E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
OUG 146 2002 modificat si completat de OUG 90 2017
OUG 146 2002 modificat si completat de OUG 84 2016
OUG 146 2002 completat de OUG 41 2016
OUG 146 2002 modificat de Legea 316 2015
OUG 146 2002 modificat si completat de OUG 57 2015
OUG 146 2002 modificat de Ordonanţa 17 2015
OUG 146 2002 completat de Ordonanţa 17 2015
OUG 146 2002 modificat de Ordonanţa 2 2015
OUG 146 2002 completat de OUG 62 2014
OUG 146 2002 completat de Ordonanţa 28 2013
OUG 146 2002 modificat de Legea 361 2009
OUG 146 2002 completat de Legea 361 2009
Articolul 3 din actul OUG 146 2002 completat de articolul 1 din actul Ordonanţa 10 2005
Articolul 7 din actul OUG 146 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 10 2005
Articolul 8 din actul OUG 146 2002 modificat de articolul 1 din actul Ordonanţa 10 2005
Articolul 11 din actul OUG 146 2002 modificat de articolul 28 din actul Ordonanţa 94 2004
OUG 146 2002 in legatura cu Ordin 1235 2003
Articolul 6 din actul OUG 146 2002 in legatura cu Regulament 1 2003
OUG 146 2002 aprobat de Legea 201 2003
Articolul 3 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 5 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 7 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 8 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 9 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 11 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 12 din actul OUG 146 2002 modificat de Legea 201 2003
Articolul 10 din actul OUG 146 2002 in legatura cu Ordin 387 2003
OUG 146 2002 republicat de OUG 146 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 146 din 31 octombrie 2002

privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 824 din 14 noiembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 1
    Definitii

    Art. 1
    In intelesul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
    a) trezoreria statului - un sistem unitar si integrat prin care statul asigura efectuarea operatiunilor de incasari si plati privind fonduri publice, inclusiv cele privind datoria publica, si a altor operatiuni ale statului, in conditii de siguranta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
    b) titluri de stat - inscrisuri care atesta datoria publica sub forma de bonuri, certificate de trezorerie, inclusiv certificatele de trezorerie pentru populatie nerascumparate la scadenta si transformate in certificate de depozit, sau alte instrumente financiare constituind imprumuturi ale statului in moneda nationala sau in valuta, pe termen scurt, mediu si lung. Acestea pot fi emise in forma materializata sau dematerializata, nominative sau la purtator, si pot fi negociabile sau nenegociabile;
    c) operatiuni repo - tranzactii reversibile in cadrul carora Ministerul Finantelor Publice cumpara titluri de valoare cu risc zero, in lei sau in valuta, cu angajamentul partenerului de a rascumpara respectivele active la o data ulterioara si la un pret stabilit la data incheierii tranzactiei;
    d) cumparari reversibile repo - tranzactii reversibile in cadrul carora Ministerul Finantelor Publice cumpara titluri de stat pentru tranzactionare de la intermediarii autorizati conform prevederilor legale, cu angajamentul acestora de a le rascumpara la o data ulterioara si la un pret stabilit la data incheierii tranzactiei;
    e) cont escrow - cont deschis de institutii publice la banci, in baza unei intelegeri intre doua sau mai multe parti, in care sunt pastrate la dispozitia acestora anumite sume in lei sau in valuta, intr-o limita si in conditii convenite;
    f) bilet la ordin - inscris prin care emitentul se obliga sa plateasca beneficiarului, la scadenta sau la ordinul acestuia, o suma de bani;
    g) avalizare bilet la ordin - procedura prin care se acorda o garantie suplimentara privind asigurarea platii la scadenta a sumei inscrise in biletul la ordin;
    h) cont corespondent - cont curent deschis de Ministerul Finantelor Publice la o banca din strainatate cu scopul efectuarii de operatiuni de incasari si plati in valuta.

    CAP. 2
    Operatiuni derulate prin trezoreria statului

    Art. 2
    (1) Prin trezoreria statului se deruleaza operatiunile de incasari si plati privind fonduri publice care privesc, dupa caz, fara a se limita la acestea:
    a) veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetului trezoreriei statului;
    b) veniturile si cheltuielile bugetelor fondurilor speciale, care se constituie si se utilizeaza potrivit reglementarilor legale;
    c) veniturile si cheltuielile bugetelor institutiilor publice;
    d) emiterea certificatelor de trezorerie pentru populatie, rascumpararea acestora la scadenta si transformarea certificatelor de trezorerie in certificate de depozit;
    e) datoria publica interna si externa, inclusiv serviciul datoriei publice interne si externe;
    f) alte venituri si cheltuieli privind fonduri publice, reglementate prin dispozitii legale, inclusiv drepturile de incasat si obligatiile de plata ale statului, la baza carora stau acorduri si conventii guvernamentale si comerciale.
    (2) Statul garanteaza efectuarea operatiunilor financiare prin trezoreria statului in conditii de siguranta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, precum si pastrarea integritatii disponibilitatilor banesti.

    CAP. 3
    Administrarea resurselor contului curent general al trezoreriei statului

    Art. 3
    (1) Contul curent general al trezoreriei statului functioneaza la Banca Nationala a Romaniei si este deschis pe seama Ministerului Finantelor Publice si a unitatilor trezoreriei statului din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
    (2) In contul curent general al trezoreriei statului Banca Nationala a Romaniei inregistreaza incasarile si efectueaza platile in limita disponibilitatilor existente in cont.
    (3) Contul curent general al trezoreriei statului se consolideaza zilnic la nivelul Centralei Bancii Nationale a Romaniei.
    (4) Functionarea contului curent general al trezoreriei statului si inregistrarea operatiunilor in acest cont se stabilesc prin conventie incheiata intre Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei.
    (5) Este interzisa preluarea de sume din contul curent general al trezoreriei statului fara acordul persoanelor din cadrul Ministerului Finantelor Publice si al unitatilor trezoreriei statului din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, autorizate sa administreze acest cont.
    Art. 4
    Operatiunile de incasari si plati prevazute la art. 2 alin. (1) sunt evidentiate in contabilitatea trezoreriei statului potrivit planului de conturi aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.
    Art. 5
    (1) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, efectueaza operatiunile de incasari si plati prin unitatile trezoreriei statului in a caror raza sunt inregistrate fiscal, cu exceptia institutiilor publice ai caror conducatori au calitatea de ordonatori principali si secundari de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale si institutiilor publice autonome cu sediul in municipiul Bucuresti, precum si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care efectueaza operatiunile de incasari si plati prin Trezoreria Municipiului Bucuresti.
    (2) In vederea efectuarii cheltuielilor institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, au obligatia de a prezenta unitatilor trezoreriei statului la care au conturile deschise bugetul de venituri si cheltuieli, aprobat si repartizat pe trimestre in conditiile legii.
    (3) La decontarea sumelor in numerar sau prin virament din conturile institutiilor publice pentru efectuarea cheltuielilor, unitatile trezoreriei statului verifica existenta bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor respective si a listelor de investitii, aprobate in conditiile legii, urmarind respectarea limitei creditelor bugetare deschise si repartizate sau a disponibilitatilor de fonduri, dupa caz, si a destinatiei acestora, precum si alte obiective stabilite prin norme metodologice de catre Ministerul Finantelor Publice.
    (4) Din conturile de cheltuieli sau de disponibilitati, dupa caz, ale institutiilor publice, deschise la trezoreria statului, se pot elibera sume pentru efectuarea de plati in numerar, reprezentand drepturi salariale, precum si pentru alte cheltuieli care nu se justifica a fi efectuate prin virament.
    (5) Institutiile publice au obligatia sa organizeze activitatea de casierie, astfel incat incasarile si platile in numerar sa fie efectuate in conditii de siguranta, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare si in limita plafonului de casa stabilit de catre unitatile trezoreriei statului pentru fiecare institutie publica.
    (6) Sumele achitate in numerar de catre contribuabili, reprezentand venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale si venituri extrabugetare ale institutiilor publice, se incaseaza prin casieriile proprii ale institutiilor care gestioneaza bugetele respective, daca legea nu prevede altfel.
    (7) Veniturile bugetelor prevazute la art. 2 alin. (1) pot fi incasate in numerar si prin unitatile Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A., pe baza de conventii incheiate cu persoanele abilitate, cu conditia asigurarii fondurilor necesare achitarii comisioanelor stabilite pentru efectuarea acestor operatiuni.
    (8) Transferurile si subventiile alocate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale si de la alte bugete regiilor autonome, societatilor sau companiilor nationale si societatilor comerciale, dupa caz, se vireaza in conturi deschise pe seama acestora la unitatile trezoreriei statului in a caror raza sunt inregistrate fiscal si se utilizeaza numai potrivit destinatiilor aprobate prin lege, neputand fi executate silit.
    (9) Institutiile publice pot deschide, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, conturi escrow la o banca agreata de institutiile finantatoare externe sau interne, in care sa se colecteze veniturile sau alte disponibilitati incasate de catre acestea in limita unor sume, in lei sau in valuta, in conditii stabilite prin conventii incheiate intre parti.
    (10) Este interzis institutiilor publice sa efectueze operatiunile de incasari si plati prin banci, cu exceptia incasarilor si platilor efectuate in valuta, precum si a prevederilor alin. (9).
    Art. 6
    (1) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare, au obligatia sa vireze sumele reprezentand contravaloarea bunurilor achizitionate, serviciilor prestate sau lucrarilor executate in conturile agentilor economici beneficiari, deschise la unitatile trezoreriei statului in a caror raza acestia sunt inregistrati fiscal.
    (2) Agentii economici sau alte persoane juridice imputernicite de acestia vor utiliza sumele incasate in conturile deschise la unitatile trezoreriei statului, prevazute la alin. (1), in urmatoarea ordine: pentru achitarea drepturilor de natura salariala, prin transferul sumelor aferente in conturile deschise la banci, cu exceptia impozitelor si contributiilor aferente acestora, pentru achitarea obligatiilor catre bugetul de stat si celelalte bugete, iar sumele ramase disponibile pot fi virate in conturile deschise la banci.
    (3) Conturile agentilor economici prevazute la alin. (1) se supun executarii silite prin unitatile trezoreriei statului, pe baza titlurilor executorii emise de organele autorizate sa aplice procedura de executare silita, conform prevederilor legale.
    (4) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare, pot emite bilete la ordin pentru garantarea platii anumitor sume la date fixe. Aceste bilete la ordin pot fi avalizate de catre terti, cu exceptia trezoreriei statului.

    CAP. 4
    Utilizarea si fructificarea disponibilitatilor contului curent general al trezoreriei statului

    Art. 7
    (1) Disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului se pot utiliza pentru:
    a) finantarea temporara a deficitelor din anii precedenti ale bugetului de stat, nefinantate prin imprumuturi de stat;
    b) finantarea temporara a deficitelor din anii precedenti ale bugetului asigurarilor sociale de stat, pana la alocarea de sume cu aceasta destinatie;
    c) finantarea deficitelor temporare ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului trezoreriei statului din exercitiul curent.
    (2) Disponibilitatile ramase neangajate in contul curent general al trezoreriei statului, dupa finantarea deficitelor bugetare prevazute la alin. (1), pot fi utilizate pentru:
    a) acordarea de imprumuturi pentru rascumpararea la scadenta sau inainte de scadenta, dupa caz, a titlurilor de stat emise pentru finantarea sau refinantarea datoriei publice, cu conditia asigurarii disponibilitatilor necesare pentru efectuarea cheltuielilor aprobate potrivit legii;
    b) acordarea de imprumuturi pentru acoperirea golurilor temporare de casa, ca urmare a decalajului dintre veniturile si cheltuielile bugetelor locale, precum si ale bugetelor fondurilor speciale, cu termen de rambursare in cursul aceluiasi exercitiu bugetar;
    c) efectuarea de plasamente prin operatiuni specifice la banci si institutii financiare autorizate sa efectueze astfel de operatiuni, garantate cu titluri de stat detinute de acestea sau prin soldul creditor al depozitelor in valuta liber convertibila;
    d) acordarea altor imprumuturi pe baza de hotarare a Guvernului;
    e) efectuarea de cumparari reversibile repo;
    f) efectuarea de plasamente in titluri de valoare cu risc zero, in conditiile pietei.
    (3) Nivelul ratei dobanzii aferente plasamentelor prevazute la alin. (2) lit. b) si c) se stabileste prin conventii prin negociere directa, iar nivelul dobanzii aferente imprumuturilor prevazute la alin. (2) lit. d) este cel stabilit prin hotarare a Guvernului de aprobare a acestora.
    (4) Dobanda incasata pentru disponibilitatile din contul curent general al trezoreriei statului, utilizate conform alin. (1) si (2), reprezinta venit al bugetului trezoreriei statului.
    (5) Rata dobanzii pentru disponibilitatile utilizate conform alin. (1) si alin. (2) lit. a) se determina la nivelul ratei medii lunare a dobanzilor platite de trezoreria statului la disponibilitatile si depozitele pe termen constituite din disponibilitati pastrate in trezoreria statului.
    (6) Nivelul ratei dobanzilor aferente echivalentului in lei al imprumuturilor externe guvernamentale incasat in contul curent general al trezoreriei statului si utilizat pentru finantarea si refinantarea deficitului bugetului de stat, incepand cu exercitiul financiar al anului 2003, este cel prevazut la alin. (5). Dobanda calculata reprezinta venit al bugetului trezoreriei statului.
    (7) Pentru disponibilitatile ramase in contul curent general al trezoreriei statului la sfarsitul fiecarei zile Banca Nationala a Romaniei acorda o dobanda al carei nivel este stabilit prin conventia incheiata cu Ministerul Finantelor Publice. Dobanda incasata reprezinta venit la bugetul trezoreriei statului.
    Art. 8
    Asigurarea permanenta a echilibrului dintre resursele contului curent general al trezoreriei statului si necesitatile de finantare se poate realiza prin urmatoarele metode, in functie de conditiile pietelor monetara si valutara:
    a) utilizarea echivalentului in lei al unor sume vandute la rezerva valutara a statului, din conturile de disponibilitati in valuta;
    b) atragerea de depozite pe termen scurt de la banci sau alte institutii financiare, cu dobanzi stabilite in conditiile cererii si ofertei pietei financiare;
    c) emisiunea de certificate de trezorerie;
    d) operatiuni repo.
    Art. 9
    (1) Disponibilitatile in valuta gestionate de Ministerul Finantelor Publice, provenite din imprumuturi interne si externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, precum si din alte surse prevazute de lege se pastreaza la Banca Nationala a Romaniei in conturi purtatoare de dobanda, care functioneaza in afara contului curent general al trezoreriei statului, si se utilizeaza potrivit legii. Ministerul Finantelor Publice poate efectua prin contul corespondent deschis la o banca din strainatate operatiuni de incasari si plati in valuta.
    (2) Dobanzile incasate din fructificarea disponibilitatilor in valuta prevazute la alin. (1) au urmatoarea destinatie:
    a) dobanzile aferente sumelor prevazute la alin. (1), mai putin cele aferente imprumuturilor externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, constituie venituri ale bugetului trezoreriei statului si se utilizeaza ca sursa pentru plata dobanzilor aferente datoriei publice interne contractate in valuta;
    b) dobanzile aferente imprumuturilor externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, constituie venituri ale bugetului trezoreriei statului si se utilizeaza ca sursa pentru plata dobanzilor aferente datoriei publice externe.
    (3) Dobanzile incasate pentru disponibilitatile in valuta provenite din imprumuturi externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, se utilizeaza pe destinatiile prevazute la alin. (2), in limita creditelor bugetare aprobate in bugetul trezoreriei statului cu aceasta destinatie.
    (4) Din disponibilitatile in valuta se pot constitui depozite la Banca Nationala a Romaniei in conditiile stabilite prin conventie incheiata intre Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei sau pot fi fructificate in mod direct de catre Ministerul Finantelor Publice prin plasamente in instrumente cu grad de risc zero emise de institutii financiare interne si externe.
    (5) Disponibilitatile in valuta, altele decat cele prevazute la alin. (1), care, potrivit reglementarilor in vigoare, privesc fonduri publice gestionate de Ministerul Finantelor Publice, se pastreaza in conturi distincte deschise la banci.
    (6) Institutiile publice efectueaza operatiunile de incasari si plati in valuta prin conturi deschise la banci selectate de catre acestea.
    Art. 10
    (1) Trezoreria statului acorda dobanzi la disponibilitatile pastrate in contul curent general al trezoreriei statului, pentru care, potrivit reglementarilor legale in vigoare, exista obligatia acordarii de dobanzi.
    (2) Pentru sumele pastrate in conturi deschise la trezoreria statului agentii economici si institutiile publice finantate integral din venituri proprii vor beneficia de dobanda.
    (3) Dobanda aferenta certificatelor de trezorerie pentru populatie, nerascumparate la scadenta si transformate in certificate de depozit, se plateste de la bugetul de stat, incepand cu exercitiul bugetar al anului 2003.
    (4) Din disponibilitatile pastrate in conturile deschise la trezoreria statului, in afara celor provenite din alocatii bugetare si imprumuturi din disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului, se pot constitui depozite la termen, la solicitarea scrisa a titularilor acestora.
    (5) Nivelul ratelor dobanzilor acordate la disponibilitatile prevazute la alin. (1), (2), (3) si (4) se stabileste de catre Ministerul Finantelor Publice, cu incadrarea in obiectivele politicii monetare a Guvernului si a Bancii Nationale a Romaniei.

    CAP. 5
    Bugetul trezoreriei statului

    Art. 11
    (1) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza, administreaza si executa bugetul trezoreriei statului.
    (2) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la venituri urmatoarele:
    a) dobanzi pentru: depozitele si plasamentele financiare constituite din imprumuturi externe guvernamentale; disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului; disponibilitatile in valuta provenite din imprumuturi externe pentru finantarea deficitului bugetului de stat si refinantarea datoriei publice, pastrate in conturile deschise la Banca Nationala a Romaniei si banci pe baza de conventii; imprumuturile acordate din contul curent general al trezoreriei statului;
    b) dobanzi pentru finantarea temporara a deficitelor bugetare din contul curent general al trezoreriei statului;
    c) majorari de intarziere si penalitati de intarziere pentru neplata creantelor bugetului trezoreriei statului;
    d) alte venituri.
    (3) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la cheltuieli urmatoarele:
    a) dobanzi, comisioane si alte speze pentru imprumuturi externe guvernamentale;
    b) dobanzi la disponibilitati si depozite pe termen;
    c) comisioane cuvenite bancilor si Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. pentru incasarea unor venituri ale bugetului de stat si pentru alte servicii prestate pentru trezoreria statului;
    d) cheltuieli de functionare a unitatilor trezoreriei statului, care cuprind: cheltuieli materiale si servicii pentru intretinerea si functionarea trezoreriei statului si a sistemelor informatice ale acesteia, taxe postale, cheltuieli cu transportul si asigurarea numerarului si valorilor, paza sediilor si chirii, cheltuieli cu intretinerea, functionarea si asigurarea mijloacelor de transport al numerarului si valorilor, cheltuieli de publicitate;
    e) cheltuieli de capital pentru unitatile trezoreriei statului;
    f) alte cheltuieli.
    (4) Bugetul trezoreriei statului se prezinta spre aprobare Guvernului o data cu proiectul legii bugetului de stat, in structura stabilita de Ministerul Finantelor Publice.
    (5) Bugetul trezoreriei statului se poate modifica prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice.
    (6) Ministerul Finantelor Publice, in functie de evolutia volumului disponibilitatilor si al depozitelor pastrate in contul curent general al trezoreriei statului si de evolutia nivelului ratelor dobanzilor, poate aproba modificarea creditelor bugetare aprobate pentru plata dobanzilor prevazute la alin. (3) lit. a) si b) prin virari de credite de la alte subdiviziuni bugetare, in tot cursul anului.
    (7) Excedentul anual rezultat din executia bugetului trezoreriei statului, ca diferenta intre veniturile incasate si platile efectuate, se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza pentru acoperirea cheltuielilor aprobate in bugetul trezoreriei statului.
    Art. 12
    (1) Pentru neplata la termen a ratelor si dobanzilor scadente la imprumuturile acordate din contul curent general al trezoreriei statului, in conditiile art. 7 alin. (2) lit. b) si d), se datoreaza majorari si penalitati de intarziere prevazute de reglementarile legale privind executarea creantelor bugetare.
    (2) Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere calculate potrivit alin. (1) urmeaza regimul juridic al creantelor bugetare.
    (3) Creantele rezultate din gestionarea imprumuturilor externe guvernamentale contractate direct sau garantate de stat, precum si din alte operatiuni, derulate prin trezoreria statului, se urmaresc si se executa in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind executarea creantelor bugetare.
    (4) Dreptul de a cere executarea silita privind creantele prevazute la alin. (3) se prescrie in termen de 25 de ani de la data la care, potrivit legii, se naste acest drept.
    Art. 13
    (1) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza trimestrial si anual bilantul general al trezoreriei statului in structura stabilita de acesta.
    (2) Bilantul general al trezoreriei statului impreuna cu contul anual de executie al bugetului trezoreriei statului se prezinta pentru aprobare Guvernului, pana la data de 1 iulie a anului urmator celui de executie.

    CAP. 6
    Contraventii

    Art. 14
    (1) Urmatoarele fapte constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) preluarea de sume din contul curent general al trezoreriei statului si din conturile in valuta ale Ministerului Finantelor Publice fara acordul persoanelor autorizate sa efectueze operatiuni din aceste conturi, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
    b) efectuarea de catre institutiile publice de incasari si plati in alte conturi decat cele stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei.
    c) utilizarea sumelor incasate in conturile deschise la unitatile trezoreriei statului, de catre agentii economici prevazuti la art. 6 alin. (1) sau de catre persoanele juridice imputernicite de catre acestia, in alta ordine decat cea prevazuta la alin. (2) al aceluiasi articol, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
    (2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se fac de catre persoanele imputernicite din cadrul Ministerului Finantelor Publice sau al Curtii de Conturi, dupa caz.
    (3) Contraventiilor prevazute la alin. (1) li se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, cu exceptia art. 28 si 29.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 15
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice in aplicarea prevederilor acesteia.
    Art. 16
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Ordonanta Guvernului nr. 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata prin Legea nr. 128/1994, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 141 din 8 aprilie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 146/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 146 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 146/2002
OUG 90 2017
OUG 84 2016
OUG 41 2016
Legea 316 2015
OUG 57 2015
Ordonanţa 17 2015
Ordonanţa 2 2015
OUG 62 2014
Ordonanţa 28 2013
Legea 361 2009
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului
Ordonanţa 10 2005
privind reglementarea unor masuri financiare
Ordonanţa 94 2004
privind reglementarea unor masuri financiare
Ordin 1235 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003
Regulament 1 2003
privind decontarea platilor de mica valoare in relatia cu Trezoreria statului
Legea 201 2003
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului
Ordin 387 2003
privind nivelul dobanzii la depozitele la termen constituite la Trezoreria statului
OUG 146 2002
privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului*)
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu