Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI Nr

INSTRUCTIUNI   Nr. 1/507 din 28 iulie 2003

de aplicare a Normelor privind organizarea, functionarea si finantarea unitatilor de asistenta medico-sociale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 412/2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII



              Nr. 1 din 28 iulie 2003
              MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
              Nr. 507 din 7 august 2003
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 599 din 22 august 2003

    Avand in vedere prevederile art. 5 si 5^1 din Ordonanta Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 din Normele privind organizarea, functionarea si finantarea unitatilor de asistenta medico-sociale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 412/2003,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si ale art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor,

    ministrul sanatatii si ministrul administratiei si internelor emit urmatoarele instructiuni:

    Art. 1
    (1) Beneficiarii serviciilor acordate in unitatile de asistenta medico-sociale sunt persoane cu afectiuni cronice care necesita permanent sau temporar supraveghere, asistare, ingrijire, tratament si care, din cauza unor motive de natura economica, fizica, psihica sau sociala, nu au posibilitatea sa isi asigure nevoile sociale, sa isi dezvolte propriile capacitati si competente pentru integrare sociala.
    (2) Internarea in unitatile de asistenta medico-sociale este recomandata de catre unitati sanitare cu paturi si este conditionata de evaluarea medico-sociala prealabila, efectuata in conformitate cu grila de evaluare medico-sociala aprobata prin reglementarile comune ale Ministerului Sanatatii si ale Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 2
    (1) Evaluarea medico-sociala a persoanelor cu nevoi medico-sociale se face in unitati sanitare cu paturi de catre personalul medico-sanitar al acestor unitati si, respectiv, de catre serviciul public de asistenta sociala din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale in care isi au domiciliul persoanele respective.
    (2) Internarea in unitatile sanitare cu paturi in vederea evaluarii medicale se efectueaza in conformitate cu reglementarile legale in vigoare privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate.
    (3) Internarea in unitati de asistenta medico-sociale a persoanelor prevazute la alin. (1) este efectuata cu avizul conducerilor acestor unitati, in limita locurilor disponibile si a resurselor financiare.
    Art. 3
    (1) Unitatile de asistenta medico-sociale asigura servicii medicale, servicii de ingrijire si servicii sociale.
    (2) Asigurarea continuitatii asistentei medicale in unitatile de asistenta medico-sociale se asigura prin linie de garda sau prin chemari de la domiciliu, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
    (3) Serviciile medicale si de ingrijire asigurate in unitatile de asistenta medico-sociale sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezentele instructiuni, la acestea fiind adaugate serviciile recomandate la externarea din unitatile sanitare cu paturi, cuprinse in biletele de iesire, scrisori medicale, planuri de recuperare si altele asemenea.
    (4) Serviciile sociale de care pot beneficia persoanele internate in unitatile de asistenta medico-sociale sunt urmatoarele:
    a) asigurarea unui nivel maxim posibil de autonomie si siguranta;
    b) asigurarea unor conditii de ingrijire care sa respecte identitatea, integritatea si demnitatea;
    c) asigurarea mentinerii capacitatilor fizice si intelectuale;
    d) asigurarea consilierii si informarii atat a asistatilor, cat si a familiilor acestora privind problematica sociala (probleme familiale, psihologice si altele asemenea);
    e) interventii pentru prevenirea si combaterea institutionalizarii prelungite;
    f) stimularea participarii la viata sociala;
    g) facilitarea si incurajarea legaturilor interumane, inclusiv cu familiile proprii;
    h) organizarea de activitati psihosociale si culturale;
    i) identificarea mediilor in care poate fi integrata persoana internata timp indelungat.
    (5) Serviciile sociale prevazute la alin. (3) sunt asigurate de personal specializat, angajat al unitatilor de asistenta medico-sociale sau al serviciilor publice locale de asistenta sociala.
    Art. 4
    (1) Incadrarea cu personal medico-sanitar si auxiliar a unitatilor de asistenta medico-sociale va fi efectuata in conformitate cu urmatorul normativ:
    a) un medic la 25 - 30 de paturi;
    b) un cadru sanitar mediu la 15 - 20 de paturi/tura;
    c) o infirmiera la 8 - 12 paturi/tura;
    d) o ingrijitoare pentru 200 mp.
    (2) In unitatile de asistenta medico-sociale care nu au medici proprii angajati, serviciile medicale necesare pot fi asigurate prin contractarea acestora cu furnizori publici sau privati.
    Art. 5
    Unitatile de asistenta medico-sociale pot functiona si in regim de spitalizare de zi, furnizand atat servicii medicale, cat si servicii sociale.
    Art. 6
    Atributiile medicilor angajati ai unitatilor de asistenta medico-sociale sunt urmatoarele:
    a) organizeaza si raspund de activitatea de asistenta medicala acordata persoanelor internate pe care le au in ingrijire;
    b) examineaza la internare si, dupa caz, la externare fiecare persoana internata pe care o au in ingrijire;
    c) intocmesc foile de observatie ale persoanelor internate pe care le au in ingrijire, asigura inscrierea tratamentului si a evolutiei bolii, precum si pastrarea documentelor medicale (foi de observatie, buletine de analize, bilete de iesire si altele asemenea);
    d) instituie sau urmaresc, dupa caz, aplicarea tratamentelor medicale si a regimurilor dietetice, supravegheaza tratamentele medicale efectuate de cadrele medii sanitare, iar la nevoie le efectueaza personal;
    e) asigura respectarea recomandarilor cuprinse in bilete de iesire, scrisori medicale, planuri de recuperare si altele asemenea pentru persoanele internate pe care le au in ingrijire;
    f) trimit la spital cazurile care necesita ingrijire spitaliceasca, asigurand asistenta medicala in timpul transportului;
    g) controleaza calitatea alimentatiei pregatite inainte de servirea meselor principale, refuza servirea felurilor de mancare necorespunzatoare din punct de vedere dietetic si igienico-sanitar, consemnand observatiile in condica blocului alimentar;
    h) confirma decesul, consemneaza aceasta situatie in foile de observatie si dispun transportarea cadavrelor la morga dupa doua ore de la deces;
    i) participa la efectuarea de autopsii si la confruntari anatomoclinice privind persoanele internate pe care le-au avut in ingrijire;
    j) asigura instruirea proprie si a personalului din subordine in probleme privind cunoasterea reglementarilor din domeniul medico-sanitar;
    k) controleaza zilnic prezenta la serviciu, tinuta si comportamentul personalului din subordine;
    l) controleaza, indruma si raspund de aplicarea normelor de igiena si sanatate publica si a normelor de protectia muncii;
    m) selectioneaza persoanele care pot fi cuprinse in actiuni de imunizare activa si stabilesc contraindicatiile medicale;
    n) efectueaza ancheta epidemiologica preliminara in cazul aparitiei unor focare de boli transmisibile;
    o) raspund de pastrarea, prescrierea si evidenta substantelor stupefiante;
    p) raspund de utilizarea corecta a aparaturii medicale si a instrumentarului unitatilor;
    q) participa la analizele periodice ale activitatii unitatilor de asistenta medico-sociale si la elaborarea de catre conducerile acestora a raportarilor si a materialelor informative;
    r) informeaza conducerile unitatilor asupra aspectelor deosebite privind supravegherea si ingrijirea persoanelor internate;
    s) raspund de aplicarea regulamentelor de organizare si functionare si a masurilor dispuse de conducerile unitatilor;
    t) indeplinesc orice alte atributii stabilite de conducerile unitatilor.
    Art. 7
    Atributiile asistentilor medicali angajati ai unitatilor de asistenta medico-sociale sunt urmatoarele:
    a) isi desfasoara activitatea in mod responsabil, in conformitate cu reglementarile profesionale si cu cerintele postului;
    b) preiau persoanele nou-internate si actioneaza pentru acomodarea acestora la conditiile de cazare si de respectare a regulamentelor de organizare si functionare a unitatilor;
    c) acorda primul ajutor si cheama medicul in situatii de urgenta;
    d) participa la examinarea de catre medici a persoanelor internate, informandu-i asupra starii si evolutiei acestora, si executa indicatiile medicilor cu privire la efectuarea tratamentului si a analizelor medicale, la regimul alimentar si la igiena persoanelor respective;
    e) identifica problemele privind ingrijirea persoanelor internate, stabilesc prioritatile, elaboreaza si indeplinesc planurile de ingrijire si evalueaza rezultatele obtinute;
    f) recolteaza produse biologice pentru analizele de laborator, in conformitate cu prescriptiile medicilor;
    g) raspund de ingrijirea persoanelor supravegheate si urmaresc efectuarea de catre infirmiere a toaletei acestora, schimbarea lenjeriei de corp si de pat, asigurarea conditiilor pentru satisfacerea nevoilor fiziologice, schimbarea pozitiei si altele asemenea;
    h) supravegheaza si asigura alimentarea persoanelor dependente si supravegheaza distribuirea alimentatiei in conformitate cu prescriptiile cuprinse in foile de observatie;
    i) administreaza personal medicatia, efectueaza tratamentele, imunizarile, testarile biologice si altele asemenea, in conformitate cu prescriptiile medicale;
    j) pregatesc materialele sanitare si instrumentarul medical pentru sterilizare;
    k) cunosc si aplica normele de securitate, manipulare si descarcare a substantelor stupefiante, precum si a medicamentelor cu regim special;
    l) participa la acordarea ingrijirilor paliative;
    m) se integreaza in graficul pe ture stabilit de conducerile unitatilor si efectueaza verbal si in scris preluarea si predarea fiecarei persoane internate si a serviciului in cadrul raportului de tura;
    n) in caz de deces al persoanelor internate inventariaza obiectele personale ale acestora si organizeaza transportul cadavrelor la morga;
    o) utilizeaza si pastreaza in bune conditii echipamentele si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarului de unica folosinta utilizat si urmaresc colectarea acestora in vederea distrugerii;
    p) utilizeaza echipamentul de protectie prevazut de regulamentele de organizare si functionare a unitatilor, schimbandu-l ori de cate ori este nevoie;
    r) respecta reglementarile in vigoare referitoare la prevenirea, controlul si combaterea infectiilor nosocomiale;
    s) respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului medical;
    t) supravegheaza si coordoneaza activitatile desfasurate de personalul din subordine;
    u) colaboreaza cu asistentii medicali comunitari care isi desfasoara activitatea in teritoriul in care functioneaza unitati de asistenta medico-sociale;
    v) indeplinesc orice alte atributii stabilite de conducerile unitatilor.
    Art. 8
    Atributiile asistentilor sociali angajati ai unitatilor de asistenta medico-sociale sunt urmatoarele:
    a) elaboreaza proiecte de interventie in scopul prevenirii si combaterii institutionalizarii pentru fiecare persoana internata;
    b) intocmesc documentatia necesara pentru internare in camine pentru persoane varstnice, centre de ingrijire si asistenta si altele asemenea in cazul persoanelor care se transfera in aceste unitati;
    c) acorda sprijin, dupa caz, persoanelor internate, in vederea obtinerii unor ajutoare banesti, materiale si sociale, pensii si altele asemenea;
    d) efectueaza investigatiile necesare in cazuri de abandon pentru identificarea apartinatorilor persoanelor abandonate si pregatesc reintegrarea acestora in propria familie sau internarea in camine pentru persoane varstnice, centre de ingrijire si asistenta si altele asemenea;
    e) participa la adoptarea deciziilor privind incadrarea in grupe de probleme a persoanelor care necesita protectie sociala si la stabilirea modului de solutionare a problemelor identificate;
    f) furnizeaza persoanelor internate sau apartinatorilor acestora informatii privind drepturile de care beneficiaza in conformitate cu legislatia in vigoare, precum si asupra functionarii unitatilor de asistenta medico-sociale;
    g) colaboreaza cu organizatii neguvernamentale, fundatii, asociatii la realizarea unor programe care se adreseaza grupurilor tinta de populatie din care fac parte persoane internate in unitati de asistenta medico-sociale;
    h) cunosc si aplica reglementarile legale in vigoare referitoare la abandon, protectie sociala, acordare de ajutoare si altele asemenea;
    i) respecta si apara drepturile persoanelor internate;
    j) respecta secretul profesional si codul de etica si deontologie profesionala.
    Art. 9
    Atributiile infirmierelor angajate in unitatile de asistenta medico-sociale sunt urmatoarele:
    a) isi desfasoara activitatea numai sub indrumarea si sub supravegherea asistentilor medicali;
    b) pregatesc paturile si schimba lenjeria persoanelor internate;
    c) efectueaza sau participa la efectuarea toaletei zilnice a persoanelor internate imobilizate, ori de cate ori este nevoie, cu respectarea normelor de igiena;
    d) acorda sprijin persoanelor internate, pentru efectuarea toaletei zilnice;
    e) acorda sprijin persoanelor internate, pentru satisfacerea nevoilor fiziologice (plosca, urinar, tavite renale si altele asemenea);
    f) asigura curatenia, dezinfectia si pastrarea recipientelor utilizate;
    g) ajuta la pregatirea persoanelor internate in vederea examinarii;
    h) transporta lenjeria de pat si de corp utilizata in containere speciale la spalatorie si aduc lenjeria curata in containere speciale, cu respectarea circuitelor igienice;
    i) efectueaza dezinfectia zilnica a mobilierului din saloane;
    j) pregatesc saloanele pentru dezinfectie ori de cate ori este necesar;
    k) efectueaza curatenia si dezinfectia carucioarelor, a targilor si a altor obiecte care servesc la deplasarea persoanelor internate;
    l) colecteaza materialele sanitare si instrumentarul de unica folosinta utilizat in recipiente speciale si asigura transportul acestora in spatiile amenajate pentru depozitare, in vederea neutralizarii;
    m) ajuta asistentii medicali si brancardierii la schimbarea pozitiei persoanelor imobilizate;
    n) in situatia decesului persoanelor internate, pregatesc cadavrele si participa la transportul acestora la morga;
    o) utilizeaza echipamentul de protectie prevazut de regulamentele de organizare si functionare a unitatilor, schimbandu-l ori de cate ori este nevoie;
    p) respecta normele igienico-sanitare si de protectia muncii;
    q) respecta reglementarile in vigoare privind prevenirea, controlul si combaterea infectiilor nosocomiale;
    r) transporta alimentele de la blocurile alimentare in salile de mese sau in saloane, cu respectarea normelor igienico-sanitare;
    s) asigura spalarea veselei si tacamurilor, ordinea si curatenia in oficiile alimentare;
    t) asigura pastrarea si utilizarea in bune conditii a inventarului pe care il au in primire;
    u) indeplinesc orice alte atributii la solicitarea asistentilor medicali si a medicilor.
    Art. 10
    (1) Conducerea unitatii de asistenta medico-sociale se asigura de catre director, care este numit si eliberat din functie, dupa caz, prin hotarare a consiliului local, la propunerea primarului, sau prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, la propunerea presedintelui acestuia.
    (2) In realizarea atributiilor sale directorul este sprijinit de un consiliu consultativ compus din 5 membri desemnati in conformitate cu prevederile art. 3 alin. (3) din anexa la Hotararea Guvernului nr. 412/2003 pentru aprobarea Normelor privind organizarea, functionarea si finantarea unitatilor de asistenta medico-sociale.
    (3) Numarul de personal, structura organizatorica si statul de functii se aproba de catre consiliul local, la propunerea primarului, sau, dupa caz, de catre consiliul judetean, respectiv de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, la propunerea presedintelui acestuia, in functie de resursele financiare.
    (4) Veniturile proprii ale unitatilor de asistenta medico-sociale se constituie din:
    a) sume decontate de casele de asigurari de sanatate, pe baza de contracte incheiate cu acestea, pentru finantarea cheltuielilor de personal aferente medicilor si asistentilor medicali din aceste unitati, precum si a cheltuielilor cu medicamentele si materialele sanitare, conform prevederilor contractului-cadru;
    b) contributii personale ale beneficiarilor serviciilor prestate sau ale sustinatorilor legali ai acestora, aprobate, in conditiile legii, prin hotarare a consiliilor locale, judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz;
    c) donatii, sponsorizari si alte venituri.
    Art. 11
    Directorul unitatii de asistenta medico-sociale indeplineste, in principal, urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza intreaga activitate a unitatii, cu sprijinul consiliului consultativ;
    b) stabileste raspunderile si competentele si elaboreaza fisa postului pentru fiecare angajat;
    c) asigura crearea conditiilor necesare desfasurarii activitatii unitatii;
    d) stabileste masuri pentru protejarea fondurilor gestionate si a patrimoniului si raspunde de administrarea acestora;
    e) colaboreaza permanent cu autoritatile administratiei publice locale si centrale, precum si cu organizatii neguvernamentale cu preocupari in domeniul asigurarii ingrijirilor medico-sociale.
    Art. 12
    (1) Personalul unitatilor de asistenta medico-sociale se angajeaza, dupa caz, cu contract de munca pe durata nedeterminata sau determinata ori prin cumul de functii, in conditiile legii.
    (2) Incadrarea si incetarea activitatii personalului prevazut la alin. (1) se efectueaza prin dispozitie a directorului unitatii de asistenta medico-sociale.
    Art. 13
    (1) In termen de 30 zile de la infiintarea unei unitati de asistenta medico-sociale directorul acesteia elaboreaza regulamentul de organizare si functionare, cuprinzand prevederi privind functionarea unitatii, atributiile, competentele si raspunderile personalului.
    (2) Regulamentul de organizare si functionare a unitatii de asistenta medico-sociale este aprobat prin hotararea de infiintare adoptata de consiliul local sau, dupa caz, de consiliul judetean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
    Art. 14
    Controlul activitatii unitatilor de asistenta medico-sociale si al calitatii serviciilor acordate este exercitat de personalul abilitat al directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, al caselor de asigurari de sanatate si al serviciilor publice de asistenta sociala din cadrul structurilor administrativ-teritoriale.
    Dispozitii finale
    Art. 15
    Directiile implicate din cadrul Ministerului Sanatatii si Ministerului Administratiei si Internelor, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, si consiliile locale vor pune in aplicare prezentele instructiuni.
    Art. 16
    Prezentele instructiuni se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                Ministrul sanatatii,
                Mircea Beuran

                Ministrul administratiei si internelor,
                Ioan Rus

                p. Ministrul delegat pentru administratia publica,
                Ion Calin,
                secretar de stat

    ANEXA 1

                       SERVICIILE MEDICALE SI DE INGRIJIRE
                asigurate in unitatile de asistenta medico-sociale

    1. Evaluarea la internarea in unitate
    2. Efectuarea de masuratori antropometrice
    3. Acordarea primului ajutor
    4. Monitorizarea parametrilor fiziologici: temperatura, respiratie, puls, tensiune arteriala, diureza, scaun
    5. Toaleta persoanei internate: partiala, totala la pat, totala la baie, cu ajutorul dispozitivelor de sustinere
    6. Administrarea medicamentelor per os, intravenos, intramuscular, subcutanat, intradermic, prin perfuzie endovenoasa, pe suprafata tegumentelor si a mucoaselor, prin seringa automata
    7. Efectuarea de imunizari
    8. Masurarea glicemiei cu glucometrul
    9. Recoltarea de produse biologice
    10. Clisma cu scop evacuator
    11. Clisma cu scop terapeutic
    12. Alimentare artificiala pe sonda gastrica sau nazogastrica si pe gastrostoma
    13. Spalatura vaginala
    14. Masajul limfedemului
    15. Mobilizare, masaj, aplicatii medicamentoase locale, utilizarea colacilor de cauciuc si a rulourilor pentru evitarea escarelor de decubit*)
    16. Schimbarea pozitiei, tapotaj, fizioterapie respiratorie pentru evitarea complicatiilor pulmonare*)
    17. Mobilizare, masaj, bandaj compresiv, aplicatii medicamentoase locale pentru evitarea complicatiilor vasculare la membrele inferioare*)
    18. Ingrijirea plagilor simple si suprainfectate
    19. Ingrijirea escarelor multiple
    20. Ingrijirea tubului de dren
    21. Ingrijirea canulei traheale
    22. Ingrijirea ochilor, mucoasei nazale si a mucoasei bucale
    23. Suprimarea firelor de sutura
    24. Ingrijirea stomelor si fistulelor
    25. Evacuarea manuala a fecaloamelor
    26. Aplicarea de pampers, plosca, bazinet
    27. Aplicarea de prisnite si cataplasme
    28. Calmarea si tratarea durerii
    29. Kinetoterapie individuala
    30. Examinare si evaluare psihologica.
           
    *) Se aplica pentru persoanele imobilizate la pat.



COMENTARII la Instrucţiuni 1/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 1 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 51 2014
    CEI CARE S-AU MUTAT LA CERERE BENEFICIAZA
ANONIM a comentat Ordin 264 2003
    Buna ziua Mai este in vigoare acest ordin ? Tinand cont ca : Legea 103/1996 este modificata prin Legea vanatorii 654/2001 care ulterior se modifica prin Legea 407 din 9 noiembrie 2006 si mai incoace prin alta mica gramajoara de legi. Oricum, articolul 56 din 407/2006 ramane prezent la toate modificarile ulterioare si el arata asa: ART. 56 (1) În scopul administrării şi gestionării fondului cinegetic într-o conceptie unitară, administratorul elaborează şi aproba, cu avizul Consiliului Naţional de Vanatoare, în limita prevederilor prezentei legi, regulamente, instrucţiuni şi reglementări tehnice. (2) Actuala strategie cinegetica şi actualele regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice privind vanatul şi vânătoarea, emise în baza Legii fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, rămân în vigoare pana la revizuirea acestora în concordanta cu reglementările internaţionale la care statul roman este parte, dar nu mai târziu de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi. Acest al doilea paragraf zice cat se poate de negru pe alb ca orice act normativ care priveste vanatul si vanatoarea, emis in baza anterioarelor legi ale vanatorii poate ramane in vigoare maxim doi ani de la data intrarii in exercitiu a legii 407 daca intre timp n-au fost modificate in concordanta cu reglementarile internationale
ANONIM a comentat Ordin 264 2003
    Buna ziua Mai este in vigoare acest ordin ? Tinand cont ca : Legea 103/1996 este modificata prin Legea vanatorii 654/2001 care ulterior se modifica prin Legea 407 din 9 noiembrie 2006 si mai incoace prin alta mica gramajoara de legi. Oricum, articolul 56 din 407/2006 ramane prezent la toate modificarile ulterioare si el arata asa: ART. 56 (1) În scopul administrării şi gestionării fondului cinegetic într-o conceptie unitară, administratorul elaborează şi aproba, cu avizul Consiliului Naţional de Vanatoare, în limita prevederilor prezentei legi, regulamente, instrucţiuni şi reglementări tehnice. (2) Actuala strategie cinegetica şi actualele regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice privind vanatul şi vânătoarea, emise în baza Legii fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, rămân în vigoare pana la revizuirea acestora în concordanta cu reglementările internaţionale la care statul roman este parte, dar nu mai târziu de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi. Acest al doilea paragraf zice cat se poate de negru pe alb ca orice act normativ care priveste vanatul si vanatoarea, emis in baza anterioarelor legi ale vanatorii poate ramane in vigoare maxim doi ani de la data intrarii in exercitiu a legii 407 daca intre timp n-au fost modificate in concordanta cu reglementarile internationale
ANONIM a comentat Hotărârea 495 2014
     Unde se gaseste formularul pentru "Cererea de acord pentru exceptare"?
ANONIM a comentat Rectificare 51 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna Finanțe companiei de împrumut, eu sunt pentru a vă înștiința că aceasta este o firmă de creditare care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2% până la organizațiile de oameni / afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii:-mail: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 599 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna Finanțe companiei de împrumut, eu sunt pentru a vă înștiința că aceasta este o firmă de creditare care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2% până la organizațiile de oameni / afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii:-mail: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 69 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna Finanțe companiei de împrumut, eu sunt pentru a vă înștiința că aceasta este o firmă de creditare care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2% până la organizațiile de oameni / afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii:-mail: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 549 2004
    Max toată lumea de aici. Ceea ce a spus Christine Coleman este foarte adevărat, deși s-ar putea Nu o cunosc. Am experimentat-o prima mana, de asemenea. Acesta a fost această organizație numit lindaparkerloancompany că într-adevăr m-au ajutat să plătească medical meu facturi, atunci când am fost îndrăznesc nevoie de bani pentru că eu sunt o văduvă. Un prieten de-al mea, de asemenea, ma îndreptat către ei. atunci când am fost pe cale să facă o operație majoră și am avut nici bani, la acel moment, au venit în ajutorul meu și în mai puțin de 48 de ore, am primit împrumut mea. Dar a spune adevărul, am fost nervos și speriat la în primul rând pentru că i-au fost scammed de două ori. Dar când am chemat sus curaj și să urmeze politicile lor de creditare, împreună cu sfatul meu de prieteni, la sfârșitul m-am trezit zâmbind. Dacă nu pentru ei, poate că i-ar fi fost mort până acum. Am luat chiar și un alt împrumut de la ei începe afacerea mea după recuperarea mea pe care i-am, de asemenea, plata înapoi acum. Singurul meu sfat acum este ca orice organism care este cu adevărat nevoie de împrumut ar trebui să le contacteze cu e-mail lor prin: lindaparkerloancompany@gmail.com și a obține un împrumut de la ei. Mulțumiri. (Paulo)
ANONIM a comentat OUG 32 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria dumneavoastră? Dacă da, să ne contactați prin collinsscotthelpfunds@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 32 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria dumneavoastră? Dacă da, să ne contactați prin collinsscotthelpfunds@gmail.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu