihnă funcţionarii publici au dreptul, pe lângă
indemnizaţia de concediu, la o primă egală cu salariul de bază brut din luna
anterioară plecării în concediu.
(2) In cazul în care concediul de odihnă se efectuează
fracţionat, potrivit legii, prima prevăzută la alin. (1) se acordă odată cu
indemnizaţia de concediu cuvenită pentru fracţiunea cea mai mare.
(3) Funcţionarii publici care în cursul anului nu au
putut efectua concediul de odihnă beneficiază de prima prevăzută la alin. (1)
în luna decembrie.
(4) Pentru funcţionarii publici care nu au lucrat tot
timpul anului în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice prima de
concediu se acordă proporţional cu perioada în care au lucrat în cadrul
acestora, luându-se în calcul salariul de bază brut din ultima lună de
activitate anterioară plecării în concediu.
Art. 24. - In afara concediului de odihnă, funcţionarii
publici mai au dreptul, în condiţiile legii, la zile de concediu plătit în
cazul următoarelor evenimente familiale deosebite:
a) căsătoria funcţionarului public - 5 zile
lucrătoare;
b) naşterea sau căsătoria unui copil - 3 zile
lucrătoare;
c) decesul soţiei/soţului funcţionarului public sau al
unei rude de până la gradul al III-lea a funcţionarului public ori a
soţului/soţiei acestuia, inclusiv - 3 zile lucrătoare;
d) controlul medical anual - o zi lucrătoare.
Art. 25. - Pe perioada în care funcţionarii publici
sunt trimişi în delegaţie în alte localităţi decât cea în care îşi desfăşoară
activitatea, autorităţile sau instituţiile publice le acordă indemnizaţii de
delegare şi le decontează cheltuielile de transport şi de cazare, în condiţiile
stabilite pentru personalul din instituţiile publice.
Art. 26. - (1) Când detaşarea sau mutarea temporară în
cadrul altui compartiment se face pe o funcţie publică la care este stabilit un
salariu de bază mai mare, funcţionarii publici detaşaţi sau trecuţi temporar în
altă activitate au dreptul la acest salariu în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Pe perioada detaşării sau mutării temporare în
cadrul altui compartiment funcţionarii publici primesc, pe lângă salariul de
bază stabilit potrivit alin. (1), şi celelalte drepturi ce se acordă
personalului din cadrul autorităţii sau instituţiei publice respective.
(3) Drepturile ce se acordă pe timpul detaşării sau
mutării temporare în cadrul altui compartiment se suportă de autoritatea sau
instituţia publică în care funcţionarul public respectiv îşi desfăşoară
activitatea.
Art. 27. - (1) Funcţionarul public mutat, în cadrul
aceleiaşi autorităţi sau instituţii publice, în altă localitate are dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el şi
membrii familiei sale, precum şi pentru bunurile din gospodăria sa;
b) plata unei indemnizaţii egale cu salariul de bază
net din ultima lună;
c) un concediu plătit de 5
zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea sa.
(2) Mutarea în altă localitate se va putea face, în
toate cazurile, numai cu asigurarea unei locuinţe de serviciu, în condiţiile
legii.
Art. 28. - (1) De drepturile prevăzute la art. 27 alin.
(1) lit. c) beneficiază şi funcţionarii publici care solicită să fie
transferaţi la altă autoritate sau instituţie publică situată într-o localitate
diferită de cea de domiciliu, dacă în cererea de transfer s-a făcut această
menţiune.
(2) Plata drepturilor respective se suportă de
autoritatea sau instituţia publică la care se face transferul.
Art. 29. - (1) La încadrarea într-o autoritate sau
instituţie publică din altă localitate decât cea de domiciliu, în primul an de
activitate după absolvirea studiilor funcţionarii publici beneficiază de o
indemnizaţie de instalare egală cu un salariu de bază corespunzător funcţiei publice
de debutant în care urmează să fie încadraţi.
(2) Indemnizaţia de instalare poate fi egală cu două
salarii de bază pentru acele localităţi unde atragerea specialiştilor se face
cu mare greutate. Lista localităţilor respective se aprobă prin hotărâre a
Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, după
consultarea organizaţiilor sindicale din administraţia publică.
(3) Funcţionarii publici care au beneficiat de
indemnizaţia de instalare şi care ulterior au demisionat sau au încetat
raporturile de serviciu din motive imputabile lor înainte de împlinirea unui an
de la instalare vor restitui, în condiţiile legii, indemnizaţia primită,
calculată proporţional cu perioada rămasă până la expirarea termenului de un
an.
Art. 30. - (1) Funcţionarii publici care îşi continuă
studiile în vederea promovării în clasă beneficiază de concedii de studii
potrivit legii. In cazul în care conducătorul autorităţii sau instituţiei
publice apreciază că studiile sunt utile autorităţii sau instituţiei publice în
care funcţionarul public îşi desfăşoară activitatea, pe perioada concediului de
studii acordat, în limita a 30 de zile lucrătoare anual din acesta,
funcţionarului public respectiv i se plătesc salariul de bază corespunzător
funcţiei publice deţinute şi, după caz, sporul de vechime.
(2) Funcţionarii publici care urmează o formă de
specializare sau de perfecţionare beneficiază de drepturile şi au obligaţiile
prevăzute de Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
CAPITOLUL III
Litigii
Art. 31. - (1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură
cu stabilirea salariilor de bază, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi,
care se acordă potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, este de competenţa
ordonatorilor de credite.
(2) Contestaţia poate fi depusă în termen de 30 de
zile de la data comunicării actului administrativ de stabilire a drepturilor
salariale şi a altor drepturi ale funcţionarului public.
(3) Ordonatorii de credite vor soluţiona
contestaţiile în termen de 10 zile de la înregistrare, cu avizul organizaţiilor
sindicale reprezentative la nivel de autoritate ori instituţie publică sau,
după caz, cu avizul reprezentanţilor funcţionarilor publici, acolo unde nu sunt
astfel de organizaţii sindicale.
(4) Impotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor
alin. (1) persoana în cauză se poate adresa instanţei de contencios
administrativ, în condiţiile legii.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 32. - Prevederile prezentei ordonanţe se aplică şi
personalului vamal care are calitatea de funcţionar public.
Art. 33. - (1) Avansarea în treapta de salarizare
imediat superioară se face prin transformarea
posturilor ocupate de cei care îndeplinesc condiţiile de avansare, după
aprobarea bugetului, la propunerea şefului compartimentului în care lucrează
funcţionarul public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei
publice.
(2) La avansarea în treapta de salarizare imediat
superioară se ţine seama de performanţele profesionale, concretizate prin rezultatele obţinute în
activitatea profesională, notate cel puţin cu calificativul „bun" în anul
precedent. Vechimea minimă necesară pentru avansarea în treapta de salarizare
imediat superioară este de 2 ani.
(3) In mod excepţional, vechimea minimă prevăzută la
alin. (2) poate fi redusă la un an de către conducătorul autorităţii sau
instituţiei publice.
(4) La calculul vechimii
prevăzute la alin. (2) se ia în calcul şi vechimea în treapta de salarizare,
respectiv gradul de salarizare, astfel cum au fost prevăzute de Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natură
salarială ale funcţionarilor publici, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 228/2003, cu modificările ulterioare, de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 82/2004 privind unele măsuri în domeniul funcţiei publice,
aprobată prin Legea nr. 9/2005, respectiv de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale şi a altor drepturi ale
funcţionarilor publici pentru anul 2005, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 76/2005, cu modificările ulterioare, şi de Ordonanţa Guvernului
nr. 2/2006 privind reglementarea drepturilor salariale şi a altor drepturi ale
funcţionarilor publici pentru anul 2006, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 417/2006.
(5) Funcţionarii publici care ocupă funcţia publică
de conducere pot avansa în treapta de salarizare imediat superioară celei care
s-a luat în calcul la stabilirea drepturilor salariale, cu aplicarea
dispoziţiilor alin. (1)-(4).
Art. 34. - Salariul de bază al înalţilor funcţionari
publici şi al funcţionarilor publici de conducere eliberaţi din funcţie, din
motive neimputabile, numiţi în condiţiile legii într-o funcţie publică de
execuţie vacantă, pentru care îndeplinesc condiţiile prevăzute în fişa
postului, se stabileşte la nivelul aferent postului vacant prevăzut în anexa
corespunzătoare autorităţii sau instituţiei publice unde au fost numiţi.
Art. 35. - (1) Agenţia Naţională a Funcţionarilor
Publici acordă asistenţă de specialitate, coordonează metodologic şi
controlează modul de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe.
(2) Controlul aplicării prevederilor legale privind
salarizarea funcţionarilor publici se realizează şi de Ministerul Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei şi de Ministerul Finanţelor Publice, potrivit
atribuţiilor din domeniul de activitate al acestor instituţii publice.
Art. 36. - (1) Salariile funcţionarilor publici sunt
brute şi impozabile, potrivit legii.
(2) Data plăţii salariului se stabileşte în
conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 37. - (1) Salariile funcţionarilor publici se
plătesc înaintea oricăror alte obligaţii de plată ale autorităţii sau
instituţiei publice.
(2) Salariile funcţionarilor publici nu pot face
obiectul unei executări silite sau al altei măsuri administrative ori judiciare
decât în condiţiile legii.
(3) Salariile funcţionarilor publici nu pot face
obiectul vreunei limitări sau renunţări, cu excepţia reţinerilor din salariu
efectuate în conformitate cu prevederile legale. Orice limitare sau renunţare
efectuată cu încălcarea acestui principiu este lovită de nulitate absolută.
Art. 38. - Funcţionarii publici ale căror raporturi de
serviciu au fost suspendate în condiţiile legii şi care îşi reiau activitatea
după data de 1 ianuarie 2007 vor beneficia de salariile de bază prevăzute de
prezenta ordonanţă, după parcurgerea procedurii de reîncadrare aplicate
funcţionarilor publici în anul 2005, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici.
Art. 39. - Pentru funcţionarii publici şi posturile
corespunzătoare funcţiilor publice specifice, preluate
de Ministerul Finanţelor Publice de la Ministerul
Integrării Europene în condiţiile art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se păstrează
salariile de bază şi celelalte drepturi salariale acordate până la data de 31
decembrie 2006.
Art. 40. - Funcţionarii publici care la data de 31
decembrie 2006 au salariul de bază mai mare decât salariul de bază stabilit
potrivit prezentei ordonanţe îşi păstrează salariul de bază avut.
Art. 41. - Funcţionarii publici beneficiază şi de
sporurile sau de alte drepturi salariale prevăzute de legislaţia specifică
autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea.
Art. 42. - (1) Preşedintele, vicepreşedintele şi
membrii comisiilor pentru protecţia copilului, constituite potrivit legii, au
dreptul la o indemnizaţie de şedinţă al cărei cuantum se stabileşte prin
hotărâre a consiliului judeţean sau prin hotărâre a consiliilor locale ale
sectoarelor municipiului Bucureşti şi nu poate depăşi 5% din indemnizaţia
preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarului de sector.
(2) Secretarul comisiei pentru
protecţia copilului beneficiază de o indemnizaţie al cărei cuantum este de 75%
din cea acordată unui membru al acestei comisii.
Art. 43. - (1) Funcţiile publice corespunzătoare
categoriei înalţilor funcţionari publici, vacante sau temporar vacante, pot fi
ocupate în condiţiile art. 80 din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Persoanele care au ocupat funcţia publică de
prefect sau de subprefect în temeiul art. 45 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului
nr. 2/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 417/2006, pot
fi menţinute în aceste funcţii până la ocuparea acestora, în cursul anului
2007, prin concurs. In acest caz se va iniţia cu celeritate procedura de
organizare a concursului, în condiţiile legii.
Art. 44. - (1) In mod excepţional, în cazul în care la
concursul organizat potrivit legii pentru intrarea în categoria înalţilor
funcţionari publici nu se înscriu candidaţi care îndeplinesc condiţia prevăzută
la art. 15 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, pot candida şi persoane care nu
îndeplinesc această condiţie.
(2) In situaţia prevăzută la alin. (1), persoana
declarată admisă îşi poate păstra calitatea de înalt funcţionar public dacă, în
termen de maximum 2 ani de la data numirii în funcţie în urma concursului,
absolvă programele de formare specializată pentru ocuparea unei
funcţii publice corespunzătoare
categoriei înalţilor funcţionari publici, organizate în condiţiile legii, sub
sancţiunea eliberării din funcţie în cazul neîndeplinirii acestei condiţii în
termenul prevăzut.
Art. 45. - In anul 2007, promovarea funcţionarilor
publici în grad profesional se face, în condiţiile legii, în perioada iulie
2007-septembrie 2007, în limita funcţiilor publice rezervate promovării prin
planul de ocupare a funcţiilor publice, pe baza normelor privind organizarea şi
dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, care se aproba prin hotărâre a
Guvernului.
Art. 46. - (1) Ordonatorii
principali de credite pot aproba transformarea posturilor vacante până la data
de 1 septembrie 2007, în limita numărului maxim de posturi prevăzut în anexele
la Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006 şi la Legea bugetului
asigurărilor sociale de stat pe anul 2007 nr. 487/2006, cu încadrarea în
nivelul alocaţiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.
(2) Transformarea posturilor în condiţiile alin. (1),
precum şi a posturilor vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor
publice din administraţia publică locală se face în condiţiile legii, pe
răspunderea ordonatorilor principali de credite.
(3) Transformarea prin modificarea în ceea ce priveşte
calitatea posturilor se face cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici, în condiţiile legii. Fac excepţie de la obţinerea avizului
Administraţia Prezidenţială, Camera Deputaţilor, Senatul, Curtea de Conturi,
Consiliul Legislativ, Curtea Constituţională, Consiliul Naţional pentru
Studierea Arhivelor Securităţii, Consiliul Superior al Magistraturii şi
Consiliul Concurenţei.
(4) Ordonatorii principali de credite vor comunica
trimestrial Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi Ministerului
Finanţelor Publice situaţia centralizată a transformărilor de posturi efectuate
în condiţiile legii.
Art. 47. - Autorităţile şi instituţiile publice care nu
au obţinut avizele de reîncadrare potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 2/2006,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 417/2006, sunt obligate ca,
în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe,
să transmită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici documentaţia necesară
avizării.
Art. 48. - Prezenta ordonanţă se completează cu
prevederile Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi cu dispoziţiile actelor normative speciale care
reglementează salarizarea şi alte drepturi pentru personalul bugetar.
Art. 49. - Anexele nr. 1-6*) fac parte integrantă din
prezenta ordonanţă.
Art. 50. - Prezenta ordonanţă se aplică începând cu
luna ianuarie 2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Jozsef Birtalan
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
*) Anexele nr. 1 -6 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA nr.l
Aparatul Administraţiei Prezidenţiale,
Parlamentului, Guvernului, Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângă
Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, Consiliului Legislativ, Consiliului Concurenţei, Curţii de Conturi, Consiliului
Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii şi Consiliului Naţional al Audiovizualului
A.Salarii de bază
pentru înalţi funcţionari publici
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Salariul de
bază *)
01.01.2007
-lei-
|
Salariul de
bază *)
01.04.2007
-lei-
|
Salariul de
bază *)
01.10.2007
-lei-
|
1
|
Şef departament
|
3.758
|
3833
|
4255
|
2
|
Secretar general
|
3.542
|
3612
|
4010
|
3
|
Secretar general adjunct
|
3.119
|
3181
|
3531
|
*) Cuprinde şi indemnizaţia de conducere.
B. Salarii de bază pentru funcţii publice de
execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Clasa
|
Gradul profesional
|
Treapta de salarizare
|
Salariul de
bază 01.01.2007
-lei-
|
Salariul de
bază
01.04.2007 -lei -
|
Salariul de
bază 01.10.2007
-lei-
|
1
|
Consilier, expert, consilier juridic
|
|
Superior
|
1
|
2.217
|
2261
|
2510
|
|
|
|
Superior
|
2
|
2.018
|
2058
|
2285
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.994
|
2034
|
2258
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.979
|
2019
|
2241
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.658
|
1691
|
1877
|
|
|
|
Principal
|
3
|
1.526
|
1556
|
1727
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
1.297
|
1323
|
1468
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
1.031
|
1052
|
1167
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
922
|
940
|
1044
|
|
|
|
Debutant
|
-
|
560
|
571
|
634
|
|
2
|
Auditor
|
|
Superior
|
1
|
2.217
|
2261
|
2510
|
|
|
|
Superior
|
2
|
2.018
|
2058
|
2285
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.994
|
2034
|
2258
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.979
|
2019
|
2241
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.658
|
1691
|
1877
|
|
|
|
Principal
|
3
|
1.526
|
1556
|
1727
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
1.297
|
1323
|
1468
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
1.031
|
1052
|
1167
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
922
|
940
|
1044
|
|
3
|
Referent de specialitate
|
II
|
Superior
|
1
|
1.331
|
1358
|
1507
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
1.083
|
1104
|
1226
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
972
|
992
|
1101
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
900
|
918
|
1019
|
|
|
II
|
Principal
|
2
|
879
|
896
|
995
|
|
|
II
|
Principal
|
3
|
668
|
681
|
756
|
|
|
II
|
Asistent
|
1
|
559
|
570
|
632
|
|
|
II
|
Asistent
|
2
|
533
|
544
|
604
|
|
|
II
|
Asistent
|
3
|
505
|
515
|
572
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
487
|
497
|
552
|
4
|
Referent
|
III
|
Superior
|
1
|
893
|
910
|
1010
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
759
|
774
|
860
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
672
|
685
|
761
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
599
|
610
|
678
|
|
|
III
|
Principal
|
2
|
578
|
589
|
654
|
|
|
III
|
Principal
|
3
|
549
|
560
|
622
|
|
|
III
|
Asistent
|
1
|
531
|
542
|
602
|
|
|
III
|
Asistent
|
2
|
512
|
523
|
580
|
|
|
III
|
Asistent
|
3
|
496
|
506
|
561
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
477
|
486
|
540
|
C. Indemnizaţii de conducere
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Indemnizaţia de conducere în
procente din salariul de bază
|
1
|
Director general
|
55%
|
2
|
Director *)
|
50%
|
3
|
Director adjunct
|
40%
|
4
|
Contabil - şef
|
40%
|
5
|
Şef sector
|
40%
|
6
|
Şef serviciu
|
30%
|
7
|
Şef birou
|
25%
|
*) Indemnizaţia de conducere pentru funcţia de director
se aplică şi şefului de sector de la Consiliul Legislativ.
D. Sporuri specifice
Personalul prevăzut în prezenta anexă beneficiază şi
de sporurile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
ANEXA nr.2
Aparatul propriu al ministerelor, al celorlalte organe
de specialitate ale administraţiei publice centrale, al Casei Naţionale de Pensii si Alte Drepturi de
Asigurări Sociale, al Inspecţiei Muncii, al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate si al Agenţiei Naţionale
pentru Ocuparea Forţei de Muncă
A.Salarii de bază pentru înalţi funcţionari publici
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Salariul de bază *)
01.01.2007
- lei -
|
Salariul de bază *)
01.04.2007 -lei-
|
Salariul de bază *)
01.10.2007 -lei-
|
1
|
Secretar general
|
3.542
|
3.612
|
4010
|
2
|
Secretar general adjunct
|
3.119
|
3.181
|
3531
|
3
|
Comisar general
|
2.785
|
2.840
|
3153
|
*) Cuprinde şi indemnizaţia
de conducere.
B. Salarii de bază pentru funcţii publice de
execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Clasa
|
Gradul profesional
|
Treapta de salarizare
|
Salariul de bază 01.01.2007
-lei -
|
Salariul de bază 01.04.2007 -lei-
|
Salariul de bază 01.10.2007 -lei-
|
1
|
Consilier, expert, inspector, consilier juridic
|
I
|
Superior
|
1
|
1.643
|
1676
|
1860
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.437
|
1466
|
1627
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.302
|
1328
|
1474
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.167
|
1190
|
1321
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.049
|
1070
|
1188
|
|
|
|
Principal
|
3
|
971
|
991
|
1100
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
875
|
892
|
990
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
815
|
831
|
923
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
757
|
772
|
857
|
|
|
|
Debutant
|
-
|
560
|
571
|
634
|
2
|
Auditor
|
I*)
|
Superior
|
1
|
2.297
|
2343
|
2601
|
|
|
I*)
|
Superior
|
2
|
1.820
|
1856
|
2060
|
|
|
I*)
|
Superior
|
3
|
1.488
|
1518
|
1685
|
|
|
I
|
Principal
|
1
|
1.322
|
1348
|
1497
|
|
|
I
|
Principal
|
2
|
1.050
|
1071
|
1189
|
|
|
I
|
Principal
|
3
|
963
|
982
|
1090
|
|
|
I
|
Asistent
|
1
|
875
|
892
|
990
|
|
|
I
|
Asistent
|
2
|
803
|
819
|
909
|
|
|
I
|
Asistent
|
3
|
757
|
772
|
857
|
3
|
Referent de specialitate
|
II
|
Superior
|
1
|
1.331
|
1358
|
1507
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
1.083
|
1104
|
1226
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
972
|
992
|
1101
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
900
|
918
|
1019
|
|
|
II
|
Principal
|
2
|
879
|
896
|
995
|
|
|
II
|
Principal
|
3
|
668
|
681
|
756
|
|
|
II
|
Asistent
|
1
|
559
|
570
|
632
|
|
|
II
|
Asistent
|
2
|
533
|
544
|
604
|
|
|
II
|
Asistent
|
3
|
505
|
515
|
572
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
487
|
497
|
552
|
4
|
Referent
|
III
|
Superior
|
1
|
870
|
888
|
986
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
753
|
768
|
852
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
672
|
685
|
761
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
599
|
610
|
678
|
|
|
III
|
Principal
|
2
|
564
|
575
|
638
|
|
|
III
|
Principal
|
3
|
545
|
556
|
617
|
|
|
III
|
Asistent
|
1
|
526
|
537
|
596
|
|
|
III
|
Asistent
|
2
|
512
|
523
|
580
|
|
|
III
|
Asistent
|
3
|
496
|
506
|
561
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
477
|
486
|
540
|
5
|
Comisar
|
I
|
Superior
|
1
|
1.643
|
1676
|
1860
|
|
|
I
|
Superior
|
2
|
1.437
|
1466
|
1627
|
|
|
I
|
Superior
|
3
|
1.302
|
1328
|
1474
|
|
|
I
|
Principal
|
1
|
1.167
|
1190
|
1321
|
|
|
I
|
Debutant
|
-
|
560
|
571
|
634
|
|
|
II
|
Superior
|
1
|
1.208
|
1232
|
1367
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
1.083
|
1104
|
1226
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
972
|
992
|
1101
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
900
|
918
|
1019
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
487
|
497
|
552
|
|
|
III
|
Superior
|
1
|
849
|
866
|
962
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
753
|
768
|
852
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
639
|
652
|
724
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
599
|
610
|
678
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
477
|
486
|
540
|
*) Se utilizează şi pentru salarizarea controlorilor
delegaţi ai Ministerului Finanţelor Publice la care salariile de bază sunt mai
mari cu 20%.
C. Indemnizaţii de conducere
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Indemnizaţia de conducere în
procente din salariul de bază
|
1
|
Director general
|
55%
|
2
|
Inspector de stat şef
|
55%
|
3
|
Inspector general de stat
|
55%
|
4
|
Director general adjunct
|
50%
|
5
|
Inspector de stat şef adjunct
|
50%
|
6
|
Inspector general de stat adjunct
|
50%
|
7
|
Comisar general adjunct
|
50%
|
8
|
Director
|
50%
|
9
|
Inspector-şef
|
50%
|
10
|
Director adjunct
|
40%
|
11
|
Inspector-şef adjunct
|
40%
|
12
|
Contabil şef
|
40%
|
13
|
Şef sector
|
40%
|
14
|
Comisar şef divizie
|
50%
|
15
|
Şef serviciu
|
30%
|
16
|
Şef birou
|
25%
|
D. Sporuri specifice
Personalul prevăzut în prezenta anexă beneficiază şi de
sporurile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
NOTĂ:
1 Salariile de bază
ale personalului vamal sunt mai mari cu 20% faţă de salariile prevăzute la
punctele 1, 3 şi 4 ale lit.B din prezenta anexă.
2 Personalul vamal, echivalat potrivit Legii nr.
188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază
şi de sporurile şi alte drepturi specifice reglementate prin Statutul
personalului vamal şi alte dispoziţii legale în vigoare.
ANEXA nr.3
Aparatul propriu al prefecturilor, al instituţiilor
subordonate autorităţilor sau instituţiilor publice
centrale, ale serviciilor publice deconcentrate ale
ministerelor si ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate din unităţile
administrativ-teritoriale, al inspectoratelor teritoriale de muncă, al caselor de asigurări de
sănătate judeţene si a municipiului Bucureşti, al Casei de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale si Autorităţii Judecătoreşti, al Casei de Asigurări de Sănătate a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor si Turismului, al caselor judeţene de pensii si a municipiului
Bucureşti, al agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă si a municipiului Bucureşti, precum si
din aparatul propriu al consiliilor judeţene
A. Salarii de bază pentru înalţi funcţionari publici
şi unele funcţii publice de conducere
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Salariul de bază *)
01.01.2007 -lei-
|
Salariul de bază *)
01.04.2007 -lei -
|
Salariul de bază *)
01.10.2007
-lei-
|
1
|
Prefect al municipiului Bucureşti
|
3.962
|
4041
|
4485
|
2
|
Prefect al judeţului:
|
|
categoria I
|
3.716
|
3790
|
4207
|
categoria II
|
3.491
|
3561
|
3953
|
3
|
Subprefect al municipiului Bucureşti
|
3.491
|
3561
|
3953
|
4
|
Subprefect al judeţului :
|
|
categoria I
|
3.339
|
3406
|
3780
|
categoria II
|
3.114
|
3177
|
3526
|
5
|
Secretar al judeţului:
|
|
categoria I
|
3.264
|
3330
|
3696
|
categoria II
|
3.226
|
3290
|
3652
|
*) Cuprinde şi indemnizaţia de conducere.
B. Salarii de bază
pentru funcţii publice de execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Clasa
|
Gradul profesional
|
Treapta de salarizare
|
Salariul de bază 01.01.2007
-lei -
|
Salariul de bază
01.04.2007
-lei-
|
Salariul de bază
01.10.2007
-lei-
|
1
|
Consilier, expert, inspector, consilier iuridic
|
I
|
Superior
|
1
|
1.538
|
1569
|
1742
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.379
|
1406
|
1561
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.250
|
1274
|
1415
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.119
|
1142
|
1267
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.006
|
1026
|
1139
|
|
|
|
Principal
|
3
|
931
|
950
|
1054
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
839
|
856
|
950
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
783
|
799
|
887
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
728
|
742
|
824
|
|
|
|
Debutant
|
-
|
560
|
571
|
634
|
|
2
|
Auditor
|
|
Superior
|
1
|
1.538
|
1569
|
1742
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.379
|
1406
|
1561
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.250
|
1274
|
1415
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.119
|
1142
|
1267
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.006
|
1026
|
1139
|
|
|
|
Principal
|
3
|
931
|
950
|
1054
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
839
|
856
|
950
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
783
|
799
|
887
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
728
|
742
|
824
|
|
3
|
Referent de specialitate
|
II
|
Superior
|
1
|
1.321
|
1347
|
1496
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
1.072
|
1093
|
1214
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
964
|
983
|
1091
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
894
|
911
|
1012
|
|
|
II
|
Principal
|
2
|
870
|
888
|
986
|
|
|
II
|
Principal
|
3
|
663
|
676
|
750
|
|
|
II
|
Asistent
|
1
|
553
|
564
|
627
|
|
|
II
|
Asistent
|
2
|
529
|
540
|
599
|
|
|
II
|
Asistent
|
3
|
500
|
510
|
566
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
487
|
497
|
552
|
4
|
Referent
|
III
|
Superior
|
1
|
844
|
861
|
956
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
730
|
744
|
826
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
639
|
652
|
724
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
599
|
610
|
678
|
|
|
III
|
Principal
|
2
|
559
|
570
|
632
|
|
|
III
|
Principal
|
3
|
541
|
552
|
612
|
|
|
III
|
Asistent
|
1
|
522
|
532
|
591
|
|
|
III
|
Asistent
|
2
|
511
|
522
|
579
|
|
|
III
|
Asistent
|
3
|
495
|
504
|
560
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
477
|
486
|
540
|
5
|
Comisar
|
I
|
Superior
|
1
|
1.538
|
1569
|
1742
|
|
|
I
|
Superior
|
2
|
1.379
|
1406
|
1561
|
|
|
I
|
Superior
|
3
|
1.250
|
1274
|
1415
|
|
|
I
|
Principal
|
1
|
1.119
|
1142
|
1267
|
|
|
I
|
Debutant
|
-
|
560
|
571
|
634
|
|
|
II
|
Superior
|
1
|
1.208
|
1232
|
1367
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
1.072
|
1093
|
1214
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
964
|
983
|
1091
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
894
|
911
|
1012
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
487
|
497
|
552
|
|
|
III
|
Superior
|
1
|
844
|
861
|
956
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
747
|
761
|
845
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
639
|
652
|
724
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
599
|
610
|
678
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
477
|
486
|
540
|
C. Indemnizaţii de conducere
Nr.
crt.
|
Funcţia publică
|
Indemnizaţia de conducere în
procente din salariul de bază
|
1
|
Arhitect şef *)
|
55%
|
2
|
Inspector-şef
|
55%
|
3
|
Director general**)
|
55%
|
4
|
Inspector-şef adjunct
|
50%
|
5
|
Director executiv
|
50%
|
6
|
Director executiv adjunct
|
40%
|
7
|
Contabil şef
|
40%
|
8
|
Comisar şef secţie
|
50%
|
9
|
Comisar şef adjunct
|
40%
|
10
|
Comisar şef secţie divizie
|
30%
|
11
|
Şef serviciu, şef administraţie financiară - nivel oraş ***)
|
30%
|
12
|
Şef birou, şef administraţie financiară -nivel comună
|
25%
|
*) Se utilizează la nivel de judeţ
**) Se utilizează, în condiţiile legii, în cadrul
autorităţilor si instituţiilor publice din administraţia publica locala care au
un număr de minimum 150 de posturi
***) Pentru funcţia de şef administraţie financiară de
la nivelul sectoarelor Municipiului Bucureşti, indemnizaţia de conducere este
de 50%.
D. Sporuri specifice
Personalul prevăzut în prezenta anexă beneficiază şi de
sporurile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
NOTA :
1 Salariile de bază ale
personalului vamal sunt mai mari cu 20% faţă de salariile prevăzute la punctele
1, 3 şi 4 ale lit. B din prezenta anexă.
2 Personalul vamal, echivalat potrivit Legii nr.
188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, beneficiază şi de sporurile
şi alte drepturi specifice reglementate prin Statutul personalului vamal şi
alte dispoziţii legale în vigoare (personalul vamal care desfăşoară activităţi
de control în cala de mărfuri a navelor şi aeronavelor, compartimentele de mărfuri şi bagaje ale
mijloacelor de transport auto şi de cale ferată, precum şi în mesagerii la
coletele poştale şi la bagajele introduse sau scoase din ţară, beneficiază de
sporul pentru condiţii deosebite).
3 Personalul de execuţie din trezorerii
beneficiază de un spor pentru condiţii deosebite de muncă de 10% din salariul
de bază.
ANEXA nr.4
Aparatul propriu al consiliilor locale si al
instituţiilor din subordinea consiliilor judeţene sau consiliilor locale
A. Salarii de bază pentru funcţii publice de
conducere
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Salariul de
bază *)
01.01.2007
-lei-
|
Salariul de
bază *)
01.04.2007 -lei-
|
Salariul de
bază *)
01.10.2007
-lei-
|
1
|
Secretar al unităţilor administrativ teritoriale :
- municipii:
|
|
|
|
|
- cu peste 320.000 locuitori **)
|
3.004
|
3064
|
3401
|
|
- categoria I
|
2.714
|
2769
|
3073
|
|
- categoria II
|
2.464
|
2514
|
2790
|
|
- categoria III
|
2.232
|
2277
|
2527
|
|
- oraşe :
|
|
|
|
|
- categoria I
|
1.997
|
2037
|
2261
|
|
- categoria II
|
1.910
|
1948
|
2162
|
|
- categoria III
|
1.866
|
1903
|
2113
|
|
- comune :
|
|
|
|
|
- cu peste 15.000 locuitori
|
1.461
|
1490
|
1654
|
|
- categoria I (între 7.001-15.000 locuitori)
|
1.342
|
1369
|
1519
|
|
- categoria II{între 3.001-7.000 locuitori)
|
1.301
|
1327
|
1473
|
|
- categoria III (până la 3.000 locuitori)
|
1.266
|
1292
|
1434
|
*) Cuprinde şi indemnizaţia de conducere. **) Se aplică
şi la sectoarele municipiului Bucureşti.
NOTA :
1 Stabilirea categoriilor judeţelor, municipiilor
şi oraşelor, se face prin hotărâre a Guvernului.
2 In cazul secretarului unităţii
administrativ-teritoriale, care în mod excepţional, potrivit legii, are studii
medii salariul de bază prevăzut de prezenta ordonanţă se diminuează cu 10%.
B. Salarii de bază pentru funcţii publice de
execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Clasa
|
Gradul profesional
|
Treapta de salarizare
|
Salariul de bază 01.01.2007
-lei-
|
Salariul de bază 01.04.2007 -lei-
|
Salariul de bază
01.10.2007 -lei-
|
1
|
Consilier, expert, inspector, consilier juridic*
|
I
|
Superior
|
1
|
1.301
|
1327
|
1473
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.150
|
1173
|
1302
|
|
|
|
Superior
|
3
|
999
|
1019
|
1131
|
|
|
|
Principal
|
1
|
890
|
908
|
1008
|
|
|
|
Principal
|
2
|
790
|
805
|
894
|
|
|
|
Principal
|
3
|
733
|
748
|
830
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
694
|
708
|
786
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
655
|
668
|
742
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
599
|
610
|
678
|
|
|
|
Debutant
|
-
|
560
|
571
|
634
|
*) Nu se aplică la comunele de categoria III
2
|
Auditor
|
|
Superior
|
1
|
1.301
|
1327
|
1473
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.150
|
1173
|
1302
|
|
|
|
Superior
|
3
|
999
|
1019
|
1131
|
|
|
|
Principal
|
1
|
890
|
908
|
1008
|
|
|
|
Principal
|
2
|
790
|
805
|
894
|
|
|
|
Principal
|
3
|
733
|
748
|
830
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
694
|
708
|
786
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
655
|
668
|
742
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
599
|
610
|
678
|
3
|
Referent de
specialitate
|
II
|
Superior
|
1
|
830
|
846
|
939
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
716
|
730
|
811
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
646
|
659
|
731
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
618
|
631
|
700
|
|
|
II
|
Principal
|
2
|
590
|
602
|
668
|
|
|
II
|
Principal
|
3
|
572
|
584
|
648
|
|
|
II
|
Asistent
|
1
|
546
|
557
|
618
|
|
|
II
|
Asistent
|
2
|
527
|
538
|
597
|
|
|
II
|
Asistent
|
3
|
509
|
519
|
577
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
487
|
497
|
552
|
4
|
Referent
|
III
|
Superior
|
1
|
768
|
783
|
869
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
712
|
726
|
806
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
644
|
657
|
729
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
593
|
605
|
672
|
|
|
III
|
Principal
|
2
|
572
|
584
|
648
|
|
|
III
|
Principal
|
3
|
546
|
557
|
618
|
|
|
III
|
Asistent
|
1
|
527
|
538
|
597
|
|
|
III
|
Asistent
|
2
|
509
|
519
|
577
|
|
|
III
|
Asistent
|
3
|
490
|
500
|
555
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
477
|
486
|
540
|
C. Indemnizaţii de conducere
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Indemnizaţia de conducere
în procente din salariul de bază
(limita maximă)
|
1
|
Arhitect şef *)
|
55%
|
2
|
Director general**)
|
55%
|
3
|
Director executiv
|
50%
|
4
|
Director executiv adjunct
|
40%
|
5
|
Contabil - şef
|
40%
|
6
|
Şef serviciu, arhitect şef***)
|
30%
|
7
|
Şef birou
|
25%
|
8
|
Persoana cu responsabilitate în
domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului şi al autorizării executării
lucrărilor de construcţii ****)
|
15%
|
*) Se utilizează la nivelul sectoarelor
municipiului Bucureşti, al judeţelor şi al municipiilor.
**) Se utilizează, în condiţiile legii, în cadrul
autorităţilor si instituţiilor publice din administraţia publica locala care au
un număr de minimum 150 de posturi
***) Se utilizează la oraşe.
****) Se utilizează la comune.
D. Sporuri specifice
Personalul prevăzut în prezenta anexă beneficiază şi de
sporurile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
ANEXA nr.5
Aparatul propriu al Consiliului General al municipiului
Bucureşti
A.Salarii de bază pentru unele funcţii publice de
conducere
Nr.
crt.
|
Funcţia publică
|
Salariul de
bază *)
01.01.2007
-lei-
|
Salariul de
bază *)
01.04.2007 -lei-
|
Salariul de
bază *)
01.10.2007
-lei-
|
1
|
Secretar al municipiului Bucureşti
|
3.542
|
3612
|
4010
|
2
|
Şef departament în aparatul propriu al Consiliului General al
Municipiului Bucu
|
1.783
|
1819
|
2019
|
*) Cuprinde şi indemnizaţia de conducere.
B. Salarii de bază pentru funcţii publice de
execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Clasa
|
Gradul profesional
|
Treapta de salarizare
|
Salariul de bază 01.01.2007
-lei-
|
Salariul de bază
01.04.2007 -lei-
|
Salariul de bază
01.10.2007
-lei-
|
1
|
Consilier, expert, inspector, consilier juridic
|
I
|
Superior
|
1
|
1.643
|
1676
|
1860
|
|
|
I
|
Superior
|
2
|
1.437
|
1466
|
1627
|
|
|
I
|
Superior
|
3
|
1.302
|
1328
|
1474
|
|
|
I
|
Principal
|
1
|
1.167
|
1190
|
1321
|
|
|
I
|
Principal
|
2
|
1.049
|
1070
|
1188
|
|
|
I
|
Principal
|
3
|
971
|
991
|
1100
|
|
|
I
|
Asistent
|
1
|
875
|
892
|
990
|
|
|
I
|
Asistent
|
2
|
815
|
831
|
923
|
|
|
I
|
Asistent
|
3
|
757
|
772
|
857
|
|
|
I
|
Debutant
|
-
|
560
|
571
|
634
|
2
|
Auditor
|
I
|
Superior
|
1
|
1.643
|
1676
|
1860
|
|
|
I
|
Superior
|
2
|
1.437
|
1466
|
1627
|
|
|
I
|
Superior
|
3
|
1.302
|
1328
|
1474
|
|
|
I
|
Principal
|
1
|
1.167
|
1190
|
1321
|
|
|
I
|
Principal
|
2
|
1.049
|
1070
|
1188
|
|
|
I
|
Principal
|
3
|
971
|
991
|
1100
|
|
|
I
|
Asistent
|
1
|
875
|
892
|
990
|
|
|
I
|
Asistent
|
2
|
815
|
831
|
923
|
|
|
I
|
Asistent
|
3
|
757
|
772
|
857
|
3
|
Referent de specialitate
|
II
|
Superior
|
1
|
1.331
|
1358
|
1507
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
1.083
|
1104
|
1226
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
972
|
992
|
1101
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
900
|
918
|
1019
|
|
|
II
|
Principal
|
2
|
879
|
896
|
995
|
|
|
II
|
Principal
|
3
|
668
|
681
|
756
|
|
|
II
|
Asistent
|
1
|
559
|
570
|
632
|
|
|
II
|
Asistent
|
2
|
533
|
544
|
604
|
|
|
II
|
Asistent
|
3
|
505
|
515
|
572
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
487
|
497
|
552
|
4
|
Referent
|
III
|
Superior
|
1
|
870
|
888
|
986
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
753
|
768
|
852
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
672
|
685
|
761
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
599
|
610
|
678
|
|
|
III
|
Principal
|
2
|
564
|
575
|
638
|
|
|
III
|
Principal
|
3
|
545
|
556
|
617
|
|
|
III
|
Asistent
|
1
|
526
|
537
|
596
|
|
|
III
|
Asistent
|
2
|
512
|
523
|
580
|
|
|
III
|
Asistent
|
3
|
496
|
506
|
561
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
477
|
486
|
540
|
C. Indemnizaţii de conducere
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Indemnizaţia de conducere în
procente din salariul de bază
|
1
|
Arhitect şef
|
55%
|
2
|
Inspector-şef
|
55%
|
3
|
Director general*)
|
55%
|
4
|
Arhitect şef adjunct
|
50%
|
5
|
Inspector-şef adjunct
|
50%
|
6
|
Director executiv
|
50%
|
7
|
Director executiv adjunct
|
40%
|
8
|
Contabil şef
|
40%
|
9
|
Şef serviciu
|
30%
|
10
|
Şef birou
|
25%
|
Nota
*) Se utilizează, în condiţiile legii, în cadrul
autorităţilor si instituţiilor publice din administraţia publica locala care au
un număr de minimum 150 de posturi
D. Sporuri specifice
Personalul prevăzut în prezenta anexă beneficiază şi de
sporurile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
ANEXA nr. 6
(la 01.01.2007)
I. Aparatul propriu al
Autorităţii Naţionale Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
A.Salarii de bază pentru înalţi funcţionari publici
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Salariul de
bază *)
-lei-
|
1
|
Secretar general
|
4.216
|
2
|
Secretar general adjunct
|
3.713
|
*) Cuprinde şi indemnizaţia
de conducere. B. Salarii de bază pentru funcţii publice de execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Clasa
|
Gradul profesional
|
Treapta de salarizare
|
Salariul de
bază 01.01.2007
-lei-
|
1
|
Consilier, expert, inspector, consilier juridic
|
I
|
Superior
|
1
|
1.956
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.711
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.550
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.389
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.249
|
|
|
|
Principal
|
3
|
1.156
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
1.041
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
970
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
901
|
|
|
|
Debutant
|
-
|
666
|
|
|
|
|
|
2
|
Auditor
|
|
Superior
|
1
|
2.735
|
|
|
|
Superior
|
2
|
2.166
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.771
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.574
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.250
|
|
|
|
Principal
|
3
|
1.146
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
1.041
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
956
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
901
|
|
|
|
|
|
3
|
Referent de specialitate
|
II
|
Superior
|
1
|
1.585
|
|
|
II
|
Superior
|
2
|
1.289
|
|
|
II
|
Superior
|
3
|
1.158
|
|
|
II
|
Principal
|
1
|
1.071
|
|
|
II
|
Principal
|
2
|
1.046
|
|
|
II
|
Principal
|
3
|
795
|
|
|
II
|
Asistent
|
1
|
665
|
|
|
II
|
Asistent
|
2
|
635
|
|
|
II
|
Asistent
|
3
|
601
|
|
|
II
|
Debutant
|
-
|
580
|
|
|
|
|
|
|
4
|
Referent
|
III
|
Superior
|
1
|
1.036
|
|
|
III
|
Superior
|
2
|
896
|
|
|
III
|
Superior
|
3
|
800
|
|
|
III
|
Principal
|
1
|
713
|
|
|
III
|
Principal
|
2
|
671
|
|
|
III
|
Principal
|
3
|
649
|
|
|
III
|
Asistent
|
1
|
626
|
|
|
III
|
Asistent
|
2
|
610
|
|
|
III
|
Asistent
|
3
|
590
|
|
|
III
|
Debutant
|
-
|
568
|
C. Indemnizaţii de conducere
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Indemnizaţia de conducere în
procente din salariul de bază
|
1
|
Director general
|
55%
|
2
|
Director general adjunct
|
50%
|
3
|
Director
|
50%
|
4
|
Director adjunct
|
40%
|
5
|
Şef serviciu
|
30%
|
6
|
Şef birou
|
25%
|
D. Sporuri specifice
Personalul prevăzut în prezenta anexă beneficiază şi de
sporurile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
II. Aparatul propriu
al unităţilor care funcţionează în subordinea Autorităţii Naţionale Sanitară
Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
B. Salarii de bază pentru funcţii publice de
execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia publică
|
Clasa
|
Gradul profesional
|
Treapta de salarizare
|
Salariul de
bază 01.01.2007
- lei -
|
1
|
Consilier, expert, inspector, consilier juridic
|
I
|
Superior
|
1
|
1.831
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.641
|
|
|
|
Superior
|
3
|
1.488
|
|
|
|
Principal
|
1
|
1.333
|
|
|
|
Principal
|
2
|
1.198
|
|
|
|
Principal
|
3
|
1.109
|
|
|
|
Asistent
|
1
|
999
|
|
|
|
Asistent
|
2
|
933
|
|
|
|
Asistent
|
3
|
866
|
|
|
|
Debutant
|
-
|
666
|
2
|
Auditor
|
|
Superior
|
1
|
1.831
|
|
|
|
Superior
|
2
|
1.641
|
|
|
|
|