E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordonanţa Nr.17 din 15.07.2015

privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi completarea unor acte normative
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 540 din 20 iulie 2015



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 182/2015 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă. Articolul I Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 63, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3) - (5) , cu următorul cuprins:(3) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în calitate de reprezentant autorizat al Ministerului Finanţelor Publice sau, după caz, al ministrului finanţelor publice, este autoritatea competentă din România pentru efectuarea schimbului de informaţii în scopuri fiscale cu statele cu care România s-a angajat printr-un instrument juridic de drept internaţional, altele decât statele membre ale Uniunii Europene, pentru informaţiile prevăzute de respectivele instrumente juridice de drept internaţional.(4) Informaţiile se transmit la cererea autorităţii solicitante din statele cu care România s-a angajat printr-un instrument juridic de drept internaţional, altele decât statele membre ale Uniunii Europene. Termenele prevăzute la art. 10911 pentru transmiterea informaţiilor se aplică şi pentru schimbul de informaţii prevăzut de prezentul articol, cu excepţia cazului în care prin instrumentul juridic de drept internaţional sunt prevăzute alte termene.(5) Toate schimburile de informaţii efectuate în temeiul prezentului articol se realizează cu respectarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare. 2. La articolul 100, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4) , cu următorul cuprins:(4) Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi în cazul solicitărilor primite de la alte instituţii ale statului, precum şi în cazul în care în alte acte normative este prevăzută efectuarea unei acţiuni de inspecţie fiscală.ˮ 3. După articolul 113 se introduce un nou articol, articolul 1131 , cu următorul cuprins: „Articolul 1131 Obligaţii fiscale restante (1) Prin obligaţii fiscale restante se înţelege:a)obligaţii fiscale pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată; b)diferenţele de obligaţii fiscale principale şi accesorii stabilite prin decizie de impunere, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2). (2) Nu sunt considerate obligaţii fiscale restante:a)obligaţiile fiscale pentru care s-au acordat şi sunt în derulare înlesniri la plată, potrivit legii, dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut în actul de acordare a înlesnirii; b)obligaţiile fiscale stabilite în acte administrative fiscale a căror executare este suspendată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;c)obligaţiile fiscale cu termene de plată viitoare stabilite în planul de reorganizare judiciară aprobat în condiţiile legii.(3) Nu se consideră că un contribuabil înregistrează obligaţii fiscale restante în situaţia în care suma obligaţiilor fiscale înscrise în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit. În certificatul de atestare fiscală se face menţiune în acest sens. 4. La articolul 116, după alineatul (7) se introduc trei noi alineate, alineatele (8) -(10), cu următorul cuprins: (8) Pentru debitorii care se află sub incidenţa legislaţiei privind insolvenţa şi care depun un decont cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare după data deschiderii procedurii insolvenţei, suma aprobată la rambursare se compensează în condiţiile prezentului articol cu obligaţiile fiscale născute după data deschiderii procedurii insolvenţei. (9) Soldul sumei negative de taxă pe valoarea adăugată înscris în decontul de taxă pe valoarea adăugată aferent perioadei fiscale anterioare datei deschiderii procedurii insolvenţei nu se preia în decontul de taxă aferent perioadei fiscale în care s-a deschis procedura. În acest caz, debitorul este obligat să solicite rambursarea taxei prin corectarea decontului perioadei fiscale anterioare.(10) Suma negativă de taxă pe valoarea adăugată solicitată la rambursare potrivit alin. (9) se compensează în condiţiile prezentului articol cu obligaţiile fiscale ale debitorului născute anterior deschiderii procedurii. 5. La articolul 127, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)scrisoare de garanţie emisă de o instituţie de credit sau poliţă de asigurare de garanţie emisă de o societate de asigurare. În cazul în care scrisoarea de garanţie/poliţa de asigurare de garanţie este emisă de o instituţie financiară din afara României, aceasta trebuie să fie confirmată şi acceptată de o instituţie de credit sau de asigurare din România; 6. La articolul 128, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) În cazul garanţiilor prevăzute la art. 127 lit. a) şi b), organul fiscal dispune instituţiei de credit/societăţii de asigurare emitente sau instituţiei financiare care a confirmat şi acceptat scrisoarea de garanţie/poliţa de asigurare de garanţie ori unităţii de Trezorerie a Statului, după caz, virarea sumei de bani în conturile de venituri bugetare corespunzătoare. 7. La articolul 145, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate , alineatele (3) - (6) , cu următorul cuprins:(3) În cazul în care debitorul are de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, executarea silită se continuă prin poprirea acestor sume ori de câte ori, ulterior comunicării somaţiei, se depune la organul fiscal un document eliberat de autoritatea sau instituţia publică respectivă prin care se certifică că sumele sunt certe, lichide şi exigibile. Prevederile art. 149 se aplică în mod corespunzător. (4) Nu sunt considerate sume exigibile şi nu le sunt aplicabile prevederile alin. (3) sumelor aflate în litigiu.(5) În cazul în care documentul prevăzut la alin. (3) a fost depus ulterior luării unor măsuri de executare silită potrivit prezentului cod, aceste măsuri se ridică după aplicarea măsurii popririi sumelor înscrise în documentul emis de autoritatea sau instituţia publică, în limita acestor sume, cu respectarea nivelului prevăzut la art. 142 alin. (1). (6) În cazul în care documentul prevăzut la alin. (3) a fost depus ulterior stingerii sumelor pentru care s-a început executarea silită, acesta se ia în considerare pentru următoarele executări silite. 8. Articolul 1481 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 1481 Suspendarea executării silite în cazul depunerii unei scrisori de garanţie/poliţe de asigurare de garanţie(1) În cazul contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale prin care se stabilesc creanţe fiscale, potrivit prezentului cod, inclusiv pe timpul soluţionării acţiunii în contencios administrativ, executarea silită se suspendă sau nu începe pentru obligaţiile fiscale contestate dacă debitorul depune la organul fiscal competent o scrisoare de garanţie/poliţă de asigurare de garanţie la nivelul obligaţiilor fiscale contestate şi neachitate la data depunerii garanţiei. Valabilitatea scrisorii de garanţie/poliţei de asigurare de garanţie trebuie să fie de minimum 6 luni de la data emiterii.(2) În situaţia în care pe perioada de valabilitate a scrisorii de garanţie/poliţei de asigurare de garanţie contestaţia ori acţiunea în contencios administrativ este respinsă, în totalitate sau în parte, organul fiscal execută garanţia în ultima zi de valabilitate a acesteia dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a)debitorul nu plăteşte obligaţiile fiscale pentru care s-a respins contestaţia sau acţiunea în contencios administrativ; b)debitorul nu depune o nouă scrisoare de garanţie/poliţă de asigurare de garanţie; c)instanţa judecătorească nu a dispus, prin hotărâre executorie, suspendarea executării actului administrativ fiscal potrivit Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Scrisoarea de garanţie/Poliţa de asigurare de garanţie rămâne fără obiect în următoarele situaţii:a)contestaţia a fost admisă, în totalitate, de organul de soluţionare a contestaţiei; b)actul administrativ fiscal contestat a fost desfiinţat, în totalitate, de către organul de soluţionare a contestaţiei; c)acţiunea în contencios administrativ a fost admisă în totalitate; d)instanţa judecătorească admite, prin hotărâre executorie, cererea contribuabilului/plătitorului de suspendare a executării actului administrativ fiscal potrivit Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;e)dacă pe perioada soluţionării contestaţiei, în procedura administrativă sau în procedura de contencios administrativ, debitorul achită în totalitate obligaţiile fiscale contestate.(4) În situaţia în care debitorul achită parţial obligaţiile fiscale contestate, acesta poate redimensiona garanţia în mod corespunzător.(5) Pe toată perioada suspendării executării silite potrivit prezentului articol, creanţele fiscale ce fac obiectul suspendării nu se sting, cu excepţia situaţiei în care debitorul optează pentru stingerea acestora potrivit art. 115 alin. (32). 9. La articolul 149 alineatul (12), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: (12) În măsura în care este necesar, pentru achitarea sumei datorate la data sesizării băncii, potrivit alin. (11), sumele existente, precum şi cele viitoare provenite din încasările zilnice în conturile în lei şi în valută sunt indisponibilizate în limita sumei necesare pentru realizarea obligaţiei ce se execută silit, astfel cum aceasta rezultă din adresa de înfiinţare a popririi. Băncile au obligaţia să plătească sumele indisponibilizate în contul indicat de organul de executare silită în termen de 3 zile de la indisponibilizare. Din momentul indisponibilizării, respectiv de la data şi ora primirii adresei de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti, băncile nu procedează la decontarea documentelor de plată primite, respectiv la debitarea conturilor debitorilor şi nu acceptă alte plăţi din conturile acestora până la achitarea integrală a obligaţiilor fiscale înscrise în adresa de înfiinţare a popririi, cu excepţia: 10. După articolul 229 se introduce un nou articol, articolul 2291 , cu următorul cuprins: Articolul 2291 Scutirea de la plata taxelor extrajudiciare de timbru Prin derogare de la prevederile pct. 1 din anexa la Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, cu modificările ulterioare, contribuabilii care solicită eliberarea de certificate, adeverinţe sau alte documente Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sunt scutiţi de plata taxelor extrajudiciare de timbru.Articolul IIOrdonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 31, alineatul (5) va avea următorul cuprins:(5) Pentru realizarea operaţiunii de supraveghere şi monitorizare a aparatelor de marcat electronice fiscale, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală emite, până la data de 1 august 2017, norme metodologice privind procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la un sistem informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale. 2. La articolul 5, alineatul (14) va avea următorul cuprins: (14) Avizele privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizaţi îşi menţin valabilitatea până la data expirării, dar nu mai târziu de data de 1 iulie 2016. 3. La articolul 10, litera aa) va avea următorul cuprins: aa) comercializarea de către distribuitorii autorizaţi sau de către unităţile din reţeaua acestora acreditate pentru comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1), după data de 1 iulie 2016; Articolul IIIArticolele II şi III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţiaoperatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, se modifică după cum urmează: Articolul II (1) Începând cu data de 1 aprilie 2016, Comisia autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Începând cu data de 1 iulie 2016, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Începând cu data de 1 octombrie 2016, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Începând cu data de 1 ianuarie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Începând cu data de 1 mai 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pot comercializa aparatele scoase din uz către distribuitori autorizaţi sau către operatori economici care sunt direct implicaţi în colectarea, tratarea, reciclarea, valorificarea şi eliminarea nepoluantă a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, cu condiţia păstrării şi arhivării memoriilor fiscale pe perioada prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (7) Ordinul comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului pentru societatea informaţională, prevăzut la art. 5 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă până la data de 31 decembrie 2015.(8) Dispoziţiile art. 5 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică începând cu data de 31 decembrie 2015. (9) Pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, avizul tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal prevăzut la art. 5 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se eliberează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările ulterioare. (10) Informaţiile conţinute în registrul prevăzut la art. 31 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, până la data de 31 decembrie 2015.Articolul IIIÎn termen de 360 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Finanţelor Publice modifică şi completează în mod corespunzător prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările ulterioare.Articolul IVPrevederile art. I se aplică începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, cu următoarele excepţii: a)prevederile art. I pct. 4 referitoare la art. 116 alin. (9) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică debitorilor care intră în procedura insolvenţei după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe;b)prevederile art. I pct. 9 referitoare la art. 149 alin. (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică pentru popririle înfiinţate după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.Articolul V (1) Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum şi entităţile fără personalitate juridică nu au obligaţia de a aplica ştampila pe declaraţii, cereri sau orice alte documente depuse la instituţiile sau autorităţile publice.(2) Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum şi entităţile fără personalitate juridică nu au obligaţia de a aplica ştampila pe documente sau orice alte înscrisuri emise în relaţia dintre acestea.(3) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogă toate prevederile legale referitoare la obligaţia aplicării ştampilei de către persoanele şi entităţile prevăzute la alin. (1) şi (2). Articolul VI

- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 16 aprilie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi completează după cum urmează:1. La articolul 5, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(4) În vederea efectuării cheltuielilor instituţiilor publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, au obligaţia de a transmite unităţilor Trezoreriei Statului la care au conturile deschise bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, potrivit reglementărilor legale în vigoare.(5) La decontarea sumelor în numerar sau prin virament din conturile instituţiilor publice pentru efectuarea cheltuielilor, unităţile Trezoreriei Statului verifică existenţa bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor respective, urmărind respectarea încadrării în prevederile bugetare şi în creditele bugetare deschise şi repartizate şi/sau în disponibilităţile de fonduri, după caz, precum şi alte obiective stabilite potrivit reglementărilor legale în vigoare. 2. La articolul 9, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11 ) , cu următorul cuprins: (11 ) În cadrul contului curent în valută deschis la Banca Naţională a României pe numele Ministerului Finanţelor Publice se pot deschide conturi analitice pe numele instituţiilor publice din administraţia publică centrală, potrivit legislaţiei în vigoare. 3. La articolul 9, alineatele (6) - (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(6) Pentru disponibilităţile contului curent în valută administrat de Ministerul Finanţelor Publice, păstrate la Banca Naţională a României, se bonifică dobândă. Rata dobânzii este stabilită prin convenţie încheiată între Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Naţională a României.(7) Pentru disponibilităţile în valută administrate de Ministerul Finanţelor Publice, păstrate la bănci corespondente, se bonifică dobândă. Dobânzile bonificate pentru aceste disponibilităţi reprezintă venituri ale bugetului Trezoreriei Statului. Rata dobânzii se stabileşte prin convenţiile încheiate.(8) Suma netă pozitivă în valută bonificată de Banca Naţională a României pentru disponibilităţile contului curent în valută administrat de Ministerul Finanţelor Publice, prevăzute la alin. (6), reprezintă venit al bugetului de stat, dacă legea nu prevede altfel. Echivalentul în lei al acesteia, determinat la cursul de schimb valabil la data efectuării operaţiunii, se virează la bugetul de stat. 4. La articolul 9, după alineatul (8) se introduc două noi alineate, alineatele (81 ) şi (82 ) , cu următorul cuprins: (81 ) Suma netă negativă în valută bonificată de Banca Naţională a României pentru disponibilităţile contului curent în valută administrat de Ministerul Finanţelor Publice, prevăzute la alin. (6), se asigură de la bugetul de stat. Echivalentul în lei al acesteia, determinat la cursul de schimb valabil la data efectuării operaţiunii, se asigură de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, capitolul 55 «Tranzacţii privind datoria publică şi împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», articolul 30.03 «Alte dobânzi», la o poziţie distinctă. (82 ) Suma netă în valută prevăzută la alin. (8) şi (81 ) se determină ca diferenţă între suma în valută pozitivă şi negativă bonificată de Banca Naţională a României la contul curent în valută administrat de Ministerul Finanţelor Publice, prevăzut la alin. (6). Articolul VIIEchivalentul în lei al rezultatului net al bonificării în valută în suma negativă, determinat ca diferenţă între dobânzile calculate de Banca Naţională a României la disponibilităţile contului curent în valută prin utilizarea ratelor de dobânzi pozitive sau negative, obţinut până la data intrării în vigoare a prezentului act normativ, se asigură de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, capitolul 55 „Tranzacţii privind datoria publică şi împrumuturi“, titlul 30 „Dobânzi“ articolul 30.03 „Alte dobânzi“, la o poziţie distinctă. Echivalentul în lei se determină la cursul de schimb valabil la data efectuării operaţiunii. Articolul VIIISuma negativă în valută bonificată de Banca Naţională a României pentru disponibilităţile contului „Disponibil din sumele rezultate urmare vânzării certificatelor de emisii gaze cu efect de seră atribuite României EUA-uri şi EUAA-uri, la nivelul Uniunii Europene“, administrat de Ministerul Finanţelor Publice, prevăzut la art. 9 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice. Echivalentul în lei al acesteia, determinat la cursul de schimb valabil la data efectuării operaţiunii, se asigură de la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, capitolul „Autorităţi publice şi acţiuni externe“ 51.01, titlul II „Bunuri şi servicii“ 20, articolul „Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii“ 20.30.30.Articolul IX Alineatul (3) al articolului 9, din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 din 28 decembrie 2011, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins: (3) Cheltuielile cu comisioanele şi spezele bancare, aferente gestionării contului, precum şi echivalentul în lei al bonificării în valută în suma negativă pentru disponibilităţile contului în valută deschis la BNR se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice, cu încadrarea în sumele prevăzute anual cu această destinaţie. Articolul X (1) Sumele reprezentând dobândă negativă în euro bonificată de Banca Naţională a României pentru disponibilităţile conturilor analitice administrate de Ministerul Finanţelor Publice - Autoritatea de Certificare şi Plată, prevăzute la art. 9 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură, distinct pe fiecare dintre conturile analitice, din sumele reprezentând dobândă pozitivă acumulată la disponibilităţile din aceste conturi, altele decât cele provenite din prefinanţarea primită de la Comisia Europeană aferentă programelor operaţionale finanţate în cadrul obiectivului convergenţă al Politicii de coeziune 2007-2013 şi Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013. (2) Dobânda pozitivă, cu excepţia celei acumulate pentru Programul de cooperare transfrontalieră România-Serbia 2007-2013 şi pentru Programul de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, rămasă neutilizată în urma efectuării operaţiunilor prevăzute la alin. (1), se transferă, dacă legea nu prevede altfel, trimestrial, în contul 54.01.03.00 - Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţări şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare aferente instrumentelor structurale. (3) Dobânda acumulată la sumele de prefinanţare primite de la Comisia Europeană, aferentă programelor operaţionale finanţate în cadrul obiectivului convergenţă al Politicii de Coeziune 2007-2013, se face venit la bugetul de stat, la o poziţie distinctă, şi se utilizează numai pentru cofinanţarea programelor operaţionale de către ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, cu excepţia proiectelor aferente Programului operaţional sectorial „Transport“, altele decât cele finanţate din axa prioritară de asistenţă tehnică al căror beneficiar este Ministerul Fondurilor Europene, care se utilizează de către Ministerul Transporturilor pentru cofinanţarea proiectelor ai căror beneficiari sunt cei prevăzuţi la art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi de către Ministerul Finanţelor Publice - Acţiuni generale pentru cofinanţarea proiectelor celorlalte categorii de beneficiari.(4) Dobânda acumulată la sumele aferente Programului de cooperare transfrontalieră România-Serbia 2007-2013 şi Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, rămasă neutilizată conform alin. (1), inclusiv dobânda acumulată la sumele de prefinanţare primite de la Comisia Europeană, aferentă Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, se face venit la bugetul de stat, la poziţia distinctă prevăzută la alin. (3), şi se utilizează numai pentru cofinanţarea programelor operaţionale de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management.(5) Sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului bugetar din cele alocate ordonatorilor principali de credite prevăzuţi la alin. (3) şi (4) se virează într-un cont de disponibil deschis pe numele acestora şi se utilizează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.(6) Pentru aplicarea prevederilor alin. (3)-(5) se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificări în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat, precum şi în volumul şi structura bugetelor ordonatorilor principali de credite prevăzuţi la respectivele alineate.(7) În situaţia în care sumele reprezentând dobândă negativă în euro sunt mai mari decât sumele reprezentând dobândă pozitivă în euro la conturile analitice menţionate la alin. (1), diferenţa se asigură de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, de la o poziţie bugetară distinctă din cadrul titlului 56 „Proiecte cu finanţare externă nerambursabilă“.(8) Echivalentul în lei al diferenţei menţionate la alin. (7) se stabileşte prin utilizarea cursului de schimb valutar al Băncii Naţionale a României, valabil la data efectuării deschiderii de credite bugetare, majorat cu 2%.(9) Pentru aplicarea prevederilor alin. (3) şi (5) se emit norme metodologice aprobate prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului fondurilor europene, iar pentru aplicarea prevederilor alin. (4) şi (5) se emit norme metodologice aprobate prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe. Articolul XI(1) Sumele reprezentând dobândă negativă în euro bonificată de Banca Naţională a României pentru disponibilităţile din contul analitic deschis şi administrat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, prevăzut la art. 9 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură din sumele reprezentând dobândă pozitivă acumulată la disponibilităţile din acest cont, provenite din prefinanţarea primită de la Comisia Europeană aferentă Programului operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova şi Programului operaţional comun „Bazinul Mării Negre 2007-2013“, finanţate în cadrul obiectivului 3 Cooperare teritorială europeană. (2) În situaţia în care sumele reprezentând dobândă negativă în euro sunt mai mari decât sumele reprezentând dobândă pozitivă în euro la contul analitic menţionat la alin. (1), diferenţa se asigură de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, de la o poziţie bugetară distinctă din cadrul titlului 56 „Proiecte cu finanţare externă nerambursabilă“.(3) Echivalentul în lei al diferenţei menţionate la alin. (2) se stabileşte prin utilizarea cursului de schimb valutar al Băncii Naţionale a României, valabil la data efectuării deschiderii de credite bugetare, majorat cu 2%.(4) Dobânda pozitivă rămasă neutilizată în urma efectuării operaţiunilor prevăzute la alin. (1) se face venit la bugetul de stat la închiderea programelor. Articolul XIIÎn cazul poliţiştilor care participă sau au participat în anul 2015 la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român în comun cu forţele armate ale României sau similare celor prevăzute la art. 2 din Legea nr. 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, pentru forţele armate, se efectuează regularizări ale drepturilor băneşti cuvenite pe perioada misiunilor, în vederea acordării acestor drepturi la nivelul stabilit prin actele normative în vigoare.PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici p. Ministrul fondurilor europene, Mihaela-Maria Ciuciureanu, secretar de stat Ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Sevil Shhaideh p. Ministrul pentru societatea informaţională, Florin Silviu Hurduzeu, secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 17/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 17 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu