DECIZIE Nr
DECIZIE Nr. 2 din 16 martie 1999
pentru adoptarea reglementarilor necesare in vederea aplicarii prevederilor
art. 64 paragrafele 1 (i), (ii) si 2 din Acordul european instituind o asociere
intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale
acestora, pe de alta parte, precum si a reglementarilor necesare in vederea
aplicarii prevederilor art. 9 paragrafele 1 (1), (2) si 2 din Protocolul nr. 2
privind produsele C.E.C.O., anexa la acord
ACT EMIS DE: CONSILIUL DE ASOCIERE DINTRE COMUNITATILE EUROPENE
SI STATELE
MEMBRE ALE ACESTORA, PE DE O PARTE, SI ROMANIA, PE DE ALTA PARTE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 11 din 13 ianuarie 2000
ASOCIEREA DINTRE UNIUNEA EUROPEANA SI ROMANIA UE - RO 1810/98
CONSILIUL DE ASOCIERE
Consiliul de Asociere,
avand in vedere Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de
o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta
parte*1), si, in mod special, art. 64 paragraful 3 din acesta,
avand in vedere Protocolul nr. 2 privind produsele C.E.C.O., anexa la
acordul european mentionat, si, in special, art. 9 paragraful 3 din acesta,
considerand ca art. 64 paragraful 3 din acordul european prevede adoptarea
prin decizie a Consiliului de Asociere a reglementarilor necesare in vederea
aplicarii paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol in decurs de 3 ani de la data
intrarii in vigoare a acordului,
considerand ca art. 9 paragraful 3 din Protocolul nr. 2, anexa la acordul
european, prevede adoptarea prin decizie a Consiliului de Asociere a
reglementarilor necesare in vederea aplicarii paragrafelor 1 si 2 ale acestui
articol in decurs de 3 ani de la data intrarii in vigoare a acordului,
decide:
Reglementarile necesare in vederea aplicarii dispozitiilor art. 64
paragrafele 1 (i) si (ii) si 2 din Acordul european instituind o asociere intre
Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale
acestora, pe de alta parte, precum si reglementarile necesare in vederea
aplicarii art. 9 paragrafele 1 (1), (2) si 2 din Protocolul nr. 2 privind
produsele C.E.C.O., anexa la acordul european mentionat, sunt adoptate conform
celor indicate in anexa la aceasta decizie.
------------
*1) Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene, L 357 din 31 decembrie
1994, p. 2.
ANEXA 1
REGULI DE APLICARE
pentru transpunerea in practica a prevederilor in domeniul concurentei,
aplicabile agentilor economici, cuprinse in art. 64 paragrafele 1 (i), (ii) si
2 din acordul european si in art. 9 paragrafele 1 (1), (2) si 2 din Protocolul
nr. 2 privind produsele C.E.C.O., anexa la acord
Art. 1
Principii generale
Cazurile privind intelegerile dintre agenti economici, deciziile
asociatiilor de agenti economici si practicile concertate intre agenti
economici, care au ca obiect sau efect restrangerea, impiedicarea sau
denaturarea regulilor concurentei, precum si cele privind exploatarea abuziva a
unei pozitii dominante in ansamblul teritoriilor Comunitatii Europene sau
Romaniei ori intr-o parte substantiala a acestora, susceptibile sa afecteze
comertul intre C.E. si Romania, vor fi rezolvate in conformitate cu principiile
cuprinse in art. 64 paragrafele 1 si 2 din acordul european.
In acest scop, aceste cazuri vor fi examinate de Comisia Comunitatilor
Europene (DG IV) (Comisia) din partea Comunitatii si de Oficiul Concurentei si
Consiliul Concurentei (OCCC) din partea Romaniei.
Competentele Comisiei C.E. si ale OCCC in tratarea acestor cazuri vor fi
cele care decurg din regulile existente in legislatiile respective din C.E. si
Romania, inclusiv in cazurile in care aceste reguli se aplica agentilor
economici situati in afara teritoriului in cauza.
Ambele autoritati vor proceda la rezolvarea cazurilor in conformitate cu
propriile lor reguli de baza si avand in vedere prevederile de mai jos.
Regulile relevante de baza ale autoritatilor sunt: regulile de concurenta din
Tratatul de infiintare a C.E. si din Tratatul C.E.C.O., inclusiv legislatia
secundara privitoare la concurenta pentru Comisia C.E. si Legea romana a
concurentei nr. 21 din 10 aprilie 1996 pentru OCCC.
Activitatile economice sub incidenta Tratatului C.E.
Art. 2
Competenta celor doua autoritati abilitate in domeniul concurentei
Cazurile aflate sub incidenta art. 64 din acordul european, care pot afecta
atat piata C.E., cat si piata Romaniei si pot cadea in aria de competenta a
celor doua autoritati ale concurentei, vor fi tratate de Comisie si de OCCC in
conformitate cu regulile stipulate in acest articol.
1. Notificarea
a) Autoritatile competente in materie de concurenta isi vor notifica
reciproc acele cazuri de care se ocupa si care, in conformitate cu principiul general
prevazut la art. 1, apar ca fiind si de competenta celeilalte autoritati.
b) Aceasta situatie poate aparea, in particular, in cazuri care:
- implica activitati anticoncurentiale pe teritoriul celeilalte parti;
- sunt relevante pentru activitatea desfasurata de cealalta autoritate in
aplicarea legii concurentei;
- implica remedii care cer sau interzic un anumit comportament pe
teritoriul celeilalte autoritati.
c) Notificarea prevazuta la acest articol va include suficiente informatii
pentru a permite o evaluare initiala de catre partea primitoare a tuturor
efectelor asupra intereselor sale. Copii de pe notificari vor fi prezentate in
mod regulat Consiliului de Asociere, conform prevederilor acordului european.
d) Notificarea va fi facuta in avans, cat mai curand posibil si cel mai
tarziu in timpul investigatiei, dar cu suficient timp inainte de adoptarea unei
solutii sau decizii, astfel incat sa dea posibilitatea unor observatii si
consultari si sa permita autoritatii care desfasoara investigatia sa ia in
considerare parerile celeilalte autoritati si sa ia masurile de remediere
adecvate, conform prevederilor legii proprii, in vederea solutionarii cazului
respectiv.
2. Consultari si relatii de buna intelegere
Ori de cate ori Comisia sau OCCC considera ca activitatile
anticoncurentiale desfasurate pe teritoriul celeilalte autoritati afecteaza
substantial interese majore ale partii respective, aceasta poate cere
consultarea cu cealalta autoritate sau poate cere ca autoritatea competenta in
materie de concurenta a celeilalte parti sa initieze procedurile
corespunzatoare in vederea luarii masurilor de remediere conform legislatiei
acesteia privind activitatile anticoncurentiale. Aceasta se va face fara a
prejudicia vreo actiune intreprinsa in conformitate cu legea concurentei partii
solicitante si fara a stanjeni deplina libertate de luare a deciziei finale de
catre autoritatea celeilalte parti.
3. Realizarea unei intelegeri
Autoritatea competenta in materie de concurenta astfel solicitata va acorda
deplina consideratie punctelor de vedere si materialelor care vor fi prezentate
de autoritatea solicitanta si, in special, naturii comportamentelor
anticoncurentiale in discutie, agentilor economici implicati si efectelor daunatoare
prezumate asupra intereselor majore ale partii solicitante.
Fara a aduce atingere vreunui drept sau vreunei obligatii pe care le au,
autoritatile competente in materie de concurenta, implicate in consultari in
conformitate cu prevederile acestui articol, se vor stradui sa gaseasca o
solutie reciproc acceptabila in lumina intereselor majore in cauza.
Art. 3
Competenta unei singure autoritati in materie de concurenta
1. Cazurile care cad sub incidenta exclusiva a unei autoritati in materie
de concurenta, in conformitate cu principiul stipulat in art. 1, si care pot
afecta interese majore ale celeilalte parti vor fi tratate avand in vedere
prevederile cuprinse in art. 2 si tinand seama de principiile de mai jos.
2. In mod special, ori de cate ori o autoritate intreprinde o investigatie
sau actioneaza intr-un anumit caz care se constata ca afecteaza interese majore
ale celeilalte parti, aceasta autoritate va notifica cazul celeilalte
autoritati, fara o cerere oficiala din partea celei din urma.
Art. 4
Cererea de informatii
Ori de cate ori autoritatea in materie de concurenta a unei parti ia
cunostinta de faptul ca un caz care cade si in competenta sau numai in
competenta celeilalte autoritati afecteaza interese majore ale primei parti,
aceasta poate cere informatii privind acest caz de la autoritatea care
desfasoara procedura de solutionare a cazului.
Autoritatea care desfasoara procedura de solutionare a cazului va furniza
suficiente informatii, in masura posibilitatilor si intr-un stadiu al
desfasurarii procedurii suficient de indepartat de adoptarea unei decizii sau
solutii finale, pentru a face posibil sa se ia in considerare punctul de vedere
al partii solicitante.
Art. 5
Secretul si confidentialitatea informatiilor
1. Avand in vedere prevederile art. 64 paragraful 7 din acordul european,
nici unei autoritati in materie de concurenta nu i se poate cere sa furnizeze
informatii celeilalte autoritati, daca dezvaluirea informatiilor catre
autoritatea solicitanta este interzisa prin legea autoritatii care detine
informatiile sau daca ar fi incompatibila cu interese majore ale acestei parti.
2. Fiecare autoritate este de acord sa mentina, in masura maxima posibila,
confidentialitatea oricarei informatii furnizate confidential de catre cealalta
autoritate.
Art. 6
Exceptarile in bloc (pe categorii de intelegeri)
In aplicarea art. 64 din acordul european, asa cum este prevazut la art. 2
si 3 din prezentele reguli de aplicare, autoritatile competente in materie de
concurenta vor asigura ca principiile cuprinse in reglementarile privind
exceptarile in bloc, in vigoare in Comunitate, sa fie aplicate integral.
Oficiul Concurentei si Consiliul Concurentei vor fi informate despre orice
procedura care se refera la adoptarea, abrogarea sau modificarea exceptarilor
in bloc de catre Comunitate.
In cazurile in care partea romana are obiectii serioase fata de
reglementarile privind exceptarile in bloc si avand in vedere armonizarea
legislatiei, asa cum se prevede in acordul european, se vor initia consultari
in cadrul Consiliului de Asociere, in conformitate cu prevederile art. 9.
Aceleasi principii se vor aplica si in cazul altor modificari semnificative
intervenite in politicile pe probleme de concurenta din Comunitate sau din
Romania.
Art. 7
Controlul concentrarilor economice
In legatura cu concentrarile economice care cad sub incidenta Reglementarii
Consiliului (C.E.E.) nr. 4064/89 din 21 decembrie 1989 privind controlul
concentrarilor agentilor economici*1) si care au un impact semnificativ asupra
economiei Romaniei, Consiliul Concurentei si Oficiul Concurentei vor fi
abilitate sa isi exprime punctul de vedere in cursul procedurii, luand in
considerare termenele limita prevazute in reglementarea mai sus mentionata,
Comisia Europeana va acorda toata consideratia acestui punct de vedere, fara a
aduce vreun prejudiciu actiunilor intreprinse conform legislatiei partilor in
materie de concurenta.
------------
*1) Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene, L 395 din 30 decembrie
1989. Reglementare modificata prin Reglementarea (C.E.) nr. 1310/97 (Jurnalul
Oficial al Comunitatilor Europene, L 180 din 9 iulie 1997, p. 1).
Art. 8
Activitati de importanta minora
1. Activitatile anticoncurentiale ale caror efecte asupra comertului intre
parti sau asupra concurentei sunt neglijabile nu cad sub incidenta art. 64
paragraful 1 din acordul european si prin urmare nu vor fi tratate conform art.
2 - 6 din prezentele reguli de aplicare.
2. Efecte neglijabile in sensul art. 8 paragraful 1 sunt in general
presupuse ca existand atunci cand:
- cifra de afaceri anuala cumulata a agentilor economici participanti la
intelegere nu depaseste 200 milioane ECU; si
- bunurile sau serviciile care fac obiectul intelegerii impreuna cu alte
bunuri sau servicii ale agentilor economici participanti, care sunt considerate
de utilizatori ca fiind echivalente din punct de vedere al caracteristicilor,
pretului si utilitatii, nu reprezinta mai mult de 5% din totalul desfacerilor
acestui gen de bunuri sau servicii pe piata comunitara si pe piata din Romania
vizate de acord.
Art. 9
Consiliul de Asociere
1. Ori de cate ori procedurile prevazute la art. 2 si 3 nu conduc la o
solutie reciproc acceptabila, precum si in alte cazuri explicit mentionate in
prezentele reguli de aplicare, in cadrul Consiliului de Asociere va fi
organizat un schimb de pareri, la cererea uneia dintre parti, in termen de 3
luni de la formularea cererii.
2. In urma acestui schimb de pareri sau dupa expirarea perioadei mentionate
in paragraful 1 Consiliul de Asociere poate face recomandari corespunzatoare
pentru rezolvarea acestor cazuri, fara a aduce atingere art. 64 paragraful 6
din acordul european. La formularea acestor recomandari Consiliul de Asociere
poate lua in considerare eventuala netransmitere de catre autoritatea
solicitata a punctului sau de vedere catre partea solicitanta, in termenul
prevazut la paragraful 1.
3. Aceste proceduri din cadrul Consiliului de Asociere nu vor prejudicia
nici o actiune intreprinsa in virtutea legislatiei concurentei in vigoare in
teritoriul partilor.
Art. 10
Conflict negativ de competenta
Atunci cand Comisia si OCCC considera ca nici una dintre ele nu este
competenta sa solutioneze cazul pe baza legislatiilor lor, se va initia, la
cerere, un schimb de pareri in cadrul Consiliului de Asociere. Comunitatea si
Romania se vor stradui sa gaseasca o solutie reciproc acceptabila, tinand seama
de interesele majore implicate in cazul in speta, cu sprijinul Consiliului de
Asociere, care poate face recomandari corespunzatoare, fara a aduce atingere
prevederilor art. 64 paragraful 6 din acordul european si drepturilor
individuale ale statelor membre ale Comunitatilor Europene, bazate pe propriile
reguli in domeniul concurentei.
Activitati economice sub incidenta Tratatului de infiintare a Comunitatii
Europene a Carbunelui si Otelului (C.E.C.O.)
Art. 11
Tratatul C.E.C.O.
Prevederile art. 1 - 6 si 8 - 10 de mai sus se aplica si in sectorul
carbunelui si otelului, conform prevederilor Protocolului nr. 2, anexa la
acordul european.
Asistenta administrativa
Art. 12
Limbile de lucru
Comisia si OCCC vor asigura aranjamentele practice pentru asistenta
reciproca sau orice alte solutii adecvate privind, in special, probleme de
traducere.
Intocmita la Bruxelles la 16 martie 1999.
CONSILIUL DE ASOCIERE
Presedinte,
Joscha Fischer
Secretari,
Gaetano Testa
Radu Serban
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 2/1999
|