E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.115 din 21.12.2011

privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 926 din 28 decembrie 2011



SmartCity1

Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.031/2010 al Comisiei din 12 noiembrie 2010 privind calendarul, administrarea şi alte aspecte ale licitării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii, cu modificările şi completările ulterioare,ţinând seama de Memorandumul cu tema „Asumarea responsabilităţilor ce decurg din implementarea licitaţiilor de certificate de emisii de gaze cu efect de seră“, aprobat în şedinţa de Guvern din data de 3 august 2011, prin care Ministerul Finanţelor Publice a fost desemnat instituţia din România ce va acţiona în calitate de adjudecător pe platforma comună de licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, urmând a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră, atât cele aferente anului 2012, cât şi cele din perioada care începe cu anul 2013,având în vedere prevederile art. 288 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,ţinând cont de faptul că România riscă declanşarea procedurii de preinfringement în cazul în care nu îşi reglementează toate aspectele legate de participarea la licitaţiile pe platforma comună de licitaţie, în conformitate cu cerinţele Regulamentului (UE) nr. 1.031/2010, precum şi de faptul că neadoptarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ şi recurgerea la procedura legislativă obişnuită ar determina, ulterior fazei de preinfringement, sesizarea României în faţa Curţii Europene de Justiţie şi obligarea la plata unor amenzi şi/sau penalităţi pentru neîndeplinirea obligaţiilor ce îi revin conform Tratatului de aderare şi imposibilitatea României de a participa la procesul de licitaţie pe platforma comună de la nivelul Uniunii Europene începând cu anul 2012, implicit neîncasarea sumelor obţinute din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu impact negativ atât asupra bugetului de stat, cât şi asupra realizării investiţiilor pe proiecte ce vizează domeniul schimbărilor climatice,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Capitolul IStabilirea cadrului instituţional la nivelul României pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 1.031/2010 al Comisiei din 12 noiembrie 2010 privind calendarul, administrarea şi alte aspecte ale licitării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii Articolul 1Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte cadrul instituţional pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 1.031/2010 al Comisiei din 12 noiembrie 2010 privind calendarul, administrarea şi alte aspecte ale licitării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în temeiul Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 302/1 din 18 noiembrie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulament. Articolul 2Autorităţile competente responsabile pentru aplicarea Regulamentului sunt: Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Mediului şi Pădurilor, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare şi Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor. Articolul 3(1) În temeiul art. 22 alin. (1) din Regulament, Ministerul Finanţelor Publice este autoritatea desemnată în calitate de adjudecător până la înfiinţarea/desemnarea unei autorităţi naţionale în domeniul schimbărilor climatice care să asigure la nivel naţional implementarea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră.(2) În conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din Regulament, Ministerul Finanţelor Publice este autoritatea competentă pentru semnarea, în numele României, a contractului cu platforma comună de licitaţie, denumită în continuare platformă comună, desemnată conform art. 26 din Regulament, inclusiv cu orice sistem de compensare şi decontare legat de aceasta. Articolul 4(1) Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei este autoritatea competentă pentru:a)reglementarea autorizării intermediarilor nonfinanciari, conform art. 18 alin. (2) din Regulament, în vederea asigurării accesului liber al acestora la procesul de licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pe platforma comună; b)monitorizarea activităţii intermediarilor nonfinanciari menţionaţi la lit. a). (2) Desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (1) se efectuează în baza reglementărilor elaborate şi aprobate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei. Articolul 5(1) Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice este autoritatea competentă să reprezinte România în cadrul procedurii concurenţiale de achiziţie publică comună a Comisiei Europene şi Statelor membre pentru desemnarea platformei comune şi desemnarea autorităţii de monitorizare a licitaţiilor în sensul art. 125c din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene.(2) Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice semnează, în numele României, contractele de achiziţie comună pentru platforma comună şi pentru autoritatea de monitorizare a licitaţiilor. Articolul 6Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare este autoritatea competentă pentru: a)emiterea autorizaţiilor prevăzute la art. 18 alin. (3) din Regulament, fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit si adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare; b)oferirea de asistenţă autorităţii de monitorizare a licitaţiilor pentru îndeplinirea funcţiilor acesteia, cooperând în mod activ cu aceasta în sfera sa de competenţă, în cazul în care una din pieţele reglementate din România este desemnată platformă comună în baza acordului european de achiziţie comună pentru desemnarea platformei comune, conform prevederilor art. 53 alin. (3) şi (5) din Regulament; c)primirea notificărilor de către orice persoană din partea platformei comune privind situaţiile de abuz pe piaţă care au loc pe sau prin sistemele respectivei platforme comune, cu privire la suspiciuni de abuz pe piaţă, admisă să liciteze sau de către orice persoană în numele căreia acţionează persoana admisă să liciteze în cadrul licitaţiilor, în cazul în care una din pieţele reglementate din România este desemnată platformă comună în baza acordului european de achiziţie comună pentru desemnarea platformei comune. Articolul 7Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor este autoritatea competentă pentru primirea din partea platformei comune a notificărilor privind spălarea de bani şi finanţarea terorismului care au loc pe sau prin sistemele platformei comune, în cazul în care una din pieţele reglementate din România este desemnată platformă comună în baza acordului european de achiziţie comună pentru desemnarea platformei comune, conform prevederilor art. 55 alin. (2) din Regulament. Capitolul IIAutorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie, prin platforma comună, certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene Articolul 8În realizarea obiectivului prevăzut la art. 3 alin (1), Ministerul Finanţelor Publice gestionează, prin compartimentul de specialitate, contul distinct deschis la Banca Naţională a României pe numele Ministerului Finanţelor Publice, în care se încasează, în euro, sumele obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. Articolul 9(1) Sumele constituite din încasările obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră se repartizează potrivit art. 10 şi 11.(2) Dobânzile încasate la disponibilităţile contului prevăzut la art. 8 se fac venit la bugetul de stat în contul „Alte venituri din dobânzi“ şi se virează în termen de 5 zile lucrătoare.(3) Cheltuielile cu comisioanele şi spezele bancare aferente gestionării contului se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice, cu încadrarea în sumele prevăzute anual cu această destinaţie.(4) În termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor în contul prevăzut la art. 8, Ministerul Finanţelor Publice dispune efectuarea schimbului valutar şi virarea contravalorii în lei în contul de disponibil deschis la Trezoreria operativă centrală pe numele Ministerului Finanţelor Publice. Articolul 10(1) Destinaţia contravalorii în lei a sumelor obţinute în urma scoaterii la licitaţie prin platforma comună a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) şi (3) din Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de modificare a Directivei 96/91/CE a Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea îmbunătăţirii şi extinderii sistemului comunitar de comercializare a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările şi completările ulterioare, este următoarea:a)29% din suma brută se virează de către gestionarul contului la bugetul de stat, într-un cont distinct, în termen de 5 zile lucrătoare de la data schimbului valutar; b)71% din suma brută se virează de către gestionarul contului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data schimbului valutar, conform prevederilor art. 12, ministerelor beneficiare care implementează proiecte în domeniile stabilite conform prevederilor art. 10 alin. (3) din Directiva 2003/87/CE, cu modificările şi completările ulterioare, sumele fiind alocate beneficiarilor finali în cadrul unor scheme elaborate cu respectarea legislaţiei specifice ajutorului de stat, în cazul în care măsurile de sprijin cad sub incidenţa legislaţiei în materie. (2) Până la intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 12 se autorizează gestionarul contului să reţină sumele în contul de disponibil deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria operativă centrală.(3) Transferul sumelor prevăzute la alin. (1) lit. b) include şi cheltuielile deduse de Comisia Europeană din suma brută cu privire la gestionarea sistemului comunitar. Articolul 11(1) Contravaloarea în lei a sumelor obţinute în urma scoaterii la licitaţie prin platforma comună a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, în conformitate cu prevederile art. 123 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările şi completările ulterioare, se repartizează după cum urmează:a)70% din suma brută se virează de către gestionarul contului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data schimbului valutar, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii; b)30% din suma brută se virează de către gestionarul contului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data schimbului valutar, Ministerului Mediului şi Pădurilor. (2) Transferul sumelor prevăzute la alin. (1) include şi cheltuielile deduse de Comisia Europeană din suma brută cu privire la gestionarea sistemului comunitar.(3) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministerul Mediului şi Pădurilor utilizează sumele prevăzute la alin. (1) pentru finanţarea de proiecte care au ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, stabilite prin hotărâre a Guvernului. Articolul 12Aprobarea sumelor pentru finanţarea proiectelor prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. b) se realizează prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de către Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Mediului şi Pădurilor, pe baza proiectelor obiectivelor de investiţii înaintate de ministerele beneficiare Administraţiei Fondului pentru Mediu, în vederea analizării şi selectării. Articolul 13Monitorizarea proiectelor finanţate din sumele obţinute în urma vânzării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră se va realiza de către Administraţia Fondului pentru Mediu şi de către fiecare minister beneficiar, urmând ca aceştia să raporteze Ministerului Mediului şi Pădurilor, la solicitarea acestuia, în vederea transmiterii către Comisia Europeană. Articolul 14Modalitatea de încasare, gestionare a conturilor de disponibilităţi în lei şi în valută şi de virare a sumelor obţinute din scoaterea la licitaţie prin platforma comună a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră se stabileşte prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 15Guvernul aprobă prin hotărâre, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea ministerelor beneficiare care implementează proiecte în domeniile stabilite, înfiinţarea de activităţi finanţate integral din veniturile prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. b), pe lângă acestea, stabilind domeniul de activitate şi sistemul de organizare şi funcţionare a acestor activităţi. Articolul 16La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, art. 123 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iunie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă . * Prevederile art. 10 din prezenta ordonanţă de urgenţă transpun parţial dispoziţiile art. 10, respectiv alin. (1), (2) şi (3), din Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) seria L nr. 275 din 25 octombrie 2003. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu p. Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Bogdan Olteanu Ministrul mediului şi pădurilor, László Borbély Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, Ion Ariton Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul afacerilor europene, Leonard Orban


SmartCity5

COMENTARII la OUG 115/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 115 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 110 2007
    Oferta noastră propusă pentru clienți în noul an este un angajament pozitiv și total, așa că colaborarea cu noi vă oferă maximă asigurare de a obține finanțare pentru că avem un rating A+ în finanțare. Frank Loan Services (FLS) de-a lungul anilor a fost apreciat ca una dintre cele mai bune companii online cu o rată a dobânzii mai ieftină. Dacă aveți nevoie de finanțare, nu ezitați să ne contactați prin telefon (713-389-6778) sau prin e-mail: k.frankloans@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1790 2005
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Decretul 388 2019
    Salutare tuturor, Este vorba de Greg Sherman Financial Aid Company, o companie de renume cu gajul îndeplinit pentru a oferi împrumuturilor financiare o nouă definiție. Obiectivele noastre au fost întotdeauna să aducem servicii eficiente de împrumut la fiecare ușă a fiecărui solicitant autentic și eligibil, fiind o persoană fizică, companii sau organizații care colaborează din orice parte a lumii care este în căutarea unui împrumut în scop personal, start-up-uri de afaceri. , extinderea afacerii etc. Pentru mai multe întrebări, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: gregshermanfinancialaid@gmail.com Mulțumiri, Dept.
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu