ORDIN Nr. 8
din 12 ianuarie 2011
privind constituirea si
functionarea Comisiei de insemne heraldice a Ministerului Administratiei si
Internelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 41 din 17 ianuarie 2011
Pentru reglementarea într-o concepţie unitară a
adoptării însemnelor heraldice în cadrul Ministerului Administraţiei şi
Internelor,
având în vedere prevederile art. 10 din Legea nr.
102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se constituie Comisia de însemne
heraldice a Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumită în continuare Comisie,
având următoarea componenţă:
1. preşedinte: secretarul general al Ministerului
Administraţiei şi Internelor;
2. vicepreşedinţi:
a) directorul Centrului Cultural al Ministerului
Administraţiei şi Internelor;
b) un adjunct al directorului general al Direcţiei
generale management operaţional;
3. membri:
a) şeful Serviciului programe, norme logistice şi
protecţia mediului din cadrul Direcţiei generale logistice;
b) şeful Tipografiei Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
c) un profesor universitar din cadrul Catedrei de
Arhivistică - Istorie a Facultăţii de Arhivistică din Academia de Poliţie
„Alexandru Ioan Cuza";
d) un specialist în grafică şi machetare din cadrul
Editurii Ministerului Administraţiei şi Internelor;
e) un specialist în heraldică din cadrul Arhivelor
Naţionale;
4. secretar: un ofiţer de la Biroul tradiţii şi
educaţie din cadrul Centrului Cultural al Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
(2) In funcţie de problemele analizate, la şedinţele
Comisiei pot participa şi alţi specialişti în domeniu, militari sau civili.
Art. 2. - Comisia funcţionează pe lângă Centrul
Cultural al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 3. -In termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentului ordin, Comisia întocmeşte Normele metodologice privind
elaborarea, adoptarea şi utilizarea însemnelor heraldice în Ministerul
Administraţiei şi Internelor, care se aprobă de preşedintele acesteia.
Art. 4. - Comisia are următoarele atribuţii:
a) elaborează proiectul însemnului heraldic al
Ministerului Administraţiei şi Internelor şi întocmeşte documentaţia tehnică
aferentă acestuia;
b) analizează şi avizează însemnele heraldice,
drapelele, ecusoanele, emblemele, insignele, zilele unităţilor şi denumirile
onorifice propuse de structuri ale aparatului central, inspectoratele generale,
organizaţii profesionale şi de alte structuri ale Ministerului Administraţiei
şi Internelor, pe care le prezintă ministrului administraţiei şi internelor
pentru aprobare;
c) înştiinţează autorii propunerilor despre aprobarea
sau respingerea proiectelor propuse şi ţine, prin secretarul Comisiei, evidenţa
tuturor însemnelor heraldice, a zilelor şi denumirilor onorifice ale
structurilor din Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi a documentaţiilor
tehnice aferente;
d) monitorizează corecta elaborare şi utilizare a
însemnelor heraldice, drapelelor, ecusoanelor, insignelor, emblemelor, iar în
cazul constatării unor situaţii ce contravin prevederilor prezentului ordin şi
ale Normelor metodologice privind elaborarea, adoptarea şi utilizarea
însemnelor heraldice în Ministerul Administraţiei şi Internelor sesizează în
scris şeful ierarhic superior structurii respective, care este obligat să ia
măsuri în consecinţă şi să le comunice preşedintelui Comisiei.
Art. 5. - Propunerile prevăzute la art. 4 lit. b),
însoţite de documentaţia ce argumentează opţiunea, se înaintează Comisiei de
către şefii structurilor din aparatul central sau, după caz, ai
instituţiilor/structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor şi, după avizarea lor de către aceasta, se supun
spre aprobare ministrului administraţiei şi internelor, prin preşedintele
Comisiei.
Art. 6. - (1) Cu excepţia simbolurilor naţionale, în
structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor este interzisă crearea de
însemne heraldice, embleme, insigne, ecusoane sau denumiri onorifice fără ca
acestea să fie avizate de Comisie, aprobate de ministrul administraţiei şi
internelor şi în conformitate cu Normele metodologice privind elaborarea,
adoptarea şi utilizarea însemnelor heraldice în Ministerul Administraţiei şi
Internelor.
(2) Insemnele heraldice, emblemele, insignele,
ecusoanele folosite de categorii de personal şi de structuri ale Ministerului
Administraţiei şi Internelor, pentru care nu există aprobare sau nu mai sunt
valabile din cauza schimbării denumirii structurii, vor fi supuse avizării
Comisiei în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului
ordin.
Art. 7. - După publicarea în Monitorul Oficial al
României, Partea I, a ordinului ministrului administraţiei şi internelor pentru
aprobarea însemnului heraldic, zilei structurii şi denumirii onorifice proprii,
structurile beneficiare păstrează în arhivă documentaţia tehnică aferentă şi un
exemplar din Monitorul Oficial al României, Partea I, respectiv.
Art. 8. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
(2) La data publicării prezentului ordin se abrogă
Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr.
65/2009 privind constituirea şi funcţionarea Comisiei de Insemne Heraldice a
Ministerului Administraţiei şi Internelor, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 282 din 29 aprilie 2009.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Constantin-Traian Igaş