Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.608 din 13.05.2013

privind constituirea Evidenţei autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 406 din 05 iulie 2013




În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice şi al art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule,viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, ministrul afacerilor interne şi ministrul mediului şi schimbărilor climatice emit următorul ordin: Articolul 1(1) Se constituie Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule.(2) Evidenţa prevăzută la alin. (1) se gestionează informatic de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, de Ministerul Afacerilor Interne prin Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi de Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice prin Administraţia Fondului pentru Mediu. Articolul 2Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule cuprinde următoarele informaţii: a)date de identificare a autovehiculului:1. categoria; 2. marca; 3. tipul/varianta; 4. echipat cu motor cu aprindere prin scânteie/cu aprindere prin comprimare; 5. data primei înmatriculări/anul fabricaţiei; 6. seria şasiului/numărul de identificare; 7. numărul de omologare; 8. seria cărţii de identitate; 9. capacitatea cilindrică; 10. nivelul emisiilor de CO2 (grame/km); 11. aspectul/starea generală (aspect exterior/aspect interior); 12. dotarea (aer condiţionat, ABS, airbag); 13. rulajul mediu anual; b)date de identificare a proprietarului autovehiculului:1. numele şi prenumele/denumirea; 2. codul de identificare fiscală; 3. adresa; c)tipul solicitării:1. I - solicitare iniţială de stabilire a sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, în vederea înmatriculării de către primul proprietar din România; 2. RI - pentru reintroducerea în parcul auto naţional a unui autovehicul scos din parcul auto naţional, pentru care s-a restituit proprietarului valoarea reziduală a timbrului; 3. TN - pentru efectuarea transcrierii dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat, pentru care nu a fost achitată taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule/taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa pentru emisiile poluante; 4. TI - pentru efectuarea transcrierii dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat, pentru care s-a dispus de către instanţe restituirea sau înmatricularea fără plata taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule; d)date privind stabilirea timbrului de mediu:1. decizia privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu - numărul şi data; 2. suma reprezentând timbrul de mediu; e)date privind diferenţe faţă de timbrul de mediu stabilit:1. decizia privind stabilirea diferenţelor de sume reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule - numărul şi data; 2. diferenţa de sume reprezentând timbrul de mediu - pozitivă/negativă; 3. decizia privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu iniţială - numărul şi data; f)date privind plata timbrului de mediu:1. tipul documentului de plată; 2. numărul şi data documentului de plată; 3. suma achitată; g)date privind cererile de restituire depuse la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală:1. numărul şi data cererii de restituire; 2. datele de identificare a solicitantului restituirii: 2.1. numele şi prenumele/denumirea; 2.2. codul de identificare fiscală; 3. natura sumei aprobate la restituire, respectiv: 3.1. taxa pe poluare pentru autovehicule; 3.2. taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule; 3.3. taxa pe emisiile poluante provenite de la autovehicule; 3.4. timbrul de mediu pentru autovehicule; 3.5. diferenţe de sume plătite; 3.6. valoarea reziduală a timbrului; 3.7. cheltuieli băneşti; 3.8. alte cheltuieli ocazionate cu executarea silită; h)date privind restituirea aprobată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală:1. numărul şi data referatului privind determinarea diferenţei de sume plătite sau a valorii reziduale a timbrului, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile; 2. suma aprobată la restituire; i)date privind restituiri aprobate de Administraţia Fondului pentru Mediu:1. datele de identificare a solicitantului restituirii: 1.1. numele şi prenumele/denumirea; 1.2. codul de identificare fiscală; 2. numărul şi data hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile prin care se dispune restituirea; 3. suma aprobată la restituire; j)data înmatriculării autovehiculului şi numărul de înmatriculare; k)data scoaterii din parcul auto naţional a autovehiculului. Articolul 3Informaţiile cuprinse în Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule se furnizează de: 1. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, din bazele de date constituite la nivelul organelor fiscale competente, denumite în continuare baze de date locale: a)„Evidenţa cererilor de stabilire a sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule“; b)„Evidenţa cererilor de restituire şi a sumelor aprobate la restituire reprezentând diferenţa sumelor plătite/valoarea reziduală a timbrului, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile“;2. Administraţia Fondului pentru Mediu; 3. Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Articolul 4Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule se constituie şi se actualizează permanent, după cum urmează: 1. Pentru datele generate în format electronic în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală: a)Informaţiile prevăzute la art. 2 lit. a)-d) sunt generate în format electronic de organul fiscal competent, pentru fiecare autovehicul pentru care s-a solicitat stabilirea timbrului de mediu, cu ajutorul aplicaţiei informatice de stabilire a timbrului de mediu. b)La nivelul organului fiscal competent, datele prevăzute la lit. a), în format electronic, sunt înscrise în baza de date locală „Evidenţa cererilor de stabilire a sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule“. c)Informaţiile din baza de date locală „Evidenţa cererilor de stabilire a sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule“ se transmit în baza de date centrală ori de câte ori se înregistrează plata integrală a unei decizii de stabilire. d)Informaţiile din baza de date locală „Evidenţa cererilor de restituire şi a sumelor aprobate la restituire reprezentând diferenţa sumelor plătite/valoarea reziduală a timbrului, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile“ se transmit către baza de date centrală ori de câte ori se aprobă un referat privind determinarea diferenţei de sume plătite sau a valorii reziduale a timbrului, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile.2. a) Administraţia Fondului pentru Mediu transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală informaţii privind restituirile de taxă/timbru, în termen de o zi lucrătoare de la data aprobării restituirii. b)Informaţiile se transmit în următoarea structură:1. date de identificare a autovehiculului, potrivit art. 2 lit. a); 2. date privind restituirile, potrivit art. 2 lit. i). 3. a) Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor pune la dispoziţia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală: 1. data înmatriculării şi numărul de înmatriculare ale autovehiculului pentru care s-a plătit timbrul de mediu; 2. data scoaterii din parcul auto naţional a autovehiculului. b)Informaţiile vor fi furnizate:1. prin acordarea accesului la aplicaţia Dispecer 3; 2. prin acordarea accesului la servicii web. c)Se vor utiliza linii de comunicaţii securizate, conform condiţiilor tehnice stabilite de către Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de administrator al Reţelei de comunicaţii voce-date. Articolul 5 (1) Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor va comunica Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală persoanele desemnate să aibă acces la Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule, în termen de 3 zile de la publicarea prezentului ordin.(2) Persoanele desemnate potrivit alin. (1) au acces pentru consultarea informaţiilor din Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule.(3) Furnizarea informaţiilor din Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule se va realiza prin:1. acordarea accesului la aplicaţia/portalul dezvoltată/dezvoltat în acest scop; 2. acordarea accesului la serviciile web dezvoltate în acest scop. Articolul 6Informaţiile din Evidenţa autovehiculelor înmatriculate sau transcrise care intră sub incidenţa timbrului de mediu pentru autovehicule sunt utilizate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Administraţia Fondului pentru Mediu şi serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculări vehicule pentru îndeplinirea obligaţiilor legale care le revin în aplicarea prevederilor legale privind timbrul de mediu. Articolul 7Procedura prevăzută de prezentul ordin se aplică de instituţiile implicate cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 8Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Administraţia Fondului pentru Mediu şi Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul afacerilor interne, Radu Stroe Ministrul mediului şi schimbărilor climatice, Rovana Plumb


COMENTARII la Ordinul 608/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 608 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 608/2013
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu