E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
OUG 146 2002 modificat si completat de OUG 90 2017
OUG 146 2002 modificat si completat de OUG 84 2016
OUG 146 2002 completat de OUG 41 2016
OUG 146 2002 modificat de Legea 316 2015
OUG 146 2002 modificat si completat de OUG 57 2015
OUG 146 2002 modificat de Ordonanţa 17 2015
OUG 146 2002 completat de Ordonanţa 17 2015
OUG 146 2002 modificat de Ordonanţa 2 2015
OUG 146 2002 completat de OUG 62 2014
OUG 146 2002 completat de Ordonanţa 28 2013
OUG 146 2002 modificat de Legea 361 2009
OUG 146 2002 completat de Legea 361 2009
Articolul 3 din actul OUG 146 2002 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 10 2005
Articolul 7 din actul OUG 146 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 10 2005
Articolul 8 din actul OUG 146 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 10 2005
Articolul 11 din actul OUG 146 2002 modificat de articolul 28 din actul Ordonanţa 94 2004
OUG 146 2002 in legatura cu Ordin 1235 2003
Articolul 6 din actul OUG 146 2002 in legatura cu Regulament 1 2003
OUG 146 2002 aprobat de Legea 201 2003
Articolul 3 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 5 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 7 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 8 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 9 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 11 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 12 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 10 din actul OUG 146 2002 in legatura cu Ordin 387 2003
OUG 146 2002 republicat de OUG 146 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 146 din 31 octombrie 2002

privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 824 din 14 noiembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 1
    Definitii

    Art. 1
    In intelesul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
    a) trezoreria statului - un sistem unitar si integrat prin care statul asigura efectuarea operatiunilor de incasari si plati privind fonduri publice, inclusiv cele privind datoria publica, si a altor operatiuni ale statului, in conditii de siguranta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
    b) titluri de stat - inscrisuri care atesta datoria publica sub forma de bonuri, certificate de trezorerie, inclusiv certificatele de trezorerie pentru populatie nerascumparate la scadenta si transformate in certificate de depozit, sau alte instrumente financiare constituind imprumuturi ale statului in moneda nationala sau in valuta, pe termen scurt, mediu si lung. Acestea pot fi emise in forma materializata sau dematerializata, nominative sau la purtator, si pot fi negociabile sau nenegociabile;
    c) operatiuni repo - tranzactii reversibile in cadrul carora Ministerul Finantelor Publice cumpara titluri de valoare cu risc zero, in lei sau in valuta, cu angajamentul partenerului de a rascumpara respectivele active la o data ulterioara si la un pret stabilit la data incheierii tranzactiei;
    d) cumparari reversibile repo - tranzactii reversibile in cadrul carora Ministerul Finantelor Publice cumpara titluri de stat pentru tranzactionare de la intermediarii autorizati conform prevederilor legale, cu angajamentul acestora de a le rascumpara la o data ulterioara si la un pret stabilit la data incheierii tranzactiei;
    e) cont escrow - cont deschis de institutii publice la banci, in baza unei intelegeri intre doua sau mai multe parti, in care sunt pastrate la dispozitia acestora anumite sume in lei sau in valuta, intr-o limita si in conditii convenite;
    f) bilet la ordin - inscris prin care emitentul se obliga sa plateasca beneficiarului, la scadenta sau la ordinul acestuia, o suma de bani;
    g) avalizare bilet la ordin - procedura prin care se acorda o garantie suplimentara privind asigurarea platii la scadenta a sumei inscrise in biletul la ordin;
    h) cont corespondent - cont curent deschis de Ministerul Finantelor Publice la o banca din strainatate cu scopul efectuarii de operatiuni de incasari si plati in valuta.

    CAP. 2
    Operatiuni derulate prin trezoreria statului

    Art. 2
    (1) Prin trezoreria statului se deruleaza operatiunile de incasari si plati privind fonduri publice care privesc, dupa caz, fara a se limita la acestea:
    a) veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetului trezoreriei statului;
    b) veniturile si cheltuielile bugetelor fondurilor speciale, care se constituie si se utilizeaza potrivit reglementarilor legale;
    c) veniturile si cheltuielile bugetelor institutiilor publice;
    d) emiterea certificatelor de trezorerie pentru populatie, rascumpararea acestora la scadenta si transformarea certificatelor de trezorerie in certificate de depozit;
    e) datoria publica interna si externa, inclusiv serviciul datoriei publice interne si externe;
    f) alte venituri si cheltuieli privind fonduri publice, reglementate prin dispozitii legale, inclusiv drepturile de incasat si obligatiile de plata ale statului, la baza carora stau acorduri si conventii guvernamentale si comerciale.
    (2) Statul garanteaza efectuarea operatiunilor financiare prin trezoreria statului in conditii de siguranta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, precum si pastrarea integritatii disponibilitatilor banesti.

    CAP. 3
    Administrarea resurselor contului curent general al trezoreriei statului

    Art. 3
    (1) Contul curent general al trezoreriei statului functioneaza la Banca Nationala a Romaniei si este deschis pe seama Ministerului Finantelor Publice si a unitatilor trezoreriei statului din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
    (2) In contul curent general al trezoreriei statului Banca Nationala a Romaniei inregistreaza incasarile si efectueaza platile in limita disponibilitatilor existente in cont.
    (3) Contul curent general al trezoreriei statului se consolideaza zilnic la nivelul Centralei Bancii Nationale a Romaniei.
    (4) Functionarea contului curent general al trezoreriei statului si inregistrarea operatiunilor in acest cont se stabilesc prin conventie incheiata intre Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei.
    (5) Este interzisa preluarea de sume din contul curent general al trezoreriei statului fara acordul persoanelor din cadrul Ministerului Finantelor Publice si al unitatilor trezoreriei statului din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, autorizate sa administreze acest cont.
    Art. 4
    Operatiunile de incasari si plati prevazute la art. 2 alin. (1) sunt evidentiate in contabilitatea trezoreriei statului potrivit planului de conturi aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.
    Art. 5
    (1) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, efectueaza operatiunile de incasari si plati prin unitatile trezoreriei statului in a caror raza sunt inregistrate fiscal, cu exceptia institutiilor publice ai caror conducatori au calitatea de ordonatori principali si secundari de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale si institutiilor publice autonome cu sediul in municipiul Bucuresti, precum si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care efectueaza operatiunile de incasari si plati prin Trezoreria Municipiului Bucuresti.
    (2) In vederea efectuarii cheltuielilor institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, au obligatia de a prezenta unitatilor trezoreriei statului la care au conturile deschise bugetul de venituri si cheltuieli, aprobat si repartizat pe trimestre in conditiile legii.
    (3) La decontarea sumelor in numerar sau prin virament din conturile institutiilor publice pentru efectuarea cheltuielilor, unitatile trezoreriei statului verifica existenta bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor respective si a listelor de investitii, aprobate in conditiile legii, urmarind respectarea limitei creditelor bugetare deschise si repartizate sau a disponibilitatilor de fonduri, dupa caz, si a destinatiei acestora, precum si alte obiective stabilite prin norme metodologice de catre Ministerul Finantelor Publice.
    (4) Din conturile de cheltuieli sau de disponibilitati, dupa caz, ale institutiilor publice, deschise la trezoreria statului, se pot elibera sume pentru efectuarea de plati in numerar, reprezentand drepturi salariale, precum si pentru alte cheltuieli care nu se justifica a fi efectuate prin virament.
    (5) Institutiile publice au obligatia sa organizeze activitatea de casierie, astfel incat incasarile si platile in numerar sa fie efectuate in conditii de siguranta, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare si in limita plafonului de casa stabilit de catre unitatile trezoreriei statului pentru fiecare institutie publica.
    (6) Sumele achitate in numerar de catre contribuabili, reprezentand venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale si venituri extrabugetare ale institutiilor publice, se incaseaza prin casieriile proprii ale institutiilor care gestioneaza bugetele respective, daca legea nu prevede altfel.
    (7) Veniturile bugetelor prevazute la art. 2 alin. (1) pot fi incasate in numerar si prin unitatile Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A., pe baza de conventii incheiate cu persoanele abilitate, cu conditia asigurarii fondurilor necesare achitarii comisioanelor stabilite pentru efectuarea acestor operatiuni.
    (8) Transferurile si subventiile alocate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale si de la alte bugete regiilor autonome, societatilor sau companiilor nationale si societatilor comerciale, dupa caz, se vireaza in conturi deschise pe seama acestora la unitatile trezoreriei statului in a caror raza sunt inregistrate fiscal si se utilizeaza numai potrivit destinatiilor aprobate prin lege, neputand fi executate silit.
    (9) Institutiile publice pot deschide, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, conturi escrow la o banca agreata de institutiile finantatoare externe sau interne, in care sa se colecteze veniturile sau alte disponibilitati incasate de catre acestea in limita unor sume, in lei sau in valuta, in conditii stabilite prin conventii incheiate intre parti.
    (10) Este interzis institutiilor publice sa efectueze operatiunile de incasari si plati prin banci, cu exceptia incasarilor si platilor efectuate in valuta, precum si a prevederilor alin. (9).
    Art. 6
    (1) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare, au obligatia sa vireze sumele reprezentand contravaloarea bunurilor achizitionate, serviciilor prestate sau lucrarilor executate in conturile agentilor economici beneficiari, deschise la unitatile trezoreriei statului in a caror raza acestia sunt inregistrati fiscal.
    (2) Agentii economici sau alte persoane juridice imputernicite de acestia vor utiliza sumele incasate in conturile deschise la unitatile trezoreriei statului, prevazute la alin. (1), in urmatoarea ordine: pentru achitarea drepturilor de natura salariala, prin transferul sumelor aferente in conturile deschise la banci, cu exceptia impozitelor si contributiilor aferente acestora, pentru achitarea obligatiilor catre bugetul de stat si celelalte bugete, iar sumele ramase disponibile pot fi virate in conturile deschise la banci.
    (3) Conturile agentilor economici prevazute la alin. (1) se supun executarii silite prin unitatile trezoreriei statului, pe baza titlurilor executorii emise de organele autorizate sa aplice procedura de executare silita, conform prevederilor legale.
    (4) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare, pot emite bilete la ordin pentru garantarea platii anumitor sume la date fixe. Aceste bilete la ordin pot fi avalizate de catre terti, cu exceptia trezoreriei statului.

    CAP. 4
    Utilizarea si fructificarea disponibilitatilor contului curent general al trezoreriei statului

    Art. 7
    (1) Disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului se pot utiliza pentru:
    a) finantarea temporara a deficitelor din anii precedenti ale bugetului de stat, nefinantate prin imprumuturi de stat;
    b) finantarea temporara a deficitelor din anii precedenti ale bugetului asigurarilor sociale de stat, pana la alocarea de sume cu aceasta destinatie;
    c) finantarea deficitelor temporare ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului trezoreriei statului din exercitiul curent.
    (2) Disponibilitatile ramase neangajate in contul curent general al trezoreriei statului, dupa finantarea deficitelor bugetare prevazute la alin. (1), pot fi utilizate pentru:
    a) acordarea de imprumuturi pentru rascumpararea la scadenta sau inainte de scadenta, dupa caz, a titlurilor de stat emise pentru finantarea sau refinantarea datoriei publice, cu conditia asigurarii disponibilitatilor necesare pentru efectuarea cheltuielilor aprobate potrivit legii;
    b) acordarea de imprumuturi pentru acoperirea golurilor temporare de casa, ca urmare a decalajului dintre veniturile si cheltuielile bugetelor locale, precum si ale bugetelor fondurilor speciale, cu termen de rambursare in cursul aceluiasi exercitiu bugetar;
    c) efectuarea de plasamente prin operatiuni specifice la banci si institutii financiare autorizate sa efectueze astfel de operatiuni, garantate cu titluri de stat detinute de acestea sau prin soldul creditor al depozitelor in valuta liber convertibila;
    d) acordarea altor imprumuturi pe baza de hotarare a Guvernului;
    e) efectuarea de cumparari reversibile repo;
    f) efectuarea de plasamente in titluri de valoare cu risc zero, in conditiile pietei.
    (3) Nivelul ratei dobanzii aferente plasamentelor prevazute la alin. (2) lit. b) si c) se stabileste prin conventii prin negociere directa, iar nivelul dobanzii aferente imprumuturilor prevazute la alin. (2) lit. d) este cel stabilit prin hotarare a Guvernului de aprobare a acestora.
    (4) Dobanda incasata pentru disponibilitatile din contul curent general al trezoreriei statului, utilizate conform alin. (1) si (2), reprezinta venit al bugetului trezoreriei statului.
    (5) Rata dobanzii pentru disponibilitatile utilizate conform alin. (1) si alin. (2) lit. a) se determina la nivelul ratei medii lunare a dobanzilor platite de trezoreria statului la disponibilitatile si depozitele pe termen constituite din disponibilitati pastrate in trezoreria statului.
    (6) Nivelul ratei dobanzilor aferente echivalentului in lei al imprumuturilor externe guvernamentale incasat in contul curent general al trezoreriei statului si utilizat pentru finantarea si refinantarea deficitului bugetului de stat, incepand cu exercitiul financiar al anului 2003, este cel prevazut la alin. (5). Dobanda calculata reprezinta venit al bugetului trezoreriei statului.
    (7) Pentru disponibilitatile ramase in contul curent general al trezoreriei statului la sfarsitul fiecarei zile Banca Nationala a Romaniei acorda o dobanda al carei nivel este stabilit prin conventia incheiata cu Ministerul Finantelor Publice. Dobanda incasata reprezinta venit la bugetul trezoreriei statului.
    Art. 8
    Asigurarea permanenta a echilibrului dintre resursele contului curent general al trezoreriei statului si necesitatile de finantare se poate realiza prin urmatoarele metode, in functie de conditiile pietelor monetara si valutara:
    a) utilizarea echivalentului in lei al unor sume vandute la rezerva valutara a statului, din conturile de disponibilitati in valuta;
    b) atragerea de depozite pe termen scurt de la banci sau alte institutii financiare, cu dobanzi stabilite in conditiile cererii si ofertei pietei financiare;
    c) emisiunea de certificate de trezorerie;
    d) operatiuni repo.
    Art. 9
    (1) Disponibilitatile in valuta gestionate de Ministerul Finantelor Publice, provenite din imprumuturi interne si externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, precum si din alte surse prevazute de lege se pastreaza la Banca Nationala a Romaniei in conturi purtatoare de dobanda, care functioneaza in afara contului curent general al trezoreriei statului, si se utilizeaza potrivit legii. Ministerul Finantelor Publice poate efectua prin contul corespondent deschis la o banca din strainatate operatiuni de incasari si plati in valuta.
    (2) Dobanzile incasate din fructificarea disponibilitatilor in valuta prevazute la alin. (1) au urmatoarea destinatie:
    a) dobanzile aferente sumelor prevazute la alin. (1), mai putin cele aferente imprumuturilor externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, constituie venituri ale bugetului trezoreriei statului si se utilizeaza ca sursa pentru plata dobanzilor aferente datoriei publice interne contractate in valuta;
    b) dobanzile aferente imprumuturilor externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, constituie venituri ale bugetului trezoreriei statului si se utilizeaza ca sursa pentru plata dobanzilor aferente datoriei publice externe.
    (3) Dobanzile incasate pentru disponibilitatile in valuta provenite din imprumuturi externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, se utilizeaza pe destinatiile prevazute la alin. (2), in limita creditelor bugetare aprobate in bugetul trezoreriei statului cu aceasta destinatie.
    (4) Din disponibilitatile in valuta se pot constitui depozite la Banca Nationala a Romaniei in conditiile stabilite prin conventie incheiata intre Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei sau pot fi fructificate in mod direct de catre Ministerul Finantelor Publice prin plasamente in instrumente cu grad de risc zero emise de institutii financiare interne si externe.
    (5) Disponibilitatile in valuta, altele decat cele prevazute la alin. (1), care, potrivit reglementarilor in vigoare, privesc fonduri publice gestionate de Ministerul Finantelor Publice, se pastreaza in conturi distincte deschise la banci.
    (6) Institutiile publice efectueaza operatiunile de incasari si plati in valuta prin conturi deschise la banci selectate de catre acestea.
    Art. 10
    (1) Trezoreria statului acorda dobanzi la disponibilitatile pastrate in contul curent general al trezoreriei statului, pentru care, potrivit reglementarilor legale in vigoare, exista obligatia acordarii de dobanzi.
    (2) Pentru sumele pastrate in conturi deschise la trezoreria statului agentii economici si institutiile publice finantate integral din venituri proprii vor beneficia de dobanda.
    (3) Dobanda aferenta certificatelor de trezorerie pentru populatie, nerascumparate la scadenta si transformate in certificate de depozit, se plateste de la bugetul de stat, incepand cu exercitiul bugetar al anului 2003.
    (4) Din disponibilitatile pastrate in conturile deschise la trezoreria statului, in afara celor provenite din alocatii bugetare si imprumuturi din disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului, se pot constitui depozite la termen, la solicitarea scrisa a titularilor acestora.
    (5) Nivelul ratelor dobanzilor acordate la disponibilitatile prevazute la alin. (1), (2), (3) si (4) se stabileste de catre Ministerul Finantelor Publice, cu incadrarea in obiectivele politicii monetare a Guvernului si a Bancii Nationale a Romaniei.

    CAP. 5
    Bugetul trezoreriei statului

    Art. 11
    (1) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza, administreaza si executa bugetul trezoreriei statului.
    (2) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la venituri urmatoarele:
    a) dobanzi pentru: depozitele si plasamentele financiare constituite din imprumuturi externe guvernamentale; disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului; disponibilitatile in valuta provenite din imprumuturi externe pentru finantarea deficitului bugetului de stat si refinantarea datoriei publice, pastrate in conturile deschise la Banca Nationala a Romaniei si banci pe baza de conventii; imprumuturile acordate din contul curent general al trezoreriei statului;
    b) dobanzi pentru finantarea temporara a deficitelor bugetare din contul curent general al trezoreriei statului;
    c) majorari de intarziere si penalitati de intarziere pentru neplata creantelor bugetului trezoreriei statului;
    d) alte venituri.
    (3) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la cheltuieli urmatoarele:
    a) dobanzi, comisioane si alte speze pentru imprumuturi externe guvernamentale;
    b) dobanzi la disponibilitati si depozite pe termen;
    c) comisioane cuvenite bancilor si Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. pentru incasarea unor venituri ale bugetului de stat si pentru alte servicii prestate pentru trezoreria statului;
    d) cheltuieli de functionare a unitatilor trezoreriei statului, care cuprind: cheltuieli materiale si servicii pentru intretinerea si functionarea trezoreriei statului si a sistemelor informatice ale acesteia, taxe postale, cheltuieli cu transportul si asigurarea numerarului si valorilor, paza sediilor si chirii, cheltuieli cu intretinerea, functionarea si asigurarea mijloacelor de transport al numerarului si valorilor, cheltuieli de publicitate;
    e) cheltuieli de capital pentru unitatile trezoreriei statului;
    f) alte cheltuieli.
    (4) Bugetul trezoreriei statului se prezinta spre aprobare Guvernului o data cu proiectul legii bugetului de stat, in structura stabilita de Ministerul Finantelor Publice.
    (5) Bugetul trezoreriei statului se poate modifica prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice.
    (6) Ministerul Finantelor Publice, in functie de evolutia volumului disponibilitatilor si al depozitelor pastrate in contul curent general al trezoreriei statului si de evolutia nivelului ratelor dobanzilor, poate aproba modificarea creditelor bugetare aprobate pentru plata dobanzilor prevazute la alin. (3) lit. a) si b) prin virari de credite de la alte subdiviziuni bugetare, in tot cursul anului.
    (7) Excedentul anual rezultat din executia bugetului trezoreriei statului, ca diferenta intre veniturile incasate si platile efectuate, se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza pentru acoperirea cheltuielilor aprobate in bugetul trezoreriei statului.
    Art. 12
    (1) Pentru neplata la termen a ratelor si dobanzilor scadente la imprumuturile acordate din contul curent general al trezoreriei statului, in conditiile art. 7 alin. (2) lit. b) si d), se datoreaza majorari si penalitati de intarziere prevazute de reglementarile legale privind executarea creantelor bugetare.
    (2) Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere calculate potrivit alin. (1) urmeaza regimul juridic al creantelor bugetare.
    (3) Creantele rezultate din gestionarea imprumuturilor externe guvernamentale contractate direct sau garantate de stat, precum si din alte operatiuni, derulate prin trezoreria statului, se urmaresc si se executa in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind executarea creantelor bugetare.
    (4) Dreptul de a cere executarea silita privind creantele prevazute la alin. (3) se prescrie in termen de 25 de ani de la data la care, potrivit legii, se naste acest drept.
    Art. 13
    (1) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza trimestrial si anual bilantul general al trezoreriei statului in structura stabilita de acesta.
    (2) Bilantul general al trezoreriei statului impreuna cu contul anual de executie al bugetului trezoreriei statului se prezinta pentru aprobare Guvernului, pana la data de 1 iulie a anului urmator celui de executie.

    CAP. 6
    Contraventii

    Art. 14
    (1) Urmatoarele fapte constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) preluarea de sume din contul curent general al trezoreriei statului si din conturile in valuta ale Ministerului Finantelor Publice fara acordul persoanelor autorizate sa efectueze operatiuni din aceste conturi, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
    b) efectuarea de catre institutiile publice de incasari si plati in alte conturi decat cele stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei.
    c) utilizarea sumelor incasate in conturile deschise la unitatile trezoreriei statului, de catre agentii economici prevazuti la art. 6 alin. (1) sau de catre persoanele juridice imputernicite de catre acestia, in alta ordine decat cea prevazuta la alin. (2) al aceluiasi articol, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
    (2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se fac de catre persoanele imputernicite din cadrul Ministerului Finantelor Publice sau al Curtii de Conturi, dupa caz.
    (3) Contraventiilor prevazute la alin. (1) li se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, cu exceptia art. 28 si 29.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 15
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice in aplicarea prevederilor acesteia.
    Art. 16
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Ordonanta Guvernului nr. 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata prin Legea nr. 128/1994, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 141 din 8 aprilie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 146/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 146 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 153 2002
    Ești bărbat sau femeie de afaceri? Sunteți într-o mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? . Acordăm împrumuturi legitime persoanelor serioase sau firmelor de afaceri care au nevoie de împrumuturi. Suntem o firmă de împrumut înregistrată, care este pregătită să satisfacă nevoile persoanelor care aspiră să fie mai mari în prima linie a acumulării de capital. Împrumuturile noastre sunt oferite la o rată a dobânzii subvenționată, care este favorabilă tuturor cetățenilor din întreaga lume și din diferite țări. .Suntem pregătiți să vorbim cu dvs. despre cum vă putem satisface nevoile financiare. Dacă sunteți interesați de această ofertă extraordinară, contactați-ne astăzi pentru un împrumut urgent. Aveți o idee de afaceri, dar nu aveți finanțe, aveți un istoric de credit slab, solicitați soluții pentru soluționarea problemei dvs. așteptați răspunsul dvs. urgent la acest AD sau trimiteți-ne un e-mail la: (midland.credit2@gmail.com) Imprumuturi personale Împrumuturi pe zi Finanțarea vehiculelor Imprumut pentru casa Consilierea datoriei Împrumut de afaceri Împrumut de student Împrumut de consolidare Împrumut medical De asemenea, sunt disponibile asigurări de viață / proprietate. Contactați-ne astăzi la adresa de e-mail :( midland.credit2@gmail.com) Pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 198 2017
    Sunteţi în nevoie de un împrumut rapid şi urgent cu o rată a dobânzii relativ scăzută la 3%? Oferim credite de afaceri, credite personale, credite acasă, credite auto, student credite, credite de consolidare a datoriilor etc indiferent de scorul de credit. Suntem garantați că vom oferi servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail:(midland.credit2@gmail.com) și asistați la o experiență financiară în schimbare.
ANONIM a comentat Ordin 400 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 535 1945
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 55 2008
    Aveți nevoie de un împrumut rapid și urgent, cu o rată a dobânzii relativ scăzută cu 3%? Oferim împrumuturi de afaceri, împrumuturi personale, împrumuturi pentru locuințe, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor e.t.c. indiferent de scorul dvs. de credit. Avem garanția că oferim servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail: (midland.credit2@gmail.com) și asistăm la o experiență financiară în schimbare a vieții.
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 111 2020
    OBȚINEȚI CARDUL BLANC PENTRU AVANȚARE FINANCIARĂ (blankatmcard.online@yahoo.com) sau WATSAPP: +1 (845) 381 3566 CÂND AM OBȚINUT CARDUL MEU BLANC DE LA CJ BLANK CARD (BLANKATMCARDS.ONLINE@YAHOO.COM) TOTUL S-A SCHIMBAT PENTRU MINE !!! Bună ziua băieți, viața mea nu va rămâne niciodată la fel !!! Sunt atât de fericit că am primit-o pe a mea de la CJ CORPORATION. Cardul meu bancar gol poate retrage 3000 EUR săptămânal. Am primit-o de la ei săptămâna trecută și acum am până la 23.000 de euro din ultimele săptămâni. Cardul ATM retrage bani de la orice casier automatizat din întreaga lume. Nu există niciun nume, de asemenea, este de neratat. Am fost direct legat de această organizație pe web-ul întunecat și sunt foarte fericit că am avut norocul să-i cunosc pentru că sunt un sceptic 99,9% când vine vorba de lucruri de genul acesta, dar se dovedește că funcționează ca spălătorii subterane în curcan, în mare parte bancă ziraat și au o politică de 100% împotriva înșelătoriei. Cardul vă poate fi trimis prin DHL în două zile dacă le contactați devreme prin e-mail: BLANKATMCARDS.ONLINE@YAHOO.COM sau WATSAPP: +1 (845) 381 3566 sau găsiți mai multe pe site-ul lor Obțineți-l acum. Adică acum, dacă știi că te lupți financiar și îmi mulțumești pentru eternitate. La revedere. Deocamdată. +1 (678) 753 2440
ANONIM a comentat Decretul 458 2020
     YOU WILLING TO HIRE THE REAL HACKERS TO GET ALL YOUR CYBER PROBLEMS FIXED WITH SWIFT RESPONSE? OR A VICTIM OF THE BINARY OPTION SCAM? OR NEEDS TO RECOVER YOUR LOST FUNDS? With pathfinderhacktech I'm giving you 100% guarantee that your jobs are safe with us and we're going to help you recover all your lost funds to scammers, Solving a problem which you know there’s an answer to is like climbing a mountain with a guide, along a trail someone else has laid. Here is a defined platform that maps a positive step closer to surviving heavy threat on the internet. You can put a stop to your anxiety and constant fear of you getting ripped off by Scammers  This post is actually for those who are willing to turn their lives around for the better, either financial-wise or relationship-wise or businesses. Our primary reason for this development is to ensure that those in need of help don’t get ripped off by scammers  This is a global idea that navigates a newbie to a prominent encounter ( Fully immersed to a degree that the subject in question Is a disorienting worthwhile experience on merits). the pathfinderhacktecks are a team of competence hackers with the mission and vision of making the internet a safer place for all,moreso we render efficient services to those having cyber problems. Pathfinderhacktech has grown and expanded since it formation over the years due to the experience and professionalism of our management and technical staff. Our strength is based on our ability to bring together active cyber security professionals who individually has acquired enormous exposure in the world of HACKING As part of our corporate goals, providing value added services to meet our client needs and requirements has been our sustaining impetus. Our offer of proactive technical and managerial advice has always given us edge over and above our competitors. The new development on the pathfinderhacktech platform is to assign to you the right HACKER to deal with your Particular kind of cyber issues depending on the kind of cyber problems you are willing to get fixed. Here, you would be refer to a legit professional hacker known for massive skills and security abilities. Skilled and trained on ▪Social media hacks ( facebook, twitter, Instagram, snapchat ) ▪Email hacks ▪phone hacks ▪bitcoin hacks. ▪verified PayPal account hacks ▪database hacks ▪credit card top up ▪university score upgrade ▪money transfer ▪binary option funds recovery. ( recovered $5,567,078 million) The binary option scam is another problem facing the internet today. How do you avoid binary option scam and what do you do if you are a victim of the scam.  Be wary of adverts on the internet and mostly on social media promising high returns from binary options trading. The binary option is one of the highly recorded scam on the internet. The Binary options are a form of fixed-odds betting. Particularly a trade involving if an event will occur or not and the result is either positive or negative. If the investor is right, then they stand a solid chance of winning and should see a return of the funds invested but if they are wrong, they lose thier full funds invested. The pathfinderhacktech are breeding effort to put an end to these unbearable swindle scheme taking over the internet and taking a solid step forward to render solution to those affected by the fleece… Here would be our cyber security techniques to retrieving back the victims stolen funds. For more update and inquiries Contact slakeleroy (at)gmail(.)com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 146/2002
OUG 90 2017
OUG 84 2016
OUG 41 2016
Legea 316 2015
OUG 57 2015
Ordonanţa 17 2015
Ordonanţa 2 2015
OUG 62 2014
Ordonanţa 28 2013
Legea 361 2009
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului
Ordonanţa 10 2005
privind reglementarea unor masuri financiare
Ordonanţa 94 2004
privind reglementarea unor masuri financiare
Ordin 1235 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003
Regulament 1 2003
privind decontarea platilor de mica valoare in relatia cu Trezoreria statului
Legea 201 2003
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului
Ordin 387 2003
privind nivelul dobanzii la depozitele la termen constituite la Trezoreria statului
OUG 146 2002
privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului*)
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu