Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 129 din 15 septembrie 2000

pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile si metodologia de acordare a licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125 din 11 septembrie 1998 si modificate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 52 din 11 aprilie 2000

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TURISM

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 519 din 23 octombrie 2000


SmartCity3


    Presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism,
    in temeiul prevederilor art. 8 si ale art. 2 alin. 3 din Hotararea Guvernului nr. 513/1998 privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice si de acordare a brevetelor si licentelor de turism,
    in baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 972/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Turism, cu modificarile ulterioare,
    avand in vedere propunerile fundamentate de Oficiul de Autorizare si Control in Turism (O.A.C.T.),
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Normele metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile si metodologia de acordare a licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125 din 11 septembrie 1998, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 462 din 2 decembrie 1998, modificate si completate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 52 din 11 aprilie 2000, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 221 din 19 mai 2000, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. La capitolul II, titlul subcapitolului "Constituirea si utilizarea garantiei financiare" va avea urmatorul cuprins:
    "Asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism"
    2. Punctele 2.12.1, 2.12.2, 2.12.3, 2.12.4 si 2.12.5 vor avea urmatorul cuprins:
    "2.12.1. Agentii economici care comercializeaza pachete de servicii turistice sunt obligati sa incheie polite de asigurare cu societati de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism.
    Politele de asigurare vor fi incheiate cu societati de asigurare agreate de Autoritatea Nationala pentru Turism, prin Oficiul de Autorizare si Control in Turism.
    Metodologia de agreare a societatilor de asigurare este prezentata in anexa nr. 9 la normele metodologice.
    Polita de asigurare se va incheia potrivit modelului de polita-cadru prezentat in anexa nr. 8 care face parte integranta din prezentul ordin.
    O copie de pe aceasta se va transmite la Oficiul de Autorizare si Control in Turism in termen de 30 de zile de la obtinerea licentei de turism.
    Pana la incheierea politei de asigurare si transmiterea acesteia catre Oficiul de Autorizare si Control in Turism, licenta de turism este provizorie si nu confera titularului acesteia dreptul de a comercializa pachete de servicii turistice.
    2.12.2. Agentii economici care comercializeaza pachete de servicii turistice sunt obligati sa remita turistilor certificate de asigurare eliberate de societati specializate, prin care se atesta asigurarea turistilor pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de acestia, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism.
    2.12.3. In contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat intre agentiile de turism si turisti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt inscris) este obligatoriu sa se consemneze faptul ca turistul este asigurat pentru riscul de insolvabilitate si/sau de faliment al agentiei de turism, suma pentru care este asigurat, numarul certificatului de asigurare, societatea de asigurare care l-a emis si numarul politei de asigurare in baza careia a fost emis.
    2.12.4. Neincheierea unei noi polite de asigurare si netransmiterea unei copii de pe aceasta la Oficiul de Autorizare si Control in Turism, in cazul expirarii celei vechi sau rezilierii acesteia de catre societatea de asigurare, conduc la suspendarea licentei de turism in conformitate cu art. 9 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 513/1998.
    2.12.5. Comercializarea pachetelor de servicii turistice fara sa se inscrie in contractul incheiat intre agentia de turism si turist clauzele prevazute la pct. 2.12.3 sau fara sa se elibereze turistului certificatul de asigurare constituie contraventie si se sanctioneaza, potrivit prevederilor art. 14 lit. f) din Hotararea Guvernului nr. 513/1998, cu amenda de la 800.000 lei la 1.000.000 lei."
    3. Punctul 2.12.6 se abroga.
    4. Anexele nr. 8 si 9 la normele metodologice se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezentul ordin.
    5. La capitolul 3 subcapitolul "Suspendarea licentelor de turism", alineatul 2 al punctului 3.2.2.5 se abroga.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Normele metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile si metodologia de acordare a licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125/1998, modificate si completate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 52 din 11 aprilie 2000, cu modificarile aduse prin prezentul ordin, vor fi republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                                Presedintele
                    Autoritatii Nationale pentru Turism,
                              Dumitru Moinescu

    ANEXA 1 la ordin
    (anexa nr. 8 la normele metodologice)

 ___________________________________________________________________________
|    Polita de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere    |
| si/sau a sumelor achitate de catre turist, in cazul insolvabilitatii sau  |
|                     falimentului agentiei de turism                       |
|___________________________________________________________________________|
| Asiguratul   | Denumirea            |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Registrul comertului |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Licenta de turism    |     Nr.                   | Data    |
|              |______________________|___________________________|_________|
|              | Sediul principal     |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Telefon              |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Fax                  |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | E-mail               |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Agentia de turism    |                                     |
|______________|______________________|_____________________________________|
| Asiguratorul | Denumirea            |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Sediul               |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Telefon              |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | Fax                  |                                     |
|              |______________________|_____________________________________|
|              | E-mail               |                                     |
|______________|______________________|_____________________________________|
| Beneficiarul                        |     Turistul, conform conditiilor   |
|                                     |     de asigurare                    |
|_____________________________________|_____________________________________|
| Suma asigurata                      |     Conform anexei nr. 2            |
|_____________________________________|_____________________________________|
| Prima de asigurare                  |     Conform anexei nr. 2            |
|_____________________________________|_____________________________________|
| Cota de prima                       |                                     |
|_____________________________________|_____________________________________|
| Fransiza                            |                                     |
|_____________________________________|_____________________________________|
| Perioada de asigurare               |      De la                | La      |
|_____________________________________|___________________________|_________|
| La prezenta se anexeaza urmatoarele documente care fac parte              |
| integranta din polita:                                                    |
| 1. Conditiile de asigurare (anexa nr. 1)                                  |
| 2. Formularul de avizare (anexa nr. 2)                                    |
|___________________________________________________________________________|
| Prezenta polita a fost eliberata in 3 (trei) exemplare, cate un exemplar  |
| pentru fiecare parte si un exemplar pentru Oficiul de Autorizare si       |
| Control in Turism.                                                        |
|___________________________________________________________________________|
| Am primit un exemplar original al politei si anexele.                     |
|___________________________________________________________________________|
|                                                                           |
|              Asigurat                             Asigurator              |
|___________________________________________________________________________|

    ANEXA 1
    la polita ............

                            CONDITII DE ASIGURARE
privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre turisti, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism

    1. Definitii
    1.1. Agentia de turism - unitatea specializata care ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
    1.2. Asiguratul - societatea comerciala inregistrata in Romania, titulara licentei de turism pentru agentia de turism.
    1.3. Beneficiarul - turistul.
    1.4. Cheltuielile de repatriere - cheltuielile efectuate de turist dupa intreruperea de catre asigurat a derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul sa se poata intoarce la punctul originar de plecare din Romania, in conditii de confort si pret similare celor contractate.
    1.5. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice - acordul de vointa dintre asigurat si turist, care are ca obiect cumpararea unui pachet de servicii turistice de catre turist si eliberarea documentelor de plata si a documentelor de calatorie de catre asigurat.
    1.6. Dauna - prejudiciul financiar suferit de turist.
    1.7. Debitul - sumele achitate si/sau cheltuielile de repatriere.
    1.8. Despagubirea - suma datorata de asigurator beneficiarului in urma producerii evenimentului asigurat.
    1.9. Certificatul de asigurare - documentul emis de asigurator in favoarea fiecarui beneficiar, prin care se atesta valabilitatea asigurarii.
    1.10. Evenimentul asigurat - neplata debitului de catre asigurat ca urmare a insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.
    1.11. Falimentul - procedura judiciara de executare silita a bunurilor din averea asiguratului, in scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.
    1.12. Insolvabilitatea - situatia in care asiguratul nu achita debitul in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de catre acesta a documentelor justificative de la turist sau intrerupe unilateral acordarea serviciilor.
    1.13. Licenta de turism - documentul prin care se atesta capacitatea asiguratului de a comercializa servicii turistice in conditii de calitate si siguranta pentru turisti.
    1.14. Pachetul de servicii turistice - combinatia prestabilita a cel putin doua dintre urmatoarele trei grupe de servicii, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa depaseasca 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare, si anume transport, cazare si alte servicii, fara legatura cu transportul sau cazarea sau care nu sunt accesorii ale acestora si care reprezinta o parte semnificativa a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentatie, tratament balnear, agrement si altele asemenea.
    1.15. Suma asigurata - valoarea pentru care se incheie asigurarea, inscrisa in formularul de avizare (anexa nr. 2 la polita).
    1.16. Sumele achitate - contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii platite de acesta in conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiat cu asiguratul.
    1.17. Turistul - orice persoana care cumpara sau care se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - contractant principal - sau orice alta persoana in numele careia contractantul principal se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - alti beneficiari - sau orice persoana in favoarea careia contractantul principal sau alti beneficiari cedeaza pachetul de servicii turistice - cesionarul.

    2. Obiectul politei de asigurare
    2.1. Obiectul prezentei polite de asigurare este acoperirea de catre asigurator a riscului de neplata a debitului pe care il are asiguratul fata de turist (beneficiarul asigurarii), in temeiul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiat cu acesta, in cazul insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.
    2.2. Asiguratorul accepta ca, in schimbul primelor de asigurare incasate de la asigurat, sa garanteze turistului - beneficiar al asigurarii - plata debitului in cazul insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.

    3. Excluderi
    3.1. Asiguratorul nu datoreaza despagubiri pentru:
    - daune rezultate din alte cauze decat insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;
    - alte sume solicitate de turist in afara celor privind cheltuielile de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre acesta;
    - cheltuielile efectuate de turist inainte de inceperea derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice (taxa de viza, vaccinari, taxe de aeroport);
    - sumele achitate de catre turist, pe care asiguratul nu este obligat sa le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;
    - daune generate de forta majora invocata de asigurat, dovedita cu documente emise de autoritatile publice competente. Prin caz de forta majora se intelege imprejurarile care au intervenit dupa incheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevazute si inevitabile pentru parti;
    - frauda, rea-intentie sau rea-credinta din partea turistului sau a reprezentantilor acestuia;
    - daune rezultate din orice consecinta a razboiului, invaziei, actelor de agresiune straina (fie ca razboiul este declarat sau nu), razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, lovitura de stat;
    - daune rezultate din vina turistului.

    4. Suma asigurata
    4.1. Suma asigurata reprezinta limita raspunderii pe care asiguratorul o are pentru fiecare turist (beneficiar al prezentei asigurari) si este egala cu pretul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
    4.2. Suma asigurata in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice este mentionata in formularul de avizare (anexa nr. 2 la polita).
    4.3. Suma asigurata in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice este exprimata in moneda respectivului contract (lei sau valuta).

    5. Perioada de asigurare si perioada de raspundere
    5.1. Perioada de asigurare este mentionata in polita de asigurare.
    5.2. Perioada de raspundere in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice incepe la data semnarii respectivului contract si a primirii de catre turist a certificatului de asigurare, conform formularului de avizare (anexa nr. 2 la polita).
    5.3. Perioada de raspundere in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice avizat catre asigurator inceteaza in una dintre urmatoarele situatii, indiferent care dintre acestea intervine mai intai:
    - finalizarea derularii pachetului de servicii turistice, conform contractului respectiv;
    - rezilierea contractului respectiv;
    - plata integrala a debitului de catre asigurat sau de catre un tert; in cazul platii partiale, raspunderea asiguratorului se diminueaza in mod corespunzator;
    - plata despagubirii datorate de catre asigurator.

    6. Prima de asigurare
    6.1. Cota de prima de asigurare este precizata in polita de asigurare si se aplica la suma asigurata.
    6.2. Prima de asigurare este platita de catre asigurat in aceeasi zi in care a fost transmis formularul de avizare (anexa nr. 2 la polita).
    6.3. Prima de asigurare este platita in aceeasi moneda in care este exprimata suma asigurata.

    7. Fransiza
    7.1. Fransiza este partea de risc ramasa in raspunderea turistului, exprimata ca procent din suma asigurata, si se deduce din fiecare dauna.
    7.2. Fransiza este precizata in polita de asigurare si in certificatul de asigurare.

    8. Obligatiile asiguratului
    8.1. Asiguratul are obligatia de a intocmi si de a transmite asiguratorului cel putin o data pe saptamana formularele de avizare (anexa nr. 2 la polita) cuprinzand contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiate in saptamana precedenta.
    8.2. Asiguratul are obligatia de a intocmi corect si complet fiecare formular de avizare transmis asiguratorului.
    8.3. Asiguratul are obligatia de a plati prima de asigurare aferenta formularelor de avizare, in numerar sau prin virament bancar, in moneda contractelor de comercializare a pachetelor de servicii turistice (lei sau valuta), cel mai tarziu in ziua in care a fost transmis formularul de avizare.
    8.4. Asiguratul are obligatia de a informa turistul in legatura cu conditiile de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de catre turist si/sau a cheltuielilor de repatriere si de a inmana acestuia, in momentul semnarii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, un certificat de asigurare (anexa nr. 3 la polita) in care se mentioneaza drepturile si obligatiile turistului.
    8.5. Asiguratul are obligatia de a intocmi contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice in conformitate cu prevederile legilor romanesti in vigoare in acel moment.
    8.6. Asiguratul are obligatia de a mentiona in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice numarul certificatului de asigurare care a fost inmanat turistului.
    8.7. Asiguratul are obligatia de a gestiona in mod corespunzator stocul de certificate de asigurare primite din partea asiguratorului si de a justifica pe baza de documente stocul existent in orice moment in cazul in care asiguratorul va solicita in scris acest lucru.
    8.8. Asiguratul are obligatia de a informa asiguratorul in legatura cu orice modificare intervenita in unul dintre urmatoarele elemente: denumire, forma juridica, sediu, telefon, structura actionariat, licenta de turism, brevete de turism.

    9. Obligatiile asiguratorului
    9.1. Asiguratorul are obligatia de a aproviziona ritmic si in cantitati suficiente asiguratul cu certificate de asigurare care sa fie inseriate si care sa cuprinda cel putin drepturile si obligatiile turistului. Aprovizionarea cu certificate de asigurare se va face periodic, dupa primirea de catre asigurator a formularelor de avizare, din care sa rezulte certificatele de asigurare emise catre turisti si stocul de certificate de asigurare din gestiunea asiguratului. Numarul de certificate de asigurare care vor fi transmise asiguratului va fi in functie de numarul de certificate emise in saptamana precedenta si de numarul de certificate existente in stoc.
    9.2. Asiguratorul are obligatia de a plati despagubirea pe baza documentelor justificative mentionate la pct. 10.6 si pe certificatul de asigurare, in conditiile prezentei polite de asigurare.

    10. Constatarea daunelor si plata despagubirilor
    10.1. In cazul in care asiguratul nu efectueaza repatrierea turistului, turistul are obligatia de a anunta imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail. In aceasta situatie asiguratorul nu are obligatia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa dupa intoarcerea turistului in Romania, in conditiile prezentei polite de asigurare.
    10.2. In cazul in care turistul solicita de la asigurat rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita documentele justificative catre asigurat prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Turistul are obligatia sa pastreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
    10.3. Turistul are obligatia de a notifica asiguratorul prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata asiguratului privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazute la pct. 10.2.
    10.4. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
    10.5. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
    10.6. Documentele justificative contin, dar nu se limiteaza la:
    - contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
    - certificatul de asigurare;
    - confirmarile de primire precizate la pct. 10.2, 10.3 si 10.5;
    - fotocopiile de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
    - fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
    10.7. Despagubirea nu poate depasi suma asigurata conform fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice.
    10.8. Din despagubire se scade fransiza mentionata pe polita.
    10.9. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist.
    10.10. Despagubirea va fi platita in aceeasi moneda in care a fost platita prima de asigurare.
    10.11. In cazul in care dupa plata despagubirii asiguratul plateste debitul catre turist, turistul are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentand debitul.

    11. Dispozitii finale
    11.1. Prin plata despagubirii si in limita acesteia, asiguratorul se subroga in toate drepturile turistului impotriva asiguratului si este mandatat sa foloseasca toate mijloace legale pentru executarea silita a asiguratului.
    11.2. Asiguratorul are dreptul de a rezilia prezenta polita in oricare dintre urmatoarele cazuri:
    - aparitia unui eveniment asigurat conform prezentei polite;
    - plata de despagubiri la unul sau mai multe contracte de comercializare a pachetelor de servicii turistice datorita insolvabilitatii sau falimentului asiguratului;
    - ridicarea de catre autoritatea competenta a licentei de turism aferenta asiguratului.
    Asiguratorul este raspunzator in continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turistilor inainte de data rezilierii.
    11.3. Asiguratorul are dreptul de a suspenda prezenta polita in oricare dintre urmatoarele cazuri:
    - suspendarea de catre autoritatea competenta a licentei de turism aferenta asiguratului;
    - nerespectarea obligatiilor asumate de asigurat prin prezenta polita.
    Asiguratorul este raspunzator in continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turistilor inainte de data suspendarii.
    11.4. Daca debitul este obiectul unui litigiu in justitie intre turist si asigurat, sentinta definitiva va fi respectata, cu conditia indeplinirii prevederilor prezentei polite.
    11.5. Prezentele clauze contractuale sunt completate de legislatia din Romania.
    11.6. Orice litigiu rezultat din interpretarea si/sau executarea prezentei polite se solutioneaza pe cale amiabila sau, daca nu este posibil astfel, de catre instantele de judecata competente din Romania.

    ANEXA 2
    la polita .........

    Asigurat .................                  Agentia de turism ...........

                              FORMULAR DE AVIZARE
                                Nr. .... din .....

 ___________________________________________________________________________
| Lista cuprinzand contractele de comercializare a pachetelor de servicii   |
| turistice incheiate de agentia de turism in perioada de la ..... la ..... |
|___________________________________________________________________________|
|  Numarul   |  Data      |    Numarul   |   Suma  |Cota de prima| Prima de |
|contractului|contractului|certificatului|asigurata|de asigurare | asigurare|
|            |            | de asigurare |         |             |          |
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|
|            |            |    Total:    |         |             |          |
|____________|____________|______________|_________|_____________|__________|

    Prima de asigurare a fost platita prin ...... nr. ...... din ......, conform fotocopiei anexate.
 ___________________________________________________________________________
| Situatia privind certificatele de asigurare in perioada de la .... la ... |
|___________________________________________________________________________|
|    Stoc initial   |   Primite   |   Emise  |   Anulate*)   |  Stoc final  |
|___________________|_____________|__________|_______________|______________|
|___________________|_____________|__________|_______________|______________|

      ................................................................
       Semnatura autorizata (numele, prenumele, functia, stampila)

------------
    *) Conform procesului-verbal anexat.

    ANEXA 3
    la polita ........

                      Certificat de asigurare Nr. ......
privind rambursarea sumelor achitate de turist si/sau a cheltuielilor de repatriere in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism

    Prin prezentul certificat asiguratorul se obliga sa ramburseze turistului sumele achitate si/sau cheltuielile de repatriere in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism, in conditiile mentionate mai jos.
    Definitii
    1. Agentia de turism - unitatea specializata inregistrata in Romania, care ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
    2. Asiguratorul - societatea de asigurari care incheie cu asiguratul o polita de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de turist si/sau a cheltuielilor de repatriere in cazul insolvabilitatii sau al falimentului asiguratului si care emite prezentul certificat.
    3. Asiguratul - societatea comerciala inregistrata in Romania, titulara licentei de turism pentru agentia de turism.
    4. Beneficiarul - turistul.
    5. Cheltuielile de repatriere - cheltuielile efectuate de turist dupa intreruperea de catre asigurat a derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul sa se poata intoarce la punctul originar de plecare din Romania in conditii de confort si pret similare celor contractate.
    6. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice - acordul de vointa dintre asigurat si turist, care are ca obiect cumpararea unui pachet de servicii turistice de catre turist si eliberarea documentelor de plata si a documentelor de calatorie de catre asigurat.
    7. Despagubire - suma datorata de asigurator beneficiarului in urma producerii evenimentului asigurat.
    8. Falimentul - procedura judiciara de executare silita a bunurilor din averea asiguratului, in scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.
    9. Insolvabilitatea - situatia in care asiguratul nu achita debitul in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de catre acesta a documentelor justificative de la turist.
    10. Pachetul de servicii turistice - combinatia prestabilita a cel putin doua dintre urmatoarele trei grupe de servicii, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa depaseasca 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare, si anume transport, cazare si alte servicii fara legatura cu transportul sau cazarea ori care nu sunt accesorii ale acestora si care reprezinta o parte semnificativa a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentatie, tratament balnear, agrement si altele asemenea.
    11. Sumele achitate - contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii platite de acesta in conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiat cu asiguratul.
    12. Turistul - orice persoana care cumpara sau care se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - contractant principal - sau orice alta persoana in numele careia contractantul principal se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - alti beneficiari - sau orice persoana in favoarea careia contractantul principal sau alti beneficiari cedeaza pachetul de servicii turistice - cesionarul.

    Obligatiile turistului in caz de dauna
    1. In cazul in care asiguratul nu efectueaza repatrierea turistului, turistul are obligatia de a anunta imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail. In aceasta situatie asiguratorul nu are obligatia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa dupa intoarcerea turistului in Romania.
    2. In cazul in care turistul solicita de la asigurat rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita documentele justificative catre asigurat prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Turistul are obligatia de a pastra fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
    3. Turistul are obligatia de a notifica asiguratorul prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire in legatura cu solicitarea adresata asiguratului privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazuta la pct. 2.
    4. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
    5. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire, insotita de documentele justificative.
    6. Documentele justificative contin, dar nu se limiteaza la:
    - contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
    - certificatul de asigurare;
    - confirmarile de primire precizate la pct. 2, 3 si 5;
    - fotocopiile de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
    - fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.

    Calcularea si plata despagubirilor
    1. Despagubirea nu poate depasi pretul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
    2. Din despagubire se scade o fransiza de 5% din pretul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, suma care ramane in raspunderea turistului.
    3. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist.
    4. Despagubirea va fi platita in moneda contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
    5. In cazul in care dupa plata despagubirii asiguratul plateste debitul catre turist, turistul are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentand debitul.

    Excluderi
    Asiguratorul nu datoreaza despagubiri pentru:
    1. daune rezultate din alte cauze decat insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;
    2. alte sume solicitate de turist in afara celor privind cheltuielile de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre acesta;
    3. cheltuielile efectuate de turist inainte de inceperea derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice (taxa de viza, vaccinari, taxe de aeroport);
    4. sumele achitate de turist pe care asiguratul nu este obligat sa le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;
    5. daune generate de forta majora invocata de asigurat, dovedita cu documente emise de autoritatile publice competente. Prin caz de forta majora se intelege imprejurarile care au intervenit dupa incheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevazute si inevitabile pentru parti;
    6. frauda, rea-intentie sau rea-credinta din partea turistului sau a reprezentantilor acestuia;
    7. daune rezultate din orice consecinta a razboiului, invaziei, actelor de agresiune straina (fie ca razboiul este declarat sau nu), razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, lovitura de stat;
    8. daune rezultate din vina turistului.

    ANEXA 2 la ordin
    (anexa nr. 9 la normele metodologice)

              METODOLOGIA DE AGREARE A SOCIETATILOR DE ASIGURARE

    Agrearea societatilor de asigurare se face de catre Autoritatea Nationala pentru Turism prin Oficiul de Autorizare si Control in Turism, cu consultarea prealabila a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
    In vederea obtinerii agrearii societatile de asigurare vor prezenta la Autoritatea Nationala pentru Turism - Oficiul de Autorizare si Control in Turism o documentatie cu urmatorul continut:
    - copie de pe autorizatia de functionare eliberata in conformitate cu Legea nr. 32/2000;
    - copie de pe certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului;
    - angajamentul scris al societatii de asigurare ca a luat cunostinta de polita-cadru aprobata, pe care se obliga sa o utilizeze in relatiile contractuale cu agentiile de turism, fara a introduce alte clauze care sa contravina principiilor acesteia sau sa impuna agentiilor de turism alte obligatii decat cele stabilite prin aceasta.
    Societatile de asigurare nu mai sunt agreate in urmatoarele situatii:
    - nu mai detin autorizatie de functionare;
      din analiza politelor incheiate si din sesizarile primite de la Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (A.N.A.T.) rezulta ca nu respecta angajamentul prevazut mai sus.
    Oficiul de Autorizare si Control in Turism va informa agentii economici prin asociatiile profesionale si prin mass media cu privire la societatile de asigurare agreate, precum si cu privire la cele carora li s a retras agrearea.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 129/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 129 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu