Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 193 din  2 septembrie 2003

pentru aprobarea Reglementarilor aeronautice civile romane referitoare la protectia mediului/RACR-PM, editia 2/2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 654 din 16 septembrie 2003


SmartCity3


    Pentru indeplinirea atributiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, ca autoritate de stat in domeniul transporturilor,
    in scopul implementarii Directivei 2002/30/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 martie 2002 privind stabilirea regulilor si procedurilor pentru introducerea restrictiilor de operare legate de zgomot, pe aeroporturile Comunitatii,
    in temeiul prevederilor art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 4 lit. f) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicata, ale art. 4 pct. 4.23 din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Aeronautice Civile Romane, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 405/1993 privind infiintarea Autoritatii Aeronautice Civile Romane, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 4 alin. (1) pct. 12 si 27 si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Pe data prezentului ordin se aproba Reglementarile aeronautice civile romane referitoare la protectia mediului/RACR-PM, editia 2/2003, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului transporturilor nr. 9/2000 pentru aprobarea Reglementarilor aeronautice civile romane referitoare la protectia mediului/RACR-PM, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 223 din 22 mai 2000.
    Art. 4
    Directia generala aviatie civila din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                        p. Ministrul transporturilor,
                        constructiilor si turismului,
                          Marius Sorin Ovidiu Bota,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                   REGLEMENTARI AERONAUTICE CIVILE ROMANE
          referitoare la protectia mediului/RACR-PM, editia 2/2003

                            DEFINITII SI ABREVIERI

    1. Definitii:
    - anexa nr. 16 la Conventie     - anexa nr. 16 la Conventia privind aviatia
                                      civila internationala, semnata la Chicago
                                      la 7 decembrie 1944;
    - Autoritate                    - Autoritatea Aeronautica Civila Romana -
                                      RA, organism de specialitate care
                                      functioneaza sub autoritatea Ministerului
                                      Transporturilor, Constructiilor si
                                      Turismului in domeniul aviatiei civile din
                                      Romania, care, potrivit obiectului de
                                      activitate, asigura punerea in aplicare a
                                      prevederilor reglementarilor aeronautice
                                      civile romane (RACR);
    - cap. 2 si cap. 3              - standardele acustice dupa cum acestea
                                      sunt definite in vol. I partea a II-a
                                      cap. 2, respectiv cap. 3 din anexa nr. 16
                                      la Conventia privind aviatia civila
                                      internationala, editia a 3-a (iulie 1993);
    - certificat acustic            - document emis de o autoritate competenta
                                      care atesta conformarea cu standardele de
                                      certificare acustica aplicabile;
    - certificat acustic individual - document emis de o autoritate competenta
                                      care atesta conformarea aeronavei in cauza
                                      cu un standard de certificare acustica;
    - derogari acordate de          - derogari acordate de AACR in baza
      Autoritate                      prevederilor Normelor tehnice de
                                      navigabilitate, partea a 4-a;
    - inmatricularea unui avion     - actiunea oficiala prin care se stabileste
                                      nationalitatea unui avion prin
                                      introducerea acestuia in Registrul unic
                                      sau in registrul unei terte tari;
    - licenta de operare            - o autorizatie acordata unei intreprinderi
                                      care ii permite acesteia sa efectueze
                                      servicii de transport aerian de pasageri,
                                      posta si/sau marfuri in baza unei plati
                                      si/sau contract de inchiriere;
    - Ministerul Transporturilor,   - organ de specialitate al administratiei
      Constructiilor si Turismului    publice centrale care indeplineste
                                      functia de autoritate de stat in domeniul
                                      aviatiei civile din Romania;
    - operare de natura             - zboruri ale sefilor de state si de
      exceptionala                    guverne, misiuni umanitare, zboruri de
                                      incercare si alte asemenea zboruri;
    - Registrul unic                - Registrul unic de inmatriculare a
                                      aeronavelor civile din Romania, tinut de
                                      Ministerul Transporturilor, Constructiilor
                                      si Turismului prin AACR;
    - restrictii operationale       - restrictii privind greutatea impuse
                                      avionului si/sau limitari operationale la
                                      indemana pilotului ori a operatorului, cum
                                      ar fi configuratia redusa a flapsurilor;
    - stat de inmatriculare         - statul care a eliberat certificatul de
                                      inmatriculare al aeronavei;
    - totalul flotei de             - flota aeriana totala formata din
      avioane civile subsonice        totalitatea avioanelor civile subsonice cu
      cu reactie                      reactie, aflata la dispozitia unui
                                      transportator aerian, in proprietate sau
                                      in baza unui contract de leasing pentru o
                                      perioada de minimum un an;
    - transportator aerian          - orice intreprindere de transport aerian
                                      care detine o licenta de operare valabila.

    2. Abrevieri:
    - AACR                          - Autoritatea Aeronautica Civila Romana;
    - ECAC                          - European Civil Aviation Conference
                                      (Conferinta Aviatiei Civile Europene)*)
    - OACI                          - Organisation de l'Aviation Civile
                                      Internationale (Organizatia Aviatiei
                                      Civile Internationale)
    - UE                            - Uniunea Europeana
------------
    *) Statele membre ECAC la 1 august 2003: Albania, Armenia, Austria, Azerbaidjan, Belgia, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Cipru, Croatia, Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Islanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Marea Britanie, Moldova, Monaco, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, Republica Slovaca, Romania, Serbia si Muntenegru, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ungaria.

    SECTIUNEA 1
    Restrictii pentru limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice

    Aplicabilitate

    RACR-PM 1.001
    Prevederile prezentei sectiuni sunt aplicabile avioanelor civile subsonice.

    Baza

    RACR-PM 1.005
    Prevederile prezentei sectiuni sunt conforme cu:
    a) Directiva 80/51/EEC a Consiliului Comunitatilor Europene din 20 decembrie 1979 referitoare la limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele subsonice; si
    b) Directiva 83/206/EEC a Consiliului Comunitatilor Europene din 21 aprilie 1983 privind amendarea Directivei 80/51/EEC.

    Restrictii

    RACR-PM 1.010
    Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari, avioanele civile subsonice cu reactie sau cu elice, inmatriculate in Registrul unic, care se incadreaza in una dintre categoriile prevazute in vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, vor putea opera pe teritoriul Romaniei numai daca poseda un certificat acustic individual ori un document echivalent, emis sau acceptat de catre Autoritate, care atesta conformarea cu cerinte cel putin egale cu standardele aplicabile specificate in partea a II-a cap. 2, 3, 5, 6 sau 10 din vol. I al anexei nr. 16 la Conventie.

    RACR-PM 1.015
    Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari, avioanele civile subsonice cu reactie sau cu elice, inmatriculate in alte state si care se incadreaza in una dintre categoriile prevazute in vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, vor putea opera pe teritoriul Romaniei numai daca poseda un certificat acustic individual ori un document echivalent, emis sau, dupa caz, acceptat de catre Autoritate, care atesta conformarea cu cerinte cel putin egale cu standardele aplicabile specificate in partea a II-a cap. 2, 3, 5, 6 sau 10 din vol. I al anexei nr. 16 la Conventie.

    RACR-PM 1.020
    Documentele care atesta certificarea acustica in sensul definit de prezenta reglementare pot avea forma unui certificat acustic distinct sau al unei declaratii corespunzatoare, cuprinsa intr-un alt document aprobat de Autoritate - aflat la bordul avionului si care cuprinde cel putin urmatoarele informatii:
    a) statul de inmatriculare si inmatricularea avionului;
    b) seria de fabricatie;
    c) tipul si modelul de fabricatie;
    d) o declaratie privind modificarile aditionale incorporate pe avion in scopul conformarii cu standardele de certificare acustica aplicabile;
    e) masele maxime pentru care a fost demonstrata conformarea cu standardele de certificare acustica aplicabile;
    f) pentru avioanele pentru care cererea de certificare de tip a fost inaintata pe sau dupa data de 6 octombrie 1977, nivelurile de zgomot si limitele de siguranta de 90%, in punctele de referinta, pentru care a fost demonstrata conformarea cu standardele de certificare acustica aplicabile.

    RACR-PM 1.025
    In cazul avioanelor inmatriculate in alt stat, Autoritatea va recunoaste valabilitatea documentelor mentionate la RACR-PM 1.020, emise de autoritatea de certificare competenta din statul de inmatriculare, in conditiile in care intre Autoritate si autoritatea de certificare respectiva exista un acord in acest sens.

    RACR-PM 1.030
    a) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari, avioanele civile cu elice care nu fac obiectul altor prevederi ale prezentelor reglementari, avand o masa maxima certificata la decolare mai mica sau egala cu 5.700 kg, nu vor mai putea fi inmatriculate in Registrul unic decat daca sunt certificate in conformitate cu cerinte cel putin egale cu standardele aplicabile specificate in partea a II-a cap. 6 sau 10 din vol. I al anexei nr. 16 la Conventie.
    b) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari, avioanele civile subsonice cu reactie si care nu fac obiectul prevederilor prezentelor reglementari vor putea fi inmatriculate in Registrul unic numai daca sunt certificate acustic in conformitate cu cerinte cel putin egale cu standardele aplicabile specificate in partea a II-a cap. 2 din vol. I al anexei nr. 16 la Conventie.

    RACR-PM 1.035
    a) Prin derogare de la prevederile RACR-PM 1.030, Autoritatea poate accepta inmatricularea in Registrul unic a avioanelor cu elice specificate la RACR-PM 1.030 numai daca solicitantul, in calitate de proprietar si/sau detinator si/sau operator declara, in scris, ca nu va opera avionul in cauza decat pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul unui alt stat care permite acest lucru.
    b) Avioanele inmatriculate in baza prevederilor lit. a) pot fi operate numai pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul unui alt stat care permite acest lucru.

    RACR-PM 1.040
    Sunt exceptate de la prevederile RACR-PM 1.030:
    a) avioanele care nu satisfac standardele aplicabile pentru certificarea acustica, daca acestea pot fi echipate pentru a corespunde acestor standarde si se demonstreaza ca:
    1. exista echipament de conversie corespunzator pentru tipul respectiv de avion;
    2. avioanele echipate cu un astfel de echipament satisfac standardele de certificare acustica aplicabile;
    3. echipamentul de conversie este disponibil; si
    4. operatorul aerian roman a comandat acest echipament.
    Echipamentul de conversie in cauza trebuie montat pe avion in maximum 2 ani de la data inmatricularii;
    b) avioanele care au fost inchiriate in vederea cumpararii, inainte de data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari, de catre operatori aerieni romani, de la detinatori din alte state si care din aceasta cauza au fost operate fara a fi inmatriculate in Registrul unic.

    RACR-PM 1.045
    Autoritatea poate acorda derogari de la prevederile RACR-PM 1.030 pentru avioanele care nu satisfac cerintele aplicabile pentru certificarea acustica, in urmatoarele cazuri:
    a) pentru avioanele care inlocuiesc un numar echivalent de avioane ce au fost distruse in mod accidental si care nu pot fi inlocuite cu altele comparabile, cu certificare acustica corespunzatoare, disponibile pe piata, demonstrandu-se ca inmatricularea acestora este realizata intr-o perioada de maximum un an de la distrugerea in cauza;
    b) pentru avioanele de interes istoric;
    c) pentru avioanele in legatura cu care operatorul aerian roman demonstreaza ca rezultatele operatiunilor sale ar fi serios afectate in cazul neacordarii unei astfel de derogari. Aceste avioane vor fi radiate din Registrul unic cel mai tarziu la 31 decembrie 2000.

    RACR-PM 1.050
    Autoritatea poate accepta operarea avioanelor civile cu elice, cu o masa maxima certificata la decolare mai mare de 5.700 kg, special proiectate si fabricate in numar redus si utilizate pentru transportul produselor de dimensiuni exceptionale ale industriei aeronautice si care nu pot fi puse in serviciu pe baza altor prevederi ale prezentei sectiuni.

    RACR-PM 1.055
    Autoritatea poate acorda derogari temporare de la prevederile RACR-PM 1.015 daca operatorul aerian demonstreaza ca este in imposibilitate, din punct de vedere economic, sa deserveasca aerodromurile situate pe teritoriul Romaniei cu avioane care satisfac standardele specificate la RACR-PM 1.015. Aceste derogari vor expira cel mai tarziu la 31 decembrie 2000.

    SECTIUNEA a 2-a
    Restrictii de inmatriculare pentru limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reactie

    Aplicabilitate

    RACR-PM 2.001
    Prevederile prezentei sectiuni sunt aplicabile avioanelor civile subsonice cu reactie, care au masa maxima de decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate certificata pentru transport pasageri mai mare de 19 locuri.
    Obiectivul acestei sectiuni este de a limita nivelul emisiilor acustice produse de avioanele civile pe aeroporturile din Romania.

    Baza

    RACR-PM 2.005
    Prevederile prezentei sectiuni sunt conforme cu:
    a) Directiva 89/629/EEC a Consiliului Comunitatilor Europene din 4 decembrie 1989 privind limitarea emisiilor de zgomot produse de avioanele civile subsonice cu reactie; si
    b) Recomandarea ECAC INT.S/18-1/1, editia a 2-a, revizuirea a 3-a, mai 1992, "Restrictii de inmatriculare a avioanelor, cap. 2".

    Restrictii

    RACR-PM 2.010
    Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari, inmatricularea in Registrul unic a avioanelor civile subsonice cu reactie se poate face numai daca aceste avioane sunt certificate acustic in conformitate cu standarde cel putin egale cu cele specificate in partea a II-a cap. 3 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie.

    RACR-PM 2.015
    Autoritatea poate acorda derogari de la prevederile RACR-PM 2.010 pentru:
    a) avioanele de interes istoric;
    b) avioanele care au fost inchiriate catre operatori aerieni din alte state si care din aceasta cauza au fost radiate temporar din Registrul unic;
    c) un avion care inlocuieste un avion distrus in mod accidental si pe care operatorul aerian roman nu il poate inlocui cu altul comparabil, disponibil pe piata, cu certificare acustica in conformitate cu standardele specificate la RACR-PM 2.010, si pentru care operatorul aerian in cauza demonstreaza ca inmatricularea are loc in termen de un an de la data producerii distrugerii in cauza;
    d) avioanele echipate cu motoare cu raport de dilutie mai mare sau egal cu 2;
    e) avioanele operate de un operator aerian roman inainte de 1 octombrie 1999, in baza unor contracte de inchiriere in vederea cumpararii, in vigoare, si care au fost si sunt inmatriculate intr-un alt stat.

    RACR-PM 2.020
    Autoritatea poate acorda derogari de la prevederile RACR-PM 2.010, pentru o perioada care nu va depasi data de 31 decembrie 2000, pentru:
    a) avioanele inchiriate pe termen scurt dintr-un alt stat, daca operatorul aerian roman demonstreaza ca neacordarea unei astfel de derogari ar putea afecta grav rezultatele economice ale operatiunilor sale;
    b) avioanele in legatura cu care operatorul aerian roman demonstreaza ca neacordarea unei astfel de derogari ar putea afecta grav rezultatele economice ale operatiunilor sale.

    SECTIUNEA a 3-a
    Restrictii de operare pentru avioanele civile subsonice cu reactie

    Aplicabilitate

    RACR-PM 3.001
    Prevederile prezentei sectiuni se aplica avioanelor civile subsonice cu reactie, care au masa maxima de decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate certificata pentru transport pasageri mai mare de 19 locuri.

    Baza

    RACR-PM 3.005
    Prevederile prezentei sectiuni sunt conforme cu:
    a) Rezolutia A 32-8 adoptata la a 32-a sesiune extraordinara a Organizatiei Aviatiei Civile Internationale, Montreal, 22.10 - 02.11.1998;
    b) Directiva 92/14/EEC a Consiliului Comunitatilor Europene din 2 martie 1992 cu privire la limitarea operarii avioanelor care satisfac cerintele cuprinse in partea a II-a cap. 2 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, editia a 2-a, 1988;
    c) Directiva 98/20/EEC a Consiliului Comunitatilor Europene din 30 martie 1998 privind amendarea Directivei 92/14/EEC;
    d) Directiva 1999/28/EC a Comisiei din 21 aprilie 1999 privind amendarea anexei la Directiva 92/14/EEC;
    e) Recomandarea Conferintei Europene a Aviatiei Civile, ECAC 14-2, editia a 2-a, revizia a 4-a, iulie 1992, "Restrictii de operare - cap. II".

    Restrictii

    RACR-PM 3.010
    Avioanele civile subsonice cu reactie, echipate cu motoare avand un raport de dilutie mai mic de 2, cu o masa maxima la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o configuratie maxima aprobata pentru transport pasageri mai mare de 19 locuri, excluzand locurile pentru echipaj, pot opera pe aeroporturile din Romania numai daca au fost certificate acustic in conformitate cu:
    a) standardele specificate in partea a II-a cap. 3 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, editia a 3-a, 1993; sau
    b) standardele specificate in partea a II-a cap. 2 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, editia a 3-a, 1993, si primul lor certificat individual de navigabilitate nu a fost emis cu mai mult de 25 de ani inainte de data operarii;

    RACR-PM 3.015
    Incepand cu data de 1 aprilie 2002, avioanele civile subsonice cu reactie pot opera pe aeroporturile din Romania numai daca satisfac prevederile specificate la RACR-PM 3.010 (a).

    RACR-PM 3.020
    Autoritatea poate acorda derogari de la prevederile RACR-PM 3.010 pentru avioanele civile subsonice cu reactie, certificate acustic in conformitate cu standardele specificate in partea a II-a cap. 2 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, inmatriculate in state nemembre ECAC si care sunt listate in anexa la prezenta sectiune. Aceste derogari se acorda pe o perioada maxima totala de 3 ani, fara insa a depasi data de 31 martie 2002.

    RACR-PM 3.025
    Derogarile acordate in conformitate cu prevederile RACR-PM 3.020 nu se aplica atunci cand avionul este operat in baza unui contract de inchiriere de catre o persoana fizica sau juridica dintr-o tara, alta decat cea specificata pentru avionul in cauza, in anexa.

    RACR-PM 3.030
    Autoritatea este obligata sa aduca la zi continutul anexei, ori de cate ori ECAC sau UE furnizeaza oficial informatii pertinente aplicabile in acest sens.

    RACR-PM 3.035
    Autoritatea poate acorda, la cerere, derogari de la prevederile RACR-PM 3.010 b) referitoare la termenul de 25 de ani, pentru o perioada maxima totala de 3 ani, fara insa a depasi data de 31 martie 2002, pentru avioanele in legatura cu care transportatorul aerian demonstreaza ca, in lipsa unei asemenea derogari, rezultatele economice ale activitatilor sale ar fi grav afectate.

    RACR-PM 3.040
    Autoritatea poate acorda, la cerere, derogari de la prevederile RACR-PM 3.010 pentru avioanele care, desi nu satisfac standardele specificate in partea a II-a cap. 3 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, editia a 3-a, 1993, pot fi modificate pentru a satisface aceste standarde, daca se demonstreaza ca:
    a) exista si este disponibil echipament de conversie corespunzator pentru tipul de avion in cauza;
    b) avioanele echipate cu astfel de echipament satisfac standardele specificate in partea a II-a cap. 3 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, editia a 3-a, 1993, dupa cum s-a determinat in conformitate cu standardele tehnice si procedurile aplicabile;
    c) operatorul aerian a comandat echipamentul respectiv pana la data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari;
    d) operatorul aerian a convenit prin contract asupra datei primei livrari pentru aceste echipamente.

    RACR-PM 3.045
    Autoritatea poate acorda, la cerere, derogari de la prevederile RACR-PM 3.010 pentru avioanele de interes istoric.

    RACR-PM 3.050
    Autoritatea poate acorda, la cerere, pe baza principiului "o derogare pentru fiecare avion comandat", derogari de la prevederile RACR-PM 3.010 pentru avioanele care urmeaza a fi inlocuite cu altele care satisfac standardele specificate in partea a II-a cap. 3 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, editia a 3-a, 1993, si pentru care transportatorul aerian demonstreaza ca a emis comanda inainte de data intrarii in vigoare a prezentelor reglementari si a convenit prin contract asupra datei primei livrari.

    RACR-PM 3.055
    a) Autoritatea nu va solicita operatorilor aerieni romani o rata anuala de scoatere din exploatare a avioanelor certificate acustic conform standardelor din partea a II-a cap. 2 vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, mai mare de 10% din totalul flotei proprii de avioane civile subsonice cu reactie;
    b) Autoritatea nu va aplica prevederile RACR-PM 3.010 avioanelor mentinute in Registrul unic in conformitate cu lit. a) de mai sus;
    c) in cazurile in care Autoritatea a acordat derogari in conformitate cu prevederi similare celor prevazute la lit. a) si b) pentru avioane inmatriculate intr-o alta tara si care opereaza in Romania inainte de data intrarii in vigoare a prevederilor prezentelor reglementari, derogarile in cauza isi vor pastra valabilitatea pe toata perioada specificata initial la acordarea derogarii.

    RACR-PM 3.060
    In anumite situatii deosebite Autoritatea poate permite utilizarea temporara, pe aeroporturile din Romania, a avioanelor ce nu pot fi operate pe baza altor prevederi ale prezentei sectiuni. Aceasta derogare este limitata la:
    a) avioanele a caror operare este de natura exceptionala si pentru care se justifica acordarea unei derogari temporare;
    b) avioanele care efectueaza zboruri nonprofit in scopul realizarii lucrarilor de modificari, reparatii sau intretinere.

    RACR-PM 3.065
    Autoritatea poate recunoaste, pe baza de reciprocitate, derogarile de zgomot acordate de alte autoritati aeronautice din statele membre ECAC pentru avioanele civile subsonice cu reactie, inmatriculate in aceste state.

    ANEXA 1
    la sectiunea a 3-a

                                  LISTA
    avioanelor exceptate in conformitate cu prevederile RACR-PM 3.020

    NOTA:
    Derogarile pentru avioanele cuprinse in aceasta anexa se acorda in cadrul general al politicii si deciziilor Organizatiei Natiunilor Unite (de exemplu: sanctiuni, embargo etc.)

    ALGERIA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20955   B727-2D6    7T-VEH     Air Algerie
21053   B727-2D6    7T-VEI     Air Algerie
21210   B727-2D6    7T-VEM     Air Algerie
21284   B727-2D6    7T-VEP     Air Algerie
20884   B737-2D6    7T-VEG     Air Algerie
21063   B737-2D6    7T-VEJ     Air Algerie
21064   B737-2D6    7T-VEK     Air Algerie
21065   B737-2D6    7T-VEL     Air Algerie
21211   B737-2D6    7T-VEN     Air Algerie
20650   B737-2D6    7T-VED     Air Algerie
21285   B737-2D6    7T-VEQ     Air Algerie
____________________________________________________________

    ARABIA SAUDITA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20574   B737-268C   HZ-AGA     Saudia
20575   B737-268C   HZ-AGB     Saudia
20576   B737-268    HZ-AGC     Saudia
20577   B737-268    HZ-AGD     Saudia
20578   B737-268    HZ-AGE     Saudia
20882   B737-268    HZ-AGF     Saudia
20883   B737-268    HZ-AGG     Saudia
____________________________________________________________

    EGIPT
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
19916  B707-328C   SU-PBB      Air Memphis
21194  B737-266    SU-AYK      Egypt Air
21195  B737-266    SU-AYL      Egypt Air
21227  B737-266    SU-AYO      Egypt Air
____________________________________________________________

    IRAK
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20889  B707-370C   YI-AGE      Iraqi Airways
20892  B737-270C   YI-AGH      Iraqi Airways
20893  B737-270C   YI-AGI      Iraqi Airways
____________________________________________________________

    LIBAN
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20259  B707-3B4C   OD-AFD         MEA
19589  B707-323C   OD-AHC         MEA
19515  B707-323C   OD-AHD         MEA
20170  B707-323B   OD-AHF         MEA
19516  B707-323C   OD-AHE         MEA
19104  B707-327C   OD-AGX         TMA
19105  B707-327C   OD-AGY         TMA
18939  B707-323C   OD-AGD         TMA
19214  B707-331C   OD-AGS         TMA
19269  B707-321C   OD-AGO         TMA
19274  B707-321C   OD-AGP         TMA
____________________________________________________________

    LIBERIA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
45683   DC8F-55     EL-AJO     Liberia World Airlines
____________________________________________________________

    LIBIA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20245   B727-224     5A-DAI    Libyan Arab Airlines
21051   B727-2L5     5A-DIB    Libyan Arab Airlines
21052   B727-2L5     5A-DIC    Libyan Arab Airlines
21229   B727-2L5     5A-DID    Libyan Arab Airlines
21230   B727-2L5     5A-DIE    Libyan Arab Airlines
____________________________________________________________

    MAURITANIA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
11093   F28-4000     5T-CLG    Air Mauritanie
____________________________________________________________

    MAROC
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20471   B727-2B6     CN-CCG    Royal Air Maroc
21214   B737-2B6     CN-RMI    Royal Air Maroc
21215   B737-2B6     CN-RMJ    Royal Air Maroc
21216   B737-2B6     CN-RMK    Royal Air Maroc
____________________________________________________________

    NIGERIA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
18809  B707-338C     5N-ARQ    DAS Air Cargo
____________________________________________________________

    PAKISTAN
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20488  B707-340C   AP-AXG         PIA
____________________________________________________________

    REPUBLICA DEMOCRATICA CONGO
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20200  B707-329C   9Q-CBW      Scibe Airlift
____________________________________________________________

    REPUBLICA DOMINICANA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
19767  B707-399C   HI-442CT    Dominicana de Aviacion
____________________________________________________________

    SWAZILAND
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
45802   DC8F-54     3D-AFR     African International Airways
46012   DC8F-54     3D-ADV     African International Airways
____________________________________________________________

    TUNISIA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
20545   B727-2H3     TS-JHN    Tunis Air
20948   B727-2H3     TS-JHQ    Tunis Air
21179   B727-2H3     TS-JHR    Tunis Air
21235   B727-2H3     TS-JHT    Tunis Air
____________________________________________________________

    UGANDA
____________________________________________________________
Nr.        Tip   Inmatriculare  Operator
serie
____________________________________________________________
19821   B707-379C     5X-JEF   Dairo Air Services
____________________________________________________________

    SECTIUNEA a 4-a
    Stabilirea regulilor si procedurilor privind introducerea restrictiilor de operare legate de zgomot pe aeroporturile din Romania

    Obiective

    RACR-PM 4.001
    Obiectivele acestei sectiuni sunt:
    a) stabilirea unor reguli nationale care sa faciliteze introducerea, intr-o maniera omogena, a restrictiilor de operare la nivelul aeroporturilor din Romania, astfel incat sa se limiteze sau sa se reduca numarul persoanelor afectate de efectele nocive ale zgomotului;
    b) crearea unui cadru care sa protejeze cerintele pietei interne;
    c) promovarea dezvoltarii capacitatii aeroportuare in armonie cu mediul inconjurator;
    d) facilitarea indeplinirii obiectivelor specifice de diminuare a zgomotului la nivelul fiecarui aeroport;
    e) facilitarea alegerii unor masuri dintre cele disponibile, cu scopul de a obtine un beneficiu maxim pentru mediul inconjurator, intr-o maniera eficienta din punct de vedere economic.

    Baza

    RACR-PM 4.005
    Prevederile prezentei sectiuni sunt conforme cu Directiva 2002/30/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 martie 2002 privind stabilirea regulilor si procedurilor pentru introducerea restrictiilor de operare legate de zgomot, pe aeroporturile Comunitatii.

    Definitii specifice

    RACR-PM 4.010
    Atunci cand sunt folositi in prezenta sectiune, termenii de mai jos au urmatoarele intelesuri:
    a) aeroport inseamna un aeroport civil din Romania care are mai mult de 50.000 de miscari cu aeronave civile subsonice cu reactie, pe an calendaristic (o miscare fiind o decolare sau o aterizare), luandu-se in considerare media ultimilor 3 ani calendaristici inainte de aplicarea prevederilor prezentei sectiuni pentru aeroportul in cauza;
    b) aeroport urban inseamna un aeroport situat in interiorul unei mari aglomerari urbane, ale carui piste nu au cai de rulare la decolare mai lungi de 2.000 m si care asigura numai legaturi directe intre Romania si statele europene si/sau zboruri interne, unde un numar semnificativ de persoane este afectat de zgomotul aeronavelor si unde orice crestere a numarului de miscari ale aeronavelor genereaza un impact negativ semnificativ, avand in vedere gradul de poluare fonica extrem de ridicat. Aeroporturile urbane din Romania vor fi stabilite prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului;
    c) avioane civile subsonice cu reactie inseamna avioane care au masa maxima certificata la decolare de 34.000 kg sau mai mare ori care au o capacitate maxima certificata pentru transport pasageri, pentru tipul de avion in cauza, mai mare de 19 locuri, exclusiv locurile pentru membrii echipajului;
    d) aeronave marginale inseamna avioanele civile subsonice cu reactie care satisfac limitele de certificare specificate in vol. I partea a II-a cap. 3 al anexei nr. 16 la Conventie, cu o marja cumulata nu mai mare de 5 EPNdB (zgomot efectiv perceput in decibeli), unde marja cumulata, exprimata in EPNdB, este obtinuta prin adunarea marjelor individuale (de exemplu, diferenta dintre nivelul de zgomot certificat si nivelul de zgomot maxim permis) in fiecare dintre cele trei puncte de referinta pentru masurarea zgomotului, asa cum sunt definite in vol. I partea a II-a cap. 3 din anexa nr. 16 la Conventie;
    e) restrictii de operare inseamna actiunea in legatura cu zgomotul, prin care se limiteaza sau se reduce accesul avioanelor civile subsonice cu reactie pe un aeroport. Aceasta include restrictii de operare care vizeaza retragerea din exploatare a aeronavelor marginale pe anumite aeroporturi, precum si restrictii de operare partiale care limiteaza operarea avioanelor civile subsonice cu reactie in functie de perioada de timp;
    f) partile interesate inseamna persoanele fizice sau juridice afectate ori susceptibile de a fi afectate sau care au un interes legitim in introducerea masurilor de reducere a zgomotului, inclusiv a restrictiilor de operare;
    g) abordare echilibrata inseamna o abordare conform careia autoritatile romane responsabile analizeaza masurile disponibile in vederea rezolvarii problemei zgomotului pe un aeroport situat pe teritoriul Romaniei, respectiv efectul previzibil al reducerii zgomotului aeronavei la sursa, masurile de amenajare si administrare a terenurilor, inclusiv a celor din vecinatatea aeroporturilor, procedurile operationale de reducere a zgomotului, precum si restrictiile de operare.

    Autoritatea competenta

    RACR-PM 4.015
    In temeiul Ordonantei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicata, si al Hotararii Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, autoritatea competenta pentru toate aspectele care intra sub incidenta prezentei sectiuni, inclusiv pentru clasificarea aeroporturilor urbane, conform definitiei mentionate in RACR-PM 4.010 lit. b), este Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

    Reguli generale privind gestionarea zgomotului aeronavelor

    RACR-PM 4.020
    a) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului adopta o abordare echilibrata in procesul de tratare a problemelor legate de zgomot pe aeroporturile situate pe teritoriul national. In acest sens, actiunile Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului in domeniu sunt dezvoltate in conformitate cu urmatoarele elemente:
    - reducerea zgomotului aeronavelor la sursa;
    - amenajarea si administrarea terenurilor, inclusiv a celor din vecinatatea aeroporturilor;
    - implementarea de proceduri operationale de reducere a zgomotului;
    - introducerea de restrictii de operare.
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate avea in vedere, ca masura de gestionare a zgomotului, si acordarea unor facilitati economice.
    b) Atunci cand se au in vedere restrictii de operare, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului ia in considerare si posibilele costuri si beneficii ale diferitelor masuri aplicabile, precum si caracteristicile specifice fiecarui aeroport.
    c) Masurile sau combinatiile de masuri care se iau in conformitate cu prevederile acestei sectiuni nu trebuie sa fie mai restrictive decat este necesar pentru atingerea obiectivului privind protectia mediului, stabilit pentru un anumit aeroport. Aceste masuri nu trebuie sa introduca nici un fel de discriminare in functie de nationalitatea sau de identitatea transportatorului aerian ori a constructorului aeronavei.
    d) Restrictiile de operare bazate pe performante trebuie sa aiba la baza numai performantele acustice ale aeronavei, determinate prin procedura de certificare efectuata in conformitate cu vol. I al anexei nr. 16 la Conventie, editia a 3-a (iulie 1993).

    Reguli de evaluare

    RACR-PM 4.025
    a) Atunci cand se are in vedere introducerea unei restrictii de operare se iau in considerare informatiile cuprinse in anexa la prezenta sectiune, in masura in care acest lucru este posibil, avandu-se in vedere caracteristicile aeroportului si restrictiile de operare preconizate.
    b) In situatia in care proiectele aeroportuare sunt supuse unei evaluari a impactului asupra mediului, in conformitate cu legislatia nationala in domeniu, evaluarea efectuata se considera ca intrunind cerintele lit. a), cu conditia ca evaluarea sa tina cont, in masura posibilului, de informatiile specificate in anexa la prezenta sectiune.

    Reguli privind introducerea restrictiilor de operare care vizeaza retragerea din exploatare a aeronavelor marginale

    RACR-PM 4.030
    a) Daca evaluarea tuturor masurilor posibile, inclusiv a restrictiilor de operare partiale, efectuata in conformitate cu cerintele prevazute la RACR-PM 4.025, demonstreaza ca atingerea obiectivelor acestei sectiuni necesita introducerea restrictiilor care vizeaza retragerea din exploatare a aeronavelor marginale, urmatoarele reguli se aplica pentru aeroportul respectiv:
    (i) timp de 6 luni dupa efectuarea evaluarii si luarea hotararii privind introducerea unei restrictii de operare nu se admite cresterea volumului de operatiuni efectuate cu aeronave marginale pe aeroportul respectiv, peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior;
    (ii) dupa cel putin 6 luni de la luarea hotararii privind introducerea unei restrictii de operare, oricarui operator aerian i se poate solicita sa reduca numarul miscarilor aeronavelor marginale care deservesc aeroportul respectiv cu o rata anuala nu mai mare de 20% din numarul total initial al acestor miscari.
    b) Conform regulilor de evaluare prezentate in RACR-PM 4.025, pentru aeroporturile urbane se pot introduce masuri mai stricte in ceea ce priveste definirea aeronavelor marginale, cu conditia ca aceste masuri sa nu afecteze avioanele civile subsonice cu reactie care, fie prin certificarea initiala, fie prin recertificare, se conformeaza standardelor de zgomot din vol. I partea a II-a cap. 4 din anexa nr. 16 la Conventie.
    c) Restrictiile de operare pe aeroporturile situate pe teritoriul Romaniei se introduc numai cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

    Restrictii de operare existente

    RACR-PM 4.035
    Prevederile RACR-PM 4.025 nu se aplica in cazul:
    a) restrictiilor de operare deja existente la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei sectiuni;
    b) unor modificari tehnice minore la restrictiile de operare partiale care nu au implicatii semnificative asupra costurilor operatorilor aerieni care opereaza pe oricare aeroport din Romania si care au fost introduse dupa intrarea in vigoare a prezentei sectiuni.

    Exceptii pentru aeronavele inmatriculate in tarile in curs de dezvoltare

    RACR-PM 4.040
    Aeronavele marginale inmatriculate in tarile aflate in curs de dezvoltare vor fi exceptate de la restrictiile de operare introduse in conformitate cu prevederile RACR-PM 4.030, timp de 10 ani de la intrarea in vigoare a prevederilor prezentei sectiuni, cu conditia ca:
    a) aceste aeronave, pentru care a fost emis un certificat de zgomot conform standardelor specificate in vol. I partea a II-a cap. 3 din anexa nr. 16 la Conventie, sa fi operat pe aeroportul romanesc in cauza, intre 1 ianuarie 1996 si 31 decembrie 2001 (perioada de referinta); si
    b) aceste aeronave sa figureze, in perioada de referinta, in registrul din tara in curs de dezvoltare in cauza si sa continue sa fie operate de persoane fizice sau juridice din tara respectiva.

    Exceptii pentru operarile cu caracter exceptional

    RACR-PM 4.045
    In anumite cazuri individuale, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate autoriza, pentru aeroporturile din Romania, operari individuale ale unor aeronave marginale, care nu s-ar putea desfasura in baza altor prevederi ale prezentei sectiuni.
    Aceasta exceptare este limitata la:
    a) aeronavele ale caror operari individuale sunt de natura exceptionala si pentru care ar fi lipsit de sens sa nu se acorde o exceptare temporara;
    b) aeronavele care efectueaza zboruri nonprofit in scopul realizarii lucrarilor de modificare, reparatie sau intretinere.

    Consultari si transparenta

    RACR-PM 4.050
    Pentru aplicarea prevederilor RACR-PM 4.025 si RACR-PM 4.030 Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului stabileste procedurile specifice de consultare a partilor interesate, in conformitate cu legislatia nationala in domeniu.

    Notificarea prealabila

    RACR-PM 4.055
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului trebuie ca, la introducerea oricarei noi restrictii de operare, sa instiinteze public partile interesate, inclusiv cu privire la cauzele care au condus la introducerea acestei masuri, avand in vedere elementele corespunzatoare ale procesului de abordare echilibrata:
    a) cu 6 luni inainte de intrarea in vigoare a masurilor specificate in RACR-PM 4.030 a)(i);
    b) cu un an inainte de intrarea in vigoare a masurilor specificate in RACR-PM 4.030 a)(ii) si RACR-PM 4.030 b);
    c) in cazul masurilor prezentate in RACR-PM 4.030, cu doua luni inainte de reuniunea pentru planificarea orarelor aferente perioadei relevante.

    Dreptul la apel

    RACR-PM 4.060
    Orice persoana fizica sau juridica are dreptul de a face apel impotriva restrictiilor de operare introduse in conformitate cu prevederile RACR-PM 4.030 si RACR-PM 4.035 b), in conformitate cu legislatia nationala in vigoare.

    ANEXA 1
    la sectiunea a 4-a

                              INFORMATIILE
    la care se face referire in RACR-PM 4.025 - "Reguli de evaluare"

    1. Situatia actuala
    1.1. Descrierea aeroportului continand informatii privind capacitatea, localizarea, imprejurimile, volumul si compozitia traficului aerian si alcatuirea pistelor
    1.2. Descrierea obiectivelor privind mediul inconjurator stabilite pentru aeroport si contextul national
    1.3. Detalii privind curbele de zgomot pentru anul in curs si pentru cei anteriori - inclusiv evaluarea numarului de persoane afectate de zgomotul aeronavelor. Descrierea metodei de calcul utilizate pentru stabilirea curbelor
    1.4. Descrierea masurilor de reducere a zgomotului aeronavelor deja implementate, de exemplu: informatii privind planificarea si administrarea terenului, programe de izolare fonica, proceduri operationale de genul PANS-OPS, restrictii de operare, cum ar fi: limite de zgomot, limitarea/interzicerea zborurilor pe timp de noapte, taxe de zgomot, folosirea preferentiala a pistelor, rute preferate din motive de zgomot/urmarirea traiectoriei de zbor si monitorizarea zgomotului.

    2. Previziuni in absenta unor masuri noi
    2.1. Descrierea amenajarilor aeroportuare (daca este cazul) deja aprobate si prevazute in program, de exemplu: cresterea capacitatii, extinderea pistelor si/sau a terminalelor, precum si compozitia viitoare a traficului si cresterea estimata
    2.2. In cazul maririi capacitatii aeroportului, beneficiile pe care aceasta marire le aduce
    2.3. Descrierea impactului asupra nivelului zgomotului in situatia in care nu se iau alte masuri, precum si a masurilor deja programate pentru atenuarea acestui impact in aceeasi perioada
    2.4. Previziuni privind curbele de zgomot - inclusiv evaluarea numarului de oameni susceptibili de a fi afectati de zgomotul aeronavelor - distinctia dintre zonele rezidentiale mai vechi si cele nou-construite
    2.5. Evaluarea consecintelor si a costurilor posibile in cazul neluarii nici unei masuri pentru atenuarea impactului produs de cresterea poluarii sonore - daca se asteapta o astfel de situatie.

    3. Evaluarea masurilor suplimentare
    3.1. Prezentarea masurilor suplimentare posibile ca parte a optiunilor diferite mentionate in RACR-PM 4.020 a) si, in mod deosebit, indicarea motivelor principale care au condus la alegerea lor. Descrierea masurilor alese pentru o analiza aprofundata si informatii complete privind costurile legate de introducerea acestor masuri, numarul persoanelor care ar trebui sa beneficieze si timpul in care ar aparea aceste beneficii, precum si un clasament al masurilor in functie de eficienta lor globala
    3.2. Evaluarea costurilor/eficientei sau a costurilor/beneficiilor introducerii masurilor speciale, tinandu-se cont de efectele socioeconomice ale masurilor asupra utilizatorilor aeroportului: operatori (pasageri si marfa), calatori si comunitatile locale
    3.3. O prezentare a posibilelor efecte, din punct de vedere al mediului si concurentei, ale masurilor propuse asupra altor aeroporturi, operatorilor si asupra altor parti interesate
    3.4. Motivele care au dus la alegerea unei anumite solutii
    3.5. Un rezumat care sa nu fie tehnic.

    4. Legatura cu legislatia nationala care transpune si implementeaza Directiva nr. 2002/49 a Parlamentului European si a Consiliului privind evaluarea si gestionarea zgomotului in mediul inconjurator
    4.1. Cand si unde exista harti ale zgomotului sau cand s au alcatuit planuri de actiune in conformitate cu legislatia nationala care transpune si implementeaza Directiva nr. 2002/49 a Parlamentului European si a Consiliului privind evaluarea si gestionarea zgomotului in mediul inconjurator, aceste harti si planuri vor fi utilizate pentru a furniza informatiile solicitate in prezenta anexa.
    4.2. Evaluarea expunerii la zgomot (de exemplu: stabilirea curbelor de zgomot si numarul persoanelor afectate) se va face utilizandu se cel putin indicatorii de zgomot uzuali Lden si Lnight mentionati in legislatia nationala care transpune si implementeaza Directiva nr. 2002/49 a Parlamentului European si a Consiliului privind evaluarea si gestionarea zgomotului in mediul inconjurator, in cazul in care acestia sunt disponibili.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 193/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 193 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu