Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 355 din  5 august 2002

pentru aprobarea Conditiilor si procedurilor privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 766 din 22 octombrie 2002


SmartCity3


    In baza prevederilor art. 12 si ale art. 21 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea calitatii, comercializarea semintelor si a materialului saditor, precum si inregistrarea soiurilor de plante,
    avand in vedere necesitatea armonizarii legislatiei nationale cu reglementarile Directivei Consiliului Uniunii Europene nr. 98/96/CE privind modificarea, cu privire la inspectiile in camp, a directivelor nr. 66/400/CEE, 66/401/CEE, 66/402/CEE, 69/208/CEE si 70/458/CEE privind comercializarea semintelor de sfecla, plante furajere, cereale, cartofi, plante oleaginoase si textile si de legume,
    in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Conditiile si procedurile privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala, prezentate in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

               p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
                                  Petre Daea,
                                secretar de stat

    ANEXA 1

    Conditii si proceduri privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala

    CAP. 1
    Domeniul de aplicare

    Art. 1
    (1) Prezentele conditii si proceduri se aplica pentru acreditarea unor persoane fizice, in scopul stabilirii competentei de a efectua inspectii in camp in vederea certificarii unor culturi semincere recunoscute de autoritatea oficiala.
    (2) Acreditarea unor persoane pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii se realizeaza de catre autoritatea oficiala, desemnata de Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea calitatii, comercializarea semintelor si a materialului saditor, precum si inregistrarea soiurilor de plante, respectiv Inspectia Nationala pentru Calitatea Semintelor (INCS) din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, prin unitatile teritoriale ale acesteia, respectiv Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor (LCCSMS) sau inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului saditor (ITCSMS), dupa caz.
    (3) Eliberarea certificatului de acreditare de catre autoritatea oficiala atesta ca persoana fizica acreditata poate sa efectueze inspectia in camp a unor culturi semincere din urmatoarele specii si grupe de specii: sfecla, plante furajere, cereale, oleaginoase si textile, precum si la categoriile biologice prevazute de regulile si normele specifice acestor specii.

    CAP. 2
    Definirea termenilor

    Art. 2
    (1) Acreditarea: delegarea de responsabilitate care permite unei persoane fizice sau juridice sa execute o anumita activitate in numele organismului responsabil pentru respectiva activitate.
    (2) Acreditor: un organism oficial de acreditare cu competenta recunoscuta pentru procedura de acreditare.
    (3) Actiune corectiva: actiune intreprinsa pentru eliminarea cauzelor unei neconformitati, in scopul de a preveni repetarea acestora.
    (4) Autoritatea oficiala: autoritate desemnata oficial pentru acreditarea unor persoane fizice sau juridice in vederea desfasurarii de activitati specifice la cererea acestora.
    (5) Audit: examinare sistematica si independenta in scopul determinarii daca activitatile de calitate si rezultatele aferente sunt conforme cu sistemele planificate.
    (6) Candidat la acreditare: persoana fizica sau juridica ce doreste sa obtina de la autoritatea desemnata un certificat de acreditare.
    (7) Certificat de acreditare: document eliberat de catre autoritatea oficiala, care atesta ca persoana fizica acreditata poate sa efectueze inspectii in camp in vederea certificarii unor culturi semincere si care dovedeste ca persoana acreditata poseda cunostintele tehnice necesare pentru realizarea obiectivelor propuse la solicitarea acreditarii.
    (8) Conformitate: satisfacerea exigentelor specifice unei activitati.
    (9) Neconformitate majora: activitate ce influenteaza in mod negativ serviciul prestat de persoana acreditata si trebuie corectata imediat.
    (10) Neconformitate minora: activitate ce nu influenteaza direct serviciul prestat si care trebuie corectata intr-un anumit interval de timp.
    (11) Inspectia in camp (controlul in camp): examinarea in camp a plantelor unei culturi destinate producerii de seminte conform metodelor, regulilor si normelor in vigoare.
    (12) Inspector in camp acreditat: persoana fizica independenta sau angajata a unei persoane juridice, care poate efectua inspectia in camp a unor culturi semincere sub supravegherea autoritatii oficiale.
    (13) Supraveghere oficiala: procedura prin care autoritatea oficiala urmareste si verifica activitatea specifica a unei persoane fizice sau juridice acreditate de autoritatea oficiala sa desfasoare o anumita activitate in numele sau.

    CAP. 3
    Conditii pentru inspectorii in camp in vederea acreditarii

    SECTIUNEA 1
    Conditii pentru acreditare

    Art. 3
    (1) Inspectia in camp a culturilor semincere poate fi efectuata de persoane angajate de agenti economici inregistrati pentru producerea semintelor sau de catre persoane independente angajate pe baza de contract temporar fie cu autoritatea oficiala, fie cu un agent economic inregistrat pentru producerea de seminte, acreditate oficial in acest scop de catre autoritatea oficiala si sub supravegherea acesteia.
    (2) Inspectorii in camp trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii pentru a putea fi acreditati provizoriu sau definitiv:
    a) sa aiba pregatirea corespunzatoare: studii de specialitate, cel putin 3 ani experienta in domeniul de producere, ameliorare, control si certificare a semintelor si suficiente cunostinte pentru desfasurarea activitatii in bune conditii;
    b) prin exceptie de la conditiile prevazute la lit. a) se pot accepta candidati fara experienta in domeniu, cu studii de specialitate in agricultura, horticultura sau biologie, care pot fi acreditati provizoriu pentru insusirea cunostintelor practice;
    c) sa fie independenti in activitatea pe care o desfasoara;
    d) sa nu aiba interese personale in luarea masurilor ce se impun;
    e) sa nu obtina nici un profit personal ca urmare a deciziilor sau masurilor luate din efectuarea inspectiilor in camp;
    f) sa se angajeze sa lucreze in concordanta cu metodele si normele in vigoare aplicabile inspectiilor in camp efectuate de autoritatea oficiala;
    g) sa demonstreze competenta in:
    (i) intelegerea termenilor "control in camp" si "DUS" - distinctivitate, uniformitate si stabilitate, respectiv caracterele morfologice si fiziologice ale soiurilor si modul de notare in descrierea soiurilor;
    (ii) intelegerea importantei preciziei operatiunii de control in camp;
    (iii) intocmirea corecta a documentelor oficiale.
    (3) Agentul economic angajator al candidatului la acreditare, denumit in continuare angajator, sau persoana fizica independenta trebuie sa depuna la ITCSMS sau LCCSMS pe a carui zona teritoriala isi desfasoara activitatea specifica o cerere-tip, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezentele conditii si proceduri, impreuna cu toate documentele prevazute, in doua exemplare, dintre care unul se va restitui solicitantului dupa terminarea procedurilor de acreditare, prin care sa solicite acreditarea inspectorului in camp.
    (4) Documentele solicitate pentru inscrierea candidatului la acreditare sunt:
    a) copie xerox de pe autorizatia de producere a semintelor vizata pe anul in curs;
    b) copie xerox de pe statutul agentului economic inregistrat cu specificarea obiectului de activitate;
    c) copie xerox de pe codul fiscal;
    d) dosarul de prezentare a persoanei angajate ce urmeaza a fi acreditata pentru inspectia in camp, care va cuprinde;
    (i) copie de pe diploma de studii;
    (ii) curriculum vitae;
    (iii) copie de pe carnetul de munca sau de pe contractul temporar;
    (iv) angajamentul scris al persoanei si angajatorului sau, dupa caz, de a se conforma regulilor care guverneaza inspectiile oficiale in camp;
    (5) Contravaloarea prestatiei de acreditare va fi achitata de agentul economic sau persoana fizica, la acceptarea cererii si inregistrarea acesteia.

    SECTIUNEA 2
    Natura inspectorului in camp

    Art. 4
    (1) Inspectorii in camp acreditati pot fi:
    a) persoane fizice independente;
    b) persoane angajate de persoane fizice sau juridice ale caror activitati nu implica producerea, prelucrarea sau comercializarea semintelor, dar presteaza servicii tehnice independente catre producatorii, prelucratorii sau comerciantii de samanta;
    c) persoane angajate de persoane fizice sau juridice ale caror activitati implica producerea, prelucrarea sau comercializarea semintelor.
    (2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) angajatorul va asigura autoritatea oficiala ca inspectorul candidat sau acreditat este liber de orice presiune in desfasurarea activitatii de control in camp.
    (3) In situatia prevazuta la alin. (1) lit. c) un inspector in camp acreditat poate efectua inspectii in camp numai pe teritoriul angajatorului sau, in afara cazului cand exista un alt acord intre angajatorul sau, solicitantul de certificare si autoritatea oficiala.
    (4) Angajatorul prevazut la alin. (1) lit. b) si c) sau persoana fizica independenta va asigura autoritatea oficiala ca ii va achita contravaloarea serviciilor de acreditare prestate, precum si a celor de supraveghere a activitatii de control in camp.

    SECTIUNEA 3
    Cunostinte si aptitudini

    Art. 5
    (1) Candidatul la acreditare trebuie sa aiba urmatoarele cunostinte:
    a) metodele O.C.D.E. (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica) pentru inspectia culturilor in camp;
    b) metodele si cerintele specifice de inspectie in camp la culturile pentru care a solicitat acreditarea;
    c) conditiile de aprobare in camp la culturile pentru care a solicitat acreditarea;
    d) caracteristicile speciilor si soiurilor pentru care a solicitat acreditarea, eventualele plante netipice si din alte specii;
    e) organismele daunatoare ale diferitelor specii si simptomele acestora, ca si diferitele categorii de buruieni si identificarea lor;
    f) orice anomalie datorata toxicitatii pesticidelor, problemelor de nutritie, umiditate si temperatura;
    g) folosirea caracterelor de soi pentru a confirma identitatea soiului in cultura semincera;
    h) detectarea, caracterizarea si cuantificarea impuritatilor in cultura semincera;
    i) interpretarea corecta a rezultatelor.
    (2) Autoritatea oficiala va verifica cunostintele candidatului la acreditare prin:
    a) examen scris privind insusirea normelor in vigoare, principii si proceduri de control in camp, la care trebuie sa intruneasca un punctaj minim de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte pentru a putea intra la proba practica;
    b) proba practica, privind aptitudinile necesare pentru inspectia in camp, prin examinarea a minimum 3 parcele pentru fiecare specie. Rezultatele probei practice se interpreteaza astfel:
    (i) se considera admis daca rezultatele obtinute de candidat sunt apropiate de cele obtinute de un inspector al autoritatii oficiale, cu o toleranta de +/- 0,1% pentru speciile cu determinare procentuala a componentelor culturii si o bucata de planta netipica pentru speciile cu determinare numerica a componentelor culturii, la toate cele 3 parcele examinate.
    Daca rezultatele determinarilor la una dintre parcele ies din tolerantele admise, proba practica se suplimenteaza cu examinarea unei noi parcele, iar daca aceasta se incadreaza in tolerante, candidatul se considera admis, iar daca nu se incadreaza in tolerante, se aplica prevederile lit. (ii);
    (ii) daca rezultatele determinarilor la doua dintre parcele nu se incadreaza in tolerantele admise, se poate face o acreditare provizorie a candidatului. Pe durata acreditarii provizorii candidatul la acreditare va efectua inspectia in camp impreuna cu un inspector al autoritatii oficiale, considerata ca perioada de instruire practica si se desfasoara pe perioada unui sezon de inspectie in camp pentru specia respectiva. Dupa perioada de instruire practica se va face reverificarea cunostintelor practice ale candidatului la acreditare;
    (iii) daca rezultatele determinarilor la toate cele 3 parcele nu se incadreaza in tolerantele admise, candidatul se considera respins de la acreditare.
    (3) Rezultatul testarii se aduce la cunostinta candidatului la acreditare, in termen de 24 de ore, dupa fiecare proba.

    CAP. 4
    Responsabilitatile inspectorilor acreditati si ale autoritatii oficiale

    SECTIUNEA 1
    Responsabilitatile inspectorilor acreditati

    Art. 6
    (1) In ceea ce priveste responsabilitatile fata de autoritatea oficiala, inspectorii in camp acreditati vor fi asimilati cu inspectorii autoritatii oficiale.
    (2) Inspectorii in camp acreditati efectueaza inspectia in camp sub supraveghere oficiala, in conformitate cu regulile si normele in vigoare aplicabile la inspectiile oficiale, pentru speciile si categoriile biologice de seminte pentru care au fost acreditati.
    (3) Inspectorii in camp acreditati trebuie sa isi mentina un nivel ridicat de pregatire teoretica si practica prin:
    a) efectuarea permanenta a activitatii de inspectie in camp a culturilor, fara intreruperi pe o perioada mai mare de 1 an;
    b) participarea la instruirile periodice;
    c) sa fie la curent cu modificarile aparute in normele in vigoare si metodele de inspectie a culturilor in camp, insusindu-si orice schimbare.
    (4) Inspectorii in camp trebuie sa fie instruiti si testati sau retestati prin cursuri de pregatire ca si cele ale personalului oficial si atestat prin examinari oficiale.

    SECTIUNEA 2
    Responsabilitatile autoritatii oficiale

    Art. 7
    (1) Autoritatea oficiala trebuie sa dispuna de personal specializat, echipamente si alte facilitati necesare pentru a realiza expertize tehnice privind acreditarea si supravegherea inspectorilor in camp.
    (2) Autoritatea oficiala trebuie sa se asigure ca persoana acreditata:
    a) este libera de orice presiune ce poate afecta negativ calitatea muncii desfasurate;
    b) este independenta in luarea deciziilor;
    c) este impartiala cand efectueaza inspectia in camp a culturilor;
    d) nu obtine nici un profit personal in urma deciziilor sau masurilor luate din activitatea de inspectie in camp a culturilor.
    (3) Autoritatea oficiala va comunica acceptul pentru inscriere sau motivele pentru care inscrierea nu poate fi acceptata in decurs de 5 zile lucratoare de la data depunerii solicitarii de acreditare si a intregii documentatii solicitate.
    (4) Candidatul la acreditare trebuie sa aiba acces pentru indrumare si informatii la serviciile autoritatii oficiale.
    (5) Autoritatea oficiala poate acorda dreptul de inspectie sub supraveghere oficiala pentru culturile semincere obtinute din seminte care au fost supuse unui postcontrol oficial, al carui rezultat a corespuns normelor in vigoare.
    (6) Autoritatea oficiala trebuie:
    a) sa furnizeze proceduri relevante cu privire la schemele O.C.D.E. pentru controlul in camp al culturilor;
    b) sa organizeze instruiri si aplicatii practice pe probleme de control in camp al culturilor;
    c) sa testeze persoanele care au solicitat acreditarea, sa elibereze certificatul de acreditare pentru candidatii care au promovat testul si sa incheie un contract de acreditare cu angajatorul persoanei acreditate si/sau cu persoana respectiva;
    d) sa aduca la cunostinta candidatului la acreditare rezultatul testarii in termen de 24 de ore de la obtinerea rezultatelor verificarii de la proba scrisa;
    e) sa organizeze audituri, sa supravegheze si sa monitorizeze activitatea de inspectie in camp, ceea ce presupune:
    (i) verificarea periodica a cunostintelor inspectorilor in camp acreditati;
    (ii) verificarea metodelor aplicate in efectuarea determinarilor in camp;
    (iii) verificarea aplicarii corecte a normelor in vigoare, a procedurilor si a instructiunilor de lucru;
    (iv) initierea actiunilor corective si retragerea acreditarii;
    (v) identificarea inspectorului in camp acreditat printr-un numar unic si o stampila personala;
    (vi) identificarea culturilor inspectate de inspectorul in camp acreditat si a loturilor de seminte rezultate, care sa permita monitorizarea semintelor pe tot parcursul circulatiei si folosirii lor.
    (7) Pe tot parcursul activitatii de acreditare se va mentine confidentialitatea informatiilor obtinute la toate nivelurile.

    SECTIUNEA 3
    Documentele de acreditare

    Art. 8
    Contractul de acreditare, prezentat ca model in anexa nr. 2 la prezentele conditii si proceduri, va avea puterea legala a unui contract intre autoritatea oficiala, inspectorul in camp si agentul economic angajator, dupa caz.
    Art. 9
    Certificatul de acreditare, prezentat ca model in anexa nr. 3 la prezentele conditii si proceduri, reprezinta documentul tipizat eliberat de catre autoritatea oficiala in urma indeplinirii tuturor conditiilor prevazute in prezentele conditii si proceduri, are termen de valabilitate 4 ani si este vizat anual in urma verificarii prin supraveghere a activitatii si in urma retestarii inspectorului in camp acreditat.

    CAP. 5
    Supravegherea si monitorizarea inspectorilor in camp acreditati

    SECTIUNEA 1
    Auditul inspectorilor in camp acreditati

    Art. 10
    (1) Autoritatea oficiala trebuie sa aiba certitudinea ca inspectorul in camp acreditat respecta in totalitate regulile si normele in vigoare, iar activitatea pe care o desfasoara acesta este adecvata si eficienta pentru scopul propus. Aceasta certitudine poate fi obtinuta in mod obiectiv prin intermediul unui audit.
    (2) Auditorul sau auditorii care efectueaza auditul inspectorilor in camp vor fi din randul inspectorilor autoritatii oficiale ai LCCSMS sau ITCSMS recunoscuti de INCS. Auditorii vor fi instruiti anual de LCCSMS sau de alte autoritati similare pe plan international si vor primi un certificat de auditor.
    (3) In cazul in care este necesar, se pot utiliza persoane specializate din afara autoritatii oficiale, caz in care autoritatea oficiala trebuie sa se asigure ca acestea corespund cerintelor impuse, incheindu-se un contract pentru audit care va cuprinde conditiile ce trebuie respectate, inclusiv clauza de confidentialitate.
    (4) Auditul trebuie efectuat o data la 4 ani pentru prelungirea acreditarii, la cererea angajatorului sau a persoanei fizice independente, iar in cazul in care s-au identificat neconformitati, frecventa auditurilor va fi sporita. Perioada de 4 ani incepe de la data acreditarii.
    Art. 11
    Autoritatea oficiala va lua in calcul:
    a) un sistem de control al intregii documentatii referitoare la activitatea inspectorilor in camp acreditati;
    b) reactualizarea documentatiei necesare;
    c) asigurarea ca amendamentele sau schimbarile aduse unor documente sunt autorizate, procesate si implementate intr-o maniera eficienta si rapida;
    d) reexaminarea cunostintelor inspectorilor in camp acreditati in ceea ce priveste toate schimbarile publicate in documentatia de specialitate;
    e) rezultatele supravegherii inspectorului in camp acreditat supus verificarii.
    Art. 12
    (1) In urma auditului auditorul va intocmi un raport de audit in 3 exemplare, dintre care un exemplar va fi pastrat la autoritatea oficiala, un exemplar la agentul economic angajator si/sau un exemplar la inspectorul in camp verificat.
    (2) In urma auditului, daca raportul de audit este favorabil, se elibereaza un nou certificat de acreditare.

    SECTIUNEA 2
    Supravegherea inspectorilor in camp acreditati

    Art. 13
    (1) Supravegherea inspectorilor in camp acreditati va fi efectuata anual de catre autoritatea oficiala, astfel:
    a) prin verificarea a 10% in cazul soiurilor autogame si a 20% pentru soiurile alogame sau hibrizi, din parcelele examinate de inspectorul in camp acreditat, de catre inspectorii autoritatii oficiale. In cazul in care se efectueaza teste oficiale in laborator prin metode de examinare morfologice, fiziologice sau biochimice pentru stabilirea identitatii si puritatii varietale, se verifica 5% din culturile soiurilor autogame si 15% din culturile soiurilor alogame sau hibrizi;
    b) la fiecare inspectie de verificare se intocmeste un raport care se transmite autoritatii oficiale. Aceasta trebuie sa compare rezultatele inspectorului autoritatii oficiale cu cele ale inspectorului in camp acreditat;
    c) in cazul existentei unei diferente clare intre cele doua rezultate, dar care nu afecteaza decizia de aprobare in camp, se vor intreprinde masuri corective, iar rezultatele obtinute vor fi transmise autoritatii oficiale care va opera datele corecte. Daca nici in urma actiunilor corective nu se vor obtine rezultate corecte, acreditarea inspectorului in camp acreditat va fi suspendata sau retrasa;
    d) in cazul existentei unei diferente care afecteaza decizia de aprobare in camp a unei culturi examinate de un inspector in camp acreditat, in mod deliberat sau din neglijenta, autoritatea oficiala va anula si va retrage documentul de inspectie in camp si va bloca partida sau loturile rezultate, iar acreditarea va fi suspendata. In acest caz autoritatea oficiala va verifica toate culturile si loturile rezultate in urma activitatii inspectorului respectiv, iar daca situatia de neconformitate majora se repeta cel putin o data, acreditarea va fi retrasa;
    e) autoritatea oficiala poate efectua orice determinari morfologice, fiziologice sau biochimice necesare verificarii semintei provenite din culturile examinate de inspectorul in camp acreditat in pre- sau postcontrol;
    f) pre- sau postcontrolul oficial al loturilor rezultate din culturile examinate in camp de inspectorul in camp acreditat este obligatoriu;
    g) numerele de identitate ale partidelor de seminte si numerele de referinta ale loturilor rezultate vor fi acordate de autoritatea oficiala in conformitate cu procedurile aplicate partidelor si loturilor certificate oficial, cu precizarea ca acestea sa poata fi recunoscute in orice moment ca fiind examinate in camp de un inspector in camp acreditat.
    (2) Contravaloarea verificarilor efectuate de autoritatea oficiala pentru supravegherea inspectorului in camp acreditat va fi suportata financiar de catre angajatorul acestuia sau de persoana fizica independenta acreditata care are contract cu un agent economic pentru efectuarea inspectiei in camp a culturilor semincere detinute de respectivul agent economic, cu exceptia postcontrolului.
    (3) Dupa incheierea verificarilor autoritatea oficiala intocmeste un raport in 3 exemplare. Un exemplar va ramane la autoritatea oficiala, un exemplar va fi inmanat angajatorului si unul inspectorului in camp acreditat si verificat, dupa caz.

    CAP. 6
    Masuri luate de autoritatea oficiala privind inspectorii in camp acreditati

    Art. 14
    (1) Certificatul de acreditare poate fi suspendat sau retras, dupa caz, in urmatoarele situatii:
    a) informatii false sau eronate in cererea de acreditare;
    b) informatii false sau eronate in documentul oficial de inspectie in camp;
    c) nerespectarea procedurii de lucru si a regulilor si normelor in vigoare, in timpul inspectiei in camp;
    d) datele din activitatea de supraveghere si audit demonstreaza ca inspectorul in camp acreditat nu indeplineste standardele de competenta ce se impun pentru activitatea pentru care a fost acreditat;
    e) neindeplinirea obligatiilor financiare pentru anul in curs de catre angajatorul inspectorului in camp acreditat sau de persoana fizica independenta in cauza.
    (2) In cazul suspendarii certificatului de acreditare autoritatea oficiala poate cere inspectorilor in camp acreditati sa urmeze o instruire corectiva si o reexaminare pentru ca suspendarea acreditarii sa fie anulata; va fi mentionat un termen limita de corectare a neconformitatilor care au dus la suspendarea acreditarii. Angajatorul inspectorului in camp acreditat si/sau inspectorul in camp acreditat, dupa caz, vor fi anuntati in scris despre motivele si decizia de suspendare, acestia trebuind sa semneze pentru primirea notificarii respective sau, daca refuza, aceasta va fi expediata prin scrisoare recomandata sau alt mijloc echivalent.
    (3) Anularea deciziei de suspendare a acreditarii se face numai atunci cand au fost eliminate in totalitate motivele suspendarii.
    (4) Dupa constatarea de catre autoritatea oficiala a remedierii deficientelor agentul economic si/sau inspectorul in camp acreditat, dupa caz, vor fi anuntati in scris asupra datei de la care acestia isi pot relua activitatea.
    Art. 15
    Acreditarea inspectorului in camp va fi retrasa in urmatoarele situatii:
    a) la cererea acestuia;
    b) neprezentarea inspectorului in camp acreditat pentru reinnoirea vizei anuale sau a termenului de valabilitate al contractului de acreditare, la expirarea acestuia;
    c) nerespectarea termenului stabilit de autoritatea oficiala pentru corectarea neconformitatilor care au dus la suspendarea temporara a acreditarii;
    d) depistarea unei neconformitati majore care este de natura sa afecteze calitatea activitatii desfasurate;
    e) neindeplinirea obligatiilor financiare de catre angajatorul inspectorului in camp acreditat si dupa suspendarea certificatului de acreditare.
    Art. 16
    (1) In cazul retragerii acreditarii angajatorul inspectorului in camp acreditat si/sau inspectorul in camp acreditat vor fi anuntati in scris asupra motivelor retragerii acreditarii si datei efective a retragerii, acestia trebuind sa semneze pentru primirea notificarii respective sau, daca refuza, aceasta va fi expediata prin scrisoare recomandata sau alt mijloc echivalent.
    (2) La data retragerii acreditarii contractul de acreditare se considera nul.
    Art. 17
    (1) Inspectorul in camp acreditat al carui certificat de acreditare a fost suspendat sau retras poate face contestatie la autoritatea oficiala, in termen de 15 zile de la data primirii instiintarii scrise.
    (2) Autoritatea oficiala va analiza contestatia si va decide in termen de 15 zile de la primirea contestatiei.

    ANEXA 1
    la conditii si proceduri

    Agent economic: (daca este cazul)
    Inregistrat cu Autorizatia de producere a semintelor
    nr. ................................................

                                                           Se aproba inscrierea.
                                                               Inspector-sef,

                                CERERE
privind obtinerea acreditarii pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala

    Agentul economic/persoana fizica ......................................., cu sediul/adresa in localitatea ...................., str. ........................ nr. ....., judetul .................., telefon ............., fax ............., inmatriculat/inmatriculata la registrul comertului cu nr. ..... din ..........., reprezentat/reprezentata prin ..........................................., avand functia de ..................., solicit acreditarea si eliberarea certificatului de
acreditare pentru .............................................................,
                                   (numele si prenumele)
functia .........................., pentru urmatoarele specii si grupe de specii ................................................................................
................................................................................
............................................................................. si urmatoarele categorii biologice .............................................. .
________________________________________________________________________________
    Anexam la prezenta cerere urmatoarele documente:
    1. copie xerox de pe autorizatia de producere a semintelor;
    2. copie xerox de pe statutul de functionare, cu specificarea obiectului de activitate in domeniu;
    3. copie xerox de pe certificatul de inmatriculare eliberat de Oficiul registrului comertului de pe langa Camera de Comert si Industrie;
    4. copie xerox de pe codul fiscal;
    5. dosarul de prezentare a persoanei ce urmeaza a se ocupa de inspectia in camp in vederea certificarii unor culturi semincere:
    - copie de pe diploma de studii;
    - curriculum vitae;
    - copie de pe carnetul de munca sau de pe contractul temporar.
________________________________________________________________________________
    Declar pe propria raspundere ca inspectorul in camp acreditat va fi liber de orice presiune in activitatea de inspectie in camp.

    NOTA: Cererea se depune in 2 exemplare.

       Achitat tariful ....................          Semnatura conducatorului
                                                       agentului economic,
    Conform Ordinului ministrului agriculturii,      ........................
    alimentatiei si padurilor nr. ..../........        Accept conditiile si
                                                       responsabilitatile
                                                      inspectorului in camp
                                                            acreditat.
           Data ......................
                                                   Semnatura persoanei candidat,
                                                    ...........................

    ANEXA 2
    la conditii si proceduri

                             CONTRACT DE ACREDITARE
                          Nr. ..... data .............

    1. Partile contractante:
    a) Inspectia Nationala pentru Calitatea Semintelor (INCS) prin Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor (LCCSMS)/Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor (ITCSMS) .............................................................., cu sediul ....................................................................., reprezentata/reprezentat prin domnul/doamna ..................................., in calitate de reprezentant al autoritatii oficiale de acreditare,
    si
    b) ........................................................................,
            (denumirea agentului economic care a solicitat acreditarea)
cu sediul ....................................................................., reprezentat prin domnul/doamna ................................................, in calitate de angajator al inspectorului in camp,
    si/sau
    c) ........................................................., in calitate de
               (numele si prenumele inspectorului in camp)
inspector in camp, cu adresa .................................................., avand actul de identitate ......................................................
    2. Obiectul si pretul contractului:
    Acest contract stabileste relatia legala dintre INCS, angajatorul inspectorului in camp acreditat si inspectorul in camp acreditat, in scopul desfasurarii activitatii de inspectie in camp in vederea certificarii unor culturi semincere la speciile, grupele de specii si categoriile pentru care a fost acreditat, pentru si in numele INCS.
    Tarifele pentru acreditare si supraveghere se achita de catre angajator la valoarea si termenele stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
    3. Durata contractului:
    Acest contract intra in vigoare la data la care este semnat de reprezentantii partilor si va inceta la implinirea a 3 ani de la data semnarii. Contractul poate fi prelungit cu acordul scris al partilor.
    4. Documentele care insotesc contractul:
    - cerere de acreditare;
    - documentele solicitate la inscriere;
    - certificatul de acreditare;
    - alte acte aditionale.
    5. Reguli si norme:
    Serviciile executate in baza prezentului contract vor respecta conditiile si procedurile, normele si standardele in vigoare prezentate de autoritatea oficiala la incheierea contractului.
    6. Obligatiile partilor:
    6.1. O parte contractanta nu are, fara acordul scris al celeilalte parti, dreptul:
    - de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terte persoane in afara acelor persoane implicate in indeplinirea contractului;
    - de a utiliza informatiile si documentele obtinute sau la care are acces in perioada de derulare a contractului in alt scop decat acela de a-si indeplini obligatiile contractuale.
    6.2. Dezvaluirea oricarei informatii persoanelor implicate in indeplinirea contractului se va face confidential si se va referi numai la acele informatii necesare in vederea indeplinirii contractului.
    6.3. O parte contractanta va fi exonerata de raspunderea pentru dezvaluirea de informatii referitoare la contract, daca:
    - informatia era cunoscuta partii contractante inainte ca ea sa fi fost primita de la cealalta parte contractanta;
    - informatia a fost dezvaluita dupa ce a fost obtinut acordul scris al celeilalte parti contractante pentru asemenea dezvaluiri;
    - partea contractanta a fost obligata in mod legal sa dezvaluie informatia.
    6.4. Obligatiile inspectorului in camp acreditat:
    Inspectorul in camp acreditat este obligat sa respecte prevederile cuprinse in Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea calitatii, comercializarea semintelor si a materialului saditor, precum si inregistrarea soiurilor de plante, conditiile si procedurile privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala si celelalte reguli si norme in vigoare.
    Inspectorul in camp acreditat garanteaza ca orice informatie pe care o va furniza INCS este conforma cu realitatea.
    Inspectorul in camp acreditat garanteaza ca pe tot parcursul acestui contract va respecta conditiile si procedurile de acreditare, cu exceptia unor modificari efectuate cu aprobarea INCS.
    Inspectorul in camp acreditat garanteaza ca va lua toate masurile rationale necesare pentru a permite INCS sau oricarei alte persoane care actioneaza in numele INCS sa isi realizeze sarcinile si functiile astfel cum sunt mentionate in regulile si normele in vigoare.
    Inspectorul in camp acreditat garanteaza ca nu va efectua inspectii in camp in afara speciilor, grupelor de specii si categorii biologice prevazute in certificatul de acreditare si va lua toate masurile pentru ca serviciile sale sa nu fie prestate pentru scopuri nelegale sau catre persoane neautorizate.
    6.5. Obligatiile autoritatii oficiale:
    Autoritatea oficiala are obligatia de a pune la dispozitie inspectorului in camp acreditat orice facilitati sau informatii pe care le considera necesare pentru indeplinirea in bune conditii a contractului.
    Autoritatea oficiala are obligatia sa isi procure toata documentatia necesara pentru desfasurarea in bune conditii a procedurilor de acreditare conform regulilor si normelor in vigoare.
    Autoritatea oficiala nu va fi responsabila pentru nici un fel de compensatii platibile prin lege in privinta sau ca urmare a unui accident sau prejudiciu adus unui inspector in camp acreditat in timpul desfasurarii activitatii de inspectie in camp.
    Autoritatea oficiala are dreptul de a verifica modul de lucru al inspectorului in camp acreditat, in conformitate cu conditiile si procedurile privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala.
    Autoritatea oficiala are obligatia de a notifica in scris agentului economic care are inspectori in camp acreditati reprezentantii sai imputerniciti pentru acest scop.
    6.6. Inceperea sau sistarea activitatii:
    Inspectorul in camp acreditat va putea efectua inspectii in camp numai dupa:
    - primirea certificatului de acreditare;
    - reinnoirea vizei anuale;
    - inlaturarea neconformitatilor majore care au dus la suspendarea temporara a acreditarii;
    - indeplinirea obligatiilor financiare catre autoritatea de acreditare, supraveghere si audit.
    Incetarea acreditarii inspectorului in camp se va face in urmatoarele conditii:
    - la cererea angajatorului si inspectorului in camp acreditat;
    - neprezentarea pentru viza anuala;
    - nerespectarea termenului stabilit de autoritatea oficiala pentru corectarea unor neconformitati;
    - depistarea de catre autoritatea oficiala a unor neconformitati majore.
    6.7. Modalitati de plata:
    Angajatorul inspectorului in camp acreditat va achita autoritatii oficiale contravaloarea serviciilor de acreditare la data inscrierii pentru acreditare, precum si a celor de supraveghere si a activitatii de inspectie in camp pentru verificarea modului de lucru al inspectorului in camp acreditat.
    Daca angajatorul nu achita contravaloarea serviciilor de acreditare, procedura de acreditare va fi suspendata.
    Daca angajatorul nu va achita factura ce reprezinta serviciile de supraveghere, se vor aplica penalitati de intarziere, potrivit legii.
    7. Amendamente:
    Partile contractante au dreptul, pe durata prezentului contract, sa convina in scris modificarea unor clauze ale acestuia, in conformitate cu normele si regulile in vigoare.
    8. Rezilierea contractului:
    Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre una dintre parti da dreptul partii lezate sa ceara rezilierea contractului. Cererea de reziliere va fi comunicata in scris celeilalte parti contractante.
    9. Forta majora:
    Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
    Aceasta exonereaza partile contractante de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada in care aceasta actioneaza.
    In sensul prezentului contract, prin forta majora se intelege un eveniment mai presus de controlul partilor, care nu se datoreaza greselii sau vinii acestora, care nu poate fi prevazut la momentul incheierii contractului si care face imposibila executarea si, respectiv, indeplinirea contractului.
    Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia sa notifice celeilalte parti in mod complet producerea acesteia si sa ia masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii consecintelor.
    Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona pe o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte contractanta va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea prezentului contract fara ca vreuna dintre ele sa pretinda celeilalte daune.
    10. Solutionarea litigiilor:
    Autoritatea oficiala prin reprezentantii sai, ITCSMS sau LCCSMS, va face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neintelegere sau disputa care se poate ivi in cadrul sau in legatura cu prezentul contract.
    Daca dupa 15 zile de la inceperea acestor tratative neoficiale cele doua parti nu reusesc sa rezolve in mod amiabil divergenta contractuala, fiecare poate solicita ca divergenta sa se solutioneze prin arbitraj.
    11. Limba care guverneaza contractul:
    Limba care guverneaza contractul este limba romana.
    12. Comunicari:
    Orice comunicare intre partile contractante, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie sa fie transmisa in scris.
    Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.
    Comunicarile dintre parti se pot face si prin telefon, telegrama, telex, fax sau e-mail, cu conditia confirmarii in scris a primirii comunicarii.
    13. Legea aplicabila contractului:
    Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.

    Autoritatea oficiala,     Agentul economic,     Inspector in camp acreditat,

    ANEXA 3*)
    la conditii si proceduri

    *) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.

 ______________________________________________________________________________
|                                    ROMANIA                                   |
|                                                                              |
|               MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR             |
|                INSPECTIA NATIONALA PENTRU CALITATEA SEMINTELOR               |
|                                                                              |
|                         __________________________                           |
|                        | CERTIFICAT DE ACREDITARE |                          |
|                        |__________________________|                          |
|                             NR. _____________                                |
|                                                                              |
|  Domnul/Doamna ____________________________________________________________  |
|  FUNCTIA: _____________________________________                              |
|  C.I. serie _________ nr. _____________________                              |
|  AGENT ECONOMIC ___________________________________________________________  |
|  ADRESA ___________________________________________________________________  |
|  Inregistrat cu Autorizatia nr. ______ pentru activitatea de: _____________  |
|  Este recunoscut(a) ca inspector in camp acreditat, in conformitate cu       |
|  prevederile Ordinului MAAP nr. .......... pentru aprobarea conditiilor si   |
|  procedurilor privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspectiilor |
|  in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere     |
|  oficiala, pentru _________________________________________________________  |
|  __________________________________________________________________________  |
|                        (speciile si grupele de specii)                       |
|                                                                              |
|  si categoriile biologice _________________________________________________  |
|                                                                              |
|  Data: _________________                                                     |
|                                                                              |
|                                INSPECTORATUL TERITORIAL PENTRU CALITATEA     |
|                                    SEMINTELOR SI MATERIALULUI SADITOR        |
|                                    sau LCCSMS                                |
|                                                     _________                |
|                                                   /           \              |
|                                                  |    Nume,    |             |
|                                                  |   prenume,  |             |
|                                                  |  semnatura  |             |
|                                                   \ _________ /              |
|  __________________________________________________________________________  |
| |       Acest certificat nu este valabil decat vizat pe anul in curs       | |
| |__________________________________________________________________________| |
| |      Anul I     |       Anul II     |     Anul III     |     Anul IV     | |
| |                 |                   |                  |                 | |
|_|_________________|___________________|__________________|_________________|_|
|______________________________________________________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 355/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 355 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 355/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu