Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5453 din 12.11.2013

privind aprobarea Programei valabile pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, specialitatea postului educator-puericultor
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 27 din 14 ianuarie 2014



SmartCity1

În baza prevederilor art. 254 alin. (3) şi (8) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Programa valabilă pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, specialitatea postului educator-puericultor, prevăzută în anexa la prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXĂ PROGRAMA VALABILĂ pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, specialitatea postului educator-puericultor 1. Notă de prezentare Pentru profesia de educator-puericultor, standardul ocupaţional (COR) face următoarea descriere: „Educatorul puericultor este persoana calificată a cărei intervenţie se regăseşte în sectorul serviciilor de creştere, îngrijire şi educaţie timpurie a copilului şi de susţinere a părinţilor în consolidarea abilităţilor parentale.“ Rolurile pe care educatorul-puericultor şi le asumă sunt multiple: îngrijirea copiilor de la 0 la 3 ani, participarea la educaţia, sprijinirea relaţiei părinte-copil, consilierea părinţilor şi a altor persoane implicate în creşterea şi educaţia copiilor, promovarea parteneriatelor sociale şi educaţionale (creşă/grădiniţă-familie-comunitate), oferirea unui model de conduită, dezvoltarea profesională continuă. Conform
art. 254 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în învăţământul preuniversitar de stat şi particular, posturile didactice se ocupă prin concurs organizat la nivelul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale. Programa pentru concursul de ocupare a posturilor didactice vacante de educator puericultor este concepută şi elaborată în acord cu prevederile Curriculumului pentru educaţia timpurie a copiilor sub 3 ani şi, totodată, se raportează la programele disciplinelor specifice, care stau la baza formării iniţiale a educatorului-puericultor. Competenţele şi conţinuturile din programă sunt proiectate într-o viziune curriculară dinamică, sistemică, integratoare. De asemenea, cele 3 componente ale programei - Limba şi literatura română, Introducere în pedagogie - Educaţia timpurie şi Curriculum pentru educaţie timpurie - vizează conţinuturile ştiinţifice fundamentale în domeniul educaţiei timpurii, tendinţele în evoluţia disciplinelor specifice şi modurile de aplicare a noilor paradigme ale studierii acestora. În acest context, programa urmăreşte verificarea competenţelor necesare pentru proiectarea, realizarea şi evaluarea activităţilor didactice, evidenţierea abilităţilor de comunicare, empatice şi de cooperare ale candidaţilor, în complexul procesului educaţional pe care aceştia urmează să îl deruleze zi de zi la grupă. 2. Tematica ştiinţifică pentru Limba şi literatura română 2.1. Limba română a)nivelul fonetic: norme ortografice şi ortoepice, sunet, silaba, despărţirea cuvintelor în silabe; b)nivelul lexico-semantic: cuvânt, categorii semantice (sinonime, antonime, omonime, paronime), sensul cuvintelor; c)nivelul stilistic: stiluri funcţionale, tipuri de text receptate (narativ, descriptiv, dialogat, informativ, argumentativ), stil direct, stil indirect, stil indirect liber.2.2. Literatura română a)Proza - specii narative: basmul cult, povestirea.Concepte operaţionale asociate: instanţele comunicării narative (autor, narator, personaj, cititor); construcţia discursului narativ (specie literară, acţiune, temă, momentele subiectului, conflict, incipit, final, moduri de expunere, stil direct, stil indirect, stil indirect liber, repere spaţiale, repere temporale); personaje (tipologie, modalităţi de caracterizare, limbajul naratorului). b)Poezia pentru copiiConcepte operaţionale asociate: elemente de compoziţie: titlu, motiv literar, idee poetică etc.; elemente de prozodie; figuri semantice (aliteraţia, antiteza, comparaţia, epitetul, hiperbola, metafora, personificarea, repetiţia). NOTĂ: Componenta Limba şi literatura română din structura probei de concurs va fi dimensionată pe două module: • redactarea unui eseu structurat, un eseu liber sau un eseu argumentativ în care să se aplice conceptele operaţionale enumerate în programă, pe un text aparţinând scriitorilor studiaţi în timpul formării iniţiale; • aplicarea elementelor de limbă română pe un text la prima vedere, selectat atât din opera scriitorilor studiaţi, cât şi a altor autori. 3. Tematica ştiinţifică pentru Introducere în pedagogie - Educaţie timpurie şi pentru Curriculumul pentru educaţia timpurie a copiilor sub 3 ani - conţinuturi 3.1. Introducere în pedagogie - Educaţie timpurie Educaţia - o caracteristică esenţială a devenirii umane Educaţie - educabilitate - umanitate Funcţiile şi formele educaţiei Caracteristici ale educaţiei la vârstă mică Educaţia timpurie în relaţie cu educaţia permanentă Educaţia timpurie în România NOTĂ: Pentru componenta Introducere in pedagogie - Educaţia timpurie din structura probei de concurs se va solicita elaborarea unui eseu structurat/eseu argumentativ. 3. 2. Curriculumul pentru educaţia timpurie a copiilor sub 3 ani – conţinuturi Curriculum - delimitări conceptuale Specificul curriculumului pentru educaţie timpurie a copiilor sub 3 ani Specificul dezvoltării la vârsta antepreşcolară - nevoile de dezvoltare specifice bebeluşului şi copilului mic Metodologia proiectării curriculumului pentru educaţie timpurie Modalităţi specifice de realizare a activităţilor didactice în educaţia timpurie Evaluarea activităţii copiilor sub 3 ani 4. Bibliografie obligatorie 4.1. Limba şi literatura română Anghelescu, M., Ionescu, C. Lăzărescu, Gh. (1995). Dicţionar de termeni literari, Ed. Gramond. Irimia, D. (1986). Structura stilistică a limbii române contemporane. Bucureşti: Ed. Ştiinţifică şi Enciclopedică Vianu, T. (...) Ed. 100+1 Gramar, Bucureşti, 2002. Arta prozatorilor români *** (1979). Dicţionarul literaturii române de la origini până la 1900. Bucureşti **** (2002). Dicţionarul scriitorilor români. (coord. Mircea Zaciu). Bucureşti: Ed. Albatros Academia Română, DOOM, ediţia a II-a, Bucureşti, 2005. Ciompec, G., Dominte, C., Forăscu, N., Guţu Romalo, V., Vasiliu, E. (1985). Limba română contemporană. Fonetica. Fonologia. Morfologia, ediţie revizuită şi adăugită, Bucureşti: Ed. Didactică şi Pedagogică Manualele de limba română, profil pedagogic, Ed. Didactică şi Pedagogică, ediţiile 1975-1986 4.2. Introducere în pedagogie - Educaţia timpurie şi Curriculumul pentru educaţia timpurie a copiilor sub 3 ani Ausubel, D., Robinson, R., Învăţarea în şcoală. O introducere în psihologia pedagogică, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1981. Bîrzea, Cezar, Arta şi ştiinţa educaţiei, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1995. Cerghit, Ioan, Vlăsceanu, L., (coord.), Curs de pedagogie, Bucureşti, 1988. Cosmovici, A., Iacob, L., (coord.) Psihologie şcolară, Ed. Polirom, Iaşi, 1998. Cristea, S., Dicţionar de termeni pedagogici, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1998. Cucoş, C. (coord.), Psihopedagogie pentru examenul de definitivare şi grade didactice, Ed. Polirom, Iaşi, 1998. D’Hainaut, L. (coord.), Programe de învăţământ şi educaţie permanentă, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1981. Davtz, G., Ball, S., Psihologia procesului educaţional, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1978. Farca, S. (coord.), Începem grădiniţa! Ghid pentru părinţi şi educatoare, Ed. Pim, Iaşi, 2011. Farca, S., Cum întâmpinăm copilul ca părinţi, bunici, medici şi educatori, Ed. Trei, Bucureşti, 2010. Fumărel, S., Şovar, R., Vrăsmaş, E., Educaţia timpurie a copiilor în vârstă de 0-7 ani, Unicef, Ed. Alternative, Bucureşti, 1995. Gagne, R., Condiţiile învăţării, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1975. Golu, Pantelimon, Golu, Elena, Psihologie educaţională, Ed. Exponto, Constanţa, 2002. Iucu, B., Romiţă, Managementul şi gestiunea clasei de elevi - fundamente teoretico-metodologice, Ed. Polirom, Iaşi, 2000. Jigău, M. et al., Repere privind activitatea educativă. Ghid metodologic, MEC-CNC, Bucureşti, 2001. Jinga, I., Istrate, E. (coord.), Manual de pedagogie, Ed. All, Bucureşti, 1998. Jinga, Ioan, Negreţ, Ioan, Învăţarea eficientă, Ed. Editis, Bucureşti, 1994. Neacşu, I., Metode şi tehnici moderne de învăţare eficientă, Ed. Militară, Bucureşti, 1990. Neculau, A., Cozma, T. (coord.), Psihopedagogie pentru examenul de definitivat şi gradul II, Ed. S. Haret, Iaşi, 1999. Păun, Emil, Iucu, Romiţă, Educaţia preşcolară în România, Ed. Polirom, Iaşi, 2002. Popescu, E. et al., Pedagogie preşcolară, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1995. Văideanu, G., Educaţia la frontiera dintre milenii, Ed. Politică, Bucureşti, 1988. *** Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.347/2011*) (Roluri profesionale şi competenţe ale absolvenţilor liceului - filieră vocaţională, profil pedagogic, specializarea educator puericultor) *) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.347/2011 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5453/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5453 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5453/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu